Ik vond RG nog niet echt zo bijzonder.quote:Op maandag 25 mei 2009 10:11 schreef wdn het volgende:
Rogue Galaxy zuigt zwaar. Zuigen in de zin van dat je compleet maar dan ook compleet meegetrokken kunt worden in het verhaal. Ik heb RG ooit in een vakantie gespeeld en viel me in een gat daarna![]()
De eindbazen zijn over het algemeen best pittig, in het begin voornamelijk omdat je personas nog niet zo sterk zijn en nog weinig skills bezitten/kunnen leren die bepaalde elementen kunnen nullen/repellen/absorberen , vanaf het midden zul je er een stuk minder problemen mee ervaren maar kunnen ze je dmv nare ailments en een lange hp balk behoorlijk op de zenuwen werken.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 06:59 schreef Strolie75 het volgende:
Gister Yukiko gered! Met nog 2 dagen te gaan.
Eindbaas was inderdaad een bitch.Maar met mijn laatste health kreeg ik hem!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persona 4
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef Strolie75 het volgende:
OMG! Die 2e dungeon!![]()
De game laat het wel in het midden of Kanji nu homo of biseksueel is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Persona 4
Ze laten de beslissing aan de gamer over.
Er worden wel constant grappen over gemaakt naar Kanji toe door de andere partymembers.
Vooral Yosuke vindt het prachtig om dit Kanji nog even duidelijk te maken.
Kanji is toch wel een van mijn favoriete personages in P4.
De voice actor past goed bij hem en sommige van zijn uitspraken zijn echt te grappig.
Ik heb Kanji nog niet gered. Ik vind de stijl van de 2e Dungeon tot nu toe wel erg leuk. Maar op de 1F kom ik al zat moeilijke vijanden tegen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:38 schreef torn_Machina het volgende:
De game laat het wel in het midden of Kanji nu homo of biseksueel is.
Ze laten de beslissing aan de gamer over.
Er worden wel constant grappen over gemaakt naar Kanji toe door de andere partymembers.
Vooral Yosuke vindt het prachtig om dit Kanji nog even duidelijk te maken.
Kanji is toch wel een van mijn favoriete personages in P4.
De voice actor past goed bij hem en sommige van zijn uitspraken zijn echt te grappig.
SPOILER: vissen tipOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:36 schreef wdn het volgende:
Concentreer je op de s.link van de persoon waarmee je speelt. Plus op hermit.Hermit is die vos toch? Wat kun je daar voor bijzondere persona's mee maken dan?SPOILER: vissen tipOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die vos komt in de dungeon te staan en vraagt een prijs voor het volledig herstellen van beide bars. Indien je max hebt kost het een paar k om volledig te herstellen en kun je dus heel eenvoudig in dungeons blijven hangen: warp terug naar het begin. Saven. Eventueel persona's upgraden. Healen en terug de dungeon in. Met Hermit op 8, 9 of 10 hoef je nooit meer de dungeon uit: het levert veel meer geld op dan het kost. Kwestie van 1x veel van die back to beginning dingen kopen (hmmm hoe heten die krengen ook alweer).quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:37 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hermit is die vos toch? Wat kun je daar voor bijzondere persona's mee maken dan?
quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:36 schreef wdn het volgende:
Concentreer je op de s.link van de persoon waarmee je speelt. Plus op hermit.
Ikzelf vond het heel handig om Yukiko op max te hebben: healen is soms noodzakelijk. Vooral na gevechten is dat reuze handig zodat het volgende gevecht weer met 100% isWaar kan ik Yukiko normaal gesproken vinden?SPOILER: vissen tipOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fantastisch! Dit soort dingen doe je in bijvoorbeeld een Final Fantasy game echt nooit!
Vis binnenhalen = button bashen! Ok! Ik hield de O knop ingedrukt, vandaar dat het niet lukte.
Ik weet wat je bedoelt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:41 schreef wdn het volgende:
Die vos komt in de dungeon te staan en vraagt een prijs voor het volledig herstellen van beide bars. Indien je max hebt kost het een paar k om volledig te herstellen en kun je dus heel eenvoudig in dungeons blijven hangen: warp terug naar het begin. Saven. Eventueel persona's upgraden. Healen en terug de dungeon in. Met Hermit op 8, 9 of 10 hoef je nooit meer de dungeon uit: het levert veel meer geld op dan het kost. Kwestie van 1x veel van die back to beginning dingen kopen (hmmm hoe heten die krengen ook alweer).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.BlackSheep: eh hoe bedoel je?
EDIT oh fuck. Ik zat helemaal in Persona te denkenwtf wegkrijgen dacht ik?! Dat kan helemaal niet
Even niet uit mijn hoofd maar opgezochtJe kunt kiezen uit...
Eigenlijk deed ik altijd Fight Separately. Tenzij grote groepen langskwamen. Dan was het Pick Same Target (iedere enemy minder is minder damage dus dat werkt dan beter).quote:Combat
The combat in Rogue Galaxy is all provided in real time. Battles are fought in
an active mode and menus are only used for abilities, items, changing
equipment, or switching party members. Random encounters will occur in the
field or in a town and your party will be thrown into battle.
Allies during combat
You do not have much control over your allies during combat except for the
orders that have been issued to them from the Strategy or Team Command menu.
--> Fight Separately
Allies will make their own decisions of what enemies to attack and will fight
based off the CPU.
+ Keeps party members spread out so they will not fall victim to an attack at
the same time.
- The enemies will not be pressured as much.
--> Pick Same Target
Allies will both pick one target and attack that enemy until it is defeated.
+ Provides a constant pressure on one enemy.
+ Party members will usually block when the party leader blocks.
- Party members remain close together often resulting in multiple hits from one
enemy attack.
--> Go All-Out
Allies will react however they want to while attacking and will use Abilities
and Items freely. They will even use more rare items if they feel that it
would help the current situation.
+ CPU healing.
- Items will be consumed with little thought.
- The possibility of the use of rare items.
--> Step Back
Allies will not attack and will block an enemies' attack.
+ Party members will not get attacked as often.
+ Healing items will not be used as much from negligent CPU party commands.
- No attack pressure whatsoever on enemies from party members.
- No chance for experience bonus.Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:35 schreef wdn het volgende:
strolie: ja. Sommige zijn meerdaagse quests maar ze nemen dan geen tijd in beslag. Dat is wel handig![]()
Oh en elke dungeon die over een bepaald persoon gaat heeft1e Dungeon heb ik een 2e keer doorlopen. Alleen wordt mijn aars gekicked door de nieuwe eindbaas.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn dan ook stukken sterkerquote:Op donderdag 28 mei 2009 09:39 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
1e Dungeon heb ik een 2e keer doorlopen. Alleen wordt mijn aars gekicked door de nieuwe eindbaas.
Mwoah in tegenstelling tot de eerste boss, heeft de tweede boss bijna altijd een weakpoint dat je kan uitbuiten en ook all-out attacks op kan leveren. En de vos healt overigens alleen SP.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:41 schreef wdn het volgende:
[..]
Die zijn dan ook stukken sterker![]()
![]()
En een stuk irritanter ook
quote:Op donderdag 28 mei 2009 08:57 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Waar kan ik Yukiko normaal gesproken vinden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben trouwens bezig met mn new game+ heb gisteren de 3de dungeon gecleaned en de s.links van Nanako, Ryoutarou en Chie gemaxed.![]()
En indirect dus ook hp want de full party heal cost niet zoveel spquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mwoah in tegenstelling tot de eerste boss, heeft de tweede boss bijna altijd een weakpoint dat je kan uitbuiten en ook all-out attacks op kan leveren. En de vos healt overigens alleen SP.
Als je de weakspot uitbuit en MC de juiste persona heeft , kan zowel MC als een van je maten een critical maken, als je de andere 2 dan laat focussen op healing spells/items zijn die optionele bosses niet echt moeilijk.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:14 schreef wdn het volgende:
[..]
En indirect dus ook hp want de full party heal cost niet zoveel sp![]()
Klopt over die weakspot trouwens. Maar bij bosses zijn die vaak niet zo makkelijk op te pakken. Een knockdown met een free hit levert vaak niet zo echt hoge scores op. Tenzij je ook met status spells gaat werken (wat mij teveel werk was)
Ik heb in mijn eerste walktrough alleen moeilijkheden gehad met boss 2 en boss 4, de rest was idd niet echt moeilijk mits je de juiste persona bezit.quote:Geen van de bosses was echt super super moeilijk. Sommige kregen me wel eens een keer dood maar nooit meer dan 1x. De 2de keer kende ik meestal wel het truuctje dat ze wilden doen en dan was het gewoon een kwestie van uitbuiten en met buffs uitzingen![]()
Maar dat maakt Persona ook leuk: ga je het gevecht onvoorbereid aan verlies je. Ben je een beetje op de hoogte van je tegenstander is het niet echt een probleem. Wat niet wil zeggen dat je dan meteen klaar bent met een gevecht want sommige bosses ben je dan nog wel even mee zoet.
die jaquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:27 schreef wdn het volgende:
4? Is al weer te lang geleden voor me (zit nu helemaal in sacred 2)
Dat is de 8-bits kerker toch?
Oh de horror. Ik snap helemaal wat je bedoeld. Wat een irritant ventjequote:
Nanako is echt een schatje.quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ben trouwens bezig met mn new game+ heb gisteren de 3de dungeon gecleaned en de s.links van Nanako, Ryoutarou en Chie gemaxed.![]()
als je de volgende keer weer in TV world bent moet je ff met yosuke praten, dan kan je naar de eerste dungeon terug voor zn alternative wapen(je hoeft er geen boss voor neer te meppen, en als je een bepaalde quest accepteert moet je er toch terug naartoe)quote:Op donderdag 28 mei 2009 10:58 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Nanako is echt een schatje.Mijn expression is nog niet hoog genoeg om een goed gesprek met Ryoutarou aan te knoppen.
de meeste enemys die light en/of dark spells hebben hebben meestal multitarget spells, en aangezien itt Persona 3 elk character automatisch(waar in P3 het alleen MC was) een Homunculus gebruikt, kun je met 2-3 battles al je gespaarde en redelijk zeldzame homunculus kwijtraken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:43 schreef torn_Machina het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat vrij weinig monsters Mudo of Hama skills gebruiken.
In Persona 3 had ik altijd een Persona bij me die Mudo of Hama kon weerstaan.
Vooral als je nieuwe monsters tegenkwam tijdens je zoektocht naar de top van Tartarus.
In Persona 4 ben ik er maar een handjevol tegen gekomen.
Single Target Hama of Mudo hoef je je al helemaal geen zorgen over te maken.
Je partymembers beschermen je daar toch wel voor.
In P3 heb ik echt veel misbruik gemaakt van Samsara en Die For Me.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
de meeste enemys die light en/of dark spells hebben hebben meestal multitarget spells, en aangezien itt Persona 3 elk character automatisch(waar in P3 het alleen MC was) een Homunculus gebruikt, kun je met 2-3 battles al je gespaarde en redelijk zeldzame homunculus kwijtraken.
als deze me net zo een goed gevoel geeft als SMT P3/P4quote:Op zondag 31 mei 2009 21:56 schreef Strolie75 het volgende:
verhaal
Shogo Mobile Armour Division was cool, Front Mission games ook! En vroeger speelde ik veel MechWarrior op de PC.quote:Op zondag 31 mei 2009 22:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Komop strollie, alsjeblieft zeg![]()
Met mech's vechten is toch geen fuck aan![]()
Ik kan me nog een andere RPG herinneren
Xenosaga II ,
Begint ook met Mech's![]()
Heb er 15 uur ingestoken,omdat ik dacht dat het maybe nog wat zou worden![]()
maar nee![]()
, zonde van mijn kostbare tijd geweest
Sindsdien laat ik alle games waar die fuckers in voorkomen links liggen
Xenogears?quote:Op zondag 31 mei 2009 22:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Komop strollie, alsjeblieft zeg![]()
Met mech's vechten is toch geen fuck aan![]()
Ik kan me nog een andere RPG herinneren
Xenosaga II ,
Begint ook met Mech's![]()
Heb er 15 uur ingestoken,omdat ik dacht dat het maybe nog wat zou worden![]()
maar nee![]()
, zonde van mijn kostbare tijd geweest
Sindsdien laat ik alle games waar die fuckers in voorkomen links liggen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
Moet er niet aan denken Gijs!quote:Op zondag 31 mei 2009 21:56 schreef Strolie75 het volgende:
Schaamteloos gejat van NeoGAF:
[ afbeelding ]
In May 2009, Nippon Ichi America announced they will be bringing Sega’s Sakura Wars to the United States for the first time on the PlayStation 2 and Wii. A long and celebrated series that began in 1996, this is a pretty big deal for the few of us that have played and enjoyed them for several years.
But most people in the west (understandably) have absolutely no idea what all of the hulla baloo is about. “Why should I care? Isn’t this just another random JRPG?” At a glance, that’s probably what it appears to be, but it’s so much more.
In this thread, I’m going to explain why you should be interested, and why you would be well served to pick up this great title when Nippon Ichi releases it this fall.
What is Sakura Wars?
Sakura Wars (also referred to as Sakura Taisen) is a series of Strategy RPGs developed by Red Entertainment (Tengai Makyo, Thousand Arms), Overworks/Sega WOW (Skies of Arcadia, Valkyria Chronicles), and published by Sega (You know, Sega!). The series features character designs by renowned manga artist Kosuke Fujishima (Tales of Phantasia, Symphonia, the Abyss, and Vesperia), music by Kohei Tanaka (Alundra, Bionic Commando), and story by Ohji Hiroi (Moeyo Ken).
The concept is simple at first glance: Sakura Wars is a strategy RPG with an unusual twist for building your stats. In the game, you play as the captain of a specially created unit of female solders with high levels of spiritual energy to fight the forces of evil in large, steam powered robots. Sounds pretty cookie cutter so far? Good, ‘cause that’s as many cookies as we’re gonna cut!
What makes Sakura Wars so special then?
Lots of things, but for now let’s stick with gameplay. Unlike most RPGS where characters improve by gaining levels through experience earned in battle, in Sakura Wars your squad members improve in strength and mobility the more they like/trust you. A typical “episode” in a Sakura Wars game consists of two modes:
1) Adventure Mode: Walk through the theater/town, talking to the various characters in the story
2) Battle Mode: Get into them mechs and take down the bad guys.
The Adventure Mode is where the stat building occurs. As you walk through the theatre (your base) and the town itself, you’ll encounter the various members of your squad doing whatever it is the story feels like having them do at that particular moment. As you talk with them, you’ll come across questions or situations where you have to choose how to respond. Respond correctly, and the girl’s trust increases. Respond poorly, and you lose trust.
Now, I know what you’re thinking. “That sounds like one of them dating sim hentai games!” Let’s get this out of the way: Yes, there are dating sim elements. No there is no hentai. But even THIS aspect of Sakura Wars is hardly standard fare; like everything else in this series, there’s a twist involved.
In most adventure games/dating sims/Elder Scrolls, when the window of choices pops up, you have more than enough time to read each response, think it through, and select the best choice accordingly. But that hardly seems interesting/realistic right? I mean seriously, what girl’s gonna wait there for hours and hours for someone to respond to a simple question?
Sakura Wars utilizes a system called LIPS for your options, and these responses are timed. Usually, you’re given no more than 3-5 seconds to respond. That’s 3-5 seconds to read each response, decide on the best one, and then select it. So you gotta be on your toes. Let’s take a look at the following screen:
[ afbeelding ]
See that bar around the text window? That’s the timer, and it’s going to fill up fast so you better respond quickly or your character will say/do nothing instead. BUT this also brings up another interesting choice; sometimes the best course of action is to say/do nothing.
Additionally, there are times where you’re given one choice, but must adjust the volume/intensity with which you state it to the appropriate level using the analogue stick.
[ afbeelding ]
There are also times where you’re given one long time frame to go through several timed options.
[ afbeelding ]
As you can see, it’s anything but cookie cutter. All of these interactive scenes in Adventure Mode serve two purposes:
1) Determine the stats of the characters in Battle Mode
2) Determine which ending you’ll get at the end (i.e. which girl you “win” with)
Now, you might say to yourself “Well, that’s easy then! I’ll just make every girl trust me and they’ll all kick ass in battle!” Not so fast buddy! It’s not that easy. All of the girls have various and sometimes conflicting personalities. Some girls are easier to please than others. And sometimes, you’ll converse with two “conflicting” girls at once, meaning you’re liable to gain one’s trust while simultaneously losing trust from the other. And you can’t afford too many weak links when you enter Battle Mode, or you can get your ass handed to you if you’re not careful. So it’s a giant balancing act, one that’s much more addicting and interesting than it seems at first glance!
And this is just the Adventure Mode. Now let’s talk about the Battle Mode! Here’s a screenshot of a typical battle scene in Sakura Wars:
[ afbeelding ]
For those who’ve played Valkyria Chronicles, you might notice a couple of similarities (or at the very least, you might have read some of us mentioning them in the official VC thread). This shouldn’t come as much of a surprise; this is the game Overworks developed immediately prior to Valkyria Chronicles. Unlike the grid-based competitors like Final Fantasy Tactics, Disgaea (or the first two Sakura Wars games I might add…), this Sakura Wars title features a free roaming battle field, with the Action Bar at the bottom of the screen determining how far you can move.
The major difference is that in Sakura Wars, the bar isn’t just for movement. It’s also used for actions like attacking (all mapped to a specific button, as shown). Each bar is split up into a set of partitions. Move a certain distance, and one partition will be drained. Thankfully, if you haven’t carried out any actions, you can also return to your starting position to refill your gauge. As you can see, this system requires careful management of the Action Bar. Maximize it to make battle easier. However unlike Valkyria Chronicles there are no real-time elements to the battle system; it’s a strictly turn-based affair.
There are some other notable similarities between Sakura Wars and Valkyria Chronicles (though there are arguably, just as many differences if not more)
- Both are set in an alternate version of the early 1900s (SW modeled after the 1920s, VC after the 1930s)
- Both feature similar gameplay flow of story sequences, followed by battle sequences (and a similar menu in-between these scenes for saving and reviewing your characters).
- Both feature one very highly powered technology that runs just about everything (SW uses steam, VC has “ragnite”)
- In both games you play as the captain of a squad, and in both games if this captain is killed in battle, the game ends (also like VC, the story characters don’t “die”, they retreat. Unlike VC, there are no non-story based characters in battle though).
- Both games are told in “Episodes” (or “Chapters” in VC)
A quick FAQ:
I’ve heard the game Nippon Ichi is bringing to America is actually the 5th game in the series. Am I going to be completely confused?
With the exception of a couple of cameos in the first 15 minutes, this is a pretty self-contained game. There’s no need to worry.
I’ve heard some people say this entry isn’t the best the series has to offer. So is this a bad game then?
To me, this argument is akin to saying Super Mario Bros. 2 is a pile of trash because 3 is better. It may be different, and maybe not as good depending on who you talk to, but it’s still a really good game and definitely worth picking up!
I don’t like JRPGs that have light-hearted unrealistic stories, big eyed characters, peppy music, turn-based battle, and colors other than green and brown. Will Sakura Wars change my mind?
No, no it won’t. However, if you do like quirky off-beat humor, lovable characters, colors, and are willing to check your disbelief at the door, it’s a fun and entertaining ride.
So this is coming to the PS2 and Wii?
The game was released for the PlayStation 2 in Japan. According to Nippon Ichi America’s Press Release, it’s coming to the US on both the PS2 and Wii, so you can pick whichever system you prefer.
What date is this coming out?
Fall 2009. When they announce the official date, I’ll put it here. Here’s hoping we’ll get a date at E3!
What kind of review scores did it get in Japan?
Famitsu: 10, 10, 9, 8 (37/40)
Deigeki: 90, 85, 85, 85
Why oh why did you take the time to write all of this up? Do you work for Nippon Ichi?
I wish. I wrote all of this because I believe there are many people who will really enjoy this game if they simply know what it is before jumping in. Just doing my part to spread the word.
What are these “extras” that Nippon Ichi mentioned in their press release?
The game features an option called “The Long Day in New York,” where you can walk around the town and talk to various characters to view images and cinemas you’ve viewed, music you’ve heard etc.
Can I please see what the game looks like in motion?
Here’s a trailer:
Het schijnt een erg goede RPG te zijn. Door die reviews en hype heb ik nu deel 4 gekocht. Puur omdat ik weet dat de serie goed schijnt te zijn. Je moet wel van J-RPG's houden.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:01 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik kan erg goedkoop van een kennis Persona 3 overnemen (5 euro) is dit een erg goed spel?
Voor 5 euro zou ik hem zeker kopen, maar je moet wel van jrpgs houden.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:01 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik kan erg goedkoop van een kennis Persona 3 overnemen (5 euro) is dit een erg goed spel?
Zo te horen had hij je bijna verslagen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 10:37 schreef Strolie75 het volgende:
Gister Kanjij gered! Epische boss battle gevoerd!
1x verslagen toen ik hem bijna had.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:36 schreef torn_Machina het volgende:
Zo te horen had hij je bijna verslagen?
Vergeten te guarden toen hij Power Charge + Swift Strike deed?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:42 schreef Strolie75 het volgende:
1x verslagen toen ik hem bijna had.
2e keer ging goed.
Jaquote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:20 schreef torn_Machina het volgende:
Vergeten te guarden toen hij Power Charge + Swift Strike deed?
Levellen party-members die je niet gebruikt eigenlijk mee?quote:Vergeet trouwens Kanji niet aan je party toe te voegen.
Ik vond hem qua skills beter dan Chie.
ben zelf meer favoriet van Naoto YUkiko en Kanji lolquote:Op dinsdag 2 juni 2009 14:02 schreef torn_Machina het volgende:
Characters die achterlopen op de MC halen hem snel genoeg weer in.
Deze krijgen namelijk meer exp.
MC, Yosuke, Kanji en Yukiko blijft toch nog mijn favoriete party.
Bij een tweede playthrough ga ik de andere characters gebruiken.
Chihiro?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 16:25 schreef wdn het volgende:
Estetische gehalte telt bij mij altijd mee. Wat de vijand ook is: Chihiro, Chie en Rise is mijn standaard team
Eventuele problemen moet MC maar oplossen
Ik heb naoto tijdens het verslaan van de eindbaas idd voornamelijk als item-hoer gebruiktquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:24 schreef torn_Machina het volgende:
Het probleem met Naoto is dat je bijna niets aan haar hebt in boss battles.
Voor normale battles is ze perfect.
Haar enige nut in boss battles is Mind Charge + Megidolaon.
En zonder Chakra Ring is ze met deze combinatie snel door haar SP heen.
Mijn MC was vooral een buff/debuff/healer.
Ik had altijd wel ergens een Persona met alle debuff skills tot ik Debilitate kreeg.
De Magician Arcana change heeft mij ook vaak genoeg leuke skill upgrades opgeleverd.
Zo had ik op lvl 28 al een Persona met Mediarama.
Strolie, je gaat nog zo genieten van dit spel. Alle leuke momenten moeten nog komen.
Het klinkt zo cool allemaalquote:Op zondag 7 juni 2009 10:45 schreef Strolie75 het volgende:
Inmiddels begin van de zomer in Persona 4. Iedereen heeft zijn zomerkleding aangetrokken, ook al is dit het regeseizoen in Japan. Net op zomerkamp geweest! Zo moeten lachen.![]()
![]()
Qua vechten en dungeons clearen gaat het rustig, ik moet wachten op de volgende uitzending van de Midnight Channel. Inmiddels wel de optionele boss in het kasteel verslagen.
Spel
Het wapen dat je van die boss voor Yukiko krijgt heb ik het hele spel gebruikt.quote:Op zondag 7 juni 2009 10:45 schreef Strolie75 het volgende:
Inmiddels begin van de zomer in Persona 4. Iedereen heeft zijn zomerkleding aangetrokken, ook al is dit het regeseizoen in Japan. Net op zomerkamp geweest! Zo moeten lachen.![]()
![]()
Qua vechten en dungeons clearen gaat het rustig, ik moet wachten op de volgende uitzending van de Midnight Channel. Inmiddels wel de optionele boss in het kasteel verslagen.
Spel
wel de bad ending blijkbaar .quote:Op zondag 7 juni 2009 16:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vond het einde van deel 3 ook stukken beter(denk dat het echt de eerste game was waar ik bij het einde veel tranen gelaten heb), maar dit einde sluit alles goed af(heb je btw best ending gedaan of good ending suijkerbuijk?)
bad ending?quote:Op zondag 7 juni 2009 16:52 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
wel de bad ending blijkbaar .
volgens youtube
Wanneer moet ik me druk gaan maken over good/bad ending.quote:Op zondag 7 juni 2009 16:54 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
bad ending?dan heb je idd de waardige afsluiting gemist
enige wak zeg isquote:Op zondag 7 juni 2009 18:05 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Wanneer moet ik me druk gaan maken over good/bad ending.
Ik moet nu Rise gaan redden bijdeweg.
Begin december pas.quote:Op zondag 7 juni 2009 18:05 schreef Strolie75 het volgende:
Wanneer moet ik me druk gaan maken over good/bad ending.
Ik moet nu Rise gaan redden bijdeweg.
Nee. Zul je een ps2 voor moeten importeren (wat totaal geen probleem isquote:Op zondag 7 juni 2009 18:38 schreef Slayage het volgende:
kan je nou ntsc ps1 of ps2 games spelen op de ps2?
Dat is inderdaad zeker noodzakelijk. Overigens ook voor andere redenen (zoals battles en het verkrijgen van de goede personas)quote:Op zondag 7 juni 2009 18:32 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
enige wak zeg is
zorg dat je de slinks van je hele team compleet heb
mwoah, mijn tofste personas(Beelzebub, Asura, Saturnus en Zhaou Gongen) kwamen juist niet van s.links van teammaten, nou heb ik P4 ook 20 levels hoger geeindigd dan de gemmiddelde gamer die het uitspeelt, maar elke persona die je als max link kan krijgen heeft zijn voordelenquote:Op zondag 7 juni 2009 19:56 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zeker noodzakelijk. Overigens ook voor andere redenen (zoals battles en het verkrijgen van de goede personas)
mijn tofste persona was trumpeter met debilitate man xDquote:Op zondag 7 juni 2009 22:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
mwoah, mijn tofste personas(Beelzebub, Asura, Saturnus en Zhaou Gongen) kwamen juist niet van s.links van teammaten, nou heb ik P4 ook 20 levels hoger geeindigd dan de gemmiddelde gamer die het uitspeelt, maar elke persona die je als max link kan krijgen heeft zijn voordelen
Voor de rest komt die keuze voor good/bad ending begin december, en good/best pas op de allerlaatste dag(mits je in december voor good gekozen hebt).
ik had een saturnus met repel op zn weakpoints, maragidyne, maziodyne,megidolaon en spell master(die de SP voor spells halveert), afgezien van de strength max persona heb ik die ook het meest gebruikt.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:45 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
mijn tofste persona was trumpeter met debilitate man xD
meer gebruikt dan frigging helel
(ik mis de fusion spells in P4 >.<)
haha nee op de tweede plaats komt bij mij Helel met Magarudyne Maragidyne en Morning star en een block tegen vuurquote:Op zondag 7 juni 2009 22:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
ik had een saturnus met repel op zn weakpoints, maragidyne, maziodyne,megidolaon en spell master(die de SP voor spells halveert), afgezien van de strength max persona heb ik die ook het meest gebruikt.
Thunder reign is anders ook wel tofquote:Op zondag 7 juni 2009 22:53 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
haha nee op de tweede plaats komt bij mij Helel met Magarudyne Maragidyne en Morning star en een block tegen vuur
maar ik hoop dat in P5 de fusion spells weer terugkeren
Helel (met victory cry) + satan = heersend xD
mja ok moet wel toegeven dat als je eenmaal die skill had, het spel in een klap wat saaier werd jaquote:Op zondag 7 juni 2009 23:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ookal vind ik het jammer dat die skills er niet meer in zitten, vond ik ze ook wel een beetje overkill , als je maar tot l90 grindde kon je de final form van nyx met arma in een keer doden.
Mwoah de s.links in deel 3 waren moeilijker te halen en er waren er een paar bij die qua toegang maar heel beperkt waren, ookal deed je de exploration op een ander tijdstip(afgezien van dat je in tartarus moe word, en het daardoor bijna onmogelijk is om de barricade in een avond te halen).quote:Op zondag 7 juni 2009 23:31 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
mja ok moet wel toegeven dat als je eenmaal die skill had, het spel in een klap wat saaier werd ja
maar voor mij was het meer om tijd over te houden voor de slinks. mja wat irritant was van P4 is dat dungeoncrawling overdag moest lol xD
kwam paar keer serieus in de knoop daardooor
nee das niet echt handig...quote:Op zondag 7 juni 2009 19:56 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee. Zul je een ps2 voor moeten importeren (wat totaal geen probleem is) en een converter moeten kopen (voor de stroom)(wat ook geen enkel probleem is).
barricade was idd onmogelijk om in een avond te halenquote:Op zondag 7 juni 2009 23:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mwoah de s.links in deel 3 waren moeilijker te halen en er waren er een paar bij die qua toegang maar heel beperkt waren, ookal deed je de exploration op een ander tijdstip(afgezien van dat je in tartarus moe word, en het daardoor bijna onmogelijk is om de barricade in een avond te halen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja op de eerste versie (de PS3 met een 60 Gb hdd) maar ook hier geen import.quote:Op zondag 7 juni 2009 23:42 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee das niet echt handig...
kon je nou ook PS2 games op de PS3 spelen?
ok, thanksquote:Op zondag 7 juni 2009 23:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja op de eerste versie (de PS3 met een 60 Gb hdd) maar ook hier geen import.
PS3 games kun je wel altijd zonder restricties gebruiken.
O ja, om uiteindelijk best ending te krijgen moet je al je s.links tenminste op rank 1 hebben en er moet er eentje gemaxed zijn.quote:Op zondag 7 juni 2009 22:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Voor de rest komt die keuze voor good/bad ending begin december, en good/best pas op de allerlaatste dag(mits je in december voor good gekozen hebt).
Dit klopt ook niet helemaal dacht ik.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
O ja, om uiteindelijk best ending te krijgen moet je al je s.links tenminste op rank 1 hebben en er moet er eentje gemaxed zijn.
toffe log btw Strolie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel meteen moeilijke vijanden zeg!![]()
![]()
Nou ik zal je wat vertellen. Ik had hem ook een paar maanden geleden besteld, kreeg toen een e-mail met het bericht dat ie niet meer leverbaar was en ik kreeg een waardebon t.w.v. ¤ 13,99 (spel à ¤ 11,99 plus ¤ 2,00 verzendkosten).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 15:58 schreef Slayage het volgende:
ik had een aantal maanden terug ook shadow of the colossus besteld bij mediadis, maar heb em nooit ontvangen, bleek ie niet meer leverbaar
wtf!quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:07 schreef FinalD87 het volgende:
[..]
Nou ik zal je wat vertellen. Ik had hem ook een paar maanden geleden besteld, kreeg toen een e-mail met het bericht dat ie niet meer leverbaar was en ik kreeg een waardebon t.w.v. ¤ 13,99 (spel à ¤ 11,99 plus ¤ 2,00 verzendkosten).
Ik balen, en ondertussen maar op veilingsites gekeken. Toen SotC gevonden voor een tientje in best goede staat (en het spel werkte). Iets later toch maar gaan kijken wat ik met die waardebon ging doen, zag ik SotC weer staan voor ¤ 18,99![]()
Ik e-mailen: 'Is this information correct?'
Antwoord: 'Your order has been shipped.'
Je hoort mij niet klagen, maar toch rare zaak.
Maar ik heb dus nog die tweedehands ook liggen, dus die mag je van mij kopen voor weinig, PM anders maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |