Hij is het zeker waard, denk wel dat ik er een ga openen tztquote:Op woensdag 31 maart 2010 22:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
We mogen toch hopen dat dit op het lieve huisje een eigen verbouwingstopic waard is
quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:00 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Hij is het zeker waard, denk wel dat ik er een ga openen tzt
Dat is leuk he? Iedere keer de vorderingen bekijken en helemaal staan te juichen als er iets nieuws te zien is!quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:50 schreef Mixende_match het volgende:
Oeehh bij mij begint het ook te kriebeleeee!
Ik krijg in december (pas!) m'n sleutel van ons nieuwbouwappartement!
M'n schoonouders wonen er vlakbij,dus iedere week even kijken hoever ze zijn:)
Ik zit er wel aan te denken om een eigen topic erover te openen, maar twijfel nog, omdat het weer extra werk is.quote:Op maandag 19 april 2010 18:41 schreef Ml-etje het volgende:
Wat gaaaaf Selyn!!! Dat wordt verbouwen![]()
Maaruh open je leuk een eigen topic?
Dan kunnen we allemaal heerlijk meegenieten
Het is echt heel slecht onderhouden. Alleen al te zien aan de verf.. De vorige eigenaren hadden een moestuin ernaast en blijkbaar ging al hun aandacht daar naar toe.quote:Wat een triestig huisje is het Selyn.
Dat verdient veel liefde en aandacht en werkzaamheid. ( en euro's) ! en dan wordt het jullie droomhuis.
Zijn jullie een beetje handig? met klussen.
Hoe is de planning met aanvang van de werken en open dan gauw een topic ...
Succes en veel voorpret !
waaaaaaauuuwwwquote:Op dinsdag 13 april 2010 19:58 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik heb een mega update met héél veel foto's!! Eind vorige ging ik naar de bibliotheek en ineens zag ik mensen achter de hekken bij het huis. Ik heb gekeken hoe deze mensen er gekomen zijn (het was avond en de schilders waren al lang naar huis) en wist hierna ineens hoe ik op het terrein moest komen zonder last te hebben van gesloten hekken. Natuurlijk had ik net geen camera bij me dus de dag erna ben ik terug gegaan en gisteren nog eens. Gisteren vond ik ook nog eens de doorgang naar boven waar ons huis komt dus daar heb ik meteen foto's van kunnen maken!
Zoals op de foto's te zien zijn het nu allemaal nog grote hallen en ik vind het lastig inschatten hoe groot alles nou daadwerkelijk is.
Ik zal beginnen met de foto's van vorige week. Het terrein waar alle tuinen komen en onze voordeur. Die zit er al in!Zoals jullie zien is het ook allemaal echt nog lang niet af. In de hal zit nog gewoon een houten plaat langs de muur en ik verwacht toch wel dat dat niet zo blijft
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan de eerste verdieping waar de woonkamer komt. Op deze verdieping zitten maar ramen aan 1 kant van het huis dus hierdoor oogt alles wel wat donker. Ik vond het gisteren niet zo heel vervelend maar ik moet nog even kijken hoe het is als er ook echt muren in staan. Waarschijnlijk veel met verlichting werken en lichte kleuren gebruiken. De woonkamer (beide verdiepingen uiteraad) zullen de breedte worden van 2 pilaren. 6 meter dus ongeveer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als laatste de tweede verdieping waar de slaapkamers en badkamer komen. Hier zitten wel ramen aan beide kanten en dit is dus ook meteen veel lichter.
[ afbeelding ]
Op deze foto zie je goed de scheidingslijn tussen gerestaureerd en het oude. Op deze lijn eindigt ons huis en het begint links bij het trappengat.Dit is dus bijna 6 meter samen, al zou ik het niet geloven als ik de daadwerkelijke maten niet wist. Het lijkt allemaal zoveel kleiner!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En als laatste het uitzicht vanuit onze slaapkamer. Voorlopig blijft dit zo! In de uiteindelijke bouwplannen staan nieuwbouwhuizen gepland maar volgens de makelaar waren hier nog geen tekeningen van en was het sowieso nog niet zeker of dat deel van het project doorgaat. De komende 5 jaar zou er in ieder geval zeker niks bij gebouwd worden!
Nou, waarschijnlijk ga ik voorlopig maar even niet meer kijken. De schilders zijn klaar in de huizen en nu is het wachten tot er muren geplaatst worden en de vloeren erin worden gemaakt. Je kan op de foto bij de voordeur zien hoeveel hoger de vloer nog moet worden! Waarschijnlijk kan niemand het gebouw toch meer in de muren er eenmaal in staan dus mijn volgende bezoek zal waarschijnlijk pas zijn op de officiele kijkdag. Mét muren erin!
Het voelde toch ook niet zo fijn om op deze (niet zo legale) manier het gebouw te betreden
dat wordt dus veel schilderenquote:Op woensdag 21 april 2010 17:25 schreef Selyn het volgende:
[..]
Ik zit er wel aan te denken om een eigen topic erover te openen, maar twijfel nog, omdat het weer extra werk is.
Denk wel dat ik het doe. Is natuurlijk ook wel handig dat ik zo nu en dan tips/advies aan fokkers kan vragen
[..]
Het is echt heel slecht onderhouden. Alleen al te zien aan de verf.. De vorige eigenaren hadden een moestuin ernaast en blijkbaar ging al hun aandacht daar naar toe.
Mijn vriend is gelukkig erg handig en ik moet maar gewoon mee doen. Alleen al bij een plintje of kozijn schilderen sta ik al te vloeken, maar doe het altijd wel.![]()
Sleutel krijgen we uiterlijk 1 augustus (hopelijk iets eerder) omdat mevrouw eerst moet wachten op de oplevering van haar nieuwbouw appartement.
Nu zijn we vooral nog aan het rondkijken/oriënteren naar keukens, badkamers, tegels etc.
Toch wel moeilijk om dingen voor je te zien als je het huis nog niet in kan.
Zo'n eigen topic is naast handig voor tips ook erg stimulerend kan ik je uit eigen ervaring vertellenquote:Op woensdag 21 april 2010 17:25 schreef Selyn het volgende:
[..]
Ik zit er wel aan te denken om een eigen topic erover te openen, maar twijfel nog, omdat het weer extra werk is.
Denk wel dat ik het doe. Is natuurlijk ook wel handig dat ik zo nu en dan tips/advies aan fokkers kan vragen
[..]
Het is echt heel slecht onderhouden. Alleen al te zien aan de verf.. De vorige eigenaren hadden een moestuin ernaast en blijkbaar ging al hun aandacht daar naar toe.
Mijn vriend is gelukkig erg handig en ik moet maar gewoon mee doen. Alleen al bij een plintje of kozijn schilderen sta ik al te vloeken, maar doe het altijd wel.![]()
Sleutel krijgen we uiterlijk 1 augustus (hopelijk iets eerder) omdat mevrouw eerst moet wachten op de oplevering van haar nieuwbouw appartement.
Nu zijn we vooral nog aan het rondkijken/oriënteren naar keukens, badkamers, tegels etc.
Toch wel moeilijk om dingen voor je te zien als je het huis nog niet in kan.
Prachtig klusobject Selyn, om de zelfde reden moesten wij anderhalf jaar wachten op de sleutel.quote:Op maandag 19 april 2010 18:33 schreef Selyn het volgende:
Dat wordt wel een heel gaaf appartement Sparkling!![]()
Wilde ook even mijn komende huisje posten! Dit zijn de brochure foto's. En jammer genoeg... geen foto's van de verdieping, maar dat geeft niet, want die wordt toch helemaal omgegooid.
vooraanzicht, waar een erker gaat komen (en een nieuwe voordeur)
[ afbeelding ]
Zijaanzicht komt een dakkapel. andere kant komen waarschijnlijk 2 dakkapelen.
[ afbeelding ]
Achter met de meest sfeervolle tuin die ik ooit gezien heb![]()
[ afbeelding ]
Woonkamer met doorkijk naar eetkamer en rechts de keuken. De doorgang naar de keuken willen we een beetje verbreden en dubbele deuren in zetten. Niet van die gigantische deuren want zo groot is het nu ook weer niet.
[ afbeelding ]
Keuken vanuit bijkeukentje. Het aanrecht is momenteel echt overdreven laag, maar het is wel een granieten blad dus die wordt waarschijnlijk gerecycled (buitenkeuken idee). De kast rechts achterin gaat er waarschijnlijk uit om een doorgang te creëren naar de eetkamer
[ afbeelding ]
andere kant op.
[ afbeelding ]
Opnieuw de woonkamer
[ afbeelding ]
En de toekomstige eetkamer. De muur waar de secretaire aanstaat wordt dan de doorgang naar de keuken. De schouw en de deur naar de woonkamer gaan dan weg. Er zit namelijk nog een schouw in de woonkamer en nog een deur vanuit de gang naar de eetkamer. 3 deuren naar de eetkamer is een beetje onnozel![]()
[ afbeelding ]
Verder gaan de plafonds eruit (yay! balkenplafond!)
En al het tapijt en dergelijke.
Er zit momenteel geen badkamer in (echt gewoon helemaal niet, nergens, geen!) wel een wc, met een gietijzeren stortbakdie wordt ook vernieuwd. De wc ruikt nu nog erger dan in een louche kroeg. de stortbak zal wel de tuin in gaan of zo iets
![]()
Bijna alles in originele staat (zelfs de verf)
Eigenlijk is dat kleine gebouwtje een aanbouw, waar nu de wc in zit. De wc stond bij de bouw van het huis in de keuken. Het is ontzettend smal en moet nog geïsoleerd worden dus hopen dat we genoeg ruimte over houden voor een fatsoenlijke wcquote:Op donderdag 22 april 2010 06:48 schreef aegor102 het volgende:
[..]
Prachtig klusobject Selyn, om de zelfde reden moesten wij anderhalf jaar wachten op de sleutel.
Ging nog vaker kijken bij de nieuwbouw als de bewoners waar wij het huis van gekocht hadden
Volgens mij is dat kleine stenen gebouwtje aan de achterkant met die oogjes en dat neusjevroeger een
stookhok geweest voor de keuken.
Ben wel benieuwd waar het staat of heb ik er over heen gelezen?
Dan is dat schoorsteentje voor andere uitlaatgassenquote:Op donderdag 22 april 2010 09:30 schreef Selyn het volgende:
[..]
Eigenlijk is dat kleine gebouwtje een aanbouw, waar nu de wc in zit. De wc stond bij de bouw van het huis in de keuken. Het is ontzettend smal en moet nog geïsoleerd worden dus hopen dat we genoeg ruimte over houden voor een fatsoenlijke wc![]()
Ik had idd nog niet gezegd waar het staat.
Het is in Ede, vrijstaand en aan de linker en achterzijde zit een school. Misschien een beetje vervelend tijdens speelkwartier, maar na 3 uur en in vakanties lijkt het me heerlijk![]()
De ingang van de school is helemaal aan de andere kant dus als het goed is krijgen we niet al te veel overlast van auto's.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Uuhm.. Iets rigoureuzer
JB had een tweepersoonsbank die de draai niet kon maken op de vaste trap naar zolder. Van alles geprobeerd en zelfs nog overwogen om via het het dak en dakraam te gaan, maar dat was wat ongecontroleerd en riskant.![]()
Toen heb ik de decoupeerzaag in de treden en schutborden van de trap gezet en die eruit gezaagd, waarna de bank alsnog via het trapgat omhoog kon
JB en de vriendin van een vriend van me die hielp verklaarden ons voor gek dat we dat deden en kwamen ook niet meer kijken, omdat ze bang waren dat ze het dan helemaal niet meer zagen zitten
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:18 schreef Adolecens het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de kat die gebeamed werd door de flits
[ afbeelding ]
Die mod komt mijn huis niet inquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:27 schreef gers het volgende:
over verhuizen gesproken
deze posts van een mod wil ik jullie niet onthouden
[..]
[..]
Welneent maar leuk is het welquote:Op dinsdag 4 mei 2010 23:06 schreef Merlijn het volgende:
ML, ik lurk hier al zo lang mee dat ik het bijna verplicht ben he
Niet zo boos kijken hoorquote:Op donderdag 6 mei 2010 23:58 schreef DABAMaster het volgende:
Sorry mensen, ik moet dit topic verlatenVanaf nu te vinden in: DABAMaster's eerste stek!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus het duurt iets langer voor ik de sleutel hebDon't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:46 schreef TradeMarkie het volgende:
Kennen jullie die mop al van die koopsubsidie?O wat kut zeg! Succes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus het duurt iets langer voor ik de sleutel heb
Vond het sowieso al niets (want ik kwam niet in aanmerking)
Ik kwam wel in aanmerking, en goed ook!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:09 schreef Beijtje het volgende:
[..]
O wat kut zeg! Succes!
Vond het sowieso al niets (want ik kwam niet in aanmerking)
Ymere doet dat niet hoorquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:54 schreef Gnomestein het volgende:
ik kom vandaag weer achter iets, wat ik dus niet wist vanwege het feit dat het altijd bij mij all-in geregeld is...
Ik teken 20 mei het huurcontract, maar op dit moment weet ik dus nog niet of de woningcoörperatie (Ymere) de aansluiting van electriciteit / gas voor mij zal aanvragen of dat ik dit dus zelf moet doen... Ik wil dit wel zelf via www.aansluitingen.nl doen, maar ik heb totaal nog geen idee wat ik nou precies moet aanvragen gezien de diverse keuzes die je voorgeschoteld krijgt. En wat als het gewoon Ymere geregeld wordt...
Naja, dat wordt morgen maar weer nabellen...
[ afbeelding ]
Ik ga in dat complex met de glazen gallerij wonen!![]()
Het schijnt bij Arcade ('s-Gravenzande) ook verschillend te zijn, dus ik ga morgenochtend eens bellen over de hoe en wat, het scheelt toch als ik het morgen al kan aanvragenquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:38 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ymere doet dat niet hoor
De aansluiting is er maar je moet wel zelf een contract met leverancier afsluiten.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:46 schreef TradeMarkie het volgende:
Kennen jullie die mop al van die koopsubsidie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus het duurt iets langer voor ik de sleutel heb
Starterslening al geprobeerd?
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 09:35 schreef Muks het volgende:
oeh ik mag me hier meldenover een half jaar gaan we onze keuken verbouwen !!
en tegelijk dan ook maar de woonkamer aanpakken.
* Muks gaat zich inlezen en verdiepen in budgetkeukens
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 10:57 schreef Selyn het volgende:
Wij hebben ook eindelijk (goed) nieuws gekregen!
11 of 14 juni kunnen we de sleutel krijgen! De datum ligt aan wat we zelf willen (11e) en de beschikbaarheid van de notaris.
Vroeger dan verwacht dus!
Nog 1 maand!!!
quote:Op vrijdag 14 mei 2010 15:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Niet helemaal eigen kriebels, maar ik ga dr nog wel mee naar toe verhuizen met mn ouders:
[ afbeelding ]
Ben al een beetje bezig met inrichten van mn kamer, als het goed is wordt hij binnen een maand opgeleverd, en kunnen we er binnen 2 in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |