50%, dat is nogal wat. Nou ben ik de eerste die dit soort cijfers wantrouwt, maar dat het om meer dan 1 persoon gaat, moge duidelijk zijn. Met het legaliseren van softdruggebruik krijgen we er dit soort fratsen gratis bij. Hoe denken de voorstanders van het gedoogbeleid hierover? Moet dit probleem aangepakt worden? Het idee achter het decriminaliseren van drugs was immers dat de overlast zou verdwijnen.quote:50% blowers stoned achter stuur
Door HANS BOTMAN
MIDDELBURG - De helft van het aantal bezoekers aan coffeeshops in Zeeland stapt onder invloed van softdrugs weer achter het stuur. Dat blijkt uit onderzoek van het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid Zeeland (ROVZ) en het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid.
Vandaag begint de meertalige campagne 'Don't Blow and Drive'. De Belgische provincie Oost-Vlaanderen, de gemeente Terneuzen en de provincie Zeeland betalen de campagne.
Jaarlijks krijgen de coffeeshops in de Zeeuwse grensstreek duizenden klanten uit België, Frankrijk en Nederland. Henk Rhebergen van het ROVZ spreekt van een 'gevaarlijke situatie'.
Hoeveel ongevallen het gevolg zijn van drugsgebruik, is niet bekend. ,,Naar schatting komen er jaarlijks tachtig personen om het leven door drugsgerelateerde ongevallen,'' zei minister Eurlings in oktober vorig jaar bij het begin van een proefproject.
De resultaten van deze 'pilot' worden binnenkort bekend. De proef moet uitwijzen of speekseltesters als voorselectiemiddel de opsporing van drugsgebruik bij automobilisten vergemakkelijkt.
De aangehouden automobilisten werkten vrijwillig mee aan het opsporen van soft- en harddrugs via het speeksel. Na enkele minuten moet al te zien zijn of er sprake is van drugsgebruik. Nu kan bij controles alleen de omslachtige bloedtest worden gebruikt, die overigens bij het invoeren van de speekseltest ook als bewijsmiddel moet dienen. Het Nederlands Forensisch Instituut onderzocht vorig jaar duizend bloedmonsters. Capaciteitsgebrek houdt de aantallen laag.
Het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen kan een onderzoek opleggen naar de rijgeschiktheid nadat iemand is aangehouden na drugsgebruik in het verkeer. De kosten, 906 euro, komen voor eigen rekening.
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
En hoeveel mensen rijden er wel niet rond die medicijnen gebruiken met een geel stickertje?
Ik zeur niet, ben ervaringsdeskundige.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ach, er rijden veel meer mensen onder invloed van wat dan ook dan men beseft. Je kan beter stoned achter het stuur zitten dan onder de pijnstillers! En nu niet zo zeuren kraakschandaal!
Voorzichtiger dat wel.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:48 schreef Siniti het volgende:
Als je stoned achter het stuur zit rij je toch alleen langzamer?
Jij blowt wat af? Nou ik hoop voor je dat je dat alleen veilig doet of tenminste van te voren even met een tissue de meeste witte vlekken van zijn vliegenzwam poetst!quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:48 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik zeur niet, ben ervaringsdeskundige.
Het zal best. D'r zijn ook zat mensen die hun vrouw slaan. Maar concentreer je nu eens op dit probleem.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
En hoeveel mensen rijden er wel niet rond die medicijnen gebruiken met een geel stickertje?
Ah alweer zo'n figuur die er echt alles van weet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Jij blowt wat af? Nou ik hoop voor je dat je dat alleen veilig doet of tenminste van te voren even met een tissue de meeste witte vlekken van zijn vliegenzwam poetst!
Yep.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:51 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ah alweer zo'n figuur die er echt alles van weet.
Juist.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:55 schreef kraaksandaal het volgende:
Het rijden onder invloed van paddenstoelen is wel gevaarlijk, bomen steken over en fietsers gaan sneller.
Wat heeft het legaliseren van softdrugs hiermee te maken?quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:40 schreef Lyrebird het volgende:
50%, dat is nogal wat. Nou ben ik de eerste die dit soort cijfers wantrouwt, maar dat het om meer dan 1 persoon gaat, moge duidelijk zijn. Met het legaliseren van softdruggebruik krijgen we er dit soort fratsen gratis bij. Hoe denken de voorstanders van het gedoogbeleid hierover? Moet dit probleem aangepakt worden? Het idee achter het decriminaliseren van drugs was immers dat de overlast zou verdwijnen.
Als je softdrugs legaliseert wordt het gratis dus... wacht watquote:Op vrijdag 3 april 2009 03:11 schreef Emimich het volgende:
[..]
Wat heeft het legaliseren van softdrugs hiermee te maken?
Je moet zelf eens minder blowen!quote:Op vrijdag 3 april 2009 03:11 schreef Siniti het volgende:
[..]
Als je softdrugs legaliseert wordt het gratis dus... wacht wat
Ik blow helemaal nietquote:Op vrijdag 3 april 2009 03:12 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Je moet zelf eens minder blowen!
Naar schatting, en welke drugs? Alcohol misschien?quote:,,Naar schatting komen er jaarlijks tachtig personen om het leven door drugsgerelateerde ongevallen,''
Ik bestuur al vele jaren een auto onder invloed van en mijn schade verleden staat op 0.quote:Op vrijdag 3 april 2009 03:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Naar schatting, en welke drugs? Alcohol misschien?
Ik begin een beetje moe te worden van die heksenjacht op cannabis.
Dat is allemaal wel leuk, maar mocht jij een ongeluk krijgen ben jij 100% aansprakelijk, en terecht.quote:Op vrijdag 3 april 2009 03:25 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ik bestuur al vele jaren een auto onder invloed van en mijn schade verleden staat op 0.
Niet als de ander ladderzat achter zijn stuur zitquote:Op vrijdag 3 april 2009 03:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk, maar mocht jij een ongeluk krijgen ben jij 100% aansprakelijk, en terecht.
Dan moet het eerst nog bewezen worden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 03:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel leuk, maar mocht jij een ongeluk krijgen ben jij 100% aansprakelijk, en terecht.
Dat is zo gedaan, maar de kans is een stuk groter dat je tegenligger nuchter is dan dat hij/zij onder invloed is.quote:Op vrijdag 3 april 2009 03:33 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dan moet het eerst nog bewezen worden.
Nou ik ben ooit 1 keer van mijn motor gereden door kerel die linksaf sloeg met teveel pillen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 03:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat is zo gedaan, maar de kans is een stuk groter dat je tegenligger nuchter is dan dat hij/zij onder invloed is.
Dus?quote:Op vrijdag 3 april 2009 03:44 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Nou ik ben ooit 1 keer van mijn motor gereden door kerel die linksaf sloeg met teveel pillen.
Kennen ze dat daar dan?quote:Op vrijdag 3 april 2009 03:59 schreef Ringo het volgende:
Gelukkig stapt in de VS iedere blower veilig op de fiets!
Beetje oefenen doet wonderen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 04:08 schreef Ruud het volgende:
ik stap wel met een paar biertjes op achter het stuur (ook niet goed, ik weet het), maar stoned kan ik echt niet rijden denk ik
bedankt voor de aanmoedigingquote:
Dat is ook veel beter idee.quote:Op vrijdag 3 april 2009 04:14 schreef Ruud het volgende:
[..]
bedankt voor de aanmoediging
als ik stoned ben heb ik helemaal geen zin om te rijden, dan wil ik relaxen en muziek luisteren of tv kijken
Een schande is het hoeveel mensen met verminderde reactiesnelheid achter het stuur zitten en dan hebben we 't nog niet over de slechtzienden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 06:59 schreef Pacmaniac het volgende:
Blowen is achter het stuur is onverstandig . Zelfde als met alcohol verminderd het je reactiesnelheid.
Als ik nuchter een auto bestuur dan kan ik ook iemand invalide rijden, is 't dan minder erg?quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:09 schreef Lyrebird het volgende:
Jullie stappen hier allemaal zo gemakkelijk over heen. Ik vind dat drinken/blowen en autorijden niet samengaan. Stel dat je iemand aanrijdt, die daarna de rest van z'n leven in een rolstoel moet zitten. Hoe kun je daar zelf mee leven, als je weet dat er zonder versuffende middelen niets gebeurd was?
Nogal, ja.quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:11 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Als ik nuchter een auto bestuur dan kan ik ook iemand invalide rijden, is 't dan minder erg?
quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:17 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Ah ok dan kon je er niets aan doen.
Dus je zegt dat dit niet zou gebeuren als de softdrugs illegaal was? Dat kun je toch niet menen he...quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:40 schreef Lyrebird het volgende:
Bron: AD
[..]
50%, dat is nogal wat. Nou ben ik de eerste die dit soort cijfers wantrouwt, maar dat het om meer dan 1 persoon gaat, moge duidelijk zijn. Met het legaliseren van softdruggebruik krijgen we er dit soort fratsen gratis bij. Hoe denken de voorstanders van het gedoogbeleid hierover? Moet dit probleem aangepakt worden? Het idee achter het decriminaliseren van drugs was immers dat de overlast zou verdwijnen.
Welk probleem? dat ze overal zo een probleem van maken?quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:40 schreef Lyrebird het volgende:
Moet dit probleem aangepakt worden?
Omdat ik weet dat het zonder middelen ook zou zijn gebeurd?quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:09 schreef Lyrebird het volgende:
Hoe kun je daar zelf mee leven, als je weet dat er zonder versuffende middelen niets gebeurd was?
Stoned is beter te doen als dronkenquote:Op vrijdag 3 april 2009 04:08 schreef Ruud het volgende:
ik stap wel met een paar biertjes op achter het stuur (ook niet goed, ik weet het), maar stoned kan ik echt niet rijden denk ik
Daar kom je aan een punt, iedereen die ooit cannabis gerookt heeft moet minimaal een week geen auto meer rijden.quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:09 schreef Hukkie het volgende:
Verder is het bekend dat er lang sporen van cannabis in je lichaam achterblijven, ben je dan een dag later ook nog 'onder invloed'? Of twee dagen?
Nee, dan beinvloed het je hersenen niet meerquote:Op vrijdag 3 april 2009 08:09 schreef Hukkie het volgende:
Ik heb ooit stoned autorijles gehad, maar dat was een foutje. Ik was die rijles vergeten.
Verder is het bekend dat er lang sporen van cannabis in je lichaam achterblijven, ben je dan een dag later ook nog 'onder invloed'? Of twee dagen?
dat verschilt per mens denk ikquote:Op vrijdag 3 april 2009 08:52 schreef Keltie het volgende:
[..]
Stoned is beter te doen als dronken
Zelf houd ik altijd de maatstaaf aan: Blowen, 2 uur wachten, dan pas rijden aan (voor 1 jointje).
Ja, want als we het verbieden dan stapt niemand meer onder invloed achter het stuur. Iedereen houdt zich immers altijd 100% aan de wet.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
succes bij de controle, dan ben je namelijk gewoon de lul!quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:52 schreef Keltie het volgende:
Zelf houd ik altijd de maatstaaf aan: Blowen, 2 uur wachten, dan pas rijden aan (voor 1 jointje).
Het enige wat ik erover kan vertellen is wat mij is overkomen.quote:Op vrijdag 3 april 2009 08:55 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nee, dan beinvloed het je hersenen niet meer
Maar ik vraag me wel af hoe het zit als ik blow, 2 uur wacht en dan weer nuchter in de auto stap. Ben ik dan nog onder invloed?
En hoe zit het als ik iemand vanmiddag van z'n sokken rij, dan moet testen op drugs... Dan zien ze de sporen van gisteren, maar zijn die zwakker (zwak genoeg om aan te tonen dat ik niet onder invloed ben)?
En hoe zit dat als je dagelijks blowed?
Welke controle?quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:35 schreef rival het volgende:
[..]
succes bij de controle, dan ben je namelijk gewoon de lul!
tot 5 uur na een joint zeker
Dan ben je grote sukkel want voor de rechter is er geen enkel bewijs omdat opsporingsmethodes niet officieel zijn.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:38 schreef rival het volgende:
[..]
Het enige wat ik erover kan vertellen is wat mij is overkomen.
blowde dagelijks. en dat deed ik ook op een vrijdagnacht, voor ik ging slapen. ik meen mij te herinneren dat het ongeveer 3 uur 's nachts was.
zaterdagmiddag rond 12 uur richting amsterdam, wordt aangehouden.
bloed afgenomen en ik ben veroordeelt voor rijden onder invloed. letterlijk kwam er uit mijn bloedcontrole dat ik 1 tot 5 uur voor ik werd aangehouden een joint had gerookt. en de waardes in mijn bloed waren iig te hoog.
aangezien mijn rijbewijs vele malen belangrijker is dan een stickie blow ik nu nog maar weinig![]()
je kunt er natuurlijk ook voor zorgen dat je niet hoeft te rijden als je stoned bent...quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:38 schreef rival het volgende:
aangezien mijn rijbewijs vele malen belangrijker is dan een stickie blow ik nu nog maar weinig![]()
Al die heiligen hier op dit forum.quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:44 schreef Ruud het volgende:
[..]
je kunt er natuurlijk ook voor zorgen dat je niet hoeft te rijden als je stoned bent...
Is het zo dat het zonder versuffende middelen niet was gebeurd? De pest met alcohol is dat het overmoedig maakt. Daar heb je met cannabis geen last van. Er zijn ook meerdere onderzoeken die hier naar refereren en de conclusie trekken dat cannabisrijders veiliger rijden dan drankrijders.quote:Op vrijdag 3 april 2009 07:09 schreef Lyrebird het volgende:
Jullie stappen hier allemaal zo gemakkelijk over heen. Ik vind dat drinken/blowen en autorijden niet samengaan. Stel dat je iemand aanrijdt, die daarna de rest van z'n leven in een rolstoel moet zitten. Hoe kun je daar zelf mee leven, als je weet dat er zonder versuffende middelen niets gebeurd was?
tell it to the judgequote:Op vrijdag 3 april 2009 09:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dan ben je grote sukkel want voor de rechter is er geen enkel bewijs omdat opsporingsmethodes niet officieel zijn.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 09:45 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Al die heiligen hier op dit forum.
Boeiend. Ze zien het nl nooit. Wel regelmatig moeten blazen tijdens een controle, nooit op wiet oid getestquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:35 schreef rival het volgende:
[..]
succes bij de controle, dan ben je namelijk gewoon de lul!
tot 5 uur na een joint zeker
Met name het CDA is al jaren bezig om het gedoogbeleid zo in te richten dat het problemen geeft, om dan vervolgens die problemen te gebruiken als argument om het toch te verbieden. Het is immers niet gristelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:40 schreef Lyrebird het volgende:
quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:48 schreef Siniti het volgende:
Als je stoned achter het stuur zit rij je toch alleen langzamer?
Dus eigenlijk zou het veiliger zijn wanneer iedereen gewoon stoned achter het stuur kruipt.quote:
Moet je eens naar amsterdam komenquote:Op vrijdag 3 april 2009 10:59 schreef n8n het volgende:
Als ik om me heen kijk zie ik niemand die achter het stuur kruipt na het blowen, en ik ken behoorlijk wat mensen die er wel eens een jointje op naslaan.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:57 schreef Stali het volgende:
[..]
[..]
Dus eigenlijk zou het veiliger zijn wanneer iedereen gewoon stoned achter het stuur kruipt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |