Is het pijnlijk, ja?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:03 schreef Xennia het volgende:
[..]
Moet die post nou echt door iedereen in zijn geheel gequote worden?
Nee, ik kan wel lachen om die post. Zoals ik al eerder postte geef ik niets om trouwen.quote:
Prinsesjesdrang, ze wil zo'n sprookjesdag voor haar zelf, ze zegt het zelf toch al? Ik wil gewoon die witte jurk aan!quote:Op maandag 6 april 2009 12:18 schreef Leonidas82 het volgende:
Toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriendin vertelde ze al gaandeweg in de relatie haar verwachtingen voor de toekomst. Samenwonen, of ik een kind wilde en ze wilde heel graag trouwen. Ik heb haar toen gezegd dat ik niet wilde trouwen, maar wel wilde samenwonen en ook rond mijn 30e wel kinderen met haar wilde. Daar ging zij mee akkoord.
Nu 3 jaar later begint ze steeds weer over 'trouwen. Als ik haar vraag waarom ze dat zo belangrijk vindt, kan ze dat moeilijk aangeven, ze zegt dan: ik wil gewoon die witte jurk aan! Trouwen lijkt me zo definitief, anderzijds ben ik volgens mij te jong voor dat soort beslissingen (miss is het anders als ik rond de 40 ben) Waarom hebben we hier in NL die achterlijke normen dat je rond de 30e moet gaan trouwen?? Ik wil gewoon samenwonen en het één en ander regelen bij de notaris als er een kind komt. Waarom de (van haar kant) dwang en druk van een huwelijk?
Essentie van het verhaal: ik heb heel duidelijk gezegd dat ik niet wil trouwen, zij ging daarmee akkoord, maar gooit toch geregeld een balletje op. Daardoor voel ik me onder druk gezet.
Zijn hier meer jongens waarvan de vriendin heel graag een huwelijk wil en jij niet? Hoe maken jullie daar afspraken over/gaan ermee om?
Dan gaat ze bij TS weg.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Prinsesjesdrang, ze wil zo'n sprookjesdag voor haar zelf, ze zegt het zelf toch al? Ik wil gewoon die witte jurk aan!
Niet aan toe geven, scheelt je duizenden euros en een verschrikkelijke hoeveelheid gezeik aan je kop.
Ja psies. Trouwen hoeft voor mij ook niet, omdat ik het een bom duiten vind voor een feestje (je wordt ook overal genaaid natuurlijk, ze vragen de meest bespottelijke prijzen, omdat mensen het toch wel betalen, aangezien de dag 'perfect' moet zijn). Maar als zij dat zo graag wil, moet je er ook geen groter punt van maken dan het is. En je hebt even later een get out of jail free card om die belachelijk dure, onpraktische sportauto te kopen ("weet je wat pas duur was, onze bruiloft!").quote:Op donderdag 9 april 2009 12:14 schreef HarryP het volgende:
Gewoon doen. Is een leuk feestje.
Vinden die vrouwen leuk.
Voor de rest veranderd er verder ook niks. Buiten dan die ring om je vinger waar je even aan moet wennen. Samenwonen, een huis kopen en kinderen zijn een veel grotere verbinding dan dat hele trouwen.
Winpost!quote:Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef Aneurism het volgende:
De reden dat vrouwen het zo belangrijk vinden om te trouwen is verklaarbaar door hun manipulatieve en hebberige karakter. Voor de vrouw is het trouwen een ticket naar een leven van schoenen kopen, kinderen uitpoepen en de hele dag niets doen, wat in de aard van een vrouw ligt. En waarom? Ze zijn niet erg goed in het opvoeden van kinderen, laat staan een fatsoenlijk maal te bereiden voor hun echtgenoot. Het is niet voor niets dat alle topkoks mannen zijn, vrouwen hebben nou eenmaal geen smaak.
Trouwen is het meest domme wat je ooit kan doen als man, ik zou nooit een vrouw kunnen trouwen die me genoeg haat om mij ermee door te laten gaan. Trouwen is dom en de op twee na snelste manier om een jonge man zijn leven te laten ruïneren. De snelste manier is het krijgen van een kind. Probeer eens een A4tje 50x op te vouwen, zo moeilijk is het om een blowjob en een fuust bier te krijgen binnen het budget te krijgen zodra je een kind hebt.
Je verneukt het weekend van een groot deel van je vrienden, familie en kennissen. Kortom als je 50 gasten hebt, heb je 50 weekenden verpest die wel leuk hadden kunnen zijn. Als karma zou bestaan, heb je nog lang te boeten voor de 50 weekenden die je verneukt hebt. Dat betaald zich uit in het huwelijk.
Nee, een man is gemaakt om te eten, drinken en zoveel vrouwen als mogelijk het bed in te krijgen. Dat is ook de reden waarom je zo kan genieten van een goed maal, die goeie whiskey of die goeie beurt die je gekregen hebt: Het is genetisch bepaald dat je ervan moet genieten als man zijnde. Er is echter niets in je DNA wat jou verteld als man dat trouwen een heel goed idee is, tegenover gestelde zelfs: Je mannelijke DNA is er zelfs tegen! Net zoals het bepaald is in je DNA dat je geen schijt eet, schijt niet lekker vind ruiken en een beetje in je mond braakt als je het dicht bij je mond houd. Het is een biologische beveiliging tegen het eten van schijt. Dat betekend dat biologisch gezien je net zo'n goede reden moet hebben voor trouwen als het eten van schijt.
Het bedrijven van de liefde in een openbare ruimte is toch enige tijd niet echt gewenst en in veel gevallen zelfs illegaal en kan je er een boete voor krijgen. Ik laat mijn teken van liefde aan vrouwen zien als ik ze over het aanrecht heen leg en haar krachtig van achteren neem of wanneer ik haar op mijn schoot laat rijden terwijl ik National Geographic aan het kijken ben. Een trouwerij is niet meer dan een emotionele liefdesverklaring ten overstaan van je familie en vrienden. Is dat iets wat je zou willen zien? En sinds wanneer is het geaccepteerd dat mannen staan te janken op een trouwerij? Het kan me niet schelen of je Angelina Jolie trouwt of een hindoestaanse kikker prinses, janken tijdens je trouwen is het verliezen van mannelijkheid.
Hoeveel kans heeft een huwelijk nou echt? 50%? Denk het niet. Eerder 1 op 20.000.000.000, zelfs het kopen van 100 loten in een Pakistaanse loterij maakt je gelukkiger. Tot nu toe denk ik dat alleen J. Howard Marshall gelukkig geworden is van zijn trouwerij. Het huwelijk is een dagelijkse op een volgende gebeurtenis van schaamte, compromissen, miscommunicatie afgewisseld met het genot van fiscale partnerschap. Ga naar een willekeurige roulette tafel en zet in: Je woning, je vrienden, je inkomen en elk kutje dat je de komende 7 jaar zou krijgen en wed op Rood. Zodra je dat aankan, ben je klaar voor het huwelijk.
Zorg dat je een huishoudster, een butler, een eigen kok, Chauffeur en babysitter krijgt in plaats van een huwelijk, op de lange termijn bespaar je alleen maar geld.
De meeste huwelijke komen neer op 10.000 euro gemiddeld, voor 10.000 euro gemiddeld kan je een BMW 5 serie kopen op marktplaats. Hou nu voor je in gedachten je dronken vrouw die je over de drempel moet dragen en hoe je de komende 7 jaar vast zit aan dat lusteloze en frigide stuk vreten. Waarvan het achterwerk alleen maar zal groeien en meer en meer de vorm zal gaan aannemen van een maanlandschap.
Stel je nu voor hoeveel goedkope geile sletjes je uit de kroeg kan meenemen in je BMW 5 serie de komende 7 jaar en die je de kleren van het lijf vragen over je 10.000 euro kostende neukmachine. Als er ooit een kunstmatige kut gemaakt word zal hij geen lame naam dragen zoals Tarzan of Dolfijntje, maar Dodge Viper heten.
Verkrachting binnen een huwelijk... Hoe kan verkrachting binnen een huwelijk bestaan?! Wat volgt? Vrijheidsberoving als je werkgever vraagt je een uurtje langer te wachten met lunchen? Is het aanranding wanneer een zieke broeder je hartmassage geeft?
Feit: Het huwelijk is een VIP pas om op elk moment van de dag de vagina binnen te komen. Anaal is nog een discutabel subject.
Eigenlijk ben ik ook tegen homo huwelijken, ik vind dat homo's al genoeg geleden hebben.
Jij hebt geen vriendin of wel?quote:Op donderdag 9 april 2009 12:25 schreef Yi-Long het volgende:
Trouwen [daarna] met de familie en vrienden in een voordelig goed restaurant...!?
Is ook mijn ervaring, die miepjes die heel graag willen trouwen willen echt dat het hun dag is. En alles moet perfect zijn, maandenlang zitten ze al in de stress en als er ook maar iets niet naar hun wensen is is het drama. Verschillende keren zien gebeuren al *ril...quote:Op donderdag 9 april 2009 13:08 schreef zwaaibaai het volgende:
Geen idee waarom er hele volksstammen zijn die perse willen trouwen ( mannen en vrouwen that is ). Ik kan mij er iets bij voorstellen bij de volgende situaties:
* je trouwt voor de kerk uit geloofsovertuiging.
* je trouwt omdat er kinderen in het spel zijn.
* je trouwt omdat je het gewoon graag wil
Er zijn legio voorbeelden waarom je vooral NIET moet trouwen, waarvan ik de meest treffende vier jaar geleden gezien heb vlak voor de plechtigheid:
Meneer en mevrouw komt de trap op van het stadhuis en ZIJN vrienden staan daar in een rij om meneer en mevrouw binnen te halen. Mevrouw zag er echt beeldig uit, eerlijk is eerlijk. Vervolgens zegt zij: " Oh wat leuk, jullie komen allemaal voor mij!! " <insert geluid van een hinnekend paard >.
![]()
En ze meende dat..
Vrouwen willen tijdens de bruiloft graag in de belangstelling staan is mijn mening.
en dat is 1 dag en dan nu nog die andere 364 dagen aandacht....ppffff, ik heb een Duitse Herder, heeft meer voordelen o.a. fiscaal aftrekbaar als beveiligingspost....en zit is zit en ....quote:Op donderdag 9 april 2009 13:08 schreef zwaaibaai het volgende:
Geen idee waarom er hele volksstammen zijn die perse willen trouwen ( mannen en vrouwen that is ). Ik kan mij er iets bij voorstellen bij de volgende situaties:
* je trouwt voor de kerk uit geloofsovertuiging.
* je trouwt omdat er kinderen in het spel zijn.
* je trouwt omdat je het gewoon graag wil
Er zijn legio voorbeelden waarom je vooral NIET moet trouwen, waarvan ik de meest treffende vier jaar geleden gezien heb vlak voor de plechtigheid:
Meneer en mevrouw komt de trap op van het stadhuis en ZIJN vrienden staan daar in een rij om meneer en mevrouw binnen te halen. Mevrouw zag er echt beeldig uit, eerlijk is eerlijk. Vervolgens zegt zij: " Oh wat leuk, jullie komen allemaal voor mij!! " <insert geluid van een hinnekend paard >.
![]()
En ze meende dat..
Vrouwen willen tijdens de bruiloft graag in de belangstelling staan is mijn mening.
... nooit hoofdpijn?quote:
Al meer dan 8 jaar, en als we gaan trouwen dan doen we dat hoogstwaarschijnlijk in het buitenland!quote:
Laat jij door je vriendin/vrouw bepalen wat voor auto je koopt?quote:Op donderdag 9 april 2009 12:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja psies. Trouwen hoeft voor mij ook niet, omdat ik het een bom duiten vind voor een feestje (je wordt ook overal genaaid natuurlijk, ze vragen de meest bespottelijke prijzen, omdat mensen het toch wel betalen, aangezien de dag 'perfect' moet zijn). Maar als zij dat zo graag wil, moet je er ook geen groter punt van maken dan het is. En je hebt even later een get out of jail free card om die belachelijk dure, onpraktische sportauto te kopen ("weet je wat pas duur was, onze bruiloft!").
ik ken serieus iemand die zo trouwde...quote:Op donderdag 9 april 2009 12:25 schreef Yi-Long het volgende:
Kun je niet tot een compromis komen met je vriendin: wel trouwen, maar lekker goedkoop in het buitenland op een mooie plek, en in witte jurk (plak je er meteen de honeymoon aan vast), en zodra je weer in NL bent ga je gewoon lekker uit eten met de familie en vrienden in een voordelig goed restaurant...!?
Dus je gaat trouwen!quote:Op donderdag 9 april 2009 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Al meer dan 8 jaar, en als we gaan trouwen dan doen we dat hoogstwaarschijnlijk in het buitenland!(Hong Kong)
Ik ken ook mensen die zo getrouwd zijn. En dan zelfs nog zonder het etentjequote:Op donderdag 9 april 2009 16:38 schreef Godshand het volgende:
[..]
ik ken serieus iemand die zo trouwde...
..met inmiddels haar ex-man
Kijk, maar daar zijn ze ten minste eerlijk over het huwelijk: Je trouwt een geschikte kandidaat die je financieel kan onderhouden als vrouw zijnde. Heb het gezien in een documentaire op BRT 1 of 2. Scheiding is daar ook volstrekt normaal als je een financieel betere man kan krijgen, er was ook een rijke restaurant eigenaresse die met haar chauffeur getrouwd was, wat nog done was. Hij was ver onder haar stand, maar daar in tegen liep hij wel met schortje rond in de keuken en reed haar rond in de mercedes.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Al meer dan 8 jaar, en als we gaan trouwen dan doen we dat hoogstwaarschijnlijk in het buitenland!(Hong Kong)
Ik zou uit principe nooit trouwen. Als er kinderen komen (ben ik ook nog niet wild enthousiast over) dan zou ik waarschijnlijk voor een geregistreerd partnerschap kiezen.quote:Op maandag 6 april 2009 14:21 schreef Sjarrel78 het volgende:
Mijn vriendin en ik zijn al 8 jaar bij elkaar
En we zijn het eens dat wee nooit gaan trouwen, goddank.
wat een schijnvertoning 9 van de 10 keer zeg.
en wat een schijnveiligheid
sommigen noemen het dan "een bezegeling van de relatie"![]()
ik vind het vaak eerder een een teken van onzekerheid van de relatie en dat men het trouwen ziet als extra zekerheid..
Als je dat nodig hebt tsja..
Het wordt ook nog wel eens als noodgreep gebruikt, gaat de relatie niet lekekr of wordt saai...gaan we maar trouwen...![]()
==============================================================================
Wees gewoon bij elkaar, geniet met elkaar en als je elkaar leuk blijft vinden BLIJF dan bij elkaar, basta!
==============================================================================
Ik vind ook dat je teveel anderen mensen zegenschap geeft over je situatie als je trouwt.
Wanneer je dan uit elkaar gaat, ben je opeens afhankelijk van het oordeel van een rechter
Een relatie moet juist intiem zijn als je uit elkaar gat los je dat met z'n 2'en op, niet met een rechter de rest van de wereld
En ik!quote:Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik wil wel trouwen, maar ik hoef niet per sé zo'n gigantische bruiloft. Ik zou het liefste trouwen, ergens in een mooi, warm land op het strand met alleen mijn vriend en ik.
Waarom dan? Dan valt ook nog eens het "officieel elkaar de liefde verklaren in het bijzijn van vrienden en familie" weg.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik wil wel trouwen, maar ik hoef niet per sé zo'n gigantische bruiloft. Ik zou het liefste trouwen, ergens in een mooi, warm land op het strand met alleen mijn vriend en ik.
Vrij weinig. Maar voor mij is er dan die verbintenis voor het leven, die vind ik het belangrijkste.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:51 schreef UltraR het volgende:
[..]
Waarom dan? Dan valt ook nog eens het "officieel elkaar de liefde verklaren in het bijzijn van vrienden en familie" weg.
Wat zal er dan na dat trouwen op het strand anders zijn dan ervoor?
waarom nietmachines?quote:Op maandag 22 juni 2009 17:48 schreef bendk het volgende:
Vrouwen hebben geen interesse voor een man of een vriendje, wel voor een relatie. Zo vast mogelijk als het maar kan.
Derhalve vind je in hun uitgaanstasje: make up spullen, touwen kettingen prikkeldraad plakband en nietmachines...
Ja, dat klinkt als een bijzonder betrouwbaar onderzoek.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:31 schreef bendk het volgende:
Voor een soort amateur onderzoekje heb ik het volgende gedaan:
tekst 1 :iets van ik ben een happy single en zoek een happy single
tekst 2: iets van hoog inkomen, villa, betrouwbaar, graag trouwen
Reakties:
tekst 1: 0
tekst 2: 184
dames: get a life !!!
Ik verbied je niet om hetzelfde te doen maar dan op jouw manier. Ik wil eigenlijk best wel een -stevige- weddenschap met je aangaan over de uitslag ...quote:Op maandag 22 juni 2009 18:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt als een bijzonder betrouwbaar onderzoek.
Who cares of mijn kerel een hoog inkomen heeft en misschien wel een villa voor me kan kopen. Als ik maar van hem houd, is het goed.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:45 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik verbied je niet om hetzelfde te doen maar dan op jouw manier. Ik wil eigenlijk best wel een -stevige- weddenschap met je aangaan over de uitslag ...
Dat wil ik ook heel graag.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:44 schreef Dipkip het volgende:
Ik zie eigenlijk het meest uit naar het getrouwd zíjn om eerlijk te zijn. Ik wil graag zijn achternaamen het betekent dus voor ons dat we beginnen te proberen kinderen te krijgen, en dat wil ik het liefst van alles.
Maar dat is ook al niet het geval. Er is helemaal niets onomkeerbaars aan een huwelijk.quote:Op maandag 22 juni 2009 17:57 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Vrij weinig. Maar voor mij is er dan die verbintenis voor het leven, die vind ik het belangrijkste.
Dat kan je dan dus al vergeten.quote:Op maandag 22 juni 2009 18:44 schreef Dipkip het volgende:
Mijn vriend wil een grotere bruiloft met alle vrienden en familie, dus dat moeten we nog beslissen (ik denk dus dat het wel een grotere bruiloft wordt). Ik wil wel een ring, jurk en taart. Ik wil er niet te veel geld aan uitgeven allemaal,
Tip: kijk uit voor dames met handtasjes !!!quote:Op maandag 22 juni 2009 19:12 schreef vosss het volgende:
Ik zie in het hele trouwen ook compleet geen enkele meerwaarde.
Ja, wellicht dat het makkelijker is voor de belastingdienst. Nou, dan doe ik zelf wel wat meer moeite met aangifte doen
Ik wil niet trouwen. Met niemand. Het enige wat het aan extra zekerheid met zich mee brengt is dat je diep in de buidel moet tasten mocht het mislopen en daar pas ik voor.
Vrouwen schijnen dat maar moeilijk te begrijpen, want als je zegt dat je NIET wilt trouwen dan hou je ineens niet meer van ze
JAWEL IK WIL ALLEEN NIET TROUWEN GODVERDOMMEEE!!!!
Goed punt.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:12 schreef vosss het volgende:
Ik zie in het hele trouwen ook compleet geen enkele meerwaarde.
Ja, wellicht dat het makkelijker is voor de belastingdienst. Nou, dan doe ik zelf wel wat meer moeite met aangifte doen
Ik wil niet trouwen. Met niemand. Het enige wat het aan extra zekerheid met zich mee brengt is dat je diep in de buidel moet tasten mocht het mislopen en daar pas ik voor.
Vrouwen schijnen dat maar moeilijk te begrijpen, want als je zegt dat je NIET wilt trouwen dan hou je ineens niet meer van ze
JAWEL IK WIL ALLEEN NIET TROUWEN GODVERDOMMEEE!!!!
Neen er loopt er ook wel eens een man tussendoorquote:Op maandag 22 juni 2009 19:16 schreef THEFXR het volgende:
niet alle vrouwen zijn toch golddiggers, waar je last van krijgt als je gaat scheiden
Dat is dus al bullshit. daar kies je allemaal zelf voor om te doen. Zelfs de ambtenaar is gratis (op een maandag). Kosten: een uittreksel van de gemeente x2.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:08 schreef UltraR het volgende:
Dat kan je dan dus al vergeten.
Officiële kosten (ambtenaar), uit eten met een aantal mensen, zaal afhuren, drankjes voor heel veel mensen, jurk, ring, taart.
Kosten: vele duizenden euro's.
Hoezo is dat niet het geval? Als ik ga trouwen, verwacht ik niet dat ik over 10 jaar ga scheiden.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:08 schreef UltraR het volgende:
[..]
Maar dat is ook al niet het geval. Er is helemaal niets onomkeerbaars aan een huwelijk.
En als je echt van elkaar houd en je blijft de rest van je leven bij elkaar, is dát toch je verbintenis voor het leven? Hoeft geen huwelijk aan te pas te komen.
.
Mag ik dat alles met 1 woord samenvatten: zekerheid ?quote:Op maandag 22 juni 2009 19:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet het geval? Als ik ga trouwen, verwacht ik niet dat ik over 10 jaar ga scheiden.
En dat is jouw mening. Voor mij geeft trouwen wel die verbintenis. En ik hoef niet in de kerk trouwen, dat kan me allemaal aan mijn reet roesten. Maar dat doe ik waarschijnlijk wel, omdat ik dat toch een stukje respect tonen vind naar mijn schoonfamilie.
Niks is zeker in het leven. Dan kan je net zo goed op het moment dat je geboren bent dood gaan.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:32 schreef bendk het volgende:
[..]
Mag ik dat alles met 1 woord samenvatten: zekerheid ?
Waarom zou ik?!quote:Op maandag 22 juni 2009 18:45 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik verbied je niet om hetzelfde te doen maar dan op jouw manier. Ik wil eigenlijk best wel een -stevige- weddenschap met je aangaan over de uitslag ...
Maar op zich verandert een huwelijksvoltrekking toch niets aan de situatie tussen jou en je vriend? Het is niet zo dat je relatie ineens van een 7 naar een 8 gepimpt wordt door een ja-woord. Of dat je relatie zekerder is door een ja-woord. Als er een onleefbare situatie tussen jullie ontstaat, zullen jullie uit elkaar gaan. Getrouwd of niet. En als het heerlijk gaat tussen jullie, zullen jullie gelukkig zijn. Getrouwd of niet.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet het geval? Als ik ga trouwen, verwacht ik niet dat ik over 10 jaar ga scheiden.
En dat is jouw mening. Voor mij geeft trouwen wel die verbintenis.
ik vind dat je de vraag ic het antwoord ontwijkt...quote:Op maandag 22 juni 2009 19:56 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Niks is zeker in het leven. Dan kan je net zo goed op het moment dat je geboren bent dood gaan.
Kom zeg, waarom zou ik moeite doen om te gaan rammelen aan jouw ingebakken vooroordelen?quote:
Ik reageerde uiteraard specifiek op haar post, waarin ze aangaf dat haar vriend een grote bruiloft wilde en zij zelf een ring, jurk en taart.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat is dus al bullshit. daar kies je allemaal zelf voor om te doen. Zelfs de ambtenaar is gratis (op een maandag). Kosten: een uittreksel van de gemeente x2.
Ik pakte je post maar zie meer van die reacties dat trouwen duur moet zijn. Dat hoeft helemaal niet. Het is maar wat je wilt. En wie je daar bij wilt hebben.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:25 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ik reageerde uiteraard specifiek op haar post, waarin ze aangaf dat haar vriend een grote bruiloft wilde en zij zelf een ring, jurk en taart.
Nee, dat doet niemand. En toch gebeurd het bij meer dan 1/3. En nog wel sneller ook. Punt is dat je met een huwelijk niet opeens onlosmakelijk met elkaar bent verbonden. Je kunt, en zult mag ik hopen, gewoon nog uit elkaar gaan als het echt niet meer werkt. Niemand kan in de toekomst kijken. Jij en je partner kunnen zó veranderen, dat jullie gewoon niet meer bij elkaar passen. Dat kan gebeuren, mensen veranderen. Maar als je dan getrouwd bent zul je aan een dure scheiding moeten.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:27 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Het is mijn mening. Ik zeg ook niet dat jij niet mag trouwen. Ik wil alleen graag weten waarom je het wilt. Puur uit interesse.quote:En dat is jouw mening. Voor mij geeft trouwen wel die verbintenis. En ik hoef niet in de kerk trouwen, dat kan me allemaal aan mijn reet roesten. Maar dat doe ik waarschijnlijk wel, omdat ik dat toch een stukje respect tonen vind naar mijn schoonfamilie.
Dat is gelul. Mijn ouders zijn getrouwd voor ik meen 60 euro. Op een dinsdagochtend op het gemeentehuis, met de getuigen er bij en 10 minuten later sta je buiten. Vervolgens hebben ze bij hun thuis een feest gegeven voor vrienden en familie. Ik heb de bruidstaart voor ze gemaakt. En de foto's hebben we in hun tuin gemaakt.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:08 schreef UltraR het volgende:
Officiële kosten (ambtenaar), uit eten met een aantal mensen, zaal afhuren, drankjes voor heel veel mensen, jurk, ring, taart.
Dat beweer ik niet. Voor mij is het huwelijk niet iets om meer zekerheid te krijgen in mijn relatie. Voor mij is het gewoon het feit dat je dan ook "echt" met elkaar verbonden bent. Ik kan het niet goed uitleggen. Maar zo voelt het.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:19 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Maar op zich verandert een huwelijksvoltrekking toch niets aan de situatie tussen jou en je vriend? Het is niet zo dat je relatie ineens van een 7 naar een 8 gepimpt wordt door een ja-woord. Of dat je relatie zekerder is door een ja-woord. Als er een onleefbare situatie tussen jullie ontstaat, zullen jullie uit elkaar gaan. Getrouwd of niet. En als het heerlijk gaat tussen jullie, zullen jullie gelukkig zijn. Getrouwd of niet.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar ik vind het eigenlijk onzinnig om dan maar meteen te zeggen om niet te gaan trouwen. En ja, natuurlijk zal ik met mijn relatie stoppen als blijkt dat het niet meer goed, maar om daarvoor nou te zeggen dat ik niet wil trouwen. En ik zeg ook niet dat ik nu wil trouwen, of na 2 jaar. Ik wil pas trouwen als ik echt al lang samen ben met mijn vriend en we er SAMEN achter staan.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:31 schreef UltraR het volgende:
[..]
Nee, dat doet niemand. En toch gebeurd het bij meer dan 1/3. En nog wel sneller ook. Punt is dat je met een huwelijk niet opeens onlosmakelijk met elkaar bent verbonden. Je kunt, en zult mag ik hopen, gewoon nog uit elkaar gaan als het echt niet meer werkt. Niemand kan in de toekomst kijken. Jij en je partner kunnen zó veranderen, dat jullie gewoon niet meer bij elkaar passen. Dat kan gebeuren, mensen veranderen. Maar als je dan getrouwd bent zul je aan een dure scheiding moeten.
Ik denk dat je mijn antwoord wel uit mijn antwoord op een andere quote kan halen. Die verbondenheid is iets wat me aantrekt. Ook dat ik zijn achternaam kan aannemen, dat lijkt me gewoon heerlijk. En het is niet zozeer dat ik op tenen ga staan als ik niet ga trouwen, alleen mijn schoonfamilie is sterk religieus en voor hen is het waarschijnlijk erg belangrijk om voor de kerk te gaan trouwen en ik denk dat mijn vriend dat ook fijn zal vinden. En daar heb ik verder geen problemen mee.quote:Daar heb je gelijk in. Het is mijn mening. Ik zeg ook niet dat jij niet mag trouwen. Ik wil alleen graag weten waarom je het wilt. Puur uit interesse.
En van die (schoon)familie. Door niet te trouwen zal ik keihard op de tenen gaan staan van zo'n 80% van mijn familie. En dat vind ik heerlijk.
gaaaaaaaapquote:Op maandag 22 juni 2009 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kom zeg, waarom zou ik moeite doen om te gaan rammelen aan jouw ingebakken vooroordelen?
He, soort zoekt soort toch? Hij zal er veel mee in aanraking komen.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:04 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat iedere vrouw een golddigger is, is jouw probleem.
Dat is ook weer zo.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
He, soort zoekt soort toch? Hij zal er veel mee in aanraking komen.
Kosten: een paar tientjes.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:08 schreef UltraR het volgende:
Daar geloof ik inderdaad ook niet in, dat trouwen de mooiste dag van je leven is op zich lijkt me een totaalruptuur ook niet het schoolvoorbeeld van een toffe dag, maar goedquote:Op maandag 22 juni 2009 21:14 schreef Ernemmertje het volgende:
En dan zeggen ze, mooiste dag van je leven. Pfff.. voor mij is dat als je eigen kindje geboren wordt!!
quote:Op maandag 22 juni 2009 22:00 schreef Dipkip het volgende:
op zich lijkt me een totaalruptuur ook niet het schoolvoorbeeld van een toffe dag, maar goed
Natuurlijk, daar zit em het verschil van beleving ook in. Jij hebt het huwelijk nodig om je 'echt' met de ander verbonden te voelen. Het geef je meer zekerheid over je situatie, je voelt dat het 'echt' is. Anderen vinden dat gek, omdat die zo'n bevestiging door het huwelijk niet nodig hebben. Klaar. Dit is overigens geen kritiek op jou oid.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:59 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Voor mij is het huwelijk niet iets om meer zekerheid te krijgen in mijn relatie. Voor mij is het gewoon het feit dat je dan ook "echt" met elkaar verbonden bent. Ik kan het niet goed uitleggen. Maar zo voelt het.
Mwah, zo kun je het wel stellen. Ik heb van mezelf sowieso al vrij veel bevestiging nodig, dus dat zou wel eens bevestiging kunnen zijn dat mijn vriend daadwerkelijk zijn leven met mij wil delen. Maar je moet het niet zien als iets wat ik gebruik om er van overtuigd te zijn dat mijn vriend van me houdt, anders zouden we het onderwerp trouwen niet eens overwegen gok ik.quote:Op maandag 22 juni 2009 22:28 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Natuurlijk, daar zit em het verschil van beleving ook in. Jij hebt het huwelijk nodig om je 'echt' met de ander verbonden te voelen. Het geef je meer zekerheid over je situatie, je voelt dat het 'echt' is. Anderen vinden dat gek, omdat die zo'n bevestiging door het huwelijk niet nodig hebben. Klaar. Dit is overigens geen kritiek op jou oid.
Wel een beetje sneu.quote:Op maandag 22 juni 2009 21:04 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Dat jij denkt dat iedere vrouw een golddigger is, is jouw probleem.
Ik zie in mijn omgeving heel veel mensen die uiteindelijk, nadat ze jaren hebben geroepen dat ze niks hebben met 't huwelijk, toch snel (of stiekem, op maandagochtend) trouwen. De reden? Kinderenquote:Op maandag 22 juni 2009 21:14 schreef Ernemmertje het volgende:
Ik vind trouwen juist onzin.. Als het over papieren gaat, zet dan gewoon een handtekening en klaar is kees maar maak er dan geen toneelspel van dat je ook nog eens bakken vol geld kost.
Bovendien vind ik het verschrikkelijk om in het middelpunt te staan , bleh! Niks voor mij.
En dan zeggen ze, mooiste dag van je leven. Pfff.. voor mij is dat als je eigen kindje geboren wordt!!
En als ik wil dat we met elkaar verbonden zijn voor het leven ken je netzo goed een tattoo laten zetten bij allebei (ken je ook weg laten halen enzo maar een stuk minder gedoe dan trouwen/scheiden....)Maarja ieder zijn eigen ding.
Zo, niet alle vrouwen vinden dat dus belangrijkwhehe
Kortom de CDA en vriendjes en vriendinnetjes handoplegging...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:15 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Ik zie in mijn omgeving heel veel mensen die uiteindelijk, nadat ze jaren hebben geroepen dat ze niks hebben met 't huwelijk, toch snel (of stiekem, op maandagochtend) trouwen. De reden? Kinderen![]()
't Zijn leuke principes, zo van: trouwen hoeft van mij niet, maar die principes gaan vrijwel altijd overboord als er kinderen komen en de regelgeving in de weg gaat zitten. Ongehuwden moeten echt heel sterk in hun principe geloven, want ze moeten er verdomd veel voor doen om 't net zo goed geregeld te krijgen als hun gehuwde vrienden. Voorbeeldje: weduwen/wezenverzekering. Als één van beide partners doodgaat, zitten ze met de gebakken peren. Die shit kun je allemaal bij de notaris laten vastleggen, maar dat kost veel meer tijd en energie dan gewoon ff trouwen. Dan is 't in één keer geregeld en ben je van de rompslomp en het papierwerk af
Kortom: gemak dient de mens. Leer lezen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:36 schreef bendk het volgende:
Kortom de CDA en vriendjes en vriendinnetjes handoplegging...
Tip: verdiep je eens een keertje in de nederlandsche politiekquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Kortom: gemak dient de mens. Leer lezen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:40 schreef bendk het volgende:
Tip: verdiep je eens een keertje in de nederlandsche politiek
jij leert snel !quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat is ook. Het CDA heeft er op slinkse wijze voor gezorgd dat 'men' weer meer gaat trouwen omdat dat makkelijker is. Dat past prima in hun ideaalplaatje met het gezin als hoeksteen van de samenleving.
Het is één groot complot van Balkenende en consorten.
Nou, het CDA heeft zich wel altijd verzet tegen nieuwe regels, waardoor het huwelijk gemakkelijker omzeild kan worden. De slagen die daar wél in zijn gemaakt zijn ook niet toevallig onder Paars tot stand gekomen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat is ook. Het CDA heeft er op slinkse wijze voor gezorgd dat 'men' weer meer gaat trouwen omdat dat makkelijker is. Dat past prima in hun ideaalplaatje met het gezin als hoeksteen van de samenleving.
Het is één groot complot van Balkenende en consorten.
Je kunt je ook afvragen waarom vrij veel mensen zich zo spastisch tegen 't huwelijk verzetten. Het is echt niet anders hoor, als je een samenlevingscontract laat opstellen en je ervoor zorgt dat de kinderen geëcht zijn en de juiste achternaam hebben etc. Punt is: waarom zou je? 't Komt uiteindelijk op precies hetzelfde neer, alleen kun je met een samenlevingscontract blijven roepen dat je zo lekker anti-huwelijk bent, en zo rebels. Ik weet niet wat er rebels is aan het ondertekenen van tig papieren, als je ook in één snelle actie van het hele gelazer af kan zijnquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:36 schreef bendk het volgende:
Kortom de CDA en vriendjes en vriendinnetjes handoplegging...
Academisch: een vrouw is 3 jaar verliefd en een man 9 maanden...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:05 schreef saaw het volgende:
Het is niet dat ik niet wil trouwen uit rebelsheid maar ik wil mijn vriend niet iets beloven [eeuwige liefde] waarvan ik niet zeker weet dat ik het waar kan maken, je weet nooit wat er gebeurt.
Enige optie is dus om andere huwelijkse geloften te schrijven en enkel te beloven dat je altijd je best voor elkaar zal doen oid.
Buiten dat heb ik geen enkele behoefte aan een enorme trouwerij dus mocht het er ooit van komen [om kinderen idd] dan zal het wel op maandagochtend worden ofzo.
quote:Op maandag 22 juni 2009 17:48 schreef bendk het volgende:
Vrouwen hebben geen interesse voor een man of een vriendje, wel voor een relatie. Zo vast mogelijk als het maar kan.
Derhalve vind je in hun uitgaanstasje: make up spullen, touwen kettingen prikkeldraad plakband en nietmachines...
quote:
quote:Op maandag 22 juni 2009 19:18 schreef bendk het volgende:
[..]
Tip: kijk uit voor dames met handtasjes !!!
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 07:51 schreef bendk het volgende:
Dames in nederland, let op !!!
Volgende week maandag is er bij de Hema een aanbieding: 3 trouwringen halen, 2 betalen....
Hup...neem de slaapzak mee en ga zondagavond voor de deur liggen
Is je relatie net stuk gelopen ofzo? Je klinkt zo verbitterdquote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:10 schreef bendk het volgende:
[..]
Academisch: een vrouw is 3 jaar verliefd en een man 9 maanden...
Zonder kinderen zie ik de noodzaak van trouwen ook niet zoquote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:05 schreef saaw het volgende:
Het is niet dat ik niet wil trouwen uit rebelsheid maar ik wil mijn vriend niet iets beloven [eeuwige liefde] waarvan ik niet zeker weet dat ik het waar kan maken, je weet nooit wat er gebeurt.
Enige optie is dus om andere huwelijkse geloften te schrijven en enkel te beloven dat je altijd je best voor elkaar zal doen oid.
Buiten dat heb ik geen enkele behoefte aan een enorme trouwerij dus mocht het er ooit van komen [om kinderen idd] dan zal het wel op maandagochtend worden ofzo.
nee hoor, ben een zeer enthousiaste single en heb nogal wat humor, komt door de zuivere lucht hier...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Is je relatie net stuk gelopen ofzo? Je klinkt zo verbitterd
Tja, maar wat is er nou echt mis met trouwen? Het maakt alles inderdaad veel makkelijker en het kan een leuke dag zijn. Waarom zouden principes hier iets op tegen hebben? Helemaal als je vriendin het graag wilt. En als je toch al plannen voor kinderen hebt...waarom niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:15 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Ik zie in mijn omgeving heel veel mensen die uiteindelijk, nadat ze jaren hebben geroepen dat ze niks hebben met 't huwelijk, toch snel (of stiekem, op maandagochtend) trouwen. De reden? Kinderen![]()
't Zijn leuke principes, zo van: trouwen hoeft van mij niet, maar die principes gaan vrijwel altijd overboord als er kinderen komen en de regelgeving in de weg gaat zitten. Ongehuwden moeten echt heel sterk in hun principe geloven, want ze moeten er verdomd veel voor doen om 't net zo goed geregeld te krijgen als hun gehuwde vrienden. Voorbeeldje: weduwen/wezenverzekering. Als één van beide partners doodgaat, zitten ze met de gebakken peren. Die shit kun je allemaal bij de notaris laten vastleggen, maar dat kost veel meer tijd en energie dan gewoon ff trouwen. Dan is 't in één keer geregeld en ben je van de rompslomp en het papierwerk af
Ja, dat dus!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:56 schreef Revolverheld het volgende:
[..]
Je kunt je ook afvragen waarom vrij veel mensen zich zo spastisch tegen 't huwelijk verzetten. Het is echt niet anders hoor, als je een samenlevingscontract laat opstellen en je ervoor zorgt dat de kinderen geëcht zijn en de juiste achternaam hebben etc. Punt is: waarom zou je? 't Komt uiteindelijk op precies hetzelfde neer, alleen kun je met een samenlevingscontract blijven roepen dat je zo lekker anti-huwelijk bent, en zo rebels. Ik weet niet wat er rebels is aan het ondertekenen van tig papieren, als je ook in één snelle actie van het hele gelazer af kan zijn
Zo rationeel bekeken helemaal niets.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tja, maar wat is er nou echt mis met trouwen? Het maakt alles inderdaad veel makkelijker en het kan een leuke dag zijn. Waarom zouden principes hier iets op tegen hebben? Helemaal als je vriendin het graag wilt. En als je toch al plannen voor kinderen hebt...waarom niet.
Sowieso moet je toch eerst een hele tijd samen zijn en überhaupt samenwonen voordat je kan gaan trouwen, toch? Zo zie ik het dan. Ik wil graag trouwen, maar echt niet voordat ik een aantal jaar samen ben met mijn vriend (en dat is niet 2 jaarquote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:52 schreef UltraR het volgende:
[..]
Zo rationeel bekeken helemaal niets.
Echter, de heersende opinie in de samenleving is niet zo rationeel. Een hoop mensen vinden dat je relatie pas echt iets voorstelt als je getrouwd bent. Zeker van die mensen die extreem snel gaan trouwen vind ik echt belachelijk. Ik kan geen enkele reden bedenken om dat te doen. En toch gebeurd het vaak. Alsof het niet fatsoenlijk is om ongetrouwd een relatie te hebben ofzo.
Inderdaad. Als je eerst trouwt en dan pas gaat samenwonen kan dat flink tegenvallen. Het is immers heel anders om 24/7 bij elkaar te zijn. Sommige relaties overleven dat niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:04 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Sowieso moet je toch eerst een hele tijd samen zijn en überhaupt samenwonen voordat je kan gaan trouwen, toch? Zo zie ik het dan. Ik wil graag trouwen, maar echt niet voordat ik een aantal jaar samen ben met mijn vriend (en dat is niet 2 jaar) en ook niet voordat ik met hem samengewoond heb en echt kan zeggen dat ik dit wil.
Volgens mij is dat niet echt de heersende opinie. Tenminste, als ik in mijn omgeving kijk, ken ik slechts een paar getrouwde stellen en die zijn met name getrouwd vanwege het gemak nadat ze kinderen kregen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:52 schreef UltraR het volgende:
Echter, de heersende opinie in de samenleving is niet zo rationeel. Een hoop mensen vinden dat je relatie pas echt iets voorstelt als je getrouwd bent.
Volgens mij is die 'heersende opinie in de samenleving' meer de heersende opinie in jouw directe omgeving want ik herken dat echt totaal niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:52 schreef UltraR het volgende:
Zo rationeel bekeken helemaal niets.
Echter, de heersende opinie in de samenleving is niet zo rationeel. Een hoop mensen vinden dat je relatie pas echt iets voorstelt als je getrouwd bent. Zeker van die mensen die extreem snel gaan trouwen vind ik echt belachelijk. Ik kan geen enkele reden bedenken om dat te doen. En toch gebeurd het vaak. Alsof het niet fatsoenlijk is om ongetrouwd een relatie te hebben ofzo.
Verder speelt voor mij persoonlijk nog mee dat het grootste deel van mijn familie gereformeerd is en vanuit dat oogpunt samenwonen e.d. sterk afkeuren. Dus om die reden wil ik hen absoluut niet "tevreden stellen."
Mocht ik ooit aan kinderen willen beginnen is trouwen idd wel handig, maar dan zou ik waarschijnlijk voor een samenlevingscontract kiezen, puur om de naam.
Hoewel trouwen, maar niet voor de kerk ook wel een leuke "op de tenen gaan staan" optie is.
Ze zullen haar wel gedwongen eehhh...heel voorzichtig gemotiveerd hebben om zich te bekeren tot het enige echte ware geloof...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:32 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij is die 'heersende opinie in de samenleving' meer de heersende opinie in jouw directe omgeving want ik herken dat echt totaal niet.
Ik vind het eerlijk gezegd ook vrij kinderachtig om expres niet te trouwen omdat je dat je familie niet gunt. Jij bent er meer mee bezig hoe je je familie het hardst kan naaien dan met wat jij en je partner het liefst willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |