Lijkt me wel gaaf om eens te zien. Wel prijzig, maar ik neem aan dat je ook wel waar voor je geld krijgt daar? Enig idee of het makkelijk te bereiken is met vliegtuig > OV?quote:Op maandag 6 april 2009 16:14 schreef Andyy het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_International_Air_Tattoo
Duur tripje.quote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef thesystem het volgende:
MAKS 2009! Al die F16's en ander nato meuk ben ik persoonlijk wel eens moe.....dan maar eens gaan voor de real deal
De show van 2006 op Leeuwarden vond ik matig.quote:
Op Kleine Brogel of Sanicole Airshow ?quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ben vorig jaar ook eens in Hechtel geweest. Dat was ook wel aardig. Sowieso omdat het maar 10 minuten lopen naar de baan is.
Jean Marie Pfaff was er trouwens ook
De Sanicole Airshow.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:27 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
[..]
Op Kleine Brogel of Sanicole Airshow ?
Dat was de splinternieuwe (net 1 week oud) Boeing 737quote:Op woensdag 29 april 2009 17:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De Sanicole Airshow.
Het aardige was ook dat het niet alleen militaire toestellen zijn maar er werd bijvoorbeeld ook behoorlijk gemanouvreerd met een groot passagierstoestel -(weet niet meer welk type). Ik zal straks even wat foto's plaatsen, de kenners zullen 'm wel herkennen.
Ik ben in 2007 op MAKS geweest. Erg gaaf!quote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef thesystem het volgende:
MAKS 2009! Al die F16's en ander nato meuk ben ik persoonlijk wel eens moe.....dan maar eens gaan voor de real deal
quote:Op woensdag 29 april 2009 19:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat was de splinternieuwe (net 1 week oud) Boeing 737
Een reisje naar MAKS met spottertrips.eu kost EU1450,--quote:Op maandag 4 mei 2009 03:01 schreef MoChe het volgende:
Ik zou ook heel graag naar MAKS willen... enig idee wat de kosten zijn?
quote:Het evenement
MAKS is veruit Rusland's grootste airshow en biedt een unieke gelegenheid om de recentste en bekendste Russische hardware te bewonderen, zowel in de lucht als op de grond.
Monino herbergt talloze toestellen die dienst deden in de Sovjet-Unie ten tijde van de Koude Oorlog, alsook een verrassende collectie prototypes waarvan in het westen het bestaan nauwelijks bekend is.
Datum: 19-23 augustus 2009
Locatie: Zhukovsky en Monino
Officiële website: www.aviasalon.com/en/maks/
Hoe te bereiken? Vliegreis naar Moskou voor slechts ¤1450 met Dream Holidays BVBA / Spottertrips.eu
Programma
- Woensdag 19 augustus: Vertrek van Zaventem + transfer naar hotel in Moskou
- Donderdag 20 augustus: Mediadag met toegang tot de show op Zhukovsky
- Vrijdag 21 augustus: Bezoek aan Monino Air Force Museum
- Zaterdag 22 augustus: bezoek aan de airshow te Zhukovsky
- Zondag 23 augustus: Terugvlucht naar Zaventem
Prijs inclusief:
•Heen-en terugvlucht ticket Brussel - Moskou
•Autocarvervoer te Moskou, naar Zhukovsky en naar Monino
•Verblijf in hotel (4 nachten, 2 personen per kamer)
•Toegang tot Monino air force museum
•Tickets tot de mediadag en airshow te Zhukovsky (donderdag en zaterdag)
Fotografie
De static display is bijzonder moeilijk opgesteld te Zhukovsky en mensen kunnen vaak onder de toestellen, zodat het moeilijk is om ongehinderd foto's te nemen. Statische toestellen worden bovendien vaak weggesleept om deel te nemen aan het vliegprogramma.
De vliegshow vindt plaats met de zon pal in het aangezicht, wat grote problemen creëert voor fotografen. Smog kan de situatie nog verergeren.
Toch is dit zowat de enige kans om bepaalde types Russische toestellen in aktie te zien, dus is het zeker de moeite waard om deze problemen te overwinnen.
quote:Het Tactical Leadership Programme is een internationale NATO-oefening waarbij bemanningen worden opgeleid om hun missies efficiënter te plannen. Vaak zijn hier toestellen te zien die niet vaak op airshows te bewonderen vallen.
OEH! klinkt goed... dat is maar 250euro duurder dan mijn 10daagse trip naar Moskou vorig jaar zomerquote:Op maandag 4 mei 2009 12:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Een reisje naar MAKS met spottertrips.eu kost EU1450,--
[..]
Maak je genoeg foto's van de Su-27 (en alle varianten daarop)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:04 schreef thesystem het volgende:
Ik sta op de lijst voor maks![]()
Ook met spotterstrips trouwens
3 maanden geleden tijdens z'n vertrek op Volkel.quote:Op zaterdag 19 september 2009 23:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wie de Vulcan gemist heeft kan zondag 20/09 terecht in Hechtel![]()
http://www.sanicole.com/
ik ken de eigenaar van oostwold :p die vliegt ook vaak met de P51quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:50 schreef -CRASH- het volgende:
Twee kleinere vliegshows
1 Juni Oostwold-Airport (Groningen)
31 mei, 1 Juni Grefrath (Duitsland) .
Bij deze kan je ook mee in een Yak 52, Extra 200 of een Pitts Special je maaginhoud testen![]()
En morgen avond de sunset show..quote:Op donderdag 16 september 2010 23:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
En zondag 19\09 weer Sanicole Hechtel België
http://www.sanicole.com/index.php
Dit keer geen luchtmachtdagen voor mij... (volgend jaar komen er helemaal geen open dagen)quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:29 schreef thesystem het volgende:
je kan 1 dag luchtmachtdagen en 1 dag sanicole pakke?
Het zuiden had al een rijtje vliegshows gehad. Daar zijn Volkel en Gilze. Dus het was nu weer eens de beurt voor het Noorden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:57 schreef thesystem het volgende:
EHLW vind ik dat een zeer onlogische keuze..zeker als er volgend jaar geen zijn.
Hadden ze beter Volkel oid kunnen pakken met verband tot de ligging...
En daarnaast maakt het vanuit het midden van het land qua reistijd ook gewoon niet veel uit.quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het zuiden had al een rijtje vliegshows gehad. Daar zijn Volkel en Gilze. Dus het was nu weer eens de beurt voor het Noorden.
3 jaar Volkel en vorig jaar Gilze... Dan mag Leeuwarden ook wel weer eens een keertje.quote:Op vrijdag 16 september 2011 01:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het zuiden had al een rijtje vliegshows gehad. Daar zijn Volkel en Gilze. Dus het was nu weer eens de beurt voor het Noorden.
Video is verwijdert....quote:
quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:08 schreef Cobra4 het volgende:
Hier meer heftige beelden. Vanaf 39:20 Niet voor de tere zieltjes.
Waarom zouden we nu bij Defensie zulke strenge eisen aan die dingen stellen...quote:Op zaterdag 17 september 2011 02:44 schreef Cobra4 het volgende:
P51 crash in Reno:
BreakingNews Breaking News
Reno air race crash update: Medical official tells AP more than 75 injured, 25 critically; no word on deaths; KOLO says 12 dead
[ afbeelding ]
Bron:
Wanneer was de laatste crash tijdens een KLu vliegshow eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:03 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom zouden we nu bij Defensie zulke strenge eisen aan die dingen stellen...
Ik weet alleen van een modelbouw F16 waar 5000 uur aan gewerkt was. Die was bijna 1,5 meter lang maar met de zwarte rook die opsteeg vanuit de bomen was het net echt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste crash tijdens een KLu vliegshow eigenlijk?
Goede zaak dan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:02 schreef thesystem het volgende:
zolang geleden dat waarschijnlijk niemand een antwoord heeft haha
Een crash of telt een birdstrike ookquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:53 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste crash tijdens een KLu vliegshow eigenlijk?
Daarna kan ik me alleen herinneren dat de Frecce Tricolore een ongeval had tijdens de KLu75 airshow op Deelen (1 juli 1988). Tijdens de takeoff kreeg één van de toestellen op de baan bij Soesterberg een klapband. Nu vertrekken de Frecce in twee waves van meerdere toestellen, en de tweede wave moest door de klapband massaal in de ankers. Ze kwamen dus met één wave aan boven Deelen. Na de eerste pass, die zoals gepland achter het publiek begon, kreeg één van de toestellen in de formatie een birdstrike, waardoor uiteindelijk de display compleet gecancelled werd en terug vloog naar Soesterberg. Het was dus geen crash, maar wel een vliegongeval. Dit gebeurde trouwens kort voor het beruchte ongeval op Ramstein.quote:I would like to add a few things to a couple of your F-15 crashes of which I have knowledge. First the 80-0007 crash at Soesterberg.
80-0007 was selected to go to the show because it was a brand new jet that the 525 TFW had just received from the factory days before. It had a flight time to Bitburg from St. Louis of 10.5 hours and then had one acceptance flight lasting about 1.2 hours before going to Soesterberg. 80-0007 was the newest F-15 that ever crashed with less than 15 flying hours total. The paint job was nice and didn't even need a touchup before going. MSGT Ray Langhammer who was the production super on the trip is said to have commented to his troops after witnessing the crash, "well that one won't be needing a BPO (Basic Postflight) tonight". bron
Dit is toepasbaar op honderden zaken in het openbare leven.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:29 schreef Lightning_NL het volgende:
En het heeft niks met de strenge regels van de 'KLu' (lees NAVO) te maken. Helemaal niks. Tegenwoordig is het betutteling voor, betutteling na. En de mens wordt meer en meer een softe zeikerige homo.
Dat is hoe de jeugd nu wordt opgevoed zowel via media & school...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dit is toepasbaar op honderden zaken in het openbare leven.
waardoor vallen internationaal de meeste doden bij dergelijke crashes? tja. ben zuur en verbitterd. maar in nl gebeurd het niet, geen crashes en doden. goh, waardoor tochquote:Op zaterdag 16 juni 2012 22:29 schreef thesystem het volgende:
[..]
Dat is hoe de jeugd nu wordt opgevoed zowel via media & school...
Allemaal watjes....en sja...watjes zullen nooit het lef hebben om op te komen voo hun eige....
Dat had niets met vliegshows of onveilig vliegen te maken. Daarnaast blijft het me verbazen dat we ons wel enorm druk maken over de paar doden bij vliegongevallen, maar niet om de honderden die jaarlijks sterven op de weg. Luchtvaart (zelfs militaire) is één van de veiligste dingen die je kunt doen.quote:Op zondag 17 juni 2012 01:13 schreef Specularium het volgende:
Af en toe een Bijlmerramp moet de moed erin houden.
Dat had wel met onveilig vliegen te maken, voor de rest heb je gelijk.quote:Op zondag 17 juni 2012 01:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat had niets met vliegshows of onveilig vliegen te maken. Daarnaast blijft het me verbazen dat we ons wel enorm druk maken over de paar doden bij vliegongevallen, maar niet om de honderden die jaarlijks sterven op de weg. Luchtvaart (zelfs militaire) is één van de veiligste dingen die je kunt doen.
Maar op onze shows zie je dan ook nooit een SU27 een Pugachev Cobra doen of iets in die richting...elk jaar maar dezelfde demo's en wat groepjes die samen loopings en figuurtjes maken...quote:Op zondag 17 juni 2012 01:08 schreef Esses het volgende:
[..]
waardoor vallen internationaal de meeste doden bij dergelijke crashes? tja. ben zuur en verbitterd. maar in nl gebeurd het niet, geen crashes en doden. goh, waardoor toch
Wat had het dan met onveilig vliegen van doen? Het is niet alsof de piloten beloten dat het wel eens een goed idee was om twee motoren in het Naardermeer te kieperen, en dan te kijken of je die kist nog in de lucht kon houden. De vliegers werden geconfronteerd met een noodsituatie, en dat is per definitie onveilig, maar het was geen bewuste keuze, van niemand.quote:Op zondag 17 juni 2012 01:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat had wel met onveilig vliegen te maken, voor de rest heb je gelijk.
Niet alleen de landing, maar ook de start. Statistisch gezien gebeuren de meeste ongelukken tijdens de eerste 15 minuten en de laatste 15 minuten (al kan ik er een paar minuten naast zitten).quote:De weg naar het vliegveld is gevaarlijker dan de vlucht zelf.
Nja, de meeste vliegtuigen doen niet aan AAR. Vandaar dat ik die er niet bij deed. En gevaarlijk of niet, ik vond het altijd geweldig om te doen, liggend op je buik in een KC-135. Eén van de weinige dingen die ik echt mis sinds ik bij de KLu weg ben.quote:Op zondag 17 juni 2012 21:32 schreef thesystem het volgende:
zoals wij zeggen; the critical phases of flight...
TO/ LNDG/ AAR
BA vond ik wel leuk op EHLW 2006. Alleen jammer van die klapbandquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:41 schreef jaijai2 het volgende:
Ik ga sowieso op zaterdag, al is het alleen voor Patrouille de France.
Er staat ook veel static display.
En er staan nog wat vliegtuigen uit de 2de ww en daar word reënactment gedaan.
Al met al, ik denk dat het wel een leuke dag gaat worden.
De bleu angels en the thunderbirds zijn ook niet aanwezig![]()
Daar ben ik niet geweest, dat was toch het ongelukje met de f-16?quote:Op woensdag 20 juni 2012 17:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
BA vond ik wel leuk op EHLW 2006. Alleen jammer van die klapband
Die had ik toevallig gekiekt (wat ik pas later zag)
Niet in 2006 iigquote:Op woensdag 20 juni 2012 17:59 schreef jaijai2 het volgende:
[..]
Daar ben ik niet geweest, dat was toch het ongelukje met de f-16?
Het nederlandse team gaat altijd met z'n tweeën.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:40 schreef jaijai2 het volgende:
Ja inderdaad, NL solo display komt ook, maar ze vliegen toch maar met 1 jager? Of heeft die begeleiding mee?
De solo turk stond dit weekend op NATO AB Geilenkirchen, volgens mij blijft die hier ook staan, die heeft hier gister 10 rondjes gevlogen en is weer geland, die zal vandaag ook wel naar Florennes vertrekken, kwartiertje is die daar met de naverbrander aan.
Dat zou ik ook wel eens een keer willen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Volgend weekend naar Flying Legends op Duxford
Op eigen vervoer. Had geen zin in een busreis.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat zou ik ook wel eens een keer willen.
Ga je op eigen vervoer of met een georganiseerde bus
Ok, dat wist ik nog niet.quote:Op donderdag 21 juni 2012 11:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het nederlandse team gaat altijd met z'n tweeën.
Maar ik heb het op het SGV forum gevraagt.
En daar zegt er een dat ze morgen pas gaan.
Want morgen is dus de spottersdag
Altijd mooie die shows van de engelse.quote:Op donderdag 21 juni 2012 12:10 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Volgend weekend naar Flying Legends op Duxford
Ik kan je foto's niet zien?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:50 schreef Korreltje-zout het volgende:
Ik ben een maandje geleden in Zweden(Linkoping) geweest bij het eeuwfeest van de Zweedse Luchtmacht. Er vlogen echt geweldige klassiekers, waaronder een Saab Viggen en een Saab Draken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |