Ja duidelijk, maar deze aflevering boeide wel om hem af te kijken.quote:Op zondag 26 april 2009 22:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Die reactie van Shell is echt schandalig: "Hij onderhield niemand dus zoveel schade is er niet.".
Dat vond ik een zeer zwak moment....quote:Op maandag 27 april 2009 00:36 schreef Regina7 het volgende:
"...weggemoff...eh...in ongerede geraakt"
Peter was weer op stoom.
een zin is relevant. daar begint de fout.quote:Op maandag 27 april 2009 00:36 schreef Doopy-X- het volgende:
Afgezien van het feit dat Shell niet netjes gehandeld heeft naar de nabestaanden toe vond ik het feit dat ze achteraf niet in het strafrechtelijke vervolgingstraject gedoken zijn niet echt relevant.
Ze hebben hem op non-actief gezet en hem daarna ontslagen, er is melding gedaan in Singapore en vanaf dat moment hebben de verschillende overheidsdiensten gefaald. Dat kan je niet op het conto van Shell schrijven.
Onzin. Er is melding gemaakt bij de overheidsdiensten, hij is zelfs met een politieboot van boord gehaald dus als ze die tanker aan de ketting gelegd wilden hebben had niet ze tegen kunnen houden.quote:Op maandag 27 april 2009 00:44 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
waarom niet? het schip had anders oponthoud, en dat kost geld.
waarom die mensen niet betaald voor { een ongelulk} vuile schooiers.
voor het opondhoud van de lading, dat schip had anders aan de ketting gelegen , dat kost geld.quote:Op maandag 27 april 2009 00:47 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Onzin. Er is melding gemaakt bij de overheidsdiensten, hij is zelfs met een politieboot van boord gehaald dus als ze die tanker aan de ketting gelegd wilden hebben had niet ze tegen kunnen houden.
Betalen? Voor wat?!
Ach, dergelijke gasten hebben niet zoveel rechten wat mij betreft. Iets minder politiek correct mag ook wel..quote:Op maandag 27 april 2009 03:03 schreef Peter6000 het volgende:
Ik vond het eigenaardig dat die Mike M herkenbaar in beeld kwam. Beetje misbruik maken van de ouderdom van de doodslag-verdachte, door Peter R de Vries, want waarom zou je als (min of meer bekenende) verdachte toestemming geven herkenbaar op de nationale televisie te komen.
mee eens.quote:Op maandag 27 april 2009 03:05 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ach, dergelijke gasten hebben niet zoveel rechten wat mij betreft. Iets minder politiek correct mag ook wel..
quote:BLOEDBAD IN BERG EN TERBLIJT
De uitzending van aanstaande zondag staat in het teken van de onopgeloste ‘Limburgse Heuvelmoord’. Op 14 augustus 2004 wordt het Zuid-Limburgse dorp Berg en Terblijt opgeschrikt door een gruwelijke moord. Het slachtoffer is de 68-jarige Jef Leukel. Zijn vrouw Mia (dan 69) is vreselijk toegetakeld door de dader en wordt voor dood achterlaten in hun woning. Mia is nog net in staat de politie te bellen. Daarna raakt ze voor enkele weken in coma.
De recherche treft op de plaats delict een enorme hoeveelheid sporen aan: bloed, kleding, schoeisel, vingerafdrukken en nog veel meer. Het is duidelijk dat in de woning van de familie Leukel een gruwelijk bloedbad heeft plaatsgevonden. Daarbij is ook de dader gewond geraakt omdat het echtpaar zich fel heeft verzet.
- DADER UIT LITOUWEN -
Peter R. de Vries reconstrueert de gebeurtenissen van de fatale 14 augustus 2004 en neemt de sporen nog een keer onder de loep. Ze leiden onder meer naar een dorpje in België, waar de dader kort voor de moord boodschappen deed bij een groentewinkel en tankte bij een pompstation. De sporen leiden uiteindelijk naar Litouwen. Want de politie vindt in en om de woning schoenen, sokken, een ketting en een trui, allemaal afkomstig uit Litouwen.
Peter reist af naar Litouwen en krijgt in het misdaadprogramma Kriminaliniai Tyrimai uitgebreid aandacht voor de zaak. Ook haalt hij in het Lithuanian Police Forensic Science het DNA van de dader nog eens door de databank.
- PROFILER WAYNE PORTER -
Verder wordt de hulp van de gerenommeerde Amerikaanse profiler Wayne Porter ingeroepen. Hij adviseerde de FBI bij een groot aantal moordzaken. Porter wordt ingevlogen naar de plaats delict en schetst een gedetailleerd profiel van de moordenaar van Jef Leukel.
Peter R. de Vries, misdaadverslaggever:
zondag 3 mei om 21.30 op SBS6
Idd. Paar dagen geleden in een plaatselijke krant al een verhaal van Mia gelezen. Brrrrquote:Op zondag 3 mei 2009 21:44 schreef Szura het volgende:
Wat een enorm slagveld in die woning zeg![]()
![]()
echt bruut wat daar gebeurd is
Idd.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:44 schreef Szura het volgende:
![]()
Dat viel mij ook al op.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:25 schreef sander-3 het volgende:
Laten ze nu gewoon zien waar dat dat mens nu woont
Ze laten een normaal Nederlands woonblokje zien met wat rijtjeshuizen. Zelfs de huisnummers zie je niet. Knappe Litouwer als je dat op basis hiervan kunt vindenquote:Op zondag 3 mei 2009 22:25 schreef sander-3 het volgende:
Laten ze nu gewoon zien waar dat dat mens nu woont
Of misschien toch een huurmoord? Dattie dat meenam als bewijs.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:01 schreef Brammetje het volgende:
Het lijkt toch wel veel op een uit de hand gelopen inbraak, hij ging er wel vandoor met de horloges en ringen van de slachtoffers.
Ik dacht toch echt een nummer te zien. Vond het ook nogal vreemd. Ookal is het verdomd moeilijk om te achterhalen waar het is, voor het zelfde geld herkend iemand het.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:44 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ze laten een normaal Nederlands woonblokje zien met wat rijtjeshuizen. Zelfs de huisnummers zie je niet. Knappe Litouwer als je dat op basis hiervan kunt vinden
Inderdaad die gedachte had ik gister ookquote:Op zondag 3 mei 2009 21:44 schreef Szura het volgende:
![]()
Zoiets kan ik me ook herinneren.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:10 schreef hetismijrobbert het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt een nummer te zien.
quote:Op maandag 11 mei 2009 00:10 schreef SouthBeach het volgende:
Heeft iemand de aflevering van vandaag gezien? Weet toevallig ook iemand waar ik de uitzending kan terugkijken of heeft iemand het toevallig opgenomen?
Dat dus.quote:
mee eens, die paupers mogen elkaar gerust afmaken. voor de Vries ook gemakkelijk, hij kent die onderwereld, denkt hij. mij raakt het niet, hij mag meer teruggaan naar mensen die werkelijk door een overval of moord in de problemen raken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:30 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
de laatste tijd is het geen reet meer aan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |