Hoe lang een JRPG ook duurt, kan ik zijn punt wel begrijpen. Nu ik CT terug gespeeld heb merk ik ook dat de verhaallijnen zo memorabel zijn als bijvoorbeeld een FF VI of DQV. Dat gebeuren van het tijdreizen is tof en de verandering daarvan ook, maar die 13 verschillende eindes zijn alleen een mogenlijkheid na het spelen van het hele verhaal, aangezien je lavos sowieso niet makkelijk kan verslaan zonder te grinden(nou kan dat in DQV ook niet, maar maak je maar een keuze in het spel die de rest van de gameplay amper beinvloedt en hangt het er in FFVI vanaf of je zin heb om in de end-game 2 optionele characters vrij te spelen waarvan er een gewoon niet binnen de setting thuishoort). True de muziek is tof en er zitten goede momenten in het verhaal die het een echte game maken, maar ik zou het afgezien van SNES danwel sqaure-enix fanboys niet aanraden aan gamers die weinig RPGs spelen, daarvoor zijn andere meer actiegerichte danwel verhaalgerichte RPGs beschikbaar.quote:Op maandag 6 april 2009 22:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb je voorheen al wel eens een Japanse RPG gespeeld? Het lijkt er namelijk niet op als je dit zo zegtGeef de game een kans, het is het serieus allemaal waard. Als je straks weer terug komt in je eigen tijd begint de game te bloeien. De eerste keer dat je naar 600 AD gaat is nog maar een introductie heh, daarvoor kom je geen vijanden tegen. Op Gato na natuurlijk
Hangt er een beetje vanaf of je turnbased of actie rpg wilt, en of je vind dat het verhaal belangrijker is dan de engine of andersom.quote:Op maandag 6 april 2009 23:17 schreef seventhseagulll het volgende:
Hier spreekt een gamer die weinig RPG's speelt.
Welke RPG zou je mij aanraden? (voor de DS uiteraard)
quote:Op maandag 6 april 2009 23:10 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Party On
[..]
Hoe lang een JRPG ook duurt, kan ik zijn punt wel begrijpen. Nu ik CT terug gespeeld heb merk ik ook dat de verhaallijnen zo memorabel zijn als bijvoorbeeld een FF VI of DQV. Dat gebeuren van het tijdreizen is tof en de verandering daarvan ook, maar die 13 verschillende eindes zijn alleen een mogenlijkheid na het spelen van het hele verhaal, aangezien je lavos sowieso niet makkelijk kan verslaan zonder te grinden(nou kan dat in DQV ook niet, maar maak je maar een keuze in het spel die de rest van de gameplay amper beinvloedt en hangt het er in FFVI vanaf of je zin heb om in de end-game 2 optionele characters vrij te spelen waarvan er een gewoon niet binnen de setting thuishoort). True de muziek is tof en er zitten goede momenten in het verhaal die het een echte game maken, maar ik zou het afgezien van SNES danwel sqaure-enix fanboys niet aanraden aan gamers die weinig RPGs spelen, daarvoor zijn andere meer actiegerichte danwel verhaalgerichte RPGs beschikbaar.
Vorig topic
Qua verhaal zie ik weinig character ontwikkeling in CT hoor, afgezien het stukje met magus in -12000 dan, voor de rest hebben de meeste characters een behoorlijke voorspelbare character ontwikkeling, terwijl de game dat door het reizen in de tijd probeert te verbloemen, in dat opzicht is een CT net zo chronologisch als bijvoorbeeld een FFVI, waar FFVI wel een diepere character ontwikkeling kent(DQV vanwege de group chat ook trouwens).quote:
Moet een game altijd 'sterke' karakterontwikkeling hebben dan? De kracht van CT ligt hem wat mij betreft in de details en de invloed die je hebt op de verschillende tijdslijnen (voor die tijd vrij uniek volgens mij)quote:Op maandag 6 april 2009 23:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Qua verhaal zie ik weinig character ontwikkeling in CT hoor, afgezien het stukje met magus in -12000 dan, voor de rest hebben de meeste characters een behoorlijke lineare character ontwikkeling, terwijl de game dat door het reizen in de tijd probeert te verbloemen, in dat opzicht is een CT net zo chronologisch als bijvoorbeeld een FFVI, waar FFVI wel een diepere character ontwikkeling kent(DQV vanwege de group chat ook trouwens).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
quote:Op maandag 6 april 2009 23:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Moet een game altijd 'sterke' karakterontwikkeling hebben dan? De kracht van CT ligt hem wat mij betreft in de details en de invloed die je hebt op de verschillende tijdslijnen (voor die tijd vrij uniek volgens mij)
Spoiler! NIET lezen als je de game nog niet uitgespeeld hebtDat klopt wel, maar waarom zou je hem meerdere malen willen uitspelen als je na de eerste keer al het beste einde gezien hebt(true dat weet je heus niet vooraf, maar met characters die puur overleveled zijn voelt alles wat geen lavos/dream machine is behoorlijk zwak aan)?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een actie RPG en verhaal of engine maakt me niet zoveel uit. Normaal gesproken zoek ik dit soort dingen zelf uit, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.quote:Op maandag 6 april 2009 23:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf of je turnbased of actie rpg wilt, en of je vind dat het verhaal belangrijker is dan de engine of andersom.
welke bomen(titels) neem je dan in overweging op dit moment?quote:Op maandag 6 april 2009 23:47 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Een actie RPG en verhaal of engine maakt me niet zoveel uit. Normaal gesproken zoek ik dit soort dingen zelf uit, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Herinneringen ophalen? Alles op 100% halen (techs, sidequests, Black Omen) en nu met de DS versie natuurlijk de extra levels en eindbaas. Chrono Trigger is de ENIGE RPG die ik meerdere malen heb uitgespeeld en ik ben iemand die games maar één keer speelt.quote:Op maandag 6 april 2009 23:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar waarom zou je hem meerdere malen willen uitspelen als je na de eerste keer al het beste einde gezien hebt(true dat weet je heus niet vooraf, maar met characters die puur overleveled zijn voelt alles wat geen lavos/dream machine is behoorlijk zwak aan)?
Dat had ik dus met FFV(heb je exdeath btw nog eens geprobeerd?), die geen meerdere eindes kent(edit:eilk wel, afhankelijk van wie er in je team in het eindgevecht doodgaat), maar genoeg collectables had om het verslavend te houden, en omdat ik persona 3 en DQ VIII ook meerdere malen gespeeld heb, kan ik niet zeggen dat ik iemand ben die games maar een keer speel.quote:Op maandag 6 april 2009 23:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Herinneringen ophalen? Alles op 100% halen (techs, sidequests, Black Omen) en nu met de DS versie natuurlijk de extra levels en eindbaas. Chrono Trigger is de ENIGE RPG die ik meerdere malen heb uitgespeeld en ik ben iemand die games maar één keer speelt.
Haha. Zo spelen we allemaal anders onze gamesquote:Op dinsdag 7 april 2009 00:03 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat had ik dus met FFV(heb je exdeath btw nog eens geprobeerd?), die geen meerdere eindes kent(edit:eilk wel, afhankelijk van wie er in je team in het eindgevecht doodgaat), maar genoeg collectables had om het verslavend te houden, en omdat ik persona 3 en DQ VIII ook meerdere malen gespeeld heb, kan ik niet zeggen dat ik iemand ben die games maar een keer speel.
Chrono Trigger, The World Ends With You, Mario & Luigi en Lunar Knights.Ik kreeg het idee dat de FF en DQ delen erg veel grinden waren en daar ben ik niet zo van.quote:Op maandag 6 april 2009 23:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
welke bomen(titels) neem je dan in overweging op dit moment?
TWEWY is erg hectisch, ik ben afgehaakt na wat gameplay filmpjes. Mario & Luigi en Chrono Trigger zijn altijd de moeite, Lunar Knights ken ik niet.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:30 schreef seventhseagulll het volgende:
[..]
Chrono Trigger, The World Ends With You, Mario & Luigi en Lunar Knights.Ik kreeg het idee dat de FF en DQ delen erg veel grinden waren en daar ben ik niet zo van.
TWEWY is echt fantastisch! Gave stijl, toffe gameplay, goed verhaal, humor. Gameplay is soms wat hectisch in battles maar dat stoort nietquote:Op dinsdag 7 april 2009 10:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
TWEWY is erg hectisch, ik ben afgehaakt na wat gameplay filmpjes.
TWEWY wordt misschien mijn volgende game.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:49 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
TWEWY is echt fantastisch! Gave stijl, toffe gameplay, goed verhaal, humor. Gameplay is soms wat hectisch in battles maar dat stoort niet
Hotel Dusk, Trace Memory?quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:23 schreef Jetje86 het volgende:
Weet iemand of er nog leuke games te verkijgen zijn zoals CSI / Broken Sword / Runaway??
Phoenix Wright/Apollo Justice gamesquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:28 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hotel Dusk, Trace Memory Another Code?
Als die prijs in yen is, dan is dat ding niet eens zo duur. Ongeveer 20 euro. Ik houd play-asia in ieder geval even in de gaten.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:59 schreef Aether het volgende:
Alle DS-games bijelkaar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Newbie alert!quote:Op donderdag 9 april 2009 16:39 schreef yeahmen het volgende:
wtf betekent TVP.. het is echt irritant. Zeg dan gewoon niets
Terug Vind Post, zodat de users hier snel hun actieve fora terug kunnen vinden.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:39 schreef yeahmen het volgende:
wtf betekent TVP.. het is echt irritant. Zeg dan gewoon niets
Leuk, zo'n nieuwe TIJDPERK.quote:Strong sales of both the Wii and Nintendo's handheld DS player despite the global economic slowdown had led the company to expect a record 530 billion yen (5,3 miljard dollar) operating profit for the year that ended on March 31.
Ofquote:Op donderdag 9 april 2009 17:16 schreef Nebo het volgende:
[..]
Terug Vind Post, zodat de users hier snel hun actieve fora terug kunnen vinden.
Ja die van mij werkt ook nogquote:Op donderdag 9 april 2009 23:04 schreef miss-scofield het volgende:
TVP
Ik wacht nog steeds op Prof. Layton 2.... Ik speel zo nu en dan Trauma Center!! Eindelijkstomme level uitgespeeld na honderdduizend keer proberen!! Maar nu moet ik weer iets doen, maar weet niet wat... ooit eerder gedaan, maar dat is dus een eeuwigheid geleden!
PS. Ik wil ook een DSi... maar heb én geen geld en mijn DS doet het nog prima!!
Yup, bij VGP. Hij schijnt overigens wel weer verzet te zijn naar meiquote:Op donderdag 9 april 2009 22:24 schreef Aether het volgende:
Iemand nog Black Sigil besteld?
Lijkt nog het meest op een Chrono Trigger / Secret of Mana kruising.
[..]
+ Time hollowquote:Op dinsdag 7 april 2009 20:37 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Phoenix Wright/Apollo Justice games
Waarom komen zulke dingen nou nooit van een mooie kopie ofzo, altijd een crappy GSM picquote:Op vrijdag 10 april 2009 22:01 schreef Aether het volgende:
Professor Layton 2 op lijst Bart Smit? - release 1 juli?
[ afbeelding ]
Ik vind het geel op de zwarte DS het mooist,.... geen idee of dat de lite of i isquote:Op zaterdag 11 april 2009 07:55 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er zijn wat klachten mbt 'geel' gekleurde schermen. Hier een voorbeeld:
[ afbeelding ]
Juist jaIk zie het wel omdat ze naast elkaar staan, maar als je er eentje hebt zie ik het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |