En waar dient dit topic precies voor, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 3 april 2009 17:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws. Iedereen en alles is welkom, behalve belastingbetalers.
Voor alle vervelende luizen, pestkoppen en klieren is er het IRC-kanaal, genaamd #pol.
Ik was deze week weer een paar dagen op de uni in Groningen. Daar zeker geen tekort aan rokjesquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Geen rokjes op de uni vandaag. Schandalig.
Schaamlip is my middlename.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:35 schreef Nautilus_ het volgende:
Rock_de_Braziliaan durft zich aan niemand meer te vertonen. Zo groot is zijn schaamte om deze titel.
Laat SCH het niet horen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Schaamlip is my middlename.
Mijn geïnsinueerde denkbeelden bedoel je. Of om ontopic te blijven, geinsemineerde denkbeelden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:19 schreef Nautilus_ het volgende:
Dan zal ik ook mijn sarcasmen als zwavelzuur over je uitstorten en je denkbeelden om zeep helpen. Maar nu eerst naar het terras.
Nu nog foto's.quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi. Eindelijk eens een titel met Marokko erin.
quote:Gesloten cultuur jaagt gelovige weg
Ede, 4 april. Een gesloten cultuur en manipulatie door onaantastbaar geachte leiders zijn belangrijke redenen waarom gelovigen vertrekken uit evangelische- en Pinksterkerken.
Dat blijkt uit onderzoek naar de motieven voor mensen af te haken bij deze kerken. Andere redenen zijn: gebrek aan diepgang, zwart-wit denken en sociale controle. Honderdduizenden mensen zijn aangesloten bij een van de ongeveer 120 evangelische gemeentes.
Bij de voordeur van de evangelische beweging is het een gedrang van jewelste. Vooral gelovigen die zich in de traditionele kerken niet meer thuis voelen, kiezen voor het enthousiasme en de warmte van Pinksterkerken en evangelische gemeentes. Maar juist zeer betrokken en langdurig meelevende gemeenteleden vertrekken.
Het wordt tijd dat de evangelische beweging in de spiegel kijkt, zei theoloog Otto de Bruijne, een van de initiatiefnemers van het onderzoek, dat gistermiddag gepresenteerd werd aan de Christelijke Hogeschool Ede.
Regien Smit van de Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten (VPE) was geschokt over het onderzoek. Dat vooral hoger opgeleiden ontevreden zijn, kan erop duiden dat „hoofd en hart niet in een evenwichtige balans zijn bij ons”. Ze kondigde aan dat het VPE-bestuur er mee aan de slag gaat.
hier wel opeens overal alsof het afgesproken wasquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Geen rokjes op de uni vandaag. Schandalig.
Die van mij valt vandaag ook wat tegen. De combinatie met weinig slaap afgelopen week viel niet heel geweldigquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:38 schreef Monolith het volgende:
Na weken goed te zijn weggekomen met overmatig alcoholgebruik vandaag helaas weer een flinke kater.
Ik zit de laatste tijd ook op een uurtje 5 a 6 gemiddeld per nacht, dat zal inderdaad vast niet helpen. Maar goed, zo maar eens even weer een biertje drinken met een paar vrienden.quote:Op zaterdag 4 april 2009 14:42 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die van mij valt vandaag ook wat tegen. De combinatie met weinig slaap afgelopen week viel niet heel geweldig
Goed planquote:Op zaterdag 4 april 2009 14:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zit de laatste tijd ook op een uurtje 5 a 6 gemiddeld per nacht, dat zal inderdaad vast niet helpen. Maar goed, zo maar eens even weer een biertje drinken met een paar vrienden.
Heb de laatste tijd ook vrij veel gelaminaat. Aan de ene kant klotewerk voor je knieën maar aan de andere kant levert het ook snel echt resultaat op. En het bier smaakt na het werk inderdaad meer dan primaquote:Op zaterdag 4 april 2009 18:36 schreef Boze_Appel het volgende:
Bijna heel de vloer belaminaat, tiid voor bier.
Ik heb een maag van beton. Dat gaat altijd goedquote:Op zaterdag 4 april 2009 21:52 schreef Nautilus_ het volgende:
Ik heb een maagwandoperatie gehad, dus ik mag geen bier.
Daar bedank ik nog even voorquote:Op zaterdag 4 april 2009 22:08 schreef Nautilus_ het volgende:
Ze moeten voor jou zelfs de brandspiritus verstoppen.
Ik was bij een zuurpruim op visite.quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Hebben ze je zuurpruim verwijderd?
Wiens vrouw zei dit vannacht ook?quote:
Waarom dat obligate lange vette haar?quote:Op zaterdag 4 april 2009 23:53 schreef Nautilus_ het volgende:
[..]
Ik was bij een zuurpruim op visite.
[ afbeelding ]
Omdat het obligaat is, natuurlijk.quote:Op zondag 5 april 2009 10:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waarom dat obligate lange vette haar?
Global Metal.quote:Op zondag 5 april 2009 11:49 schreef Monolith het volgende:
Goedemorgen, tijd om eens lekker in de kroeg voetbal te gaan kijken zo.
Het was weer leuk, alleen een beetje jammer dat de beslissing al een stuk voor de finish viel.quote:
Had er al eens wat over gehoord, maar ik wist niet dat ie in z'n geheel op Youtube stond.Het wachten is op morgenavond 18:00 dan is de grote aankondiging van bands voor Wacken.quote:Op zondag 5 april 2009 12:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Global Metal.
Docu over metal over heel de wereld. Slayer in Iran, bv.
quote:Hydrogen Cars Closer To Reality With New Storage System
ScienceDaily (Apr. 4, 2009) — Researchers have developed a critical part of a hydrogen storage system for cars that makes it possible to fill up a vehicle's fuel tank within five minutes with enough hydrogen to drive 300 miles.
The system uses a fine powder called metal hydride to absorb hydrogen gas. The researchers have created the system's heat exchanger, which circulates coolant through tubes and uses fins to remove heat generated as the hydrogen is absorbed by the powder.
The heat exchanger is critical because the system stops absorbing hydrogen effectively if it overheats, said Issam Mudawar, a professor of mechanical engineering who is leading the research.
"The hydride produces an enormous amount of heat," Mudawar said. "It would take a minimum of 40 minutes to fill the tank without cooling, and that would be entirely impractical."
Researchers envision a system that would enable motorists to fill their car with hydrogen within a few minutes. The hydrogen would then be used to power a fuel cell to generate electricity to drive an electric motor.
The research, funded by General Motors Corp. and directed by GM researchers Darsh Kumar, Michael Herrmann and Abbas Nazri, is based at the Hydrogen Systems Laboratory at Purdue's Maurice J. Zucrow Laboratories. In February, the team applied for three provisional patents related to this technology.
"The idea is to have a system that fills the tank and at the same time uses accessory connectors that supply coolant to extract the heat," said Mudawar, who is working with mechanical engineering graduate student Milan Visaria and Timothée Pourpoint, a research assistant professor of aeronautics and astronautics and manager of the Hydrogen Systems Laboratory. "This presented an engineering challenge because we had to figure out how to fill the fuel vessel with hydrogen quickly while also removing the heat efficiently. The problem is, nobody had ever designed this type of heat exchanger before. It's a whole new animal that we designed from scratch."
The metal hydride is contained in compartments inside the storage "pressure vessel." Hydrogen gas is pumped into the vessel at high pressure and absorbed by the powder.
"This process is reversible, meaning the hydrogen gas may be released from the metal hydride by decreasing the pressure in the storage vessel," Mudawar said. "The heat exchanger is fitted inside the hydrogen storage pressure vessel. Due to space constraints, it is essential that the heat exchanger occupy the least volume to maximize room for hydrogen storage."
Conventional automotive coolant flows through a U-shaped tube traversing the length of the pressure vessel and heat exchanger. The heat exchanger, which is made mostly of aluminum, contains a network of thin fins that provide an efficient cooling path between the metal hydride and the coolant.
"This milestone paves the way for practical on-board hydrogen storage systems that can be charged multiple times in much the same way a gasoline tank is charged today," said Kumar, a researcher at GM's Chemical & Environmental Sciences Laboratory and the GM R&D Center in Warren, Mich. "As newer and better metal hydrides are developed by research teams worldwide, the heat exchanger design will provide a ready solution for the automobile industry."
The researchers have developed the system over the past two years. Because metal hydride reacts readily with both air and moisture, the system must be assembled in an airtight chamber, Pourpoint said.
Research activities at the hydrogen laboratory involve faculty members from the schools of aeronautics and astronautics, mechanical engineering, and electrical and computer engineering.
rule 34...quote:Op zondag 5 april 2009 20:24 schreef Monidique het volgende:
O, kijk, er is een origineel:
[ afbeelding ]
Verkeerde uniquote:Op vrijdag 3 april 2009 19:15 schreef Mutant01 het volgende:
Geen rokjes op de uni vandaag. Schandalig.
quote:Op zondag 5 april 2009 20:24 schreef Monidique het volgende:
O, kijk, er is een origineel:
[ afbeelding ]
Ja dat was wel jammerquote:Op zondag 5 april 2009 17:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Het was weer leuk, alleen een beetje jammer dat de beslissing al een stuk voor de finish viel.
Het is natuurlijjk een energiedrager en geen energiebron, dus de echte duurzaamheid zal ergens anders vandaan moeten komen.quote:Op zondag 5 april 2009 21:33 schreef One_of_the_few het volgende:
en toch denk ik dat de waterstof auto niet revolutionair genoeg is en niet duurzaam genoeg op termijn om het tot een succes te maken.
quote:
Mutant die weer eens leest wat ' ie wil lezen.quote:Op zondag 5 april 2009 19:12 schreef Mutant01 het volgende:
Sam_Spade die SCH aan het bashen is, maar zich niet durft te branden aan het onderwerp.
't Is levend Nederlands, collega klaploper.quote:Op maandag 6 april 2009 17:38 schreef Reya het volgende:
[..]
De bewening van het gebruik van deze term is een piëta waard.
quote:Op maandag 6 april 2009 17:33 schreef Monolith het volgende:
Het lijkt wel of iedereen hard aan het werk is vandaag.
Eens.quote:Op maandag 6 april 2009 19:40 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
't Is levend Nederlands, collega klaploper.
Als dat zo was, dan had ik wel een inhoudelijke reactie van Sam_ Spade erin gelezen. Dat is immers wat ik wil lezen.quote:Op maandag 6 april 2009 16:16 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Mutant die weer eens leest wat ' ie wil lezen.
Ook mijn rechtspositivistische uitspattingen?quote:Op maandag 6 april 2009 20:21 schreef Reya het volgende:
Ik wil bij deze mededelen dat ik de bijdragen van Mutant01 op dit forum in de meeste gevallen bijzonder waardeer.
Ja daar leek het zowaar op.quote:Op maandag 6 april 2009 17:33 schreef Monolith het volgende:
Het lijkt wel of iedereen hard aan het werk is vandaag.
Lees mijn zin nog eens.quote:Op maandag 6 april 2009 20:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ook mijn rechtspositivistische uitspattingen?
Het was een vraag, lul. Alsof ik het woordje "meeste" niet zag staan. Denk je dat ik dieselelektrisch ben ofzo!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |