abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 mei 2009 @ 10:51:45 #201
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_69375842
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:32 schreef Chocobo het volgende:
Persona 4 besteld
wees voorbereid op avonden dat je vergeet te slapen
(dat overkwam mij namelijk )
pi_69385740
quote:
Op maandag 25 mei 2009 10:11 schreef wdn het volgende:
Rogue Galaxy zuigt zwaar. Zuigen in de zin van dat je compleet maar dan ook compleet meegetrokken kunt worden in het verhaal. Ik heb RG ooit in een vakantie gespeeld en viel me in een gat daarna
Ik vond RG nog niet echt zo bijzonder.
Setting en verhaal waren best te doen, maar tegen het einde kwam het op gevechten alleen maar aan op je sterkste skill constant spammen.
Ik kan me nog herinneren dat ik alleen maar Illusion Blade aan het spammen was toen ik deze eenmaal had unlocked.

RQ was een leuke RPG voor tussendoor. Het kan zeker niet op tegen Persona 4.

Ik hoop vrijdag Ar Tonelico 2 binnen te krijgen.
  maandag 25 mei 2009 @ 16:33:57 #203
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69386114
Och dat hoor ik wel vaker. Ik heb me ook kostelijk geamuseerd met Enchanted Arms
Als het fantasy rpg's zijn kan het nog zo repetitief zijn als het verhaal goed zit ben ik al snel tevreden
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 26 mei 2009 @ 06:59:29 #204
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69407222
Gister Yukiko gered! Met nog 2 dagen te gaan.
Eindbaas was inderdaad een bitch. Maar met mijn laatste health kreeg ik hem!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:04:06 #205
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_69416966
Rogue Galaxy gekocht vandaag!
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:35:19 #206
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69421797
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 06:59 schreef Strolie75 het volgende:
Gister Yukiko gered! Met nog 2 dagen te gaan.
Eindbaas was inderdaad een bitch. Maar met mijn laatste health kreeg ik hem!
De eindbazen zijn over het algemeen best pittig, in het begin voornamelijk omdat je personas nog niet zo sterk zijn en nog weinig skills bezitten/kunnen leren die bepaalde elementen kunnen nullen/repellen/absorberen , vanaf het midden zul je er een stuk minder problemen mee ervaren maar kunnen ze je dmv nare ailments en een lange hp balk behoorlijk op de zenuwen werken.
  dinsdag 26 mei 2009 @ 16:43:51 #207
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69422086
Jups. Ik heb soms best mazzel gehad.
Sommigen geven ook hints (dan doen ze een buff en kun je zo ongeveer wel raden dat de volgende een "massive damage skill" is en soms ook nog welke
Als je dan net daarvoor de juiste tegen buff hebt geaktiveerd en je staat nog met je eigen char en 3 doden dan is het even zweten als je ze net allevier weer hebt staan en je de volgende ronde zonder buffs moet doorkomen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 27 mei 2009 @ 22:30:01 #208
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69472132
OMG! Die 2e dungeon!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persona 4
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_69472581
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:30 schreef Strolie75 het volgende:
OMG! Die 2e dungeon!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Persona 4
De game laat het wel in het midden of Kanji nu homo of biseksueel is.
Ze laten de beslissing aan de gamer over.

Er worden wel constant grappen over gemaakt naar Kanji toe door de andere partymembers.
Vooral Yosuke vindt het prachtig om dit Kanji nog even duidelijk te maken.

Kanji is toch wel een van mijn favoriete personages in P4.
De voice actor past goed bij hem en sommige van zijn uitspraken zijn echt te grappig.
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:19:07 #210
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69479551
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 22:38 schreef torn_Machina het volgende:
De game laat het wel in het midden of Kanji nu homo of biseksueel is.
Ze laten de beslissing aan de gamer over.

Er worden wel constant grappen over gemaakt naar Kanji toe door de andere partymembers.
Vooral Yosuke vindt het prachtig om dit Kanji nog even duidelijk te maken.

Kanji is toch wel een van mijn favoriete personages in P4.
De voice actor past goed bij hem en sommige van zijn uitspraken zijn echt te grappig.
Ik heb Kanji nog niet gered. Ik vind de stijl van de 2e Dungeon tot nu toe wel erg leuk. Maar op de 1F kom ik al zat moeilijke vijanden tegen. Maar doorzetten.

Ik heb die combinaties tussen S.Links en Persona's door. Als je een persona maakt die hetzelfde sterrenbeeld heeft als je sociaal link krijgt deze meteen meer EXP en stijgt een paar levels. Maar wat is nu raadzaam? Iedereen gelijktijdig opbouwen of je concentreren op een paar S.Links? Ik wissel mijn vrije tijd nu tussen de voetbalclub, de dramaclub en vrienden.

Oh ja, iemand nog tips voor het vissen? Dat lukt nog niet, de vissen gaan er steeds met mijn aas vandoor en ik heb slechts genoeg Endurance om het 1x te proberen. En dan zit die oude me ook nog lekker te maken met al zijn ruilspullen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:36:46 #211
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69479818
Concentreer je op de s.link van de persoon waarmee je speelt. Plus op hermit.
Ikzelf vond het heel handig om Yukiko op max te hebben: healen is soms noodzakelijk. Vooral na gevechten is dat reuze handig zodat het volgende gevecht weer met 100% is
SPOILER: vissen tip
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:37:43 #212
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69479833
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:36 schreef wdn het volgende:
Concentreer je op de s.link van de persoon waarmee je speelt. Plus op hermit.
SPOILER: vissen tip
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hermit is die vos toch? Wat kun je daar voor bijzondere persona's mee maken dan?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:41:59 #213
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69479890
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:37 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Hermit is die vos toch? Wat kun je daar voor bijzondere persona's mee maken dan?
Die vos komt in de dungeon te staan en vraagt een prijs voor het volledig herstellen van beide bars. Indien je max hebt kost het een paar k om volledig te herstellen en kun je dus heel eenvoudig in dungeons blijven hangen: warp terug naar het begin. Saven. Eventueel persona's upgraden. Healen en terug de dungeon in. Met Hermit op 8, 9 of 10 hoef je nooit meer de dungeon uit: het levert veel meer geld op dan het kost. Kwestie van 1x veel van die back to beginning dingen kopen (hmmm hoe heten die krengen ook alweer).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:57:08 #214
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69480114
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:36 schreef wdn het volgende:
Concentreer je op de s.link van de persoon waarmee je speelt. Plus op hermit.
Ikzelf vond het heel handig om Yukiko op max te hebben: healen is soms noodzakelijk. Vooral na gevechten is dat reuze handig zodat het volgende gevecht weer met 100% is
SPOILER: vissen tip
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kan ik Yukiko normaal gesproken vinden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fantastisch! Dit soort dingen doe je in bijvoorbeeld een Final Fantasy game echt nooit!

Vis binnenhalen = button bashen! Ok! Ik hield de O knop ingedrukt, vandaar dat het niet lukte.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 28 mei 2009 @ 08:59:02 #215
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69480135
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:41 schreef wdn het volgende:
Die vos komt in de dungeon te staan en vraagt een prijs voor het volledig herstellen van beide bars. Indien je max hebt kost het een paar k om volledig te herstellen en kun je dus heel eenvoudig in dungeons blijven hangen: warp terug naar het begin. Saven. Eventueel persona's upgraden. Healen en terug de dungeon in. Met Hermit op 8, 9 of 10 hoef je nooit meer de dungeon uit: het levert veel meer geld op dan het kost. Kwestie van 1x veel van die back to beginning dingen kopen (hmmm hoe heten die krengen ook alweer).
Ik weet wat je bedoelt. Die vos maxen doe je toch door quests voor hem te doen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:24:05 #216
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_69480702
Zeg Wdn, heb je nog tips wat betreft de combat in Rogue Galaxy?

Ik vind het namelijk nogal jammer dat mijn andere partyleden volle damage krijgen, omdat ze gewoon in close range blijven wanneer een boss een area damage ability gebruikt. Ik kan er wel eentje wegkrijgen door snel te switchen van character en em handmatig weg te loodsen, maar dan staat die ander nog steeds vrolijk hits te nemen.

Tof spel verder trouwens!
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:35:36 #217
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69481003
strolie: ja. Sommige zijn meerdaagse quests maar ze nemen dan geen tijd in beslag. Dat is wel handig

Oh en elke dungeon die over een bepaald persoon gaat heeft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BlackSheep: eh hoe bedoel je?
EDIT oh fuck. Ik zat helemaal in Persona te denken wtf wegkrijgen dacht ik?! Dat kan helemaal niet

Even niet uit mijn hoofd maar opgezocht Je kunt kiezen uit...
quote:
Combat

The combat in Rogue Galaxy is all provided in real time. Battles are fought in
an active mode and menus are only used for abilities, items, changing
equipment, or switching party members. Random encounters will occur in the
field or in a town and your party will be thrown into battle.

Allies during combat

You do not have much control over your allies during combat except for the
orders that have been issued to them from the Strategy or Team Command menu.

--> Fight Separately

Allies will make their own decisions of what enemies to attack and will fight
based off the CPU.

+ Keeps party members spread out so they will not fall victim to an attack at
the same time.
- The enemies will not be pressured as much.

--> Pick Same Target

Allies will both pick one target and attack that enemy until it is defeated.

+ Provides a constant pressure on one enemy.
+ Party members will usually block when the party leader blocks.
- Party members remain close together often resulting in multiple hits from one
enemy attack.

--> Go All-Out

Allies will react however they want to while attacking and will use Abilities
and Items freely. They will even use more rare items if they feel that it
would help the current situation.

+ CPU healing.
- Items will be consumed with little thought.
- The possibility of the use of rare items.

--> Step Back

Allies will not attack and will block an enemies' attack.

+ Party members will not get attacked as often.
+ Healing items will not be used as much from negligent CPU party commands.
- No attack pressure whatsoever on enemies from party members.
- No chance for experience bonus.
Eigenlijk deed ik altijd Fight Separately. Tenzij grote groepen langskwamen. Dan was het Pick Same Target (iedere enemy minder is minder damage dus dat werkt dan beter).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:39:38 #218
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69481119
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:35 schreef wdn het volgende:
strolie: ja. Sommige zijn meerdaagse quests maar ze nemen dan geen tijd in beslag. Dat is wel handig

Oh en elke dungeon die over een bepaald persoon gaat heeft
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1e Dungeon heb ik een 2e keer doorlopen. Alleen wordt mijn aars gekicked door de nieuwe eindbaas.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:41:12 #219
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69481171
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:39 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

1e Dungeon heb ik een 2e keer doorlopen. Alleen wordt mijn aars gekicked door de nieuwe eindbaas.
Die zijn dan ook stukken sterker
En een stuk irritanter ook
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:05:24 #220
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69481895
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:41 schreef wdn het volgende:

[..]

Die zijn dan ook stukken sterker
En een stuk irritanter ook
Mwoah in tegenstelling tot de eerste boss, heeft de tweede boss bijna altijd een weakpoint dat je kan uitbuiten en ook all-out attacks op kan leveren. En de vos healt overigens alleen SP.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:13:09 #221
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69482134
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:57 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Waar kan ik Yukiko normaal gesproken vinden?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben trouwens bezig met mn new game+ heb gisteren de 3de dungeon gecleaned en de s.links van Nanako, Ryoutarou en Chie gemaxed.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:14:03 #222
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69482169
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:05 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Mwoah in tegenstelling tot de eerste boss, heeft de tweede boss bijna altijd een weakpoint dat je kan uitbuiten en ook all-out attacks op kan leveren. En de vos healt overigens alleen SP.
En indirect dus ook hp want de full party heal cost niet zoveel sp

Klopt over die weakspot trouwens. Maar bij bosses zijn die vaak niet zo makkelijk op te pakken. Een knockdown met een free hit levert vaak niet zo echt hoge scores op. Tenzij je ook met status spells gaat werken (wat mij teveel werk was )
Geen van de bosses was echt super super moeilijk. Sommige kregen me wel eens een keer dood maar nooit meer dan 1x. De 2de keer kende ik meestal wel het truuctje dat ze wilden doen en dan was het gewoon een kwestie van uitbuiten en met buffs uitzingen

Maar dat maakt Persona ook leuk: ga je het gevecht onvoorbereid aan verlies je. Ben je een beetje op de hoogte van je tegenstander is het niet echt een probleem. Wat niet wil zeggen dat je dan meteen klaar bent met een gevecht want sommige bosses ben je dan nog wel even mee zoet.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:22:51 #223
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69482461
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:14 schreef wdn het volgende:

[..]

En indirect dus ook hp want de full party heal cost niet zoveel sp

Klopt over die weakspot trouwens. Maar bij bosses zijn die vaak niet zo makkelijk op te pakken. Een knockdown met een free hit levert vaak niet zo echt hoge scores op. Tenzij je ook met status spells gaat werken (wat mij teveel werk was )
Als je de weakspot uitbuit en MC de juiste persona heeft , kan zowel MC als een van je maten een critical maken, als je de andere 2 dan laat focussen op healing spells/items zijn die optionele bosses niet echt moeilijk.
quote:
Geen van de bosses was echt super super moeilijk. Sommige kregen me wel eens een keer dood maar nooit meer dan 1x. De 2de keer kende ik meestal wel het truuctje dat ze wilden doen en dan was het gewoon een kwestie van uitbuiten en met buffs uitzingen

Maar dat maakt Persona ook leuk: ga je het gevecht onvoorbereid aan verlies je. Ben je een beetje op de hoogte van je tegenstander is het niet echt een probleem. Wat niet wil zeggen dat je dan meteen klaar bent met een gevecht want sommige bosses ben je dan nog wel even mee zoet.
Ik heb in mijn eerste walktrough alleen moeilijkheden gehad met boss 2 en boss 4, de rest was idd niet echt moeilijk mits je de juiste persona bezit.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:27:28 #224
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69482597
4? Is al weer te lang geleden voor me (zit nu helemaal in sacred 2 )
Dat is de 8-bits kerker toch?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:28:40 #225
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69482642
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:27 schreef wdn het volgende:
4? Is al weer te lang geleden voor me (zit nu helemaal in sacred 2 )
Dat is de 8-bits kerker toch?
die ja
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:37:31 #226
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_69482901
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

die ja
Oh de horror. Ik snap helemaal wat je bedoeld. Wat een irritant ventje
En die "muziek" omg beep bep beep bep bep beep.

[ Bericht 6% gewijzigd door wdn op 28-05-2009 10:47:51 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:58:42 #227
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69483741
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:13 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ben trouwens bezig met mn new game+ heb gisteren de 3de dungeon gecleaned en de s.links van Nanako, Ryoutarou en Chie gemaxed.
Nanako is echt een schatje. Mijn expression is nog niet hoog genoeg om een goed gesprek met Ryoutarou aan te knoppen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 28 mei 2009 @ 11:41:24 #228
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69485326
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:58 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nanako is echt een schatje. Mijn expression is nog niet hoog genoeg om een goed gesprek met Ryoutarou aan te knoppen.
als je de volgende keer weer in TV world bent moet je ff met yosuke praten, dan kan je naar de eerste dungeon terug voor zn alternative wapen(je hoeft er geen boss voor neer te meppen, en als je een bepaalde quest accepteert moet je er toch terug naartoe)
pi_69485394
Wat mij wel opvalt is dat vrij weinig monsters Mudo of Hama skills gebruiken.

In Persona 3 had ik altijd een Persona bij me die Mudo of Hama kon weerstaan.
Vooral als je nieuwe monsters tegenkwam tijdens je zoektocht naar de top van Tartarus.

In Persona 4 ben ik er maar een handjevol tegen gekomen.
Single Target Hama of Mudo hoef je je al helemaal geen zorgen over te maken.
Je partymembers beschermen je daar toch wel voor.

Bij bosses is het alleen uitkijken als ze Power of Mind Charge gebruiken.
Ook vinden ze het leuk om een Stagnant Air te casten en de volgende beurt Evil Smile en Ghastly Wail.

Zolang je Guard is er niets aan de hand, maar het is best frustrerend om hierdoor een game over te krijgen.
  donderdag 28 mei 2009 @ 12:12:39 #230
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_69486418
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:43 schreef torn_Machina het volgende:
Wat mij wel opvalt is dat vrij weinig monsters Mudo of Hama skills gebruiken.

In Persona 3 had ik altijd een Persona bij me die Mudo of Hama kon weerstaan.
Vooral als je nieuwe monsters tegenkwam tijdens je zoektocht naar de top van Tartarus.

In Persona 4 ben ik er maar een handjevol tegen gekomen.
Single Target Hama of Mudo hoef je je al helemaal geen zorgen over te maken.
Je partymembers beschermen je daar toch wel voor.
de meeste enemys die light en/of dark spells hebben hebben meestal multitarget spells, en aangezien itt Persona 3 elk character automatisch(waar in P3 het alleen MC was) een Homunculus gebruikt, kun je met 2-3 battles al je gespaarde en redelijk zeldzame homunculus kwijtraken.
pi_69490428
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
de meeste enemys die light en/of dark spells hebben hebben meestal multitarget spells, en aangezien itt Persona 3 elk character automatisch(waar in P3 het alleen MC was) een Homunculus gebruikt, kun je met 2-3 battles al je gespaarde en redelijk zeldzame homunculus kwijtraken.
In P3 heb ik echt veel misbruik gemaakt van Samsara en Die For Me.
In P4 eigenlijk helemaal niet.
In P4 gebruikte ik aan het einde van het spel meer Physical attacks dan Magic.
Physical attack skills hebben namelijk een leuke boost in damage gekregen als je ze met P3 vergelijkt.
Brave Blade en Primal Force zijn gewoon te goed om niet te gebruiken.

Vooral met Yoshitsune is het helemaal erg. Power Charge + Haso Tobi en alles wat geen resistance tegen physical heeft wordt weggevaagd.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:15:47 #232
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69540072
%#$@$@%$@&^& anderhalf uur voor niks zitten gamen. Even niet aan het opletten en toen was de hoofdpersoon dood.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 29 mei 2009 @ 22:33:28 #233
174940 W00fer
Maar echt
pi_69540609
Dit meen je niet, een PS2 topic op Fok

Dan kan ik dus nu ff 70 delen gaan doorlezen

Naja weer wat te doen
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 31 mei 2009 @ 21:56:20 #234
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69585792
Schaamteloos gejat van NeoGAF:



In May 2009, Nippon Ichi America announced they will be bringing Sega’s Sakura Wars to the United States for the first time on the PlayStation 2 and Wii. A long and celebrated series that began in 1996, this is a pretty big deal for the few of us that have played and enjoyed them for several years.

But most people in the west (understandably) have absolutely no idea what all of the hulla baloo is about. “Why should I care? Isn’t this just another random JRPG?” At a glance, that’s probably what it appears to be, but it’s so much more.

In this thread, I’m going to explain why you should be interested, and why you would be well served to pick up this great title when Nippon Ichi releases it this fall.


What is Sakura Wars?

Sakura Wars (also referred to as Sakura Taisen) is a series of Strategy RPGs developed by Red Entertainment (Tengai Makyo, Thousand Arms), Overworks/Sega WOW (Skies of Arcadia, Valkyria Chronicles), and published by Sega (You know, Sega!). The series features character designs by renowned manga artist Kosuke Fujishima (Tales of Phantasia, Symphonia, the Abyss, and Vesperia), music by Kohei Tanaka (Alundra, Bionic Commando), and story by Ohji Hiroi (Moeyo Ken).

The concept is simple at first glance: Sakura Wars is a strategy RPG with an unusual twist for building your stats. In the game, you play as the captain of a specially created unit of female solders with high levels of spiritual energy to fight the forces of evil in large, steam powered robots. Sounds pretty cookie cutter so far? Good, ‘cause that’s as many cookies as we’re gonna cut!


What makes Sakura Wars so special then?

Lots of things, but for now let’s stick with gameplay. Unlike most RPGS where characters improve by gaining levels through experience earned in battle, in Sakura Wars your squad members improve in strength and mobility the more they like/trust you. A typical “episode” in a Sakura Wars game consists of two modes:

1) Adventure Mode: Walk through the theater/town, talking to the various characters in the story
2) Battle Mode: Get into them mechs and take down the bad guys.

The Adventure Mode is where the stat building occurs. As you walk through the theatre (your base) and the town itself, you’ll encounter the various members of your squad doing whatever it is the story feels like having them do at that particular moment. As you talk with them, you’ll come across questions or situations where you have to choose how to respond. Respond correctly, and the girl’s trust increases. Respond poorly, and you lose trust.

Now, I know what you’re thinking. “That sounds like one of them dating sim hentai games!” Let’s get this out of the way: Yes, there are dating sim elements. No there is no hentai. But even THIS aspect of Sakura Wars is hardly standard fare; like everything else in this series, there’s a twist involved.

In most adventure games/dating sims/Elder Scrolls, when the window of choices pops up, you have more than enough time to read each response, think it through, and select the best choice accordingly. But that hardly seems interesting/realistic right? I mean seriously, what girl’s gonna wait there for hours and hours for someone to respond to a simple question?

Sakura Wars utilizes a system called LIPS for your options, and these responses are timed. Usually, you’re given no more than 3-5 seconds to respond. That’s 3-5 seconds to read each response, decide on the best one, and then select it. So you gotta be on your toes. Let’s take a look at the following screen:



See that bar around the text window? That’s the timer, and it’s going to fill up fast so you better respond quickly or your character will say/do nothing instead. BUT this also brings up another interesting choice; sometimes the best course of action is to say/do nothing.

Additionally, there are times where you’re given one choice, but must adjust the volume/intensity with which you state it to the appropriate level using the analogue stick.



There are also times where you’re given one long time frame to go through several timed options.



As you can see, it’s anything but cookie cutter. All of these interactive scenes in Adventure Mode serve two purposes:

1) Determine the stats of the characters in Battle Mode
2) Determine which ending you’ll get at the end (i.e. which girl you “win” with)

Now, you might say to yourself “Well, that’s easy then! I’ll just make every girl trust me and they’ll all kick ass in battle!” Not so fast buddy! It’s not that easy. All of the girls have various and sometimes conflicting personalities. Some girls are easier to please than others. And sometimes, you’ll converse with two “conflicting” girls at once, meaning you’re liable to gain one’s trust while simultaneously losing trust from the other. And you can’t afford too many weak links when you enter Battle Mode, or you can get your ass handed to you if you’re not careful. So it’s a giant balancing act, one that’s much more addicting and interesting than it seems at first glance!

And this is just the Adventure Mode. Now let’s talk about the Battle Mode! Here’s a screenshot of a typical battle scene in Sakura Wars:



For those who’ve played Valkyria Chronicles, you might notice a couple of similarities (or at the very least, you might have read some of us mentioning them in the official VC thread). This shouldn’t come as much of a surprise; this is the game Overworks developed immediately prior to Valkyria Chronicles. Unlike the grid-based competitors like Final Fantasy Tactics, Disgaea (or the first two Sakura Wars games I might add…), this Sakura Wars title features a free roaming battle field, with the Action Bar at the bottom of the screen determining how far you can move.

The major difference is that in Sakura Wars, the bar isn’t just for movement. It’s also used for actions like attacking (all mapped to a specific button, as shown). Each bar is split up into a set of partitions. Move a certain distance, and one partition will be drained. Thankfully, if you haven’t carried out any actions, you can also return to your starting position to refill your gauge. As you can see, this system requires careful management of the Action Bar. Maximize it to make battle easier. However unlike Valkyria Chronicles there are no real-time elements to the battle system; it’s a strictly turn-based affair.

There are some other notable similarities between Sakura Wars and Valkyria Chronicles (though there are arguably, just as many differences if not more)

- Both are set in an alternate version of the early 1900s (SW modeled after the 1920s, VC after the 1930s)
- Both feature similar gameplay flow of story sequences, followed by battle sequences (and a similar menu in-between these scenes for saving and reviewing your characters).
- Both feature one very highly powered technology that runs just about everything (SW uses steam, VC has “ragnite”)
- In both games you play as the captain of a squad, and in both games if this captain is killed in battle, the game ends (also like VC, the story characters don’t “die”, they retreat. Unlike VC, there are no non-story based characters in battle though).
- Both games are told in “Episodes” (or “Chapters” in VC)

A quick FAQ:

I’ve heard the game Nippon Ichi is bringing to America is actually the 5th game in the series. Am I going to be completely confused?

With the exception of a couple of cameos in the first 15 minutes, this is a pretty self-contained game. There’s no need to worry.

I’ve heard some people say this entry isn’t the best the series has to offer. So is this a bad game then?

To me, this argument is akin to saying Super Mario Bros. 2 is a pile of trash because 3 is better. It may be different, and maybe not as good depending on who you talk to, but it’s still a really good game and definitely worth picking up!

I don’t like JRPGs that have light-hearted unrealistic stories, big eyed characters, peppy music, turn-based battle, and colors other than green and brown. Will Sakura Wars change my mind?

No, no it won’t. However, if you do like quirky off-beat humor, lovable characters, colors, and are willing to check your disbelief at the door, it’s a fun and entertaining ride.

So this is coming to the PS2 and Wii?

The game was released for the PlayStation 2 in Japan. According to Nippon Ichi America’s Press Release, it’s coming to the US on both the PS2 and Wii, so you can pick whichever system you prefer.

What date is this coming out?

Fall 2009. When they announce the official date, I’ll put it here. Here’s hoping we’ll get a date at E3!

What kind of review scores did it get in Japan?

Famitsu: 10, 10, 9, 8 (37/40)
Deigeki: 90, 85, 85, 85

Why oh why did you take the time to write all of this up? Do you work for Nippon Ichi?

I wish. I wrote all of this because I believe there are many people who will really enjoy this game if they simply know what it is before jumping in. Just doing my part to spread the word.

What are these “extras” that Nippon Ichi mentioned in their press release?

The game features an option called “The Long Day in New York,” where you can walk around the town and talk to various characters to view images and cinemas you’ve viewed, music you’ve heard etc.

Can I please see what the game looks like in motion?

Here’s a trailer:

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 31 mei 2009 @ 22:18:23 #235
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_69586431
Mechs
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zondag 31 mei 2009 @ 22:25:31 #236
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69586661
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:18 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Mechs
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 31 mei 2009 @ 22:31:40 #237
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_69586814
Komop strollie, alsjeblieft zeg
Met mech's vechten is toch geen fuck aan
Ik kan me nog een andere RPG herinneren

Xenosaga II ,

Begint ook met Mech's
Heb er 15 uur ingestoken,omdat ik dacht dat het maybe nog wat zou worden
maar nee , zonde van mijn kostbare tijd geweest

Sindsdien laat ik alle games waar die fuckers in voorkomen links liggen
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  zondag 31 mei 2009 @ 22:35:38 #238
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_69586930
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:56 schreef Strolie75 het volgende:
verhaal
als deze me net zo een goed gevoel geeft als SMT P3/P4
dan is dit een must get voor mij
en het ziet er naar uit dat dit spel me dat gevoel gaat geven
  zondag 31 mei 2009 @ 22:36:58 #239
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69586985
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Komop strollie, alsjeblieft zeg
Met mech's vechten is toch geen fuck aan
Ik kan me nog een andere RPG herinneren

Xenosaga II ,

Begint ook met Mech's
Heb er 15 uur ingestoken,omdat ik dacht dat het maybe nog wat zou worden
maar nee , zonde van mijn kostbare tijd geweest

Sindsdien laat ik alle games waar die fuckers in voorkomen links liggen
Shogo Mobile Armour Division was cool, Front Mission games ook! En vroeger speelde ik veel MechWarrior op de PC. Afgelopen zomer trouwens een soort mech semulator gespeeld in Japanse arcades, was ook geweldig!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 31 mei 2009 @ 22:54:33 #240
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_69587589
quote:
Op zondag 31 mei 2009 22:31 schreef Deacon_Tigra het volgende:
Komop strollie, alsjeblieft zeg
Met mech's vechten is toch geen fuck aan
Ik kan me nog een andere RPG herinneren

Xenosaga II ,

Begint ook met Mech's
Heb er 15 uur ingestoken,omdat ik dacht dat het maybe nog wat zou worden
maar nee , zonde van mijn kostbare tijd geweest

Sindsdien laat ik alle games waar die fuckers in voorkomen links liggen
Xenogears?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
  zondag 31 mei 2009 @ 22:55:01 #241
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_69587609
quote:
Op zondag 31 mei 2009 21:56 schreef Strolie75 het volgende:
Schaamteloos gejat van NeoGAF:

[ afbeelding ]

In May 2009, Nippon Ichi America announced they will be bringing Sega’s Sakura Wars to the United States for the first time on the PlayStation 2 and Wii. A long and celebrated series that began in 1996, this is a pretty big deal for the few of us that have played and enjoyed them for several years.

But most people in the west (understandably) have absolutely no idea what all of the hulla baloo is about. “Why should I care? Isn’t this just another random JRPG?” At a glance, that’s probably what it appears to be, but it’s so much more.

In this thread, I’m going to explain why you should be interested, and why you would be well served to pick up this great title when Nippon Ichi releases it this fall.


What is Sakura Wars?

Sakura Wars (also referred to as Sakura Taisen) is a series of Strategy RPGs developed by Red Entertainment (Tengai Makyo, Thousand Arms), Overworks/Sega WOW (Skies of Arcadia, Valkyria Chronicles), and published by Sega (You know, Sega!). The series features character designs by renowned manga artist Kosuke Fujishima (Tales of Phantasia, Symphonia, the Abyss, and Vesperia), music by Kohei Tanaka (Alundra, Bionic Commando), and story by Ohji Hiroi (Moeyo Ken).

The concept is simple at first glance: Sakura Wars is a strategy RPG with an unusual twist for building your stats. In the game, you play as the captain of a specially created unit of female solders with high levels of spiritual energy to fight the forces of evil in large, steam powered robots. Sounds pretty cookie cutter so far? Good, ‘cause that’s as many cookies as we’re gonna cut!


What makes Sakura Wars so special then?

Lots of things, but for now let’s stick with gameplay. Unlike most RPGS where characters improve by gaining levels through experience earned in battle, in Sakura Wars your squad members improve in strength and mobility the more they like/trust you. A typical “episode” in a Sakura Wars game consists of two modes:

1) Adventure Mode: Walk through the theater/town, talking to the various characters in the story
2) Battle Mode: Get into them mechs and take down the bad guys.

The Adventure Mode is where the stat building occurs. As you walk through the theatre (your base) and the town itself, you’ll encounter the various members of your squad doing whatever it is the story feels like having them do at that particular moment. As you talk with them, you’ll come across questions or situations where you have to choose how to respond. Respond correctly, and the girl’s trust increases. Respond poorly, and you lose trust.

Now, I know what you’re thinking. “That sounds like one of them dating sim hentai games!” Let’s get this out of the way: Yes, there are dating sim elements. No there is no hentai. But even THIS aspect of Sakura Wars is hardly standard fare; like everything else in this series, there’s a twist involved.

In most adventure games/dating sims/Elder Scrolls, when the window of choices pops up, you have more than enough time to read each response, think it through, and select the best choice accordingly. But that hardly seems interesting/realistic right? I mean seriously, what girl’s gonna wait there for hours and hours for someone to respond to a simple question?

Sakura Wars utilizes a system called LIPS for your options, and these responses are timed. Usually, you’re given no more than 3-5 seconds to respond. That’s 3-5 seconds to read each response, decide on the best one, and then select it. So you gotta be on your toes. Let’s take a look at the following screen:

[ afbeelding ]

See that bar around the text window? That’s the timer, and it’s going to fill up fast so you better respond quickly or your character will say/do nothing instead. BUT this also brings up another interesting choice; sometimes the best course of action is to say/do nothing.

Additionally, there are times where you’re given one choice, but must adjust the volume/intensity with which you state it to the appropriate level using the analogue stick.

[ afbeelding ]

There are also times where you’re given one long time frame to go through several timed options.

[ afbeelding ]

As you can see, it’s anything but cookie cutter. All of these interactive scenes in Adventure Mode serve two purposes:

1) Determine the stats of the characters in Battle Mode
2) Determine which ending you’ll get at the end (i.e. which girl you “win” with)

Now, you might say to yourself “Well, that’s easy then! I’ll just make every girl trust me and they’ll all kick ass in battle!” Not so fast buddy! It’s not that easy. All of the girls have various and sometimes conflicting personalities. Some girls are easier to please than others. And sometimes, you’ll converse with two “conflicting” girls at once, meaning you’re liable to gain one’s trust while simultaneously losing trust from the other. And you can’t afford too many weak links when you enter Battle Mode, or you can get your ass handed to you if you’re not careful. So it’s a giant balancing act, one that’s much more addicting and interesting than it seems at first glance!

And this is just the Adventure Mode. Now let’s talk about the Battle Mode! Here’s a screenshot of a typical battle scene in Sakura Wars:

[ afbeelding ]

For those who’ve played Valkyria Chronicles, you might notice a couple of similarities (or at the very least, you might have read some of us mentioning them in the official VC thread). This shouldn’t come as much of a surprise; this is the game Overworks developed immediately prior to Valkyria Chronicles. Unlike the grid-based competitors like Final Fantasy Tactics, Disgaea (or the first two Sakura Wars games I might add…), this Sakura Wars title features a free roaming battle field, with the Action Bar at the bottom of the screen determining how far you can move.

The major difference is that in Sakura Wars, the bar isn’t just for movement. It’s also used for actions like attacking (all mapped to a specific button, as shown). Each bar is split up into a set of partitions. Move a certain distance, and one partition will be drained. Thankfully, if you haven’t carried out any actions, you can also return to your starting position to refill your gauge. As you can see, this system requires careful management of the Action Bar. Maximize it to make battle easier. However unlike Valkyria Chronicles there are no real-time elements to the battle system; it’s a strictly turn-based affair.

There are some other notable similarities between Sakura Wars and Valkyria Chronicles (though there are arguably, just as many differences if not more)

- Both are set in an alternate version of the early 1900s (SW modeled after the 1920s, VC after the 1930s)
- Both feature similar gameplay flow of story sequences, followed by battle sequences (and a similar menu in-between these scenes for saving and reviewing your characters).
- Both feature one very highly powered technology that runs just about everything (SW uses steam, VC has “ragnite”)
- In both games you play as the captain of a squad, and in both games if this captain is killed in battle, the game ends (also like VC, the story characters don’t “die”, they retreat. Unlike VC, there are no non-story based characters in battle though).
- Both games are told in “Episodes” (or “Chapters” in VC)

A quick FAQ:

I’ve heard the game Nippon Ichi is bringing to America is actually the 5th game in the series. Am I going to be completely confused?

With the exception of a couple of cameos in the first 15 minutes, this is a pretty self-contained game. There’s no need to worry.

I’ve heard some people say this entry isn’t the best the series has to offer. So is this a bad game then?

To me, this argument is akin to saying Super Mario Bros. 2 is a pile of trash because 3 is better. It may be different, and maybe not as good depending on who you talk to, but it’s still a really good game and definitely worth picking up!

I don’t like JRPGs that have light-hearted unrealistic stories, big eyed characters, peppy music, turn-based battle, and colors other than green and brown. Will Sakura Wars change my mind?

No, no it won’t. However, if you do like quirky off-beat humor, lovable characters, colors, and are willing to check your disbelief at the door, it’s a fun and entertaining ride.

So this is coming to the PS2 and Wii?

The game was released for the PlayStation 2 in Japan. According to Nippon Ichi America’s Press Release, it’s coming to the US on both the PS2 and Wii, so you can pick whichever system you prefer.

What date is this coming out?

Fall 2009. When they announce the official date, I’ll put it here. Here’s hoping we’ll get a date at E3!

What kind of review scores did it get in Japan?

Famitsu: 10, 10, 9, 8 (37/40)
Deigeki: 90, 85, 85, 85

Why oh why did you take the time to write all of this up? Do you work for Nippon Ichi?

I wish. I wrote all of this because I believe there are many people who will really enjoy this game if they simply know what it is before jumping in. Just doing my part to spread the word.

What are these “extras” that Nippon Ichi mentioned in their press release?

The game features an option called “The Long Day in New York,” where you can walk around the town and talk to various characters to view images and cinemas you’ve viewed, music you’ve heard etc.

Can I please see what the game looks like in motion?

Here’s a trailer:


Moet er niet aan denken Gijs!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_69587876
Ik kan erg goedkoop van een kennis Persona 3 overnemen (5 euro) is dit een erg goed spel?
  zondag 31 mei 2009 @ 23:05:08 #243
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_69588002
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:01 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik kan erg goedkoop van een kennis Persona 3 overnemen (5 euro) is dit een erg goed spel?
Het schijnt een erg goede RPG te zijn. Door die reviews en hype heb ik nu deel 4 gekocht. Puur omdat ik weet dat de serie goed schijnt te zijn. Je moet wel van J-RPG's houden.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_69588108
quote:
Op zondag 31 mei 2009 23:01 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik kan erg goedkoop van een kennis Persona 3 overnemen (5 euro) is dit een erg goed spel?
Voor 5 euro zou ik hem zeker kopen, maar je moet wel van jrpgs houden.
pi_69597953
Ik heb op de Xbox 360 Lost Odyssey gespeeld en vond ik ook erg goed, dat is ook een JRPGS
  dinsdag 2 juni 2009 @ 10:37:18 #246
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69627924
Gister Kanjij gered! Epische boss battle gevoerd!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_69630865
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 10:37 schreef Strolie75 het volgende:
Gister Kanjij gered! Epische boss battle gevoerd!
Zo te horen had hij je bijna verslagen?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 12:42:46 #248
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69631015
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:36 schreef torn_Machina het volgende:
Zo te horen had hij je bijna verslagen?
1x verslagen toen ik hem bijna had.
2e keer ging goed.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_69631964
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 12:42 schreef Strolie75 het volgende:
1x verslagen toen ik hem bijna had.
2e keer ging goed.
Vergeten te guarden toen hij Power Charge + Swift Strike deed?

Vergeet trouwens Kanji niet aan je party toe te voegen.
Ik vond hem qua skills beter dan Chie.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 13:23:10 #250
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_69632048
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 13:20 schreef torn_Machina het volgende:
Vergeten te guarden toen hij Power Charge + Swift Strike deed?
Ja
quote:
Vergeet trouwens Kanji niet aan je party toe te voegen.
Ik vond hem qua skills beter dan Chie.
Levellen party-members die je niet gebruikt eigenlijk mee?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')