Euh ik vind ze alleen een slecht idee als ze therapieën voorschotelen of diagnoses voorstellen die nergens op slaan, dwz die niet helpen. Ik heb het idee dat het voor het grootste deel natte vingerwerk is ipv dat er echt een gedegen achtergrond achter zit, zoals je bijv. wel bij de normale gezondheidszorg ziet.quote:Op maandag 6 april 2009 20:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maanvis vind psychologen sowieso al geen goed idee, maar heeft verder geen idee hoe het dan wel aan te pakken.![]()
Dás toch slecht? Denk alleen al aan al die bijwerkingen en het feit dat je aan een aantal AD's verslaafd kan worden of dat ze je depressie verergeren.quote:Maar mijn HA is ook altijd snel met de pillen geweest. Heb zelf nog moeten aandringen op gesprekstherapie.
Dat vond ik zelf ook frappant ja, maar zoals ik al zei: dat is lekker goedkoop. Pillen kosten 100 euro per jaar, psycholoog 100 euro per weekquote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh ik vind ze alleen een slecht idee als ze therapieën voorschotelen of diagnoses voorstellen die nergens op slaan, dwz die niet helpen. Ik heb het idee dat het voor het grootste deel natte vingerwerk is ipv dat er echt een gedegen achtergrond achter zit, zoals je bijv. wel bij de normale gezondheidszorg ziet.
Verder heb ik het idee dat veel van de issues die psychologen behandelen ook opgelost kunnen worden door te praten met goede vrienden of familie, die dan wel geen opleiding ervoor hebben gevolgd maar wel heel veel weten van je persoonlijke situatie en hoe jij bent, en dus een beter advies kunnen geven. Maar ja, daar is ook bij velen een drempel voor...
[..]
Dás toch slecht? Denk alleen al aan al die bijwerkingen en het feit dat je aan een aantal AD's verslaafd kan worden of dat ze je depressie verergeren.
Nouja je snapt wel dat dit proces niet veel anders kan. Bedoel je ziet niet op een hersenscan of je depressie hebt of een persoonlijkheidsstoornisquote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Euh ik vind ze alleen een slecht idee als ze therapieën voorschotelen of diagnoses voorstellen die nergens op slaan, dwz die niet helpen. Ik heb het idee dat het voor het grootste deel natte vingerwerk is ipv dat er echt een gedegen achtergrond achter zit, zoals je bijv. wel bij de normale gezondheidszorg ziet.
Verder heb ik het idee dat veel van de issues die psychologen behandelen ook opgelost kunnen worden door te praten met goede vrienden of familie, die dan wel geen opleiding ervoor hebben gevolgd maar wel heel veel weten van je persoonlijke situatie en hoe jij bent, en dus een beter advies kunnen geven. Maar ja, daar is ook bij velen een drempel voor...
[..]
Ik weet niet of dat echt de reden is :p Ik denk eerder dat er teveel mensen rondlopen met psychische problemen dan psychologen aankunnen. Er zijn behoorlijke wachtrijen bij met name grote instellingen :pquote:Op maandag 6 april 2009 21:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat vond ik zelf ook frappant ja, maar zoals ik al zei: dat is lekker goedkoop. Pillen kosten 100 euro per jaar, psycholoog 100 euro per week
Ik merk juist heel weinig van dat taboe. Als ik er met mensen over spreek, reageren ze eigenlijk allemaal heel positief en begrijpen ze het wel. De meeste mensen vinden het ook erg dapper dat ik aan mijn problemen werkquote:Op maandag 6 april 2009 18:48 schreef Maanvis het volgende:
je moet wel beseffen dat dat taboe er niet voor niets is.
Je kunt niet verslaafd raken aan AD's, volgens mij.quote:Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef Maanvis het volgende:
Dás toch slecht? Denk alleen al aan al die bijwerkingen en het feit dat je aan een aantal AD's verslaafd kan worden of dat ze je depressie verergeren.
Het is ook een beetje afhankelijk van het tijdsbeeld he... in de geschiedenis zie je een afwisseling van trends tussen 'pillen' en 'praten'.quote:Op maandag 6 april 2009 21:28 schreef crix het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat echt de reden is :p Ik denk eerder dat er teveel mensen rondlopen met psychische problemen dan psychologen aankunnen. Er zijn behoorlijke wachtrijen bij met name grote instellingen :p
Nee volgens mij ook niet. Over angstremmende middelen (Benzodiazepines) hoor je wel dat ze verslavend kunnen zijn...zijn vaak medicijnen die eindigen met *pam*quote:Op maandag 6 april 2009 21:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Je kunt niet verslaafd raken aan AD's, volgens mij.
Ik vind het knap dat je er over praat met mensenquote:Op maandag 6 april 2009 21:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik merk juist heel weinig van dat taboe. Als ik er met mensen over spreek, reageren ze eigenlijk allemaal heel positief en begrijpen ze het wel. De meeste mensen vinden het ook erg dapper dat ik aan mijn problemen werk.
Ik vertel het alleen als ik denk dat mensen het aan kunnen, en me er niet anders om gaan beoordelenquote:Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef crix het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je er over praat met mensenik heb persoonlijk niet graag dat mensen het weten, ik wil niet dat ze anders tegen me aankijken
Ja heb je gelijk inquote:Op maandag 6 april 2009 21:35 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is ook een beetje afhankelijk van het tijdsbeeld he... in de geschiedenis zie je een afwisseling van trends tussen 'pillen' en 'praten'.
Fijn dat mensen er zo goed op reagerenquote:Op maandag 6 april 2009 22:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik vertel het alleen als ik denk dat mensen het aan kunnen, en me er niet anders om gaan beoordelen.
Herkenbaar jaquote:Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef crix het volgende:
[..]
Fijn dat mensen er zo goed op reagerenIk merk zelf dat veel mensen die geen ervaringen hebben met psychische klachten het vaak afdoen als aanstellerij. Die mensen willen hun huis-tuin-keuken psychologie op je toepassen en komen dan met "bekijk alles eens een keer positief" en denken je zaken van dag op dag kan veranderen. Als je mensen om je heen hebt die begrip tonen en je steunen zal dat denk ik een hele goede impuls voor je zijn ja
Weet je dat mensen dat vaak vinden als ze nog maar net in de mallemolen zitten van geestelijke gezondheidszorg en dergelijke?quote:Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef crix het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je er over praat met mensenik heb persoonlijk niet graag dat mensen het weten, ik wil niet dat ze anders tegen me aankijken
Kloptquote:Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef Maanvis het volgende:
'bekijk alles eens positief' met daarbij de mededeling dat je bereid bent om steun te bieden aan diegene, is een volkomen logische reactie. Ik denk dat die reactie ook vele mensen de gang naar de psych bespaart.
hehe dat klopt. maargoed je gaat iemand met een tumor in z'n gezicht ook niet vertellen 'och dat trekt wel weer wegquote:Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar na 9 jaar depressief te zijn geweest, dagenlang huilen op bed, en verschillende zelfmoordpogingen te hebben overwogen, helpt een 'kop op, bekijk het eens van de vrolijke kant' niet meer.
En zo werken dat soort opmerkingen ook niet als je 24 uur per dag in paniek bent, niet meer dan 3 uur slaapt (nou ja, het leek er in de verte op), waandenkbeelden hebt en een hartslag die tegen de 200 aangaat als je de trap voorzichtig oploopt.quote:Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Burdie het volgende:
[..]
Klopt.
Maar na 9 jaar depressief te zijn geweest, dagenlang huilen op bed, en verschillende zelfmoordpogingen te hebben overwogen, helpt een 'kop op, bekijk het eens van de vrolijke kant' niet meer.
Bingo! Hier heb je precies de crux te pakkenquote:Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hehe dat klopt. maargoed je gaat iemand met een tumor in z'n gezicht ook niet vertellen 'och dat trekt wel weer weg' toch?
Wel degelijk, overigens was het meer 24 uur paniek dan aanvallen....quote:Op maandag 6 april 2009 23:05 schreef Maanvis het volgende:
je had haar dan ook vast niet verteld over de waanbeelden en de paniekaanvallne of wel?
De waanbeelden (geen hallucinaties, ik zag geen dingen die er niet waren, al waren mijn reuk, smaak en gehoor wel in de war) en de constante angst zijn begonnen voordat ik zo kort sliep. Het gebeurde me midden in de zomervakantie, dus aan gebrek aan rust en slaap lag het niet.quote:Op maandag 6 april 2009 23:05 schreef Maanvis het volgende:
overigens moet ik eerlijk bekennen dat hallucinaties en wellicht daardoor veroorzaakte paniekaanvallen een logisch gevolg zijn van slaapgebrek. heb 't zelf ook meegemaakt. de oplossing was om iets te vinden waadoor ik weer goed kon slapen.
Je kunt ook veel beter over leuke dingen pratenquote:Op maandag 6 april 2009 23:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn zus heeft een medische opleiding achter de rug maar zelfs zij dacht dus in eerste instantie aan aanstellerij. Vandaar dat ik er niet mee te koop loop. Raad ik anderen aan om ook niet te doen. Het staat ook wel een beetje als aandachtstrekkerij als je constant over je gezondheidsproblemen zevert
heel herkenbaar. dat heeft mn moeder mn hele leven tegen me gezegd: denk eens wat positiever. met als gevolg dat ik me nog minder begrepen voelde en nog vervelender ging doen... heel handig is dat. Daar zijn dan psychologen wel nuttig voor, die zien denk ik beter het verschil tussen iets dat echt een probleem voor je is en aanstellerij.quote:Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef crix het volgende:
[..]
Fijn dat mensen er zo goed op reagerenIk merk zelf dat veel mensen die geen ervaringen hebben met psychische klachten het vaak afdoen als aanstellerij. Die mensen willen hun huis-tuin-keuken psychologie op je toepassen en komen dan met "bekijk alles eens een keer positief" en denken je zaken van dag op dag kan veranderen. Als je mensen om je heen hebt die begrip tonen en je steunen zal dat denk ik een hele goede impuls voor je zijn ja
Tenzij het echt meevalt natuurlijkquote:Op dinsdag 7 april 2009 08:12 schreef aloa het volgende:
En inderdaad het zinnetje 'het valt wel mee, kop op' daar heeft iemand weinig aan.
ja, maar dat is meestal niet zo als je heel je leven al problemen hebt....quote:
En klonk het beterquote:Op maandag 6 april 2009 23:16 schreef Maanvis het volgende:
ik had toen ineens dat m'n muziek heel anders klonk... heel raar..
Da's niet het juiste woord. Het was echt anders. Ik hoorde meer details en kon bepaalde dingen daardoor beter waarderen, maar ik miste het grotere geheel zegmaarquote:
Elk weldenkend mens zal toch gewoon met zo iemand rond de tafel gaan zitten?quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ja, maar dat is meestal niet zo als je heel je leven al problemen hebt....
sowieso de zin het valt wel mee is niet zo tactisch, iemand vindt op een moment dat ie zit te klagen altijd dat het levensbedreigend en een groot drama is. dan kan je ze beter eerst even serieus nemen en laten spuien en dan samen proberen of de boel te relativeren is... dat geldt ook voor mensen die niet depressief ofzoiets zijn...
Ja vooral dat van je eigen moeder te horen lijkt me niet prettig.quote:Op dinsdag 7 april 2009 09:34 schreef Murmeli het volgende:
[..]
heel herkenbaar. dat heeft mn moeder mn hele leven tegen me gezegd: denk eens wat positiever. met als gevolg dat ik me nog minder begrepen voelde en nog vervelender ging doen... heel handig is dat. Daar zijn dan psychologen wel nuttig voor, die zien denk ik beter het verschil tussen iets dat echt een probleem voor je is en aanstellerij.
Hehe was ook maar een geintjequote:Op dinsdag 7 april 2009 10:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's niet het juiste woord. Het was echt anders. Ik hoorde meer details en kon bepaalde dingen daardoor beter waarderen, maar ik miste het grotere geheel zegmaar.
Maar dat kan een ander natuurlijk niet bepalen. De belevingswereld van de ene persoon is totaal anders dan die van een ander. Wat voor de 1 een kleinigheid is, kan voor een ander een reden zijn voor totale paniek, angst, depressie etc etc....quote:
quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Elk weldenkend mens zal toch gewoon met zo iemand rond de tafel gaan zitten?.
nou mijn moeder was dus niet iemand om gewoon met me om de tafel te gaan zitten. heel soms wel, als het echt de spuigaten uitliep (bijv bijna niet meer naar een les durven omdat ik met hard werken nog onvoldoendes haalde). Maar in het algemeen was ik gewoon het lastige kind dat overal over zeurde en negatief deed. Dat was niet zo heel erg handig. Dat vond ik zelf ook wel dat dat niet zo handig was (ik herinner me zelfs dat ik dat toen ik 7 was al bedacht had maar het gewoon niet zei).quote:Op dinsdag 7 april 2009 10:05 schreef crix het volgende:
[..]
Ja vooral dat van je eigen moeder te horen lijkt me niet prettig.
nooit van gehoord. wat is dat?quote:Op dinsdag 7 april 2009 12:51 schreef Conjo78 het volgende:
Yo yo!
Heeft er al iemand ervaring met het nieuwe medicijn Risperdal invega?
quote:
Denk je dat je problemen nu minder erg geweest zouden zijn als je moeder er wel goed mee om kon gaan?quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
[..]
nou mijn moeder was dus niet iemand om gewoon met me om de tafel te gaan zitten. heel soms wel, als het echt de spuigaten uitliep (bijv bijna niet meer naar een les durven omdat ik met hard werken nog onvoldoendes haalde). Maar in het algemeen was ik gewoon het lastige kind dat overal over zeurde en negatief deed. Dat was niet zo heel erg handig. Dat vond ik zelf ook wel dat dat niet zo handig was (ik herinner me zelfs dat ik dat toen ik 7 was al bedacht had maar het gewoon niet zei).
Maargoed, we zijn nu nogal wat jaartjes verder en het is redelijk goedgekomen tussen mij en mn moeder. Als zij over mij probeert heen te lopen loop ik gewoon terug over haar heenen ze heeft intussen door dat het niet zo verstandig is om heel erg naar tegen me te doen (omdat ik haar dan gewoon mn leven uitzet en dat weet ze, ik heb al een keer eerder tijdelijk het contact verbroken omdat ik het echt niet meer trok met haar) dus het gaat beter.
Maar echt goed voor mezelf opkomen als me op een sneaky manier onrecht wordt aangedaan is niet echt mijn sterkste punt... moet ik nog ff gaan bijleren.
ja ik denk het wel. dan had ik denk ik wat meer zelfvertrouwen gehad en minder afhankelijk geweest van de mening van anderen. dus een wat stabielere basis.quote:Op dinsdag 7 april 2009 14:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Denk je dat je problemen nu minder erg geweest zouden zijn als je moeder er wel goed mee om kon gaan?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 13:58 schreef Murmeli het volgende:
OK...nee ik ken het niet. heb ook nog nooit antipsychotica gebruikt. Vanwaar je vraag? ga je het zelf gebruiken of overweeg je dat? of is er een andere reden?
klok klepelquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:16 schreef F04 het volgende:
Van Risperdal en dat soort troep krijg ik altijd de kriebels. Vooral omdat de kans dat je Tardieve Dyskinesie best groot is zal ik het nooit van mijn leven gebruiken.
dus kans op een 1/2 procent en dan kun je meestal gewoon de dosis verlagen of een ander medicijn nemenquote:Do the newer generation atypical antipsychotics pose a lower risk of TD?
Yes, the newer atypical antipsychotics are much safer than the older generation when it comes to TD. The first year incidence of TD with risperidone, olanzapine, quetiapine, and ziprasidone in young persons about 0.5%, which is ten-fold lower than with haloperidol.
De kans op TD is er toch met AD ook, dacht ik?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:59 schreef Re het volgende:
[..]
klok klepel
[..]
dus kans op een 1/2 procent en dan kun je meestal gewoon de dosis verlagen of een ander medicijn nemen
Hehe klinkt toch best heavy. Hoop dat alles goed blijf gaanquote:Op dinsdag 7 april 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
[..]
nou mijn moeder was dus niet iemand om gewoon met me om de tafel te gaan zitten. heel soms wel, als het echt de spuigaten uitliep (bijv bijna niet meer naar een les durven omdat ik met hard werken nog onvoldoendes haalde). Maar in het algemeen was ik gewoon het lastige kind dat overal over zeurde en negatief deed. Dat was niet zo heel erg handig. Dat vond ik zelf ook wel dat dat niet zo handig was (ik herinner me zelfs dat ik dat toen ik 7 was al bedacht had maar het gewoon niet zei).
Maargoed, we zijn nu nogal wat jaartjes verder en het is redelijk goedgekomen tussen mij en mn moeder. Als zij over mij probeert heen te lopen loop ik gewoon terug over haar heenen ze heeft intussen door dat het niet zo verstandig is om heel erg naar tegen me te doen (omdat ik haar dan gewoon mn leven uitzet en dat weet ze, ik heb al een keer eerder tijdelijk het contact verbroken omdat ik het echt niet meer trok met haar) dus het gaat beter.
Maar echt goed voor mezelf opkomen als me op een sneaky manier onrecht wordt aangedaan is niet echt mijn sterkste punt... moet ik nog ff gaan bijleren.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:16 schreef F04 het volgende:
Van Risperdal en dat soort troep krijg ik altijd de kriebels. Vooral omdat de kans dat je Tardieve Dyskinesie best groot is zal ik het nooit van mijn leven gebruiken.
haha ja ik hoop het ook. denk het wel hoor. ik heb geleerd om mijn emoties en gevoel niet teveel van haar te laten afhangen en dat helpt heel goed. ineens lijkt of is ze echt een stuk liever dan voorheen. Misschien leert zij ook bij. Maargoed, ik verwacht weinig van haar dan kan het ook niet tegenvallen.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:32 schreef crix het volgende:
[..]
Hehe klinkt toch best heavy. Hoop dat alles goed blijf gaanMijn moeder kent een leven vol met manische despressie en heeft behoorlijk wat meegemaakt... Daardoor kan ik altijd goed met haar praten, ze weet zelf ook hoe het voelt
Haha, ach soms is het wel lekker om het even druk te hebben...houd je hoofd van andere zaken afquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:25 schreef Murmeli het volgende:
[..]
haha ja ik hoop het ook. denk het wel hoor. ik heb geleerd om mijn emoties en gevoel niet teveel van haar te laten afhangen en dat helpt heel goed. ineens lijkt of is ze echt een stuk liever dan voorheen. Misschien leert zij ook bij. Maargoed, ik verwacht weinig van haar dan kan het ook niet tegenvallen.
Mijn werk is meer een uitdaging. Vandaag weer heavy gesprek met mn baas gehad, maar het liep best goed af. Hij luisterde wel goed naar me. nu kijken of hij er wat mee doet. wel tot kwart voor 6 op werk gebleven nu terwijl ik normaal om half 4 naar huis mag, en nu heb ik koppijn en mn moeder komt zo langs (ik moet muziek op dr mp3 speler zetten en ze komt mijn oude bureau meenemen als dat lukt) dus dat wordt een zware avond. gelukkig vrij morgen. lekker uitslapen
Wel tof dat jij goed met je moeder kan praten. maar jijzal dan in jouw jeugd mischien wel last hebben gehad van haar stemmingen, of niet?
zo, mn moeder is weer op weg naar huis, ze heeft weer wat oude zooi uit mn huis meegesleurd dus ik kan weer verder met inrichten.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:54 schreef crix het volgende:
[..]
Haha, ach soms is het wel lekker om het even druk te hebben...houd je hoofd van andere zaken afEen goede baas kan het werk trouwens een stuk aangenamer maken ja
sowieso geeft het altijd een goed gevoel dat er naar je mening geluisterd wordt. Een uitdaging zeg je...klinkt goed. Kan je je passie een beetje kwijt in je werk?
Maar van mijn moeders stemmingen heb ik eigenlijk nooit heel veel last gehad eigenlijk, behalve dat ik der vaak heb zien huilen...das nooit fijn natuurlijk. Eigenlijk heeft er vooral voor gezorgd dat we gewoon heel goed met elkaar op kunnen schieten
ik slik ehhh citalopram. (behalve gisteravond geloof ik, ben het volgens mij vergeten)quote:Op woensdag 8 april 2009 14:56 schreef crix het volgende:
Wat voor medicatie gebruik je eigenlijk Murmeli? Heb je last van bijwerkingen? Heb je ooit een diagnose gekregen? Als je het niet vertellen hoeft dat natuurlijk niet heMijn psycholoog heeft mij ooit parexotine voorgeschreven, maar ik had heel veel last van bijwerkingen. Plus dat ik het niet fijn vond dat ik medicatie kreeg wanneer mijn pscyh niet eens weet wat ik mankeer zeg maar
Binnenkort gaat een psychiater wat onderzoeken doen, hoop dat daar iets nuttigs uitkomt. Dan ga ik waarschijnlijk weer aan de AD, als dit mijn klachten kan verminderen.
Pff kan mijn klachten niet zo snel uitleggen eigenlijk...ik vind mijn klachten zelf ook erg vaagquote:Op woensdag 8 april 2009 15:22 schreef Murmeli het volgende:
[..]
ik slik ehhh citalopram. (behalve gisteravond geloof ik, ben het volgens mij vergeten)
ja de psychiater zei dat i kdepressief was en legde ook uit waarom hij dat dacht. en ik was al vaker depressier geweest. verder nog wat problemen die een beetje neigen naar een paar persoonlijkheidsstoornissen. (oa borderline dat is de bekendste) maar ik zit nu zelf te denken of ik niet adhd heb, zit nu ook even daar mee te lezen en te posten omdat ik wel erg veel herken.
sja de bijwerkingen.... soms baal ik ervan en soms boeit het me niet zo. ik krijg er rusteloze benen van en dat is irritant. en ik heb soms stuiptrekkinkjes en die vind ik wel komisch. verder slaap ik beter maar ben daardoor overdag nog moeier dan ik al was en val dus snel in slaap op mn werk. dat is niet zo fijn. (las net dat meer adhd-ers dat hebben dus dat hou ik ff in de gaten, heb er heel mn leven nl al lastvan).
wat heb jij nu voor klachten crix?
Jup half jaartje geleden ongeveer. Eigenlijk herken ik me heel goed in de meeste kenmerken... ik vertoon alleen geen suicidaal of automutilered gedrag. Ik neem aan dat je zelf alle andere kenmerken wel kent, dus zal ze maar niet toe gaan lichtenquote:Op woensdag 8 april 2009 17:27 schreef Murmeli het volgende:
welke borderline klachten herken je wel?
haha ja die stemmingswisselingen.... herkenbaar hoor. dat heb ik ook heel erg.
maar heb jij nu sinds kort hulp gezocht? je hebt er volgens mij wel meer over gezegd maar ik ben het effe kwijt....
haha ja de rest ken ik wel ongeveer, maar ik weet ze zo niet uit mn hoofd. maar zo globaal weet ik het wel een beetje ja. best kut.quote:Op woensdag 8 april 2009 18:26 schreef crix het volgende:
[..]
Jup half jaartje geleden ongeveer. Eigenlijk herken ik me heel goed in de meeste kenmerken... ik vertoon alleen geen suicidaal of automutilered gedrag. Ik neem aan dat je zelf alle andere kenmerken wel kent, dus zal ze maar niet toe gaan lichten
Hehe jupquote:Op woensdag 8 april 2009 18:32 schreef Murmeli het volgende:
[..]
haha ja de rest ken ik wel ongeveer, maar ik weet ze zo niet uit mn hoofd. maar zo globaal weet ik het wel een beetje ja. best kut.
goede instelling denk ik!quote:Op woensdag 8 april 2009 18:57 schreef crix het volgende:
[..]
Hehe jupAch ik probeer niet te veel met het idee dat ik borderline kenmerken heb naar de psych te gaan. Ik wil graag neutrale resultaten zeg maar...ik wil ze geen ideeën voorschotelen. Ik merk vanzelf wel wat de resultaten zullen zijn van die onderzoeken
mijn problemen komen toch wel boven water of dat nou borderline is of niet...ik hoef geen stikker opgeplakt te krijgen...zolang ik die problemen maar kan aanpakken.
Ah is wel een combinatie die je wel vaker hoort. Goed dat je geen drugs meer gebruikt..je voelt je er vaak wel beter door, maar op de lange termijn is het niet zo verstandigquote:Op donderdag 9 april 2009 11:19 schreef Murmeli het volgende:
[..]
goede instelling denk ik!
Ehh de laatste keer dat mijn psych iets zei over persoonlijkheidsstoornissen had hij het over borderline ( dan met name impulsief/zelfdestructief gedrag, verlatingsangst, wisselende stemmingen en negatief/wisselend zelfbeeld enzo. en over ontwijkende persoonlijkheidsstoornis omdat ik wegloop voor dingen die me te moeilijk zijn en mijn werk probeer te vermijden, en afhankelijke persoonlijkheidsstoornis omdat ik al mijn meningen/acties van anderen laat afhangen. ik vorm in veel gevallen geen eigen mening. Maar soms ook weer wel en als ik dan een eigen mening heb is die wel weer heel sterk)
zoiets geloof ik.
maar op het moment heb ik er veel minder last van. Maak me minder druk door de AD's en heb daardoor mijn emoties meer onder controle dus die hele extreme emoties verdwijnen een beetje en het ziet ernaar uit dat ik de laatste maand mijn zelfdestructieve gedrag onder controle heb(dat zat hem vooral in drinken en drugs en dat soort dingen, maar drugs deed ik sinds de AD al niet meer dat is niet zo goed voor je)
http://www.meldpuntmedici(...)ghbeeigh?atc=N05AX08quote:Op donderdag 9 april 2009 20:02 schreef Conjo78 het volgende:
Echt niemand ervaring met Risperdal invega??
Je hebt wel elke keer geweldige adviezen he?quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
zet het op een zuipen, murmeli! Hou je van bier? Ik wel!
Als het voor mij en mensen om me heen werkt moet het ook voor iedereen werken, denk ik altijd maarquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:24 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Je hebt wel elke keer geweldige adviezen he?
Lijkt me een strak plan ja, zuipen met mn AD-tjes... ik was net aan het afkicken van zuipenquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
zet het op een zuipen, murmeli! Hou je van bier? Ik wel!
Mooizoquote:Op vrijdag 10 april 2009 15:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Lijkt me een strak plan ja, zuipen met mn AD-tjes... ik was net aan het afkicken van zuipen
maar ik hou zeker van bier ja...![]()
ik ga zo hardlopen met knuffelzacht dus het zal wel goedkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |