abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 april 2009 @ 23:44:08 #1
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67662797
Ik zit in een dilemma. Ik heb een nieuwbouw appartement gekocht, met daarin standaard een badkamer met een wasmachine aansluiting en toilet erin. Nu vraag ik me af of het wel hygiënisch is. Het toilet, wat niet lekker ruikt na de grote beurt... en je gaat erna douchen. Kan me niet voorstellen dat het lekker is. En de was uit de wasmachine halen, waar het toilet staat.... lijkt me niet fris. Er is natuurlijk wel optimale afzuiging maargoed.

Zijn er mensen die dit thuis ook zo hebben en wat vinden jullie ervan? Ik zit te denken om anders het toilet apart te gaan laten maken maar dat kost denk ik wel enkele duizenden euro's meerwerk.
Look who's back in the wrong place at the right time
  donderdag 2 april 2009 @ 23:45:30 #2
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_67662831
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:44 schreef tomegel het volgende:
Nu vraag ik me af of het wel hygiënisch is..
&
Er is natuurlijk wel optimale afzuiging maargoed.


Aldus..
pi_67662891
Het is zo hygiënisch als je het zelf maakt. Je gooit de was die je net gedaan hebt toch niet in de pot?

Of je na het poepen gaat douchen beslis je zelf. Is er geen ander toilet? Dan kan je afspreken op deze alleen te plassen of bij echt hoge nood (bijvoorbeeld diarree bij in bed liggen) en dan heb je het probleem niet.

Als je het toilet gewoon netjes schoonmaakt is er niets onhygiënisch aan. Korter gezegd: een toetsenbord bevat meer bacteriën dan je WC bril. En toch lik je straks gerust je vingers af?

Een beetje weerstand, mistaat niemand!
pi_67662895
Enkele duizenden euro's voor een tweede toilet? Dan moet je wel ongelofelijk stinken zeg.
pi_67662896
Ik ken ook mensen die niet in bad gaan maar alleen douchen, omdat ze niet in hun eigen vuil willen zitten.

Wat mij betreft heb je dan nogal smetvrees.


Maar goed, dat is mijn mening
pi_67662907
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:47 schreef Vitalogy het volgende:
Ik ken ook mensen die niet in bad gaan maar alleen douchen, omdat ze niet in hun eigen vuil willen zitten.

Wat mij betreft heb je dan nogal smetvrees.
En ze typen wel op andermans toetsenborden en doen deuren open? En zwemmen doen ze vast ook niet.

Jekkie.
  donderdag 2 april 2009 @ 23:51:06 #7
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_67662972
Heeft 95% van Nederland niet gewoon een toilet in de badkamer?
Primum non nocere
  donderdag 2 april 2009 @ 23:52:15 #8
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67662996
Sorry, maar hier moet ik een beetje om lachen. Hoezo niet hygiënisch? Ik heb al jaren een badkamer met wc en wasmachine en ik heb zelfs er nog nooit bij stilgestaan. Je haalt toch niet je was door de wc heen? En juist douchen na het poepen, de geur van douchegel overheerst dan. Gewoon de wc schoonhouden, dat is het halve werk.
Kijk het nou eerst maar eens even aan. Je kunt die duizenden euro's aan meerwerk toch wel beter besteden?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_67663114
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:51 schreef Florian_ het volgende:
Heeft 95% van Nederland niet gewoon een toilet in de badkamer?
Dat geloof ik niet, zowel ik in mijn huidige en nieuwe huis niet en mijn ouwelui ook niet.
Maar veel mensen wel denk ik.
pi_67663179
Als je niet naast je pot gaat zitten schijten is het best hygiënisch
Gr. Gr.
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:03:33 #11
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67663280
nouja wat het is. Ik woon nu nog thuis. We hebben de wc apart dusja heb er geen ervaring mee. En ik heb in mn appartement alleen een badkamer met toilet.
Look who's back in the wrong place at the right time
pi_67663297
Ben ik de enige die hier over de hoeveelheid geld valt?

Aanvankelijk dacht ik nog dat het om een tweede toilet zou gaan, maar dat is volgens de OP dus niet zo.
Enkele duizenden euro's is het TS waard om te kunnen stinken. !
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:08:06 #13
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67663372
Het mooie van een toilet in de badkamer vind ik dat je redelijk ruim zit. Zo'n klein hokje is prima voor het urineren, maar als ik er wat langer zit heb ik liever ook wat meer beenruimte.

En tja, wat zou er onhygiënisch aan zijn? Het enige probleem is de stank misschien, maar zet tien minuten het raam open en dat is ook geen probleem meer.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:08:53 #14
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_67663391
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:44 schreef tomegel het volgende:
Het toilet, wat niet lekker ruikt na de grote beurt... en je gaat erna douchen. Kan me niet voorstellen dat het lekker is. En de was uit de wasmachine halen, waar het toilet staat.... lijkt me niet fris. Er is natuurlijk wel optimale afzuiging maargoed.
Het is je eigen stank! Waarom is geur niet hygiënisch? Er vliegt toch geen poep in het rond ofzo.
En alsof die stank in je was trekt.

Wasmachines in de badkamer, dat vind ik dan wel weer raar.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:25:31 #15
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_67663748
Als het je enige wc is zou ik er eerder een probleem mee hebben dat je bezoek ook gelijk in je badkamer zit en dat je die dus permanent spic en span moet houden. En badkamers worden nou eenmaal heel snel heel vies. Ik verbaas me er elke week over.

Het is bij mij niet vies ofzo, maar ik ben toch wel blij dat als ik op een zaterdagavond bezoek krijg niet ook de badkamer hoef te poetsen maar alleen de huiskamer, keuken en wc. De badkamer en slaapkamers kunnen dan op zondag volgens de normale routine. Maar qua schoonmaakroutine enzo ligt het ook aan je formaat huis, je hebt grote en kleine appartementen.
Spoilers!
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:29:02 #16
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_67663803
Ga je je was ook ophangen in de badkamer? Dan kan ik me wel voorstellen dat TS daar een probleem mee heeft eigenlijk.
Daarentegen, mijn vriend heeft dat ook jaren gedaan in zijn oude huis en hij rook nooit naar poep ofzo
Maar ik zou het niet doen.
Spoilers!
pi_67663810
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
het ook aan je formaat huis, je hebt grote en kleine appartementen.
En het overhebben van enkele duizenden euro's niet te vergeten.
pi_67663845
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ga je je was ook ophangen in de badkamer? Dan kan ik me wel voorstellen dat TS daar een probleem mee heeft eigenlijk.
Daarentegen, mijn vriend heeft dat ook jaren gedaan in zijn oude huis en hij rook nooit naar poep ofzo
Maar ik zou het niet doen.
Voor enkele duizenden euro's de wc isoleren en dan nog je was heel prijsbewust in de badkamer aan een rekje knijperen.
Een droger kan er dan niet meer vanaf natuurlijk. ,
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:33:25 #19
113567 Joana
2 Submit?
pi_67663856
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:59 schreef unox_worst het volgende:
Als je niet naast je pot gaat zitten schijten is het best hygiënisch


Ik vind het inderdaad niet echt een nieuw of onhygienisch fenomeen, een toilet op de badkamer. Het is wel een ongeschreven regel dat poepen in het kleinste kamertje gebeurd en niet in de badkamer.
pi_67663882
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:51 schreef Florian_ het volgende:
Heeft 95% van Nederland niet gewoon een toilet in de badkamer?
Ikke niet...... is apart.....
pi_67663901
Flink spul erin spuiten voordat je gaat douchen.
***** Kraak.....
  vrijdag 3 april 2009 @ 00:36:20 #22
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67663907
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:33 schreef Joana het volgende:
Het is wel een ongeschreven regel dat poepen in het kleinste kamertje gebeurd en niet in de badkamer.
Onzin. Je zal maar hoge nood hebben
Of heb ik even gemist dat Balkenende, Donner en al die andere fossielen uit de jaren vijftig ook al verbieden dat je op je eigen wc in de badkamer poept?
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_67664006
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:36 schreef Wickedangel het volgende:

[..]

Onzin. Je zal maar hoge nood hebben
Of heb ik even gemist dat Balkenende, Donner en al die andere fossielen uit de jaren vijftig ook al verbieden dat je op je eigen wc in de badkamer poept?
Ik neem altijd de dichtsbijzijnde.
***** Kraak.....
  vrijdag 3 april 2009 @ 03:09:08 #24
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_67665206
niet onhygiënisch, maar wat al eerder geopperd is, je visite zit meteen in je badkamer, en dat moet je maar net willen. Vind een apart toilet net wat luxer aan doen. Overigens is het ook een waarde vermeerdering voor je huis.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_67665216
Beneden heb je er dan ook nog 1 of mis ik nu dit topic?
***** Kraak.....
  vrijdag 3 april 2009 @ 03:14:54 #26
84524 Morwen
I got life
pi_67665250
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 03:10 schreef kraaksandaal het volgende:
Beneden heb je er dan ook nog 1 of mis ik nu dit topic?
Het is een appartement
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_67665253
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 03:14 schreef Morwen het volgende:

[..]

Het is een appartement
Ok en dan is de badkamer wel normaal, gewoon op tijjd de geurverfrisser er doorheen halen.
***** Kraak.....
pi_67665256
Er is natuurlijk wel een probleem dat je soms de vuile was per ongeluk in je wc gooit, maar dat gebeurt slechts sporadisch
  vrijdag 3 april 2009 @ 03:20:23 #29
84524 Morwen
I got life
pi_67665271
Ik vind overigens zo'n toilet in de badkamer altijd zo ruimtelijk, ik mis de muren om me heen, beetje pleinvreesgevoel. Ook in mijn flat hiervoor zat de wc apart in een hok, maar qua stank of hygiene...achja....nonprobleem als je gewoon normaal doet, toch?
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_67665441
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 03:20 schreef Morwen het volgende:
Ik vind overigens zo'n toilet in de badkamer altijd zo ruimtelijk, ik mis de muren om me heen, beetje pleinvreesgevoel. Ook in mijn flat hiervoor zat de wc apart in een hok, maar qua stank of hygiene...achja....nonprobleem als je gewoon normaal doet, toch?


Normaal gesproken is er 1 hok met luchten waarvan niemand wil weten, een luxe huis heeft ook nog een scheitpot boven.
***** Kraak.....
pi_67665475
Wtf is er onhygiënisch aan een toilet in de badkamer man.
full stops and exclamation marks
pi_67665480
Heb het hier ook. Vind het wel mega irritant dat alle bezoek naar de badkamer moet op te kakken.
pi_67665503
Het zit anders, TS. De kwalijke odeurs die jij bij het defaeceren voortbrengt, worden in een badkamer in een veel groter luchtvolume opgenomen dan in een kleine toiletruimte. Dientengevolge zal het er ook veel minder stinken dan voor jou nu nog gebruikelijk. En mocht je nieuwe pot van het type 'plons' zijn (of als je jezelf eindelijk de gewoonte aanleert om tijdig te flushen terwijl je de Donald Duck uitleest) dan zal je nieuwe troon al helemaal een sprankelende ervaring van relatieve frisheid bieden.
pi_67665659
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 05:32 schreef dvr het volgende:
Het zit anders, TS. De kwalijke odeurs die jij bij het defaeceren voortbrengt, worden in een badkamer in een veel groter luchtvolume opgenomen dan in een kleine toiletruimte. Dientengevolge zal het er ook veel minder stinken dan voor jou nu nog gebruikelijk. En mocht je nieuwe pot van het type 'plons' zijn (of als je jezelf eindelijk de gewoonte aanleert om tijdig te flushen terwijl je de Donald Duck uitleest) dan zal je nieuwe troon al helemaal een sprankelende ervaring van relatieve frisheid bieden.


Kijk zo kom je nog eens verder met een topic.
***** Kraak.....
pi_67666190
als je de ruimte hebt om het apart te doen zeker doen. De enige reden waarom het toilet bij de badkamer gezet wordt is ruimtegebrek of laksheid (je moet een langere afvoer maken). Zelfde met wasmachines.

Vooral in een appartement waar je dus geen verder toilet hebt. Leuk als je bezoek in je badkamer naar het toilet moet. Echt ontzettend kansloos.
pi_67666213
In een beetje huis is de toilet in de badkamer de 2e, altijd handig wanneer je geen zin hebt om de trap af te dalen.
***** Kraak.....
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:44:26 #37
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67666527
wij hebben hier ook het 2e toilet in de badkamer zitten, de wasmachine staat daar niet , die staat op zolder dus dat robleem hebben we niet, we hebben alleen 1 simpele regel over de badkamer en het toilet daar... niet daar kakken als je weet dat een ander zo gaat douchen
pi_67666631
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:44 schreef Sudara het volgende:
we hebben alleen 1 simpele regel over de badkamer en het toilet daar... niet daar kakken als je weet dat een ander zo gaat douchen
Hoe weet je dat dan? wordt alles overlegt?
***** Kraak.....
pi_67666660
Wij hebben het primaire toilet in de badkamer op de 4de, daarnaast nog een toitlet op de 5de.
Maar net waar ik zin heb om te gaan skitten .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:04:46 #40
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_67666927
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Het is zo hygiënisch als je het zelf maakt. Je gooit de was die je net gedaan hebt toch niet in de pot?

Of je na het poepen gaat douchen beslis je zelf. Is er geen ander toilet? Dan kan je afspreken op deze alleen te plassen of bij echt hoge nood (bijvoorbeeld diarree bij in bed liggen) en dan heb je het probleem niet.

Als je het toilet gewoon netjes schoonmaakt is er niets onhygiënisch aan. Korter gezegd: een toetsenbord bevat meer bacteriën dan je WC bril. En toch lik je straks gerust je vingers af?

Een beetje weerstand, mistaat niemand!
Dat dus.
*Think outside the box*
pi_67667054
Zolang je je ecoli-bacteries niet aan je wasgoed smeert, is er weinig aan de hand. Ik zie het probleem echt niet.
pi_67667116
Hey, oplossing :
Poep/pis in de douche
Oh kut, zit niet in ONZ
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 3 april 2009 @ 09:26:35 #43
245378 Sudara
Do Be Do Be Do
pi_67667355
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:50 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dan? wordt alles overlegt?
neuh niet echt overlegt maar hij geeft me wel een seintje om maar even niet te gaan douchen....
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:31:43 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67671041
Het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat je staat te douchen en iemand naast je zit te kakken of zo, maar dan ligt het er weer aan wie het is. Verder zou ik er geen problemen mee hebben om een wc in de badkamer te hebben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67671156
Vrouwen moeten ook weleens.
***** Kraak.....
pi_67671231
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Het is zo hygiënisch als je het zelf maakt. Je gooit de was die je net gedaan hebt toch niet in de pot?

Of je na het poepen gaat douchen beslis je zelf. Is er geen ander toilet? Dan kan je afspreken op deze alleen te plassen of bij echt hoge nood (bijvoorbeeld diarree bij in bed liggen) en dan heb je het probleem niet.

Als je het toilet gewoon netjes schoonmaakt is er niets onhygiënisch aan. Korter gezegd: een toetsenbord bevat meer bacteriën dan je WC bril. En toch lik je straks gerust je vingers af?

Een beetje weerstand, mistaat niemand!


Smetvrees is dichtbij bij veel mensen..
No Guts, No Glory
  vrijdag 3 april 2009 @ 11:39:38 #47
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67671332
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:47 schreef Vitalogy het volgende:
Ik ken ook mensen die niet in bad gaan maar alleen douchen, omdat ze niet in hun eigen vuil willen zitten.

Wat mij betreft heb je dan nogal smetvrees.


Maar goed, dat is mijn mening
Ik heb niet eens een bad, maar als ik bij mijn ouders ben ga ik wel eens in bad. Of ik dan mijn eigen vuil ronddrijf weet ik niet, daar denk ik niet eens over na.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_67672201
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 00:08 schreef B.E.D het volgende:
Wasmachines in de badkamer, dat vind ik dan wel weer raar.
Ach.... als ik mijn wasmachine niet in de badkamer had, zou hij in de woonkamer moeten staan, want in de slaapkamer en werkkamer is geen plek.... Ook een beetje raar toch? Of een wasmachine in je keuken, dat is pas irritant, al die etensgeuren bij je schone was.... en het gesjouw met je was van de slaap/badkamer naar de keuken toe (want een wasmand in de keuken ziet er al helemaal niet uit) lijkt me ook vreselijk vervelend. Neehoor, een wasmachine in de badkamer is best handig als je geen groot huis met bijkeuken/washok hebt!

Ontopic: als je alleen woont is een tweede wc nergens voor nodig.... Het is prima te doen, een wc op je badkamer!
I had a signature once. It was awful.
pi_67678525
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:21 schreef _VoiD_ het volgende:
Leuk als je bezoek in je badkamer naar het toilet moet. Echt ontzettend kansloos.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij het kansloos vond om bij mij thuis te kakken, omdat er toevallig ook een douche in dezelfde ruimte is. Wat een luxegezeik (wel in de pot graag).
pi_67686683
als je de ruimte hebt is het kansloos. Als je op een kippenhok van 25m² woont dan kan je idd niet anders.
  vrijdag 3 april 2009 @ 20:12:19 #51
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67686727
Als het echt stinkt moet je eens wat gezonder gaan eten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67686783
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 08:21 schreef _VoiD_ het volgende:
als je de ruimte hebt om het apart te doen zeker doen. De enige reden waarom het toilet bij de badkamer gezet wordt is ruimtegebrek of laksheid (je moet een langere afvoer maken). Zelfde met wasmachines.

Vooral in een appartement waar je dus geen verder toilet hebt. Leuk als je bezoek in je badkamer naar het toilet moet. Echt ontzettend kansloos.
Smetvrees?
pi_67686811
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:11 schreef _VoiD_ het volgende:
als je de ruimte hebt is het kansloos. Als je op een kippenhok van 25m² woont dan kan je idd niet anders.
Hoezo is het kansloos?

Onderbouw het eens.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:53:11 #54
216524 tomegel
Geen weer voor een egel
pi_67690628
Nou bijna alle reacties geven aan dat het dus gewoon normaal is.



Hier zie mijn appartement. De badkamer incl. toilet en wasmachine. Het appartement is 50 m2 dus zit wel met de ruimte, maar zou ik eventueel de badkamer inkorten en het toilet apart doen dan word dat gewoon meerwerk en dat is teringduur.
Er zouden dan extra muren gezet moeten worden, een muur verplaatsen, schakelaars verplaatsen, meer tegelwerk, schakelaars verplaatsen, centraaldoos erbij en schakelaar. Afvoer verplaatsen. En om het later alsnog zelf te doen is geen beginnen aan omdat het hele appartement vloerverwarming heeft dus kan niet later alsnog zelf in de vloer gaan hakken om de afvoer te verplaatsen.

En de was hang ik natuurlijk niet op in de badkamer. Wat ik anders wel ga doen in plaats van voor duizenden euro's uitgeven voor het verplaatsen van het toilet, een mooi badkamer meubel plaatsen. Dat ziet er voor bezoekers ook al gelijk een stuk mooier uit allemaal.
Look who's back in the wrong place at the right time
  Moderator vrijdag 3 april 2009 @ 22:03:29 #55
9859 crew  Karina
Woman
pi_67690987
Ik zou me niet teveel aantrekken van wat bezoekers van je wc/badkamer vinden, je moet het zelf mooi vinden toch? En goed dat je de wc niet apart doet, want het zal ook ruimte schelen denk ik.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 4 april 2009 @ 00:22:55 #56
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_67695196
Toen ik vandaag de wasmachine leeghaalde (vlak naast de wc!) om de was op te hangen, moest ik aan dit topic denken. Echt waar
Goede oplossing, TS.
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_67695835
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:22 schreef Wickedangel het volgende:
Toen ik vandaag de wasmachine leeghaalde (vlak naast de wc!) om de was op te hangen, moest ik aan dit topic denken. Echt waar
Goede oplossing, TS.
Ik ga me nu ineens afvragen of het inderdaad niet raar is dat mijn wasmachine in de keuken staat...

Soms heb je het trouwens niet voor het kiezen. In onze wc zitten 2 deuren. De deur vanuit de keuken en de woonkamer en .... de achterdeur! Wie dat ooit bedacht heeft is echt de lompste persoon ever. Het is waarschijnlijk dezelfde persoon die de afvoerbuis van de badkamer midden door de woonkamer liet lopen en nooit kabel heeft aan laten sluiten toen de hele straat het kreeg...
Spoilers!
pi_67699297
TS is verwend en wil alles in zijn net gekochte nieuwbouwappartement precies hebben zoals papa en mama het hebben!
Een wc in je badkamer is niet raar. Half nederland (of meer) heeft dat.
Een wasmachine in je keuken is ook niet raar, hebben we hier ook, omdat ik het best zonde vind om zo'n duur ding in een vochtige badkamer weg te laten roesten. Niet omdat ik het vies vind om de was te doen in een ruimte waar ook gepoept wordt
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_67699904
dat het niet raar is betekent niet dat het wenselijk is... Zelfde als zeggen dat Nederlanders geen tuinen en vrijstaande huizen willen omdat iedereen in een appartement woont. Ik vind het gewoon twee functies door elkaar halen. In een badkamer fris je jezelf op, en daar ga je dan ook maar meteen even schijten. Dat het niet onhygienisch is is misschien één ding, maar ik vind het gewoon niet prettig. En ik denk dat als je de gemiddelde Nederlander de keus zou geven voor een apart toilet ze dit ook prefereren boven een gecombineerd toilet in de badkamer. Zelfde als een wasmachine in een daarvoor bedoelde bijkeuken.

En besides, het is toch niet zo prettig als je bezoek door je tandenborstels en drogende handdoeken naar het toilet moet. Zelfde als dat je je deur dichtdoet naar je slaapkamer als er visite komt. Die mensen hebben daar in principe niks te zoeken. Helemaal niet als het visite betreft die je niet zo goed kent (installateur, schilder, noem het maar op).

Maarja, bij eenkamer appartementen en redelijk kleine huizen is het gewoon niet anders dat je sommige dingen bij elkaar moet zetten.
pi_67705371
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:57 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat geloof ik niet, zowel ik in mijn huidige en nieuwe huis niet en mijn ouwelui ook niet.
Maar veel mensen wel denk ik.
het is eerder gebruikelijk een 2de toilet op de 1ste etage te hebben, dat het in de zelfde ruimte is als de badkamer hoeft niet.
pi_67705518
Dus je zit niet alleen in je eigen lucht terwijl je douchte maar ook in die van je gasten? Met andere woorden je hebt maar één toilet? Dan zou ik zeker overwegen om een apart toilet te maken.

Overigens is men in Nederland sowieso een beetje gestoord met badkamers. Het is echt idioot dat 99% van de huizen uitgerust is met maar één badkamer. Moet je voorstellen dat een heel gezin dat moet delen.
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:07:26 #62
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67705572
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:04 schreef Fastmatti het volgende:
Dus je zit niet alleen in je eigen lucht terwijl je douchte maar ook in die van je gasten? Met andere woorden je hebt maar één toilet? Dan zou ik zeker overwegen om een apart toilet te maken.

Overigens is men in Nederland sowieso een beetje gestoord met badkamers. Het is echt idioot dat 99% van de huizen uitgerust is met maar één badkamer. Moet je voorstellen dat een heel gezin dat moet delen.
Ik heb er twee. Maar dat moet je dan ook schoonmaken he?

En biede hebben een toilet, wat een gruwel, help hygienepolitie !
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67705577
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:04 schreef Fastmatti het volgende:
Dus je zit niet alleen in je eigen lucht terwijl je douchte maar ook in die van je gasten? Met andere woorden je hebt maar één toilet? Dan zou ik zeker overwegen om een apart toilet te maken.

Overigens is men in Nederland sowieso een beetje gestoord met badkamers. Het is echt idioot dat 99% van de huizen uitgerust is met maar één badkamer. Moet je voorstellen dat een heel gezin dat moet delen.
Gemiddelde huis heeft toch de ruimte niet voor 2 badkamers
pi_67705741
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:07 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Gemiddelde huis heeft toch de ruimte niet voor 2 badkamers
Dat maakt het niet minder idioot.

Toen ik nog thuis wonende had ik altijd mijn eigen badkamer. Altijd vreemd gevonden dat klasgenoten 's ochtends moesten wachten op hun zus Van op kamers zitten heb mijn badkamer altijd het grootste gemis gevonden.
pi_67705745
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 11:29 schreef _VoiD_ het volgende:
*verhaal*
tsja, niet iedere Nederlander is gezegend met de mogelijheid een hypotheek van 5 ton af te sluiten om zo een ruim huis met alle mogelijke kamers en bijbehorende functies te kopen. Kom op man, doe even normaal, dat jij nou kennelijk gezegend bent met zeeën van ruimte en je dat kunt veroorloven wil niet zeggen dat de rest van fok! (en zeker in deze tijden) dat ook kan....
I had a signature once. It was awful.
pi_67705811
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

tsja, niet iedere Nederlander is gezegend met de mogelijheid een hypotheek van 5 ton af te sluiten om zo een ruim huis met alle mogelijke kamers en bijbehorende functies te kopen. Kom op man, doe even normaal, dat jij nou kennelijk gezegend bent met zeeën van ruimte en je dat kunt veroorloven wil niet zeggen dat de rest van fok! (en zeker in deze tijden) dat ook kan....
Heeft helemaal niks met geld te maken, maar veel meer met de Nederlandse mentaliteit. Het is gewoon belachelijk dat er zo klein gebouwd wordt terwijl dat helemaal nergens voor nodig is (behalve dan om aan bestemmingsplan te voldoen).
pi_67707273
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:15 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

tsja, niet iedere Nederlander is gezegend met de mogelijheid een hypotheek van 5 ton af te sluiten om zo een ruim huis met alle mogelijke kamers en bijbehorende functies te kopen. Kom op man, doe even normaal, dat jij nou kennelijk gezegend bent met zeeën van ruimte en je dat kunt veroorloven wil niet zeggen dat de rest van fok! (en zeker in deze tijden) dat ook kan....
meen je dit serieus? Een apart toilet inclusief muren is maximaal 2 vierkante meter (en dat is fucking huge). En daar kun je dan één vierkante meter vanaf halen die je sowieso in je badkamer kwijt bent. Als je die extra vierkante meter niet weet te vinden....
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:24:41 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67707316
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:22 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

meen je dit serieus? Een apart toilet inclusief muren is maximaal 2 vierkante meter (en dat is fucking huge). En daar kun je dan één vierkante meter vanaf halen die je sowieso in je badkamer kwijt bent. Als je die extra vierkante meter niet weet te vinden....
Yep, hoeft niet veel te kosten ook.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67707351
Mijn god, dit topic zit echt prop en propvel met mensen met smetvrees
  zaterdag 4 april 2009 @ 17:26:49 #70
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67707370
En hoeveel kerels pissen er niet onder de douche?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_67707377
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:59 schreef unox_worst het volgende:
Als je niet naast je pot gaat zitten schijten is het best hygiënisch
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67707679
tja als je er alleen gaat wonen is het wel te doen ( niet optimaal) je hoeft geen rekening te houden dat er iemand moet douchen in je strontlucht, en met ventilatie en goede luchtverfrisser is het in 5 minuutjes weer fris.

als je het geld en de ruimte over hebt, zou ik het overwegen, maar het kan wel gewoon een toilet in de badkamer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_67707912
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:22 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

meen je dit serieus? Een apart toilet inclusief muren is maximaal 2 vierkante meter (en dat is fucking huge). En daar kun je dan één vierkante meter vanaf halen die je sowieso in je badkamer kwijt bent. Als je die extra vierkante meter niet weet te vinden....

je begint ook nog over een bijkeuken voor de was enzovoorts..... nou sorry hoor, maar een gemiddelde eengezinswoning heeft geen bijkeuken maar gewoon een wasmachine op de badkamer..... Mag een kast ook niet op de slaapkamer, maar moet die verplicht in de inloopkastkamer? En dat soort onzin?

(en in een huurwoning, waar ook nog de helft van de bevolking in woont, heb je dat al helemaal niet voor het zeggen)
I had a signature once. It was awful.
pi_67709643
dat was ter illustratie. Er zijn mensen hier die het meteen op smetvrees enzo gooien als je zegt dat je een toilet liever apart hebt, en het laten overkomen alsof ze nooit meer anders willen dan een toilet en een wasmachine op de badkamer terwijl dat gewoon dikke poep is volgens mij.
  zaterdag 4 april 2009 @ 20:03:49 #75
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_67710963
1. Ik hou van mn eigen poeplucht (dus ga ik er automatisch van uit dat anderen dat ook doen)
2. Je zit lekker warm in de winter omdat er een kachel in de badkamer zit, in het kleine hokje niet
3. Je hebt lekker de ruimte
4. Ik zie echt niet wat er niet hygienisch aan is.
In me Burberry......
pi_67711164
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 19:09 schreef _VoiD_ het volgende:
dat was ter illustratie. Er zijn mensen hier die het meteen op smetvrees enzo gooien als je zegt dat je een toilet liever apart hebt, en het laten overkomen alsof ze nooit meer anders willen dan een toilet en een wasmachine op de badkamer terwijl dat gewoon dikke poep is volgens mij.
Jij zegt dat het belachelijk is als er een toilet op de badkamer staat, echter heb je nog geen een goede reden voor gegeven waarom dit belachelijk is.
  zondag 5 april 2009 @ 00:44:58 #77
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_67718482
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:03 schreef Chav het volgende:
1. Ik hou van mn eigen poeplucht (dus ga ik er automatisch van uit dat anderen dat ook doen)
2. Je zit lekker warm in de winter omdat er een kachel in de badkamer zit, in het kleine hokje niet
3. Je hebt lekker de ruimte
4. Ik zie echt niet wat er niet hygienisch aan is.
Dat mag bij jou in huis misschien zo zijn, waarom ga je er van uit dat dat bij iedereen het geval is? Bij ons lopen de verwarmingsbuizen van het hele appartement door het kleine hokje, dus daar is het altijd warm.
*Think outside the box*
pi_67718779
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 17:26 schreef Siniti het volgende:
Mijn god, dit topic zit echt prop en propvel met mensen met smetvrees
Dat dus.

Hier ook gewoon een wc/wasmachine in de badkamer en ook nog beneden een gewone wc.
Maar schijten doe ik altijd in de badkamer normaal gesproken omdat niet zo krap hok is en die wc beter zit.
Maak me echt niet druk over de hygiëne zolang je maar niet naast de wc schijt is er niks aan de hand lijkt mij.
............................
pi_67721074
quote:
Op zondag 5 april 2009 01:01 schreef sander89 het volgende:
zolang je maar niet naast de wc schijt is er niks aan de hand lijkt mij.
En dat is zelfs nog niet zo erg wanneer je de shit maar opruimt en schoonmaakt
pi_67721645
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 20:10 schreef Siniti het volgende:

[..]

Jij zegt dat het belachelijk is als er een toilet op de badkamer staat, echter heb je nog geen een goede reden voor gegeven waarom dit belachelijk is.
Jullie stellen anders dat het heel normaal is dat de WC in de badkamer zit. Argument: iedereen heeft het. Maakt dat het hygiënischer?
pi_67723814
quote:
Op zondag 5 april 2009 10:37 schreef Fastmatti het volgende:
Jullie stellen anders dat het heel normaal is dat de WC in de badkamer zit. Argument: iedereen heeft het. Maakt dat het hygiënischer?
Half Nederland heeft het, en ik zie niet de helft van de bevolking dood neervallen omdat er cholera is uitgebroken vanwege onhygienische badkamers. Dus: hygienisch zat.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_67726665
quote:
Op zondag 5 april 2009 12:09 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Half Nederland heeft het, en ik zie niet de helft van de bevolking dood neervallen omdat er cholera is uitgebroken vanwege onhygienische badkamers. Dus: hygienisch zat.
Non-argument. Het is gewoon smerig, dat heel Nederland het heeft maakt het niet minder smerig.
pi_67726871
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Non-argument. Het is gewoon smerig, dat heel Nederland het heeft maakt het niet minder smerig.
"het is gewoon smerig" is wel een argument dan Als je in de pot schijt en de bril dicht doet voor je doortrekt komen er echt niet merkbaar meer vieze beestjes, bacteriën of virussen in je badkamer hoor. We zitten 24/7 tussen de potentieel ziek makende organismen, daar heb je dus een afweersysteem voor. Als je ziek word van een wc in de badkamer, dan heb je heel veel meer problemen dan waar de pot staat (dat je op staat dood valt bijvoorbeeld).
pi_67728906
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:28 schreef Fastmatti het volgende:
Non-argument. Het is gewoon smerig, dat heel Nederland het heeft maakt het niet minder smerig.
Dat het prettiger is om de toilet apart van de badkamer te hebben is zeker zo. Maar smeriger? Jij maakt je toiletpot, die bij jou natuurlijk apart is, nooit schoon ofzo?
pi_67729490
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:34 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat het prettiger is om de toilet apart van de badkamer te hebben is zeker zo. Maar smeriger? Jij maakt je toiletpot, die bij jou natuurlijk apart is, nooit schoon ofzo?
Natuurlijk maak ik het toilet niet schoon
pi_67731605
quote:
Op zondag 5 april 2009 14:53 schreef Fastmatti het volgende:
Natuurlijk maak ik het toilet niet schoon
Hoe onhygienisch
pi_67731653
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Non-argument. Het is gewoon smerig, dat heel Nederland het heeft maakt het niet minder smerig.
Ik heb ook nog geen argument gehoord waarin word bewezen dat het smerig is. Je poept toch niet in bad omdat de wc ernaast staat?
pi_67731994
Is toch juist gezellig?

De ene gaat schijten, de ander doucht.. kan je hele diepgaande gesprekken aangaan hoor
  zondag 5 april 2009 @ 17:29:46 #89
139230 El_Chica_Del_Fuego
Nee, ik wil geen Mac }:|
pi_67733952
quote:
Op zondag 5 april 2009 13:28 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Non-argument. Het is gewoon smerig, dat heel Nederland het heeft maakt het niet minder smerig.
Het argument was niet: half (of heel) Nederland heeft het, maar half Nederland heeft het EN heeft geen cholera of wat dan ook.
Als je denkt luxe woorden te kunnen gebruiken moet je ook goed lezen, redeneren en oordelen.
*Think outside the box*
  zondag 5 april 2009 @ 20:21:26 #90
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_67738698
Als je de toilet gewoon elke dag schoon maakt is er niks aan de hand toch
Mijn badkamer is groot genoeg voor een douchecabine, bad , wastafelmeubel en een toilet .
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
  maandag 6 april 2009 @ 09:05:48 #91
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67750160
Ik heb ook mijn enige toilet in de badkamer. Het enige nadeel vind ik dat als ik visite heb die toch wel in een privé ruimte als de badkamer komt. Altijd zorgen dat de badkamer netjes is en zorgen er geen vuile was naast de wasmand ligt. Mensen kunnen ook precies tegen welke kwaaltjes je middeltjes gebruikt als je dat laat rondslingeren op plankjes.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_67776562
aparte schijtbak beneden.. en een schijtbak boven in de badkamer.. wil prima! niks mis mee
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')