En dan jammeren dat ie gezakt is.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef TC03 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren?!111
Ja, dat heeft hij gedaanquote:Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef TC03 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren?!111
Die verontwaardiging van de TS omdat hij op bijzondere verrichtingen gezakt is nadat hij zo'n geintje geflikt heeft!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef TC03 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren?!111
Als je keert op een kruispunt blokkeer je het hele kruispunt. Als je hem evenwijdig aan de stoeprand had gezet had je het niet het hele kruispunt geblokkeerd. Dat het een 30 km/h-zone is maakt niets uit natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:38 schreef HowardStern het volgende:
Waarom zou ik op dat kruispunt in een 30-km zone niet mogen keren, als er totaal niets aankomt?
Heb ik echt nooit geleerd dat dat niet mag. En sowieso zei de examinator niet dat dat niet mocht, het was niet goed omdat ik de wagen schuin zetten en niet evenwijdig aan de stoeprand.
Bananensteekquote:Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.
[ afbeelding ]
Omdat je dan al het verkeer blokkeert, helder licht.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:38 schreef HowardStern het volgende:
Waarom zou ik op dat kruispunt in een 30-km zone niet mogen keren, als er totaal niets aankomt?
Heb ik echt nooit geleerd dat dat niet mag. En sowieso zei de examinator niet dat dat niet mocht, het was niet goed omdat ik de wagen schuin zetten en niet evenwijdig aan de stoeprand.
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je keert op een kruispunt blokkeer je het hele kruispunt. Als je hem evenwijdig aan de stoeprand had gezet had je het hele kruispunt geblokkeerd. Dat het een 30 km/h-zone is maakt niets uit natuurlijk.
Was geen verkeer, dat is het punt.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef Emimich het volgende:
[..]
Omdat je dan al het verkeer blokkeert, helder licht.
Het eerste is inderdaad spijtig, maar het lijkt me stug dat de examinator hem had laten zaken als alleen dat fout was.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef 3lmo het volgende:
Op dat kruispunt had van alles aan kunnen komen, en dat is er sneller dan dat jij kunt keren. Daarbij komt dat je tijdens het verrichten van een speciale verrichting al het andere verkeer moet voorlaten wat je dan niet meer had kunnen doen. Het eerste is wel spijtig ja.
Dat er op dat moment geen verkeer is zegt niks natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Was geen verkeer, dat is het punt.
Ik blokkeerde overigens niet het hele kruispunt. Ik reed in principe gewoon achteruit in een aangegeven bocht, om vervolgens linksaf te gaan en mijn weg te vervolgen.
Juistem en daarbij reed je achteruit!! tegen de richting in. Moet ik je ook nog vertellen hoe je hoort te keren??? verdomme zeg, dat die instructeur jou überhaupt liet afrijden!!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Was geen verkeer, dat is het punt.
Ik blokkeerde overigens niet het hele kruispunt. Ik reed in principe gewoon achteruit in een aangegeven bocht, om vervolgens linksaf te gaan en mijn weg te vervolgen.
Open er een topic over.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Ik heb zo een hekel aan mensen die een OP in de derde persoon schrijven: TS moet ....; TS is....; enz.
Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??quote:Op woensdag 8 april 2009 16:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je keert op een kruispunt blokkeer je het hele kruispunt. Als je hem evenwijdig aan de stoeprand had gezet had je het hele kruispunt geblokkeerd. Dat het een 30 km/h-zone is maakt niets uit natuurlijk.
Dat er geen verkeer was, is helemaal geen punt. Als je niet beseft dat je nooit op een kruispunt mag keren, dan is het maar beter dat je nog niet je rijbewijs behaald hebt.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:40 schreef HowardStern het volgende:
Was geen verkeer, dat is het punt.
Ik blokkeerde overigens niet het hele kruispunt. Ik reed in principe gewoon achteruit in een aangegeven bocht, om vervolgens linksaf te gaan en mijn weg te vervolgen.
Oh inderdaad. Was een woordje vergeten.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:43 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Wat is 't verschil tussen hele en hele? Behalve 't bold dan
quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Oh inderdaad. Was een woordje vergeten.
Uit hoeveel richtingen kan er verkeer komen als je keert op jouw manier?quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef HowardStern het volgende:
Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??
Ja, maar als het niet anders kan, kan het niet anders. Het lijkt me stug dat zoals jij het deed de enige juiste oplossing was.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:44 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Overigens, als ik hem had gekeerd in de straat met 'keren dmv. steken' dan blokkeer ik toch ook het (op dat moment niet aanwezige) verkeer??
Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, maar als het niet anders kan, kan het niet anders. Het lijkt me stug dat zoals jij het deed de enige juiste oplossing was.
Reden daarvoor:quote:Op woensdag 8 april 2009 16:47 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.
Maar je mag een auto ook keren door achteruit in een bocht een straat in te rijden.
Het was niet goed omdat ik de wagen schuin zette voordat ik achteruit ging rijden, hij had recht moeten staan.
Ja, dat is toch logisch? Als hem schuint zet blokkeer je het verkeer in alle richtingen, op de persoon die vanaf 'boven' komt en rechtsaf wilt slaan na. Als je hem recht zet blokkeer je maar het verkeer in één richting.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:47 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Ik had hem daar ook kunnen keren dmv steken.
Maar je mag een auto ook keren door achteruit in een bocht een straat in te rijden.
Het was niet goed omdat ik de wagen schuin zette voordat ik achteruit ging rijden, hij had recht moeten staan.
Ja ik snap het. Heb gewoon in mijn ijverigheid alles te vlug willen doen, en doordat er totaal niets aan kwam heb ik hem schuin gezet.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, dat is toch logisch? Als hem schuint zet blokkeer je het verkeer in alle richtingen, op de persoon die vanaf 'boven' komt en rechtsaf wilt slaan na. Als je hem recht zet blokkeer je maar het verkeer in één richting.
Oh nein, Sjonny in spe!quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
In principe vindt men steken 'ouderwets' en hebben ze nog liever dat je een beetje van de stoep meepakt dan dat je steekt. Dat moet je gewoon ten alle tijde onthouden. Zoals gezegd, als je hem er achteruit had ingeparkeerd was er niks aan de hand.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Ja ik snap het. Heb gewoon in mijn ijverigheid alles te vlug willen doen, en doordat er totaal niets aan kwam heb ik hem schuin gezet.
Vind het wel echt jammer dit, want alles gaat verder prima met het rijden. Dat van het parkeren vind ik gewoon echt zuur, want waarom mag je niet steken bij een parkeervak?
Dat tweede kan ik enigszins begrijpen, maar toch, ik mag toch zelf weten hoe ik hem keer zolang er maar geen gevaar is? Helaas denken de mensen die de regeltjes voor je rijbewijs verzinnen er anders over, en die willen precies hebben dat jij doet wat hun willen dat je doet. Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
Precies, mensen die vooruit inparkerenquote:Op woensdag 8 april 2009 16:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Je bent gewoon een n00b. De tweede opdracht is algemeen bekend hoe je die moet doen. De eerste opdracht moet je gewoon een leuk plekje vinden en dan achteruit erin. En nee, bij achteruit inparkeren hoef je als je het goed doet niet twee keer te steken.
het overkomt iedereen hoor, ik moest een halve draai maken op een weg die ik 2 kilometer in kon kijken. Er kwam geen enkele auto aan. Ik had de draai gemaakt en niet in de spiegels gekeken toen ik weer weg wilde rijden. Gezakt...quote:Op woensdag 8 april 2009 16:59 schreef HowardStern het volgende:
Ja helaas maakte ik het mezelf wel iets te gemakkelijk Koploperkopper.
Wel één heel groot voordeel hieraan: deze fouten ga ik de volgende keer zeker niet meer maken.
Had niet gedacht dat zakken ook nog een voordeel kon hebben, maarja over paar weekjes nog eens proberen.
Bij het omkeren mag je toch wel steken? Als het maar bij 2-3 keer blijft en geen 10 keer word.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:36 schreef Merkie het volgende:
Ik vind het ook stom dat je niet mag steken, bij mijn omkeeropdracht moest ik een keer steken, dat mocht niet. Terwijl het verder gewoon perfect ging.
Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:42 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Ik mocht niet steken bij het parkeren, echt van de zotte hoor
Er stonden parkeerplakken loodrecht op de weg, dus ik pakkeerde achteruit in zo'n plekje. Maar het waren nogal krappe plekjes, dus ik kwam niet in één keer uit. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt achteruit inparkeerdequote:Op woensdag 8 april 2009 17:42 schreef HowardStern het volgende:
[..]
Bij het omkeren mag je toch wel steken? Als het maar bij 2-3 keer blijft en geen 10 keer word.
Ik mocht niet steken bij het parkeren, echt van de zotte hoor
Ja dus? Als je 20x moet steken snap ik dat dat niet erg goed overkomt, maar een keer steken is nou niet echt een symptoon van het niet onder controle hebben van de auto.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.
Het gaat niet om 'regeltjes'. Wat jij deed bij pijl 2 in de paint, je auto schuin over het kruispunt stilzetten, kan gewoon niet.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:53 schreef HowardStern het volgende:
Dat tweede kan ik enigszins begrijpen, maar toch, ik mag toch zelf weten hoe ik hem keer zolang er maar geen gevaar is? Helaas denken de mensen die de regeltjes voor je rijbewijs verzinnen er anders over, en die willen precies hebben dat jij doet wat hun willen dat je doet. Als er geen enkel gevaar te bekennen is gooi ik voor mijn part mijn stuur om en trek ik de handrem aan.
Heel handige vaardigheid hoor. Ga maar eens achteruit inparkeren in een krap parkeervak met een muur erachter. Knappe jongen als jij daarna nog bij de kofferklep kunt komen!quote:Op woensdag 8 april 2009 17:03 schreef pumpkineater het volgende:
[..]
Precies, mensen die vooruit inparkeren!
quote:Op woensdag 8 april 2009 17:51 schreef Merkie het volgende:
[..]
Er stonden parkeerplakken loodrecht op de weg, dus ik pakkeerde achteruit in zo'n plekje. Maar het waren nogal krappe plekjes, dus ik kwam niet in één keer uit. Was ook de eerste keer dat ik überhaupt achteruit inparkeerde.
[..]
Ja dus? Als je 20x moet steken snap ik dat dat niet erg goed overkomt, maar een keer steken is nou niet echt een symptoon van het niet onder controle hebben van de auto.
Ok. Ik zie niet in hoe dit een antwoord is op mijn post, maar vooruit, ik zal het ter kennisgeving aannemen.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:25 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De auto moet doen wat jij wil. In een keer insteken dat wil ik niet in 20 keer.
Die beheers ik wel hoorquote:Op woensdag 8 april 2009 17:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je moet laten zien dat je de auto beheerst en niet de auto jou.
niet doen dusquote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.
slagen gegarandeerd.![]()
Op wiens manier dan wel.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.
slagen gegarandeerd.![]()
met op je eigen manier rijden krijg je gezeik. net zoals dat keren op dat kruispunt. dat kon waarshcijnlijk best wel, maar je zakt er wel door.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Op wiens manier dan wel.
Je moet gewoon DURVEN rijden. Gassen met dat ding. Niet op een 120 km/h-autosnelweg met 100 km/h aan de rechterkant blijven rijden ACHTER een vrachtwagen omdat je niet durft in te halen.
DURF te rijden, dat is de tip.
Nog zoiets:
Als je bij stoplichten aankomt, en er zijn meerdere stroken voor een bepaalde richting, en je ziet dat er al een aantal auto's op een strook voor die richting staan (of een vrachtwagen), kijk dan, doe je knipperlicht aan, en ga op de andere strook. Anders krijg je gezeik: "Vind je dat handig?"
Ik heb ook nooit vooruit inparkeren geleerd en gedaan tijdens mijn lessen, vond dat lastiger dan achteruitquote:Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.
[ afbeelding ]
Dat is dus ACHTERUIT inparkeren. Zover ik weet is vooruit inparkeren me niet eens geleerd![]()
Dat is wel heel sad.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:32 schreef MusiqueArtistique het volgende:
[..]
mijn rij-instructeur begon juist altijd te zeiken als ik niet op de meest rechtste rijstrook voor een stoplicht ging staan. maar die vent was dan ook 60 ofzo.
Weet ook niet of ik t heb geleerd met bananensteek, maar doe het tegenwoordig altijd zo. Ik heb iig nooit problemen gehad met achteruit inparkeren.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:34 schreef WebForce het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit vooruit inparkeren geleerd en gedaan tijdens mijn lessen, vond dat lastiger dan achteruit. Maarniet op de manier hoe jij beschrijft. Ik moest rechtdoor rijden langs het vak op en dan in één keer achteruit insteken. Dus niet zo'n bananensteek...
Keren op de weg heb ik inderdaad ook geleerd zoals je hebt gepaint...
Dude, dan denkt dat ie je gay bent.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.
slagen gegarandeerd.![]()
ik heb em pas 3 maandjes (ja, in een keer gehaald met eerder genoemde tacktiek), en ik ga al als een speer : >quote:Op woensdag 8 april 2009 19:37 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dat is wel heel sad.Staat er een hele rij auto's en jij sluit achter aan (terwijl op de strook links ervan voor dezelfde richting weinig/niks staat). Dus kom jij bij het stoplicht, knippert dat ding op oranje-rood, terwijl als je links had gestaan, je had kunnen doorrijden.
_!
Ik neem aan dat je dat nu toch wel hebt afgeleerd of niet dan, als een kudde aansluiten.
Tsja, het steken is gewoon lullig voor TS, maar kom op, voor die keeractie op het kruispunt had ik hem ook laten zakken.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef Kolovrat het volgende:
Ik ben in 1x geslaagd (zowel theorie als praktisch), en hoewel ik (net als alle fokkers) graag de TS af zou zeiken, vind ik dat in dit geval niet helemaal terecht. Want als ik naar de supermarkt ga steek ik soms ook rustig 3 keer voor ik naar mijn zin goed sta.
Achteruit uitparkeren is veel gevaarlijker.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:03 schreef pumpkineater het volgende:
[..]
Precies, mensen die vooruit inparkeren!
Met uitparkeren bedoel je neem ik aan het wegrijden uit een parkeervak.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:02 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Achteruit uitparkeren is veel gevaarlijker.
Eerste: Gebrek aan inschattingsvermogen + verkeersveiligheid foutquote:Op woensdag 8 april 2009 16:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Je bent gewoon een n00b. De tweede opdracht is algemeen bekend hoe je die moet doen. De eerste opdracht moet je gewoon een leuk plekje vinden en dan achteruit erin. En nee, bij achteruit inparkeren hoef je als je het goed doet niet twee keer te steken.
Ook gehad, echt loos zoiets. Alsof er een auto naast me zou teleporten op het moment dat ik wegrij.quote:Op woensdag 8 april 2009 17:07 schreef dahei het volgende:
het overkomt iedereen hoor, ik moest een halve draai maken op een weg die ik 2 kilometer in kon kijken. Er kwam geen enkele auto aan. Ik had de draai gemaakt en niet in de spiegels gekeken toen ik weer weg wilde rijden. Gezakt...
Soms is het meest logische niet altijd het juiste tijdens een examen.
het is verplicht en daar houdt het mee op voor je. Of er nu iets rijdt of niet.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:46 schreef -Trinity- het volgende:
Had je bij situatie 2 niet gewoon een halve draai moeten maken?
[..]
Ook gehad, echt loos zoiets. Alsof er een auto naast me zou teleporten op het moment dat ik wegrij.
Dat maakt het niet nuttig.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:01 schreef existenz het volgende:
het is verplicht en daar houdt het mee op voor je. Of er nu iets rijdt of niet.
Wie ben jij om te oordelen wat nuttig is met slechts 40 uur aan rijervaring? Waarom weet jij het beter?quote:
Puike paint, zo doet ieder normaal mens dat ja...behalve met rijlessen, want dan mag je je auto opeens niet schuin zetten, maar moet je je auto parallel aan de weg houden........waarom is me ook nog steeds een raadsel.quote:Op woensdag 8 april 2009 16:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
@TS
Zo parkeer je achteruit in, en dan hoef je maar 1x te steken. Veel geluk de volgende keer.
[ afbeelding ]
Dat is dus ACHTERUIT inparkeren. Zover ik weet is vooruit inparkeren me niet eens geleerd![]()
Daarom ben je gezakt en nu een gevaar in het verkeer.quote:
Ach, het is altijd wel goed om nog even dubbel te checken, maar in sommige gevallen kán er gewoon niets zitten en weet je dus 100% zeker dat je veilig weg kunt rijden. In die gevallen is het overdreven om nog binnenspiegel-buitenspiegel-schouder te moeten checken, zoals het je geleerd wordt, maar tijdens je examen móet je dat gewoon even doen.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:20 schreef existenz het volgende:
[..]
Daarom ben je gezakt en nu een gevaar in het verkeer.
Ehm, ik heb wel meer dan 40 uur aan rijerarving hoorquote:Op donderdag 9 april 2009 15:13 schreef TC03 het volgende:
Wie ben jij om te oordelen wat nuttig is met slechts 40 uur aan rijervaring? Waarom weet jij het beter?
Ik ben niet gezakt?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:20 schreef existenz het volgende:
Daarom ben je gezakt en nu een gevaar in het verkeer.
Op het moment van je rijexamen waarschijnlijk niet, daar ging het volgens mij om.quote:Op donderdag 9 april 2009 15:56 schreef -Trinity- het volgende:
Ehm, ik heb wel meer dan 40 uur aan rijerarving hoor.
Mwoh dat praten is onzin.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:21 schreef MusiqueArtistique het volgende:
tips voor TS:
vertel je examinator aan het begin dat je erg zenuwachtig bent. hij zal je eerste foutje door de vingers zien.
kom erachter wat de hobby's van je examinator zijn.
begin een gesprek over de hobby's van je examinator.
geef je examinator complimentjes.
kijk heel overdreven in je spiegels.
doe alles zoals het hoort.
probeer niets op je eigen manier op te lossen.
slagen gegarandeerd.![]()
Dat was ook mijn eerste reactiequote:Op woensdag 8 april 2009 16:29 schreef TC03 het volgende:
Ligt het nou aan mij of ben je midden op een kruispunt gaan keren?!111
Het commentaar achteraf ging ook nog over rotondes. Ik stond met mijn voorwielen op de haaientanden, en dat vond hij niet goed. Verder had ie het alleen over deze twee bijz. verrichtingen. Het ging trouwens ook echt goed hoor mijn examen. Dat van die rotonde vond ik dus bullshit, want ik stond er nooit op. Dat met het parkeren vind ik ook bullshitquote:Op donderdag 9 april 2009 17:43 schreef BlueMage het volgende:
Lijkt me stug dat ze je alleen op de bijzondere verrichtingen laten zakken...
Vind ik ook onlogisch jaquote:Op donderdag 9 april 2009 17:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
En het mooie is, zodra je je rijbewijs wel hebt, mag het allemaal opeens wel.
Ik normaal ook heul niet hoor. Was echt gewoon de situatie ter plekke. Veel overzicht, geen enkele andere weggebruiker te bekennen.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:11 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Alhoewel ik niet zou keren op een kruispunt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |