Ja duidelijk, maar deze aflevering boeide wel om hem af te kijken.quote:Op zondag 26 april 2009 22:05 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Die reactie van Shell is echt schandalig: "Hij onderhield niemand dus zoveel schade is er niet.".
Dat vond ik een zeer zwak moment....quote:Op maandag 27 april 2009 00:36 schreef Regina7 het volgende:
"...weggemoff...eh...in ongerede geraakt"
Peter was weer op stoom.
een zin is relevant. daar begint de fout.quote:Op maandag 27 april 2009 00:36 schreef Doopy-X- het volgende:
Afgezien van het feit dat Shell niet netjes gehandeld heeft naar de nabestaanden toe vond ik het feit dat ze achteraf niet in het strafrechtelijke vervolgingstraject gedoken zijn niet echt relevant.
Ze hebben hem op non-actief gezet en hem daarna ontslagen, er is melding gedaan in Singapore en vanaf dat moment hebben de verschillende overheidsdiensten gefaald. Dat kan je niet op het conto van Shell schrijven.
Onzin. Er is melding gemaakt bij de overheidsdiensten, hij is zelfs met een politieboot van boord gehaald dus als ze die tanker aan de ketting gelegd wilden hebben had niet ze tegen kunnen houden.quote:Op maandag 27 april 2009 00:44 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
waarom niet? het schip had anders oponthoud, en dat kost geld.
waarom die mensen niet betaald voor { een ongelulk} vuile schooiers.
voor het opondhoud van de lading, dat schip had anders aan de ketting gelegen , dat kost geld.quote:Op maandag 27 april 2009 00:47 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Onzin. Er is melding gemaakt bij de overheidsdiensten, hij is zelfs met een politieboot van boord gehaald dus als ze die tanker aan de ketting gelegd wilden hebben had niet ze tegen kunnen houden.
Betalen? Voor wat?!
Ach, dergelijke gasten hebben niet zoveel rechten wat mij betreft. Iets minder politiek correct mag ook wel..quote:Op maandag 27 april 2009 03:03 schreef Peter6000 het volgende:
Ik vond het eigenaardig dat die Mike M herkenbaar in beeld kwam. Beetje misbruik maken van de ouderdom van de doodslag-verdachte, door Peter R de Vries, want waarom zou je als (min of meer bekenende) verdachte toestemming geven herkenbaar op de nationale televisie te komen.
mee eens.quote:Op maandag 27 april 2009 03:05 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ach, dergelijke gasten hebben niet zoveel rechten wat mij betreft. Iets minder politiek correct mag ook wel..
quote:BLOEDBAD IN BERG EN TERBLIJT
De uitzending van aanstaande zondag staat in het teken van de onopgeloste ‘Limburgse Heuvelmoord’. Op 14 augustus 2004 wordt het Zuid-Limburgse dorp Berg en Terblijt opgeschrikt door een gruwelijke moord. Het slachtoffer is de 68-jarige Jef Leukel. Zijn vrouw Mia (dan 69) is vreselijk toegetakeld door de dader en wordt voor dood achterlaten in hun woning. Mia is nog net in staat de politie te bellen. Daarna raakt ze voor enkele weken in coma.
De recherche treft op de plaats delict een enorme hoeveelheid sporen aan: bloed, kleding, schoeisel, vingerafdrukken en nog veel meer. Het is duidelijk dat in de woning van de familie Leukel een gruwelijk bloedbad heeft plaatsgevonden. Daarbij is ook de dader gewond geraakt omdat het echtpaar zich fel heeft verzet.
- DADER UIT LITOUWEN -
Peter R. de Vries reconstrueert de gebeurtenissen van de fatale 14 augustus 2004 en neemt de sporen nog een keer onder de loep. Ze leiden onder meer naar een dorpje in België, waar de dader kort voor de moord boodschappen deed bij een groentewinkel en tankte bij een pompstation. De sporen leiden uiteindelijk naar Litouwen. Want de politie vindt in en om de woning schoenen, sokken, een ketting en een trui, allemaal afkomstig uit Litouwen.
Peter reist af naar Litouwen en krijgt in het misdaadprogramma Kriminaliniai Tyrimai uitgebreid aandacht voor de zaak. Ook haalt hij in het Lithuanian Police Forensic Science het DNA van de dader nog eens door de databank.
- PROFILER WAYNE PORTER -
Verder wordt de hulp van de gerenommeerde Amerikaanse profiler Wayne Porter ingeroepen. Hij adviseerde de FBI bij een groot aantal moordzaken. Porter wordt ingevlogen naar de plaats delict en schetst een gedetailleerd profiel van de moordenaar van Jef Leukel.
Peter R. de Vries, misdaadverslaggever:
zondag 3 mei om 21.30 op SBS6
Idd. Paar dagen geleden in een plaatselijke krant al een verhaal van Mia gelezen. Brrrrquote:Op zondag 3 mei 2009 21:44 schreef Szura het volgende:
Wat een enorm slagveld in die woning zeg![]()
![]()
echt bruut wat daar gebeurd is
Idd.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:44 schreef Szura het volgende:
![]()
Dat viel mij ook al op.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:25 schreef sander-3 het volgende:
Laten ze nu gewoon zien waar dat dat mens nu woont
Ze laten een normaal Nederlands woonblokje zien met wat rijtjeshuizen. Zelfs de huisnummers zie je niet. Knappe Litouwer als je dat op basis hiervan kunt vindenquote:Op zondag 3 mei 2009 22:25 schreef sander-3 het volgende:
Laten ze nu gewoon zien waar dat dat mens nu woont
Of misschien toch een huurmoord? Dattie dat meenam als bewijs.quote:Op zondag 3 mei 2009 23:01 schreef Brammetje het volgende:
Het lijkt toch wel veel op een uit de hand gelopen inbraak, hij ging er wel vandoor met de horloges en ringen van de slachtoffers.
Ik dacht toch echt een nummer te zien. Vond het ook nogal vreemd. Ookal is het verdomd moeilijk om te achterhalen waar het is, voor het zelfde geld herkend iemand het.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:44 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ze laten een normaal Nederlands woonblokje zien met wat rijtjeshuizen. Zelfs de huisnummers zie je niet. Knappe Litouwer als je dat op basis hiervan kunt vinden
Inderdaad die gedachte had ik gister ookquote:Op zondag 3 mei 2009 21:44 schreef Szura het volgende:
![]()
Zoiets kan ik me ook herinneren.quote:Op maandag 4 mei 2009 11:10 schreef hetismijrobbert het volgende:
[..]
Ik dacht toch echt een nummer te zien.
quote:Op maandag 11 mei 2009 00:10 schreef SouthBeach het volgende:
Heeft iemand de aflevering van vandaag gezien? Weet toevallig ook iemand waar ik de uitzending kan terugkijken of heeft iemand het toevallig opgenomen?
Dat dus.quote:
mee eens, die paupers mogen elkaar gerust afmaken. voor de Vries ook gemakkelijk, hij kent die onderwereld, denkt hij. mij raakt het niet, hij mag meer teruggaan naar mensen die werkelijk door een overval of moord in de problemen raken.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 00:30 schreef Dr_g0nz0 het volgende:
de laatste tijd is het geen reet meer aan
Afgelopen zondag was wel leuk, een dochter die vermoed dat zijn vader haar moeder vermoord heeft.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 01:43 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
mee eens, die paupers mogen elkaar gerust afmaken. voor de Vries ook gemakkelijk, hij kent die onderwereld, denkt hij. mij raakt het niet, hij mag meer teruggaan naar mensen die werkelijk door een overval of moord in de problemen raken.
en triest dat er niets mee gedaan wordt. het lijkt meer op zondagavondvermaak . net terug van het terrasje , ff zappen , OOOO wat een schande en vergeten, zolang justietie zo laks is kun je wel 100 uitzendingen maken. ik geloof er allang niet meer in.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 23:53 schreef F04 het volgende:
[..]
Afgelopen zondag was wel leuk, een dochter die vermoed dat zijn vader haar moeder vermoord heeft.
Maar dat valt Peter R. de Vries niet te verwijtenquote:Op zondag 24 mei 2009 01:58 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
en triest dat er niets mee gedaan wordt. het lijkt meer op zondagavondvermaak . net terug van het terrasje , ff zappen , OOOO wat een schande en vergeten, zolang justietie zo laks is kun je wel 100 uitzendingen maken. ik geloof er allang niet meer in.
Ik hoop wel dat het tot een directe confrontatie komt. Ben reuze benieuwd hoe deze kruimeldieven dan zullen reageren als ze oog in oog met prdv komen te staan.quote:
OPLICHTERS OP STROOPTOCHT
En de politie doet niets
Zondag 24 mei in Peter R. de Vries, misdaadverslaggever: twee reportages over veroordeelde oplichters die de ene na de andere ondernemer duperen. De politie krijgt de daders op een presenteerblaadje, maar doet er helemaal niets mee.
- MOTORDIEF -
Een motorhandelaar uit Soesterberg krijgt half januari bezoek van een man die geïnteresseerd is in een peperdure Suzuki-motorfiets. Ze spreken af dat de klant, die alvast een kopietje van zijn rijbewijs achterlaat, de volgende week terug mag komen voor een proefrit. In de tussentijd ontdekt de ondernemer dat het dezelfde man is die in 2004 een racemotor huurde en nooit meer terugbracht. Hiervoor is hij destijds veroordeeld. Nu, vijf jaar later, staat deze man weer bij hem op de stoep om een proefrit te maken.
De motordealer schakelt Peter R. de Vries in. We besluiten het spelletje mee te spelen om te zien of de man inderdaad zo brutaal is om weer een motor te stelen bij dezelfde zaak. In de Suzuki wordt een zogenaamd track and trace-systeem ingebouwd, zodat we de bewegingen van de motor op de voet kunnen volgen.
- SPECTACULAIRE UNDERCOVERACTIE -
Op het afgesproken tijdstip verschijnt de klant in de showroom in Soesterberg. Na het ondertekenen van het proefritformulier neemt hij de motor ter waarde van 16.000 euro mee om nooit meer terug te keren. Tijdens een spectaculaire undercoveroperatie zien we hoe de motordief linea recta naar Rotterdam rijdt.
Direct na de diefstal stapt de gedupeerde ondernemer met alle informatie over de dader naar de politie, maar die blijkt totaal niet geïnteresseerd…
- OPLICHTERS OP STROOPTOCHT -
In de tweede reportage zien we een oplichterstrio op strooptocht door Nederland.
Een verhuurbedrijf uit het Veluwse dorp Stroe verhuurt eind maart een bierfiets met bijbehorende aanhanger aan een drietal uit het zuiden van het land. Na enkele dagen ontdekt de eigenaar van het bedrijf dat hij het slachtoffer is geworden van een veroordeelde oplichter en diens handlangers. Zijn spullen, met een gezamenlijke waarde van 22.000 euro, zijn spoorloos verdwenen.
- DIVERSE GEDUPEERDEN -
Gelukkig heeft de bierfietsverhuurder zeer veel gegevens van de dieven verzameld: namen, adressen, nummers van identiteitsbewijzen, e-mailadressen en telefoonnummers. Direct na de diefstal geeft hij al deze informatie aan de plaatselijke politie. Hiermee moet het doodsimpel zijn om de daders op te sporen, maar daar dat is voor de politie geen reden om er iets mee te doen.
Ondertussen gaat de oplichters verder op dievenpad door het hele land. Diverse gedupeerden melden zich bij Peter R. de Vries. De schade loopt in de tienduizenden euro’s. Wanneer de politie ook in deze zaken geen poot uitsteekt, gaat Peter over tot actie.
Peter R. de Vries, misdaadverslaggever:
zondag 24 mei om 21.30 op SBS6
Idd.quote:
Johan in actie:quote:Op zondag 24 mei 2009 21:45 schreef Cyberia18 het volgende:
Die Johan zal straks geheid de zweet in zijn bilnaad gaan voelen.
Go Peter.
Idd, slachtoffer wordt dader, goh!quote:Op zondag 24 mei 2009 21:52 schreef Ronaldsen het volgende:
wat een lekkere gast die diender met z'n papos-stuk
Er zit inderdaad niks anders op het recht in eigen hand te nemen met zo'n incapabel politie systeemquote:Op zondag 24 mei 2009 21:57 schreef gitaarsnaar het volgende:
dit is echt ernstig
bananenrepubliek dat we zijn
ik denk dat ie hem normaal gesproken ook niet had meegegeven, maar hij is natuurlijk met Peter in zee gestapt voor deze undercover cameratieactie.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:12 schreef sander-3 het volgende:
Is dit niet een soort van zijn eigen schuld eigenlijk..Hij wist dat die gast het al eerder geflikt had.. en nu geeft ie alsnog een motor mee.. Ik denk niet dat ie aan de politie verteld van 'ik wist van tevoren al dat het diezelfde gozer was'.. anders vraagt de politie toch ook wel waarom hij hem toch had meegegeven.. Neemt niet weg dat die johan met zijn klauwen van die motor af moet blijven, maar die verhuurder wist waar die aan begon lijkt me..
Dat denk ik ook idd.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:15 schreef gitaarsnaar het volgende:
[..]
ik denk dat ie hem normaal gesproken ook niet had meegegeven, maar hij is natuurlijk met Peter in zee gestapt voor deze undercover cameratieactie.
quote:Op zondag 24 mei 2009 22:06 schreef Ronaldsen het volgende:
oeps foutje peterrrs tracing systeem FAIL
Alsof dat het handelen van de politie goed praat. Dat staat er gewoon los van, tuurlijk is het het risico geweest van die motorhandelaar. Maar zijn risico die hij doet om iets aan de kaak te stellen is het meer waard, want nu wordt aangetoont en bewezen hoe de dagelijkse gang van zaken is bij dat korps.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:12 schreef sander-3 het volgende:
Is dit niet een soort van zijn eigen schuld eigenlijk..Hij wist dat die gast het al eerder geflikt had.. en nu geeft ie alsnog een motor mee.. Ik denk niet dat ie aan de politie verteld van 'ik wist van tevoren al dat het diezelfde gozer was'.. anders vraagt de politie toch ook wel waarom hij hem toch had meegegeven.. Neemt niet weg dat die johan met zijn klauwen van die motor af moet blijven, maar die verhuurder wist waar die aan begon lijkt me..
Nee, dat niet.. maar het gaat me er meer om dat de politie dat misschien kan zeggen waardoor het toch een soort van eigen schuld is.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:19 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Alsof dat het handelen van de politie goed praat. Dat staat er gewoon los van, tuurlijk is het het risico geweest van die motorhandelaar. Maar zijn risico die hij doet om iets aan de kaak te stellen is het meer waard, want nu wordt aangetoont en bewezen hoe de dagelijkse gang van zaken is bij dat korps.
quote:Op zondag 24 mei 2009 22:21 schreef Pacifico het volgende:
[..]
Drie gewonden na ongeluk met bierfiets
Snap ik, en dat doen ze maar al te graag helaas.quote:Op zondag 24 mei 2009 22:22 schreef sander-3 het volgende:
[..]
Nee, dat niet.. maar het gaat me er meer om dat de politie dat misschien kan zeggen waardoor het toch een soort van eigen schuld is.
Natuurlijk moet de politie gewoon zijn werk doen ipv te gaan lopen mekkeren dat ze er niks aan kunnen doen
echt sadistisch van die agent om zo je voice mail in te sprekenquote:Op zondag 24 mei 2009 22:27 schreef sander-3 het volgende:
oh god ik stik bijna van het lachendat ie tegen die voicmail praatte maar het niet doorhad..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |