Zo..
Ook maar eens mijn eerste postje..
M'n lief en ik zijn bezig om het huurhuis waar we nu in wonen te kopen.
Voorlopig koopcontract wordt deze week opgesteld, verwachtte overdrachtsdatum is 1 juli i.v.m. de bank.
Mocht de bank z'n zaakjes eerder op orde hebben (we hebben aangegeven dat we 1 juNi alles geregeld wilden hebben), dan is de overdracht hopelijk eerder.
Zoals gezegd, we gaan de huurwoning kopen waar we nu in wonen. Geen sociale woningbouw, eerder " particuliere" woningbouw. Het is een net flat gebouw en ons huisje is een mooie doos met een oppervlakte van 110 m2. We zijn hier een jaar geleden komen wonen en hebben toen enigszins geklust (het geeikte verven en leggen van grote delen van de vloerbedekking). Woonkamer , keuken en gang moeten nog vloerbedekking krijgen. Al met al was de "verbouwing" nog niet helemaal klaar, maar zijn al wel verhuist.
Afgelopen winter hadden we eindelijk genoeg gespaard om laminaat te kopen voor de woonkamer, de keuken en de gang. Tijdens een mooie aanbieding van de bouwmarkt hebben we dus het laminaat en de ( belachelijk dure) geluidsisolatie materialen gehaald. We wilden al bijna beginnen met het leggen van het laminaat toen we bedachten dat de keuken en de badkamer toch niet waren wat we wilden. En aangezien er in het flatgebouw meerdere woningen te koop stonden vroegen we ons af of wij niet ons huur huis zouden kunnen kopen.
Dus namen we contact op met de makelaar en jawel hoor, het was mogelijk om het huis te kopen. We vinden de prijs zelf erg meevallen, en willen graag snel de overdracht hebben zodat we kunnen beginnen met klussen. Voor het klussen hebben we een bouw-depot aangevraagd bij de bank. Dit moet ook gaan lukken.Onze klus projecten zullen zijn:
- Een nieuwe keuken
Hiervoor moeten we de volgende dingen doen:
* Weghalen muur tussen de woonkamer & keuken
* Verplaatsen electra & installeren van 2 nieuwe groepen op/in de meterkast
* Verplaatsen water punten en riolering
* Afdichten van de gas kraan (we gaan keramisch koken)
* De nieuwe keuken wordt geplaatst
- Een nieuw toilet (hang toilet)
- Een nieuwe badkamer
Hiervoor moeten we de volgende dingen doen:
* Doorbreken gangkast naar badkamer
* Omleggen warm water en riolering
* Installeren nieuwe badkamer meubelen
* Tegels willen we laten zetten
Zelf vind ik het een behoorlijk klus project, maar als ik de verschillende topics zie van mensen die enorme huizen verbouwen dan valt mijn verbouwing best mee. Hopelijk krijgen we tijdens deze verbouwing genoeg ervaring om het volgende huis wat groter aan te kunnen pakken.
Met een beetje geluk lukt het me om een topic te starten over de koop en verbouwing..
En zijn er lezers die me kunnen helpen met nog wat onopgeloste vraagstukken m.b.t. het klussen.
Hopelijk tot snel!
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous