Bijvoorbeeld. De waalse klassiekers kan hij dus ook gewoon goed aan.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:14 schreef franklop het volgende:
[..]
was hij 2 jaar terug niet 4e in de Waalse Pijl, nadat ie helemaal van achter moest komen op de laatste klim?
Ik dacht 't al, maar wist 't ook niet zekerquote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef franklop het volgende:
hij was overigens 9een geen 4e zoals ik in mn opwinding zei
Vorig jaar was hij 4equote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef franklop het volgende:
hij was overigens 9een geen 4e zoals ik in mn opwinding zei
Of allebeiquote:Op woensdag 8 april 2009 19:23 schreef Sautor het volgende:
Als Gesink iets meer explosief wordt zou hij in principe de AGR's en LBL's wel aan moeten kunnen. Maar toch zou het leuker zijn om hem in de rondes vooraan te zien
Preciesquote:Op woensdag 8 april 2009 19:31 schreef Zelva het volgende:
Maar de Waalse Pijl is natuurlijk wel iets heel anders dan AGR en LBL. In de Waalse Pijl is het met een groot peloton de Muur van Hoei opdraaien en dan volle bak 1,3 kilometer naar boven rijden. Dat ligt Gesink veel meer dan aanvallen pareren of aanvallen plaatsen op heuvels ver van de finish.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 8 april 2009 20:28 schreef maartenducrot het volgende:
Maarten Ducrot is trouwens jarig vandaag!
Ja, hij zat echt op de bagagedrager he?quote:Op woensdag 8 april 2009 23:48 schreef rubbereend het volgende:
Contador kon vandaag mooi achter de motor aan ontsnappen
Redelijk? Dit is gewoon zeer goed hoor. Kijk eens wie hij allemaal achter zich houdt en ook als je de leeftijden van de renners voor hem bekijkt.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:01 schreef The_Hives het volgende:
Gesink rijdt natuurlijk redelijk, maar denken jullie dat hij straks echt voor overwinningen ed gaat rijden?
quote:08-04-09: "He allemaal! De lastigste rit in het Baskenland zit erop en ik ben niet ontevreden! De hele dag werd hard gereden achter een sterke kopgroep aan. Op de laatste 4 klimmen was het aan Astana om te controleren voor torenhoog favoriet Contador. Dat deden ze erg sterk. En op de laatste klim gaf de laatste man, Horner, op indrukwekkende wijze vol gas. Ik kon lang met de eersten mee maar toen de nr 1 zelf ging moest ik passen. De hele klim heb ik geknokt om nog bij het 2e groepje aan te sluiten maar op de top kom ik tot op 10 sec. van Cunego. Ik ben tevreden. Zal dat ook moeten zijn want ik heb alles gegeven. Met een goede tijdrit kan ik een mooi klassement rijden. Al zijn er nog een paar ritten. Groeten! Robert."
Dus nog weer 5 seconden eraf gereden op het vlakke. Mooi hoor.quote:op de top kom ik tot op 10 sec. van Cunego.
Dit jaar misschien nog niet, maar de komende jaren heeft hij zeker de potentie om dat wel te gaan doen ja. Hij is pas 23.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:01 schreef The_Hives het volgende:
Gesink rijdt natuurlijk redelijk, maar denken jullie dat hij straks echt voor overwinningen ed gaat rijden?
22quote:Op donderdag 9 april 2009 12:37 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Dit jaar misschien nog niet, maar de komende jaren heeft hij zeker de potentie om dat wel te gaan doen ja. Hij is pas 23.
Ik haal maart en mei altijd door elkaarquote:Op donderdag 9 april 2009 12:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
22Over anderhalve maand wordt hij 23.
Ik.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:25 schreef Cavalier1 het volgende:
Iemand die Baskenland aan het kijken is?
Vlak. En Albasini is veruit de rapste van de drie, dus Vandenbroeck en Vandevelde moeten van hem af zien te komen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:56 schreef Cavalier1 het volgende:
Hoe zien de laatste 16 kilometer er uit?
Niet kunnen zien.quote:
quote:De man en zijn fiets van Wilfried de Jong is een fonkelende compositie van renners als Jan Janssen en Theo Bos, veertig van De Jongs beste wielercolumns, en nieuw werk, zoals een autobiografisch verhaal over zijn eenzame beklimming van de Mont Ventoux. Een document voor wie geïnteresseerd is in de wereld; de wereld van de professionele wielersport, voor wie zelf graag op de fiets klimt, en voor alle liefhebbers van uitmuntende sportliteratuur.
denk dat het een foutje is, want als je in meest rechter kolom kijkt dan staat er 2 minuten.. die andere 2 zullen wel verkeerd zijnquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Wie wordt er wijs uit de finale in Baskenland vandaag?
http://vueltapaisvasco.di(...)enes-zalla/index.htm
Het kaartje laat een muur van 50% ofzo zien op het einde![]()
Dus ik denk, dat zal wel niets zijn, en inderdaad, uit de gegevens daaronder blijkt dat het zelfs eerder bergaf gaat (finish op 80m hoogte). Maar... de etappe is 169 km lang, en over de kilometer tussen 167 en 168 km zouden ze gemiddeld 9 minuten (!) doen volgens de gegevens in de rechter kolom...
quote:Lekker dagje in het Baskenland
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat we vandaag zo’n zware koers zouden hebben. De etappe begon met een korte klim waarop normaal gezien na de zware dag van gisteren een groepje de ruimte zou krijgen om voor de etappeoverwinning te gaan rijden.
Een aantal Spaanse ploegen hadden het er vandaag echter op staan om er alles aan te doen om Contador zoveel mogelijk pijn te laten hebben en dat gebeurde ook op de tweede klim. Daarvoor werden bij Caisse en Euskatel de beste mannen in stelling gebracht en gingen ze om en om in de aanval. En al lijkt het er bij de beste man niet op, ik ga er toch vanuit dat ook Alberto vandaag best eventjes in de verzuring heeft gezeten.
Resultaat: Het hele peloton lag aan stukken en op de top waren het slechts Contador en Sanchez die over waren. Gelukkig was ik op een kleine 20 meter van hen ‘the best of the rest’ maar ik vroeg me wel af waar dit eigenlijk goed voor was. Na een paar kilometer dalen kwam namelijk de gehele eerste groep weer samen en vooral door de valpartij van Horner en Navarro viel het peloton stil en kregen de vluchters de ruimte.
Uiteindelijk halen 3 vluchters het tot de finish en weet Albasini daar de sprint te winnen.
Ik eindig lekker in het peloton en ben erg tevreden over het gemak waarmee ik vandaag de hele dag in de rondte heb gereden, want ik voelde me echt heel erg lekker.
Op naar morgen, wat een minder fraaie dag lijkt te worden. Maar ja, wat is de ronde van het Baskenland zonder een dagje regen. Vorig jaar was het namelijk de hele week slecht.
Groeten vanuit Bilbao!
Robert
Vanotti (Liquigas), Efimkin (AG2R) en Pinotti (Columbia). Voorsprong 40" op het peloton met nog 15 km. te gaan. Lange tijd was er een andere kopgroep vooruit (met o.a. Rodriguez, Martinez, Andy Schleck en Monfort), maar die kreeg nooit meer dan 1'30" omdat Rodriguez op 51" in het klassement stond. Overigens heeft Rodriguez opgegeven nadat de groep werd teruggepakt.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:48 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Mooi. Dan kan je me vast vertellen wie de vluchters zijn
Okee, bedanktquote:Op vrijdag 10 april 2009 16:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vanotti (Liquigas), Efimkin (AG2R) en Pinotti (Columbia). Voorsprong 40" op het peloton met nog 15 km. te gaan. Lange tijd was er een andere kopgroep vooruit (met o.a. Rodriguez, Martinez, Andy Schleck en Monfort), maar die kreeg nooit meer dan 1'30" omdat Rodriguez op 51" in het klassement stond. Overigens heeft Rodriguez opgegeven nadat de groep werd teruggepakt.
Net als nogal wat favorieten (o.a. Contador, Sanchez, Sanchez, Colom en Gesink).quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:22 schreef wimderon het volgende:
Freire zat ook alweer bij die eerste groep van een man of 30.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |