abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67794858
Een beetje naar aanleiding van dit topic en dat filmpje: Fransen mishandelen buspassagier.

Ik zie een stel tieners die een man zomaar aanvallen en flink door blijven slaan, terwijl er in die bus toch wel wat mensen (mannen) rondlopen waarvan ik denk dat ze met z'n tweeën dat groepje tuig een pak rammel kunnen geven, of in elk geval ervoor kunnen zorgen dat de man niet meer geslagen wordt.

Bij het voorbeeld gaat het wel om een groepje van vier of vijf personen, wat uiteraard anders is dan dat iemand door één of twee personen wordt aangevallen.

- de meeste mensen willen niet vechten
- de meeste mensen willen al helemaal zelf geen klappen krijgen

En die twee dingen moet je toch wel meenemen in je beslissing, aangezien de kans reëel is dat jij wordt aangevallen als je ertussen gaat staan. Zeker als je in je eentje bent en je staat tegenover meerdere personen.
Afweging die je maakt.. maar de andere kant opkijken en doen alsof er niets aan de hand is, terwijl iemand helemaal wordt afgerost vind ik ook niet kunnen, ook al weet je dat de kans groot is dat jij moet gaan vechten en daarbij klappen oploopt. Maar als wat potige omstanders ook inspringen dan is het leed van iemand wel te voorkomen. Probleem is dat je dan moet hopen op steun van omstanders, of je van tevoren even iemand (waarvan je denkt dat die wel capabel is) aanschiet en samen er iets van zegt, als het toch wel een gevaarlijke situatie is.
Een aantal van die voorvallen van zinloos geweld waarbij iemand overleed vonden plaats in een openbare gelegenheid en op dat moment stonden er veel mensen omheen of liepen erlangs.. dat is toch wel erg, aangezien best wel een groepje mensen die handen ineen kan slaan en wat eraan kan doen.

Zou je iemand helpen als die persoon zomaar wordt aangevallen in een openbare gelegenheid waar jij op dat moment ook bent? Waarom niet of wanneer wel?
Heb je al eens iemand geholpen/proberen te helpen en hoe liep dat af?
pi_67795061
Ligt helemaal aan de situatie. Ben ik de enige die kan helpen of kan ik meer mensen mee krijgen om te helpen, kan ik de situatie aan of ben ik zelf ook gewoon de sjaak als ik help. De kans moet in ieder geval aanwezig zijn dat mijn hulp ook daadwerkelijk iets meer oplevert dan dat ik ook in elkaar gemept word.
pi_67795082
Heb ooit eens een groepje Nieuwe Buitenlanders, kansjongeren of hoe je ze ook wil noemen...die heb ik dus van een oud omaatje af willen slaan.

Stond voor het stoplicht, zie het gebeuren. Paar gasten zwaar vervelend aan oma's rolstoel duwen en trekken. Ze viel bijna om. Diezelfde week was er toen ook een jongen neergestoken op een scooter ofzo, die iemand anders wou helpen.

Enfin, ik wil de auto uitstappen maar mijn bazin trok me aan m'n arm terug. Ik mocht niet weg. Ze bleef schreeuwen dat ik een mes tussen me ribben kon krijgen en gevaarlijk en zo.
Ze had ook wel gelijk en ff later hielden ze gelukkig op. Maar ik werd behoorlijk kwaad en wou die gasten een keer met de stoep gelijk maken.
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:07:57 #4
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67795363
en dan zelf aangeklaagd voor mishandeling
door dit soort onzin heb ik dus een strafblad
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_67795381
Ik zou aan de buschauffeur vragen of die de bus wil stoppen en met mijn telefoon de politie bellen en kijken welke mannen mij kunnen bijstaan om die gasten op hun gedrag aan te spreken.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens zo bang ben geweest in de trein dat ik niks heb gedaan. Alleen star voor me uitkijken. Er waren er inderdaad teveel en de conducteur werd keihard in zijn gezicht gestompt.

Aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg tussen een gevecht gesprongen met een stalen smoel, zo van, nou ja, wat ben jij aan het doen????

Dus ja, ingrijpen is het beste, maar ik snap het wel als je het niet altijd doet.....Met je mobieltje bewijs verzamelen en die gasten flink hard veroordelen is dan mijn idee.
pi_67795389
Ik heb een mooi kettingslot op mijn fiets zitten, dus als ik zoiets zie gebeuren.. Hoewel ik in zulke gevallen hoop op een paar stevige omstanders
pi_67795566
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:08 schreef DJKoster het volgende:
Ik heb een mooi kettingslot op mijn fiets zitten, dus als ik zoiets zie gebeuren.. Hoewel ik in zulke gevallen hoop op een paar stevige omstanders
In Utrecht tijdens de introductieweek dacht er iemand ook zo over. Zijn vriendengroep werd aangevallen, hij pakte zijn kettingslot en sloeg iemand in coma. Hij is vervolgens wel degene die het gevang ingaat en overal bekend staat als tuig. 30 maanden waarvan 10 voorwaardelijk en de wetenschap dat je iemand het leven uit hebt geslagen.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
pi_67795694
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:14 schreef Karammel het volgende:

[..]

In Utrecht tijdens de introductieweek dacht er iemand ook zo over. Zijn vriendengroep werd aangevallen, hij pakte zijn kettingslot en sloeg iemand in coma. Hij is vervolgens wel degene die het gevang ingaat en overal bekend staat als tuig. 30 maanden waarvan 10 voorwaardelijk en de wetenschap dat je iemand het leven uit hebt geslagen.
Je moet er ook niet mee tegen zijn hoofd slaan. Zo'n kettingslot is al dreigend zat en als dat niet werkt, dan mep je tegen z'n knie aan.
Op dinsdag 7 juli 2009 @ 09:30 schreef iemand het volgende:
Dan moet je het wel goed uitleggen. Als "je" naar de persoonvorm komt krijgt de uitgang alleen geen "t" als het jij betekent. ;)
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:22:42 #9
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_67795854
Ik weet niet wat ik zou doen. Heb het nog nooit gezien.
Maar ik zag toen dat filmpje van die Rotterdamse havenarbeider die constant z'n vrouw stak. Nou dan had ik wel een fiets gepakt en die even om z'n nek heen geslingerd.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:25:44 #10
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_67795955
Ik heb het zelf niet mee gemaakt overdag ofzo. Wel vaak ruzietjes meegemaakt tijdens het uitgaan maar ik denk dat ik daar anders op reageer.

Ik denk dat er wel een verschil ligt tussen leeftijd van het slachtoffer enzo. Als er een jongen van 15 ruzie heeft met drie andere van 15 kijk ik waarschijnlijk sneller weg dan dat er een man van 70 wordt belaagd door drie man van 20.

Voor klappen krijgen ben ik niet bang, die kreeg ik genoeg met sporten. Schijn ook redelijk intimiderend te zijn als ik echt boos ben wat er volgens mij meestal voor zorgt dat als ik ruzie heb het maar weinig keren tot écht vechten komt.

Toch denk ik dat het ook wel mee speelt in wat voor omgeving het is, qua drukte etc.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_67796025
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:17 schreef Bert.Wasbeer het volgende:

[..]

Je moet er ook niet mee tegen zijn hoofd slaan. Zo'n kettingslot is al dreigend zat en als dat niet werkt, dan mep je tegen z'n knie aan.
Je vergeet dat veel vechtpartijen ontstaan na het uitgaan. Dan is er veel drank in het spel en in sommige gevallen ook nog drugs. Als er drank en/of drugs in het spel is dan gedragen mensen zich niet op de manier dat je van ze zou verwachten. Ze zijn onvoorspelbaar en zullen echt niet allemaal zo helder van geest zijn om af te druipen bij het zien van iemand met een kettingslot. Daar klappen velen ook gewoon keihard bovenop. Ook zou ik er niet vanuit gaat dat je zelf nog zo scherp bent om op knieën te gaan mikken als je al het nodige op hebt. Beangstigende situaties en al helemaal als er drank in het spel is zorgen er voor dat je meer intuïtief gaat reageren in plaats van eerst alles te overdenken. Als je eenmaal zo'n kettingslot in je hand hebt is het zeker niet uitgesloten dat er ongelukken zullen gebeuren.
pi_67796122
Ja dat heb ik, probleem is dat ik nu leuk mag arbeiten omdat dat hele groepje tegen mij en die andere aangifte had gedaan , en dat terwijl eerst die 5 lui tegen een kameraad van mij mot gingen maken
We are living in a material world, and I am a material girl
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:37:09 #13
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67796306
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:28 schreef Karammel het volgende:

[..]

Je vergeet dat veel vechtpartijen ontstaan na het uitgaan. Dan is er veel drank in het spel en in sommige gevallen ook nog drugs. Als er drank en/of drugs in het spel is dan gedragen mensen zich niet op de manier dat je van ze zou verwachten. Ze zijn onvoorspelbaar en zullen echt niet allemaal zo helder van geest zijn om af te druipen bij het zien van iemand met een kettingslot. Daar klappen velen ook gewoon keihard bovenop. Ook zou ik er niet vanuit gaat dat je zelf nog zo scherp bent om op knieën te gaan mikken als je al het nodige op hebt. Beangstigende situaties en al helemaal als er drank in het spel is zorgen er voor dat je meer intuïtief gaat reageren in plaats van eerst alles te overdenken. Als je eenmaal zo'n kettingslot in je hand hebt is het zeker niet uitgesloten dat er ongelukken zullen gebeuren.
In zo'n situatie ben ik dus beland
aantal nieuwe nederlanders liepen een meisje lastig te vallen en ik had toevallig een fles in me hand
je kan wel raden wat er gebeurde en ik heb nu strafblad
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:45:35 #14
123170 alors
zlata1234
pi_67796576
Het hangt idd van de situatie, zijn er mensen met pistolen/messen in de weer, tsja dan moet ik nog eens goed nadenken.

Maar ik denk/hoop dat ik toch wel iets zou doen. Je zou zelf toch ook graag zien dat iemand actie onderneemt als het jou overkomt.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:45:48 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67796581
Ligt eraan hoe ernstig het is. Een paar tikken laat ik rustig gaan.

Maar op een gegeven moment barst de bom wel natuurlijk. Maar ook dan is dat iets wat helemaal afhankelijk is van de situatie op dat moment en de inschatting die je maakt.

Dode helden heb je niets aan.
Intelligent, but fucked up.
pi_67797051
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:22 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik weet niet wat ik zou doen. Heb het nog nooit gezien.
Maar ik zag toen dat filmpje van die Rotterdamse havenarbeider die constant z'n vrouw stak. Nou dan had ik wel een fiets gepakt en die even om z'n nek heen geslingerd.
Schokkend filmpje is dat inderdaad. Terwijl je daarnaar kijkt vraag je je af waarom de omstanders weigeren in te grijpen. Iedereen, echt iedereen die naar dat filmpje kan kijken zal van zichzelf denken dat ze in dezelfde situatie veel adequater in zouden grijpen. Ik weet zeker dat iedere omstander daar er van tevoren precies hetzelfde over zou denken. Als je van zoiets getuige bent grijp je natuurlijk in!

Toch zal de spanning en angst er ongetwijfeld voor zorgen dat je verstijft, in paniek raakt of op een andere manier incapabel bent om echt in te grijpen. De helden die uiteindelijk wél zover zijn om in te grijpen zijn ook niet in staat om effectief in te grijpen. Het duurt een hele tijd voordat hij echt van haar af is. Er gaan zoveel dingen door je heen. Niet alleen vele gedachten, maar ook stoffen die je lichaam aanmaakt door de shock.

Ik denk niet dat het mogelijk is van te voren te bedenken of danwel hoe je zal reageren op het moment dat je plots in zo'n situatie terecht komt. Je handelt intuïtief in plaats van eerst dingen te overdenken. Hetzelfde geldt volgens mij voor de jongen uit het filmpje in de OP die op een gegeven moment zo'n belager pootje haakt. Die jongen voelt dat hij in moet grijpen en waarschijnlijk zonder het zelf door te hebben haakt hij iemand pootje. Echt effectief ingrijpen of zelfs zichzelf verdedigen zit er niet in. Het gaat allemaal vanzelf in plaats van dat je echt doorhebt wat er nou allemaal gebeurt.
pi_67797293
Ben vorig jaar boven op een vent gesprongen die een meisje in elkaar aan het trappen was. Had alleen weinig effect, hij was een halve meter groter en 60 kg zwaarder dan mij.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:10:22 #18
67174 Dos37
Come on Twente
pi_67797478
Interessant topic, zat er laatst ook over na te denken. Vanaf achter je computer is het makkelijk zeggen dat je er wel even op zal slaan. Maar in de praktijk is het toch vaak anders.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:12:33 #19
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67797566
Ja, altijd. Heb dat ook al een aantal keer gedaan.

Ten eerste zou ik zelf willen dat iemand mij hielp in zo'n situatie. Ten tweede weiger ik om de maatschappij te laten regeren door angst voor een kleine groep kwaadwillenden.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_67798060
Heb het in de metro een keer meegemaakt dat een man werd lastig gevallen (Lees: geslagen en geschopt).
Toen heb ik samen met wat toenmalige collega's de groep onder handen genomen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:26:10 #21
134625 Lamzak_
FC Twente!
pi_67798125
Wel een paar keer ruzie voorkomen / uit elkaar gehaald.

Zie verder weinig knokpartijen, afhankelijk van de leeftijd en grootte zal ik er wat aan proberen te doen. Als een paar 16 jarige jongens een andere jongen/meisje/oud dametje wat aandoen, zou ik er zéker wat aan doen. Maar met oudere gasten en dergelijke, zou ik denk ik niets doen, misschien de politie bellen wanneer mogelijk. Of er moeten echt medestanders zijn
Enschede, onze stad! ons domein!
pi_67798158
En als je in je eentje was sjimz?

Ik kijk eerst wat voor groep het is, messentrekkers waag ik me niet aan. Ligt er ook aan of je met vrienden bent en hoeveel man er in de buurt zijn, en of deze je ook daadwerkelijk zullen helpen, moet je eerst inschatten. Die tyfusmarokkaantjes e.d. hebben toch niks te verliezen, dus niet zomaar als een gek er op afstappen.
pi_67798219
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Rots het volgende:

Ik kijk eerst wat voor groep het is, messentrekkers waag ik me niet aan. Ligt er ook aan of je met vrienden bent en hoeveel man er in de buurt zijn, en of deze je ook daadwerkelijk zullen helpen, moet je eerst inschatten. Die tyfusmarokkaantjes e.d. hebben toch niks te verliezen, dus niet zomaar als een gek er op afstappen.
Dan had ik het nog steeds gedaan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:28:55 #24
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67798247
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Rots het volgende:

dat doe ik dus wel. En over het algemeen gesproken schrikken ze er juist vn als je wel je mond open doet
pi_67798331
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:28 schreef Ripley het volgende:

[..]

dat doe ik dus wel. En over het algemeen gesproken schrikken ze er juist vn als je wel je mond open doet
"
Dat is zo ja, tot je de verkeerde tegen komt.
Een maatje van me is met een baksteen neergeslagen omdat die zen bek opentrok
Have no fear, have a beer
pi_67798382
Wat voor gastjes waren het? Kijk met 15/16 jarigen stap je er sneller op af, maar met de oudere generatie denk je toch wel even 2x na lijkt me.
pi_67798411
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:32 schreef Rots het volgende:
Wat voor gastjes waren het? Kijk met 15/16 jarigen stap je er sneller op af, maar met de oudere generatie denk je toch wel even 2x na lijkt me.
De groep was gevarieerd tussen de 16 en 22.
pi_67798433
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:24 schreef sjimz het volgende:
Heb het in de metro een keer meegemaakt dat een man werd lastig gevallen (Lees: geslagen en geschopt).
Toen heb ik samen met wat toenmalige collega's de groep onder handen genomen.

Details graag.
Ron Paul 2012
pi_67798463
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:33 schreef sjimz het volgende:

[..]

De groep was gevarieerd tussen de 16 en 22.
En waar baseerde je dat op? Hoeveel, met hoeveel was je zelf? Wat voor achtergrond, vechtpartij daarna? Of alleen uit elkaar halen?
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:35:25 #30
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67798493
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:30 schreef marco-ouwe het volgende:

[..]

"
Dat is zo ja, tot je de verkeerde tegen komt.
Een maatje van me is met een baksteen neergeslagen omdat die zen bek opentrok
Dan word ik liever neergeslagen dan dat ik laf ga staan toekijken hoe iemand mishandeld word. Maar in de praktijk hebben ze toch echt graag een grote bek en schrikken ze als ze door een vrouw worden aangesproken op hun gedrag.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:37:43 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_67798577
Ik zou in elk geval 112 bellen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_67798581
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:34 schreef Rots het volgende:

[..]

En waar baseerde je dat op? Hoeveel, met hoeveel was je zelf? Wat voor achtergrond, vechtpartij daarna? Of alleen uit elkaar halen?

Ik was met 2 andere collega's die net als ik net klaar waren met werk en ook met de metro richting het Centraal Station gingen.
De groep bestond uit 6 man waarvan er 5 echt aan het slaan en schoppen waren.
Mijn collega's en ik keken elkaar aan en sprongen er eigenlijk direct tussen.
Hebben zelf niet echt klappen uit hoeven te delen maar wel wat greepjes toegepast en gewacht op de politie.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:39:59 #33
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67798671
ik doe niks meer. heb al voorwaardelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_67798746
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dan word ik liever neergeslagen dan dat ik laf ga staan toekijken hoe iemand mishandeld word. Maar in de praktijk hebben ze toch echt graag een grote bek en schrikken ze als ze door een vrouw worden aangesproken op hun gedrag.
Dat is zo ja

maar dit was ook om te zeggen, dat het eerst veel meer dreigen was van hun, maar nu weldegelijk (in dit geval) die baksteen gebruiken.

ik ben ook best vaak bedreigd ( ik kom uit Gouda :p ), maar dan kwam er nooit wat van.. maar nu pas ik wel meer op dan eerst.

probeer andere mensen er bij te trekken, dan sta je zoiezo sterken als in je 1tje
pi_67798909
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:37 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik was met 2 andere collega's die net als ik net klaar waren met werk en ook met de metro richting het Centraal Station gingen.
De groep bestond uit 6 man waarvan er 5 echt aan het slaan en schoppen waren.
Mijn collega's en ik keken elkaar aan en sprongen er eigenlijk direct tussen.
Hebben zelf niet echt klappen uit hoeven te delen maar wel wat greepjes toegepast en gewacht op de politie.
Heb je geluk gehad dat ze jullie niet pakten, je kwam de goeie tegen. Voor mij gaat het te ver als oude mensen zonder reden gepakt worden, maar dan nog zou ik kijken naar de situatie en de groep.
pi_67798935
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:46 schreef Rots het volgende:

[..]

Heb je geluk gehad dat ze jullie niet pakten, je kwam de goeie tegen. Voor mij gaat het te ver als oude mensen zonder reden gepakt worden, maar dan nog zou ik kijken naar de situatie en de groep.
Ik was niet bang hoor als ze zich tegen ons zouden keren.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:15:17 #37
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67799939
ja wel eens eerder gedaan en ja dat zal ik ook blijven doen.
mensen moeten normaal doen op straat!
ik wil dat mijn kids later veilig over straat kunnen en een goed begin begint bij jezelf ofzo
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:33:23 #38
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_67800553
Pick your battles...

Kijk het zit natuurlijk zo, als jij denkt dat je iemand kunt helpen, dan moet je daar ook de middelen toe hebben. Als het enige dat je kunt bereiken hetgene is dat je zelf ook in elkaar geslagen wordt, dan kun je beter op je plek blijven zitten vind ik. Je moet je woorden kracht kunnen bij zetten zeg maar...
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:34:23 #39
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67800590
ach... sorry maar 80% van de kracht van de aanvallende partij bestaat uit angst van de tegenstander
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:41:21 #40
124605 Ladylike
Alfa-Bitch
pi_67800829
Ik heb nogal een grote mond
zie ik iets dat maatschappelijk gezien niet door de beugel kan reageer ik bijna altijd.
Al merk ik dat het de laatste tijd minder geworden is omdat je vandaag de dag gewoon neegestoken wordt om niets...
Zeker nu ik een klein kindje heb zorg ik er maar voor dat hij geen dader wordt en goede normen en waarden meekrijgt. Ik reageer zelf dus zoals gezegd minder maar wil graag het trouwen van mn zoon nog meemaken. Dat is de enige reden waarom ik beter nadenk wanneer ik reageer en wanneer niet...

Wel probeer ik altijd nuttig te zijn, al is het maar achteraf (door hulpverlening of het bellen van politie oid)
Ik vind het jammer dat men niet meer voor elkaar klaar staat
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_67801007
quote:
[b]Op dinsdag 7 april 2009 16:35 schreef Ripley het volgende:[/b

Ik las ergens dat vrouwen sneller en makkelijker ingrijpen in geweldssituaties dan mannen. Misschien omdat mannen sneller zelf het slachtoffer zullen worden of denken te worden? Ik ben ook een keer op een groep afgestapt in zo'n situatie en die jongeren schrokken zichtbaar van mijn uitbarsting. Omdat ik een vrouw ben? Geen idee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_67801928
meerdere keren, liep vaak slecht af.

-middelbare school. jongen slaat een meisje in haar gezicht. ik sla die vent tot moes en wurg hem bijna
uiteindelijk gezeik bij de conrector die ik niet mocht en toen naar de rector gestapt, probleem opgelost.
-keer iemand die tegen een garagedeur zat te pissen. vroeg of hij dat normaal vond. vonden hij en zijn vriendjes heel normaal. heb het pissertje bij zijn hoofd gepakt en 2x bikkelhard tegen die garagedeur geramt totdat die in zijn eigen pis in elkaar zakte. (was mijn garagedeur).

wel vaak in ruzies beland, en het hang idd van de situatie af. beetje knokken in een disco is vaak een beetje haantjes gedrag. word er een duidelijk weerloos persoon gepakt of afgezeken dan help ik wel of als meisjes op een of andere manier worden aangevallen of betast.

keer zo ruzie gekregen met een groep van 20 man (wij met zijn 4-en).
eerst 2 wijven die me wouden aftuigen, die ik netjes op de grond heb neergelegd en daarna het vriendje die verhaal kwam halen.
het eindigde erin dat ze een fiets van ons gapten, zij konden zoeken naar de tand van hun vriend en wij naar huis konden fietsen (op 3 fietsen)

en een keer tussen een ruzie gekomen waarna ik omver werd gereden door een medelander in zijn benz...

en een keer afgetuigd door 6 lieve medelanders toen ik ook tussen een ruzietje kwam (en er stonden honderden stoere kerels omheen te kijken maar niemand doet wat..., dat vond ik erger dan de klappen en trappen die ik kreeg.)
dat valt me trouwens wel op, ruzie met een boer, kakker, arbeider, etc. die kappen als iemand down gaat.
die smerige ratten gaan door en proberen iemand dus echt blijvend letsel toe te brengen.
en een boer slaat het hardst (keer of 3 barkrukken heen gemept door zo'n gast )

de kunst is om iemand goed te raken, dan gaan ze met een klap wel neer.
lekker korte beweging maar met alle agressie in je.
van alle mensen die ik vol in het gezicht heb gemept zijn ze of knock-out gegaan of een gebroken neus

maar goed, het kan dus ook fout gaan als ze maffe dingen gaan doen als met een auto, pijp of mes terugkomen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:14:22 #43
15407 patty
pretslet
pi_67801934
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik las ergens dat vrouwen sneller en makkelijker ingrijpen in geweldssituaties dan mannen. Misschien omdat mannen sneller zelf het slachtoffer zullen worden of denken te worden? Ik ben ook een keer op een groep afgestapt in zo'n situatie en die jongeren schrokken zichtbaar van mijn uitbarsting. Omdat ik een vrouw ben? Geen idee.
Je wekt moedergevoelens op
Buikpijn van het lachen!
pi_67803379
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:47 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik was niet bang hoor als ze zich tegen ons zouden keren.
Maar dat komt omdat jij zo sterk bent sjimz
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:01:02 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67803507
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:57 schreef De_kromme het volgende:

[..]

ja of omdat de verhouding niet 1:20 was. die rifapen zijn namelijk alleen stoer als ze met een groep zijn tegen een persoon of een klein groepje.
pi_67803535
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:57 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Ja, dat zal het geweest zijn!
pi_67804193
Ik heb geen idee wat ik zou doen. In ieder geval bellen oid.

Paar maanden geleden een incidentje, stapte een dronken negerin voorin die weigerde te betalen en eiste dat iemand van de passagiers dat voor haar zou doen, het was immers maar 1 euro.
Chauffeur zei dat ze weg moest, ze ging niet, dus bus kon niet weg en dat dus een half uur lang waarin ze steeds harder begon te schreeuwen en worstelde om door te lopen.

Ik ben toen naar voren gelopen zodat ze er niet langs kon en heb haar aan de praat gehouden. Gewoon relaxed en glimlachend stomme vragen stellen van hoe en waarom zodat ze bezig bleef op een redelijk rustige manier -afgezien van haar manier van praten dus- totdat de politie kwam om haar eruit te halen. Dat duurde natuurlijk weer drie kwartier maar dat is een ander verhaal.

Is natuurlijk niet zo stoer als 8 losgeslagen pubers in bedwang houden, maar ik denk dat ik precies hetzelfde zou doen als ik iets zou doen (durven) in zo'n situatie. Ik ga van de zenuwen en vooral van schreeuwende mensen toch lachen en met meteen vol op de knieschijven in komen vliegen bereik je ook niet echt wat je beoogde he
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_67814034
Zoals veel mensen al aangeven hangt het zoiets vaak van de situatie af.
Zijn het pubers die je verbaal en, als het niet anders kan, fysiek de baas kan zijn.. die nog enigszins tot de orde kunnen worden geroepen, of heb je met figuren te maken die totaal lak hebben aan hun medemens en niet zullen stoppen met aanvallen ook al is de ander al neergeslagen...

Klopt inderdaad dat in veel situaties het al voldoende is om er duidelijk iets van te zeggen, omdat dat vaak niet verwacht wordt. Niet altijd.. maar als één iemand het initiatief neemt en er wat van zegt, dan zijn anderen eerder geneigd om bij te springen. De meeste mensen willen echter geen initiatief nemen, omdat hij/zij dan als eerste als volgend mikpunt kan worden gezien.

Ik heb het idee dat tegenwoordig minder wordt ingegrepen door de medemens in zulke situatie. Waarschijnlijk heeft de angst om zelf slachtoffer, wat vaak genoeg te lezen/horen is in/op het nieuws, daar mee te maken. Maar daardoor hebben daders ook eerder het idee dat ze vrij spel hebben en zullen ze eerder wat doen.
pi_67815083
Hangt zoals al heel vaak gezegd van de situatie af. Ik hoop dat ik op zn minst er iets van zeg, maar ik zou pas weten wat te doen als er daadwerkelijk zoiets gebeurt.

Het enige incident wat ik ooit een soort van heb bemiddeld was tussen twee hele stoere tweedeklassers die een klasgenootje van ze (bril, rugtas van nek tot knieën enzo, je kent het) aan het pesten waren. Toen ze hem er niet door wilden laten bij de halte waar die jongen, en toevallig ik, eruit moest heb ik ze gebiedend gevraagd die jongen gewoon door te laten. Ik zat zelf in de 4e klas toen, dus het stelde allemaal niet veel voor.
Wat me wel opviel was dat na dat ik het gezegd er van alle kanten dingen als 'Ja joh!' 'Laat die jongen gewoon door' enzo gemompeld werd.
What Would Goku Do
  woensdag 8 april 2009 @ 01:09:10 #50
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67816011
Ik was een jaar of 15 toen ik met mijn broer, zijn vriendin en mijn vriend in Beverwijk liep. Een groepje marokkanen vielen mijn broer en vriend aan. Ik stond als versteend. Deed niets. Dertig jaar geleden alweer.. tering.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 8 april 2009 @ 02:18:47 #51
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_67816639
Denk dat ik een held op sokken zou zijn en dus niet in zal grijpen. Tenzij het makkelijk kan en ik zeker weten hulp krijg. Nou moet ik ook zeggen dat ik een totaal niet sterk/krachtig persoon ben met mn 63kg en 1.76m ofzo. Dat helpt ook niet zo mee.

Ben wel zo alert dat mn telefoon gelijk gepakt wordt om evt. politie te bellen als het echt ernstig dreigt te worden of kentekens uit voorzorg in een sms'je zet als ik ietst totaal niet vertrouw. Dat heb ik wel eens eerder gedaan, toen ik een paar joegoslaven ofzo hard aan zag komen rijden midden in de nacht en rennend de weg over zag gaan. Even later vielen er klappen.. maar was ook zo weer opgehouden. Geen idee wat de reden was overigens. Niet mee bemoeid... maar wel even de boel van een afstand in de gaten gehouden.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_67816723
Bij vrienden wel meer dan eens 'ingegrepen', maar bij vreemden weet ik het niet. Al helemaal niet als je helemaal alleen bent. Ik zou wel in ieder geval de politie bellen, dat is het minste dat je kunt doen op zo'n moment.

Als het 'gewoon' vechten is, zou ik er met behulp van andere omstanders wel tussen durven komen, maar zodra er messen in het spel zijn ben ik heel snel weg.
pi_67816737
Ik dook er toen zo boven op, heb wel glas uit z'n handen weten te slaan wat ie toen in haar hals wilde steken. Had nooit verwacht dat ik zo zou reageren maar kon niet anders, was ook totaal niet bang trouwens. (Achteraf stond ik wel te schudden in m'n tuig hoor) Zou het andersom ook prettig vinden als ik geholpen werd. Maar t blijft lastige kwestie, die gasten tegenwoordig met wapens op zak..
  woensdag 8 april 2009 @ 03:03:38 #54
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_67816776
Ik heb nogal een hekel aan onrecht en zal dan ook zeker ingrijpen mocht iemand onterecht aangevallen worden. Het conflict zal ik echter nooit opzoeken, ik zal dan ook niemand wijzen op het niet mogen roken in het openbaar vervoer of dat ze te hard praten in de stilt coupe.
Wel ben ik eens tussen twee vechtersbazen in gaan staan die te keer gingen op het cs van Delft. In pak nogwel want ik kwam net af van een afstudeerfeestje van een vriend. Mijn toenmalige vriendin heeft toen de politie gebelt. Deze actie van kwam tot stand doordat er net iemand omgekomen was door zinloos geweld en ik was onder de invloed van alcohol, wat er sowieso voor zorgt dat ik geen slimme beslissingen meer kan maken. Of ik het zelfde had gereageerd als ik nuchter was, waarschijnlijk niet.

Salliant detail, na dat de politie aangekomen was werd ik aan gesproken door een politieagent in burger, of ik mijn gegevens wilde geven mocht één van de beide partijen aangifte doen. Tot op de dag van vandaag vraag ik me af, waarom deze persoon, die opgeleid is voor dit soort situaties er niet tussen is gesprongen en mij mijn gang liet gaan. De personen stonden op het punt elkaars hersenen in te slaan met de riemen die ze om hadden, die werden namelijk uitgetrokken, en ik stond er tussen in pak met een vriendin in galajurk er naast.

Ik ben een groot voorstander van respect voor de politie, maar in dat geval kan ik het maar weinig opbrengen.
  woensdag 8 april 2009 @ 03:23:27 #55
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_67816796
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:28 schreef Karammel het volgende:

[..]

Je vergeet dat veel vechtpartijen ontstaan na het uitgaan. Dan is er veel drank in het spel en in sommige gevallen ook nog drugs.
In het geval van drank en coke op hebben van de tegenpartij nooit en te nimmer er tussen in gaan staan, tenzij je met 3+ man bent om de aanvallende partij in bedwang te houden, je zult het anders niet winnen.
pi_67816808
Ik kies het hazenpad.
pi_67816813
quote:
Op woensdag 8 april 2009 03:33 schreef DrDentz het volgende:
Ik kies het hazenpad.
Lekker makkelijk!
pi_67816819
Idd.
  Moderator / Miss SHO woensdag 8 april 2009 @ 03:57:08 #59
22592 crew  Ole
pi_67816841
goede kennis van me.. beer van een vent, maarook iemand die geen vlieg doodslaat zeg maar.

Kwam een keer in een Amsterdamse tram in een situatie en hij klemde die gast tussen zijn voeten, en later ging ie op hem zitten op een plek waar mijnheer niet wegkon..
Hij had dit noooooit van zichzelf verwacht vertelde hij later, maar op het moment deed hij het gewoon..

moeilijk vantevoren te zeggen wat je doet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 8 april 2009 @ 04:01:00 #60
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_67816847
ik hoop dat ik dan ga ingrijpen, al zou ik het er waarschijnlijk niet goed van afbrengen omdat ik nooit echt heb gevochten
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_67816868
Hangt van de situatie af, als er wapens in het spel zijn doe ik sowieso niks, dan zorg ik ervoor dat ik zelf op een veilige afstand sta. Ik zal wel de politie bellen, en proberen een filmpje of foto's te maken met mijn mobieltje.
Is het een te grote groep en weet je bij voorbaat al dat het een kansloze missie is, doe ik ook niks.
Zijn er andere omstanders die al wat doen, dan help ik denk ik wel mee, afhankelijk van de situatie..
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_67816910
Heb het zelf al mogen ervaren om door 3 kerels inelkaar geslagen te worden. En geen mens die me heeft geholpen, ja naderhand toen ze weg waren heeft iemand me omhoog geholpen.
Schade was een vinger uit de kom (die nog steeds een beetje scheef staat als aandenken), een aantal blauwe plekken en een gebroken rib.
Een maand of 2 later wel revenge genomen op een van die gasten, en goed ook.
Als ik zulke dingen zie in het openbaar twijfel ik geen moment om in te grijpen, of ze moeten echt met een hele groep zijn met messen en andere wapens. Ik word al pisnijdig als ik dat filmpje zie van die fransen in die bus.
En vind het ongelooflijk dat niemand maar dan ook niemand in grijpt.
  woensdag 8 april 2009 @ 04:49:06 #63
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67816911
Heh, mijn ex is ooit op een marokkaan gaan zitten die achterna gezeten werd door de politie.
Mijn ex is sowieso stoer
  woensdag 8 april 2009 @ 04:50:22 #64
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67816913
quote:
Op woensdag 8 april 2009 04:47 schreef Latz het volgende:
Heb het zelf al mogen ervaren om door 3 kerels inelkaar geslagen te worden. En geen mens die me heeft geholpen, ja naderhand toen ze weg waren heeft iemand me omhoog geholpen.
Schade was een vinger uit de kom (die nog steeds een beetje scheef staat als aandenken), een aantal blauwe plekken en een gebroken rib.
Een maand of 2 later wel revenge genomen op een van die gasten, en goed ook.
Als ik zulke dingen zie in het openbaar twijfel ik geen moment om in te grijpen, of ze moeten echt met een hele groep zijn met messen en andere wapens. Ik word al pisnijdig als ik dat filmpje zie van die fransen in die bus.
En vind het ongelooflijk dat niemand maar dan ook niemand in grijpt.
Heb je er eentje helemaal lens geslagen?
  woensdag 8 april 2009 @ 04:56:56 #65
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_67816922
Oh ja, mijn ex heeft ook een keer een tasjesroof voorkomen. Tenminste dat dacht hij. Hij zag een paar jochies op een brommer meerdere pogingen ondernemen om een tasje van een vrouw weg te grissen.
Hij ging beschermend voor de vrouw staan en toen bleek dat het om filmopnames ging.
Hij vertelde nog dat ie zo boos werd omdat die brommerjongens heel hard moesten lachen .
  woensdag 8 april 2009 @ 08:19:20 #66
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67817552
TVP, als ik tijd het typ ik mijn deeltje neer.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 april 2009 @ 12:05:39 #67
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67824105
quote:
Op woensdag 8 april 2009 08:19 schreef kanovinnie het volgende:
TVP, als ik tijd het typ ik mijn deeltje neer.
Na mijn diploma uitreiking ben ik door een gast geslagen. We fietsten met 8 man/vrouw terug naar huis, en toen kwam er een agressieve gast langs. Die gaf een meisje een douw, dus zei ik dat hij op moest rotten. Toen kreeg ik een mep en rende hij weg. En denk maar niet dat de anderen ook maar iets deden.
pi_67824545
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Na mijn diploma uitreiking ben ik door een gast geslagen. We fietsten met 8 man/vrouw terug naar huis, en toen kwam er een agressieve gast langs. Die gaf een meisje een douw, dus zei ik dat hij op moest rotten. Toen kreeg ik een mep en rende hij weg. En denk maar niet dat de anderen ook maar iets deden.
Maar wat konden ze doen als hij een mep gaf en wegrende ?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 8 april 2009 @ 12:41:55 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67825284
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:18 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maar wat konden ze doen als hij een mep gaf en wegrende ?
zorgen dat a) dat meisje uberhaupt niet geduwd wordt
En als het gebeurd, er zelf wat aan doen.
Ik stond er zo ongeveer het verst vanaf.
pi_67836810
Mijn broertje springt er trouwens wel rucksichtslos tussen. Ook toen ie nog de fysiek van een 10-jarige had (hij is inmiddels 1.95 en 90 kilo ofzo). Was er een opstootje tussen een automobilist en een ander, een oekel die zomaar over diens motorkap heenstampte. Toen de man uit de auto kwam en er iets van zei, bleek oekel no. 1 slechts één lid te zijn van een hele meute dronken oekels die zich ineens tegen hem keerde. Groot onrecht dus, een hoop geschreeuw, gelal, geduw en getrek. Stond mijn broertje er ineens tussen met zijn grote bek. Of ze allemaal weleens even normaal wilden gaan doen. Van verbazing deden ze dat 5 seconden, waarin de autobezitter als een haas instapte en wegreed, mijn vader mijn broertje onder zijn arm stak en wegliep en het gedonder afgelopen was.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 8 april 2009 @ 19:40:05 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67839278
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:19 schreef Mwanatabu het volgende:
Mijn broertje springt er trouwens wel rucksichtslos tussen. Ook toen ie nog de fysiek van een 10-jarige had (hij is inmiddels 1.95 en 90 kilo ofzo). Was er een opstootje tussen een automobilist en een ander, een oekel die zomaar over diens motorkap heenstampte. Toen de man uit de auto kwam en er iets van zei, bleek oekel no. 1 slechts één lid te zijn van een hele meute dronken oekels die zich ineens tegen hem keerde. Groot onrecht dus, een hoop geschreeuw, gelal, geduw en getrek. Stond mijn broertje er ineens tussen met zijn grote bek. Of ze allemaal weleens even normaal wilden gaan doen. Van verbazing deden ze dat 5 seconden, waarin de autobezitter als een haas instapte en wegreed,
mijn vader mijn broertje onder zijn arm stak en wegliep en het gedonder afgelopen was.

huh?
pi_67839475
Noem me naïef, maar ik geloof wel van mezelf dat ik als heel stoer klein meisje er iets van zou zeggen of er heldhaftig tussen zou springen. Je mag toch geen meisjes slaan! Als ik het niet zou doen zou dat echt aan mijn geloofwaardigheid afdoen en zou ik mezelf voor altijd haten. STERVEN IN HET GEVECHT JWT!
I would go along with someone like you
pi_67840899
quote:
Op woensdag 8 april 2009 04:50 schreef tonja het volgende:

[..]

Heb je er eentje helemaal lens geslagen?
In elkaar geslagen en vervolgens neergestoken.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:06:10 #74
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67842614
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:45 schreef Liefste. het volgende:
Noem me naïef, maar ik geloof wel van mezelf dat ik als heel stoer klein meisje er iets van zou zeggen of er heldhaftig tussen zou springen. Je mag toch geen meisjes slaan! Als ik het niet zou doen zou dat echt aan mijn geloofwaardigheid afdoen en zou ik mezelf voor altijd haten. STERVEN IN HET GEVECHT JWT!
eens. ik denk, ondanks mijn voorwaardelijke straf, ook niet dat ik mij niet had gemengd. ik had zelfs een mes gepakt om ze tot rust te manen.
pi_67861502
Ligt aan de situatie, als een aantal mensen (zonder wapens) iemand in elkaar slaan dan zou ik wat mensen vragen om te helpen en vervolgens gaan helpen. Als er een geweer bij betrokken is dan zou ik me koest houden denk ik maar als er een mes bij betrokken is dan zou ik wel er iets tegen doen, ik zou dan mijn riem of zo gebruiken om hem proberen te slaan en als ik mijn schooltas bij heb die gebruiken om eventuele steekpogingen te voorkomen.

Doe al een tijdje vechtsport dus ik weet wel hoe ik me beetje moet verdedigen maar in je eentje tegen veel is in veel situaties onbegonnen werk. Daarom moet je altijd mensen vragen om je mee te helpen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 10:48:01 #76
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_67889283
Ligt aan de situatie. als een oud vrouwtje in elkaar geramt wordt door iemand dan spring ik er wel tussen. wordt iemand door een groep van 5 man ofzo in elkaar geslagen dan draai ik eerder 112 dan dat ik ertussen spring.

Vaak gebeuren dit soort dingen echter zo snel dat je gewoon verstijfd van fuck wat gebeurt er nou. En voor je kan reageren is het al voorbij. Je verwacht dat soort dingen gewoon niet.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:

En die twee dingen moet je toch wel meenemen in je beslissing, aangezien de kans reëel is dat jij wordt aangevallen als je ertussen gaat staan. Zeker als je in je eentje bent en je staat tegenover meerdere personen.
Afweging die je maakt.. maar de andere kant opkijken en doen alsof er niets aan de hand is, terwijl iemand helemaal wordt afgerost vind ik ook niet kunnen, ook al weet je dat de kans groot is dat jij moet gaan vechten en daarbij klappen oploopt. Maar als wat potige omstanders ook inspringen dan is het leed van iemand wel te voorkomen. Probleem is dat je dan moet hopen op steun van omstanders, of je van tevoren even iemand (waarvan je denkt dat die wel capabel is) aanschiet en samen er iets van zegt, als het toch wel een gevaarlijke situatie is.
Een aantal van die voorvallen van zinloos geweld waarbij iemand overleed vonden plaats in een openbare gelegenheid en op dat moment stonden er veel mensen omheen of liepen erlangs.. dat is toch wel erg, aangezien best wel een groepje mensen die handen ineen kan slaan en wat eraan kan doen.
Dat is het zgn bystander syndroom. Mensen doen niks omdat ze denken dat andere mensen uit de groep beter in staat zijn om de situatie op te lossen en zodoende doet niemand wat. Roepen naar een specifiek persoon uit de groep een oplossing omdat je dan direct aangesproken wordt en gaat helpen, vaak gaan er dan ook meer mensen meehelpen. Maar het is een heel apart fenomeen en gevaarlijk ook.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_67904564
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

mijn vader mijn broertje onder zijn arm stak en wegliep en het gedonder afgelopen was.

huh?
Mijn tienjarige broertje was ook nog eens erg klein voor zijn leeftijd. >ijn vader komt dus aanlopen en ziet een dikke rel, mijn broertje er ineens wegsprinten en ertussen springen en tegen de tijd dat mijn vader erbij was was dus net die pauze waarin hij alleen maar dacht: wegwezen. De kortste klap was toen het joch onder zn arm nemen en weglopen.
pi_67904611
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:48 schreef Metro2005 het volgende:
Ligt aan de situatie. als een oud vrouwtje in elkaar geramt wordt door iemand dan spring ik er wel tussen. wordt iemand door een groep van 5 man ofzo in elkaar geslagen dan draai ik eerder 112 dan dat ik ertussen spring.

Vaak gebeuren dit soort dingen echter zo snel dat je gewoon verstijfd van fuck wat gebeurt er nou. En voor je kan reageren is het al voorbij. Je verwacht dat soort dingen gewoon niet.
[..]

Dat is het zgn bystander syndroom. Mensen doen niks omdat ze denken dat andere mensen uit de groep beter in staat zijn om de situatie op te lossen en zodoende doet niemand wat. Roepen naar een specifiek persoon uit de groep een oplossing omdat je dan direct aangesproken wordt en gaat helpen, vaak gaan er dan ook meer mensen meehelpen. Maar het is een heel apart fenomeen en gevaarlijk ook.
Inderdaad. Ik vraag me dus vooral af wat ik zou doen als ik een keer aan de beurt ben. Ik denk dus ook specifiek één iemand aanspreken van hee hallo hellep. En anders pak ik er dus eentje van de groep aanvallers als het me lukt en probeer die iets serieus aan te doen. Maar waarschijnlijk lig ik gestrekt na 1 goede klap
  vrijdag 10 april 2009 @ 21:54:03 #80
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67909377
Eén keer gedaan, op 'n feestje, kerel was straalbezopen en bleef 'n vriendin van me maar bij d'r tieten grijpen, stuk of 10 mannen staan erbij en kijken ernaar, ik werk die gast eruit, die kerel was zo ver heen dat dat niet moeilijk was om te doen. Maar mooie situatie, ik, 'n vrouw, die als enige iets durft te doen.
Hallon!
pi_67909952
Bij mij hangt het er genant genoeg van af of ik de kans krijg na te denken. Zo ja, geen actie, want mes, gevaar, ellende, ieks. Zo niet dan handel ik instinctief toch altijd wel ingrijpend.

Mghghighi zo klinkt het of ik het wekelijks aan de orde heb, maar dat is verre van het geval.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 10 april 2009 @ 22:27:45 #82
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_67910916
Wel eens geprobeerd ertussen te springen, was een man die een vriendin van me lastig viel. Ik ben niet zo groot en hij had coke gesnoven, dus hij had me zo op de grond. Vervolgens trapte hij me in mijn gezicht.

Ik weet niet of ik het weer zou doen, het is best een shockerende ervaring in elkaar geslagen te worden.
Toeval is toeval
pi_67911727
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:54 schreef BlueMage het volgende:
Eén keer gedaan, op 'n feestje, kerel was straalbezopen en bleef 'n vriendin van me maar bij d'r tieten grijpen, stuk of 10 mannen staan erbij en kijken ernaar, ik werk die gast eruit, die kerel was zo ver heen dat dat niet moeilijk was om te doen. Maar mooie situatie, ik, 'n vrouw, die als enige iets durft te doen.
Die 10 mannen vonden het gewoon geil denk ik.
pi_67914287
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:08 schreef Nadinarama het volgende:
Ik zou aan de buschauffeur vragen of die de bus wil stoppen en met mijn telefoon de politie bellen en kijken welke mannen mij kunnen bijstaan om die gasten op hun gedrag aan te spreken.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel eens zo bang ben geweest in de trein dat ik niks heb gedaan. Alleen star voor me uitkijken. Er waren er inderdaad teveel en de conducteur werd keihard in zijn gezicht gestompt.

Aan de andere kant heb ik ook vaak genoeg tussen een gevecht gesprongen met een stalen smoel, zo van, nou ja, wat ben jij aan het doen????

Dus ja, ingrijpen is het beste, maar ik snap het wel als je het niet altijd doet.....Met je mobieltje bewijs verzamelen en die gasten flink hard veroordelen is dan mijn idee.
... Je loopt even langs die gast en gaat dan aan de buschauffeur rustig uitleggen dat er iemand in elkaar wordt geslagen. En natuurlijk kan je ook rustig de politie bellen, want die kan er wat aan doen want je zit niet in een rijdende bus he. En zodra de bus stopt springen die gasten er niet uit, fantastisch idee dus.
pi_67914407
Als iemand mij aan zou spreken om te hulp te schieten, zoals al eerder is aangegeven dat sommigen zouden doen, zou ik toch wel helpen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  zaterdag 11 april 2009 @ 00:35:32 #86
218044 Shawnie
mama van 2 geweldige mannetjes
pi_67915302
Ik bel 112 maar verder niets, komt ook omdat ik eigenlijk altijd mijn 2 kinderen bij me heb, dus die wil ik heelhuids thuiskrijgen.
  FOK!fotograaf zondag 12 april 2009 @ 12:40:36 #87
145146 Andyy
pi_67946094
afhankelijk van het aantal personen, hoe groot en hoe erg het geweld is
doe zelf Krav maga.
pi_67954939
zoals de rest al zegt, ligt aan de situatie.
als hun met 10man zijn en ik in m'n eentje, jaah dan red die ander zich maar
  zondag 12 april 2009 @ 19:23:35 #89
78498 classpc
I don't like change
pi_67956987
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 00:01 schreef Quir het volgende:
Als iemand mij aan zou spreken om te hulp te schieten, zoals al eerder is aangegeven dat sommigen zouden doen, zou ik toch wel helpen.
Ja ik ook.

Al hangt het ook vooral van de situatie af, zoals al eerder gezegd is.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_67957281
Het ligt eraan he ( tis al te vaak gezegd maar dan nog ), als ze alleen of met z'n 2en zijn gewoon, ertussen springen, misschien de nodige klappen vangen/uitdelen, maar als je daar het slachtoffer mee helpt is het gewoon goed. Doe zelf aan Pencak Silat dus weet wel hoe ik me moet verweren, maar je weet natuurlijk nooit wat de aanvaller allemaal kan.
pi_67957347
Nee behalve God vrees ik niemand.

Heb weleens ingregrepen met een antilliaan en een turk die achter een jongen aanrende die helemaal
onder het bloed zat. De antilliaan rende de winkel in en de turk kon ik voor de winkel tegenhouden zodat hij niet naar binnen kom. Gelukkig was er iemand in de winkel die ook ingreep en de antilliaan van achter vastpakte zodat hij niks kon doen.

Als ik mensen in nood kan helpen, al zou het mijn leven kosten ben niet bang voor de dood.
  zondag 12 april 2009 @ 19:51:24 #92
92279 N.icka
Windforce 11
pi_67957587
Ik denk dat ik het niet zo durven , ben best wel bang aanglegd
  zondag 12 april 2009 @ 20:04:39 #93
167595 mirved
Infobesitas
pi_67957936
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:14 schreef Pwoekie het volgende:
meerdere keren, liep vaak slecht af.

-middelbare school. jongen slaat een meisje in haar gezicht. ik sla die vent tot moes en wurg hem bijna
uiteindelijk gezeik bij de conrector die ik niet mocht en toen naar de rector gestapt, probleem opgelost.
-keer iemand die tegen een garagedeur zat te pissen. vroeg of hij dat normaal vond. vonden hij en zijn vriendjes heel normaal. heb het pissertje bij zijn hoofd gepakt en 2x bikkelhard tegen die garagedeur geramt totdat die in zijn eigen pis in elkaar zakte. (was mijn garagedeur).

wel vaak in ruzies beland, en het hang idd van de situatie af. beetje knokken in een disco is vaak een beetje haantjes gedrag. word er een duidelijk weerloos persoon gepakt of afgezeken dan help ik wel of als meisjes op een of andere manier worden aangevallen of betast.

keer zo ruzie gekregen met een groep van 20 man (wij met zijn 4-en).
eerst 2 wijven die me wouden aftuigen, die ik netjes op de grond heb neergelegd en daarna het vriendje die verhaal kwam halen.
het eindigde erin dat ze een fiets van ons gapten, zij konden zoeken naar de tand van hun vriend en wij naar huis konden fietsen (op 3 fietsen)

en een keer tussen een ruzie gekomen waarna ik omver werd gereden door een medelander in zijn benz...

en een keer afgetuigd door 6 lieve medelanders toen ik ook tussen een ruzietje kwam (en er stonden honderden stoere kerels omheen te kijken maar niemand doet wat..., dat vond ik erger dan de klappen en trappen die ik kreeg.)
dat valt me trouwens wel op, ruzie met een boer, kakker, arbeider, etc. die kappen als iemand down gaat.
die smerige ratten gaan door en proberen iemand dus echt blijvend letsel toe te brengen.
en een boer slaat het hardst (keer of 3 barkrukken heen gemept door zo'n gast )

de kunst is om iemand goed te raken, dan gaan ze met een klap wel neer.
lekker korte beweging maar met alle agressie in je.
van alle mensen die ik vol in het gezicht heb gemept zijn ze of knock-out gegaan of een gebroken neus

maar goed, het kan dus ook fout gaan als ze maffe dingen gaan doen als met een auto, pijp of mes terugkomen.
Iemand met zijn hoofd tegen een stalen deur slaan voor wildplassen
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_67958151
Het is enerzijds wel logisch dat je je liever afzijdig houdt als je bij voorbaat al weet dat je gaat verliezen en er van langs gaat krijgen. Anderzijds moet je je afvragen of jij zou willen worden geholpen door je medemens als je in elkaar geslagen wordt door iemand/meerdere mensen.

Ook al begin je in je eentje niks tegen de mensen die het leed veroorzaken, kan je denk ik altijd wel andere mensen optrommelen en dán iets doen. Initiatief nemen dus. Maar zelfs dat wordt nooit gedaan als er ergens weer iets van zinloos geweld voorvalt, terwijl dat wel een veilige optie is.
pi_67974315
Ik zal altijd helpen, de manier waarop hangt af van de omstandigheden.

Mogelijkheden:
Er tussen springen en geen partij kiezen
Omstanders activeren, er samen tussenspringen en geen partij kiezen
hard schreeuwen (niet als een hysterisch wijf natuurlijk ), dit meestal schrikt af.
Politie bellen
pi_67974338
quote:
Op woensdag 8 april 2009 01:09 schreef tonja het volgende:
Ik was een jaar of 15 toen ik met mijn broer, zijn vriendin en mijn vriend in Beverwijk liep. Een groepje marokkanen vielen mijn broer en vriend aan. Ik stond als versteend. Deed niets. Dertig jaar geleden alweer.. tering.
Racist! Jij discrimineert. Heb je iets tegen Marokkanen of zo?
  FOK!fotograaf maandag 13 april 2009 @ 13:19:29 #97
145146 Andyy
pi_67974400
quote:
Op woensdag 8 april 2009 01:09 schreef tonja het volgende:
nog steeds hetzelfde dus ?
maar je kan ook niet voorspellen hoe je gaat reageren in zo'n situatie uiteraard
pi_68008689
dit topic gaat ook zo van actief naar dood in een half uur of zo, toch knap, is wel een zorgwekkend onderwerp want hoeveel mensen doen mee aan het '' staat er bij en kijkt er naar '', en hoe weinig grijpen er daadwerkelijk in.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:26:18 #99
252108 Len93
That's what she said.
pi_68012112
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:54 schreef OldJeller het volgende:
Zou je iemand helpen als die persoon zomaar wordt aangevallen in een openbare gelegenheid waar jij op dat moment ook bent? Waarom niet of wanneer wel?
Heb je al eens iemand geholpen/proberen te helpen en hoe liep dat af?
Ik zou niet als een kip zonder kop eropaf rennen, maar toch zeker wel proberen te helpen.
En natuurlijk kijken of ik de enige zou zijn die helpt maar dat is wanneer het tegen een groep is.
Bang zijn om gewond te raken ben ik ook niet echt, even voor "LOL JE BENT 15" , ik heb al het een en ander meegemaakt waardoor gewond raken wel mijn minste zorg is op het moment.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:55:42 #100
252194 Gitanov
Viva la afición
pi_68013093
Ik ben echt zo'n typ dat zou doorlopen
1.83m en 56kg.
Kijk, als er meer hulp is dan heb ik niks tegen meedoen, maar als er 5 man 1 gastje in elkaar staan te slaan dan peins ik er niet over om op die 5 in te gaan slaan of aan te spreken daar op. Dan raak ik er misschien 1 met mijn botten vuist. De rest kan je zelf wel invullen
Ik ben sowieso nog nooit aggresief geweest in mijn hele leven. Nooit gevochten e.d.
Zou wel 112 bellen mocht het nodig zijn.
Sevillano, yonki y gitano.
Ik ben Sez
pi_68013239
* MarMar doet meestal sneller dan ze denkt.
Dus ja, ik zou ingrijpen en heb dat ook wel es gedaan.
Of het altijd verstandig is, is een tweede.. ik heb tot nu toe mazzel gehad.
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:12:30 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68015464
vrouwen moeten in agressieve situaties hun handen op hun oren leggen en gaan gillen, zo hard als ze ooit gegild hebben. geloof me, dat is heel erg eng en afleidend. iets wat je nodig hebt in agressieve situaties.
pi_68015552
Njah, dat gaat niet werken, ik kan niet gillen
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:29:12 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68016066
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:14 schreef MarMar het volgende:
Njah, dat gaat niet werken, ik kan niet gillen
serieus?
  dinsdag 14 april 2009 @ 19:48:27 #105
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_68016736
Het ligt er denk ik ook aan of het een bekende is die iets overkomt, of een onbekende.

Mijn vriend is een keer uit het niets in elkaar geslagen door een kerel van 2 bij 2 meter. (Achteraf bleek dat die gast zich vergist had, hij dacht dat mijn vriend iemand anders was ). Na de eerste klap, waardoor mijn vriend versuft tegen een hek aanviel, ben ik aan de arm van die gast gaan hangen en schreeuwde, hou op, hou op! Dat had weinig effect; hij woog zeker het dubbele van mij . Uiteindelijk hebben twee vrienden van hem hem van mijn vriend moeten sleuren.
Ik deed dus wel wat, ook al had het geen effect.

Mocht ik echter zien dat dit een onbekende gebeurde, dan had ik waarschijnlijk niks gedaan .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:04:26 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68021949
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:48 schreef MaLo het volgende:
Het ligt er denk ik ook aan of het een bekende is die iets overkomt, of een onbekende.

Mijn vriend is een keer uit het niets in elkaar geslagen door een kerel van 2 bij 2 meter. (Achteraf bleek dat die gast zich vergist had, hij dacht dat mijn vriend iemand anders was ). Na de eerste klap, waardoor mijn vriend versuft tegen een hek aanviel, ben ik aan de arm van die gast gaan hangen en schreeuwde, hou op, hou op! Dat had weinig effect; hij woog zeker het dubbele van mij . Uiteindelijk hebben twee vrienden van hem hem van mijn vriend moeten sleuren.

Mocht ik echter zien dat dit een onbekende gebeurde, dan had ik waarschijnlijk niks gedaan .
ook voor jou geldt. jij kan waarschijnlijk wél heel erg hard gillen. dat geluid doet oerpijn aan de oren en doet even afleiden van agressie. beter dan welke karatetrap dan ook. zeker voor mannen die zo graag willen vechten in the first place.
pi_68032769
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:29 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

serieus?
Serieus ja!

Dus ik moet wel trappen en meppen en vooral haren trekken
pi_68032946
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:37 schreef MarMar het volgende:

[..]

Dus ik moet wel trappen en meppen en vooral haren trekken
en krabben ?
pi_68032989
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:43 schreef marco-ouwe het volgende:

[..]

en krabben ?
echt niet, straks breekt m'n nagel!!!

wie niet sterk is moet slimgemeen zijn
  woensdag 15 april 2009 @ 11:24:04 #110
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_68034173
Ik weet gewoon zeker dat ik het niet zou doen. Ik denk daar teveel bij na en besef me de risico's veel te groot. Mocht het nodig zijn zou ik wel het alarmnummer bellen, maar ik zou altijd proberen om me uit de voeten te maken. Bij een vechtpartij heb ik niets te zoeken. Heb zelf ook nog nooit ruzie gehad in al die jaren uitgaan want ben van mening dat je dat toch echt wel zelf schuld bent. Ik zal me altijd omdraaien als iemand een dreigende toon naar me uit, waarom zou ik me in godsnaam druk maken om iemand die ik niet ken Misschien als het om een van mijn vrienden zou gaan, maar zij denken gelukkig net zoals ik.
Don't let my username fool you...
  woensdag 15 april 2009 @ 12:50:06 #111
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_68036835
Lang verhaal:

Ik fietste eens naar een feest toe in het centrum en ik zie in de verte een 2 jongens een kruispunt oprennen. Zodra ik dichterbij kom zie ik dus dat de één de ander achterna zat en hem nu te pakken had en hem met een flinke stoot neerhaalt. Jongen ligt op de grond en de ander begint op hem in te trappen. Inmiddels staan er een aantal auto's stil omdat ze het midden op het kruispunt doen. Paar mensen stappen uit, maar blijven kijken. Ik moet via het fietspad erlangs en ik zie dat de jongen vol op z'n gezicht getrapt wordt, ik dacht dat iemand wel zou ingrijpen maar een mannetje of 6 blijft staan kijken. Ik spring dan van me fiets af en ren het kruispunt op en terwijl die ene vent nog aan het trappen in duw ik hem hard van zijkant zodat hij bijna valt. De jongen die op de grond ligt probeert op te krabbelen maar valt meteen weer omdat hij compleet de weg kwijt is. Die andere jongen richt zich opeens tot mij en ik zie een compleet bebloed gezicht en hij komt wild op mij af, dus ik zet me schrap om te vechten. Op dat moment komt er een groepje jongeren van achter mij vandaan en houden die jongen tegen, ik bel snel 112. Een paar van die jongeren spreken mij aan en zeggen dat ze zagen wat ik deed en of ik bij die geklapte jongen hoorde. Ik zeg van niet en een van de jongens zegt dat die vent met het bebloede gezicht is gestoken en daarom zo gek was.
Ik krijg inmiddels verbinding met de alarmcentrale en er wordt mij gevraagd of ik politie of een ambulance wil. Er strompelt links van mij een kerel met een kapot hoofd en rechts van staat het groepje met die vent met steekwonden in z'n gezicht dus ik zeg doe maar ambulance. De ambulancebroeder die ik aan de lijn krijg zegt dat ze hiervoor niet uitrukken en dat ze zelf maar naar het ziekenhuis moeten.
Ik sta te trillen op me benen en de adrenaline giert door m'n lijf. Ik ga eerst maar naar de jongen die geklapt is, hij strompelt half de stoep op en ik vraag of het met hem gaat. Hij brabbelt een beetje en trekt zich aan een lantaarnpaal op en half rennend, half struikelend gaat hij ervandoor. De jongen met steekwonden in z'n gezicht stapt achterop een scooter bij een van z'n vrienden en gaat ook weg. Ik spreek de jongen aan die mij vertelde dat die ene jongen was gestoken en hij vertelt me het verhaal.
Jongen was met z'n vrienden in een café even verderop aan het drinken en er komt een dronken jongen binnen, ziet het groepje roept "kankernegers" en slaat een glas kapot op een tafel en steekt deze in het gezicht van één van het groepje. Toen kwam dus die achtervolging. Die jongen vertelt mij ook nog dat ik mazzel heb gehad want diegene die gestoken was zat op kickboxen etc.
Naja, iedereen is weg dus ik raap m'n fiets op en ga naar mijn feestje. Paar dagen later wordt ik opeens op m'n mobiel gebeld door de politie, of het correct was dat met deze telefoon 112 gebeld was. Dus ik vertel mijn verhaal en of ik even verklaring wil komen afleggen op het bureau want er is aangifte gedaan.
Ik geef mijn verklaring even later op het bureau en agent bedankt mij en zal laten weten hoe het afloopt. Afloop: jongen die stak de cel in voor een paar maanden voor zware mishandeling, kerel die schopte voorwaardelijke straf voor openlijke geweldpleging.

Meestal grijp ik niet in als er tijdens het uitgaan geknokt wordt, maar in dit geval was het toch iets anders. Vond het erg opmerkelijk om te zien dat er gewoon mensen uit hun auto's stappen om te kijken, maar niets doen.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  Moderator zondag 5 juli 2009 @ 11:04:04 #112
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_70661581
Tijdens het uitgaan bemoei ik me er niet mee. Drank/drugs/haantjes gedrag etc daar wil ik me niet te druk om maken.

Maar als het om een weerloos ventje gaat dat afgerost wordt door een groep/een oude man die beuken krijgt/ of een meisje die klappen krijgt van een groep/jonge vent dan spring ik er zeker tussen.

Met wapens zoals messen etc wordt het toch een ander verhaal
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_70671544
Hangt er echt van af of ik de persoon ken of niet en of ik alleen ben. Ik heb wel vaak gevochten omdat ik vroeger altijd gepest werd enzo. Ik meng me ook vaak in gevechten/ruzies, hoewel ik helemaal sterk ben en ik kom al helemaal niet stoer over. Ik woon in volendam, dus jullie snappen dan wel dat er vaak drugs in het spel is, maar wapens komen niet vaak voor. En omdat iedereen elkaar wel kent (ookal is het via via), hangt het er ook erg vanaf bij wie de persoon "hoort". Als je hier de verkeerde tegenkomt, en hem pakt, kan je dat zeker een week daarna terug verwachten. Ook is er de laatste tijd enorm veel politie hier op zaterdag, maar die is traag. Paar weken geleden had ik ook ruzie met iemand, voor de neus van 3 politie mensen. Zij stonden er maar een beetje naar te kijken van 4 meter afstand.
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2009 @ 21:51:33 #114
145146 Andyy
pi_70682000
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 19:48 schreef MaLo het volgende:

hoe groot de persoon ook is, je kan altijd proberen tegen z'n strot te slaan (als je hard genoeg slaat dan) om 'm te stoppen
pi_70689285
Ik was op school en toen kwam er een of andere buitenlander die vervolgens een jongen op z'n bek sloeg. Toen heb ik niet ingegrepen, er waren namelijk verhalen rond gegaan dat die jongen die geslagen werd, het zusje van die buitenlander had gepest oid.

Op school vind ik het lastige situaties, ik kende de jongens niet en vaak zijn het 'terechte' klappen omdat ik van mening ben dat 'pesters' en ander tuig het verdienen. Echter zou het een van m'n vrienden /klasgenoten zijn was het een heel ander verhaal en had ik zeker wel iets gedaan maar ik wou me er eigenlijk helemaal niet mee bemoeien omdat ik niet wist waarover het ging en hij werd niet echt in elkaar geslagen maar hij kreeg 1 klap op z'n gezicht.

Echter als iemand was zoals die man in frankrijk in de bus had ik mezelf niet in kunnen houden denk ik...maar het is altijd moeilijk om een onbekende te helpen omdat je het verhaal nie weet wat er voor is gebeurd. Vrienden hoor je gewoon te beschermen.

herinner me ineens dat ik bijna 2 gasten neergeslagen heb in de discotheek weekje geleden, ze wouden me er niet langs laten, ik heb ze allebei weggeduwd maar ik stond eeeeecht op het punt ze neer te slaan..dan zou ik wel balen als ik dan ineens gepakt wordt door andere mensen terwijl ik vind dat ze het gewoon verdienen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Sierieoes. op 06-07-2009 02:56:05 ]
pi_70689703
quote:
Op woensdag 15 april 2009 12:50 schreef Bullet-tooth het volgende:
Lang verhaal:

-knip-

Wat een topactie van je . Wel een raar idee dat diegene die jij probeertdete helpen eigenlijk de boosdoener van het hele gebeuren bleek te zijn.

Ik ben zelf zo'n klein en teer meisje dat ik echt nooit tussen vechtende mensen zou durven komen. Met één klap heb je mij vast wel in coma. Vind dat wat 'zoalshetis' zegt wel een goeie. Heel hard gaan gillen als je lastig wordt gevallen oid.

Gelukkig heb ik nog nooit gezien dat iemand in het openbaar in elkaar werd geslagen. Ik zou denk ik wegrennen en hulp zoeken ofzo.. Of de politie bellen.. al komen die waarschijnlijk toch te laat aan
pi_70690680
Ik zou het niet durven, je hoort immers vaak genoeg dat de 'helpende hand' er niet goed vanaf komt.
De politie zou ik natuurlijk wél bellen en de dader goed bekijken.
pi_70690702
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ook voor jou geldt. jij kan waarschijnlijk wél heel erg hard gillen. dat geluid doet oerpijn aan de oren en doet even afleiden van agressie. beter dan welke karatetrap dan ook. zeker voor mannen die zo graag willen vechten in the first place.
Als dat echt werkt, goeie tip!
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:43 schreef marco-ouwe het volgende:

[..]

en krabben ?
Bijten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')