abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 21:09:02 #81
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67773453
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maanvis vind psychologen sowieso al geen goed idee, maar heeft verder geen idee hoe het dan wel aan te pakken.
Euh ik vind ze alleen een slecht idee als ze therapieën voorschotelen of diagnoses voorstellen die nergens op slaan, dwz die niet helpen. Ik heb het idee dat het voor het grootste deel natte vingerwerk is ipv dat er echt een gedegen achtergrond achter zit, zoals je bijv. wel bij de normale gezondheidszorg ziet.
Verder heb ik het idee dat veel van de issues die psychologen behandelen ook opgelost kunnen worden door te praten met goede vrienden of familie, die dan wel geen opleiding ervoor hebben gevolgd maar wel heel veel weten van je persoonlijke situatie en hoe jij bent, en dus een beter advies kunnen geven. Maar ja, daar is ook bij velen een drempel voor...
quote:
Maar mijn HA is ook altijd snel met de pillen geweest. Heb zelf nog moeten aandringen op gesprekstherapie.
Dás toch slecht? Denk alleen al aan al die bijwerkingen en het feit dat je aan een aantal AD's verslaafd kan worden of dat ze je depressie verergeren.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 april 2009 @ 21:20:15 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67773993
PS: Re, als dit in een ander topic thuishoort voel je vrij om deze offtopic posts te verplaatsen naar desbetreffend topic, ik dacht alleen 'centraal medicatie bij psychische klachten' dat dat wel de lading dekt
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67774186
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Euh ik vind ze alleen een slecht idee als ze therapieën voorschotelen of diagnoses voorstellen die nergens op slaan, dwz die niet helpen. Ik heb het idee dat het voor het grootste deel natte vingerwerk is ipv dat er echt een gedegen achtergrond achter zit, zoals je bijv. wel bij de normale gezondheidszorg ziet.
Verder heb ik het idee dat veel van de issues die psychologen behandelen ook opgelost kunnen worden door te praten met goede vrienden of familie, die dan wel geen opleiding ervoor hebben gevolgd maar wel heel veel weten van je persoonlijke situatie en hoe jij bent, en dus een beter advies kunnen geven. Maar ja, daar is ook bij velen een drempel voor...
[..]

Dás toch slecht? Denk alleen al aan al die bijwerkingen en het feit dat je aan een aantal AD's verslaafd kan worden of dat ze je depressie verergeren.
Dat vond ik zelf ook frappant ja, maar zoals ik al zei: dat is lekker goedkoop. Pillen kosten 100 euro per jaar, psycholoog 100 euro per week
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67774256
quote:

[..]

[..]
Nouja je snapt wel dat dit proces niet veel anders kan. Bedoel je ziet niet op een hersenscan of je depressie hebt of een persoonlijkheidsstoornis Soms vraagt een psycholoog trouwens wel of iemand waar je close mee bent er een keer bij komt zitten of een apart gesprek wilt. Een therapie of een diagnose is alleen een middel dat een psych heeft om tot een mogelijk resultaat te komen...als je het er niet mee eens bent kan je dat altijd laten merken toch
pi_67774359
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat vond ik zelf ook frappant ja, maar zoals ik al zei: dat is lekker goedkoop. Pillen kosten 100 euro per jaar, psycholoog 100 euro per week
Ik weet niet of dat echt de reden is :p Ik denk eerder dat er teveel mensen rondlopen met psychische problemen dan psychologen aankunnen. Er zijn behoorlijke wachtrijen bij met name grote instellingen :p
  maandag 6 april 2009 @ 21:32:33 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67774523
quote:
Op maandag 6 april 2009 18:48 schreef Maanvis het volgende:
je moet wel beseffen dat dat taboe er niet voor niets is.
Ik merk juist heel weinig van dat taboe. Als ik er met mensen over spreek, reageren ze eigenlijk allemaal heel positief en begrijpen ze het wel. De meeste mensen vinden het ook erg dapper dat ik aan mijn problemen werk .
KuikenGuppy
  maandag 6 april 2009 @ 21:33:26 #87
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67774564
quote:
Je kunt niet verslaafd raken aan AD's, volgens mij.
KuikenGuppy
  maandag 6 april 2009 @ 21:35:57 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67774692
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:28 schreef crix het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat echt de reden is :p Ik denk eerder dat er teveel mensen rondlopen met psychische problemen dan psychologen aankunnen. Er zijn behoorlijke wachtrijen bij met name grote instellingen :p
Het is ook een beetje afhankelijk van het tijdsbeeld he... in de geschiedenis zie je een afwisseling van trends tussen 'pillen' en 'praten'.
KuikenGuppy
pi_67776985
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:33 schreef Burdie het volgende:

[..]

Je kunt niet verslaafd raken aan AD's, volgens mij.
Nee volgens mij ook niet. Over angstremmende middelen (Benzodiazepines) hoor je wel dat ze verslavend kunnen zijn...zijn vaak medicijnen die eindigen met *pam*
pi_67777089
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik merk juist heel weinig van dat taboe. Als ik er met mensen over spreek, reageren ze eigenlijk allemaal heel positief en begrijpen ze het wel. De meeste mensen vinden het ook erg dapper dat ik aan mijn problemen werk .
Ik vind het knap dat je er over praat met mensen ik heb persoonlijk niet graag dat mensen het weten, ik wil niet dat ze anders tegen me aankijken
  maandag 6 april 2009 @ 22:30:13 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67777222
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef crix het volgende:

[..]

Ik vind het knap dat je er over praat met mensen ik heb persoonlijk niet graag dat mensen het weten, ik wil niet dat ze anders tegen me aankijken
Ik vertel het alleen als ik denk dat mensen het aan kunnen, en me er niet anders om gaan beoordelen .
KuikenGuppy
pi_67777229
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Het is ook een beetje afhankelijk van het tijdsbeeld he... in de geschiedenis zie je een afwisseling van trends tussen 'pillen' en 'praten'.
Ja heb je gelijk in Behandelingen worden ook steeds beter, aangezien er steeds meer onderzoek is gedaan in de loop van de jaren. Ik zie psychologen iig niet als kwakzalvers Het blijft moeilijk werk, mensen hebben vaak te hoge verwachtingen (voordat ze weten wat je hebt en je juiste medicatie enzo hebt duurt nou eenmaal lang).
pi_67777761
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:30 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik vertel het alleen als ik denk dat mensen het aan kunnen, en me er niet anders om gaan beoordelen .
Fijn dat mensen er zo goed op reageren Ik merk zelf dat veel mensen die geen ervaringen hebben met psychische klachten het vaak afdoen als aanstellerij. Die mensen willen hun huis-tuin-keuken psychologie op je toepassen en komen dan met "bekijk alles eens een keer positief" en denken je zaken van dag op dag kan veranderen. Als je mensen om je heen hebt die begrip tonen en je steunen zal dat denk ik een hele goede impuls voor je zijn ja
pi_67778005
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef crix het volgende:

[..]

Fijn dat mensen er zo goed op reageren Ik merk zelf dat veel mensen die geen ervaringen hebben met psychische klachten het vaak afdoen als aanstellerij. Die mensen willen hun huis-tuin-keuken psychologie op je toepassen en komen dan met "bekijk alles eens een keer positief" en denken je zaken van dag op dag kan veranderen. Als je mensen om je heen hebt die begrip tonen en je steunen zal dat denk ik een hele goede impuls voor je zijn ja
Herkenbaar ja .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67778117
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:27 schreef crix het volgende:

[..]

Weet je dat mensen dat vaak vinden als ze nog maar net in de mallemolen zitten van geestelijke gezondheidszorg en dergelijke?
In het begin dacht ik ook bij mezelf dat ik wilde dat niemand te weten zou komen dat ik van die gekke gedachtes had en dat ik mijn leven niet zelfstandig op de rails kon krijgen en houden. Maar na een paar jaar, als je doorhebt dat je echt niet de enige bent met eigenaardigheden, wordt het steeds makkelijker om dingen met gelijkgestemden te delen. Sterker nog, tegenwoordig hoor ik graag van anderen hoe ze over dingen denken, dat verbreed mijn blik weer. .
  maandag 6 april 2009 @ 22:52:40 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67778232
'bekijk alles eens positief' met daarbij de mededeling dat je bereid bent om steun te bieden aan diegene, is een volkomen logische reactie. Ik denk dat die reactie ook vele mensen de gang naar de psych bespaart.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 6 april 2009 @ 22:54:02 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67778297
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:52 schreef Maanvis het volgende:
'bekijk alles eens positief' met daarbij de mededeling dat je bereid bent om steun te bieden aan diegene, is een volkomen logische reactie. Ik denk dat die reactie ook vele mensen de gang naar de psych bespaart.
Klopt .
Maar na 9 jaar depressief te zijn geweest, dagenlang huilen op bed, en verschillende zelfmoordpogingen te hebben overwogen, helpt een 'kop op, bekijk het eens van de vrolijke kant' niet meer .
KuikenGuppy
  maandag 6 april 2009 @ 22:56:12 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67778390
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt .
Maar na 9 jaar depressief te zijn geweest, dagenlang huilen op bed, en verschillende zelfmoordpogingen te hebben overwogen, helpt een 'kop op, bekijk het eens van de vrolijke kant' niet meer .
hehe dat klopt. maargoed je gaat iemand met een tumor in z'n gezicht ook niet vertellen 'och dat trekt wel weer weg ' toch?
Een gedicht over Maanvis
pi_67778609
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:54 schreef Burdie het volgende:

[..]

Klopt .
En zo werken dat soort opmerkingen ook niet als je 24 uur per dag in paniek bent, niet meer dan 3 uur slaapt (nou ja, het leek er in de verte op), waandenkbeelden hebt en een hartslag die tegen de 200 aangaat als je de trap voorzichtig oploopt.

Mijn zus dacht destijds ook dat ik me aanstelde omdat ik heel de dag op de bank lag en werd boos op me. Toen ik haar vroeg mijn pols te meten keek ze ineens heel bezorgd.
  maandag 6 april 2009 @ 23:03:09 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67778691
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hehe dat klopt. maargoed je gaat iemand met een tumor in z'n gezicht ook niet vertellen 'och dat trekt wel weer weg ' toch?
Bingo! Hier heb je precies de crux te pakken .
Er zijn genoeg mensen bij wie 'kop op, het wordt wel weer beter' echt helpt, en er zijn genoeg mensen die echt om de juiste redenen aan de AD zitten. Deze keuze moet worden overgelaten aan een professional, in combinatie met de patiënt zelf. Maar het is niet aan ons om daarover te oordelen, alleen om het te accepteren en de ander daarbij te steunen.
Je kunt best af en toe zeggen: "joh, ben je wel kritisch tegenover jezelf en je behandeling?" maar opmerkingen als "laat die chemische troep gewoon liggen joh, ga eens bewegen! positief denken!" krijgen 'we' al vaak genoeg naar ons hoofd geslingerd .
KuikenGuppy
  maandag 6 april 2009 @ 23:05:00 #101
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67778758
je had haar dan ook vast niet verteld over de waanbeelden en de paniekaanvallne of wel?
overigens moet ik eerlijk bekennen dat hallucinaties en wellicht daardoor veroorzaakte paniekaanvallen een logisch gevolg zijn van slaapgebrek. heb 't zelf ook meegemaakt. de oplossing was om iets te vinden waadoor ik weer goed kon slapen .
Een gedicht over Maanvis
pi_67778916
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:05 schreef Maanvis het volgende:
je had haar dan ook vast niet verteld over de waanbeelden en de paniekaanvallne of wel?
Wel degelijk, overigens was het meer 24 uur paniek dan aanvallen....

Maar zo werkt het gewoon, mensen denken al snel dat er aanstellerij bij zit als er niks fysieks waar te nemen is. Toen ze wel iets fysieks waar kon nemen was ze pas overtuigd.

Mijn zus heeft een medische opleiding achter de rug maar zelfs zij dacht dus in eerste instantie aan aanstellerij. Vandaar dat ik er niet mee te koop loop. Raad ik anderen aan om ook niet te doen. Het staat ook wel een beetje als aandachtstrekkerij als je constant over je gezondheidsproblemen zevert
pi_67779032
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:05 schreef Maanvis het volgende:

overigens moet ik eerlijk bekennen dat hallucinaties en wellicht daardoor veroorzaakte paniekaanvallen een logisch gevolg zijn van slaapgebrek. heb 't zelf ook meegemaakt. de oplossing was om iets te vinden waadoor ik weer goed kon slapen .
De waanbeelden (geen hallucinaties, ik zag geen dingen die er niet waren, al waren mijn reuk, smaak en gehoor wel in de war) en de constante angst zijn begonnen voordat ik zo kort sliep. Het gebeurde me midden in de zomervakantie, dus aan gebrek aan rust en slaap lag het niet.

Maar toen ik dus idd steeds minder kon slapen had dat wel degelijk een versterkende invloed ja. Wat een lol als ik aan die tijd terug denk
  maandag 6 april 2009 @ 23:16:18 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67779139
ik had toen ineens dat m'n muziek heel anders klonk... heel raar..
Een gedicht over Maanvis
  maandag 6 april 2009 @ 23:22:35 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67779345
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mijn zus heeft een medische opleiding achter de rug maar zelfs zij dacht dus in eerste instantie aan aanstellerij. Vandaar dat ik er niet mee te koop loop. Raad ik anderen aan om ook niet te doen. Het staat ook wel een beetje als aandachtstrekkerij als je constant over je gezondheidsproblemen zevert
Je kunt ook veel beter over leuke dingen praten .
KuikenGuppy
pi_67782992
Ik loop er ook niet echt mee te koop. Weinig mensen weten dat ik medicatie neem. Je krijgt al snel een stempel dat je 'raar' bent ofzo. En inderdaad het zinnetje 'het valt wel mee, kop op' daar heeft iemand weinig aan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:34:59 #107
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67784580
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:42 schreef crix het volgende:

[..]

heel herkenbaar. dat heeft mn moeder mn hele leven tegen me gezegd: denk eens wat positiever. met als gevolg dat ik me nog minder begrepen voelde en nog vervelender ging doen... heel handig is dat. Daar zijn dan psychologen wel nuttig voor, die zien denk ik beter het verschil tussen iets dat echt een probleem voor je is en aanstellerij.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:37:56 #108
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67784671
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:12 schreef aloa het volgende:
En inderdaad het zinnetje 'het valt wel mee, kop op' daar heeft iemand weinig aan.
Tenzij het echt meevalt natuurlijk .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:39:21 #109
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67784711
Ik geloof dat bijna iedereen in mijn omgeving het wel weet. Zelfs bijna al mn collega's en dan kom je er achter dat er nog minimaal 2 collega's aan de ADtjes zitten, haha....
maar ik peil inderdaad eerst wel of ik denk dat mensen ertegen kunnen en niet raar gaan doen. ach en als ze raar gaan doen dan doen ze maar he.

Oh nog goed nieuws: ik was gisteren helemaal in de dip en ik was er na een halve dag weer zelf uit
zo trots op mij
  dinsdag 7 april 2009 @ 09:40:45 #110
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67784757
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ja, maar dat is meestal niet zo als je heel je leven al problemen hebt....
sowieso de zin het valt wel mee is niet zo tactisch, iemand vindt op een moment dat ie zit te klagen altijd dat het levensbedreigend en een groot drama is. dan kan je ze beter eerst even serieus nemen en laten spuien en dan samen proberen of de boel te relativeren is... dat geldt ook voor mensen die niet depressief ofzoiets zijn...
pi_67785331
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:16 schreef Maanvis het volgende:
ik had toen ineens dat m'n muziek heel anders klonk... heel raar..
En klonk het beter
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:01:16 #112
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67785377
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:59 schreef crix het volgende:

[..]

En klonk het beter
Da's niet het juiste woord. Het was echt anders. Ik hoorde meer details en kon bepaalde dingen daardoor beter waarderen, maar ik miste het grotere geheel zegmaar .
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:03:21 #113
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67785453
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja, maar dat is meestal niet zo als je heel je leven al problemen hebt....
sowieso de zin het valt wel mee is niet zo tactisch, iemand vindt op een moment dat ie zit te klagen altijd dat het levensbedreigend en een groot drama is. dan kan je ze beter eerst even serieus nemen en laten spuien en dan samen proberen of de boel te relativeren is... dat geldt ook voor mensen die niet depressief ofzoiets zijn...
Elk weldenkend mens zal toch gewoon met zo iemand rond de tafel gaan zitten? .
Een gedicht over Maanvis
pi_67785525
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

heel herkenbaar. dat heeft mn moeder mn hele leven tegen me gezegd: denk eens wat positiever. met als gevolg dat ik me nog minder begrepen voelde en nog vervelender ging doen... heel handig is dat. Daar zijn dan psychologen wel nuttig voor, die zien denk ik beter het verschil tussen iets dat echt een probleem voor je is en aanstellerij.
Ja vooral dat van je eigen moeder te horen lijkt me niet prettig.
pi_67785640
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Da's niet het juiste woord. Het was echt anders. Ik hoorde meer details en kon bepaalde dingen daardoor beter waarderen, maar ik miste het grotere geheel zegmaar .
Hehe was ook maar een geintje kon het niet laten Maar kwam dat puur door slaapgebrek?
pi_67788451
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar dat kan een ander natuurlijk niet bepalen. De belevingswereld van de ene persoon is totaal anders dan die van een ander. Wat voor de 1 een kleinigheid is, kan voor een ander een reden zijn voor totale paniek, angst, depressie etc etc....
De ander zal dan al gauw aan aanstellerij denken.

pi_67790604
Yo yo!
Heeft er al iemand ervaring met het nieuwe medicijn Risperdal invega?
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:17:49 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67791357
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Elk weldenkend mens zal toch gewoon met zo iemand rond de tafel gaan zitten? .
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:05 schreef crix het volgende:

[..]

Ja vooral dat van je eigen moeder te horen lijkt me niet prettig.
nou mijn moeder was dus niet iemand om gewoon met me om de tafel te gaan zitten. heel soms wel, als het echt de spuigaten uitliep (bijv bijna niet meer naar een les durven omdat ik met hard werken nog onvoldoendes haalde). Maar in het algemeen was ik gewoon het lastige kind dat overal over zeurde en negatief deed. Dat was niet zo heel erg handig. Dat vond ik zelf ook wel dat dat niet zo handig was (ik herinner me zelfs dat ik dat toen ik 7 was al bedacht had maar het gewoon niet zei).

Maargoed, we zijn nu nogal wat jaartjes verder en het is redelijk goedgekomen tussen mij en mn moeder. Als zij over mij probeert heen te lopen loop ik gewoon terug over haar heen en ze heeft intussen door dat het niet zo verstandig is om heel erg naar tegen me te doen (omdat ik haar dan gewoon mn leven uitzet en dat weet ze, ik heb al een keer eerder tijdelijk het contact verbroken omdat ik het echt niet meer trok met haar) dus het gaat beter.

Maar echt goed voor mezelf opkomen als me op een sneaky manier onrecht wordt aangedaan is niet echt mijn sterkste punt... moet ik nog ff gaan bijleren.
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:18:15 #119
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67791370
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:51 schreef Conjo78 het volgende:
Yo yo!
Heeft er al iemand ervaring met het nieuwe medicijn Risperdal invega?
nooit van gehoord. wat is dat?
pi_67791616
Is een nieuw antipsychoticum (tegen psychoses). Het schijnt een stuk minder bijwerkingen te hebben dan de oudere versie van Risperdal.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:18 schreef Murmeli het volgende:

[..]

nooit van gehoord. wat is dat?
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:58:26 #121
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67792739
OK...nee ik ken het niet. heb ook nog nooit antipsychotica gebruikt. Vanwaar je vraag? ga je het zelf gebruiken of overweeg je dat? of is er een andere reden?
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:00:50 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67792819
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

[..]

nou mijn moeder was dus niet iemand om gewoon met me om de tafel te gaan zitten. heel soms wel, als het echt de spuigaten uitliep (bijv bijna niet meer naar een les durven omdat ik met hard werken nog onvoldoendes haalde). Maar in het algemeen was ik gewoon het lastige kind dat overal over zeurde en negatief deed. Dat was niet zo heel erg handig. Dat vond ik zelf ook wel dat dat niet zo handig was (ik herinner me zelfs dat ik dat toen ik 7 was al bedacht had maar het gewoon niet zei).

Maargoed, we zijn nu nogal wat jaartjes verder en het is redelijk goedgekomen tussen mij en mn moeder. Als zij over mij probeert heen te lopen loop ik gewoon terug over haar heen en ze heeft intussen door dat het niet zo verstandig is om heel erg naar tegen me te doen (omdat ik haar dan gewoon mn leven uitzet en dat weet ze, ik heb al een keer eerder tijdelijk het contact verbroken omdat ik het echt niet meer trok met haar) dus het gaat beter.

Maar echt goed voor mezelf opkomen als me op een sneaky manier onrecht wordt aangedaan is niet echt mijn sterkste punt... moet ik nog ff gaan bijleren.
Denk je dat je problemen nu minder erg geweest zouden zijn als je moeder er wel goed mee om kon gaan?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:13:18 #123
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67793347
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Denk je dat je problemen nu minder erg geweest zouden zijn als je moeder er wel goed mee om kon gaan?
ja ik denk het wel. dan had ik denk ik wat meer zelfvertrouwen gehad en minder afhankelijk geweest van de mening van anderen. dus een wat stabielere basis.
die aanleg voor depressie en overgevoeligheid had ze denk ik niet kunnen voorkomen maar dat weet ik niet zeker.
pi_67796505
Op moment neem ik Risperdal en ben aant overwegen ofk binnenkort ga overstappen naar invega, vandaar mijn vraag naar ervaringen. Ik zit er echter nog mee verveeld dat ik niet kan gaan voor een meisje die ik al vroeger heb leren kennen, dus geen echte verliefde gevoelens :-(
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:58 schreef Murmeli het volgende:
OK...nee ik ken het niet. heb ook nog nooit antipsychotica gebruikt. Vanwaar je vraag? ga je het zelf gebruiken of overweeg je dat? of is er een andere reden?

[ Bericht 6% gewijzigd door Conjo78 op 07-04-2009 15:48:49 ]
pi_67797678
Van Risperdal en dat soort troep krijg ik altijd de kriebels. Vooral omdat de kans dat je Tardieve Dyskinesie best groot is zal ik het nooit van mijn leven gebruiken.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:59:12 #126
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67799350
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:16 schreef F04 het volgende:
Van Risperdal en dat soort troep krijg ik altijd de kriebels. Vooral omdat de kans dat je Tardieve Dyskinesie best groot is zal ik het nooit van mijn leven gebruiken.
klok klepel
quote:
Do the newer generation atypical antipsychotics pose a lower risk of TD?

Yes, the newer atypical antipsychotics are much safer than the older generation when it comes to TD. The first year incidence of TD with risperidone, olanzapine, quetiapine, and ziprasidone in young persons about 0.5%, which is ten-fold lower than with haloperidol.
dus kans op een 1/2 procent en dan kun je meestal gewoon de dosis verlagen of een ander medicijn nemen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:26:46 #127
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67800316
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:59 schreef Re het volgende:

[..]

klok klepel
[..]

dus kans op een 1/2 procent en dan kun je meestal gewoon de dosis verlagen of een ander medicijn nemen
De kans op TD is er toch met AD ook, dacht ik?
Je wéét nu eenmaal dat je geen snoepjes knabbelt, maar gewoon serieuze medicijnen slikt. En ja, dat er risico's aan verbonden zijn, lijkt me iets waar je goed over nadenkt voor je eraan begint. Ik wel iig.

@Maanvis: met welke insteek post jij eigenlijk in dit topic?
KuikenGuppy
pi_67800528
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

[..]

Hehe klinkt toch best heavy. Hoop dat alles goed blijf gaan Mijn moeder kent een leven vol met manische despressie en heeft behoorlijk wat meegemaakt... Daardoor kan ik altijd goed met haar praten, ze weet zelf ook hoe het voelt
pi_67804063
Van Tardieve Dyskinesie heb je amper of geen last bij een lage dosis, ik althans niet.
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:16 schreef F04 het volgende:
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:25:14 #130
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67804332
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:32 schreef crix het volgende:

[..]

Hehe klinkt toch best heavy. Hoop dat alles goed blijf gaan Mijn moeder kent een leven vol met manische despressie en heeft behoorlijk wat meegemaakt... Daardoor kan ik altijd goed met haar praten, ze weet zelf ook hoe het voelt
haha ja ik hoop het ook. denk het wel hoor. ik heb geleerd om mijn emoties en gevoel niet teveel van haar te laten afhangen en dat helpt heel goed. ineens lijkt of is ze echt een stuk liever dan voorheen. Misschien leert zij ook bij. Maargoed, ik verwacht weinig van haar dan kan het ook niet tegenvallen.
Mijn werk is meer een uitdaging. Vandaag weer heavy gesprek met mn baas gehad, maar het liep best goed af. Hij luisterde wel goed naar me. nu kijken of hij er wat mee doet. wel tot kwart voor 6 op werk gebleven nu terwijl ik normaal om half 4 naar huis mag, en nu heb ik koppijn en mn moeder komt zo langs (ik moet muziek op dr mp3 speler zetten en ze komt mijn oude bureau meenemen als dat lukt) dus dat wordt een zware avond. gelukkig vrij morgen. lekker uitslapen

Wel tof dat jij goed met je moeder kan praten. maar jijzal dan in jouw jeugd mischien wel last hebben gehad van haar stemmingen, of niet?
pi_67805271
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

haha ja ik hoop het ook. denk het wel hoor. ik heb geleerd om mijn emoties en gevoel niet teveel van haar te laten afhangen en dat helpt heel goed. ineens lijkt of is ze echt een stuk liever dan voorheen. Misschien leert zij ook bij. Maargoed, ik verwacht weinig van haar dan kan het ook niet tegenvallen.
Mijn werk is meer een uitdaging. Vandaag weer heavy gesprek met mn baas gehad, maar het liep best goed af. Hij luisterde wel goed naar me. nu kijken of hij er wat mee doet. wel tot kwart voor 6 op werk gebleven nu terwijl ik normaal om half 4 naar huis mag, en nu heb ik koppijn en mn moeder komt zo langs (ik moet muziek op dr mp3 speler zetten en ze komt mijn oude bureau meenemen als dat lukt) dus dat wordt een zware avond. gelukkig vrij morgen. lekker uitslapen

Wel tof dat jij goed met je moeder kan praten. maar jijzal dan in jouw jeugd mischien wel last hebben gehad van haar stemmingen, of niet?
Haha, ach soms is het wel lekker om het even druk te hebben...houd je hoofd van andere zaken af Een goede baas kan het werk trouwens een stuk aangenamer maken ja sowieso geeft het altijd een goed gevoel dat er naar je mening geluisterd wordt. Een uitdaging zeg je...klinkt goed. Kan je je passie een beetje kwijt in je werk? Maar van mijn moeders stemmingen heb ik eigenlijk nooit heel veel last gehad eigenlijk, behalve dat ik der vaak heb zien huilen...das nooit fijn natuurlijk. Eigenlijk heeft er vooral voor gezorgd dat we gewoon heel goed met elkaar op kunnen schieten
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:03:41 #132
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67812573
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:54 schreef crix het volgende:

[..]

Haha, ach soms is het wel lekker om het even druk te hebben...houd je hoofd van andere zaken af Een goede baas kan het werk trouwens een stuk aangenamer maken ja sowieso geeft het altijd een goed gevoel dat er naar je mening geluisterd wordt. Een uitdaging zeg je...klinkt goed. Kan je je passie een beetje kwijt in je werk? Maar van mijn moeders stemmingen heb ik eigenlijk nooit heel veel last gehad eigenlijk, behalve dat ik der vaak heb zien huilen...das nooit fijn natuurlijk. Eigenlijk heeft er vooral voor gezorgd dat we gewoon heel goed met elkaar op kunnen schieten
zo, mn moeder is weer op weg naar huis, ze heeft weer wat oude zooi uit mn huis meegesleurd dus ik kan weer verder met inrichten. MP3tjes zijn ook gelukt. klaar, murm weer blij
de uitdaging in het werk is op dit moment vooral om gemotiveerd te blijven. Mn baas heeft me vrij duffe domme taken gegeven onder mijn niveau. dat zijn we nu aan het opvoeren maar het blijft saai werk, alleen dan wat lastiger. Ik heb hem vandaag gevraagd om me er toch wat leuke taken bij te geven voor de motivatie. daar zou hij over nadenken. Maar pas als ik al mijn oude taken weer doe is er echt een uitdaging en kan ik er wel wat in kwijt denk ik. Maar dan is het wel echt lastig en zwaar vind ik, dus dat is nu nog even geen goed idee. ik lig toch bij kleine tegenslagen weer snel in puin, dus dat moet ik maar ff niet doen. eerst zelfvertrouwen opbouwen

Grappig dat jij en je moeder vooral voordelen hebben van haar buien. hoewel je moeder zien huilen lijkt me als kind echt heel ingrijpend. dan wil je haar toch troosten misschien. Maargoed, ik ben blij dat je er vooral goede herinneringen aan hebt
pi_67815644
Goed dat je zelf actie onderneemt om ook wat leukere klusjes te doen Ik herken me wel in de zaken die je vertelt, ik heb namelijk ook vaak prikkels nodig om werk en school vol te houden :p Ik raak altijd erg gedemotiveerd als ik dingen onder mijn niveau doen (maarja heeft iedereen wel natuurlijk )
  woensdag 8 april 2009 @ 09:52:19 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67819584
Ja klopt, je moet wel een beetje uitdaging hebben soms. het lastige bij mij is dat ik van teveel uitdaging altijd dichtklapte omdat ik dat niet durfde. Ben benieuwd hoe dat nu is. het lijkt er nu op dat het wel wat beter gaat door de medicijnen (niet meer zo bang voor alles dus ook niet meer zo bang om fouten te maken) maar dat gaan we dus de komende maanden merken
Ik vond school trouwens moeilijker dan werk. werk is bij mij gewoon heel duidelijk, ik ga naar kantoor, doe daar mn ding en dan ga ik weer naar huis en 's avonds ben ik vrij. (ok wel lastig om niet op het werk te gaan zitten fokken, maar fok wordt daar dichtgegooid na een uur dus die back up heb ik altijd nog). Met school had ik altijd het gevoel van eigenlijk moet ik studeren. Heb jij dat niet? ben wat dat betreft blij dat ik niet meer studeer
pi_67829514
Hehe dat met dat studeren ken ik niet echt. Ik zit er voor mezelf en ben wel iemand me een 6jes mentaliteit wanneer ik weinig uitdaging zie. Tijdens mijn studie heb ik nooit echt veel uitdaging gehad helaas... Ik weet ook niet zo goed wat ik ga doen als ik mijn studie straks af heb gerond
pi_67829806
Wat voor medicatie gebruik je eigenlijk Murmeli? Heb je last van bijwerkingen? Heb je ooit een diagnose gekregen? Als je het niet vertellen hoeft dat natuurlijk niet he Mijn psycholoog heeft mij ooit parexotine voorgeschreven, maar ik had heel veel last van bijwerkingen. Plus dat ik het niet fijn vond dat ik medicatie kreeg wanneer mijn pscyh niet eens weet wat ik mankeer zeg maar Binnenkort gaat een psychiater wat onderzoeken doen, hoop dat daar iets nuttigs uitkomt. Dan ga ik waarschijnlijk weer aan de AD, als dit mijn klachten kan verminderen.
pi_67829848
oops :p dat was de verkeerde knop
  woensdag 8 april 2009 @ 15:22:43 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67830687
quote:
Op woensdag 8 april 2009 14:56 schreef crix het volgende:
Wat voor medicatie gebruik je eigenlijk Murmeli? Heb je last van bijwerkingen? Heb je ooit een diagnose gekregen? Als je het niet vertellen hoeft dat natuurlijk niet he Mijn psycholoog heeft mij ooit parexotine voorgeschreven, maar ik had heel veel last van bijwerkingen. Plus dat ik het niet fijn vond dat ik medicatie kreeg wanneer mijn pscyh niet eens weet wat ik mankeer zeg maar Binnenkort gaat een psychiater wat onderzoeken doen, hoop dat daar iets nuttigs uitkomt. Dan ga ik waarschijnlijk weer aan de AD, als dit mijn klachten kan verminderen.
ik slik ehhh citalopram. (behalve gisteravond geloof ik, ben het volgens mij vergeten)
ja de psychiater zei dat i kdepressief was en legde ook uit waarom hij dat dacht. en ik was al vaker depressier geweest. verder nog wat problemen die een beetje neigen naar een paar persoonlijkheidsstoornissen. (oa borderline dat is de bekendste) maar ik zit nu zelf te denken of ik niet adhd heb, zit nu ook even daar mee te lezen en te posten omdat ik wel erg veel herken.

sja de bijwerkingen.... soms baal ik ervan en soms boeit het me niet zo. ik krijg er rusteloze benen van en dat is irritant. en ik heb soms stuiptrekkinkjes en die vind ik wel komisch. verder slaap ik beter maar ben daardoor overdag nog moeier dan ik al was en val dus snel in slaap op mn werk. dat is niet zo fijn. (las net dat meer adhd-ers dat hebben dus dat hou ik ff in de gaten, heb er heel mn leven nl al lastvan).

wat heb jij nu voor klachten crix?
pi_67834538
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik slik ehhh citalopram. (behalve gisteravond geloof ik, ben het volgens mij vergeten)
ja de psychiater zei dat i kdepressief was en legde ook uit waarom hij dat dacht. en ik was al vaker depressier geweest. verder nog wat problemen die een beetje neigen naar een paar persoonlijkheidsstoornissen. (oa borderline dat is de bekendste) maar ik zit nu zelf te denken of ik niet adhd heb, zit nu ook even daar mee te lezen en te posten omdat ik wel erg veel herken.

sja de bijwerkingen.... soms baal ik ervan en soms boeit het me niet zo. ik krijg er rusteloze benen van en dat is irritant. en ik heb soms stuiptrekkinkjes en die vind ik wel komisch. verder slaap ik beter maar ben daardoor overdag nog moeier dan ik al was en val dus snel in slaap op mn werk. dat is niet zo fijn. (las net dat meer adhd-ers dat hebben dus dat hou ik ff in de gaten, heb er heel mn leven nl al lastvan).

wat heb jij nu voor klachten crix?
Pff kan mijn klachten niet zo snel uitleggen eigenlijk...ik vind mijn klachten zelf ook erg vaag Ik herken mezelf heel veel in borderline..maar sommige zaken totaal niet (op sociaal gebied heb ik niet zoveel problemen bijv). Daarnaast heb ik ook wat periodes in mijn leven gehad dat ik me lang depressief voel. Wat voor mij het grootste probleem is zijn mijn stemmingen...dat vreet energie. Ik loop al een jaar of 6 met deze klachten rond. ik dacht vroeger dat ik alles zelf wel op een rijtje kon krijgen en dingen op kon lossen, helaas lukt dat nou eenmaal niet. Maar ach..vaak kijk ik er wel positief tegenaan...ik ervaar depressieve gevoelens maar ook gelukkige gevoelens heel sterk, geeft me iig een gevoel dat ik leef

[ Bericht 11% gewijzigd door crix op 08-04-2009 17:18:58 ]
  woensdag 8 april 2009 @ 17:27:35 #140
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67835334
welke borderline klachten herken je wel?
haha ja die stemmingswisselingen.... herkenbaar hoor. dat heb ik ook heel erg.
maar heb jij nu sinds kort hulp gezocht? je hebt er volgens mij wel meer over gezegd maar ik ben het effe kwijt....
pi_67837007
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:27 schreef Murmeli het volgende:
welke borderline klachten herken je wel?
haha ja die stemmingswisselingen.... herkenbaar hoor. dat heb ik ook heel erg.
maar heb jij nu sinds kort hulp gezocht? je hebt er volgens mij wel meer over gezegd maar ik ben het effe kwijt....
Jup half jaartje geleden ongeveer. Eigenlijk herken ik me heel goed in de meeste kenmerken... ik vertoon alleen geen suicidaal of automutilered gedrag. Ik neem aan dat je zelf alle andere kenmerken wel kent, dus zal ze maar niet toe gaan lichten
  woensdag 8 april 2009 @ 18:32:49 #142
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67837175
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:26 schreef crix het volgende:

[..]

Jup half jaartje geleden ongeveer. Eigenlijk herken ik me heel goed in de meeste kenmerken... ik vertoon alleen geen suicidaal of automutilered gedrag. Ik neem aan dat je zelf alle andere kenmerken wel kent, dus zal ze maar niet toe gaan lichten
haha ja de rest ken ik wel ongeveer, maar ik weet ze zo niet uit mn hoofd. maar zo globaal weet ik het wel een beetje ja. best kut.
pi_67837873
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:32 schreef Murmeli het volgende:

[..]

haha ja de rest ken ik wel ongeveer, maar ik weet ze zo niet uit mn hoofd. maar zo globaal weet ik het wel een beetje ja. best kut.
Hehe jup Ach ik probeer niet te veel met het idee dat ik borderline kenmerken heb naar de psych te gaan. Ik wil graag neutrale resultaten zeg maar...ik wil ze geen ideeën voorschotelen. Ik merk vanzelf wel wat de resultaten zullen zijn van die onderzoeken mijn problemen komen toch wel boven water of dat nou borderline is of niet...ik hoef geen stikker opgeplakt te krijgen...zolang ik die problemen maar kan aanpakken.
pi_67837917
Naar wat voor persoonlijkheidsstoornisen wijk je trouwens? En welke kernmerken met name?
  donderdag 9 april 2009 @ 11:19:07 #145
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67857209
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:57 schreef crix het volgende:

[..]

Hehe jup Ach ik probeer niet te veel met het idee dat ik borderline kenmerken heb naar de psych te gaan. Ik wil graag neutrale resultaten zeg maar...ik wil ze geen ideeën voorschotelen. Ik merk vanzelf wel wat de resultaten zullen zijn van die onderzoeken mijn problemen komen toch wel boven water of dat nou borderline is of niet...ik hoef geen stikker opgeplakt te krijgen...zolang ik die problemen maar kan aanpakken.
goede instelling denk ik!
Ehh de laatste keer dat mijn psych iets zei over persoonlijkheidsstoornissen had hij het over borderline ( dan met name impulsief/zelfdestructief gedrag, verlatingsangst, wisselende stemmingen en negatief/wisselend zelfbeeld enzo. en over ontwijkende persoonlijkheidsstoornis omdat ik wegloop voor dingen die me te moeilijk zijn en mijn werk probeer te vermijden, en afhankelijke persoonlijkheidsstoornis omdat ik al mijn meningen/acties van anderen laat afhangen. ik vorm in veel gevallen geen eigen mening. Maar soms ook weer wel en als ik dan een eigen mening heb is die wel weer heel sterk)
zoiets geloof ik.
maar op het moment heb ik er veel minder last van. Maak me minder druk door de AD's en heb daardoor mijn emoties meer onder controle dus die hele extreme emoties verdwijnen een beetje en het ziet ernaar uit dat ik de laatste maand mijn zelfdestructieve gedrag onder controle heb (dat zat hem vooral in drinken en drugs en dat soort dingen, maar drugs deed ik sinds de AD al niet meer dat is niet zo goed voor je)
pi_67869096
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

goede instelling denk ik!
Ehh de laatste keer dat mijn psych iets zei over persoonlijkheidsstoornissen had hij het over borderline ( dan met name impulsief/zelfdestructief gedrag, verlatingsangst, wisselende stemmingen en negatief/wisselend zelfbeeld enzo. en over ontwijkende persoonlijkheidsstoornis omdat ik wegloop voor dingen die me te moeilijk zijn en mijn werk probeer te vermijden, en afhankelijke persoonlijkheidsstoornis omdat ik al mijn meningen/acties van anderen laat afhangen. ik vorm in veel gevallen geen eigen mening. Maar soms ook weer wel en als ik dan een eigen mening heb is die wel weer heel sterk)
zoiets geloof ik.
maar op het moment heb ik er veel minder last van. Maak me minder druk door de AD's en heb daardoor mijn emoties meer onder controle dus die hele extreme emoties verdwijnen een beetje en het ziet ernaar uit dat ik de laatste maand mijn zelfdestructieve gedrag onder controle heb (dat zat hem vooral in drinken en drugs en dat soort dingen, maar drugs deed ik sinds de AD al niet meer dat is niet zo goed voor je)
Ah is wel een combinatie die je wel vaker hoort. Goed dat je geen drugs meer gebruikt..je voelt je er vaak wel beter door, maar op de lange termijn is het niet zo verstandig Drank vind ik persoonlijk helemaal moeilijk, aangezien vrienden altijd wel wat glaasjes drinken met uitgaan en je dan automatisch mee gaat doen (als ik meega doen kan ik moeilijk stoppen na een glaasje of 5 ofzo). Laatste jaar ongeveer heb ik dit gelukkig wel goed onder controle... wel paar keer teveel gedronken maar niet dat het heel erg was Hehe met die mening heb ik een beetje andersom... mijn mening vormt soms nog wel eens een probleem. In sommige situaties is een mening voor jezelf houden tactisch, maar dan lukt het me gewoonweg niet Ik kan er heel slecht tegen dat mensen praten over zaken waar ze weinig kaas van gegeten hebben en dan zo'n "attitude" hebben van ik weet het allemaal al/wel. Meestal botst dat vrij hard aangezien ik ook behoorlijk koppig kan zijn
  donderdag 9 april 2009 @ 17:40:24 #147
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67870401
haha koppig crixje misschien kan jeje afvragen waarom het je zo irriteert als andere mensen het zogenaamd beter weten?
Ik kon daar zelf ook niet tegen, maar tegenwoordig laat ik ze maar. het had bij mij met onzekerheid te maken (jaloers dat ik niet zo stellig durfde te zijn) maar dat heb ik dus laten varen
Dat drinken kost mij ook moeite hoor. Ik ben het afgelopen half jaar niet echt wezen stappen en al zeker niet met mensen die veel drinken dus het was niet zo moeilijk. Zaterdag ga ik weer stappen dus dan gaat het spannend worden. Maar het is bij mij ondanks stappen het afgelopen half jaar dus nog wel een paar keer fout gegaan hoor. de laatste 2x was ik echt zo dronken dat ik heel erg van mezelf baalde en sindsdien heb ik mezelf op een max van 3 drankjes gezet.
En dat niet drugs gebruiken hoop ik vol te houden ook als ik later evt zonder AD's ben. Maar ik las vanmorgen in de metro dat je tegenwoordig toch niet meer blij wordt van xtc dus dan kan ik er evengoed vanaf blijven he
pi_67873058
Nouja het irriteert me vooral omdat ik het gevoel heb dat mensen dan denken dat ze beter dan me zijn ofzo (ik ben er van overtuigd dat je van iedereen wel wat kan leren of iemand nou een universitaire studie heeft gedaan of zijn hele leve in een supermarkt heeft gewerkt. Maarja om te leren moet je ook kunnen luisteren ). Ik ga tegenwoordig ook wat minder uit dan vroeger...eerst altijd minimaal 1 keer soms 2 keer per week..en eigenlijk altijd wel dronken :p Nu ga ik om de week een keer stappen, eigenlijk puur om in contact te blijven met mensen die ik anders niet veel spreek en thuis zitten is ook niks Ik ken dat gevoel van balen wel dat je hebt, dat heb ik altijd de ochtend na het stappen. Voel me dan echt klote omdat ik weer teveel heb gedronken Maar niet meer blij worden van XTC? hoezo dan...slechtere kwaliteit ofzo? dan is er helemaal geen reden mee rom die zooi te slikken haha
pi_67874753
Echt niemand ervaring met Risperdal invega??
pi_67894431
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:02 schreef Conjo78 het volgende:
Echt niemand ervaring met Risperdal invega??
http://www.meldpuntmedici(...)ghbeeigh?atc=N05AX08

Heb je deze reacties al gezien? Of is dat wat anders? Staat "risperdal, risperdal consta, risperdal quicklet" bij namelijk.
  Moderator vrijdag 10 april 2009 @ 13:30:53 #151
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67894457
Wat is het een prachtige dag vandaag worden jullie daar ook allemaal zo vrolijk van?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:34:45 #152
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67894555
Nee ik voel me kut. werk is kut, mn baas wil niet wat ik wil en na een half jaar saai werk trek ik dat gewoon niet meer. ik ga zo naar buiten toe, hardlopen en dan maar kijken wat ik ga doen. misschjine nog maar meer hardlopen ofzo. ik weet het niet, als mn hoofd maar uit is.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:51:12 #153
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67894960
zet het op een zuipen, murmeli! Hou je van bier? Ik wel!
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:19:21 #154
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_67897314
ieee ga vanaf vandaag afbouwen van de ADtjes.... ben benieuwd....
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:22:23 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67897378
veel succes Knuffelzacht .
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:24:49 #156
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_67897434
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
Je hebt wel elke keer geweldige adviezen he?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:26:25 #157
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67897487
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:24 schreef Pien85 het volgende:

[..]

Je hebt wel elke keer geweldige adviezen he?
Als het voor mij en mensen om me heen werkt moet het ook voor iedereen werken, denk ik altijd maar .
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 10 april 2009 @ 15:56:57 #158
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67898424
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:51 schreef Maanvis het volgende:
Lijkt me een strak plan ja, zuipen met mn AD-tjes... ik was net aan het afkicken van zuipen
maar ik hou zeker van bier ja...
ik ga zo hardlopen met knuffelzacht dus het zal wel goedkomen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:01:24 #159
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67898545
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Lijkt me een strak plan ja, zuipen met mn AD-tjes... ik was net aan het afkicken van zuipen
maar ik hou zeker van bier ja...
ik ga zo hardlopen met knuffelzacht dus het zal wel goedkomen.
Mooizo . Maareh aangezien ik je om ritalin zag vragen dacht ik dat je het niet zo nauw nam..
Wel zonde dat je geen alcohol mag, zou voor mij toch een reden zijn om geen AD's te nemen mocht het ooit zover komen (niet dat ik dat verwacht want het is geweldig allemaal!)
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:17:38 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67899035
Maanvis, je hebt mijn vraag over het hoofd gezien denk ik . Met welke intentie/insteek post jij in dit topic?
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')