quote:A game that was originally meant for the Game Boy Advance, Black Sigil: Blade of the Exiled now makes it way to the Nintendo DS thanks to Studio Archcraft, an indie studio based in Montreal, Quebec. A traditional role-playing game that will remind you of classics such as Chrono Trigger, Black Sigil tells the intriguing story of a young man born without magic in a world where everyone has this mystical power. This original 2D RPG will look and feel like it belongs in the past, but it is still quite a bit of fun for those who don't care for the glossy 3D makeovers that recent Japanese RPGs have been getting.
We play as the young, magicless Kairu, a kind-hearted boy who wants only to please his father, a famous general. Fifteen years ago, the general saved the world of Bel Lenora from the evil Vai, the only other man who couldn't use magic, which makes people wary of Kairu and his lack of magical abilities. As our quest began, we found ourselves caught up in his day-to-day life, in which everyone except his adopted family treats him like some sort of demon. On his travels, Kairu is accompanied by his devoted sister, the fiery and beautiful Aurora, who doesn't like to take things very seriously but whose upbeat personality balances out Kairu's somber demeanor.
Similar to RPGs in the Super Nintendo era, your time is spent mostly exploring new cities or dungeons and talking to everyone who is capable of providing you with a few lines of text. By doing so, you'll eventually figure out what you need to do next and where you need to go. Battles are random and turn-based, but you have an active-time bar that has to recharge before you get your next turn. On your turn, you have the ability to move around the battle screen, which gives you a reason to pay attention to where your enemies are situated. Area attacks are useful, and by positioning yourself closer to a cluster of foes, you can deal damage to all of them in one fell swoop. Eight individuals will join your party throughout the game. You can have up to three members in your party at one time, all with their own unique abilities, and there are combo skills that you can perform with a party member. For example, we combined Aurora's fire magic with Kairu's master sword skills to execute a much stronger area attack. We were told that there are more than 100 different skills and combinations that you can come up with, which will hopefully yield some crazy moves by the time you've reached the end of the game.
Visually, Black Sigil is what you would expect from the days of 2D RPGs. The environments don't have a lot to them, which makes locating treasure chests and other goodies fairly easy. It works for this type of game, though, because it doesn't require upscale visuals to get its point across. The towns can look a bit similar, but once you get out into the real world, there will be a variety of places to explore. The music also brings back fond memories of midi soundtracks. Black Sigil's sound isn't that archaic, and many of the tunes are incredibly catchy and will easily loop in your head after you play.
It's comforting to know that this style of RPG can still hold its own when there are so many next-generation options out there. While the stylus option is there, it just feels more natural using the the D pad. There will always be players who enjoy a traditional, old-fashioned RPG with a solid story and without all of the bells and whistles. Black Sigil has been in the works for a while now, but it looks like it's coming along nicely. Check back for more details when the game is released on April 14.
probeer eens worldwide ipv regional. Heb je meer kans op een tegenstander maar ook meer kans op lag.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:39 schreef Sala-adin het volgende:
Als ik mario kart speel, kan ik dan gewoon online gaan en met andere mensen spelen?
Want ik wacht ong 20 min en niemand joint
Het is nog altijd micro-sd(hc), heh.quote:Op zaterdag 4 april 2009 17:09 schreef e-wok het volgende:
heb je er geen reader bij?
- je kunt de mini-sd in een mini-sd-reader doen
- je kunt em in een grote sd-kaart doen (kreeg je er bij als het goed is) en die in een cardreader doen.
Als je bedoelt hoe je ze via je ds kunt bekijken, google even naar het programma 'moonshell'.
Op de DSi kun je alleen maar foto's bekijken die met een DSi gemaakt zijn.quote:Op zaterdag 4 april 2009 20:12 schreef CamelNLD het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk dat ik dat ds kaartje in de DSi kan stoppen en dan daarop kijken.
Als je een draadloos netwerk in de buurt hebt moet het gewoon lukken. Klopt wel dat het vinden van medespelers vaak achterlijk traag gaat, maar probeer het nog een keer zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:39 schreef Sala-adin het volgende:
Als ik mario kart speel, kan ik dan gewoon online gaan en met andere mensen spelen?
Want ik wacht ong 20 min en niemand joint
Ruim 25% groter schermoppervlakquote:
Dat is de diameter, en Jesse heeft het over het schermoppervlak.quote:Op zondag 5 april 2009 20:54 schreef yeahmen het volgende:
[..]
Ga jij maar weer terug naar school.
3,25 inch is niet 25% groter dan 3,00 inch
Dan kan de poster op wikipedia niet rekenenquote:Op zondag 5 april 2009 20:59 schreef yeahmen het volgende:
Die is volgens wikipedia 17% groter. Dat is dan nog geen 25% xD
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt, die game is wel bizar goed hoor.The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
Importeren via VGP gaat me iets minder dan 150 euro kosten, maar dan zit je met die regio-lock op DSi-ware... Ik twijfelquote:
Bweeeehhh..wc tegeltjes kleurquote:
Ik wacht nog even, op zijn minst tot de R4DS kaartjes compatible zijn. Niet dat ik een warezhoer ben, maar ik vind het toch wel fijn om games eerst te kunnen uitproberen en emulaties van oude PC en MegaDrive games te kunnen spelen. Ook is het heerlijk als je niet met een dozijn kaartjes hoeft rond te lopen.quote:Op maandag 6 april 2009 10:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Importeren via VGP gaat me iets minder dan 150 euro kosten, maar dan zit je met die regio-lock op DSi-ware... Ik twijfel
Nee, nog nietquote:Op maandag 6 april 2009 10:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Importeren via VGP gaat me iets minder dan 150 euro kosten, maar dan zit je met die regio-lock op DSi-ware... Ik twijfel
Overigens, Bernie, dit al geprobeerd:![]()
niet eensquote:Op maandag 6 april 2009 18:40 schreef Ruzbeh het volgende:
Zijn er nog mensen die Chinatown Wars niet hebben gekocht? Zo ja, doe jezelf eens een lol en koop dat spel eens. Ook als je GTA spellen over het algemeen niet leuk vind—in ieder geval proberen! Zulke meesterlijke spellen zijn er maar een handjevol van.
Heb de game tegelijk met m'n DSi en Prof. Layton gekocht, maar heb eigenlijk alleen nog maar Layton gespeeld, die game is gewoon geniaalquote:Op maandag 6 april 2009 18:40 schreef Ruzbeh het volgende:
Zijn er nog mensen die Chinatown Wars niet hebben gekocht? Zo ja, doe jezelf eens een lol en koop dat spel eens. Ook als je GTA spellen over het algemeen niet leuk vind—in ieder geval proberen! Zulke meesterlijke spellen zijn er maar een handjevol van.
quote:Op maandag 6 april 2009 18:48 schreef HeatWave het volgende:
maar ik ben dan ook een rare gamer, ik speel net een paar dagen Chrono trigger en dat heeft me ook nog niet kunnen overtuigen.
Heet dan wel geen Bernie maar JA, de knoppen zijn een combinatie van de vorm van de DS Lite en de klikjes van de DS.quote:Op maandag 6 april 2009 21:31 schreef Notorious_Roy het volgende:
Bernie! Klopt het dat de knoppen van de DSi lijken op die van de eerste DS en niet op die van de DSlite? Dus zeg maar hard ipv zacht?
Ah, je hebt ook ervaring met de Microquote:Op maandag 6 april 2009 21:36 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Heet dan wel geen Bernie maar JA, de knoppen zijn een combinatie van de vorm van de DS Lite en de klikjes van de DS.
Beste knoppen op die van de GBM na.
GBM=Beste handheld everquote:Op maandag 6 april 2009 21:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ah, je hebt ook ervaring met de MicroOkay, als je dat zegt dan hoef ik me niet druk te maken dus... Ik vind de DS lite knoppen namelijk 100000 keer beter dan die van de ouwe DS en wil daar niet naar terug.
Pff, ik denk dat ik er maar een ga kopen van mijn vakantie geld eind mei.
Schoudknoppen zijn ook fijner geworden vind ik. En ook kun je deze DS 180 graden open klappen zonder dat er een scheurtje ontstaat, het voelt allemaal wat perfecter aan. Ook erg massief.quote:Op maandag 6 april 2009 21:37 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ah, je hebt ook ervaring met de MicroOkay, als je dat zegt dan hoef ik me niet druk te maken dus... Ik vind de DS lite knoppen namelijk 100000 keer beter dan die van de ouwe DS en wil daar niet naar terug.
Pff, ik denk dat ik er maar een ga kopen van mijn vakantie geld eind mei.
Is ook bij de zwartequote:Op maandag 6 april 2009 21:50 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
En om je nog meer te overtuigen. Bij de Witte variant (ik weet niet of dat ook zo is bij de zwarte) brand het lampje naast de buitencamera roze wanneer je de camera gebruiktTof heh
Wat is er dan zo geweldig aan? Ik ben maar net begonnen hoor, maar elke keer als je een kamer voor de 2de keer binnenkort is het weer hetzelfde stomme turnbased gevechtquote:
Heb je voorheen al wel eens een Japanse RPG gespeeld? Het lijkt er namelijk niet op als je dit zo zegtquote:Op maandag 6 april 2009 22:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is er dan zo geweldig aan? Ik ben maar net begonnen hoor, maar elke keer als je een kamer voor de 2de keer binnenkort is het weer hetzelfde stomme turnbased gevecht. En dan na elk gewonnen gevecht dat stomme gejuich
.
Mager verhaaltje over terug in de tijd om iets ongedaan te maken. Suffe balletjes als vijanden... ik zie het niet.
Batterijduur valt nog mee, heb hem sinds donderdag en heb er al zeker een uur of 4 opzitten en de batterij geeft nog voor 75% capaciteit aan.quote:Op maandag 6 april 2009 22:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Wat me nog vooral tegenhoudt bij die DSi is dat ze de batterijcapaciteit verminderd hebben, dat in combinatie met de grotere schermen zorgt voor een merkbaar kortere speeltijd.
Hoe is het D-Pad trouwens? Kan die schuindrukken goed registreren? Want dat vond ik bij de Lite dus weer kut, de D-pad is beroerder dan die van de oude grijze ds.
Ik zag nu dat je het inderdaad al over had ja. Dan is het wel interessant, bij sommige spellen is het echt enorm vervelend dat de DS Lite het schuindrukken niet goed kan registreren.quote:Op maandag 6 april 2009 22:10 schreef gamefreek het volgende:
Batterijduur valt nog mee, heb hem sinds donderdag en heb er al zeker een uur of 4 opzitten en de batterij geeft nog voor 75% capaciteit aan.
En de D-pad is, zoals ik al een paar keer gezegd heb, bijna de beste ooit. Alleen de GBM heeft een betere. Dus ook schuine bewegingen registreert hij goed.
Ik zeg ook, ik ben net begonnen, maar op dit moment boeit het nog niet dusquote:Op maandag 6 april 2009 22:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Heb je voorheen al wel eens een Japanse RPG gespeeld? Het lijkt er namelijk niet op als je dit zo zegtGeef de game een kans, het is het serieus allemaal waard. Als je straks weer terug komt in je eigen tijd begint de game te bloeien. De eerste keer dat je naar 600 AD gaat is nog maar een introductie heh, daarvoor kom je geen vijanden tegen. Op Gato na natuurlijk
RPG's zijn altijd slow starters, eerst half uur gebeurt er nooit iets eigenlijkquote:Op maandag 6 april 2009 22:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zeg ook, ik ben net begonnen, maar op dit moment boeit het nog niet dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |