abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 maart 2010 @ 23:00:30 #201
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_79810805
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 22:55 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

We mogen toch hopen dat dit op het lieve huisje een eigen verbouwingstopic waard is
Hij is het zeker waard, denk wel dat ik er een ga openen tzt
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_79811171
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 23:00 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

Hij is het zeker waard, denk wel dat ik er een ga openen tzt
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79820798
Wow, dat is echt een leuk huisje Ik ben nu al nieusgierig naar wat je er van gaat maken!
E.
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:50:05 #204
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_80009621
Oeehh bij mij begint het ook te kriebeleeee!
Ik krijg in december (pas!) m'n sleutel van ons nieuwbouwappartement!

M'n schoonouders wonen er vlakbij,dus iedere week even kijken hoever ze zijn:)
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:51:11 #205
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_80009661
Idd leuk huisje!!
~ Bonito La Risa ~
  dinsdag 6 april 2010 @ 16:53:54 #206
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_80009776
@sparkling
wat een geweldig project zeg! Ben echt benieuwd hoe dat gaat worden! Ondertussen al wat andere foto's?
~ Bonito La Risa ~
pi_80011623
Ik ben vanmiddag geweest toevallig. Ik heb wat foto's gemaakt maar de hekken waren dicht dus ze voegen niet zoveel toe. Ik zal ze vanavond op de computer zetten!

Wat wel erg leuk was, is dat er een schilder naar ons toe kwam en die begon spontaan te vertellen over het gebouw. Ze zijn al 2,5 jaar bezig met het project en voorlopig blijven ze er nog wel even. In het hele gebouw hebben ze meer dan 5000 raampjes moeten vernieuwen die allemaal op locatie met de hand moesten worden opgemeten en op maat gemaakt moesten worden. Als ze hard doorwerkten kregen ze maximaal 40 ramen per dag af. Mijn petje af voor de mensen die dat gedaan hebben.

Zelf hadden we nog niet zoveel informatie over hoe de afwerking precies zou zijn en daar heeft hij ook wat meer uitleg over gegeven. De oude bestaande muren mogen niet gestuct worden. Deze zullen wel een verflaag krijgen maar de oude staat moet er in te zien blijven. Dit kan dus betekenen dat er soms gaten in de muren zitten ofzo. De overige binnenmuren mogen we mee doen wat we zelf willen, maar de buitenmuren mogen we zelf niet aankomen. Dat is het nadeel van een momunentaal pand en we zijn dan ook erg nieuwsgierig hoe het er uiteindelijk uit komt te zien.

Dit was de tweede keer dat we er met werkmensen hebben gepraat die meewerken aan het project en we hebben wel gemerkt dat iedereen er zó enthousiast over is. Iedereen praat er vol lof en trots over dat ze mogen meewerken aan zo'n project. Ik word er zelf ook helemaal blij van.

Wij zelf zijn nog nooit in het gebouw geweest en voorlopig blijven de hekken ook dicht voor ons. Jammer!
E.
pi_80011651
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef Mixende_match het volgende:
Oeehh bij mij begint het ook te kriebeleeee!
Ik krijg in december (pas!) m'n sleutel van ons nieuwbouwappartement!

M'n schoonouders wonen er vlakbij,dus iedere week even kijken hoever ze zijn:)
Dat is leuk he? Iedere keer de vorderingen bekijken en helemaal staan te juichen als er iets nieuws te zien is!
E.
pi_80012384
Ik heb de foto's toch maar meteen op de computer gezet!
Ik heb alleen foto's van de zijkant. Deze hebben ze vrij recent van een nieuwe laag verf voorzien en het ziet er meteen een stuk mooier uit!

De ramen die open kunnen zijn zo schattig vind ik! Bij het geverfde deel op de foto kan je onderaan zien dat de afwerking daar niet helemaal mooi is. Volgens de schilder zou dit blijven om de oude sfeer van vroeger aan te houden. Vroeger was het onderaan ook niet mooi afgewerkt en dat zal nu ook niet zo zijn. Ze zijn verplicht om het gebouw zoveel mogelijk te laten lijken op hoe hij vroeger was.

Ik heb trouwens nog een foto die ik op internet gevonden heb van het binnenterrein. De foto is niet al te duidelijk maar het is toch echt de beste die ik heb. Daarom die er ook maar bij!

Voor nog wat foto's zoals het eruit zag voordat ze begonnen met de verbouwingen.
http://www.architectenweb.nl/aweb/projects/project.asp?PID=7603

De informatie die er staat komt niet meer overeen met het uiteindelijke plan. Er komen dus maar 15 woningen in het gebouw en de woningcorporatie. That's it!
E.
  woensdag 7 april 2010 @ 09:25:23 #210
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_80032586
Nou ziet er veel belovend uit;) die raampjes zijn idd zooo schattig! Haha

en idd
super handig dat ze er vlakbij wonen, we gaan bijna iedere zondag 'stiekum' kijken.. Ik zal morgen eens kijken voor de foto's die we gemaakt hebben;)
~ Bonito La Risa ~
pi_80277223
Ik heb een mega update met héél veel foto's!! Eind vorige ging ik naar de bibliotheek en ineens zag ik mensen achter de hekken bij het huis. Ik heb gekeken hoe deze mensen er gekomen zijn (het was avond en de schilders waren al lang naar huis) en wist hierna ineens hoe ik op het terrein moest komen zonder last te hebben van gesloten hekken. Natuurlijk had ik net geen camera bij me dus de dag erna ben ik terug gegaan en gisteren nog eens. Gisteren vond ik ook nog eens de doorgang naar boven waar ons huis komt dus daar heb ik meteen foto's van kunnen maken!

Zoals op de foto's te zien zijn het nu allemaal nog grote hallen en ik vind het lastig inschatten hoe groot alles nou daadwerkelijk is.

Ik zal beginnen met de foto's van vorige week. Het terrein waar alle tuinen komen en onze voordeur. Die zit er al in! Zoals jullie zien is het ook allemaal echt nog lang niet af. In de hal zit nog gewoon een houten plaat langs de muur en ik verwacht toch wel dat dat niet zo blijft

Dan de eerste verdieping waar de woonkamer komt. Op deze verdieping zitten maar ramen aan 1 kant van het huis dus hierdoor oogt alles wel wat donker. Ik vond het gisteren niet zo heel vervelend maar ik moet nog even kijken hoe het is als er ook echt muren in staan. Waarschijnlijk veel met verlichting werken en lichte kleuren gebruiken. De woonkamer (beide verdiepingen uiteraad) zullen de breedte worden van 2 pilaren. 6 meter dus ongeveer.

En als laatste de tweede verdieping waar de slaapkamers en badkamer komen. Hier zitten wel ramen aan beide kanten en dit is dus ook meteen veel lichter.

Op deze foto zie je goed de scheidingslijn tussen gerestaureerd en het oude. Op deze lijn eindigt ons huis en het begint links bij het trappengat.Dit is dus bijna 6 meter samen, al zou ik het niet geloven als ik de daadwerkelijke maten niet wist. Het lijkt allemaal zoveel kleiner!

En als laatste het uitzicht vanuit onze slaapkamer. Voorlopig blijft dit zo! In de uiteindelijke bouwplannen staan nieuwbouwhuizen gepland maar volgens de makelaar waren hier nog geen tekeningen van en was het sowieso nog niet zeker of dat deel van het project doorgaat. De komende 5 jaar zou er in ieder geval zeker niks bij gebouwd worden!

Nou, waarschijnlijk ga ik voorlopig maar even niet meer kijken. De schilders zijn klaar in de huizen en nu is het wachten tot er muren geplaatst worden en de vloeren erin worden gemaakt. Je kan op de foto bij de voordeur zien hoeveel hoger de vloer nog moet worden! Waarschijnlijk kan niemand het gebouw toch meer in de muren er eenmaal in staan dus mijn volgende bezoek zal waarschijnlijk pas zijn op de officiele kijkdag. Mét muren erin!
Het voelde toch ook niet zo fijn om op deze (niet zo legale) manier het gebouw te betreden
E.
pi_80490326
Dat wordt wel een heel gaaf appartement Sparkling!

Wilde ook even mijn komende huisje posten! Dit zijn de brochure foto's. En jammer genoeg... geen foto's van de verdieping, maar dat geeft niet, want die wordt toch helemaal omgegooid.

vooraanzicht, waar een erker gaat komen (en een nieuwe voordeur)

Zijaanzicht komt een dakkapel. andere kant komen waarschijnlijk 2 dakkapelen.

Achter met de meest sfeervolle tuin die ik ooit gezien heb

Woonkamer met doorkijk naar eetkamer en rechts de keuken. De doorgang naar de keuken willen we een beetje verbreden en dubbele deuren in zetten . Niet van die gigantische deuren want zo groot is het nu ook weer niet.

Keuken vanuit bijkeukentje. Het aanrecht is momenteel echt overdreven laag, maar het is wel een granieten blad dus die wordt waarschijnlijk gerecycled (buitenkeuken idee). De kast rechts achterin gaat er waarschijnlijk uit om een doorgang te creëren naar de eetkamer

andere kant op.

Opnieuw de woonkamer

En de toekomstige eetkamer. De muur waar de secretaire aanstaat wordt dan de doorgang naar de keuken. De schouw en de deur naar de woonkamer gaan dan weg. Er zit namelijk nog een schouw in de woonkamer en nog een deur vanuit de gang naar de eetkamer. 3 deuren naar de eetkamer is een beetje onnozel

Verder gaan de plafonds eruit (yay! balkenplafond! )
En al het tapijt en dergelijke.
Er zit momenteel geen badkamer in (echt gewoon helemaal niet, nergens, geen!) wel een wc, met een gietijzeren stortbak die wordt ook vernieuwd. De wc ruikt nu nog erger dan in een louche kroeg. de stortbak zal wel de tuin in gaan of zo iets

Bijna alles in originele staat (zelfs de verf)
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_80490650
Wat gaaaaf Selyn!!! Dat wordt verbouwen
Maaruh open je leuk een eigen topic?
Dan kunnen we allemaal heerlijk meegenieten
pi_80501253
Leuke projecten allebei! Leuke foto's!
pi_80501603
Wat een triestig huisje is het Selyn.

Dat verdient veel liefde en aandacht en werkzaamheid. ( en euro's) ! en dan wordt het jullie droomhuis.
Zijn jullie een beetje handig? met klussen.

Hoe is de planning met aanvang van de werken en open dan gauw een topic ...

Succes en veel voorpret !
pi_80566050
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:41 schreef Ml-etje het volgende:
Wat gaaaaf Selyn!!! Dat wordt verbouwen
Maaruh open je leuk een eigen topic?
Dan kunnen we allemaal heerlijk meegenieten
Ik zit er wel aan te denken om een eigen topic erover te openen, maar twijfel nog, omdat het weer extra werk is.
Denk wel dat ik het doe. Is natuurlijk ook wel handig dat ik zo nu en dan tips/advies aan fokkers kan vragen
quote:
Wat een triestig huisje is het Selyn.

Dat verdient veel liefde en aandacht en werkzaamheid. ( en euro's) ! en dan wordt het jullie droomhuis.
Zijn jullie een beetje handig? met klussen.

Hoe is de planning met aanvang van de werken en open dan gauw een topic ...

Succes en veel voorpret !
Het is echt heel slecht onderhouden. Alleen al te zien aan de verf.. De vorige eigenaren hadden een moestuin ernaast en blijkbaar ging al hun aandacht daar naar toe.
Mijn vriend is gelukkig erg handig en ik moet maar gewoon mee doen. Alleen al bij een plintje of kozijn schilderen sta ik al te vloeken, maar doe het altijd wel.
Sleutel krijgen we uiterlijk 1 augustus (hopelijk iets eerder) omdat mevrouw eerst moet wachten op de oplevering van haar nieuwbouw appartement.
Nu zijn we vooral nog aan het rondkijken/oriënteren naar keukens, badkamers, tegels etc.
Toch wel moeilijk om dingen voor je te zien als je het huis nog niet in kan.
You're dead to me!
pi_80575295
quote:
Op dinsdag 13 april 2010 19:58 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb een mega update met héél veel foto's!! Eind vorige ging ik naar de bibliotheek en ineens zag ik mensen achter de hekken bij het huis. Ik heb gekeken hoe deze mensen er gekomen zijn (het was avond en de schilders waren al lang naar huis) en wist hierna ineens hoe ik op het terrein moest komen zonder last te hebben van gesloten hekken. Natuurlijk had ik net geen camera bij me dus de dag erna ben ik terug gegaan en gisteren nog eens. Gisteren vond ik ook nog eens de doorgang naar boven waar ons huis komt dus daar heb ik meteen foto's van kunnen maken!

Zoals op de foto's te zien zijn het nu allemaal nog grote hallen en ik vind het lastig inschatten hoe groot alles nou daadwerkelijk is.

Ik zal beginnen met de foto's van vorige week. Het terrein waar alle tuinen komen en onze voordeur. Die zit er al in! Zoals jullie zien is het ook allemaal echt nog lang niet af. In de hal zit nog gewoon een houten plaat langs de muur en ik verwacht toch wel dat dat niet zo blijft
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dan de eerste verdieping waar de woonkamer komt. Op deze verdieping zitten maar ramen aan 1 kant van het huis dus hierdoor oogt alles wel wat donker. Ik vond het gisteren niet zo heel vervelend maar ik moet nog even kijken hoe het is als er ook echt muren in staan. Waarschijnlijk veel met verlichting werken en lichte kleuren gebruiken. De woonkamer (beide verdiepingen uiteraad) zullen de breedte worden van 2 pilaren. 6 meter dus ongeveer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En als laatste de tweede verdieping waar de slaapkamers en badkamer komen. Hier zitten wel ramen aan beide kanten en dit is dus ook meteen veel lichter.
[ afbeelding ]
Op deze foto zie je goed de scheidingslijn tussen gerestaureerd en het oude. Op deze lijn eindigt ons huis en het begint links bij het trappengat.Dit is dus bijna 6 meter samen, al zou ik het niet geloven als ik de daadwerkelijke maten niet wist. Het lijkt allemaal zoveel kleiner!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als laatste het uitzicht vanuit onze slaapkamer. Voorlopig blijft dit zo! In de uiteindelijke bouwplannen staan nieuwbouwhuizen gepland maar volgens de makelaar waren hier nog geen tekeningen van en was het sowieso nog niet zeker of dat deel van het project doorgaat. De komende 5 jaar zou er in ieder geval zeker niks bij gebouwd worden!

Nou, waarschijnlijk ga ik voorlopig maar even niet meer kijken. De schilders zijn klaar in de huizen en nu is het wachten tot er muren geplaatst worden en de vloeren erin worden gemaakt. Je kan op de foto bij de voordeur zien hoeveel hoger de vloer nog moet worden! Waarschijnlijk kan niemand het gebouw toch meer in de muren er eenmaal in staan dus mijn volgende bezoek zal waarschijnlijk pas zijn op de officiele kijkdag. Mét muren erin!
Het voelde toch ook niet zo fijn om op deze (niet zo legale) manier het gebouw te betreden
waaaaaaauuuwww

geweldig!!
en fijn dat je zo'n uitzicht heb zeg!

ziet er heel gaaf uit!
~ Bonito La Risa ~
pi_80575436
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:25 schreef Selyn het volgende:

[..]

Ik zit er wel aan te denken om een eigen topic erover te openen, maar twijfel nog, omdat het weer extra werk is.
Denk wel dat ik het doe. Is natuurlijk ook wel handig dat ik zo nu en dan tips/advies aan fokkers kan vragen
[..]

Het is echt heel slecht onderhouden. Alleen al te zien aan de verf.. De vorige eigenaren hadden een moestuin ernaast en blijkbaar ging al hun aandacht daar naar toe.
Mijn vriend is gelukkig erg handig en ik moet maar gewoon mee doen. Alleen al bij een plintje of kozijn schilderen sta ik al te vloeken, maar doe het altijd wel.
Sleutel krijgen we uiterlijk 1 augustus (hopelijk iets eerder) omdat mevrouw eerst moet wachten op de oplevering van haar nieuwbouw appartement.
Nu zijn we vooral nog aan het rondkijken/oriënteren naar keukens, badkamers, tegels etc.
dat wordt dus veel schilderen haha

ziet er verder wel leuk uit, alles lekker opknappen, je eigen paleisje maken hihi

suc6!
~ Bonito La Risa ~
pi_80581067
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:25 schreef Selyn het volgende:

[..]

[..]

Zo'n eigen topic is naast handig voor tips ook erg stimulerend kan ik je uit eigen ervaring vertellen
Overigens is een tekening van het huis het beste om dingen voor je te gaan zien.
En met bijv floorplanner kom je ook ver.
pi_80585114
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:33 schreef Selyn het volgende:
Dat wordt wel een heel gaaf appartement Sparkling!

Wilde ook even mijn komende huisje posten! Dit zijn de brochure foto's. En jammer genoeg... geen foto's van de verdieping, maar dat geeft niet, want die wordt toch helemaal omgegooid.

vooraanzicht, waar een erker gaat komen (en een nieuwe voordeur)
[ afbeelding ]

Zijaanzicht komt een dakkapel. andere kant komen waarschijnlijk 2 dakkapelen.
[ afbeelding ]

Achter met de meest sfeervolle tuin die ik ooit gezien heb
[ afbeelding ]

Woonkamer met doorkijk naar eetkamer en rechts de keuken. De doorgang naar de keuken willen we een beetje verbreden en dubbele deuren in zetten . Niet van die gigantische deuren want zo groot is het nu ook weer niet.
[ afbeelding ]

Keuken vanuit bijkeukentje. Het aanrecht is momenteel echt overdreven laag, maar het is wel een granieten blad dus die wordt waarschijnlijk gerecycled (buitenkeuken idee). De kast rechts achterin gaat er waarschijnlijk uit om een doorgang te creëren naar de eetkamer
[ afbeelding ]

andere kant op.
[ afbeelding ]

Opnieuw de woonkamer
[ afbeelding ]

En de toekomstige eetkamer. De muur waar de secretaire aanstaat wordt dan de doorgang naar de keuken. De schouw en de deur naar de woonkamer gaan dan weg. Er zit namelijk nog een schouw in de woonkamer en nog een deur vanuit de gang naar de eetkamer. 3 deuren naar de eetkamer is een beetje onnozel
[ afbeelding ]

Verder gaan de plafonds eruit (yay! balkenplafond! )
En al het tapijt en dergelijke.
Er zit momenteel geen badkamer in (echt gewoon helemaal niet, nergens, geen!) wel een wc, met een gietijzeren stortbak die wordt ook vernieuwd. De wc ruikt nu nog erger dan in een louche kroeg. de stortbak zal wel de tuin in gaan of zo iets

Bijna alles in originele staat (zelfs de verf)
Prachtig klusobject Selyn, om de zelfde reden moesten wij anderhalf jaar wachten op de sleutel.
Ging nog vaker kijken bij de nieuwbouw als de bewoners waar wij het huis van gekocht hadden
Volgens mij is dat kleine stenen gebouwtje aan de achterkant met die oogjes en dat neusje vroeger een
stookhok geweest voor de keuken.
Ben wel benieuwd waar het staat of heb ik er over heen gelezen?
pi_80587125
quote:
Op donderdag 22 april 2010 06:48 schreef aegor102 het volgende:

[..]

Prachtig klusobject Selyn, om de zelfde reden moesten wij anderhalf jaar wachten op de sleutel.
Ging nog vaker kijken bij de nieuwbouw als de bewoners waar wij het huis van gekocht hadden
Volgens mij is dat kleine stenen gebouwtje aan de achterkant met die oogjes en dat neusje vroeger een
stookhok geweest voor de keuken.
Ben wel benieuwd waar het staat of heb ik er over heen gelezen?
Eigenlijk is dat kleine gebouwtje een aanbouw, waar nu de wc in zit. De wc stond bij de bouw van het huis in de keuken. Het is ontzettend smal en moet nog geïsoleerd worden dus hopen dat we genoeg ruimte over houden voor een fatsoenlijke wc
Ik had idd nog niet gezegd waar het staat.
Het is in Ede, vrijstaand en aan de linker en achterzijde zit een school. Misschien een beetje vervelend tijdens speelkwartier, maar na 3 uur en in vakanties lijkt het me heerlijk
De ingang van de school is helemaal aan de andere kant dus als het goed is krijgen we niet al te veel overlast van auto's.
You're dead to me!
pi_80587351
quote:
Op donderdag 22 april 2010 09:30 schreef Selyn het volgende:

[..]

Eigenlijk is dat kleine gebouwtje een aanbouw, waar nu de wc in zit. De wc stond bij de bouw van het huis in de keuken. Het is ontzettend smal en moet nog geïsoleerd worden dus hopen dat we genoeg ruimte over houden voor een fatsoenlijke wc
Ik had idd nog niet gezegd waar het staat.
Het is in Ede, vrijstaand en aan de linker en achterzijde zit een school. Misschien een beetje vervelend tijdens speelkwartier, maar na 3 uur en in vakanties lijkt het me heerlijk
De ingang van de school is helemaal aan de andere kant dus als het goed is krijgen we niet al te veel overlast van auto's.
Dan is dat schoorsteentje voor andere uitlaatgassen
Succes met de verbouwing en hoop je eigen topic tzt te mogen volgen
pi_81007910
Ik ben daarnet gebeld door de woningcoörperatie en te horen gekregen dat de oplevering van mijn appartement gepland staat voor 20 mei!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 16:21:37 #224
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_81011795
* meeleest *

met een beetje geluk mag ik binnen afzienbare tijd mijn eigen stekkie gaan zoeken ergens rond Barendrecht. Mag ik dan ook al voorpret hebben?
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_81020966
Gefeliciteerd!!
Enne voorpret mag als wij dan tijdens de kluspret mee mogen genieten?
pi_81030329
over verhuizen gesproken
deze posts van een mod wil ik jullie niet onthouden
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Uuhm.. Iets rigoureuzer

JB had een tweepersoonsbank die de draai niet kon maken op de vaste trap naar zolder. Van alles geprobeerd en zelfs nog overwogen om via het het dak en dakraam te gaan, maar dat was wat ongecontroleerd en riskant.

Toen heb ik de decoupeerzaag in de treden en schutborden van de trap gezet en die eruit gezaagd, waarna de bank alsnog via het trapgat omhoog kon

JB en de vriendin van een vriend van me die hielp verklaarden ons voor gek dat we dat deden en kwamen ook niet meer kijken, omdat ze bang waren dat ze het dan helemaal niet meer zagen zitten
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:18 schreef Adolecens het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de kat die gebeamed werd door de flits

[ afbeelding ]
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_81031567
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:27 schreef gers het volgende:
over verhuizen gesproken
deze posts van een mod wil ik jullie niet onthouden
[..]

[..]

Die mod komt mijn huis niet in
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:06:32 #228
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_81032338
ML, ik lurk hier al zo lang mee dat ik het bijna verplicht ben he
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_81032676
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:06 schreef Merlijn het volgende:
ML, ik lurk hier al zo lang mee dat ik het bijna verplicht ben he
Welneent maar leuk is het wel
pi_81042056
Zo..
Ook maar eens mijn eerste postje..

M'n lief en ik zijn bezig om het huurhuis waar we nu in wonen te kopen.
Voorlopig koopcontract wordt deze week opgesteld, verwachtte overdrachtsdatum is 1 juli i.v.m. de bank.
Mocht de bank z'n zaakjes eerder op orde hebben (we hebben aangegeven dat we 1 juNi alles geregeld wilden hebben), dan is de overdracht hopelijk eerder.

Zoals gezegd, we gaan de huurwoning kopen waar we nu in wonen. Geen sociale woningbouw, eerder " particuliere" woningbouw. Het is een net flat gebouw en ons huisje is een mooie doos met een oppervlakte van 110 m2. We zijn hier een jaar geleden komen wonen en hebben toen enigszins geklust (het geeikte verven en leggen van grote delen van de vloerbedekking). Woonkamer , keuken en gang moeten nog vloerbedekking krijgen. Al met al was de "verbouwing" nog niet helemaal klaar, maar zijn al wel verhuist.

Afgelopen winter hadden we eindelijk genoeg gespaard om laminaat te kopen voor de woonkamer, de keuken en de gang. Tijdens een mooie aanbieding van de bouwmarkt hebben we dus het laminaat en de ( belachelijk dure) geluidsisolatie materialen gehaald. We wilden al bijna beginnen met het leggen van het laminaat toen we bedachten dat de keuken en de badkamer toch niet waren wat we wilden. En aangezien er in het flatgebouw meerdere woningen te koop stonden vroegen we ons af of wij niet ons huur huis zouden kunnen kopen.

Dus namen we contact op met de makelaar en jawel hoor, het was mogelijk om het huis te kopen. We vinden de prijs zelf erg meevallen, en willen graag snel de overdracht hebben zodat we kunnen beginnen met klussen. Voor het klussen hebben we een bouw-depot aangevraagd bij de bank. Dit moet ook gaan lukken.Onze klus projecten zullen zijn:
- Een nieuwe keuken
Hiervoor moeten we de volgende dingen doen:
* Weghalen muur tussen de woonkamer & keuken
* Verplaatsen electra & installeren van 2 nieuwe groepen op/in de meterkast
* Verplaatsen water punten en riolering
* Afdichten van de gas kraan (we gaan keramisch koken)
* De nieuwe keuken wordt geplaatst
- Een nieuw toilet (hang toilet)
- Een nieuwe badkamer
Hiervoor moeten we de volgende dingen doen:
* Doorbreken gangkast naar badkamer
* Omleggen warm water en riolering
* Installeren nieuwe badkamer meubelen
* Tegels willen we laten zetten

Zelf vind ik het een behoorlijk klus project, maar als ik de verschillende topics zie van mensen die enorme huizen verbouwen dan valt mijn verbouwing best mee. Hopelijk krijgen we tijdens deze verbouwing genoeg ervaring om het volgende huis wat groter aan te kunnen pakken.

Met een beetje geluk lukt het me om een topic te starten over de koop en verbouwing..
En zijn er lezers die me kunnen helpen met nog wat onopgeloste vraagstukken m.b.t. het klussen.

Hopelijk tot snel!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:41:09 #232
52191 DABAMaster