abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68176492
WTF doet Bos hier nu weer?
Begint rond 3.40;

Ziet er naar mijn mening uit alsof hij Impey gewoon bewust aan zijn schouder trekt daar, erg bizar gebeuren daar in Turkije.

[Edit]
Op de site van Rabo staat nu ook uitleg;
quote:
Nico Verhoeven verdedigde zijn sprinter na afloop ook. "Het lijkt er op de tv-beelden vanuit de helikopter inderdaad op, dat Theo Impey naar de grond trekt, dat zal ik niet ontkennen. Maar de waarheid ligt toch even anders. Impey dreigde Theo klem te zetten tegen de hekken. Theo weert dat af met zijn arm. Impey raakt uit balans, komt nog meer de kant van Theo op en daarna is er geen houden meer aan. Er is geen enkele sprake geweest van bewust naar de grond trekken." Die lezing hoefde de ploegleider niet eens aan de jury voor te leggen. Verhoeven: "Zover kwam het niet, want ze maakten er helemaal geen punt van."

[ Bericht 33% gewijzigd door Dpadnul op 19-04-2009 18:31:22 ]
pi_68177863
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:07 schreef Dpadnul het volgende:
WTF doet Bos hier nu weer?
Begint rond 3.40;

Ziet er naar mijn mening uit alsof hij Impey gewoon bewust aan zijn schouder trekt daar, erg bizar gebeuren daar in Turkije.

[Edit]
Op de site van Rabo staat nu ook uitleg;
[..]
Wat een smerige move van Bos. Er zal wel wat aan vooraf hebben gegaan.

EDIT: Had bovenstaande uitleg van Rabo nog niet gelezen. Is er al een reaktie van Impey?
pi_68178485
Op de site van Barloworld zeggen niets speciaals over de crash, Impey lijkt er iig. niets ernstigs aan over gehouden te hebben.
pi_68179290
Het lijkt inderdaad op wegtrekken, maar volgens mij ligt het inderdaad net wat anders. Je ziet Theo helemaal vast komen te zitten tussen Impey en de dranghekken. Hij probeert dan Impey een duwtje te geven zodat hij weer ruimte krijgt, maar daarna raken zowel hij als Impey uit balans waardoor het allemaal een erg heftige indruk maakt. Het nadeel hier ook van is dat je helemaal niets ziet wat er achter gebeurt.

EDIT:
quote:
Ook Theo Bos schrikt van zware val

Theo Bos wil graag snel de tv-beelden zien van zijn val en die van Daryl Impey in de slotetappe van de Ronde van Turkije. "Ik heb van mijn broer begrepen, dat het er op lijkt dat ik Impey tegen de grond trek, maar daar kan geen sprake van zijn. Ik ben toch niet gek?" Net als ploegleider Nico Verhoeven geeft Bos toe, dat een dergelijke actie niet alleen zeer onsportief zou zijn, maar ook een soort kamikaze-actie. "Bij die snelheid en in die positie torpedeer ik dan direct mezelf. Geen denken aan."

De sprinter geeft enkele uren na de turbulente finish wel toe, dat hij zich niet meer alle details van het voorval kan herinneren. "Maar ik weet zeker dat ik hem alleen wilde afweren. Hij dreigde mijn kant op te komen en ik zat al zo goed als in het hek." Vervolgens weerde Bos Impey af door zijn onderarm naast het lichaam van de Zuidafrikaan te leggen. "Wat er vervolgens allemaal is gebeurd, weet ik niet meer. Dat ging in een flits van een fractie van een seconde. Wat ik nog wel weet, is dat ik toch een pootje van de hekken raakte en daardoor Impey meenam. Nee, ik ben niet gevallen, omdat hij viel. Ik raakte een pootje, omdat we uit balans raakten."

Hij heeft na afloop even gesproken met een UCI-commissaris. Die zei er geen werk van te willen maken. Bos: "Maar misschien krijgt het toch nog een staartje als Barloworld een protest indient. Ik hoop in elk geval dat ik straks goede tv-beelden heb en die in alle rust kan bestuderen. Ik wil gewoon weten wat er precies is gebeurd. Het ging allemaal zo snel, dat ik zelf de film niet meer exact voor me kan afspelen, maar een ding weet ik zeker, dit was geen opzet van mij."

[ Bericht 68% gewijzigd door TheArt op 19-04-2009 19:47:51 ]
  zondag 19 april 2009 @ 20:13:31 #205
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_68181210
Vanuit de lucht leek er genoeg plaats, hij zat er al bijna naast. Het lijkt me wel sterk dat hij zoiets bewust deed, dus hij zal wel gewoon in een gat zijn gedoken dat er eigenlijk niet was met vreemd uitziende gevolgen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_68182255
Dat geloof ik ook wel, maar ja voor je het weet krijgt de naam "de nieuwe Brown" te zijn
pi_68182323
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:40 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Wat een smerige move van Bos. Er zal wel wat aan vooraf hebben gegaan.

EDIT: Had bovenstaande uitleg van Rabo nog niet gelezen. Is er al een reaktie van Impey?

Het lijkt erop dat Theo de hekken in wordt gereden en dat probeert te voorkomen. Het zegt genoeg dat de jury, Barloworld en Impey er niet zo dramatisch over doen en enkele korfballers hier wel.
pi_68189913
Ja het is kloten maar kan gebeuren
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 20 april 2009 @ 12:40:07 #209
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_68199144
GEEN Gesink in de Waalse Pijl......spierscheuring oorzaak verstek laten gaan. Waarschijnlijk ook geen L-B-L.....errug kut dit.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
pi_68199303
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:40 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
GEEN Gesink in de Waalse Pijl......spierscheuring oorzaak verstek laten gaan. Waarschijnlijk ook geen L-B-L.....errug kut dit.
Bron?
pi_68199321
quote:
Waar heb je dat in hemelsnaam vandaan. Nergens staat er wat over.
  maandag 20 april 2009 @ 12:49:59 #212
194695 franklop
Fran knock
pi_68199404
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Waar heb je dat in hemelsnaam vandaan. Nergens staat er wat over.
Idd, heb op o.a. Sporza, NOS, Rabosport e.d. gekeken, daar stond ook niks..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 20 april 2009 @ 12:54:08 #213
64381 Achterhoekers_eerst
Als u alles op een rijtje hebt
pi_68199526
Net gesproken met bestuur van de fanclub, ze wilden woensdag weer naar belgie, maar door sms van Robert hebben ze dat maar gecancelled.
....hoedt u voor het domino-effect ! !
  maandag 20 april 2009 @ 14:03:41 #214
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_68201875
quote:
Op zondag 19 april 2009 20:39 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat Theo de hekken in wordt gereden en dat probeert te voorkomen. Het zegt genoeg dat de jury, Barloworld en Impey er niet zo dramatisch over doen en enkele korfballers hier wel.
Impey doet er wel degelijk dramatisch over. Op zijn website staat het volgende bericht:
quote:
Well the final day of Tour of Turkey is over. It was really bitter-sweet for me as I would've like to enjoy the moment in yellow afterwards with my team who worked so hard to keep the jersey. I got taken down deliberately by Bos from Rabobank, you can even see it on youtube, only one word for him and that is a true chophead. He doesn't deserve to race anymore and I am thinking about going to the UCI about his dangerous riding. He tried to pass me 700m to go in the bunch sprint but there was no-where to go and all of a sudden I felt a hand on my shoulder pulling me into the barriers. We both crashed.

I was taken down really hard and I broke a tooth,got stitches in my face and elbow and the worst part is that I have a slight fracture in L1 part of my bike so I am forced to lie in an hospital bed on my back without moving. It is very frustrating and really was not how I was expecting to enjoy my day in yellow. I would've have won it if I didn't have Patrick Calgani with me, I told him I want to finish. He said lie down,the ambulance will pick you up. I told him no, even if I take an hour to cross the line I will because I have ridden too hard and dug too deep to give it to someone else and my team had ridden so well,was the least I could do.

Patrick pushed me all the way and I crossed the line when I then lay on the side waiting for the ambulance. Even though I never made the podium, me team went up for me and will be remembered. I can tell you I'm going to see Bos again and tell him exactly what a chophead he is. No wonder he has come nowhere in the kicks this week, probably too busy trying be a hero and show everyone how he did it on the track.

All I can say is thanks for all the wishes and also for all the support I have got. Rob has been organising things this side to make sure all is taken care with team management and I will probably out of hospital Tuesday morning. I will have to be transported on a stretcher because I can't sit in order for the fracture to heal. My team also left Mario to spend the day with me and help me with the luggage and travelling as well as giving me some company. Good way to brush up on my Italian.

Well I this being said when I woke up today knowing I won the yellow jersey,green jersey,1 stage, 1 3rd place I can really have something to smile about. I will celebrate once I get better but for the moment its all about getting better before the giro d italia where I hope this won't affect my chances.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_68202771
Ik snap dat die Impey goed pissig is maar dit stukje vind ik toch wel redelijk kansloos, een beetje de grote meneer uithangen .
quote:
I can tell you I'm going to see Bos again and tell him exactly what a chophead he is. No wonder he has come nowhere in the kicks this week, probably too busy trying be a hero and show everyone how he did it on the track.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  maandag 20 april 2009 @ 16:03:14 #216
127004 maril
Smeetsfan
pi_68205925
Lance Armstrong heeft op Twitters gezegd, dat Bos een lange straf verdiende door deze move.
Hij trok hem omlaag.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_68206367
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:03 schreef maril het volgende:
Lance Armstrong heeft op Twitters gezegd, dat Bos een lange straf verdiende door deze move.
Hij trok hem omlaag.
Armstrong zegt de laatste tijd zo veel. Hij moet zich maar weer lekker met zijn eigen dingen gaan bezighouden in plaats van alles te gaan Twitteren. Hij zal dat filmpje vast 1 keer gezien hebben om daarna gelijk weer zijn mening te geven. Begint me een beetje te irriteren, elke keer als er ook maar iets gebeurd heeft hij het wel weer getwitterd. Aangezien de media heerlijke schapen zijn zie je dat weer binnen de kortste keren terug bij bijna elke media site als de harde waarheid.
pi_68207520
Het blijkt dat Gesink inderdaad niet gaat starten woensdag:"
quote:
Gesink mist Waalse Pijl
Uitgegeven: 20 april 2009 16:24
Laatst gewijzigd: 20 april 2009 16:24

RIJSWIJK - Robert Gesink doet woensdag niet mee in de Waalse Pijl. De Raborenner heeft last van een lichte peesblessure.
Bij een MRI-scan werd een klein scheurtje in de pees van de grote bovenbeenspier in de rechterknie geconstateerd.
Het is nog onduidelijk of de nummer drie van de Amstel Gold Race zondag kan starten in Luik-Bastenaken-Luik.
''Robert kan nu twee dagen niet fietsen en zal donderdag moeten kijken of hij pijnvrij is'', aldus teamarts Dion van Bommel op de site van de Raboploeg.

Knie
Gesink baalt dat hij aan de kant moet blijven. ''Ik voelde direct na de finish in de Amstel Gold Race pijn in mijn knie. In het hotel heeft Van Bommel de knie direct bekeken en beslist dat we een scan moesten doen."
"Vanochtend ging het eigenlijk wel, maar na wat bewegen voelde ik de pijn al weer opkomen. Ik wil zeker met het oog op de volgende hoogtepunten geen risico nemen en zeker niks kapot maken.''
Gesink wordt woensdag vervangen door Pieter Weening.
  maandag 20 april 2009 @ 16:55:54 #219
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68207797
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:48 schreef Sjiznit het volgende:
Het blijkt dat Gesink inderdaad niet gaat starten woensdag:"
[..]
Ik heb er direct een bericht van gemaakt

Gesink mist Waalse Pijl
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  maandag 20 april 2009 @ 16:58:28 #220
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_68207881
Kansloos team voor de Waalse Pijl nu ook. Laten ze Nuyens en Martens ook nog eens thuis.
pi_68208141
Erg balen ja. Hij was zeker een van de kanshebbers.
pi_68208876
quote:
Hij trok hem omlaag.
Vreemd dat Armstrong zo snel is met z'n oordeel. Als iedereen snel over hem zou oordelen, zou hij allang een dikke schorsing aan de broek hebben.
pi_68209781
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Vreemd dat Armstrong zo snel is met z'n oordeel. Als iedereen snel over hem zou oordelen, zou hij allang een dikke schorsing aan de broek hebben.
Hij heeft weer een nieuw bericht.
quote:
# rewatched Bos crash 10x. Fences were uneven, sprint looked nervous/sketchy, but imo the hands should never come off the bars in a sprint.about 1 hour ago from web
Als dat niet mag houden we niet veel sprinters meer over
pi_68210942
quote:
  maandag 20 april 2009 @ 19:00:45 #225
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_68211697
Amsterdam krijgt de start van de Giro volgend jaar

Dus de Giro start in Amsterdam, de Tour in Rotterdam, de Vuelta in Assen
Wat een weelde
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 20 april 2009 @ 19:02:48 #226
194695 franklop
Fran knock
pi_68211765
Gewoon 3 grote rondes op rij die in NL starten, en nog redelijk verdeeld door het land ook

Rotterdam 2010, ben dr bij!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_68211860
wow
pi_68212365
Zonde inderdaad voor Gesink .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_68214690
edit. staat al in het andere topic

[ Bericht 86% gewijzigd door DutchSL op 20-04-2009 20:28:43 ]
  maandag 20 april 2009 @ 22:24:25 #231
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_68220370
quote:
Dat laatste... "waarschijnlijk ook geen L-B-L" staat nergens. Als het vanaf donderdag goed gaat doet 'ie gewoon mee. Toch?
  maandag 20 april 2009 @ 22:27:10 #232
11102 knep
Mountainfreak
pi_68220526
quote:
Jij bezoekt de laatste tijd veel vrouwenkoersen .
Zie je kansen? .
pi_68220704
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:27 schreef knep het volgende:

[..]

Zie je kansen? .
Marianne is weer vrijgezel toch?
pi_68221081
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:27 schreef knep het volgende:

[..]

Zie je kansen? .
, wil je het echt weten?
pi_68222844
Op Sporza laten ze Tom Bidon nota bene z'n mening geven over dat gebeuren met Bos
pi_68223700
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:58 schreef Zelva het volgende:
Kansloos team voor de Waalse Pijl nu ook. Laten ze Nuyens en Martens ook nog eens thuis.
Ongelofelijk inderdaad. Nuyens gisteren nog achtste en Martens reed vorig jaar een heel sterke Waalse Pijl.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 21 april 2009 @ 00:10:11 #237
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68224690
quote:
Hij trok hem omlaag.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_68225509
quote:
Op maandag 20 april 2009 23:39 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Ongelofelijk inderdaad. Nuyens gisteren nog achtste en Martens reed vorig jaar een heel sterke Waalse Pijl.
Vond ik ook altijd van Boogerd, die wilde zo graag LBL winnen dat hij nooit de WP reed. Die had hij denk ik toch echt kunnen winnen, ook in een "pelotonsprint" tegen de muur.
  dinsdag 21 april 2009 @ 08:41:05 #239
127004 maril
Smeetsfan
pi_68227492
lance blijft een held. Wat een onzin word er over hem geschreven, omdat hij zijn mening geeft, over iets wat er niet fris uit zag.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_68228148
het zag er misschien niet fris uit en Bos wilde ergens langs waar het niet mag. Maar heb verschillende renners gesproken en die zeggen allemaal hetzelfde als McEwen, dat het bij de sprint hoort. Ze geloven nooit in opzet van Bos en dat het echt omvertrekken was, ook al leek het zo wel.
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:27:32 #241
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_68233903
Ben benieuw of het een beetje overeenkomt met dat lijstje van die manager van Kohl uit die Duitse krant/blad met ondermeer Dekker en Boogerd erop.
quote:

Lijst verdachte renners binnenkort openbaar gemaakt

Een woordvoerder van de international wielerunie (UCI) heeft dinsdag in The Guardian verteld dat er eind deze maand bekend wordt gemaakt bij welke renners afwijkende waarden in het biologisch paspoort zijn gevonden.

De UCI voerde eind vorig jaar het biologisch paspoort in. Hiermee kunnen ze door testen op lange termijn met elkaar te vergelijken dopingzondaars opsporen. De internationale wielerunie had afgelopen jaar al een lijst met 23 verdachte renners, maar toen kreeg het het bewijs niet rond. Voor de start van de Giro d’Italia op 9 mei wordt de lijst openbaar gemaakt. (JB)
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:33:50 #242
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68234091
Afwijkende waarde is toch geen positieve plas? Beetje nutteloos een bom gooien, imho.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_68245945
Dat Bos-incident wordt hier wel erg makkelijk weggelachen. Zowel Impey als de beelden getuigen toch tegen hem. Hier nog een vertraagde weergave:

Al blijft het moeilijk te geloven dat iemand zoiets doet.
pi_68246002
Wel enorm onnozele reacties op dat filmpje trouwens.
pi_68246218
Ik denk dat Bos wel erg onhandig doet, maar opzettelijk is natuurlijk onzin. Mijn interpretatie:

Hij dreigt ingesloten te worden, probeert Impey een beetje te duwen zodat hij ruimte krijgt en zijn evenwicht kan houden, maar op dat moment is zijn evenwicht afhankelijk van Impey, hij leunt als het ware op 'm; als hij los zou verliest hij onmiddellijk z'n evenwicht en vallen ze ook. In principe had Bos zelf eerder moeten zien dat hij daar niet aan de binnenkant kwam, dus remmen, denk ik..
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68246234
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:38 schreef Intxaurraga het volgende:
Dat Bos-incident wordt hier wel erg makkelijk weggelachen. Zowel Impey als de beelden getuigen toch tegen hem. Hier nog een vertraagde weergave:

Al blijft het moeilijk te geloven dat iemand zoiets doet.
Dat filmpje in uit en te na besproken in het topic van Theo Bos. Misschien daar eens kijken.
pi_68246296
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:27 schreef The_Hives het volgende:
Ben benieuw of het een beetje overeenkomt met dat lijstje van die manager van Kohl uit die Duitse krant/blad met ondermeer Dekker en Boogerd erop.
[..]

Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Dit is een zaak van het biologisch paspoort, iets wat Anne Gripper vorig jaar al aankaartte.

Kortom, niets komt overeen.
pi_68246298
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:46 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat filmpje in uit en te na besproken in het topic van Theo Bos. Misschien daar eens kijken.
Aha, die had ik nog niet gevonden .
  dinsdag 21 april 2009 @ 20:20:45 #249
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_68249842
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Dit is een zaak van het biologisch paspoort, iets wat Anne Gripper vorig jaar al aankaartte.

Kortom, niets komt overeen.
dus dan mag ik niet benieuwd zijn?
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_68250875
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:33 schreef -skippybal- het volgende:
Afwijkende waarde is toch geen positieve plas? Beetje nutteloos een bom gooien, imho.
Er wordt ook gesproken over duidelijke gevallen waarin met het bloed geknoeid is, dat lijkt me wel relevant.

Maar ja, waarom dan weer 8 mei ofzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')