abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:20:01 #76
236264 crew  capricia
pi_67769165
TS: Google maar eens op tradebox storing en schade. Je bent niet de enige die problemen gehad heeft:

http://www.tradebox.info/index.php?catid=1

Stuur trouwens ook een mail aan de AFM. E-mailadres staat in de link van hierboven.
(Let dan wel even op je zinsbouw enzo)
quote:
Dit webblog is een blog voor en door gedupeerde beleggers van ABN-AMRO's TradeBox. Zoals ik dat graag zou willen noemen: clienten die Ge-TradeBoxed zijn, doordat hun "prachtige" systeem op het moment suprème (in mijn geval op 18 mei 2006-dag vóór expiratie opties) weer eens niet werkte. Mijn opties waren daardoor niet te closen in de hektiek van dat moment......ABN-AMRO callcenter niet thuis en ik flink armer. (zie o.a. mijn complains en die van vele anderen die schade ondervonden, op het forum van IEX.NL "Koffiekamer" zoek "tradebox".
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67769180
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:15 schreef capricia het volgende:
TS: Je hebt toch een overeenkomst getekend voordat je tradebox tot je beschikking kreeg?
Daar staan duidelijk je verplichtingen en die van de bank in.
ja die zal ik meteen er bij pakken. maar daar staat echt niks in over krediet dat ik toegewezen kan krijgen. de bank heeft ook vandaag toegegeven dat het hun fout was van die bestedingsruimte, maar omdat ik de orders heb in gevoerd ben ik ook schuldig, maar ik dacht dat het nep was omdat er al drie dagen storing was en op mijn rekening geen geld gestort was, en ik had al paar keer bank gebeld over de storingen. dus voor mij leek het net op een grootte storing wat zovaak is met tradebox alleen niet in deze hoedanigheid
pi_67769470
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:20 schreef jkoelemeijer het volgende:

[..]

ja die zal ik meteen er bij pakken. maar daar staat echt niks in over krediet dat ik toegewezen kan krijgen. de bank heeft ook vandaag toegegeven dat het hun fout was van die bestedingsruimte, maar omdat ik de orders heb in gevoerd ben ik ook schuldig, maar ik dacht dat het nep was omdat er al drie dagen storing was en op mijn rekening geen geld gestort was, en ik had al paar keer bank gebeld over de storingen. dus voor mij leek het net op een grootte storing wat zovaak is met tradebox alleen niet in deze hoedanigheid
Ik snap echt niet dat je dan toch orders blijft opsturen. Je kan toch wel nagaan dat het geen spelletje is? Ik vind het aanbod van 50/50 dan zo gek nog niet. De bank had je de bestedingsruimte niet moeten geven en jij had geen nep orders moeten gaan doen. Dat je dacht dat het een storing was vind ik geen geldig argument'; als mijn internetbankieren raar doet ga ik ook geen geld overmaken omdat het dan misschien wel niet wordt afgeschreven; dat gebeurd achteraf nl. nog altijd...
pi_67769548
Volgens mij heeft TS opties zitten schrijven die daarna opeens flink in-the-money liepen. Eigenlijk eigen schuld, maar ABN AMRO heeft dus geen margin aangehouden en daarmee TS niet tegen zichzelf beschermd.
pi_67769616
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:20 schreef capricia het volgende:
TS: Google maar eens op tradebox storing en schade. Je bent niet de enige die problemen gehad heeft:

http://www.tradebox.info/index.php?catid=1

Stuur trouwens ook een mail aan de AFM. E-mailadres staat in de link van hierboven.
(Let dan wel even op je zinsbouw enzo)
[..]

dank je wel voor de tip

mvg josko
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:35:26 #81
236264 crew  capricia
pi_67769665
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Volgens mij heeft TS opties zitten schrijven die daarna opeens flink in-the-money liepen. Eigenlijk eigen schuld, maar ABN AMRO heeft dus geen margin aangehouden en daarmee TS niet tegen zichzelf beschermd.
Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) is de bank verplicht je een optieovereenkomst te laten tekenen. Dat je op de hoogte bent van de risico's die je loopt. Pas nadat je zo'n document ondertekend hebt, krijg je de mogelijkheid om in opties te handelen. Dit is de zorgplicht van de bank.
Ik kan me niet voorstellen dat TS dat getekend heeft...

Ik denk eerder dat er een fout in dat trading systeem zat, waardoor TS heeft kunnen handelen. Dan ligt de fout echt 100% bij de brooker in dit geval.

Als je een standaard beleggingsrekening opent, dan krijg je gewoon niet direct als particulier zomaar de mogelijkheid om met opties bezig te gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:40:08 #82
236264 crew  capricia
pi_67769835
ABN kent ook de zogenaamde optie-overeenkomst. Die MOET je getekend hebben voordat je met opties bezig kunt gaan. Als TS die nooit getekend heeft maar wel in opties kon handelen, is het een fout van de ABN.
TS heeft mi een zaak.

HIER
quote:
Waarom krijg ik steeds een melding dat ik een optie-overeenkomst nodig heb?
Voordat u een optie-order kunt plaatsen, moet u een optie-overeenkomst ondertekenen. Waarschijnlijk is dat nog niet gebeurd. Neem hierover contact op met een ABN AMRO vestiging.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67769893
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:40 schreef capricia het volgende:
ABN kent ook de zogenaamde optie-overeenkomst. Die MOET je getekend hebben voordat je met opties bezig kunt gaan. Als TS die nooit getekend heeft maar wel in opties kon handelen, is het een fout van de ABN.
TS heeft mi een zaak.

HIER
[..]
En ik denk dat TS die overeenkoms heeft getekend.

En het zou mij niks verbazen als er ook iets in de overeenkomst staat over effectenkrediet.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:44:02 #84
236264 crew  capricia
pi_67769970
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:41 schreef lost95 het volgende:

[..]

En het zou mij niks verbazen als er ook iets in de overeenkomst staat over effectenkrediet.
Dat ding moet je separaat tekenen. En TS heeft aangegeven weinig kennis te hebben (staat hierboven).
TS: Heb jij een optieovereenkomst getekend?

Volgens de handleiding van Tradebox MOET hij een optieoverkomst getekend hebben, voordat hij mag handelen in opties:
Handleiding tradebox

Uit de handleiding:
quote:
Belangrijk
Om van TradeBox gebruik te kunnen maken, dient u te beschikken over een bankrekening, een effectenrekening en een
toegangscontract voor internet bankieren bij ABN AMRO. Voor het handelen in opties dient u daarnaast een optieovereenkomst
te ondertekenen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67769976
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:32 schreef TeringHenkie het volgende:
Als ik de order zo zie, zijn het gewoon gekochte optie. Waar op vrijwel hetzelfde moment een aan en verkoop is ingegeven:

30-03-2009 KOOP AX4 CMCH09 223,00 PER
27/03 ST 80 @ 1.65 -13.374,25 EUR

rentedatum : 30-03-200930-03-2009 VERKOOP AX4 CMCH09 223,00 PER
27/03 ST 100 @ .35 3.283,25 EUR

Bij zulke verschillen maak je direct een leuk verlies.
pi_67770017
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:41 schreef lost95 het volgende:

[..]

nee staat niks in over krediet en de bank heeft al toegeven dat het hun fout was door een storing.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:46:11 #87
236264 crew  capricia
pi_67770052
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:45 schreef jkoelemeijer het volgende:

[..]

nee staat niks in over krediet en de bank heeft al toegeven dat het hun fout was door een storing.
Heb jij separaat een optie-overeenkomst getekend, voor zover je weet?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67770056
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat ding moet je separaat tekenen. En TS heeft aangegeven weinig kennis te hebben (staat hierboven).

Volgens de handleiding van Tradebox MOET hij een optieoverkomst getekend hebben, voordat hij mag handelen in opties:
Handleiding tradebox

Uit de handleiding:
[..]
Klopt, maar uit dit stukje van de topicstart:
quote:
kon ik die dagen zo goed als geen orders in geven om opties te verkopen ik kon me steeds niet inloggen dus dan maar bellen en wachten op een medewerker die me wel wilde helpen kortom veel tijd verloren en veel geld, want men weet optiespremies lopen snel af.
maak ik op dat TS weloverwogen de keuze heeft gemaakt om in opties te gaan handelen. En daarvoor dan ook de benodige overeenkomst heeft getekend
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:47:17 #89
236264 crew  capricia
pi_67770088
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:46 schreef lost95 het volgende:

[..]

Klopt, maar uit dit stukje van de topicstart:
[..]

maak ik op dat TS weloverwogen de keuze heeft gemaakt om in opties te gaan handelen.
Tijd dat TS daar eens antwoord op geeft dan!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67770132
quote:

[..]

Je hebt dus geen aparte overeenkomst mbt opties getekend?? Of wel getekend en staat er niets in over dat krediet?
pi_67770133
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Handleiding tradebox

Uit de handleiding:
[..]

ik heb de papieren nu niet bij de hand maar volgens mij niet ik ben nu aan het bellem met de klanteservice ik vraag het even na.ik heb bij de abn alleen cursus turbo handelen gedaan en aan de hand daarvan tradebox aangevraagd. ze wisten dat ik verder geen ervaring had.
pi_67770143
quote:

[..]

Ik hoop voor je dat je die bevestiging op papier/email in je bezit hebt.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:49:19 #93
236264 crew  capricia
pi_67770173
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:48 schreef jkoelemeijer het volgende:

[..]

ik heb de papieren nu niet bij de hand maar volgens mij niet ik ben nu aan het bellem met de klanteservice ik vraag het even na.
Het lijkt me in deze zaak wel cruciaal of je die optieovereenkomst getekend hebt of niet.
Indien niet: Dan heeft de ABN geen poot om op te staan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67770260
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:48 schreef lost95 het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je die bevestiging op papier/email in je bezit hebt.
ja heb ik vandaag ontvangen, staat er duidelijk in, ik zal hem morgen even hier neer zetten.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:52:49 #95
236264 crew  capricia
pi_67770303
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:52 schreef jkoelemeijer het volgende:

[..]

ja heb ik vandaag ontvangen, staat er duidelijk in, ik zal hem morgen even hier neer zetten.
Heb je nou wel of geen optieovereenkomst ondertekend?
(dat is wat anders dan het openen van een aandelenrekening)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67770333
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:52 schreef jkoelemeijer het volgende:

[..]

Is dat in hetzelfde bericht waar ze de 50/50 voorstellen? Want kan me niet voorstellen dat ze volledig schuld bekennen en dan toch de helft aan jou vragen.
Duidelijkheid gekregen over die optie papieren?
pi_67771316
heb net de abn gesproken en ik heb inderdaad vorig jaar een optie contract ondertekend. ja is echt waar dat ze 50/50 willen doen omdat we allebei fouten hebben gemaakt. is door de juridische afdeling toegekend aan mij ik kan tot 14 april reageren.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 20:20:39 #98
236264 crew  capricia
pi_67771357
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:19 schreef jkoelemeijer het volgende:
heb net de abn gesproken en ik heb inderdaad vorig jaar een optie contract ondertekend. ja is echt waar dat ze 50/50 willen doen omdat we allebei fouten hebben gemaakt. is door de juridische afdeling toegekend aan mij ik kan tot 14 april reageren.
En je hebt ook bewijs (voor jezelf) dat je dat ondertekend hebt? Dan ben je wel goed de pineut hoor.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67771558
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:19 schreef jkoelemeijer het volgende:
Wat staat er in dat optiecontract over kredieten?
Lijkt me echt verstandig contact op te nemen met een advocaat die hier veel verstand van heeft want je lijkt een beetje het haasje te zijn..
pi_67771683
ABN of welke broker dan ook mag iemand niet rood laten staan. Je mag iemand hoogstens rood laten staan op het moment dat iemand aandelen heeft (overwaarde). Vreemd verhaal dat iemand technisch gezien dan kon al kon beleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')