Vooruit dan maar.quote:Op zondag 5 april 2009 03:04 schreef Pacmaniac het volgende:
Kut zet ik het met mn bierpauper nog in ONZ ook. Moet natuurlijk naar KLB.
2 uit 2 noem ik niet weinig hoorquote:Op zondag 5 april 2009 03:06 schreef GGMM het volgende:
Ze heeft gelijk. Ze heeft ontzettend veel geluk dat ze niet zoveel feestdagen moet werken en jij loopt te zeuren dat je naar je ouders wilt.
Nou ik zat zo te denken hé.quote:Op zondag 5 april 2009 03:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil nog een andere klacht deponeren, waar blijft de stemming in het wallpaper topic.
Punt is dat ik met de feestdagen wél vrij heb genomen om naar haar ouders te gaan!(ze woont nog thuisquote:Op zondag 5 april 2009 03:08 schreef Morwen het volgende:
Loopt een vrouw eindelijk eens niet door te zeuren is het weer niet goed. Ga zelf naar je moeder toe, zij blij, jij blij. Iedereen blij.
Normaal noem ik dr pijpslet maar naar bitch luistert ze ookquote:Op zondag 5 april 2009 03:07 schreef HeldenHart het volgende:
suggestie add-on klacht: je vriendin een bitch noemen.
7quote:
Hier ga je al faliekant de mist in.quote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
nou nooit eens gewoon kritiek leveren of van mening verschillen zonder dat ze meteen in de verdediging schieten of boos worden.![]()
Je hoeft het toch niet altijd eens te zijn?![]()
Als voorbeeld deze situatie van vanmiddag:
TS - Welke dagen moet jij eigenlijk werken met Pasen? (vriendin werkt in de zorg)
Zij- Allebei de dagen![]()
TS- O oke , maar ik had graag ook een dag naar mijn ouders willen gaan...
Zij- ...........
TS - Had het geen optie geweest om één dag te gaan werken zodat we die andere dag naar mijn ouders hadden kunnen gaan?
Zij - Nou ik mag niet klagen als je hoort hoeveel feestdagen anderen moeten werken dan heb ik het nog goed geregeld(verongelijkt toontje)
TS- We hebben het nu toch niet over anderen?
Zij - Laat maar zitten dan![]()
Wtf weet je wel.![]()
![]()
Ik stelde de vraag totaal niet hatelijk , bijdehand of gefrustreerd maar METEEN in de verdediging alsof je ze van vreemdgaan beschuldigd![]()
Zeg niet dat ik een heilige ben maar als mensen kritiek hebben of iets aan de orde stellen waar ik zelf niet of nauwelijks rekening mee gehouden heb dan kun je minimaal toch fatsoenlijk en inhoudelijk reageren??
Klacht : Bitches die niet tegen fatsoenlijk commentaar kunnen en bij voorbaat al gepikeerd in de verdediging schieten uit angst dat ze wat verweten wordt.![]()
Subklacht bier = op
Ja dat is vragen om problemen! Hoe kun je verwachten van je vriendin dat ze 7 en dan bij de wallpapers ook in de ijskast stofzuiger!quote:
Jij bent een vrouw dus je reflecteert de reactie van mijn vriendin waarschijnlijk aan je eigen privé situatie ofzo. Trouwens dit topic is voor de boys gewoon klaar. Ga me toch ook niet bemoeien met een topic over inlegkruisjesquote:Op zondag 5 april 2009 03:13 schreef Isabeau het volgende:
Ze moet gewoon werken, jij bent hier de zeikerd. Pasen, mijn hemel, schoonouderbezoek
Neem nog een goldstrike. De kenker zegquote:Op zondag 5 april 2009 03:13 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Ja dat is vragen om problemen! Hoe kun je verwachten van je vriendin dat ze 7 en dan bij de wallpapers ook in de ijskast stofzuiger!
Jij moet je eerste vriendin nog krijgen of je betaald voor je sex?quote:Op zondag 5 april 2009 03:14 schreef Sapstengel het volgende:
Idd, schoonouders bezoeken is echt zo'n idee waar een vrouw mee komt. TS wat ben je voor pussy.
Ik zou ze je laten eten!quote:Op zondag 5 april 2009 03:15 schreef Pacmaniac het volgende:
Ga me toch ook niet bemoeien met een topic over inlegkruisjes
Aha, dat is het probleem dus. Nu al dat gezeik en ze woont nog thuis, succes met de 673542981716 feestdagen waar je nog om kan vechtenquote:Op zondag 5 april 2009 03:10 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Punt is dat ik met de feestdagen wél vrij heb genomen om naar haar ouders te gaan!(ze woont nog thuis)
Nogmaals reflexen gespiegeld aan je eigen privé omstandigheden zit ik niet op te wachten. Maak je maar lekker een eigen topic voor aan.quote:Op zondag 5 april 2009 03:16 schreef Perico het volgende:
Je vriendin zag dat die nieuwe collega (die op McDreamy lijkt) beide Paasdagen werkt en wist niet hoe gauw ze zich ook hiervoor moest opgeven.
Als jij bij je ouders zit, laat hij haar alle hoeken van de voorraadkamer zien.
Mischien kan je zoiets beter even van tevoren melden in plaats van er achteraf over te gaan miepen?quote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Ik heb geen schoonouders en vind Pasen werkelijk waar een flut'feest'.quote:Op zondag 5 april 2009 03:15 schreef Pacmaniac het volgende:
Jij bent een vrouw dus je reflecteert de reactie van mijn vriendin waarschijnlijk aan je eigen privé situatie ofzo. Trouwens dit topic is voor de boys gewoon klaar. Ga me toch ook niet bemoeien met een topic over inlegkruisjes
Mag je feministisch zijn als je aan me komt op een vervelende manier heb je wel gewoon een probleem...quote:
Juist door die tyfusmentaliteit heb je waarschijnlijk geen schoonouders.quote:Op zondag 5 april 2009 03:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen schoonouders en vind Pasen werkelijk waar een flut'feest'.Je moet gewoon niet zeiken. ga je toch lekker naar je ouders? Val haar daar niet mee lastig, zij moet werken.
Ik heb geen tyfusmentaliteit, ik zou mijn partner nooit proberen op zo'n manier een schuldgevoel aan te praten omdat ik zo nodig naar mijn ouders wil. Wie heeft hier nou de tyfusmentaliteit.quote:Op zondag 5 april 2009 03:20 schreef Pacmaniac het volgende:
Juist door die tyfusmentaliteit heb je waarschijnlijk geen schoonouders.
verkapte kijk-mij-greys-anatomy-kijken-reactiequote:Op zondag 5 april 2009 03:16 schreef Perico het volgende:
Je vriendin zag dat die nieuwe collega (die op McDreamy lijkt) beide Paasdagen werkt en wist niet hoe gauw ze zich ook hiervoor moest opgeven.
Als jij bij je ouders zit, laat hij haar alle hoeken van de voorraadkamer zien.
Jij.quote:Op zondag 5 april 2009 03:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen tyfusmentaliteit, ik zou mijn partner nooit proberen op zo'n manier een schuldgevoel aan te praten omdat ik zo nodig naar mijn ouders wil. Wie heeft hier nou de tyfusmentaliteit.
Nee maar geef toe. Pasenquote:Op zondag 5 april 2009 03:20 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Juist door die tyfusmentaliteit heb je waarschijnlijk geen schoonouders.
Juistquote:Op zondag 5 april 2009 03:23 schreef Pacmaniac het volgende:
Jij.
Relatie is geven en nemen hoor. Niet ikke en de rest kan kanker krijgen
quote:Op zondag 5 april 2009 03:24 schreef Twerk het volgende:
Het begint al met al aardig een oude wijven krentenbrood topic te worden.
Laat iedereen toch lekker zoiets onzinnigs als Pasen op zijn of haar manier invullen. Pasen dames en heren..
Het gaat erom dat het bij ons thuis "traditie" is dat we gezamenlijk een brunch nuttigen. Dit is geen verplichting maar wel iets waar we thuis waarde aan hechten.quote:Op zondag 5 april 2009 03:23 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee maar geef toe. Pasen. Met kerst bij je (school)familie op bezoek gaan en verplicht gezellig doen okay, maar met pasen?
. Alsof iemand ook maar iets om dat feest geeft.
Nou dan wat lul je danquote:
Ik hoop dat je kanker krijgt.quote:
Naar je oudersquote:Op zondag 5 april 2009 03:30 schreef Pacmaniac het volgende:
Laat maar zitten ik vraag Yvonne wel mee uit
Ligt eraan. Weet niet of ze op zondag wel buiten mag komen (buiten de kerkelijke verplichtingen om dan)quote:
quote:Op zondag 5 april 2009 03:27 schreef Krentenbol. het volgende:
[..]
Blijkbaar laat zijn vriendin hem niet bij de eitjes.
Jullie hebben relaties met jullie valkparkietjes of hoe zit dat met die eitjes?quote:Op zondag 5 april 2009 03:36 schreef FANN het volgende:
[..]
zou ik ook niet doen.... wat een zeur........
emo =???quote:Op zondag 5 april 2009 03:41 schreef onderscheid het volgende:
ts heeft gelijk.
ze is toch geen emo mag ik hopen?
gewoon ff aan de ketting leggen en zeggen dat ze moet luisteren, jij bent de baas immers.
Kan ik daar dan uit concluderen dat het gewoon de "aard van het beestje" is?quote:Op zondag 5 april 2009 03:51 schreef Pacmaniac het volgende:
Je zou ook kunnen lachen en zeggen goh...dat was niet handig van me hé !
Maar nee meteen blaten dat het aan anderen ligt (voorkeur) en als er geen anderen in de buurt waren dan lag het allemaal aan de omstandigheden !
Let er maar eens op. Een vrouw zal nooit excuus maken tenzij het in haar eigen belang is!
Blijkbaar wel jaquote:Op zondag 5 april 2009 04:21 schreef classpc het volgende:
[..]
Kan ik daar dan uit concluderen dat het gewoon de "aard van het beestje" is?
Wat doe je er dan aan?quote:
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van vrouwen slaan maar wellicht dat het effectief is.quote:Op zondag 5 april 2009 04:25 schreef classpc het volgende:
[..]
Wat doe je er dan aan?
Sla je het eruit?
Of pas je een "corrigerende tik" toe?
Veel praten helpt blijkbaar niet, want dan blijven ze het gewoon ontkennen.
Ja om daar gezellig te paasbrunchen met z'n opgefokte humeur paas eitjes te kloppen, pats meneer verliest.. "GODVERDOMME HOEREN KANKER KUT ZEIK TYFUS MOTHERFUCKER!!!! "quote:
Probeer je nu een baas te spelen?quote:Op zondag 5 april 2009 04:33 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
[..]
Ja om daar gezellig te paasbrunchen met z'n opgefokte humeur paas eitjes te kloppen, pats meneer verliest.. "GODVERDOMME HOEREN KANKER KUT ZEIK TYFUS MOTHERFUCKER!!!! "
oh nee TS is eigeiljk gewoon een kerel die moeilijk doet tegen zijn vriendin omdat hij haar eigelijk niet aan kan. Dat heeft die dan weer omdat die geen ruggengraat heeft omdat hij thuis altijd verwend is door pappie en mammie en daarom niks gewend is.
Nee TS heeft een sociaal leven. Jij niet. Anders was je ook geen mod op ONZ gewordenquote:
Ja niet dat ik het zelf zou doen maar als "professional" zijnde hequote:Op zondag 5 april 2009 04:31 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander van vrouwen slaan maar wellicht dat het effectief is.![]()
Al vraag ik me dat af. Niet voor niets worden vrouwen in relaties jarenlang mishandeld . Komt omdat ze de feiten niet willen bevestigen en constant ontkennen naar zichzelf toe alsmede de omgeving dat er dingen niet in de haak zijn.
Als je genoeg geld hebt kun je dat wellicht uitbesteden? Net als je tuin en kinderen?quote:Op zondag 5 april 2009 04:38 schreef classpc het volgende:
[..]
Ja niet dat ik het zelf zou doen maar als "professional" zijnde he
Ik kan stalkers nu ineens heel goed begrijpen. De hele dag lekker in de buurt maar niet de hele tijd dit soort gezeik.
Tsssk, bekijk je index eens. Ik mod het Kredietcrisis-forumquote:Op zondag 5 april 2009 04:38 schreef Pacmaniac het volgende:
Nee TS heeft een sociaal leven. Jij niet. Anders was je ook geen mod op ONZ geworden
quote:Op zondag 5 april 2009 04:40 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Als je genoeg geld hebt kun je dat wellicht uitbesteden? Net als je tuin en kinderen?
Weet alleen niet of het sfeerbevorderend is maar who gives a fuck
Gewoon onder het mom: opgeruimd staat netjes!quote:Op zondag 5 april 2009 04:57 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zou je willen adviseren eerst je vriendin te schieten en dan jezelf. kibbelen over pasen en vrije dagen.. pff
quote:Op zondag 5 april 2009 04:53 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
[..]
haha TS reageert op iedereen, maar draait de hele tijd om het onderwerp heen.
Korte samenvatting:
TS is een nerd Oeps, sorry haha. Nou hier komt die he. Paasbrunch is traditie bij familie TS. Vriendin zegt tegen TS ze gaat werken met pasen. TS trekt mond open, vriendin wimpelt hem simpel af, TS uitgeluld. TS word boos en gaat op FOK! een topic openen en vervolgens op iedereen reageren.
En mijn daaropvolgende analyse
1. Tradities met pasen vieren met je ouders terwijl je ook relax op stap kunt gaan en dan lekker uitslapen.. Dat je ouders jou aan je traditie houden en jij er ook zo op gesteld bent houdt dit, bot gezegd, in dat jij een verwend nest bent dat liever thuis zit dan iets nuttigs met ze tijd doet.
2. TS trekt mond open tegen vriendin. Vriendin heeft 2 dagen werk gepland, TS begint over PAAS brunch met ouders, al dan niet van te voren aangekaart, daar hebben wij geen inzicht over. Nou dat betekend dus dat de vriendin de bovenliggende partij in.
3. Bovenliggende partij, en dan niet in de slaapkamer, dat concludeer ik uit het feit dat vriendin hem simpel afwimpelt en TS daar niet mee om kan gaan. Vriendin is dus eigelijk te hoog gegrepen voor je.
4. TS is nu boos op FOK!. In plaats van dat je je energie opmaakt aan stappen of iets anders nuttigs, ga je ons hier maar zitten lastig vallen?
Damn jij hebt issues.
Ouderwets?? Jij bent er zo eentje van gescheiden ouders , grote egootjes en eigengeile broers en zussen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen??quote:Op zondag 5 april 2009 04:55 schreef Mexxa het volgende:
Schei toch uit.. Wat een onzin. Laat je meissie lekker werken, wat nou pasen? Ouderwetse gedoe om bij pa en moe op visite te moeten. 2009!!!!!!! Ben ik ff blij dat ik in de horeca werk
bennie in de zin van: bent niet? ... Ik weet het van mezelf, en geef t ook eerlijk toequote:Op zondag 5 april 2009 05:14 schreef Rots het volgende:
Mexxa je bennie goed.
Fuck sake het gáát helemaal niet om die feestdagen!quote:Op zondag 5 april 2009 05:13 schreef Mexxa het volgende:
Het is erg om toe te moeten geven (plaatsvervangende schaamte voor mijn mede geslacht) maar ergens snap ik je punt wel EEN HEEL KLEIN BEETJEMaar maak je niet zo druk. Je vriendin is happy met haar werk..
je weet niet waar het over gaat maar je weet wel dat ik niet goed ben? Lol.. Ja, waar gaat het eigenlijk over? Iets over paaseitjes zoeken met je ouders bij je vriendin op haar werk ofzoquote:Op zondag 5 april 2009 05:18 schreef Rots het volgende:
Goedzo.
Waar the fuck gaat dit topic over trouwens?
Serieus, ga pitten.quote:Op zondag 5 april 2009 05:22 schreef Mexxa het volgende:
[..]
je weet niet waar het over gaat maar je weet wel dat ik niet goed ben? Lol.. Ja, waar gaat het eigenlijk over? Iets over paaseitjes zoeken met je ouders bij je vriendin op haar werk ofzo
Kanker op of lul gezellig mee.quote:
Zeg TS, Ik zei al dat ik je punt begreep.. Maakte maar grapje. Vrouwen kunnen daar ook vrij irri in zijn, en totaal niet duidelijk..quote:Op zondag 5 april 2009 05:20 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Fuck sake het gáát helemaal niet om die feestdagen!![]()
Wat mij is opgevallen is dat vrouwen moeite hebben om foutjes, vergissingen, stommiteiten en andere voorkomende zaken (waar an sig niets mis mee is) toe te geven en een keer naar zichzelf te wijzen.
Niet alleen bij vrouwlief maar ook bij moedertjes op het schoolplein , caissières bij de AH , koffiedames op de zaak, districtmanagers , (ex) ministers en onderwijsassistenten![]()
Als je een foutje maakt kun je toch zeggen "oké sorry niet zo slim" Maar nee dan meteen een legbatterij aan excuses en fabeltjes om maar geen gezichtsverlies te hoeven lijden
Wrijf de stront anders ff uit je ogen.quote:Op zondag 5 april 2009 05:29 schreef Xennia het volgende:
Ik vind TS eigenlijk gewoon een zeikerd. Ik werk ook veel feestdagen, maar liever met Pasen dan met Oud en nieuw of 30 april. Ik krijg wel 160% voor dit soort onnozele feestdagen. Ga lekker alleen naar jouw ouders.
Vrouwen hebben gewoon een minder goed ontwikkeld abstractievermogen.quote:Op zondag 5 april 2009 05:31 schreef Pacmaniac het volgende:
Gaat niet om die feestdagen gaat om irreëel verdedigen van eigen belangen onder welke omstandigheden dan ook
Je schiet zelf voortdurend in de verdediging bij reacties in dit topic, of gaat in de tegenaanval.quote:Op zondag 5 april 2009 05:31 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wrijf de stront anders ff uit je ogen.
Gaat niet om die feestdagen gaat om irreëel verdedigen van eigen belangen onder welke omstandigheden dan ook
Blinde mongolen moet ik corrigeren ja . Daarnaast wat mijn vriendin met mijn ballen doet zijn jouw zaken niet lijkt me zo.quote:Op zondag 5 april 2009 05:36 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je schiet zelf voortdurend in de verdediging bij reacties in dit topic, of gaat in de tegenaanval.
Wat heeft jouw vriendin met jouw ballen gedaan?
Je kunt ook gewoon geen kritiek ontvangen.quote:Op zondag 5 april 2009 05:38 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Blinde mongolen moet ik corrigeren ja . Daarnaast wat mijn vriendin met mijn ballen doet zijn jouw zaken niet lijkt me zo.
Kijk dit is precies wat ik bedoel. Waarschijnlijk onbewust ben je het lijdend voorwerp van dit topic geworden.quote:Op zondag 5 april 2009 05:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon geen kritiek ontvangen.
quote:Op zondag 5 april 2009 03:15 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Jij bent een vrouw dus je reflecteert de reactie van mijn vriendin waarschijnlijk aan je eigen privé situatie ofzo. Trouwens dit topic is voor de boys gewoon klaar. Ga me toch ook niet bemoeien met een topic over inlegkruisjes
Ik hoef geen steun johquote:Op zondag 5 april 2009 05:43 schreef Mexxa het volgende:
TS, Als iemand tegen je in gaat is t niet goed, als ie je enigzins begrijpt is het ook niet goed.. Groetjes dan maar!
Gast ik zit niet te wachten op beschouwingen c.q. waardeoordelen aangaande mijn persoon of mijn relatie.quote:Op zondag 5 april 2009 05:50 schreef Poit- het volgende:
[..]
![]()
Jezus christus, ik vind dit eerder een vrouwentopic.. Als je vriendin moet werken em jij wilt per see naar je ouders dan ben jij de zeikerd en niet je vriendin... Ze heeft ook gewoon gelijk wat betreft die vrije dagen.
De vergelijking met inlegkruisjes slaat ook compleet nergens op. Dat je ook openlijk toegeeft een hekel te hebben aan je vriendin vind ik ook wel vrij kansloos btw.
Oeh zuig het licht uit zn ogenquote:Op zondag 5 april 2009 05:58 schreef Mexxa het volgende:
Misschien dat je deze vraag je vriendin straks voor kunt leggen? Ik kom net uit m'n werk, schenk nu m'n 2e borrel in, wacht tot m'n vriend uit z'n werk komt en dan geef ik hem goed van jetje. Wens je iig alvast hele fijne paasdagen toe!!!
Fijn dat je me toch nog even begrijptquote:Op zondag 5 april 2009 06:00 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Oeh zuig het licht uit zn ogen![]()
![]()
Jij ook fijne dagen en werkse![]()
Ah dus dat gaat niet over je vriendin... Die wel een tegenwoord heeft op jou commentaar "we hebben het nu toch niet over anderen".quote:Klacht : Bitches die niet tegen fatsoenlijk commentaar kunnen en bij voorbaat al gepikeerd in de verdediging schieten uit angst dat ze wat verweten wordt.
Haha je weet niet eens hoe je familie schrijft laat staan dat je kunt oordelen welke waarde het in iemand zijn/haar leven vertegenwoordigd .quote:Op zondag 5 april 2009 06:05 schreef Poit- het volgende:
[..]
Ah dus dat gaat niet over je vriendin... Die wel een tegenwoord heeft op jou commentaar "we hebben het nu toch niet over anderen".
Kan me geen reet schelen of ik de kern en bijzaak kan scheiden, je komt over als een waardeloze vriend die zijn famlie boven zijn vriendin stelt.
Ik snap dat ze niet naar haar schoonfamilie wil...
ps. Nee lulquote:Op zondag 5 april 2009 05:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ouderwets?? Jij bent er zo eentje van gescheiden ouders , grote egootjes en eigengeile broers en zussen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen??
Tja dan zou ik denk ik ook gewoon gaan werken.....
Die was raak héquote:Op zondag 5 april 2009 06:16 schreef Mexxa het volgende:
[..]
ps. Nee lul, ouders nog in leven en gelukkig samen, heel goed contact met broers, en iedereen respecteert wanneer de ander moet werken. Nou daaaag TS-je
![]()
Het geeft niet hoorquote:Op zondag 5 april 2009 06:21 schreef Mexxa het volgende:
[..]
je mag best weten, ik las het net pas, maar je bent best een eikel (met je paaseitjes) kus!
quote:Haha je weet niet eens hoe je familie schrijft laat staan dat je kunt oordelen welke waarde het in iemand zijn/haar leven vertegenwoordigd .![]()
Waarschijnlijk hebben ze jou al verbannen naar een internaat toen je 6 was ofzo![]()
Daarnaast wat is een tegenwoord?? Soort weerwoord maar dan anders?![]()
Ga spelen man, sukkel!
Dat komt omdat je nu nog in de ontkenningsfase zit .quote:Op zondag 5 april 2009 06:27 schreef Mexxa het volgende:
Zorg jij nou eerst maar dat je eigen situatie in orde is, voordat je over andere mensen gaat oordelen (waar je overigens volkomen naast zit) dag lieverd...
Mensen kun je eerst een beetje fatsoenlijk Nederlands leren?quote:Op zondag 5 april 2009 06:27 schreef Poit- het volgende:
Oeh een tiepfaud om 6 uur snachts en veel alcohol na een avond stappen, zou je ook eens moeten doen![]()
Mijn familie heeft me niet verbannen op me 6e, toen was er namelijk nog geen internet.. Daarnaast ben ik een graag gezien gezicht op verjaardagen etc.
Tegenwoord voor wat? Dat jij niet tegen een weerwoord van je vriendin kan is wel duidelijk nu, maar dat je je ook nog zo op de kast laat jagen door een onbekende internetgebruiker.. Tsja..
Ik ken genoeg vrouwen die gewoon hun fouten toegeven en hier gelukkig ook om kunnen lachen. Maakt het leven een stuk aangenamer. Je bent zelf een zeikerd dat je per see naar je familie wilt terwijll je vriendin gewoon moet werken waar ze waarschijnlijk weinig over te zeggen heeft..
Dus...
mijn god, (nee ik ben niet gelovig maar hou me in), jij bent echt een eikel!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 5 april 2009 06:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat komt omdat je nu nog in de ontkenningsfase zit .
Ik weet hetquote:Op zondag 5 april 2009 06:33 schreef Mexxa het volgende:
[..]
mijn god, (nee ik ben niet gelovig maar hou me in), jij bent echt een eikel!!!!!!!!!!!x
Jullie zijn beiden laagopgeleid zoveel is duidelijk maar wat zijn de raakvlakken vraag ik me af? Of hebben jullie elkaar al eerder leren kennen via een patiëntenvereniging of iets dergelijks?quote:Op zondag 5 april 2009 06:35 schreef Mexxa het volgende:
Kijk, die point, die begrijpt het. Heeft nog hetzelfde werk als mij ook. Jammer dat je zo jong bent:) oké nu echt tijd om iets anders te gaan doen. Mexxa braaf meisje!
Kun jij niet gewoon ergens in een meterkast biertjes gaan tappen? Volgens mij liggen daar namelijk veel meer je kwaliteitenquote:Op zondag 5 april 2009 06:38 schreef Poit- het volgende:
Jaja, gooi het maar op 'gebral'. Volgens mij staat er geen enkele typfout in... Je draait om de waarheid heen, je vriendin heeft gelijk, maar dit durf je niet toe te geven.
of ik mis het hele punt van deze klacht
Haha nee was het maar zo'n feest pannenkoekquote:Op zondag 5 april 2009 06:39 schreef kingmob het volgende:
Is de clue van dit topic nou dat de TS een vrouw is?
Fijn te weten dat je "hoe keer ik meiden tegen me het harnas in- deel 2" al uit hebt!!quote:Op zondag 5 april 2009 06:36 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ik weet hetEven die drempel over dan zakt je woede wel. Er was laatst bij de de Ikon een meisje die soortgelijke klachten had.
Veel praten was geloof ik toen het devies .
Dat vereist idd specifieke kwaliteiten . Takuya is mijn heldquote:Op zondag 5 april 2009 06:42 schreef Mexxa het volgende:
[..]
Fijn te weten dat je "hoe keer ik meiden tegen me het harnas in- deel 2" al uit hebt!!
Omdat vrouwen in essentie vaak hele onzekere wezens zijn, die zich niet nog kwetsbaarder op willen/durven stellen dan ze al zijn.quote:Op zondag 5 april 2009 06:47 schreef Pacmaniac het volgende:
Of het wel kennen maar in publieke settings niet kenbaar durven te maken.
Neh, die tijd heb ik allang achter me gelaten maar me profiel is wat verouderd blijkbaar. Ik heb meer kwaliteiten dan jij ooit zult hebben vrees ik, iig op het gebied van vrouwen.quote:Op zondag 5 april 2009 06:40 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Kun jij niet gewoon ergens in een meterkast biertjes gaan tappen? Volgens mij liggen daar namelijk veel meer je kwaliteiten
Ik ken er ook een paar die dit over zichzelf zeggen. Maar ze moesten eens weten hoe ze worden uitgekotst.quote:Op zondag 5 april 2009 06:27 schreef Poit- het volgende:
Daarnaast ben ik een graag gezien gezicht op verjaardagen etc.
Het lijkt me eerder ook een slecht teken als je een type bent die te boek staat als een allemans vriend op verjaardagen.. Het kan zijn dat ik mental ben, maar dat zijn juist de mensen waar ik dan weer op kots.quote:Op zondag 5 april 2009 07:44 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ik ken er ook een paar die dit over zichzelf zeggen. Maar ze moesten eens weten hoe ze worden uitgekotst.
Ik denk dat dat bij jou ook zo is.
quote:nou nooit eens gewoon kritiek leveren of van mening verschillen zonder dat ze meteen in de verdediging schieten of boos worden.
Zeg TS, zelf ben je ook een aantal keer behoorlijk uit de slof geschoten in dit topic. Ik ga niet roepen dat je niet tegen kritiek kan (deed iemand anders al, en daar reageerde je behoorlijk fel op).quote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Waarom kun je bij vrouwen nou nooit eens gewoon kritiek leveren of van mening verschillen zonder dat ze meteen in de verdediging schieten of boos worden.![]()
Voorbeeld TS is nog een pussy voorbeeld.quote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
nou nooit eens gewoon kritiek leveren of van mening verschillen zonder dat ze meteen in de verdediging schieten of boos worden.![]()
TS - Welke dagen moet jij eigenlijk werken met Pasen? (vriendin werkt in de zorg)
Zij- ...........
TS - Had het geen optie geweest om één dag te gaan werken zodat we die andere dag naar mijn ouders hadden kunnen gaan?
Zij - Nou ik mag niet klagen als je hoort hoeveel feestdagen anderen moeten werken dan heb ik het nog goed geregeld(verongelijkt toontje)
Wtf weet je wel.![]()
![]()
Ik stelde de vraag totaal niet hatelijk , bijdehand of gefrustreerd maar METEEN in de verdediging alsof je ze van vreemdgaan beschuldigd![]()
Zeg niet dat ik een heilige ben maar als mensen kritiek hebben of iets aan de orde stellen waar ik zelf niet of nauwelijks rekening mee gehouden heb dan kun je minimaal toch fatsoenlijk en inhoudelijk reageren??
Klacht : Bitches die niet tegen fatsoenlijk commentaar kunnen en bij voorbaat al gepikeerd in de verdediging schieten uit angst dat ze wat verweten wordt.![]()
Subklacht bier = op
Das simpel! Niemand hield zich aan de "regels" die ts daar gesteld heeft.quote:Op zondag 5 april 2009 03:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil nog een andere klacht deponeren, waar blijft de stemming in het wallpaper topic.
Over fatsoenlijk Nederlands leren gesprokenquote:Op zondag 5 april 2009 06:11 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Haha je weet niet eens hoe je familie schrijft laat staan dat je kunt oordelen welke waarde het in iemand zijn/haar leven vertegenwoordigd .![]()
Ik kan er niet bij dat mannen die veel aan bier denken, of negers die zo onbeschift zijn als een wat, wel een relatie of meisjes hebben om te neuken. Vrouwen hebben toch altijd een waslijst met hoogstaande eisen enzo?quote:
Ik las de OP en verwachtte eigenlijk dat TS zou zeggen 'ok, dan ga ik wel alleen' en dat dát gezeik op zou leveren. Maar neequote:Op zondag 5 april 2009 10:11 schreef Eigenmijsje het volgende:
Je kunt toch alleen naar je ouders gaan?
Jawel joh. Uitstekend contact verder . Probleem is ze moest kiezen tussen Pasen vrij óf Pinksteren en ze heeft zonder al teveel overleg voor pinksteren gekozen.quote:Op zondag 5 april 2009 18:10 schreef Nobu het volgende:
Ze wil niet naar je ouders, lijkt me duidelijk.
Ha ja, de wereld is gek, jij nietquote:Op zondag 5 april 2009 19:31 schreef Pacmaniac het volgende:
Al die bitches die zich aangesproken voelen en laffe falers die omdat vrouwlief mee loert niet durven te zeggen wat ze echt vinden!priceless
![]()
![]()
Lach jij ons maar uit hoor . Jij bent degene met een probleem , wij nietquote:Op zondag 5 april 2009 19:35 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Anyway al die zogenaamde relatiepsychologen en Oprah -fanatics lach ik kenkerhard uit. Je snapt jezelf niet eens laat staan dat je mijn geweldige karakterstructuur ook maar enigszins kunt bevatten
Neh.quote:
Ik heb geen probleem trut. Lees anders eerst even de OP voor je begint te kakelen. Of voel je je net als bepaalde andere laag opgeleide grietjes hier aangesproken ??quote:Op zondag 5 april 2009 21:39 schreef N.icka het volgende:
[..]
Lach jij ons maar uit hoor . Jij bent degene met een probleem , wij niet
Jij hebt nog wel meer problemen , kom je vanzelf wel achter, later als je groot bentquote:Op zondag 5 april 2009 21:40 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ik heb geen probleem trut. Lees anders eerst even de OP voor je begint te kakelen. Of voel je je net als bepaalde andere laag opgeleide grietjes hier aangesproken ??
Nog groterquote:Op zondag 5 april 2009 21:42 schreef N.icka het volgende:
[..]
Jij hebt nog wel meer problemen , kom je vanzelf wel achter, later als je groot bent
Waar heb je het over???quote:Op zondag 5 april 2009 21:50 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nog groter![]()
Je bent dom joh. Zelfs een OP begrijpend lezen is problematisch voor je .En ik maar denken dat je Nederlandse les kreeg op het VMBO.
Ga jij maar weer verder huilen in je misbruik topic. Je vond het volgens mij gewoon lekker![]()
Wie heeft er nou een probleem!
Dank je. Ik ben hier niet om vriendjes met je worden. Daarvoor mis je simpelweg diepgang en intelligentie.quote:Op zondag 5 april 2009 21:53 schreef Cracka-ass het volgende:
TS je bent een aap.
Ook al had je in de verte een punt, je weer het zo te draaien dat jij nu de faalhaas bent van het verhaal.
Gefeliciteerd!
Ja waar zou dát nou over gaan héquote:
Al sla je me dood , waar heb je het overquote:Op zondag 5 april 2009 21:56 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja waar zou dát nou over gaan hé![]()
Selectief geheugen?
Nee je bent hier omdat je vriendin liever op haar werk zit dan met jou aan de paasbrunch.quote:Op zondag 5 april 2009 21:56 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dank je. Ik ben hier niet om vriendjes met je worden. Daarvoor mis je simpelweg diepgang en intelligentie.
Neh dat is nooit het issue geweest.quote:Op zondag 5 april 2009 22:04 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nee je bent hier omdat je vriendin liever op haar werk zit dan met jou aan de paasbrunch.![]()
![]()
zal ik nou eens serieus op deze klacht ingaan? gewoon omdat het kan....quote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Zij- ...........
Wtf weet je wel.![]()
![]()
Subklacht bier = op
Pasen zijn voor jou de enigste twee feestdagen van het jaar?quote:Op zondag 5 april 2009 03:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
2 uit 2 noem ik niet weinig hoor. Maar rekenen was op school waarschijnlijk al niet je sterkste punt...
quote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
(...)
Je moet je eigen situatie niet verwarren met de mijne mafkees,quote:Op maandag 6 april 2009 01:05 schreef probeer het volgende:
TS je bent een fucking tool. Ban plz.
Ontopic: TS je bent een fucking tool. Ga maar lekker zitten huilen op FoK als je je zin weer niet krijgt. Prachtig dat je het in die paar paginas ook nog voor elkaar krijgt om een stuk of 50 complete vreemden tegen je in het harnas te jagen met je tokkiegedrag.
Geven en nemen.. rukmongool. Wat jammer dat je vroeger niet als een trekvlek in de gordijnen terecht kwam. Was waarschijnlijk een stuk betere bijdrage aan deze maatschappij geweest.
verwachte reactie: probeer is dom en stom en meer van dat. weerwoord: ga kontkorsten vreten, lul.
Serieusquote:Op maandag 6 april 2009 11:28 schreef Maanvis het volgende:
Moet je vriendin je handje vasthouden als je naar je ouders gaat?. Ik bedoel, je kunt toch best in je 1tje
.
Hoe is het een fout dan dat ze niet drie dagen van te voren nog eens haar werk belt of ze het rooster om kunnen gooien omdat haar vriendje haar per sé mee wil hebben naar zijn ouders?quote:Op maandag 6 april 2009 11:46 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Serieus![]()
Mijn vraag/stelling was kunnen vrouwen van nature moeilijk met kritiek omgaan c.q. hun fouten toegeven...??????????
Dus ehm JIJ hebt een verkeerd voorbeeld gegeven, waarom geef je je fout hierin niet gewoon toe zonder piepen?quote:Omdat het anders wellicht niet duidelijk zou zijn gaf ik een voorbeeld. En nu gaat iedereen reageren op dat gemauw over die feestdagen (dat allang opgelost is)![]()
Oké dus ehm, eerst moeten mensen je OP lezen, en daarna gaat het niet meer over je OP?quote:I rest my case je maakt er maar iets moois van ik heb nu in vriendelijke en minder vriendelijke bewoordingen uitgelegd dat ik niet zit met dat gezeik over wel/niet werken met pasen en nog steeds hebben mensen het daarover . Het is letterlijk 10 x uitgelegd . Als je het dan nog niet (wil) begrijpen fuck it
Het was maar een vraag hoorquote:
Nee zo is het niet gegaan. Ik eis helemaal niets. Als zij moet werken so be it.quote:Op maandag 6 april 2009 11:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hoe is het een fout dan dat ze niet drie dagen van te voren nog eens haar werk belt of ze het rooster om kunnen gooien omdat haar vriendje haar per sé mee wil hebben naar zijn ouders?
[..]
Dus ehm JIJ hebt een verkeerd voorbeeld gegeven, waarom geef je je fout hierin niet gewoon toe zonder piepen?
[..]
Oké dus ehm, eerst moeten mensen je OP lezen, en daarna gaat het niet meer over je OP?
Get over yourself allready and grow a pair!
Nondejuu!
Maar je noemt haar wel een bitch, bravo hoor.quote:Op maandag 6 april 2009 12:15 schreef Pacmaniac het volgende:
De reden dat ik dit topic opende was dus NIET omdat TS er niet mee om kan gaan dat zijn vriendin de Paasdagen moet werken , NIET om zijn vriendin af te kraken, en NIET omdat ik vind dat mijn wil wet moet zijn zonder rekening met anderen te houden, maar puur en alleen omdat ik dat stukje van meteen in de verdediging schieten niet begrijp.
Ik heb je het antwoord al eerder gegeven. Ga daar dan op in ipv op die mensen die (volgens jou) de plank toch volledig misslaan. Ik zou zeggen, Case Closed.quote:Op zondag 5 april 2009 06:50 schreef Twerk het volgende:
[..]
Omdat vrouwen in essentie vaak hele onzekere wezens zijn, die zich niet nog kwetsbaarder op willen/durven stellen dan ze al zijn.
Er is vaak geeneens echt kwade opzet in het spel; het is meer een soort van zelfbescherming.
Misschien een element van de vrouw wat jou niet zo bevalt, maar probeer er niet zo zwaar aan te tillen. Vrouwen vinden het weer niet zo tof als wij stomdronken thuiskomen na een avondje voetbal te hebben gekeken in de kroeg..
Beetje easy. Het zijn maar bijzaken.
Dude, je schiet zelf ook in de verdediging bij elke reactie die je niet zint.quote:Op maandag 6 april 2009 12:15 schreef Pacmaniac het volgende:
De reden dat ik dit topic opende was dus NIET omdat TS er niet mee om kan gaan dat zijn vriendin de Paasdagen moet werken , NIET om zijn vriendin af te kraken, en NIET omdat ik vind dat mijn wil wet moet zijn zonder rekening met anderen te houden, maar puur en alleen omdat ik dat stukje van meteen in de verdediging schieten niet begrijp.
Als je als gozer weet dat je fout zit kun je dat ook toegeven is mijn ervaring , bij vrouwen zie ik dat veel minder en vroeg me gewoon af van goh ... waarom eigenlijk??
Dat dus.quote:Op maandag 6 april 2009 16:44 schreef Ripley het volgende:
Zij moet werken. Jij niet. Ik zie de issue niet, ga lekker naar je ouders
verdiep je in haar werk.quote:Op zondag 5 april 2009 03:06 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
2 uit 2 noem ik niet weinig hoor. Maar rekenen was op school waarschijnlijk al niet je sterkste punt...
Owja joh heb je dat zelf bedacht of stond dat in je boekje van maatschappijleer? Wat een quatsch zeg.quote:Op maandag 6 april 2009 12:45 schreef MarMar het volgende:
Ik krijg nu niet bepaald het idee dat jij makkelijk toegeeft dat je fout zit en ik krijg al helemaal niet het idee dat je niet meteen vreselijk hapt op kritiek, dus misschien is jouw beeld van mannen versus vrouwen niet zo realistisch?
Het lijkt alsof je haar reactie op kritiek uitvergroot en je eigen reactie op kritiek .
Oh en nog iets: voltooid deelwoord van overleggen is overlegd
Zo kenker zegquote:Op maandag 6 april 2009 17:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
verdiep je in haar werk.
het is of pasen of pinksteren werken
of koninginnedag of hemelvaart
of kerst, of oud en nieuw.
hoelang gaan jullie al met elkaar, dat je dit niet eens weeet?
TS is een lompe Antilliaan. Ze verdienen mekaar.quote:Op maandag 6 april 2009 17:00 schreef Mirjam het volgende:
[..]
verdiep je in haar werk.
het is of pasen of pinksteren werken
of koninginnedag of hemelvaart
of kerst, of oud en nieuw.
hoelang gaan jullie al met elkaar, dat je dit niet eens weeet?
Maar moet en zal ze meegaan naar jouw ouders dan? Zitten jullie aan elkaar vast?quote:Op maandag 6 april 2009 22:09 schreef Pacmaniac het volgende:
Zo kenker zeg![]()
T gaat heul niet om die kutfeestdagen .![]()
Het lijkt hier wel of ik als hoogleraar op een voortgezette lomschool sta te doceren. Hoe fucking dom kun je zijn?![]()
Anyway jullie zoeken het maar gezellig uit met z'n allen. Ik wens geen deel meer uit te maken van dit stelletje ongeschoolde josti's die tevens te dom zijn om zelf hun reet af te geven .
quote:Op maandag 6 april 2009 22:09 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Zo kenker zeg![]()
T gaat heul niet om die kutfeestdagen .![]()
Het lijkt hier wel of ik als hoogleraar op een voortgezette lomschool sta te doceren. Hoe fucking dom kun je zijn?![]()
Anyway jullie zoeken het maar gezellig uit met z'n allen. Ik wens geen deel meer uit te maken van dit stelletje ongeschoolde josti's die tevens te dom zijn om zelf hun reet af te geven .
je zit op de verkeerde te zeiken, lutserquote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Zij- ...........
Ik heb jou ook ergens gecorrigeerd, maar daarvoor sluit je voor het gemak de ogenquote:Op maandag 6 april 2009 22:04 schreef Pacmaniac het volgende:
Oh en nog iets: Het is bagatelliseert niet baggetelliseertAls je je dan toch genoodzaakt voelt om de taalnazi uit te hangen , zorg er dan in ieder geval voor dat je zelf perfect Nederlands neerzet domme trut
Zegt meneertje dat anderen op hun taal loopt te corrigeren, maar zelf zinnen vol fouten typt. Way to go!quote:Op maandag 6 april 2009 22:04 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Owja joh heb je dat zelf bedacht of stond dat in je boekje van maatschappijleer? Wat een quatsch zeg.![]()
Oh en nog iets: Het is bagatelliseert niet baggetelliseertAls je je dan toch genoodzaakt voelt om de taalnazi uit te hangen , zorg er dan in ieder geval voor dat je zelf perfect Nederlands neerzet domme trut
Overigens lijk jij me hier de bitch aangezien je op alles wat hier gezegd wordt in de verdediging schiet alsof je wordt beschuldigd van vreemdgaan en jij de overtrokken reactie hebt op het meningsverschil met je 'bitch': jíj opent er een topic over op fokquote:Klacht : Bitches die niet tegen fatsoenlijk commentaar kunnen en bij voorbaat al gepikeerd in de verdediging schieten uit angst dat ze wat verweten wordt.
Spiegeltje spiegeltje aan de wandquote:Op maandag 6 april 2009 22:04 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Owja joh heb je dat zelf bedacht of stond dat in je boekje van maatschappijleer? Wat een quatsch zeg.![]()
Kleuterwijf.quote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
maar ik had graag ook een dag naar mijn ouders willen gaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De klaagbaak is een machine.
De TS is een 'man' toch ?quote:Op dinsdag 7 april 2009 08:40 schreef TommyGun het volgende:
Vrouwen die niet tegen kritiek kunnen zijn idd
quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:57 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hij heeft een piemel, maar dat maakt hem niet per sé een man imho.
Vandaar de aanhalingstekens helder licht.quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:57 schreef MarMar het volgende:
Hij heeft een piemel, maar dat maakt hem niet per sé een man imho.
Beter duidelijk een vrouw dan een manwijfquote:Op dinsdag 7 april 2009 11:25 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Vandaar de aanhalingstekens helder licht.
Jij bent duidelijk een 'vrouw'
Niet te snel juichen hè, het zal mij niks verbazen als jij én tieten én een lul hebt !quote:
Hmm, als getrouwd zijn in gemeenschap van goederen telt, dan heb ik wel een lul jaquote:Op dinsdag 7 april 2009 12:09 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Niet te snel juichen hè, het zal mij niks verbazen als jij én tieten én een lul hebt !
quote:Op zondag 5 april 2009 03:09 schreef behangplakker het volgende:
Je moet bij je ouders paaseieren zoeken?
Tja als je niet op een gewone wijze een discussie kan voeren dan moet je niet raar opkijken dat anderen boos worden.quote:Op zondag 5 april 2009 03:03 schreef Pacmaniac het volgende:
Mhehe, ik ben geen kuddedier, maar fijn dat je me steunt in deze donkere tijden hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:57 schreef MarMar het volgende:
* MarMar moppert
Ik zal gootsteen nog es bijval geven.
Stommerd!
Weet je HOEVEEL moeite het me kost om es lief te doen.. doe ik es mn best. pff!quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:19 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Mhehe, ik ben geen kuddedier, maar fijn dat je of steunt in deze donkere tijden hoor.
Ik heb geen idee, zo goed kennen we elkaar niet dacht ik ? En waar vroeg ik of je lief wou doen ? Ik mis weer van alles geloof ik. Ik ga toch die OP maar eens lezen dan ...quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:13 schreef MarMar het volgende:
Weet je HOEVEEL moeite het me kost om es lief te doen.. doe ik es mn best. pff!
yup, zo gaat het wel :pquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:13 schreef MarMar het volgende:
* MarMar gaat lekker weer de bitch uithangen.
Dat mag want IK heb tieten!
x'Dquote:Op dinsdag 7 april 2009 14:27 schreef MarMar het volgende:
[..]
Oh, jij bent er ook zoeentje die daarin trapt?
* MarMar schudt es met der tieten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |