Wel degelijk, overigens was het meer 24 uur paniek dan aanvallen....quote:Op maandag 6 april 2009 23:05 schreef Maanvis het volgende:
je had haar dan ook vast niet verteld over de waanbeelden en de paniekaanvallne of wel?
De waanbeelden (geen hallucinaties, ik zag geen dingen die er niet waren, al waren mijn reuk, smaak en gehoor wel in de war) en de constante angst zijn begonnen voordat ik zo kort sliep. Het gebeurde me midden in de zomervakantie, dus aan gebrek aan rust en slaap lag het niet.quote:Op maandag 6 april 2009 23:05 schreef Maanvis het volgende:
overigens moet ik eerlijk bekennen dat hallucinaties en wellicht daardoor veroorzaakte paniekaanvallen een logisch gevolg zijn van slaapgebrek. heb 't zelf ook meegemaakt. de oplossing was om iets te vinden waadoor ik weer goed kon slapen.
Je kunt ook veel beter over leuke dingen pratenquote:Op maandag 6 april 2009 23:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn zus heeft een medische opleiding achter de rug maar zelfs zij dacht dus in eerste instantie aan aanstellerij. Vandaar dat ik er niet mee te koop loop. Raad ik anderen aan om ook niet te doen. Het staat ook wel een beetje als aandachtstrekkerij als je constant over je gezondheidsproblemen zevert
heel herkenbaar. dat heeft mn moeder mn hele leven tegen me gezegd: denk eens wat positiever. met als gevolg dat ik me nog minder begrepen voelde en nog vervelender ging doen... heel handig is dat. Daar zijn dan psychologen wel nuttig voor, die zien denk ik beter het verschil tussen iets dat echt een probleem voor je is en aanstellerij.quote:Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef crix het volgende:
[..]
Fijn dat mensen er zo goed op reagerenIk merk zelf dat veel mensen die geen ervaringen hebben met psychische klachten het vaak afdoen als aanstellerij. Die mensen willen hun huis-tuin-keuken psychologie op je toepassen en komen dan met "bekijk alles eens een keer positief" en denken je zaken van dag op dag kan veranderen. Als je mensen om je heen hebt die begrip tonen en je steunen zal dat denk ik een hele goede impuls voor je zijn ja
Tenzij het echt meevalt natuurlijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 08:12 schreef aloa het volgende:
En inderdaad het zinnetje 'het valt wel mee, kop op' daar heeft iemand weinig aan.
ja, maar dat is meestal niet zo als je heel je leven al problemen hebt....quote:
En klonk het beterquote:Op maandag 6 april 2009 23:16 schreef Maanvis het volgende:
ik had toen ineens dat m'n muziek heel anders klonk... heel raar..
Da's niet het juiste woord. Het was echt anders. Ik hoorde meer details en kon bepaalde dingen daardoor beter waarderen, maar ik miste het grotere geheel zegmaarquote:
Elk weldenkend mens zal toch gewoon met zo iemand rond de tafel gaan zitten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja, maar dat is meestal niet zo als je heel je leven al problemen hebt....
sowieso de zin het valt wel mee is niet zo tactisch, iemand vindt op een moment dat ie zit te klagen altijd dat het levensbedreigend en een groot drama is. dan kan je ze beter eerst even serieus nemen en laten spuien en dan samen proberen of de boel te relativeren is... dat geldt ook voor mensen die niet depressief ofzoiets zijn...
Ja vooral dat van je eigen moeder te horen lijkt me niet prettig.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
heel herkenbaar. dat heeft mn moeder mn hele leven tegen me gezegd: denk eens wat positiever. met als gevolg dat ik me nog minder begrepen voelde en nog vervelender ging doen... heel handig is dat. Daar zijn dan psychologen wel nuttig voor, die zien denk ik beter het verschil tussen iets dat echt een probleem voor je is en aanstellerij.
Hehe was ook maar een geintjequote:Op dinsdag 7 april 2009 10:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's niet het juiste woord. Het was echt anders. Ik hoorde meer details en kon bepaalde dingen daardoor beter waarderen, maar ik miste het grotere geheel zegmaar.
Maar dat kan een ander natuurlijk niet bepalen. De belevingswereld van de ene persoon is totaal anders dan die van een ander. Wat voor de 1 een kleinigheid is, kan voor een ander een reden zijn voor totale paniek, angst, depressie etc etc....quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Elk weldenkend mens zal toch gewoon met zo iemand rond de tafel gaan zitten?.
nou mijn moeder was dus niet iemand om gewoon met me om de tafel te gaan zitten. heel soms wel, als het echt de spuigaten uitliep (bijv bijna niet meer naar een les durven omdat ik met hard werken nog onvoldoendes haalde). Maar in het algemeen was ik gewoon het lastige kind dat overal over zeurde en negatief deed. Dat was niet zo heel erg handig. Dat vond ik zelf ook wel dat dat niet zo handig was (ik herinner me zelfs dat ik dat toen ik 7 was al bedacht had maar het gewoon niet zei).quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:05 schreef crix het volgende:
[..]
Ja vooral dat van je eigen moeder te horen lijkt me niet prettig.
nooit van gehoord. wat is dat?quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:51 schreef Conjo78 het volgende:
Yo yo!
Heeft er al iemand ervaring met het nieuwe medicijn Risperdal invega?
quote:
Denk je dat je problemen nu minder erg geweest zouden zijn als je moeder er wel goed mee om kon gaan?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
[..]
nou mijn moeder was dus niet iemand om gewoon met me om de tafel te gaan zitten. heel soms wel, als het echt de spuigaten uitliep (bijv bijna niet meer naar een les durven omdat ik met hard werken nog onvoldoendes haalde). Maar in het algemeen was ik gewoon het lastige kind dat overal over zeurde en negatief deed. Dat was niet zo heel erg handig. Dat vond ik zelf ook wel dat dat niet zo handig was (ik herinner me zelfs dat ik dat toen ik 7 was al bedacht had maar het gewoon niet zei).
Maargoed, we zijn nu nogal wat jaartjes verder en het is redelijk goedgekomen tussen mij en mn moeder. Als zij over mij probeert heen te lopen loop ik gewoon terug over haar heenen ze heeft intussen door dat het niet zo verstandig is om heel erg naar tegen me te doen (omdat ik haar dan gewoon mn leven uitzet en dat weet ze, ik heb al een keer eerder tijdelijk het contact verbroken omdat ik het echt niet meer trok met haar) dus het gaat beter.
Maar echt goed voor mezelf opkomen als me op een sneaky manier onrecht wordt aangedaan is niet echt mijn sterkste punt... moet ik nog ff gaan bijleren.
ja ik denk het wel. dan had ik denk ik wat meer zelfvertrouwen gehad en minder afhankelijk geweest van de mening van anderen. dus een wat stabielere basis.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Denk je dat je problemen nu minder erg geweest zouden zijn als je moeder er wel goed mee om kon gaan?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:58 schreef Murmeli het volgende:
OK...nee ik ken het niet. heb ook nog nooit antipsychotica gebruikt. Vanwaar je vraag? ga je het zelf gebruiken of overweeg je dat? of is er een andere reden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |