Wat is nou precies je vraag?quote:maar nu staat op de achterkant weer van niet
Vorig jaar stond Goede Vrijdag namelijk ook op de achterkant.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:54 schreef ThomXs het volgende:
Is een ov studentenkaart voor doordeweeks nu wel of niet geldig op komende vrijdag?
Toen was het een gunst van de vervoerders dat de kaart wel geldig was, in principe is die niet geldig.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:56 schreef ThomXs het volgende:
[..]
Vorig jaar stond Goede Vrijdag namelijk ook op de achterkant.
Begrijpend lezen is zoooo moeilijk ...quote:Op woensdag 8 april 2009 14:54 schreef ThomXs het volgende:
Is een ov studentenkaart voor doordeweeks nu wel of niet geldig op komende vrijdag? Vorig jaar was dat wel zo, maar nu staat op de achterkant weer van niet. Weet iemand er meer van?
Dat dus.quote:Op woensdag 8 april 2009 14:57 schreef Stephan1237 het volgende:
Wat zijn de regels voor het gebruik van de OV-kaart op Goede Vrijdag?
Goede Vrijdag wordt gelijkgesteld met een feestdag. Voor het gebruik van de OV-kaart op Goede Vrijdag gelden dus dezelfde regels als op feestdagen. Houders van een weekendkaart mogen vrij reizen vanaf donderdag 9 april, 12.00 uur. Houders van een weekkaart reizen op Goede Vrijdag met korting.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)lgestelde_vragen.asp
Op Leiden werd dat ook de hele dag door omgeroepen.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:52 schreef Tochjo het volgende:
Vanochtend werd op station Arnhem duidelijk omgeroepen dat de weekkaart niet geldig is op Goede Vrijdag en dat je dan een kaartje met korting moet kopen. Aangezien ik die omroep afgelopen jaren niet gehoord heb, denk ik dat ze er nu een stuk strenger in zullen zijn dan vorig jaar.
Denk niet dat de NS het door de vingers gaat zien, vorig jaar was er nogal ophef over geloof ik en werd uiteindelijk besloten om het niet te bekeuren. Dit jaar heb ik daar nog niets van gehoord en staat het ook gewoon op de NS site dat de kaart niet geldig is.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:29 schreef Palmboom313 het volgende:
Niet geldig zouden ze morgen in de treinen ook wel zeggen. Maar goed NS zal het wel door de vingers zien.
Ik heb het gisteren (woensdag dus) al in de trein gehoord, speciaal omroepbericht bestemd voor OV-weekkaarthouders.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:29 schreef Palmboom313 het volgende:
Niet geldig zouden ze morgen in de treinen ook wel zeggen. Maar goed NS zal het wel door de vingers zien.
De kruisigingquote:Op donderdag 9 april 2009 07:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat was er eigenlijk op Goede Vrijdag dat het een feestdag is?
maar zeg nou zelf: goede vrijdag is alleen bij studenten een feestdag...quote:Op woensdag 8 april 2009 21:48 schreef Adelante het volgende:
Dit moet dan de toekomstige intellectuele generatie zijn
Dat lijkt me sterk, waarom heet het dan goede vrijdag??quote:Op donderdag 9 april 2009 08:16 schreef kikoooooo het volgende:
Dat komt omdat goede vrijdag vorig jaar op een zaterdag viel.
quote:Op donderdag 9 april 2009 08:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, waarom heet het dan goede vrijdag??
Ja, dat dusquote:Op woensdag 8 april 2009 21:48 schreef Adelante het volgende:
[..]
Had even gemaild naar Lsvb in verband met de uitzondering van vorig jaar. Wordt dit jaar dus niet herhaald. Was wel al duidelijk, maar vorig jaar was het in principe ook niet de bedoeling.quote:De week-ovjaarkaart is morgen niet geldig voor vrij reizen. De NS zal hierop controleren en je zult dus gewoon een kaartje moeten kopen.
Vorig jaar was hier een grote discussie over die leidde tot verwarring bij zowel studenten als conducteurs, waardoor de NS had toegezegd die dag alsnog als een normale vrijdag te beschouwen. Helaas is toen ook meteen gezegd, dat dit in 2009 niet meer zal gebeuren.
We hebben aan dagbladen Spits, De Pers en Metro gevraagd om deze waarschuwing in de krant op te nemen, zodat studenten zich hier beter bewust van zijn. En zoals elk jaar staat bij de 'feestdagen' ook Goede Vrijdag op de achterkant van je OV-kaart.
quote:Op donderdag 9 april 2009 08:16 schreef kikoooooo het volgende:
Dat komt omdat goede vrijdag vorig jaar op een zaterdag viel.
[..]
Jawel hoor, de OV-kaart is gewoon geldig. Je krijgt netjes 40% korting.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
ik wilde hier al een topic over openen
zo van "PAS OP: OV KAART NIET GELDIG MORGEN!"
hij is dus NIET geldig op Goede Vrijdag![]()
euh.. die mensen wèten wanneer dat ding geldig is...quote:Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef Dawwa het volgende:
Ha, Ik loop gewoon erg snel langs m'n buschauffeur morgen en die gast gaat het echt niet merken.
Voor de zekerheid alvast wel een rooie kaartje gekocht.
En als ie het wel merkt mishandel je 'm toch gewoonquote:Op donderdag 9 april 2009 16:55 schreef Dawwa het volgende:
Ha, Ik loop gewoon erg snel langs m'n buschauffeur morgen en die gast gaat het echt niet merken.
Voor de zekerheid alvast wel een rooie kaartje gekocht.
quote:Op donderdag 9 april 2009 23:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik hoor dat je volgend jaar ook niet op Witte Donderdag met de OV-kaart mag reizen. Wat betekent dit dan voor dit jaar? Iemand enig idee?
Vandaag kon ik gewoon reizen. Maar wel erg vreemd als ze dit willen doen, want de meeste studenten hebben op die dag nog colleges?quote:Op donderdag 9 april 2009 23:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik hoor dat je volgend jaar ook niet op Witte Donderdag met de OV-kaart mag reizen. Wat betekent dit dan voor dit jaar? Iemand enig idee?
Jij komt er wel!quote:Op donderdag 9 april 2009 08:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:22 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
Vandaag kon ik gewoon reizen. Maar wel erg vreemd als ze dit willen doen, want de meeste studenten hebben op die dag nog colleges?
Het ging meer omquote:Op vrijdag 10 april 2009 00:32 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
?
Sommige studenten volgen op de donderdag voor goede vrijdag gewoon colleges.
quote:Op donderdag 9 april 2009 22:58 schreef Haushofer het volgende:
Heerlijk topic.![]()
Doe nog es zo'n vraag?
quote:Op donderdag 9 april 2009 23:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
Of je gaat er even serieus op in.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:32 schreef Clyde_Frog het volgende:
[..]
?
Sommige studenten volgen op de donderdag voor goede vrijdag gewoon colleges.
Jah er staat wel op dattie nie geldug is maar zu zeiuh van wel.quote:Op woensdag 8 april 2009 21:48 schreef Adelante het volgende:
Je maakt je domme opmerking over Goede Vrijdag echt niet meer goed hoorquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nou mensen, het probleem van de Witte Donderdag is inmiddels opgelost! Ik heb naar het ISO gemaild en ik kreeg vanochtend een mail terug met het antwoord dat de regeling van dit jaar voor de Witte Donderdag dezelfde is als de regeling van volgend jaar voor de Zwarte Maandag. Daar ben ik erg blij mee, want dan wordt het dus dit jaar vrij reizen!
quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je maakt je domme opmerking over Goede Vrijdag echt niet meer goed hoor.
Voor volgend jaar alvast en het jaar daarop weetje.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:45 schreef MMUFC het volgende:
[..]
En daar schop je een topic van april voor omhoog?
Waar heb je dit topic dan vandaan gevist? Gezocht op pasen ofzo?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:48 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Voor volgend jaar alvast en het jaar daarop weetje.
1 van mijn eerste post met die accountquote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:50 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Waar heb je dit topic dan vandaan gevist? Gezocht op pasen ofzo?
Alé, veel mensen weten het nog steeds niet en dit jaar staat het niet achterop je OV-kaart (want: chipkaart).quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:18 schreef DanielBo het volgende:
Het staat gewoon op je OV-studentenkaart, dus de vraag is nogal... zinloos.
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 16:48 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Voor volgend jaar alvast en het jaar daarop weetje.
Dit jaar mag het voor mensen met een week OV wel, voor mensen met een weekend OV niet ook, opgelost, tot over een jaar.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:11 schreef Sodium het volgende:
Jaja, het is weer bijna Goede Vrijdag en dus is de vraag 'Is mijn OV-studentenkaart geldig of toch niet?' weer actueel! Mijn universiteit is gewoon open, het is hier geen officiele feestdag. Toch kan ik niet vrij reizen...
[..]
Alé, veel mensen weten het nog steeds niet en dit jaar staat het niet achterop je OV-kaart (want: chipkaart).
[..]
Helaas, ik was je voor.
Even navraag gedaan. De verwarring is ontstaan doordat de begeleiding van mijn scriptie via zowel het verbonden onderzoeksinstituut (kenniscentrum van de universiteit) als via de universiteit zelf loopt. Het onderzoeksinstituut werkt vrijdag officieel gewoon door, de universiteit gaat dicht. De feestdag is dus zeker niet nationaal geregeld. Echter is het voor studenten elk jaar weer gedoe rondom goede vrijdag en 5 mei. In 2008 besloot de NS bijvoorbeeld dat studenten de kaartjes die zij aangeschaft hadden (omdat de weekkaart niet geldig was), gedeclareerd konden worden, voor 2009 kan ik het mij niet meer herinneren, dus hoe het nu zal lopen is de vraag...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:14 schreef Haushofer het volgende:
Goede vrijdag geen officiele feestdag? Welke universiteit is dat, als ik vragen mag?
Open je brievenbus en lees de brief die DUO op 25 maart verstuurd heeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:31 schreef Sodium het volgende:
[..]
Even navraag gedaan. De verwarring is ontstaan doordat de begeleiding van mijn scriptie via zowel het verbonden onderzoeksinstituut (kenniscentrum van de universiteit) als via de universiteit zelf loopt. Het onderzoeksinstituut werkt vrijdag officieel gewoon door, de universiteit gaat dicht. De feestdag is dus zeker niet nationaal geregeld. Echter is het voor studenten elk jaar weer gedoe rondom goede vrijdag en 5 mei. In 2008 besloot de NS bijvoorbeeld dat studenten de kaartjes die zij aangeschaft hadden (omdat de weekkaart niet geldig was), gedeclareerd konden worden, voor 2009 kan ik het mij niet meer herinneren, dus hoe het nu zal lopen is de vraag...
Niets ontvangen. Wat staat er in?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:32 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Open je brievenbus en lees de brief die DUO op 25 maart verstuurd heeft.
Bron?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:14 schreef Dennis101 het volgende:
Edit: excuus, zowel week als weekend OV mensen mogen op goede vrijdag vrij reizen, alleen de dag voor goede vrijdag mogen mensen met een weekend OV niet gratis reizen, dit mocht voorgaande jaren wel.
Dat Goede Vrijdag een feestdag is waarop je met je weekend OV mag reizen.quote:
IB-groep.nl uiteraard...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:33 schreef Sodium het volgende:
[..]
Niets ontvangen. Wat staat er in?
[..]
Bron?
En dus niet met week-ov, neem ik aan. Dan is dat weer helder.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:35 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Dat Goede Vrijdag een feestdag is waarop je met je weekend OV mag reizen.
Wel met een week OV, dat zeg ik netquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Sodium het volgende:
[..]
En dus niet met week-ov, neem ik aan. Dan is dat weer helder.
Zie edit. Traag van begrip vandaagquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wel met een week OV, dat zeg ik net
Dan kies je voor een week-ovquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Jesse_ het volgende:
Stomme IBG/DUO/watdanook, weekend ov mensen hebben al zo weinig dagen waarop ze kunnen reizen
Wees blij dat wij gezellig met jullie mee kunnen reizen komende vrijdag.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Jesse_ het volgende:
Stomme IBG/DUO/watdanook, weekend ov mensen hebben al zo weinig dagen waarop ze kunnen reizen
wie neemt er dan ook een pauper weekend ovquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:48 schreef Jesse_ het volgende:
Spoorknorquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:04 schreef mschol het volgende:
[..]
wie neemt er dan ook een pauper weekend ov
quote:
Wat een randdebiel die dit op de DUO site heeft gezet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:38 schreef Sodium het volgende:
[..]
En dus niet met week-ov, neem ik aan. Dan is dat weer helder.
EDITEDITEDIT 2010:
Weekabonnement
gratis reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag)
(..)
Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
en wie mag dat betalen?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 22:49 schreef ReWout het volgende:
Serieus dat hele systeem met week en weekend kaart is echt imens triest. Waarom kunnen studenten niet gewoon altijd gratis reizen 24/7 zoals in andere landen wel het geval is.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 12:57 schreef 5128 het volgende:
Waar slaat het op dat je met een weekend-ov niet meer de middag voorafgaand aan feestdagen gratis mag reizen? Nu moet ik op 1 april, 29 april en 12 mei een kaartje kopen!![]()
DUO
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |