abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 13:34:23 #51
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_67757640
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:28 schreef jkoelemeijer het volgende:
Heb vandaag brief ontvangen dat ze willen schikken ieders 50/50, dus ik denk dat ik toch maar advocaat in armen neem
ik ben maar een leek natuurlijk, maar mijn boerenverstand zegt dat als een BANK wil SCHIKKEN ze eigelijk zeggen dat ze geen poot hebben om op te staan...

Die jongens hebben een complete legal dep. en als er geld te halen is zullen ze dat zeker doen.

Hoppuhtee naar de advocaat dus.. Zoek wel ff een goede en niet die ene die boven aan in de goudengids staat.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_67757673
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:28 schreef jkoelemeijer het volgende:
Heb vandaag brief ontvangen dat ze willen schikken ieders 50/50, dus ik denk dat ik toch maar advocaat in armen neem
Jij bent van mening dat je hier écht helemaal niks aan kon doen?
pi_67757788
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:34 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

ik ben maar een leek natuurlijk, maar mijn boerenverstand zegt dat als een BANK wil SCHIKKEN ze eigelijk zeggen dat ze geen poot hebben om op te staan...

Die jongens hebben een complete legal dep. en als er geld te halen is zullen ze dat zeker doen.

Hoppuhtee naar de advocaat dus.. Zoek wel ff een goede en niet die ene die boven aan in de goudengids staat.
Tuurlijk niet. Ze kunnen ook gewoon geen zin hebben in slepende rechtszaken, zeker niet voor een bedrag waar ze niet wakker van liggen. Bovendien is zo'n soort situatie niet altijd (of meestal niet, eigenlijk) de fout van slechts en enkel één partij, maar hebben beide schuld.
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 13:40:02 #54
9859 crew  Karina
Woman
pi_67757847
quote:
Ik gaf per ongeluk opdracht tot het doen van een order
Dit is natuurlijk heel erg stom.
quote:
Nu raad u het al maandag kijk ik op mijn rekening waar ik niet rood kan staan en er staat -60.000 d
Maar dit snap ik ook niet, ik kan ook rood staan op mijn rekening, maar never nooit 60000 euro! Dus waarom je order is uitgevoerd, is wel vreemd.

Maar ja, met opties spelen blijft altijd een risico.

En dat ze willen "schikken" is natuurlijk lulkoek, als je niet rood kunt staan en zij voeren een order uit van 60000 euro, dan zitten ze toch wel fout lijkt mij, alhoewel jij natuurlijk ook niet erg slim bezig bent geweest.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67757851
Post nou die screenshot!
pi_67758610
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:07 schreef jkoelemeijer het volgende:
.... zo heb ik de hele dag aan zitten klooien en aan en verkopen gedaan verder weinig gelet op de waarde ervan omdat ik dacht dat het niet met echt geld was vanwege de storing.

Het is geen computerspelletje.

Heel zuur voor je, maar die rekening zal door iemand betaald moeten worden, het was immers stiekum toch echt geld. Ik hoop dat jij niet degene bent die de beurs moet gaan trekken (ook al is het 'maar' voor de helft).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67759105
Nu maar hopen dat je een rechtsbijstandverzekering hebt die dit geblunder gaat dekken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 6 april 2009 @ 15:14:58 #58
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_67761031
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:18 schreef baskick het volgende:
Nu maar hopen dat je een rechtsbijstandverzekering hebt die dit geblunder gaat dekken.
ja daar zeg je zoiets.... Zou zomaar kunnen dat de RB dit niet dekt....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_67762446
Ik vind dat mensen nogal mild reageren ten opzichte van de TS. Welke gek gaat er nou zitten spelen met zo'n programma!? Je moet je serieus laten nakijken als je dit doet.

Speel je ook altijd met telebankieren? O een storing? Laat ik voor de grap even 10000 euro overboeken.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2009 15:55:48 ]
pi_67763367
En, al contact gehad met advocaat???
Ik vind het schikken trouwens op zich wel redelijk, jullie hebben allebei iets fout gedaan, alhoewel de schade voor jou relatief wel een stuk groter is...
Ben trouwens wel erg benieuwd wat je gedaan had als je een flinke winst gemaakt had.
pi_67763530
En dan vragen mensen zich af waar de kredietcrisis vandaan komt!
deal with it
  maandag 6 april 2009 @ 16:28:33 #62
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_67763656
tvp

ken een aantal soortgelijke situaties bij de abn die ze allemaal verloren hebben in het verleden. ben wel benieuwd hoe dit afloopt.
Neerkomen wel!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 17:13:01 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67765180
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:55 schreef The_End het volgende:
Ik vind dat mensen nogal mild reageren ten opzichte van de TS. Welke gek gaat er nou zitten spelen met zo'n programma!? Je moet je serieus laten nakijken als je dit doet.

Speel je ook altijd met telebankieren? O een storing? Laat ik voor de grap even 10000 euro overboeken.
Als je normaal gesproken niet meer dan 10 euro kan overboeken per dag is het wel vreemd als je tijdens een storing opeens WEL 10K kan overboeken en de bank je voorstelt om dan maar de helft terug te storten. Tornen aan eigen regels dus.
pi_67765473
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:13 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als je normaal gesproken niet meer dan 10 euro kan overboeken per dag is het wel vreemd als je tijdens een storing opeens WEL 10K kan overboeken en de bank je voorstelt om dan maar de helft terug te storten. Tornen aan eigen regels dus.
Het voorbeeld wat jij aanhaalt lijkt op een foutje. TS heeft heel bewust zitten spelen met zijn tradebox en met echt geld, het is niet 1 transactie om te testen of het werkt, maar een heleboel transacties.
Daarnaast heeft TS ook daadwerkelijk iets gekocht wat niet zomaar geruild of teruggegeven kan worden, dat maakt het iets anders dan een overboeking...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 17:25:41 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67765582
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:22 schreef bosb het volgende:

[..]

Het voorbeeld wat jij aanhaalt lijkt op een foutje. TS heeft heel bewust zitten spelen met zijn tradebox en met echt geld, het is niet 1 transactie om te testen of het werkt, maar een heleboel transacties.
Daarnaast heeft TS ook daadwerkelijk iets gekocht wat niet zomaar geruild of teruggegeven kan worden, dat maakt het iets anders dan een overboeking...
Maar de onderliggende reden waarom het niet had mogen werken blijft hetzelfde. TS heeft geen krediet. Dus hoe kan hij tot 60K orders plaatsen als hij geen 60K had?

Of hij dan 1 transactie of 500 transacties doet met geld wat er niet had kunnen zijn maakt geen ruk uit natuurlijk.
  maandag 6 april 2009 @ 17:52:54 #66
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_67766543
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:22 schreef bosb het volgende:

[..]

Bij veel beleggingsrekeningen kun je (meerdere) schaduwportefeuilles aanmaken. Als daar ergens iets mis gaat kan dat best spannend zijn. Zeker als het programma op zo'n dag stoort is een foutje snel gemaakt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_67767718
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:55 schreef The_End het volgende:

Eens! Ik vind het ook redelijk vaag dat TS vervolgens ook nog aangeeft dat ze baalt van d'r geblokkeerde rekening, omdat de beurs weer goed ligt..... eh... hallo!? Je staat 60000 in de min! Je kan niks beleggen! En als je z'on verkeerde opdracht geeft en het lukt, bel dan meteen de bank, ipv eerst nog een stel orders de deur uit te doen...
pi_67768038
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Maar de onderliggende reden waarom het niet had mogen werken blijft hetzelfde. TS heeft geen krediet. Dus hoe kan hij tot 60K orders plaatsen als hij geen 60K had?

Of hij dan 1 transactie of 500 transacties doet met geld wat er niet had kunnen zijn maakt geen ruk uit natuurlijk.
TS: Je hebt toch mooi winst gemaakt op je Arcelormittal en Citigr, anders was je nog meer kwijt geweest

Krediet speelt hier niet echt mee. TS dient ervoor te zorgen dat er bij de settlement van de opdracht voldoende saldo aanwezig is, Dit kan de bank op moment van uitvoeren van de opdracht niet controleren (settlement vind pas twee dagen later plaats).

Nog wel een mogelijke escape: bij de overeenkomst heb je waarschijnlijk iets moeten invullen over je beleggingskennis. Ik mag toch hopen dat je hebt aangegeven niet veel kennis over opties te bschikken. In dat geval had de bank je nooit deze transacties mogen laten uitvoeren.
pi_67768428
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:43 schreef lost95 het volgende:

[..]

TS: Je hebt toch mooi winst gemaakt op je Arcelormittal en Citigr, anders was je nog meer kwijt geweest

Krediet speelt hier niet echt mee. TS dient ervoor te zorgen dat er bij de settlement van de opdracht voldoende saldo aanwezig is, Dit kan de bank op moment van uitvoeren van de opdracht niet controleren (settlement vind pas twee dagen later plaats).

Nog wel een mogelijke escape: bij de overeenkomst heb je waarschijnlijk iets moeten invullen over je beleggingskennis. Ik mag toch hopen dat je hebt aangegeven niet veel kennis over opties te bschikken. In dat geval had de bank je nooit deze transacties mogen laten uitvoeren.
Is dat (voldoende saldo op moment van settlement) afhankelijk van het aangegeven profiel mbt beleggingskennis en risico's?
Als dat niet zo is zal het toch veel vaker voorkomen dat mensen iets kopen waar ze helemaal geen geld voor hebben, en zou daar voor de gokkers leuk mee te speculeren zijn. Van niets iets maken of keihard op je bek gaan..
pi_67768716
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:56 schreef bosb het volgende:

[..]

Is dat (voldoende saldo op moment van settlement) afhankelijk van het aangegeven profiel mbt beleggingskennis en risico's?
Als dat niet zo is zal het toch veel vaker voorkomen dat mensen iets kopen waar ze helemaal geen geld voor hebben, en zou daar voor de gokkers leuk mee te speculeren zijn. Van niets iets maken of keihard op je bek gaan..
Nee:
onvoldoende kennis = totaal niet kunnen handelen, (of niet kunnen handelen in complexere producten als bijvoorbeeld derivaten).
voldoende kennis = wel kunnen handelen, gevolgen zijn voor eigen rekening

De bank moet voordat je een effectenrekening opent toetsen of je voldoende kennis hebt (meestal krijg je een formuliertje waar je zelf moet aangeven welk kennisniveau je hebt).
pi_67768830
Als een programma al zo lang bokt, en niet zo'n beetje ook (volgens TS), waarom dan in vredesnaam zoveel orders lopen invoeren en voor zulk soort bedragen?

Ik bedoel, los van de gehele rest ben je toch niet de slimste - om me voorzichtig uit te drukken - als je op deze wijze gaat lopen handelen.

(Dit even losstaand van het feit dat het bijzonder vreemd is dat je dit soort grote transacties kunt doen als je kennelijk helemaal niet in die mate kredietwaardig bent (er vanuitgaande dat niet dit soort afspraken in de overeenkomst destijds zijn gemaakt)).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:11:56 #72
236264 crew  capricia
pi_67768910
TS: Heb je een rechtbijstandsverzekering?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 april 2009 @ 19:12:23 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67768924
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:43 schreef lost95 het volgende:

Als dat zo is, dan is dat zo. Ik ben niet bekend met beleggen, maar dit is in ieder geval NIET wat TS zegt. TS zegt dat hij uberhaupt geen transacties kan doen als er geen saldo is. En dat in dit geval, ondanks onvoldoende saldo, die transacties uitgevoerd zijn.

Als de voorwaarden anders zijn is de situatie uiteraard anders dan degene waar ik op reageer.
pi_67768954
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:06 schreef lost95 het volgende:

[..]

Nee:
onvoldoende kennis = totaal niet kunnen handelen, (of niet kunnen handelen in complexere producten als bijvoorbeeld derivaten).
voldoende kennis = wel kunnen handelen, gevolgen zijn voor eigen rekening

De bank moet voordat je een effectenrekening opent toetsen of je voldoende kennis hebt (meestal krijg je een formuliertje waar je zelf moet aangeven welk kennisniveau je hebt).
ik heb aangegeven weinig kennis te hebben. tradebox is gekoppeld aan mijn priverekening als daar geld op staat dan is dat mijn bestedingsruimte zeg maar als er geen geld op staat kan ik dus ook niet beleggen.
Er is geen geld gestort op min rekening door de abn dus waar die bestedingsruimte vandaan kwam weet niemand in ieder geval een storing bij de abnamro. maar ik had al drie dagen lang storing met mijn tradebox heb in die dagen regelmatig gebeld met de abnamro maar waren niet op de hoogte van de problemen maar nu er geld weg is geven ze wel toe dat er problemen waren, maar als je belt dat je snel wat wilt verkopen zeggen van geen storing te weten.
Ik heb donderdag gesprek met een rechtsbureau om te kijken hoe of wat nu.
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering ik had net sinds een week een offerte van de abn liggen om alle verzekeringen daar af te sluiten. dus momenteel geen rechtsbijstand.

wordt vervolgd..
  Moderator maandag 6 april 2009 @ 19:15:05 #75
236264 crew  capricia
pi_67768999
TS: Je hebt toch een overeenkomst getekend voordat je tradebox tot je beschikking kreeg?
Daar staan duidelijk je verplichtingen en die van de bank in.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')