Lijkt me wel gaaf om eens te zien. Wel prijzig, maar ik neem aan dat je ook wel waar voor je geld krijgt daar? Enig idee of het makkelijk te bereiken is met vliegtuig > OV?quote:Op maandag 6 april 2009 16:14 schreef Andyy het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_International_Air_Tattoo
Duur tripje.quote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef thesystem het volgende:
MAKS 2009! Al die F16's en ander nato meuk ben ik persoonlijk wel eens moe.....dan maar eens gaan voor de real deal
De show van 2006 op Leeuwarden vond ik matig.quote:
Op Kleine Brogel of Sanicole Airshow ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ben vorig jaar ook eens in Hechtel geweest. Dat was ook wel aardig. Sowieso omdat het maar 10 minuten lopen naar de baan is.
Jean Marie Pfaff was er trouwens ook
De Sanicole Airshow.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:27 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[..]
Op Kleine Brogel of Sanicole Airshow ?
Dat was de splinternieuwe (net 1 week oud) Boeing 737quote:Op woensdag 29 april 2009 17:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De Sanicole Airshow.
Het aardige was ook dat het niet alleen militaire toestellen zijn maar er werd bijvoorbeeld ook behoorlijk gemanouvreerd met een groot passagierstoestel -(weet niet meer welk type). Ik zal straks even wat foto's plaatsen, de kenners zullen 'm wel herkennen.
Ik ben in 2007 op MAKS geweest. Erg gaaf!quote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef thesystem het volgende:
MAKS 2009! Al die F16's en ander nato meuk ben ik persoonlijk wel eens moe.....dan maar eens gaan voor de real deal
quote:Op woensdag 29 april 2009 19:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat was de splinternieuwe (net 1 week oud) Boeing 737
Een reisje naar MAKS met spottertrips.eu kost EU1450,--quote:Op maandag 4 mei 2009 03:01 schreef MoChe het volgende:
Ik zou ook heel graag naar MAKS willen... enig idee wat de kosten zijn?
quote:Het evenement
MAKS is veruit Rusland's grootste airshow en biedt een unieke gelegenheid om de recentste en bekendste Russische hardware te bewonderen, zowel in de lucht als op de grond.
Monino herbergt talloze toestellen die dienst deden in de Sovjet-Unie ten tijde van de Koude Oorlog, alsook een verrassende collectie prototypes waarvan in het westen het bestaan nauwelijks bekend is.
Datum: 19-23 augustus 2009
Locatie: Zhukovsky en Monino
Officiële website: www.aviasalon.com/en/maks/
Hoe te bereiken? Vliegreis naar Moskou voor slechts ¤1450 met Dream Holidays BVBA / Spottertrips.eu
Programma
- Woensdag 19 augustus: Vertrek van Zaventem + transfer naar hotel in Moskou
- Donderdag 20 augustus: Mediadag met toegang tot de show op Zhukovsky
- Vrijdag 21 augustus: Bezoek aan Monino Air Force Museum
- Zaterdag 22 augustus: bezoek aan de airshow te Zhukovsky
- Zondag 23 augustus: Terugvlucht naar Zaventem
Prijs inclusief:
•Heen-en terugvlucht ticket Brussel - Moskou
•Autocarvervoer te Moskou, naar Zhukovsky en naar Monino
•Verblijf in hotel (4 nachten, 2 personen per kamer)
•Toegang tot Monino air force museum
•Tickets tot de mediadag en airshow te Zhukovsky (donderdag en zaterdag)
Fotografie
De static display is bijzonder moeilijk opgesteld te Zhukovsky en mensen kunnen vaak onder de toestellen, zodat het moeilijk is om ongehinderd foto's te nemen. Statische toestellen worden bovendien vaak weggesleept om deel te nemen aan het vliegprogramma.
De vliegshow vindt plaats met de zon pal in het aangezicht, wat grote problemen creëert voor fotografen. Smog kan de situatie nog verergeren.
Toch is dit zowat de enige kans om bepaalde types Russische toestellen in aktie te zien, dus is het zeker de moeite waard om deze problemen te overwinnen.
quote:Het Tactical Leadership Programme is een internationale NATO-oefening waarbij bemanningen worden opgeleid om hun missies efficiënter te plannen. Vaak zijn hier toestellen te zien die niet vaak op airshows te bewonderen vallen.
OEH! klinkt goed... dat is maar 250euro duurder dan mijn 10daagse trip naar Moskou vorig jaar zomerquote:Op maandag 4 mei 2009 12:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Een reisje naar MAKS met spottertrips.eu kost EU1450,--
[..]
Maak je genoeg foto's van de Su-27 (en alle varianten daarop)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:04 schreef thesystem het volgende:
Ik sta op de lijst voor maks![]()
Ook met spotterstrips trouwens
3 maanden geleden tijdens z'n vertrek op Volkel.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wie de Vulcan gemist heeft kan zondag 20/09 terecht in Hechtel![]()
http://www.sanicole.com/
ik ken de eigenaar van oostwold :p die vliegt ook vaak met de P51quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:50 schreef -CRASH- het volgende:
Twee kleinere vliegshows
1 Juni Oostwold-Airport (Groningen)
31 mei, 1 Juni Grefrath (Duitsland) .
Bij deze kan je ook mee in een Yak 52, Extra 200 of een Pitts Special je maaginhoud testen![]()
En morgen avond de sunset show..quote:Op donderdag 16 september 2010 23:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
En zondag 19\09 weer Sanicole Hechtel België
http://www.sanicole.com/index.php
Dit keer geen luchtmachtdagen voor mij... (volgend jaar komen er helemaal geen open dagen)quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:29 schreef thesystem het volgende:
je kan 1 dag luchtmachtdagen en 1 dag sanicole pakke?
Het zuiden had al een rijtje vliegshows gehad. Daar zijn Volkel en Gilze. Dus het was nu weer eens de beurt voor het Noorden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:57 schreef thesystem het volgende:
EHLW vind ik dat een zeer onlogische keuze..zeker als er volgend jaar geen zijn.
Hadden ze beter Volkel oid kunnen pakken met verband tot de ligging...
En daarnaast maakt het vanuit het midden van het land qua reistijd ook gewoon niet veel uit.quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het zuiden had al een rijtje vliegshows gehad. Daar zijn Volkel en Gilze. Dus het was nu weer eens de beurt voor het Noorden.
3 jaar Volkel en vorig jaar Gilze... Dan mag Leeuwarden ook wel weer eens een keertje.quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het zuiden had al een rijtje vliegshows gehad. Daar zijn Volkel en Gilze. Dus het was nu weer eens de beurt voor het Noorden.
Video is verwijdert....quote:
quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:08 schreef Cobra4 het volgende:
Hier meer heftige beelden. Vanaf 39:20 Niet voor de tere zieltjes.
Waarom zouden we nu bij Defensie zulke strenge eisen aan die dingen stellen...quote:Op zaterdag 17 september 2011 02:44 schreef Cobra4 het volgende:
P51 crash in Reno:
BreakingNews Breaking News
Reno air race crash update: Medical official tells AP more than 75 injured, 25 critically; no word on deaths; KOLO says 12 dead
[ afbeelding ]
Bron:
Wanneer was de laatste crash tijdens een KLu vliegshow eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom zouden we nu bij Defensie zulke strenge eisen aan die dingen stellen...
Ik weet alleen van een modelbouw F16 waar 5000 uur aan gewerkt was. Die was bijna 1,5 meter lang maar met de zwarte rook die opsteeg vanuit de bomen was het net echt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste crash tijdens een KLu vliegshow eigenlijk?
Goede zaak dan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:02 schreef thesystem het volgende:
zolang geleden dat waarschijnlijk niemand een antwoord heeft haha
Een crash of telt een birdstrike ookquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste crash tijdens een KLu vliegshow eigenlijk?
Daarna kan ik me alleen herinneren dat de Frecce Tricolore een ongeval had tijdens de KLu75 airshow op Deelen (1 juli 1988). Tijdens de takeoff kreeg één van de toestellen op de baan bij Soesterberg een klapband. Nu vertrekken de Frecce in twee waves van meerdere toestellen, en de tweede wave moest door de klapband massaal in de ankers. Ze kwamen dus met één wave aan boven Deelen. Na de eerste pass, die zoals gepland achter het publiek begon, kreeg één van de toestellen in de formatie een birdstrike, waardoor uiteindelijk de display compleet gecancelled werd en terug vloog naar Soesterberg. Het was dus geen crash, maar wel een vliegongeval. Dit gebeurde trouwens kort voor het beruchte ongeval op Ramstein.quote:I would like to add a few things to a couple of your F-15 crashes of which I have knowledge. First the 80-0007 crash at Soesterberg.
80-0007 was selected to go to the show because it was a brand new jet that the 525 TFW had just received from the factory days before. It had a flight time to Bitburg from St. Louis of 10.5 hours and then had one acceptance flight lasting about 1.2 hours before going to Soesterberg. 80-0007 was the newest F-15 that ever crashed with less than 15 flying hours total. The paint job was nice and didn't even need a touchup before going. MSGT Ray Langhammer who was the production super on the trip is said to have commented to his troops after witnessing the crash, "well that one won't be needing a BPO (Basic Postflight) tonight". bron
Dit is toepasbaar op honderden zaken in het openbare leven.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:29 schreef Lightning_NL het volgende:
En het heeft niks met de strenge regels van de 'KLu' (lees NAVO) te maken. Helemaal niks. Tegenwoordig is het betutteling voor, betutteling na. En de mens wordt meer en meer een softe zeikerige homo.
Dat is hoe de jeugd nu wordt opgevoed zowel via media & school...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is toepasbaar op honderden zaken in het openbare leven.
waardoor vallen internationaal de meeste doden bij dergelijke crashes? tja. ben zuur en verbitterd. maar in nl gebeurd het niet, geen crashes en doden. goh, waardoor tochquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:29 schreef thesystem het volgende:
[..]
Dat is hoe de jeugd nu wordt opgevoed zowel via media & school...
Allemaal watjes....en sja...watjes zullen nooit het lef hebben om op te komen voo hun eige....
Dat had niets met vliegshows of onveilig vliegen te maken. Daarnaast blijft het me verbazen dat we ons wel enorm druk maken over de paar doden bij vliegongevallen, maar niet om de honderden die jaarlijks sterven op de weg. Luchtvaart (zelfs militaire) is één van de veiligste dingen die je kunt doen.quote:Op zondag 17 juni 2012 01:13 schreef Specularium het volgende:
Af en toe een Bijlmerramp moet de moed erin houden.
Dat had wel met onveilig vliegen te maken, voor de rest heb je gelijk.quote:Op zondag 17 juni 2012 01:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat had niets met vliegshows of onveilig vliegen te maken. Daarnaast blijft het me verbazen dat we ons wel enorm druk maken over de paar doden bij vliegongevallen, maar niet om de honderden die jaarlijks sterven op de weg. Luchtvaart (zelfs militaire) is één van de veiligste dingen die je kunt doen.
Maar op onze shows zie je dan ook nooit een SU27 een Pugachev Cobra doen of iets in die richting...elk jaar maar dezelfde demo's en wat groepjes die samen loopings en figuurtjes maken...quote:Op zondag 17 juni 2012 01:08 schreef Esses het volgende:
[..]
waardoor vallen internationaal de meeste doden bij dergelijke crashes? tja. ben zuur en verbitterd. maar in nl gebeurd het niet, geen crashes en doden. goh, waardoor toch
Wat had het dan met onveilig vliegen van doen? Het is niet alsof de piloten beloten dat het wel eens een goed idee was om twee motoren in het Naardermeer te kieperen, en dan te kijken of je die kist nog in de lucht kon houden. De vliegers werden geconfronteerd met een noodsituatie, en dat is per definitie onveilig, maar het was geen bewuste keuze, van niemand.quote:Op zondag 17 juni 2012 01:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat had wel met onveilig vliegen te maken, voor de rest heb je gelijk.
Niet alleen de landing, maar ook de start. Statistisch gezien gebeuren de meeste ongelukken tijdens de eerste 15 minuten en de laatste 15 minuten (al kan ik er een paar minuten naast zitten).quote:De weg naar het vliegveld is gevaarlijker dan de vlucht zelf.
Nja, de meeste vliegtuigen doen niet aan AAR. Vandaar dat ik die er niet bij deed. En gevaarlijk of niet, ik vond het altijd geweldig om te doen, liggend op je buik in een KC-135. Eén van de weinige dingen die ik echt mis sinds ik bij de KLu weg ben.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:32 schreef thesystem het volgende:
zoals wij zeggen; the critical phases of flight...
TO/ LNDG/ AAR
BA vond ik wel leuk op EHLW 2006. Alleen jammer van die klapbandquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:41 schreef jaijai2 het volgende:
Ik ga sowieso op zaterdag, al is het alleen voor Patrouille de France.
Er staat ook veel static display.
En er staan nog wat vliegtuigen uit de 2de ww en daar word reënactment gedaan.
Al met al, ik denk dat het wel een leuke dag gaat worden.
De bleu angels en the thunderbirds zijn ook niet aanwezig![]()
Daar ben ik niet geweest, dat was toch het ongelukje met de f-16?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
BA vond ik wel leuk op EHLW 2006. Alleen jammer van die klapband
Die had ik toevallig gekiekt (wat ik pas later zag)
Niet in 2006 iigquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:59 schreef jaijai2 het volgende:
[..]
Daar ben ik niet geweest, dat was toch het ongelukje met de f-16?
Het nederlandse team gaat altijd met z'n tweeën.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:40 schreef jaijai2 het volgende:
Ja inderdaad, NL solo display komt ook, maar ze vliegen toch maar met 1 jager? Of heeft die begeleiding mee?
De solo turk stond dit weekend op NATO AB Geilenkirchen, volgens mij blijft die hier ook staan, die heeft hier gister 10 rondjes gevlogen en is weer geland, die zal vandaag ook wel naar Florennes vertrekken, kwartiertje is die daar met de naverbrander aan.
Dat zou ik ook wel eens een keer willen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Volgend weekend naar Flying Legends op Duxford
Op eigen vervoer. Had geen zin in een busreis.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel eens een keer willen.
Ga je op eigen vervoer of met een georganiseerde bus
Ok, dat wist ik nog niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het nederlandse team gaat altijd met z'n tweeën.
Maar ik heb het op het SGV forum gevraagt.
En daar zegt er een dat ze morgen pas gaan.
Want morgen is dus de spottersdag
Altijd mooie die shows van de engelse.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Volgend weekend naar Flying Legends op Duxford
Ik kan je foto's niet zien?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:50 schreef Korreltje-zout het volgende:
Ik ben een maandje geleden in Zweden(Linkoping) geweest bij het eeuwfeest van de Zweedse Luchtmacht. Er vlogen echt geweldige klassiekers, waaronder een Saab Viggen en een Saab Draken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben daar zelf een aantal keer geweest, waaronder eenmalig met de DDA. Een van de beste shows die er bestaat.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel eens een keer willen.
Ga je op eigen vervoer of met een georganiseerde bus
Uhhh???quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:45 schreef Korreltje-zout het volgende:
Jammer dat de B-2 op Static staat, anders was ik zeker gegaan(was er in 2004 ook bij toen er een B-2 overkwam met twee F-15's aan zijn zijde). Overigens, voor de liefhebbers, de Viggen die op een paar van mijn bovenstaande foto's staat, komt in September naar de show in Sanicole. Is erg de moeite waard. Daar zal ook een B-52 acte de precense geven.
Static op het veldquote:Op woensdag 4 juli 2012 10:21 schreef jaijai2 het volgende:
[..]
Uhhh???
B-52? Ik zie hem niet op het programma staan.
quote:Small correction, Viggen will only perform on Sunday.
If it will add flares to his display next year we will have him on Friday as well,
but for now, only Sunday.
http://www.airshows.be/viewtopic.php?f=71&t=10364&start=63
Maar niks over een eventuele B-52.
En in dit topic is een van de organisatoren die toch veel info geeft
over de vliegshow deelnemers
Als je van de Avro Lancaster houdtquote:Op woensdag 4 juli 2012 17:11 schreef Nemephis het volgende:
Ik ga volgend jaar naar Oostwold, een vriend van me is daar verleden jaar geweest, moet erg interessant zijn als je van oude toestellen houdt.
[ afbeelding ]
Gaat die dan ook de lucht in voor die £259 die je betaalt?quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:27 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als je van de Avro Lancaster houdt
dan moet je eens een keertje een dag naar RAF East-Kirby Airfield gaan.
Dan mag je tegen betaling mee met de Lancaster Just Jane mee voor een taxi run
Inderdaad wat je zegt een chique ding.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:53 schreef Nemephis het volgende:
Alleen rijden maar niet vliegen.. dat is het net niet hè.
Dat ding heeft trouwens een indrukwekkend geluid, toen ik jaren geleden met een rockband aan het optreden was tijdens het Bevrijdingsfestival vloog er een over, die was te horen boven al onze herrie uit!
Startprocedure: Even wat anders dan een contactsleutel omdraaien, vier van die Merlins aanslingeren!
There are several good reasons why she does not fly, I'll try to be brief!!!.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:46 schreef jaijai2 het volgende:
[..]
Gaat die dan ook de lucht in voor die £259 die je betaalt?
Of rijd die alleen een rondje om het veld heen?
Als ik zo zie wat er naar Volkel komt.....quote:Op zaterdag 1 juni 2013 21:55 schreef RonaldV het volgende:
Vraag me af of de shows dit jaar nog wel zo interessant zullen zijn. Bezuinigingen door heel Europa, en de VS hebben bezuinigingen EN de A-10s zijn inmiddels allemaal teruggetrokken uit Europa.
Maar dan wel met beter weer.quote:Op zondag 2 juni 2013 22:32 schreef jaijai2 het volgende:
Vorige week ben ik bij Volkel in de Wolken geweest, een voorproefje voor de luchtmacht dagen laat maar zeggen![]()
[youtube][
En volgende maand weerquote:Op donderdag 21 juni 2012 12:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Volgend weekend naar Flying Legends op Duxford
Oh sorry, wist ik nietquote:[..]
Ennu YT video's hebben geen tags nodig
Vliegedingetjesquote:Op zondag 9 juni 2013 19:17 schreef Ferry_76 het volgende:
Kleine impressie van Wings, wheels and goggles van zaterdag: FOT / Wings, wheels and goggles 2013.
Vanaf vrijdag voor mij; hopelijk zijn de brandwonden van gisteren dan wat genezen..quote:Op zondag 9 juni 2013 19:50 schreef -CRASH- het volgende:
En langzamerhand Komt een druk weekje dichterbij![]()
Vanaf woensdag(middag) Volkel
Ik ben vandaag voor mijn eerste keer naar de Luchtmachtdagen geweest, dus ik weet niet beter over het zicht....quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:36 schreef RonaldV het volgende:
Ik denk dat de KLu gegeven de budgetbeperkingen haar best gedaan heeft. Ik heb flink wat oud-collegas gesproken: de bezuinigingen doen zeer. Meerdere hebben aan het eind van de zomer geen functie meer. Ook niet onbelangrijk: USAF doet dit jaar aan geen enkele show mee, ook al wegens budget beperkingen.
Maar er moet me wel iets van het hart: Volkel is TOTAAL ONGESCHIKT voor het hosten van een evenement als dit. Dat heft niets te maken met de inzet van het personeel trouwens. Op zowel Leeuwarden als Gilze heeft het publiek vrij zicht op de startbaan, en dat vertaalt zich in een spectaculaire vliegshow en Air Power demonstratie. Op Volkel heeft vrijwel niemand iets kunnen zien door de rij vliegtuigen die het zicht totaal ontneemt. Zelfs een toestel als de Hercules of Boeing 737 (beiden geen kleintjes) vallen compleet buiten beeld. Daarnaast is het aanwezige gras echt compleet vol geplempt met allerlei tenten en horeca, die voor het publiek maar weinig ruimte over laten. Ik moest om 3 uur echt slalommen om vanaf halverwege het veld terug bij de AWACS te komen.
Wat dat betreft ben ik het met - CRASH- eens: ik ben teleurgesteld.
Je zegt het zelf al: dit was je eerste vliegshow en je weet niet beter. Ik bezoek ze al sinds de jaren 80. Probeer Gilze volgend jaar en je zult begrijpen wat het verschil is. Tot dan ben je gewoon een n00b, heb ik gelijk en jij niet.quote:Op zaterdag 15 juni 2013 21:43 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Ik ben vandaag voor mijn eerste keer naar de Luchtmachtdagen geweest, dus ik weet niet beter over het zicht....
Wat jij zegt vind IK eigenlijk totaal nergens op slaan, want ik kon alles ''gewoon'' normaal zien.
Zelf ben ik niet de grootste......
Wat je zei over die tenten en vliegtuigen dat valt reuze mee, alles gebeurd in de lucht en ik heb alles gezien.
Het enige waarbij je wel gelijk hebt is de ligging van de Startbaan, die lag te veel naar achter
''als het ware'', Het einde van de Startbaan was ongeveer waar de mensen konden staan...., maar verder viel het echt wel mee.
quote:Op zondag 16 juni 2013 01:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: dit was je eerste vliegshow en je weet niet beter. Ik bezoek ze al sinds de jaren 80. Probeer Gilze volgend jaar en je zult begrijpen wat het verschil is. Tot dan ben je gewoon een n00b, heb ik gelijk en jij niet.
Dat vindt ik wel heel volwassen zo...... Het zal dan misschien op Gilze Rijen beter zichtbaar zijn.quote:Op zondag 16 juni 2013 01:53 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: dit was je eerste vliegshow en je weet niet beter. Ik bezoek ze al sinds de jaren 80. Probeer Gilze volgend jaar en je zult begrijpen wat het verschil is. Tot dan ben je gewoon een n00b, heb ik gelijk en jij niet.
Je had niks te klagen omdat je niet beter weet. Toch kom je melden dat mijn reactie nergens op slaat. Wie begint er nou met volwassen reacties? Je smeekte om een reactie als de mijne. Leuk dat jij het prachtig vond, maar over een jaar vind je het nog veel mooier.quote:Op zondag 16 juni 2013 11:33 schreef Conclusion het volgende:
[..]
Dat vindt vind ik wel heel volwassen zo...... Het zal dan misschien op Gilze Rijen beter zichtbaar zijn.
Maar ik had op Volkel niks te klagen duss.....
Opinions are like assholes. Everybody's got them.quote:It's al based on an opinion...
Kijk.quote:Op zondag 16 juni 2013 11:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je had niks te klagen omdat je niet beter weet. Toch kom je melden dat mijn reactie nergens op slaat. Wie begint er nou met volwassen reacties? Je smeekte om een reactie als de mijne. Leuk dat jij het prachtig vond, maar over een jaar vind je het nog veel mooier.![]()
Mits het weer meewerkt natuurlijk.
[..]
Opinions are like assholes. Everybodys got them.
Dat zal zeker gaan gebeuren...quote:Op zondag 16 juni 2013 11:54 schreef Conclusion het volgende:
Als IK alleen kijk naar wat IK de eerste keer op Volkel heb meegemaakt, vond IK het er niks op slaan dat JIJ geen goed zicht had op de Shows.
Misschien als ik volgend jaar in Gilze Rijen ben geweest dat ik er ook anders over denk.
B-25 is mooi... maar de Avro Lancaster is toch weer iets mooier.quote:Op zondag 16 juni 2013 12:25 schreef Nemephis het volgende:
Gisteren ben ik voor het eerst naar Volkel geweest, dat was niet mijn eerste vliegshow. Het gebeuren in de lucht was indrukwekkend, vooral het oude spul vond ikzelf heel gaaf om te zien, met name de B-25.
Google eens op memory card recoveryquote:Van starts en landingen was niks te zien en dat was wel een gemis.
De landmacht deed ook nog iets met Chinooks, knallen en rook maar ook daar heb ik weinig van mee gekregen omdat het niet was te zien.
Het meest frustrerende nu is dat ik een geheugenkaartje vol foto's heb maar de computer wil 'm niet lezen om de een of andere reden .. als 'ie maar niet stuk is..![]()
Vrijdag lekker ergens geparkeerdquote:Op zondag 16 juni 2013 15:52 schreef Ferry_76 het volgende:
Het meest waardeloze aan Volkel blijft toch het parkeren......
Vrijdag anderhalf uur gedaan over 19 kilometer van het parkeerterrein tot aan de oprit A50 bij Ravensteijn.. Alleen maar filerijden..! Zaterdag weer een uur voordat we het parkeerterrein af waren, en we gingen pas om zes uur van het vliegveld weg. Gelukkig konden we daarna wel iets beter doorrijden, misschien ook wel omdat we naar de A73 werden geleid.
Die static voor de baan is wel jammer maar het stoort mij niet echt, misschien ook wel doordat de air power demo mij na tien jaar hetzelfde amper nog kan boeien.
Wij hadden weinig last van files.quote:Op zondag 16 juni 2013 15:52 schreef Ferry_76 het volgende:
Het meest waardeloze aan Volkel blijft toch het parkeren......
Vrijdag anderhalf uur gedaan over 19 kilometer van het parkeerterrein tot aan de oprit A50 bij Ravensteijn.. Alleen maar filerijden..! Zaterdag weer een uur voordat we het parkeerterrein af waren, en we gingen pas om zes uur van het vliegveld weg. Gelukkig konden we daarna wel iets beter doorrijden, misschien ook wel omdat we naar de A73 werden geleid.
Die static voor de baan is wel jammer maar het stoort mij niet echt, misschien ook wel doordat de air power demo mij na tien jaar hetzelfde amper nog kan boeien.
Dat was een plastic model, de echten staan ergens in Amerika in de opslag..quote:Op zondag 16 juni 2013 21:29 schreef StateOfMind het volgende:
Die F35 die er stond, was dat nou één van de twee toestellen die we nu hebben (en die tot 2015 stof staan te vangen) of was het een mock up?
Dat wist ik niet, ik dacht dat we die 2 al hier hadden.quote:Op zondag 16 juni 2013 21:45 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Dat was een plastic model, de echten staan ergens in Amerika in de opslag..
Klopt, af en toe vliegt er een Amerikaanse piloot mee om de kisten vliegwaardig te houden, wij gaan er niet eens piloten voor opleiden...quote:Op zondag 16 juni 2013 21:54 schreef StateOfMind het volgende:
Dus we hebben voor een godsvermogen 2 test toestellen gekocht, die tot 2015 nog geen meter vliegen, en die ook nog eens duizenden kilometers verderop staan![]()
![]()
Die Gripen vond ik trouwens een mooie kist
quote:Op maandag 17 juni 2013 12:08 schreef Fotografie.vink het volgende:
Afgelopen weekend vonden weer de luchtmachtdagen plaats op vliegbasis Volkel. Het was een zeer geslaagde editie die in het teken stond van 100 jaar militaire luchtvaart "De tijd vliegt". Totaal waren er 220.000 bezoekers over 2 dagen verspreid. Op beide dagen was ik aanwezig wat resulteerde in +/- 3450 foto's. Uiteindelijk zijn er 111 foto's overgebleven welke ik graag met jullie deel.
[ Flickr Photoset ]
Hier wat hoogtepunten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Comments zijn altijd welkom!
Ik weet wel beter zowel op volkel als gilze geweest en waar ik stond had ik niks te klagen stond recht aan het hek en kon de airpower op somige stukken na bijna geheel zien! die kisten op de display oke het is niet handig dat ben ik met jullie eens maar die drukte is overal!quote:Op zondag 16 juni 2013 11:42 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Je had niks te klagen omdat je niet beter weet. Toch kom je melden dat mijn reactie nergens op slaat. Wie begint er nou met volwassen reacties? Je smeekte om een reactie als de mijne. Leuk dat jij het prachtig vond, maar over een jaar vind je het nog veel mooier.![]()
Mits het weer meewerkt natuurlijk.
[..]
Opinions are like assholes. Everybody's got them.
Mensen worden eruit gekicked maar een show van ettelijke miljoenen gaat lekker door....quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:38 schreef Isee het volgende:
Grappig dat er wel geklaagd word als een airshowtje wat minder is maar niet dat de veiligheid enorm in het gedrang aan het komen is door de bezuinigingen.
Veel personeel ziet de show overigens het liefst helemaal verdwijnen in de huidige tijden.
inderdaad begrijpelijk dat demo niet meer zo prachtig geschilderd is vanwege inzetbaarheid. Maar een mooie geschilderde tail zou toch wel mogelijk moeten zijn. Verder jammer dat er maar 4 F16's in de lucht gebracht konden worden voor de airpower demo.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 21:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dat de NL demo kist niet mooi gekleurd was is ook vanwege inzet.
In 2016 zal er naar verluid een van onze F-35's naar de luchtmachtdagen komen. Dat is dan ook gelijk het eerste en het laatste wat we van dat kreng in Nederland gaan zien de komende jaren.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Even een paar jaartjes doorsparen en als de pot vol genoeg is een show met een B52, wat Starfighters en de Bleu Angels organiseren.
Tegen die tijd zal de eerste jsf ook wel gearriveerd zijn.
Een show creëert wel goodwill bij het publiek t.o.v. defensie. Defensie probeert de laatste jaren meer van zich te laten zien, om mensen er bewust van te maken dat ze nodig is. En er dus meer geld naar Defensie gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 16:38 schreef Isee het volgende:
Grappig dat er wel geklaagd word als een airshowtje wat minder is maar niet dat de veiligheid enorm in het gedrang aan het komen is door de bezuinigingen.
Veel personeel ziet de show overigens het liefst helemaal verdwijnen in de huidige tijden.
Wat sowieso van weinig respect voor de bezoekers en deelnemers getuigt is een static display zonder ook maar een bordje met het type en land van herkomst er op.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 08:46 schreef -CRASH- het volgende:
Vond het (gisteren) maar magertjes op Gilze.
Static zonder Awac
airpower demo met 4 F-16ns
De bezuinigingen zijn goed merkbaar.
klopt, static was voor gemiddelde bezoeker erg onduidelijk. Vond ook de 'markt' gedeeltelijk weggestopt in een verlaten hoekje(althans op vrijdag was het daar vrij verlaten). Waardoor stands van onder andere bezoekende demo's te weinig aandacht kregen. shelter area was daarentegen wel erg goed opgezet. Zo'n uitleg in combinatie met vliegshow geeft bezoekers toch goodwill voor defensie.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat sowieso van weinig respect voor de bezoekers en deelnemers getuigt is een static display zonder ook maar een bordje met het type en land van herkomst er op.
Yep, viel mij ook op, dat is een puntje evaluatie. Kleine moeite en groot plezier voor de toeschouwers. Verder ontbrak er op de static een publiekstrekker. ZOals ik al zei, een Airbus A400M was een mooie publiekstrekker geweest. Zeker als je er doorheen zou mogen lopen. Gemiste kasn.quote:Op zondag 22 juni 2014 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat sowieso van weinig respect voor de bezoekers en deelnemers getuigt is een static display zonder ook maar een bordje met het type en land van herkomst er op.
quote:Op maandag 30 juni 2014 19:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
In het Duitse dorp Hermeskeil, bij Trier in de buurt, is een vliegtuigmuseum met een enorme collectie jagers, helikopters en passagiersvliegtuigen, waaronder een Concorde waar je in kunt.
Hermeskeil is hartstikke leuk (alles heel erg aanraakbaar) als je toch in de buurt bent maar Sinsheim zou ik zelfs twee hotelovernachtingen voor boeken om dat een dag te kunnen bezoeken.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]![]()
De Concorde (en de Concordski) vind je ook in flugzeugmuseum sinsheim
Ja dat dacht ik ook. Sinds Rammstein was dat toch veranderd?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:01 schreef bleiblei het volgende:
*knip*
Dacht dat het europese regels waren?
Die Concorde is slechts een replica, met een restaurant aan boord.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
In het Duitse dorp Hermeskeil, bij Trier in de buurt, is een vliegtuigmuseum met een enorme collectie jagers, helikopters en passagiersvliegtuigen, waaronder een Concorde waar je in kunt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |