abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81030329
over verhuizen gesproken
deze posts van een mod wil ik jullie niet onthouden
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:10 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Uuhm.. Iets rigoureuzer

JB had een tweepersoonsbank die de draai niet kon maken op de vaste trap naar zolder. Van alles geprobeerd en zelfs nog overwogen om via het het dak en dakraam te gaan, maar dat was wat ongecontroleerd en riskant.

Toen heb ik de decoupeerzaag in de treden en schutborden van de trap gezet en die eruit gezaagd, waarna de bank alsnog via het trapgat omhoog kon

JB en de vriendin van een vriend van me die hielp verklaarden ons voor gek dat we dat deden en kwamen ook niet meer kijken, omdat ze bang waren dat ze het dan helemaal niet meer zagen zitten
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:18 schreef Adolecens het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En de kat die gebeamed werd door de flits

[ afbeelding ]
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_81031567
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 22:27 schreef gers het volgende:
over verhuizen gesproken
deze posts van een mod wil ik jullie niet onthouden
[..]

[..]

Die mod komt mijn huis niet in
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 4 mei 2010 @ 23:06:32 #228
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_81032338
ML, ik lurk hier al zo lang mee dat ik het bijna verplicht ben he
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_81032676
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 23:06 schreef Merlijn het volgende:
ML, ik lurk hier al zo lang mee dat ik het bijna verplicht ben he
Welneent maar leuk is het wel
pi_81042056
Zo..
Ook maar eens mijn eerste postje..

M'n lief en ik zijn bezig om het huurhuis waar we nu in wonen te kopen.
Voorlopig koopcontract wordt deze week opgesteld, verwachtte overdrachtsdatum is 1 juli i.v.m. de bank.
Mocht de bank z'n zaakjes eerder op orde hebben (we hebben aangegeven dat we 1 juNi alles geregeld wilden hebben), dan is de overdracht hopelijk eerder.

Zoals gezegd, we gaan de huurwoning kopen waar we nu in wonen. Geen sociale woningbouw, eerder " particuliere" woningbouw. Het is een net flat gebouw en ons huisje is een mooie doos met een oppervlakte van 110 m2. We zijn hier een jaar geleden komen wonen en hebben toen enigszins geklust (het geeikte verven en leggen van grote delen van de vloerbedekking). Woonkamer , keuken en gang moeten nog vloerbedekking krijgen. Al met al was de "verbouwing" nog niet helemaal klaar, maar zijn al wel verhuist.

Afgelopen winter hadden we eindelijk genoeg gespaard om laminaat te kopen voor de woonkamer, de keuken en de gang. Tijdens een mooie aanbieding van de bouwmarkt hebben we dus het laminaat en de ( belachelijk dure) geluidsisolatie materialen gehaald. We wilden al bijna beginnen met het leggen van het laminaat toen we bedachten dat de keuken en de badkamer toch niet waren wat we wilden. En aangezien er in het flatgebouw meerdere woningen te koop stonden vroegen we ons af of wij niet ons huur huis zouden kunnen kopen.

Dus namen we contact op met de makelaar en jawel hoor, het was mogelijk om het huis te kopen. We vinden de prijs zelf erg meevallen, en willen graag snel de overdracht hebben zodat we kunnen beginnen met klussen. Voor het klussen hebben we een bouw-depot aangevraagd bij de bank. Dit moet ook gaan lukken.Onze klus projecten zullen zijn:
- Een nieuwe keuken
Hiervoor moeten we de volgende dingen doen:
* Weghalen muur tussen de woonkamer & keuken
* Verplaatsen electra & installeren van 2 nieuwe groepen op/in de meterkast
* Verplaatsen water punten en riolering
* Afdichten van de gas kraan (we gaan keramisch koken)
* De nieuwe keuken wordt geplaatst
- Een nieuw toilet (hang toilet)
- Een nieuwe badkamer
Hiervoor moeten we de volgende dingen doen:
* Doorbreken gangkast naar badkamer
* Omleggen warm water en riolering
* Installeren nieuwe badkamer meubelen
* Tegels willen we laten zetten

Zelf vind ik het een behoorlijk klus project, maar als ik de verschillende topics zie van mensen die enorme huizen verbouwen dan valt mijn verbouwing best mee. Hopelijk krijgen we tijdens deze verbouwing genoeg ervaring om het volgende huis wat groter aan te kunnen pakken.

Met een beetje geluk lukt het me om een topic te starten over de koop en verbouwing..
En zijn er lezers die me kunnen helpen met nog wat onopgeloste vraagstukken m.b.t. het klussen.

Hopelijk tot snel!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
  woensdag 5 mei 2010 @ 12:41:09 #232
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_81045996
morgen de sleutel van mijn nieuwe appartement
pi_81046247
Leuk Barretje! We helpen je hier graag

DABAmaster
  donderdag 6 mei 2010 @ 23:58:30 #234
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_81113101
Sorry mensen, ik moet dit topic verlaten Vanaf nu te vinden in: DABAMaster's eerste stek!
pi_81119433
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 23:58 schreef DABAMaster het volgende:
Sorry mensen, ik moet dit topic verlaten Vanaf nu te vinden in: DABAMaster's eerste stek!
Niet zo boos kijken hoor
  vrijdag 7 mei 2010 @ 10:05:56 #236
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_81121467
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 08:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Niet zo boos kijken hoor
Was als sadface bedoeld
  zaterdag 8 mei 2010 @ 21:46:01 #237
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_81192586
Kennen jullie die mop al van die koopsubsidie?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dus het duurt iets langer voor ik de sleutel heb
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_81193541
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:46 schreef TradeMarkie het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O wat kut zeg! Succes!

Vond het sowieso al niets (want ik kwam niet in aanmerking )
  zaterdag 8 mei 2010 @ 22:16:49 #239
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_81193792
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 22:09 schreef Beijtje het volgende:

[..]

O wat kut zeg! Succes!

Vond het sowieso al niets (want ik kwam niet in aanmerking )

Ik kwam wel in aanmerking, en goed ook!
Maar inmiddels is alles opnieuw geregeld, krijg alleen wel later de sleutel
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_81377041
ik kom vandaag weer achter iets, wat ik dus niet wist vanwege het feit dat het altijd bij mij all-in geregeld is...

Ik teken 20 mei het huurcontract, maar op dit moment weet ik dus nog niet of de woningcoörperatie (Ymere) de aansluiting van electriciteit / gas voor mij zal aanvragen of dat ik dit dus zelf moet doen... Ik wil dit wel zelf via www.aansluitingen.nl doen, maar ik heb totaal nog geen idee wat ik nou precies moet aanvragen gezien de diverse keuzes die je voorgeschoteld krijgt. En wat als het gewoon Ymere geregeld wordt...

Naja, dat wordt morgen maar weer nabellen...

Ik ga in dat complex met de glazen gallerij wonen!
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:37:07 #241
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_81388616
hier nog weinig nieuws te melden. Het is nog even wachten wat mijn ex-wederhelft te horen krijgt aankomende week. Wel al een paar leuke kandidaten gevonden, maar dan zal ik wel flink over de prijs moeten onderhandelen... Wat haal je tegenwoordig nog van de prijs af in de prijsklasse 2-250.000? 10k? 15k? 20k?

overigens van de week ook nog uitgenodigd en op gesprek geweest bij een bedrijf om daarvoor te gaan werken. Als dat doorgaat, zal dat natuurlijk ook weer de nodige vertraging opleveren om een hypotheek te kunnen aanvragen. (vast contract of niet, proefperiode etc.)
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_81388659
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:54 schreef Gnomestein het volgende:
ik kom vandaag weer achter iets, wat ik dus niet wist vanwege het feit dat het altijd bij mij all-in geregeld is...

Ik teken 20 mei het huurcontract, maar op dit moment weet ik dus nog niet of de woningcoörperatie (Ymere) de aansluiting van electriciteit / gas voor mij zal aanvragen of dat ik dit dus zelf moet doen... Ik wil dit wel zelf via www.aansluitingen.nl doen, maar ik heb totaal nog geen idee wat ik nou precies moet aanvragen gezien de diverse keuzes die je voorgeschoteld krijgt. En wat als het gewoon Ymere geregeld wordt...

Naja, dat wordt morgen maar weer nabellen...

[ afbeelding ]
Ik ga in dat complex met de glazen gallerij wonen!

Ymere doet dat niet hoor
De aansluiting is er maar je moet wel zelf een contract met leverancier afsluiten.
pi_81406012
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 18:38 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ymere doet dat niet hoor
De aansluiting is er maar je moet wel zelf een contract met leverancier afsluiten.
Het schijnt bij Arcade ('s-Gravenzande) ook verschillend te zijn, dus ik ga morgenochtend eens bellen over de hoe en wat, het scheelt toch als ik het morgen al kan aanvragen ... Ik ben namelijk bij mijn andere appartement van Ymere gewoon een all-in tarief gewend, al is dit wel een onzelfstandig appartement (studenthuisvesting, hé).

Ik heb nu allemaal bedragen om mijn oren gekregen, dus het handigste is toch even Ymere bellen. Ben jij zelf bekend bij Ymere?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gnomestein op 14-05-2010 03:20:35 (Een woordje vergeten ergens.) ]
pi_81406737
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:46 schreef TradeMarkie het volgende:
SPOILER

Starterslening al geprobeerd?
pi_81407978
oeh ik mag me hier melden over een half jaar gaan we onze keuken verbouwen !!
en tegelijk dan ook maar de woonkamer aanpakken.

* Muks gaat zich inlezen en verdiepen in budgetkeukens
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_81410089
Wij hebben ook eindelijk (goed) nieuws gekregen!
11 of 14 juni kunnen we de sleutel krijgen! De datum ligt aan wat we zelf willen (11e) en de beschikbaarheid van de notaris.
Vroeger dan verwacht dus!
Nog 1 maand!!!
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
pi_81418909
Niet helemaal eigen kriebels, maar ik ga dr nog wel mee naar toe verhuizen met mn ouders:

Ben al een beetje bezig met inrichten van mn kamer, als het goed is wordt hij binnen een maand opgeleverd, en kunnen we er binnen 2 in.

[ Bericht 16% gewijzigd door Phaelanx_NL op 14-05-2010 15:14:50 ]
Geen referral hier.
pi_81428785
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 09:35 schreef Muks het volgende:
oeh ik mag me hier melden over een half jaar gaan we onze keuken verbouwen !!
en tegelijk dan ook maar de woonkamer aanpakken.

* Muks gaat zich inlezen en verdiepen in budgetkeukens
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:57 schreef Selyn het volgende:
Wij hebben ook eindelijk (goed) nieuws gekregen!
11 of 14 juni kunnen we de sleutel krijgen! De datum ligt aan wat we zelf willen (11e) en de beschikbaarheid van de notaris.
Vroeger dan verwacht dus!
Nog 1 maand!!!
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 15:06 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Niet helemaal eigen kriebels, maar ik ga dr nog wel mee naar toe verhuizen met mn ouders:
[ afbeelding ]

Ben al een beetje bezig met inrichten van mn kamer, als het goed is wordt hij binnen een maand opgeleverd, en kunnen we er binnen 2 in.
wat leuk allemaal

Openen jullie tzt een topic?
pi_81429054
Natuurlijk ... inmiddels ben ik al druk aan het tekenen geslagen want nu wil ik ook de inrichting omgooien
tzt komt er een topic met voor, tijdens en na foto's
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_81434070
Wie weet, mocht ik iets drastisch gaan doen met mijn kamer.
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')