abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67766038
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:37 schreef Thomass het volgende:

[..]

Totdat het over iemand uit je omgeving gaat.
[..]
Ik maak geen onderscheid.
  maandag 6 april 2009 @ 17:40:30 #27
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_67766115
Ik vind het zo gek dat mensen het met de doodstraf eens kunnen zijn.

Iemand maakt iemand dood, wat een ontzettend misdrijf is, maar dan gaan we als straf op dat vreselijk iets precíes hetzelfde doen..

Ik begrijp echt niets van die gedachte?
Dit, dus.
pi_67766201
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:40 schreef Buitendam het volgende:

Iemand maakt iemand dood, wat een ontzettend misdrijf is, maar dan gaan we als straf op dat vreselijk iets precíes hetzelfde doen..

Wel eens van het principe oog om oog, tand om tand gehoord?
  maandag 6 april 2009 @ 17:46:03 #29
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_67766311
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als ik zou weten dat ik nooit meer vrij zou komen, dan zou ik niet meer willen leven. Levenslang opsluiten vind ik eerder inhumaan.
Is niet het hele idee van straffen juist dat de dader er ook iets van merkt en zo iemand er juist met de doodstraf wel héél makkelijk van af komt?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  maandag 6 april 2009 @ 17:46:31 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67766326
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Moet er niet aan denken. Dat vriendjespolitiek daarin een rol kan spelen.
Dat wordt altijd vermoed. Gratie is één van de weinige dingen waar Beatrix zonder expliciete toestemming van de premier toe kan besluiten (uiteraard blijft de ministerieele verantwoordelijkheid wel van kracht maar zijn handtekening is niet nodig).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 6 april 2009 @ 17:46:56 #31
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_67766345
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jazeker, maar dat vind ik van hetzelfde niveau als; Dus als hij in de sloot springt...
Dit, dus.
  maandag 6 april 2009 @ 17:47:03 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67766350
quote:

[..]

Ook van 'als de vijand je slaat keer hem de wang toe'?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67767429
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jazeker, maar dat vind ik van hetzelfde niveau als; Dus als hij in de sloot springt...
Dus als iemand jouw ouders vermoord vindt je dat de dader met 10 jaar cel genoeg gestraft is?
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  maandag 6 april 2009 @ 18:27:09 #34
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_67767557
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:22 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Dus als iemand jouw ouders vermoord vindt je dat de dader met 10 jaar cel genoeg gestraft is?
Als iemand allebei mijn ouders vermoordt, zit ie al vlug boven de 15 jaar tot levenslang.
Dit, dus.
pi_67767619
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Als iemand allebei mijn ouders vermoordt, zit ie al vlug boven de 15 jaar tot levenslang.
Dus daar zou jij vrede mee hebben?
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
  maandag 6 april 2009 @ 18:30:49 #36
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_67767678
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:29 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Dus daar zou jij vrede mee hebben?
Al wordt ie naar de maan geschoten, mijn ouders krijg ik er niet mee terug.
Als ie de rest van zijn leven in een celletje moet doorbrengen kan ie in ieder geval niemand meer vermoorden.

(Als ze hem afmaken ook niet, maar dan is hij nog altijd de moordenaar en ik niet.)
Dit, dus.
pi_67768135
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:21 schreef zatoichi het volgende:
Ik vind de doodstraf meer iets voor onderontwikkelde landen en niet thuis horen in een beschaafd land als Nederland.

[ afbeelding ]
Kaartje klopt niet, want Europa biedt ook de mogelijkheid voor de doodstraf tijdens oorlog.
  maandag 6 april 2009 @ 18:56:11 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67768416
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:40 schreef Buitendam het volgende:

Het is ook geen gedachte. Het is een primitieve dierlijke emotie: Op het moment dat je familie bedreigd word ga je door het geluid van de adrenaline, benadert de vijand met zo veel mogelijk agressie in een ultieme wanhoopspoging om je geliefden te redden.

Tegenwoordig is er weinig meer over van die dierlijke agressie, maar de primitieve emoties zijn er nog wel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † maandag 6 april 2009 @ 18:56:54 #39
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_67768436
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:17 schreef Hexagon het volgende:
Nee, geen goed idee

Het feit dat er onschuldigen kunnen worden gedood is imo al reden genoeg.

Bovendien vind ik dat niemand in een maatschappij het recht zou moeten hebben om een individu tegen zijn wil te doden. Dus ook de overheid niet.
Ik ben het met Hexagon eens.

Het komt, met nieuwe technologische ontwikkelingen, steeds vaker voor dat eerdere uitspraken teruggedraaid worden omdat er nieuw bewijs is.

De doodstraf is vrij onomkeerbaar en bij een vrijheidsberovende celstraf kan je een fout nog compenseren dmv. bv. een financiele tegenmoetkoming.

En jouw God EG. Collateral damage. Immorele asociale debiel.
Carpe Libertatem
pi_67771367
quote:

[..]

Ik vind dat altijd een gezegde om aan te tonen dat iets niet werkt, ben ook helemaal niet van dat principe. Iemand die moord, zal zelf ook niet onder de indruk zijn van de dood. Het zou hem eigenlijk best kunnen sterken in het idee dat de dood de ultieme manier is om iemand te straffen. Als hij die gedachte had, heeft hij dus voorzichzelf juist gehandeld. De wet is het niet eens met zijn gedachtegang, maar de methode zelf is volgens de wet juist.

Iemand die lang wordt opgesloten kan in zijn leven tot inkeer komen naarmate hij ouder en wijzer wordt.
  maandag 6 april 2009 @ 20:24:59 #41
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67771568
1: Het werkt niet afschrikwekkend.
2: Mensen doden terwijl het slachtoffer het er niet mee eens is, is fout. Ook als het door de overheid gebeurd.
3: Om het debiele emotionele maar voor te zijn -wat bij dit onderwerp niet thuishoort, maar toch- ja, zelfs Saddam zou de doodstraf niet verdienen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67771644
Ik heb het ook niet zo op de doodstraf. Ook gezien de klungelige fouten die het Nederlandse rechtssysteem af en toe maakt. De doodstraf is niet iets wat je achteraf ongedaan kan maken.

Verder vind ik het maar redelijk jezelf verlagen tot hetzelfde niveau. Je maakt iemand dood, maar omdat het niet mag, word je voor straf doodgemaakt. Redelijk hypocriet, innit?
  maandag 6 april 2009 @ 20:30:36 #43
236066 Koen465
Jagged Alliance 2
pi_67771818
De doosstraf toepassen en dan denken dat het je geld scheelt als staat??? Compleet gestoord ben je als je zo denkt. In Amerika zitten mensen jááárenlang in de bak voordat ze aan hun eind komen en de doodstraf werkt totaal net afschrikwekkend. Die mensen boeit het totaal niks of ze nou wel of niet verder leven. Lees 'De gevangene"van John Grisham. Zo fout kan het gaan....

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ron_Williamson

Hij is het.
Vet spel
pi_67771918
Ik ben er principieel op tegen dat de overheid het laatste woord over leven of dood krijgt en dan ook nog ns bevoegd is de dood te doen intreden.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 6 april 2009 @ 20:36:41 #45
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67772072
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:17 schreef Hexagon het volgende:
Het feit dat er onschuldigen kunnen worden gedood is imo al reden genoeg.

Bovendien vind ik dat niemand in een maatschappij het recht zou moeten hebben om een individu tegen zijn wil te doden. Dus ook de overheid niet. Bovendien lijkt het me zeer onverantwoord om mensen dit soort keuzes over andermans leven onvrijwillig op te leggen, toe te staan.
Dat kan je ook zeggen van gevangenisstraf. Ben je daar ook tegen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_67772228
Allereerst heeft onderzoek aangetoond dat er geen sprake is van een "afschrikwekkende werking", in tegendeel staten waar de doodstraf nog voltrokken wordt kennen een hoger percentage geweldsmisdrijven (moord bijv) dan staten die de doodstraf niet meer kennen. Ten tweede is het erg vaak voorgekomen dat iemand ten onrechte in de dodencel zat. Mensen maken deel uit van de strafrechtspleging en mensen maken fouten, dus het risico dat een onschuldige het met de dood moet bekopen is er. Ten derde is het recht op leven een fundamenteel recht. Een recht dat niet door de staat aangetast zou mogen worden.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 6 april 2009 @ 20:45:47 #47
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67772444
quote:

[..]

Ook daarvoor geldt; vergelding kan wellicht begrijpelijk zijn, maar vergeving is altijd beter. Waar een overheid (en een maatschappij meer in het algemeen) de gelegenheid heeft om weloverwogen een sanctie op te leggen, zou de doodstraf (noch enige lijfstraf) een optie mogen zijn. Het is niet aan de overheid, noch aan enig ander persoon buiten de betreffende persoon, om over leven en dood te beschikken.
  maandag 6 april 2009 @ 20:47:10 #48
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67772509
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:32 schreef Argento het volgende:
Ik ben er principieel op tegen dat de overheid het laatste woord over leven of dood krijgt en dan ook nog ns bevoegd is de dood te doen intreden.
En als een geprivatiseerde instantie die taak op zich zou nemen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 6 april 2009 @ 20:47:32 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67772531
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:20 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd een gezegde om aan te tonen dat iets niet werkt, ben ook helemaal niet van dat principe. Iemand die moord, zal zelf ook niet onder de indruk zijn van de dood. Het zou hem eigenlijk best kunnen sterken in het idee dat de dood de ultieme manier is om iemand te straffen. Als hij die gedachte had, heeft hij dus voorzichzelf juist gehandeld. De wet is het niet eens met zijn gedachtegang, maar de methode zelf is volgens de wet juist.

Iemand die lang wordt opgesloten kan in zijn leven tot inkeer komen naarmate hij ouder en wijzer wordt.
Mooie redenatie
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67772654
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En als een geprivatiseerde instantie die taak op zich zou nemen?
Waarom zou een private instantie dat in hemelsnaam op zich nemen? Dan krijgen we de situatie dat de uitvoering van een rechterlijk vonnis in handen komt van een particulier. Daarmee tast je de overheidsmonopolie op tenuitvoerlegging van straffen dus aan. Lijkt me niet erg bevorderlijk voor een vreedzame samenleving.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')