En waar dient dit topic precies voor, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Iedereen en alles is welkom, behalve belastingbetalers.
Voor alle vervelende luizen, pestkoppen en klieren is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.
Ik was deze week weer een paar dagen op de uni in Groningen. Daar zeker geen tekort aan rokjesquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Geen rokjes op de uni vandaag. Schandalig.
Schaamlip is my middlename.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:35 schreef Nautilus_ het volgende:
Rock_de_Braziliaan durft zich aan niemand meer te vertonen. Zo groot is zijn schaamte om deze titel.
Laat SCH het niet horen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Schaamlip is my middlename.
Mijn geïnsinueerde denkbeelden bedoel je. Of om ontopic te blijven, geinsemineerde denkbeelden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:19 schreef Nautilus_ het volgende:
Dan zal ik ook mijn sarcasmen als zwavelzuur over je uitstorten en je denkbeelden om zeep helpen. Maar nu eerst naar het terras.
Nu nog foto's.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi. Eindelijk eens een titel met Marokko erin.
quote:Gesloten cultuur jaagt gelovige weg
Ede, 4 april. Een gesloten cultuur en manipulatie door onaantastbaar geachte leiders zijn belangrijke redenen waarom gelovigen vertrekken uit evangelische- en Pinksterkerken.
Dat blijkt uit onderzoek naar de motieven voor mensen af te haken bij deze kerken. Andere redenen zijn: gebrek aan diepgang, zwart-wit denken en sociale controle. Honderdduizenden mensen zijn aangesloten bij een van de ongeveer 120 evangelische gemeentes.
Bij de voordeur van de evangelische beweging is het een gedrang van jewelste. Vooral gelovigen die zich in de traditionele kerken niet meer thuis voelen, kiezen voor het enthousiasme en de warmte van Pinksterkerken en evangelische gemeentes. Maar juist zeer betrokken en langdurig meelevende gemeenteleden vertrekken.
Het wordt tijd dat de evangelische beweging in de spiegel kijkt, zei theoloog Otto de Bruijne, een van de initiatiefnemers van het onderzoek, dat gistermiddag gepresenteerd werd aan de Christelijke Hogeschool Ede.
Regien Smit van de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE) was geschokt over het onderzoek. Dat vooral hoger opgeleiden ontevreden zijn, kan erop duiden dat „hoofd en hart niet in een evenwichtige balans zijn bij ons”. Ze kondigde aan dat het VPE-bestuur er mee aan de slag gaat.
hier wel opeens overal alsof het afgesproken wasquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Die van mij valt vandaag ook wat tegen. De combinatie met weinig slaap afgelopen week viel niet heel geweldigquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef Monolith het volgende:
Na weken goed te zijn weggekomen met overmatig alcoholgebruik vandaag helaas weer een flinke kater.
Ik zit de laatste tijd ook op een uurtje 5 a 6 gemiddeld per nacht, dat zal inderdaad vast niet helpen. Maar goed, zo maar eens even weer een biertje drinken met een paar vrienden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die van mij valt vandaag ook wat tegen. De combinatie met weinig slaap afgelopen week viel niet heel geweldig
Goed planquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zit de laatste tijd ook op een uurtje 5 a 6 gemiddeld per nacht, dat zal inderdaad vast niet helpen. Maar goed, zo maar eens even weer een biertje drinken met een paar vrienden.
Heb de laatste tijd ook vrij veel gelaminaat. Aan de ene kant klotewerk voor je knieën maar aan de andere kant levert het ook snel echt resultaat op. En het bier smaakt na het werk inderdaad meer dan primaquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Bijna heel de vloer belaminaat, tiid voor bier.
Ik heb een maag van beton. Dat gaat altijd goedquote:Op zaterdag 4 april 2009 21:52 schreef Nautilus_ het volgende:
Ik heb een maagwandoperatie gehad, dus ik mag geen bier.
Daar bedank ik nog even voorquote:Op zaterdag 4 april 2009 22:08 schreef Nautilus_ het volgende:
Ze moeten voor jou zelfs de brandspiritus verstoppen.
Ik was bij een zuurpruim op visite.quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hebben ze je zuurpruim verwijderd?
Wiens vrouw zei dit vannacht ook?quote:
Waarom dat obligate lange vette haar?quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:53 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Ik was bij een zuurpruim op visite.
[ afbeelding ]
Omdat het obligaat is, natuurlijk.quote:Op zondag 5 april 2009 10:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waarom dat obligate lange vette haar?
Global Metal.quote:Op zondag 5 april 2009 11:49 schreef Monolith het volgende:
Goedemorgen, tijd om eens lekker in de kroeg voetbal te gaan kijken zo.
Het was weer leuk, alleen een beetje jammer dat de beslissing al een stuk voor de finish viel.quote:
Had er al eens wat over gehoord, maar ik wist niet dat ie in z'n geheel op Youtube stond.Het wachten is op morgenavond 18:00 dan is de grote aankondiging van bands voor Wacken.quote:Op zondag 5 april 2009 12:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Global Metal.
Docu over metal over heel de wereld. Slayer in Iran, bv.
quote:Hydrogen Cars Closer To Reality With New Storage System
ScienceDaily (Apr. 4, 2009) — Researchers have developed a critical part of a hydrogen storage system for cars that makes it possible to fill up a vehicle's fuel tank within five minutes with enough hydrogen to drive 300 miles.
The system uses a fine powder called metal hydride to absorb hydrogen gas. The researchers have created the system's heat exchanger, which circulates coolant through tubes and uses fins to remove heat generated as the hydrogen is absorbed by the powder.
The heat exchanger is critical because the system stops absorbing hydrogen effectively if it overheats, said Issam Mudawar, a professor of mechanical engineering who is leading the research.
"The hydride produces an enormous amount of heat," Mudawar said. "It would take a minimum of 40 minutes to fill the tank without cooling, and that would be entirely impractical."
Researchers envision a system that would enable motorists to fill their car with hydrogen within a few minutes. The hydrogen would then be used to power a fuel cell to generate electricity to drive an electric motor.
The research, funded by General Motors Corp. and directed by GM researchers Darsh Kumar, Michael Herrmann and Abbas Nazri, is based at the Hydrogen Systems Laboratory at Purdue's Maurice J. Zucrow Laboratories. In February, the team applied for three provisional patents related to this technology.
"The idea is to have a system that fills the tank and at the same time uses accessory connectors that supply coolant to extract the heat," said Mudawar, who is working with mechanical engineering graduate student Milan Visaria and Timothée Pourpoint, a research assistant professor of aeronautics and astronautics and manager of the Hydrogen Systems Laboratory. "This presented an engineering challenge because we had to figure out how to fill the fuel vessel with hydrogen quickly while also removing the heat efficiently. The problem is, nobody had ever designed this type of heat exchanger before. It's a whole new animal that we designed from scratch."
The metal hydride is contained in compartments inside the storage "pressure vessel." Hydrogen gas is pumped into the vessel at high pressure and absorbed by the powder.
"This process is reversible, meaning the hydrogen gas may be released from the metal hydride by decreasing the pressure in the storage vessel," Mudawar said. "The heat exchanger is fitted inside the hydrogen storage pressure vessel. Due to space constraints, it is essential that the heat exchanger occupy the least volume to maximize room for hydrogen storage."
Conventional automotive coolant flows through a U-shaped tube traversing the length of the pressure vessel and heat exchanger. The heat exchanger, which is made mostly of aluminum, contains a network of thin fins that provide an efficient cooling path between the metal hydride and the coolant.
"This milestone paves the way for practical on-board hydrogen storage systems that can be charged multiple times in much the same way a gasoline tank is charged today," said Kumar, a researcher at GM's Chemical & Environmental Sciences Laboratory and the GM R&D Center in Warren, Mich. "As newer and better metal hydrides are developed by research teams worldwide, the heat exchanger design will provide a ready solution for the automobile industry."
The researchers have developed the system over the past two years. Because metal hydride reacts readily with both air and moisture, the system must be assembled in an airtight chamber, Pourpoint said.
Research activities at the hydrogen laboratory involve faculty members from the schools of aeronautics and astronautics, mechanical engineering, and electrical and computer engineering.
rule 34...quote:Op zondag 5 april 2009 20:24 schreef Monidique het volgende:
O, kijk, er is een origineel:
[ afbeelding ]
Verkeerde uniquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
quote:Op zondag 5 april 2009 20:24 schreef Monidique het volgende:
O, kijk, er is een origineel:
[ afbeelding ]
Ja dat was wel jammerquote:Op zondag 5 april 2009 17:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Het was weer leuk, alleen een beetje jammer dat de beslissing al een stuk voor de finish viel.
Het is natuurlijjk een energiedrager en geen energiebron, dus de echte duurzaamheid zal ergens anders vandaan moeten komen.quote:Op zondag 5 april 2009 21:33 schreef One_of_the_few het volgende:
en toch denk ik dat de waterstof auto niet revolutionair genoeg is en niet duurzaam genoeg op termijn om het tot een succes te maken.
quote:
Mutant die weer eens leest wat ' ie wil lezen.quote:Op zondag 5 april 2009 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
Sam_Spade die SCH aan het bashen is, maar zich niet durft te branden aan het onderwerp.
't Is levend Nederlands, collega klaploper.quote:Op maandag 6 april 2009 17:38 schreef Reya het volgende:
[..]
De bewening van het gebruik van deze term is een piëta waard.
quote:Op maandag 6 april 2009 17:33 schreef Monolith het volgende:
Het lijkt wel of iedereen hard aan het werk is vandaag.
Eens.quote:Op maandag 6 april 2009 19:40 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
't Is levend Nederlands, collega klaploper.
Als dat zo was, dan had ik wel een inhoudelijke reactie van Sam_ Spade erin gelezen. Dat is immers wat ik wil lezen.quote:Op maandag 6 april 2009 16:16 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Mutant die weer eens leest wat ' ie wil lezen.
Ook mijn rechtspositivistische uitspattingen?quote:Op maandag 6 april 2009 20:21 schreef Reya het volgende:
Ik wil bij deze mededelen dat ik de bijdragen van Mutant01 op dit forum in de meeste gevallen bijzonder waardeer.
Ja daar leek het zowaar op.quote:Op maandag 6 april 2009 17:33 schreef Monolith het volgende:
Het lijkt wel of iedereen hard aan het werk is vandaag.
Lees mijn zin nog eens.quote:Op maandag 6 april 2009 20:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook mijn rechtspositivistische uitspattingen?
Het was een vraag, lul. Alsof ik het woordje "meeste" niet zag staan. Denk je dat ik dieselelektrisch ben ofzo!quote:
Du_Ke heeft toestemming.quote:
Leuk landquote:
Zit jij eigenlijk in een andere tijdzone of ben je gewoon altijd tot diep in de nacht wakker?quote:Op dinsdag 7 april 2009 02:59 schreef Picchia het volgende:
Waarschijnlijk zou een libertarische samenleving er ongeveer zoals Italië uitzien.
De Maffia zou er alleen nog wat sterker zijn.quote:Op dinsdag 7 april 2009 02:59 schreef Picchia het volgende:
Waarschijnlijk zou een libertarische samenleving er ongeveer zoals Italië uitzien.
Studiepik, dat ben ik.quote:Op dinsdag 7 april 2009 07:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zit jij eigenlijk in een andere tijdzone of ben je gewoon altijd tot diep in de nacht wakker?
Maar wel een beest!quote:
Ik heb het Eurabiaplaatje afgedaan als gelijkend op Duitse propaganda uit de jaren dertig, en da's verreweg de onvriendelijkste van de drie regels die ik eraan gewijd heb.quote:Op maandag 6 april 2009 19:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als dat zo was, dan had ik wel een inhoudelijke reactie van Sam_ Spade erin gelezen. Dat is immers wat ik wil lezen.
Dat zeg je alleen omdat ik het wil lezen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:35 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Ik heb het Eurabiaplaatje afgedaan als gelijkend op Duitse propaganda uit de jaren dertig, en da's verreweg de onvriendelijkste van de drie regels die ik eraan gewijd heb.
Collegacohesiequote:Op dinsdag 7 april 2009 11:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Managementstrategieën bij Ordina, voor gevordenden.
quote:But there are some more gems from the hearing. Calvin Beisner testified as to why he thinks that the "atheistic" IPCC is wrong:
When God finished His creation, "God saw all that He had made, and behold, it was very good" (Genesis 1:31). Do you think he would have judged a fragile system biased by unidirectional feedbacks toward destruction that way? No, He would not. Indeed, the global destruction of the Flood required His supernatural intervention (Genesis 6-8), after which He promised Himself, "I will never again curse the ground on account of man ...; and I will never again destroy every living thing, as I have done. While the earth remains, seedtime and harvest, and cold and heat, and summer and winter, and day and night shall not cease" (Genesis 8:21-22)-the repeated pairs of opposites being the poetic device called merism, implying that God had committed Himself to ensuring that all the cycles needed for human (and other) thriving would continue.
In other words, if climate sensitivity to the doubling of CO2 is 3 degrees, there is no God.
And since the hearing was about adaptation to climate change, it is interesting to see Monckton's notion of adaptation:
In the Middle Ages it was warmer worldwide than today. Then global cooling set in. Our ancestors adapted. The Vikings abandoned their settlements in Greenland.
Only if by "abandoned" you mean "starved to death in". I don't think that dying off really should count as adaptation.
Ik hoor mijzelf veel te graag spreken om mij verder nog te bekommeren om de wensen van m'n publiek.quote:Op dinsdag 7 april 2009 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen omdat ik het wil lezen.
Als dit alles is wat er speelt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het ware gezicht van Dirk Scheringa.
Reya, ween.quote:T blijft een beetje bij kwajongens streken.
Je hebt wel een erg breekbaar fysiek als je zo van streek raakt van een lelijke zinsconstructie.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
97-jarige rijdt over vrouw heen
Je zult wel merken hoe breekbaar mijn gestel is als ik je bolle ogen het licht ontneem met een stijlboek.quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je hebt wel een erg breekbaar fysiek als je zo van streek raakt van een lelijke zinsconstructie.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:21 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Je zult wel merken hoe breekbaar mijn gestel is als ik je bolle ogen het licht ontneem met een stijlboek.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ijzersterk. IJzersterk.
Als een lesweek 27 uur van 45minuten omvat (zoals op de school van m'n vriendin), bevat een werkweek 53 uur. Dat zet het vakantieverhaal wel in een ander daglicht.quote:Leraren in het voortgezet onderwijs besteden in een gemiddelde werkweek 38 procent van hun tijd aan lesgeven. Negen jaar geleden was dat nog 42 procent. Dat staat in een rapport in opdracht van het ministerie van Onderwijs. Eenvijfde van hun tijd besteden leraren aan lesgebonden taken, de rest gaat op aan onder meer vergaderen en begeleiding.
Lemmeb is tamelijk snugger, is dit dan een onbegrijpelijk genie?quote:
Lemmeb is helemaal niet snugger.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Lemmeb is tamelijk snugger, is dit dan een onbegrijpelijk genie?
Doch.quote:
Oh, dat zal best, maar dat maakt hem nog steeds niet snugger. Ik baseer zijn mate van snuggerheid dan ook niet op zijn ideeën, maar op zijn manier van redeneren en beargumenteren.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Doch.
Een snugger iemand kan best ideeën hebben die je niet aanstaan.
Tsja. Dat hangt er dan weer vanaf of je 'm een logisch vraagstuk voorlegt of een politiek..quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dat zal best, maar dat maakt hem nog steeds niet snugger. Ik baseer zijn mate van snuggerheid dan ook niet op zijn ideeën, maar op zijn manier van redeneren en beargumenteren.
Zijn perverse antipathie voor niet-westerse allochtonen is wel wat onsmakelijk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Lemmeb is tamelijk snugger, is dit dan een onbegrijpelijk genie?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Tsja. Dat hangt er dan weer vanaf of je 'm een logisch vraagstuk voorlegt of een politiek..
WTF zeg, heel NWS is 1 grote racistische bende.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Voetballers schoppen supporter voor dood
De reacties in dit topic. Dat is toch niet normaal?
Nadat die twee Marokkanen er weg zijn gegaan ging het hard ja.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
WTF zeg, heel NWS is 1 grote racistische bende.
Daar mag inderdaad eens goed de bezem doorheen ja.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
WTF zeg, heel NWS is 1 grote racistische bende.
Nou, het kan mij niet zoveel schelen hoor, wat de crew doet. Je ziet in ieder geval wel duidelijk de gevolgen van het aangehouden beleid.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:21 schreef sigme het volgende:
Maar laat het je niet afleiden van je Godwin op de frontpage.
Deed Grol niet een mislukte poging?quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Nadat die twee Marokkanen er weg zijn gegaan ging het hard ja.
Je weet wel dingus. Hij postte eerst ook altijd in de POL SC.quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is idd schandalig hoe de marokkanen zich als ondankbare honden gedragen in het land van 1001 kansen en mogelijkheden. om het racistisch te noemen gaat me wat ver, want nederlanders zijn geen ras. maar het verdient idd niet de schoonheidsprijs. wat gaan we doen aan deze ondankbare honden?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 23:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat is het probleem met OS X dan? Ik draai nu 2 jaar op apples en t bevalt me uitstekend. T reageert vlot en intuïtief.
Ik begrijp dat je je afzet tegen t imago van Apple, maar voor de rest leveren ze geen slechte producten.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Paniek!
Ik heb al een tijd last van een cpu fan met slijtage. Veel herrie en hoorbaar ruimte bij de kogellagers. [..]
quote:If there is one great joy to be derived from scanning the scientific literature over a week, it is the barrage of studies that challenge your beliefs and preconceptions, demonstrating the weakness of intuition: because if we knew all the answers to start with, there’d be no point in doing research.
On an abstract level, there’s a good short report in the journal Cortex, where some researchers in Bologna demonstrate the spectacular hopelessness of memory. One morning in 1980, a bomb exploded in Bologna station: 85 people died, and the clock stopped ominously showing 10.25, the time of the explosion. This image became a famous symbol for the event, but the clock was repaired soon after, and worked perfectly for the next 16 years. When it broke again in 1996, it was decided to leave the clock showing 10.25 permanently, as a memorial. The researchers asked 180 people familiar with the station, or working there, with an average age of 55, about the clock: 173 knew it was stopped, and 160 said it always had been, ever since 1980. What’s more, 127 claimed they had always seen it stuck on 10.25, ever since the explosion, including – fairly excellently – all 21 railway employees. In a similar study published last year, 40% of 150 UK participants claimed to remember seeing closed circuit television footage of the moment of the explosion on the bus in Tavistock Square on July 7th 2005. No such footage exists.
But that’s pretty abstract. How about something practical from the Journal of the American Medical Association? Longstanding homeless people with severe alcohol problems often have many medical and psychiatric problems, it’s very difficult to initiate and maintain change in their lifestyles, and people worry – perhaps selfishly - that they cost a lot of money, both for healthcare and for criminal justice issues. Society’s response is often to incarcerate them, or offer hostel accommodation where alcohol is forbidden, perhaps unrealistically. Sometimes, perhaps, you may not be able to force someone to stop drinking.
So researchers took 95 homeless people with severe alcohol problems, put them into apartments where they could drink all the alcohol they wanted, and compared them against 39 “waiting list controls”, who experienced the pre-existing services as if there was no new initiative.
Adding up the financial burdens on the state, participants had overall costs of $4066 per person per month initially, which decreased to $1492 after 6 months and $958 after 12 months in housing. Oddly, the people in the project showed substantial declines in drinking despite there being no requirement even to reduce their drinking to remain housed, and although 9 died during the study, this is consistent with what you would expect from that group. Miracles, very sadly, are hard to come by.
This kind of research is at the interface of medicine and social policy: it’s an accident of history that a few people from a science and public health background got involved in the project and did a trial, to get evidence to see if the policy hunch was correct. Robust trials on social policy could happen routinely, if politicians weren’t scientifically ignorant and unhelpfully terrified of the possibility that they might have to state - with simple, constructive honesty: “well, we tried this idea, in all good faith, but it didn’t work so we’re dropping it now”.
Or lastly, at entirely the opposite end of the rigour spectrum, you could simply commission research to bolster your preconceptions, like the new survey on Auschwitz to promote the DVD release of a film called “The Boy In The Striped Pyjamas”. 25% of pupils aged 11-16 did not know the purpose of Auschwitz, said the research. Only 37% knew the precise figure: 6 million were killed in the holocaust. There was an attack on children and schools for their ignorance, since the holocaust is on the National Curriculum.
Interestingly, the researchers were simply asking for specific details at the wrong time. The holocaust is indeed covered at Key Stage 3 of the National Curriculum during year 9, the school year in which children turn 14. If you ask questions of children aged 11 to 16, and they don’t all know all the specific details from this horrific period in recent history, which they are taught at age 14, then that is not a reflection of stupidity in children or their teachers: it is a reflection of stupidity in the researchers.
This incompetent non-research – another nonsense survey - was not published at all, and it will not be, and with very good reason, because it tells us nothing. But it is also the only story, from the three I have mentioned today, that has received mainstream media coverage: in the Mirror, the Telegraph and the Mail, no less. That is the news.
Daarvan afgezien dan.quote:
alleen draait daar niet alles opquote:Op dinsdag 7 april 2009 23:26 schreef Yildiz het volgende:
En hoor mij nou, ook nog eens afzetten tegen Windows, met m'n Linux Ubuntu.
Ubuntu, een beetje vlot zitten te wezen en nooit vast willen lopen. Tssk, O.W.A., Operatingsystem with attitude.
De downgradegarantie naar XP blijft wel, ook bij het eerste stukje windows 7.quote:Op woensdag 8 april 2009 11:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Daarom maar gewoon bij vista gehouden loopt zelden vast namelijk en dan halen we van de zomer windows 7 wel
De gelovigen mogen de shiney beads wel houden, dan vol ik mijn maagje wel met overheerlijk Zwijn.quote:
Skinheads bedoel je?quote:Op woensdag 8 april 2009 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De gelovigen mogen de shiney beads wel houden, dan vol ik mijn maagje wel met overheerlijk Zwijn.
Ben er literatuur voor aan het zoeken. Voordat ik aan het schrijven toekom, zijn we weer wat weekjes verder vrees ik.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zeg, heb jij geen slachtofferrolscriptie te schrijven?
quote:New Gas Storage Material: One Ounce Has Surface Area Of 30 Football Fields
ScienceDaily (Apr. 8, 2009) — In a finding that may help speed the production of ultra-clean fuel cell vehicles powered by hydrogen, scientists in Michigan are reporting development of a sponge-like nanomaterial with a record-high surface area for holding gases.
Just 1/30th of an ounce of the material has the approximate surface area of a football field.
Adam Matzger and colleagues note in the new study that scientists have tried for years to find a material to optimize hydrogen storage in futuristic fuel cell vehicles. Despite identifying several promising materials, researchers have been unable to meet the hydrogen storage goals proposed by the U.S. Department of Energy (DOE) for hydrogen fuel cell vehicles, they state.
They describe development of a highly-porous nanomaterial with an unprecedented ability to absorb gases that may help meet DOE's target. Called University of Michigan Crystalline Material-2 (UMCM-2), it consists of zinc oxide nanoclusters — each about 1/50,000 the width of a human hair — linked together by organic materials to generate a robust porous framework.
The scientists showed that UMCM-2 has a surface area exceeding 5,000 square meters per gram which is, they say, the highest value ever achieved.
En dat terwijl je de consumptie van Westmalle Tripel niet eens op kan voeren ter verschoning.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben er literatuur voor aan het zoeken. Voordat ik aan het schrijven toekom, zijn we weer wat weekjes verder vrees ik.
Je zoekt t ook wel weer op he?quote:Op woensdag 8 april 2009 12:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben er literatuur voor aan het zoeken. Voordat ik aan het schrijven toekom, zijn we weer wat weekjes verder vrees ik.
Niet nodig, niet nodig. Het zwarte bier is aanwezig.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:17 schreef Reya het volgende:
[..]
En dat terwijl je de consumptie van Westmalle Tripel niet eens op kan voeren ter verschoning.
Altijd, altijd. Tis genetisch bepaald.quote:Op woensdag 8 april 2009 12:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je zoekt t ook wel weer op he?
quote:Op woensdag 8 april 2009 12:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet nodig, niet nodig. Het zwarte bier is aanwezig.
Ik vind het eigenlijk wel meevallen. Pas op pagina 4-5 liep het topic de soep in. Niet dat het een boeiend topic is om te lezen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Voetballers schoppen supporter voor dood
De reacties in dit topic. Dat is toch niet normaal?
Westmallequote:Op woensdag 8 april 2009 12:17 schreef Reya het volgende:
[..]
En dat terwijl je de consumptie van Westmalle Tripel niet eens op kan voeren ter verschoning.
quote:Repro's Deense Mohammedcartoon te koop
woensdag 8 april 2009 18:14
(Novum/AP) - Het Deens Genootschap voor de Vrije Pers gaat reproducties uitbrengen van een cartoon die in 2006 tot rellen leidde in de islamitische wereld. Dat is woensdag bekendgemaakt.
Het gaat om reproducties van de cartoon waarin de profeet Mohammed wordt afgebeeld met een tulband in de vorm van een bom op zijn hoofd. Tekenaar Kurt Westergaard heeft duizend exemplaren gesigneerd en toestemming gegeven de reproducties te verkopen. De platen kosten omgerekend 188 euro.
In 2005 publiceerde een Deense krant twaalf spotprenten van de profeet, waaronder die van Westergaard. De publicatie leidde een jaar later tot felle protesten in islamitische landen van Marokko tot Indonesië.
Bron
Dan is het nog steeds de vrijheid om een tekening in hun eigen krant af te drukken.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:53 schreef Yildiz het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar zijn cartoon over het Christendom, die, jawel, van de redactie niet in de krant mocht omdat het ongepast zou zijn.
Wat het hele 'oh dit is vrijheid!' argument omtrent die cartoon behoorlijk belachelijk maakt.
Het heeft zo niets met vrijheid te maken, hooguit met 'vrijheid om de Islam te beledigen'.
Natuurlijk, maar ik blijf het vrij vreemd vinden.quote:Op woensdag 8 april 2009 19:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds de vrijheid om een tekening in hun eigen krant af te drukken.
Doe dat nietquote:Op woensdag 8 april 2009 12:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Altijd, altijd. Tis genetisch bepaald.
Michiel Smits Nijlganzen?quote:Op woensdag 8 april 2009 20:34 schreef Picchia het volgende:
Op BNR hoorde ik een bioloog of iets praten over het uitsterven van diersoorten. Over hoe ze bepaalde agressieve uitheemse naaktslakken wilde weren ten goede van de vreedzame Europese naakslakken. En hoe ze vreesde dat agressieve uitheemse bruine eekhoorns de vreedzame inheemse rode eekhoorn zou overnemen. Hoe op deze wijze hele soorten uitstierven. En welke stappen zij ondernamen om dit te voorkomen. Het was ook breed geaccepteerd dat deze stappen noodzakelijk waren.
En op één of andere manier klonk het hele verhaal me heel bekend in de oren. Heel vreemd allemaal.
Ja.quote:
De minister van Landbouw heeft in oktober 2007 de ‘Beleidsnota invasieve soorten’ gepresenteerd. In deze Beleidsnota geeft zij aan dat een exoot die zich eenmaal heeft gevestigd, zeer moeilijk is weg te krijgen. Zij stelt in deze nota dan ook terecht dat het zwaartepunt van het beleid moet zijn gericht op preventie van introducties van nieuwe soorten.quote:Op woensdag 8 april 2009 20:34 schreef Picchia het volgende:
Op BNR hoorde ik een bioloog of iets praten over het uitsterven van diersoorten. Over hoe ze bepaalde agressieve uitheemse naaktslakken wilde weren ten goede van de vreedzame Europese naakslakken. En hoe ze vreesde dat agressieve uitheemse bruine eekhoorns de vreedzame inheemse rode eekhoorn zou overnemen. Hoe op deze wijze hele soorten uitstierven. En welke stappen zij ondernamen om dit te voorkomen. Het was ook breed geaccepteerd dat deze stappen noodzakelijk waren.
En op één of andere manier klonk het hele verhaal me heel bekend in de oren. Heel vreemd allemaal.
quote:Op woensdag 8 april 2009 20:39 schreef Reya het volgende:
Technologische ontwikkelingen op stofzuigergebied
Kwaliteitstopic.
De tijd toen paddo's nog legaal waren...quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:17 schreef Montov het volgende:
[..]
Hoi, Montov hier. Ik heb hier even over nagedacht, en de tijd is gekomen om deze kwestie voor eens en altijd op te lossen. Zoals gewoonlijk ligt simplisme ten grondslag aan de benodigde genialiteit om te komen tot baanbrekende antwoorden die wij sinds het bestaan van de mensheid trachten te achterhalen.
In onze huidige manier van representatie van het begrip tijd, maken we gebruik van een herhalende compositiestructuur van specifieke termen ter aanduiding van een moment dat op natuurkundig vlak moet worden gezien als een overgangsfase tussen sequentiele periodes.
Zo zijn er binnen een dag een aantal uren, die we nummeren van 0 tot 24. Daarin zitten de minuten van 0 tot 60. Dat deze vervolgens worden onderverdeeld in de tweede Babylonische stap is hier niet relevant. De combinatie van uren en minuten als gangbaar ijkpunt der tijdsdifferentie op Fok! volgt dezelfde volgorde zoals we die hebben geleerd op de basisschool, waarbij een kleiner getal in de chronologie eerder plaatsvindt dan een hoge waarde.
Het antwoord is dan ook dat een post om 00:26 eerder heeft plaatsgevonden dan 23:52, simpelweg omdat 0 kleiner is dan 23, en beide getallen betrekking hebben op dezelfde dag. De een 's ochtends, de ander 's avonds. Plaudite cives.
Wat ben je toch ergerlijk onderhoudend.quote:
Voorwaar, zeker geen slechte keuze.quote:Op donderdag 9 april 2009 00:14 schreef Monolith het volgende:
Het is tijd voor een Gouden Carolus Classic, dunkt me.
pff het was gister toch net wat te gezelligquote:Op donderdag 9 april 2009 00:14 schreef Monolith het volgende:
Het is tijd voor een Gouden Carolus Classic, dunkt me.
Een vernield stadion, dat noemt meneer gezeur. Nu begrijp ik waarom je weg bent uit het onderwijs.quote:Op donderdag 9 april 2009 09:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Met het gezeur rond de fusie tussen Roda en Fortuna is wederom aangetoond dat Limburgers net Belgen zijn.
Nee dit zou me juist uitermate geschikt maken voor t onderwijs.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:21 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Een vernield stadion, dat noemt meneer gezeur. Nu begrijp ik waarom je weg bent uit het onderwijs.
Klinker kopen?quote:
quote:De NVM verwacht vanwege de malaise op de woningmarkt een ”aanzienlijke” afname in het aantal makelaarskantoren. Hukker houdt rekening met een verdere daling van het winstniveau en een ledenverlies van honderden makelaars binnen de NVM.
quote:
Die crisis is zo slecht nog niet.quote:Het Nederlandse kledingbedrijf Oilily is failliet verklaard. Dit nieuws werd woensdag bekendgemaakt door de rechtbank in Amsterdam.
Die haal ik wel bij Ed.quote:
quote:Voordat Studio Sport tegenwoordig op gang komt, moet ik eerst vijf minuten naar Tom Egbers of Toine van Peperstraten kijken die mij wijdbeens – alsof ze daar iets hebben hangen waar ze zeer trots op zijn – gaan uitleggen wat ik te zien krijg.
Vooral bij Van Peperstraten gaan die benen steeds wijder. Hij wil het winnen van Egbers.
Goed voor t milieu.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat een klap moet dat zijn voor de textielverfindustrie.
quote:New Way To Split Water Into Hydrogen And Oxygen Developed
ScienceDaily (Apr. 8, 2009) — The design of efficient systems for splitting water into hydrogen and oxygen, driven by sunlight is among the most important challenges facing science today, underpinning the long term potential of hydrogen as a clean, sustainable fuel. But man-made systems that exist today are very inefficient and often require additional use of sacrificial chemical agents. In this context, it is important to establish new mechanisms by which water splitting can take place.
Now, a unique approach developed by Prof. David Milstein and colleagues of the Weizmann Institute’s Organic Chemistry Department, provides important steps in overcoming this challenge. During this work, the team demonstrated a new mode of bond generation between oxygen atoms and even defined the mechanism by which it takes place. In fact, it is the generation of oxygen gas by the formation of a bond between two oxygen atoms originating from water molecules that proves to be the bottleneck in the water splitting process. Their results have recently been published in Science.
Nature, by taking a different path, has evolved a very efficient process: photosynthesis – carried out by plants – the source of all oxygen on Earth. Although there has been significant progress towards the understanding of photosynthesis, just how this system functions remains unclear; vast worldwide efforts have been devoted to the development of artificial photosynthetic systems based on metal complexes that serve as catalysts, with little success. (A catalyst is a substance that is able to increase the rate of a chemical reaction without getting used up.)
The new approach that the Weizmann team has recently devised is divided into a sequence of reactions, which leads to the liberation of hydrogen and oxygen in consecutive thermal- and light-driven steps, mediated by a unique ingredient – a special metal complex that Milstein’s team designed in previous studies. Moreover, the one that they designed – a metal complex of the element ruthenium – is a ‘smart’ complex in which the metal center and the organic part attached to it cooperate in the cleavage of the water molecule.
The team found that upon mixing this complex with water the bonds between the hydrogen and oxygen atoms break, with one hydrogen atom ending up binding to its organic part, while the remaining hydrogen and oxygen atoms (OH group) bind to its metal center.
This modified version of the complex provides the basis for the next stage of the process: the ‘heat stage.’ When the water solution is heated to 100 degrees C, hydrogen gas is released from the complex – a potential source of clean fuel – and another OH group is added to the metal center.
‘But the most interesting part is the third ‘light stage,’’ says Milstein. ‘When we exposed this third complex to light at room temperature, not only was oxygen gas produced, but the metal complex also reverted back to its original state, which could be recycled for use in further reactions.’
These results are even more remarkable considering that the generation of a bond between two oxygen atoms promoted by a man-made metal complex is a very rare event, and it has been unclear how it can take place. Yet Milstein and his team have also succeeded in identifying an unprecedented mechanism for such a process. Additional experiments have indicated that during the third stage, light provides the energy required to cause the two OH groups to get together to form hydrogen peroxide (H2O2), which quickly breaks up into oxygen and water. ‘Because hydrogen peroxide is considered a relatively unstable molecule, scientists have always disregarded this step, deeming it implausible; but we have shown otherwise,’ says Milstein. Moreover, the team has provided evidence showing that the bond between the two oxygen atoms is generated within a single molecule – not between oxygen atoms residing on separate molecules, as commonly believed – and it comes from a single metal center.
Discovery of an efficient artificial catalyst for the sunlight-driven splitting of water into oxygen and hydrogen is a major goal of renewable clean energy research. So far, Milstein’s team has demonstrated a mechanism for the formation of hydrogen and oxygen from water, without the need for sacrificial chemical agents, through individual steps, using light. For their next study, they plan to combine these stages to create an efficient catalytic system, bringing those in the field of alternative energy an important step closer to realizing this goal.
Dat sluit verlaten van het onderwijs niet uit. Integendeel, zou ik haast zeggenquote:Op donderdag 9 april 2009 10:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee dit zou me juist uitermate geschikt maken voor t onderwijs.
Therapy?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:45 schreef Monidique het volgende:
12 mei Utrecht.
Nee.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Zijn hier nog ambtenaren/studenten/mensen met grrrrristelijke werkgever die een vrije dag hebben morgen of morgen gewoon lekker genieten van een dag zonder spitsfiles?
Wat denk je? Een woekerrentekredietverstrekker. Dat die vrije dagen uitdeelt?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Zijn hier nog ambtenaren/studenten/mensen met grrrrristelijke werkgever die een vrije dag hebben morgen of morgen gewoon lekker genieten van een dag zonder spitsfiles?
Ik ga genieten van mijn laatste dagen in vrijheid.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:44 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze hebben vast nog wel wat bonussen over hier en daar die in te wisselen zijn voor vrij dagje.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat denk je? Een woekerrentekredietverstrekker. Dat die vrije dagen uitdeelt?
Ik ben meer benieuwd hoe het gaat met de paasmaandag. Maandagen ben ik standaard vrij maar ze zetten iedereen op een 'flex-contract', zodat je, indien gewenst, ook op je standaard vrije dag gesommeerd kan worden. Dus sta ik ook voor elke maandag op de urenlijst. Zou ik die dan betaald krijgen?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ze hebben vast nog wel wat bonussen over hier en daar die in te wisselen zijn voor vrij dagje.
Ik ook.quote:Op vrijdag 10 april 2009 00:16 schreef du_ke het volgende:
Ik ben morgen lekker vrij.
Moet je elke zaterdag werken?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:23 schreef Monolith het volgende:
Ik niet, maar gelukkig is er koffie.
Nee, gelukkig gaat mijn wekker al meer dan 2 jaar niet meer elke zaterdag om 5 uur.quote:
Ik heb deze net besteld. Ik kan niet wachten tot het apparaat geleverd wordt.quote:
Niet gekquote:Op vrijdag 10 april 2009 10:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb deze net besteld. Ik kan niet wachten tot het apparaat geleverd wordt.
Ik heb een kwart betaald van de prijs op de website. Dat maakt t al een stuk aantrekkelijker.quote:Op vrijdag 10 april 2009 10:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet gek. Ik drink thuis echter te weinig koffie om zoiets een beetje rendabel aan te schaffen
.
Ja dat scheelt nogalquote:Op vrijdag 10 april 2009 10:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik heb een kwart betaald van de prijs op de website. Dat maakt t al een stuk aantrekkelijker.
Chinooks, Apachesquote:Op vrijdag 10 april 2009 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het is een behoorlijk goede vrijdag vandaag.
Overigens wat een helikopter geweld hier de laatste dagen het lijkt wel of het leger de invasie van belgie aan het voorbereiden is hier.
Daar heb je een leuke bonusregeling voor nodig.quote:
allemaal ja onder escort en dan een meter of 100 boven de grond, ook parachutisten op de hei.quote:
Prachtig gezichtquote:Op vrijdag 10 april 2009 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
allemaal ja onder escort en dan een meter of 100 boven de grond, ook parachutisten op de hei.
Het is af en toe net cod4 qua geluid
is het design dan bekend gemaaktquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:04 schreef Picchia het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kan niet wachten op de PSP 2. Maar als ze het pas na de zomer releasen dan vrees ik dat ik al een DS heb, aangezien het de bedoeling is om in het zonnetje te spelen.
Ik heb de afgelopen drie jaar een touch screen telefoon gehad. Maar kvond het niet echt praktisch. Het blijft een beetje een gimmick. Voor spelletjes is het ook niet echt handig.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
is het design dan bekend gemaakt![]()
Ik zit zelf meer te wachten op idou
Mee eens, ik heb dan ook een tijdje geleden een telefoon aangeschaft zonder touchscreen, gewoon omdat ik het niet praktisch vind.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:25 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen drie jaar een touch screen telefoon gehad. Maar kvond het niet echt praktisch. Het blijft een beetje een gimmick. Voor spelletjes is het ook niet echt handig.
En ik heb nooit een touchscreen ding gehad en mij lijkt het makkelijker, al de extra functies want anders kan ik net zo goed met w880i behouden.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mee eens, ik heb dan ook een tijdje geleden een telefoon aangeschaft zonder touchscreen, gewoon omdat ik het niet praktisch vind.
Palm Pre.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Maar het wordt de idou of de n97
Ik heb nu een Samsung c260. Volledig featureloos.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:48 schreef du_ke het volgende:
Doe mij maar gewoon een telefoon met toetsen. Ik ga nooit zo zuinig met m'n spullen om en dat trekken die touchdingen maar matig.
Zo even met de buurman aan het bier maar ik twijfel nog tussen de lentebok en het witbier. Maar die keuze kom ik vast uitquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:
Nog even een lekker koud biertje en dan maar eens richting huis.
Je hebt t maar zwaar jongen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:28 schreef Monolith het volgende:
Nog even een lekker koud biertje en dan maar eens richting huis.
Ga je alweer?quote:
Prijs de dag niet weer t avond is.quote:
Bijna bijna bijna. Zometeen komt lief thuis en dan ga ik 'm bier schenken en daarna eten maken en dan een toetje en dan naar bed. Bijna bijna.quote:
Aleer weer?quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:36 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Prijs de dag niet weer t avond is.
Wrom zo vroeg?quote:Op vrijdag 10 april 2009 20:43 schreef sigme het volgende:
[..]
Bijna bijna bijna. Zometeen komt lief thuis en dan ga ik 'm bier schenken en daarna eten maken en dan een toetje en dan naar bed. Bijna bijna.
Morgen moet hij weer vroeg beginnen. Dat is al zo zolang ik op fok zitquote:
Doe het lekker zelf.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ga zo maar eens biljarten
he je bent niet blauw meer he dus buig voor de koningquote:
Wordt eindelijk bekend wie het gezicht is achter de beroemde IJscoman.quote:Op vrijdag 10 april 2009 21:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik sta trouwens op streetview Tilburg binnenkort, kwam een raar wagentje met een paal erop langsrijden toen ik in de bus zat
als je alle hints bij elkaar puzzelt en je bent een bekende van me dan weet je het maar tot nu toe is het 2 man die ik het verteld heb omdat ze zagen dat ik mod-functies had en ik kwaad was dat mijn geld door ijslandse piraten was gekaaptquote:Op vrijdag 10 april 2009 21:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wordt eindelijk bekend wie het gezicht is achter de beroemde IJscoman.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zo even met de buurman aan het bier maar ik twijfel nog tussen de lentebok en het witbier. Maar die keuze kom ik vast uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |