abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67755432
Toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriendin vertelde ze al gaandeweg in de relatie haar verwachtingen voor de toekomst. Samenwonen, of ik een kind wilde en ze wilde heel graag trouwen. Ik heb haar toen gezegd dat ik niet wilde trouwen, maar wel wilde samenwonen en ook rond mijn 30e wel kinderen met haar wilde. Daar ging zij mee akkoord.

Nu 3 jaar later begint ze steeds weer over 'trouwen. Als ik haar vraag waarom ze dat zo belangrijk vindt, kan ze dat moeilijk aangeven, ze zegt dan: ik wil gewoon die witte jurk aan! Trouwen lijkt me zo definitief, anderzijds ben ik volgens mij te jong voor dat soort beslissingen (miss is het anders als ik rond de 40 ben) Waarom hebben we hier in NL die achterlijke normen dat je rond de 30e moet gaan trouwen?? Ik wil gewoon samenwonen en het één en ander regelen bij de notaris als er een kind komt. Waarom de (van haar kant) dwang en druk van een huwelijk?

Essentie van het verhaal: ik heb heel duidelijk gezegd dat ik niet wil trouwen, zij ging daarmee akkoord, maar gooit toch geregeld een balletje op. Daardoor voel ik me onder druk gezet.

Zijn hier meer jongens waarvan de vriendin heel graag een huwelijk wil en jij niet? Hoe maken jullie daar afspraken over/gaan ermee om?
  maandag 6 april 2009 @ 12:20:06 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67755481
Waarom wil jij niet trouwen? Het antwoord op die vraag ligt waarschijnlijk in hetzelfde straatje als het antwoord op jouw vraag...
  maandag 6 april 2009 @ 12:23:03 #3
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67755557
Mijn vriendin wil ook erg graag trouwen, voor mij zou het niet hoeven. Aangezien we pas een paar jaar een relatie hebben verwacht ik de discussie de eerste tijd nog niet. Ik heb geaccepteerd dat ze graag wil trouwen, en ben niet van plan er een probleem van te maken.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_67755582
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarom wil jij niet trouwen? Het antwoord op die vraag ligt waarschijnlijk in hetzelfde straatje als het antwoord op jouw vraag...
The same thought toen ik jou verhaal las. Wat is er mis met trouwen? En als je het echt niet wilt, dan moet ze het respecteren.
  maandag 6 april 2009 @ 12:26:23 #5
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_67755636
Dus trouwen vind je wel zo definitief, maar kinderen nemen niet??
pi_67755653
omg jij weer

zo te zien aan al je topics ben je behoorlijk gefrustreerd over vanalles in je relatie
  Licht Ontvlambaar maandag 6 april 2009 @ 12:27:42 #7
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67755665
Ik heb geen idee, heb zelf niet die behoefte... Maar! Ik weet wel dat ik het krijgen van een kind veel definitiever en 'vastleggender' vind dan trouwen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 6 april 2009 @ 12:27:42 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67755667
Ze wil je aan zich binden.
En ze wil je geld
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 6 april 2009 @ 12:27:51 #9
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67755671
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:26 schreef ursel het volgende:
Dus trouwen vind je wel zo definitief, maar kinderen nemen niet??
3 woorden: zwarte, schoensmeer, Madonna.
Intelligent, but fucked up.
  maandag 6 april 2009 @ 12:28:02 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_67755677
Gezien het aantal scheidingen jaarlijks, is trouwen niet zo definitief.

Kind is idd stuk definitiever. Maar daar kom je nog wel achter
  maandag 6 april 2009 @ 12:28:37 #11
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67755696
Ja, ik wil met je trouwen, mits 3x p.w. sex."
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 april 2009 @ 12:29:17 #12
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67755714
Ik vind trouwen helemaal niet belangrijk. Toch gaan we het nu doen, voornamelijk omdat het juridisch makkelijker is nu we in Duitsland wonen. En omdat we een zoon hebben En nee, ik hoef geen witte jurk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 6 april 2009 @ 12:30:17 #13
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_67755749
TS heeft bindingsangst!
Waarom wil je NIET trouwen maar wel kinderen? Samen een kind hebben is veeeeeeel definitiever dan trouwen. Als je huwelijk mislukt kun je scheiden en besluiten dat je niks meer met elkaar te maken wil hebben. Als je samen een kind hebt, ben je tot elkaar veroordeeld voor de rest van je leven.
Bovendien moet je een hele hoop regelen bij de notaris, terwijl dat met trouwen allemaal automatisch geregeld is...
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  maandag 6 april 2009 @ 12:30:42 #14
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67755761
Ik wil niet trouwen, niet samenwonen en geen kids. Ik heb dus geen idee waarom vrouwen dat zo belangrijk vinden Misschien uit het idee van zekerheid? Alhoewel het natuurlijk de grootste schijnzekerheid is die je kan bedenken

Ik zou wel een keer zo'n jurk aan willen overigens
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 6 april 2009 @ 12:31:14 #15
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67755775
Persoonlijk heb ik gene enkele behoefte om te trouwen, en dan voornamelijk heb ik geen zin in dat hele feest, en ik zie er weinig meerwaarde in om de overheid officieel te betrekken bij een relatie tussen mij en mijn vriendin.

Mijn vriendin wil wel op den duur trouwen (met mij), dus het zal er ook wel van komen (en dan het liefst in het buitenland trouwen wat mij betreft), maar goed, ik kom opdagen, ik zeg ja, eet de chocoladecake, en wil op tijd weer naar bed.
  maandag 6 april 2009 @ 12:32:20 #16
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67755807
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:27 schreef Leanne het volgende:
omg jij weer

zo te zien aan al je topics ben je behoorlijk gefrustreerd over vanalles in je relatie

Inderdaad niet de meest stabiele basis voor een huwelijk, als ik het zo lees...
pi_67755812
ik hoef ook niet te trouwen, ik vind het allemaal zo ouderwets. Bespaar liever de kosten van een trouwerij om een keer lekker op vakantie te gaan voor 2 maanden
  maandag 6 april 2009 @ 12:36:58 #18
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_67755939
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:32 schreef babipangang het volgende:
ik hoef ook niet te trouwen, ik vind het allemaal zo ouderwets. Bespaar liever de kosten van een trouwerij om een keer lekker op vakantie te gaan voor 2 maanden
Zoiets had ik ook maar met een kind is het toch veel handiger om te trouwen heb ik gemerkt.
  maandag 6 april 2009 @ 12:39:12 #19
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67755977
Het is een beetje als met de zwarte weduwespin... Je moet in een bepaalde positie zitten om optimaal uitgenut te kunnen worden.
Intelligent, but fucked up.
  Donald Duck held maandag 6 april 2009 @ 12:39:58 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67755998
Omdat de relatie dan veel definitiever is. Dan kan ze zich ongestoord volvreten op de bank kijkend naar CallTV terwijl jij elke dag hard werkt om haar homeshoppingaankopen te betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 06-04-2009 12:47:12 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67756029
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:30 schreef DoctorB het volgende:
TS heeft bindingsangst!
Waarom wil je NIET trouwen maar wel kinderen? Samen een kind hebben is veeeeeeel definitiever dan trouwen. Als je huwelijk mislukt kun je scheiden en besluiten dat je niks meer met elkaar te maken wil hebben. Als je samen een kind hebt, ben je tot elkaar veroordeeld voor de rest van je leven.
Bovendien moet je een hele hoop regelen bij de notaris, terwijl dat met trouwen allemaal automatisch geregeld is...
Ja leuk dat scheiden maar dan wordt de man weer aan alle kanten uitgekleed. Ik ga ook niet trouwen, de tyfus voor die golddiggers. Samenwonen en kinderen kan ook, wanneer je dan uit elkaar gaat hoef je je partner niets te geven , wellicht alleen het kind. Dus zodra de partner alimentatie wordt afgeschaft ga ik er wellicht nog over denken.

En voor diegene die nu gaan posten dat je daar zelf debet aan bent, dat niet alle vrouwen hetzelfde zijn etcetc....ik zie in het dagelijkse leven heel veel relaties kapot gaan, juist die relaties waarvan men het nooit gedacht zou hebben dat ze zouden klappen, en de man,.......die mag nu 15 jaar alimentatie gaan betalen, zowel voor het kind als voor de partner.
  maandag 6 april 2009 @ 12:41:40 #22
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67756044
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Omdat de relatie dan veel definitiever is. Dan kun ze zich ongestoord volvreten op de bank kijkend naar CallTV terwijl jij elke dag hard werkt om haar homeshoppingaankopen te betalen.
Maar eigenlijk is er niks definitiefs aan toch? Je kunt zo weer van die volgevreten calltv-er af als je dat wilt
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  maandag 6 april 2009 @ 12:41:52 #23
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_67756052
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:18 schreef Leonidas82 het volgende:
Nu 3 jaar later begint ze steeds weer over 'trouwen. Als ik haar vraag waarom ze dat zo belangrijk vindt, kan ze dat moeilijk aangeven, ze zegt dan: ik wil gewoon die witte jurk aan!
Nee, even serieus nu. Welke argumenten heeft ze nou echt?

Want het gaat hier om iets wat, als het allemaal goed loopt, bepalend is voor de rest van jullie levens. Als het haar écht alleen maar gaat om het dragen van een witte jurk, dan heb jij natuurlijk een zwakzinnige als vriendin, dat snap je zelf ook.
Dus even geen bullshit: wát zijn haar argumenten nou echt?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  maandag 6 april 2009 @ 12:43:18 #24
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_67756094
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja leuk dat scheiden maar dan wordt de man weer aan alle kanten uitgekleed. Ik ga ook niet trouwen, de tyfus voor die golddiggers. Samenwonen en kinderen kan ook, wanneer je dan uit elkaar gaat hoef je je partner niets te geven , wellicht alleen het kind. Dus zodra de partner alimentatie wordt afgeschaft ga ik er wellicht nog over denken.

En voor diegene die nu gaan posten dat je daar zelf debet aan bent, dat niet alle vrouwen hetzelfde zijn etcetc....ik zie in het dagelijkse leven heel veel relaties kapot gaan, juist die relaties waarvan men het nooit gedacht zou hebben dat ze zouden klappen, en de man,.......die mag nu 15 jaar alimentatie gaan betalen, zowel voor het kind als voor de partner.
Als je niet getrouwd bent moet je ook voor het kind dokken.
  maandag 6 april 2009 @ 12:44:07 #25
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67756115
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan moet je ervoor zorgen dat je trouwt met een meisje die een betere baan heeft dan jij, en afspreken dat jij een deel van je carriere opgeeft om voor de kinderen te zorgen. In dat geval krijg je zelf alimentatie als het misloopt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')