abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:20:16 #161
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67899111
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:17 schreef Burdie het volgende:
Maanvis, je hebt mijn vraag over het hoofd gezien denk ik . Met welke intentie/insteek post jij in dit topic?
Daar heb ik in het vorige topic toch antwoord op gegeven? Ga nog maar eens zoeken!
Edit: Oh wacht, het is toch in dit topic
PS: Er was ook ooit een Burdie in de metro van DDS. ben jij dat?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:28:06 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67899313
Ik kan het niet vinden .
En wat is DDS? De digitale stad?
KuikenGuppy
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:29:20 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67899348
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:29 schreef crix het volgende:

[..]

http://www.meldpuntmedici(...)ghbeeigh?atc=N05AX08

Heb je deze reacties al gezien? Of is dat wat anders? Staat "risperdal, risperdal consta, risperdal quicklet" bij namelijk.
Dat is dus wat anders .
KuikenGuppy
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:33:27 #164
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67899459
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:28 schreef Burdie het volgende:
Ik kan het niet vinden .
En wat is DDS? De digitale stad?
DDS is idd de digitale stad. Maar jij bent een vrouw en volgens mij was de burdie die ik ken een kerel .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 10 april 2009 @ 16:38:50 #165
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67899603
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Mooizo . Maareh aangezien ik je om ritalin zag vragen dacht ik dat je het niet zo nauw nam..
Wel zonde dat je geen alcohol mag, zou voor mij toch een reden zijn om geen AD's te nemen mocht het ooit zover komen (niet dat ik dat verwacht want het is geweldig allemaal!)
haha nou dat ritalin was idd omdat ik er op het moment nogal mee zit of ik nou wel of niet ad(h)d heb, omdat ik veel klachten daarvan herken, maar ik ben weer tot zinnen gekomen en heb bedacht dat ik dat maar via de legale weg moet uitzoeken. \heb je denk ik ook wel gelezen
maar ik nam het idd niet zo nauw met drinken maar nu wel omdat ik heb gemerkt dat het niet zo goed voor me is. Ik drink overigens wel, maar dan hooguit 3 drankjes
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_67902160
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:34 schreef Murmeli het volgende:
Nee ik voel me kut. werk is kut, mn baas wil niet wat ik wil en na een half jaar saai werk trek ik dat gewoon niet meer. ik ga zo naar buiten toe, hardlopen en dan maar kijken wat ik ga doen. misschjine nog maar meer hardlopen ofzo. ik weet het niet, als mn hoofd maar uit is.
Al wat opgeknapt van een potje rennen Murm? .
pi_67906390
Stoppen met Risperdal:
Vandaag bij m'n psychiater geweest (professor). Ik stelde voor om (alweer) over te stappen naar de nieuwe medicatie van Risperdal (invega). Hij had hier echter nog geen ervaring mee. Eventjes daarna vroeg hij me (had hij me in het verleden al paar keer gevraagd) of ik nog last heb gehad van hallucinaties. "Neen en ik slaap ook goed" zei ik. Daarna zei hij "dan stel ik voor dat je gaat stoppen met Risperdal".
Neem nu nog maar een halve mg Risperdal. Volgens de Dr. is deze dosis zeer laag en het blijkt dus dat ik al een tijdje goed heb gereageerd bij het minderen van de medicatie. Vorig jaar februari een psychose gehad en in april was'k voor de laatste keer psychotisch (omdatk toen niet constant genoeg dezelfde dosis medicatie innam).
pi_67912148
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat is dus wat anders .
Dacht ik al
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:04:55 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67912496
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

DDS is idd de digitale stad. Maar jij bent een vrouw en volgens mij was de burdie die ik ken een kerel .
Ik ben een lekker wief, ja .

Anyhow, ik heb het weer even moeilijk. . Niet dat het echt minder goed gaat ofzo, maar ik merk dat ik het helemaal zat word dat álles zóveel moeite kost altijd. Het kost moeite om mijn dag door te komen. Het kost moeite om mezelf te weerhouden van zelfdestructief gedrag. Het kost moeite om positief te blijven. Het kost moeite om leuke dingen te verzinnen en bezig te blijven. Het kost moeite om mezelf een schop onder m'n kont te geven en gewoon weer te gáán.
Ik moet gewoon óveral moeite voor doen, en daar ben ik écht flauw van .
KuikenGuppy
pi_67912931
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ben een lekker wief, ja .

Anyhow, ik heb het weer even moeilijk. . Niet dat het echt minder goed gaat ofzo, maar ik merk dat ik het helemaal zat word dat álles zóveel moeite kost altijd. Het kost moeite om mijn dag door te komen. Het kost moeite om mezelf te weerhouden van zelfdestructief gedrag. Het kost moeite om positief te blijven. Het kost moeite om leuke dingen te verzinnen en bezig te blijven. Het kost moeite om mezelf een schop onder m'n kont te geven en gewoon weer te gáán.
Ik moet gewoon óveral moeite voor doen, en daar ben ik écht flauw van .
Herken het Ik voel me meestal tijdelijk wel beter als ik lekker buiten in de zon ga zitten, en me puur richt om het lekkere warme gevoel dat je van de zon krijgt
quote:
Stoppen met Risperdal:
Vandaag bij m'n psychiater geweest (professor). Ik stelde voor om (alweer) over te stappen naar de nieuwe medicatie van Risperdal (invega). Hij had hier echter nog geen ervaring mee. Eventjes daarna vroeg hij me (had hij me in het verleden al paar keer gevraagd) of ik nog last heb gehad van hallucinaties. "Neen en ik slaap ook goed" zei ik. Daarna zei hij "dan stel ik voor dat je gaat stoppen met Risperdal".
Neem nu nog maar een halve mg Risperdal. Volgens de Dr. is deze dosis zeer laag en het blijkt dus dat ik al een tijdje goed heb gereageerd bij het minderen van de medicatie. Vorig jaar februari een psychose gehad en in april was'k voor de laatste keer psychotisch (omdatk toen niet constant genoeg dezelfde dosis medicatie innam).
Ah nice, klinkt als goed nieuws
pi_67913053
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ben een lekker wief, ja .

Anyhow, ik heb het weer even moeilijk. . Niet dat het echt minder goed gaat ofzo, maar ik merk dat ik het helemaal zat word dat álles zóveel moeite kost altijd. Het kost moeite om mijn dag door te komen. Het kost moeite om mezelf te weerhouden van zelfdestructief gedrag. Het kost moeite om positief te blijven. Het kost moeite om leuke dingen te verzinnen en bezig te blijven. Het kost moeite om mezelf een schop onder m'n kont te geven en gewoon weer te gáán.
Ik moet gewoon óveral moeite voor doen, en daar ben ik écht flauw van .
. Knuffel voor Burdie.

Maar daar snijd je een goed punt aan, dat het moeilijk is om de dag door te komen. Misschien dat dat nog wel het moeilijkste van alles is.

Als je nou voldoende afleiding hebt tot de ergste lichamelijke en geestelijke klachten verdwenen zijn dan overleef je het wel, maar je verveelt je (ik althans) wel zo snel dat het dan weer aanlokkelijk is te denken aan het feit dat je jezelf zo klote voelt.

En dan ben jij alleen nog maar aan het minderen, laat staan als je er helemaal mee stopt. .
Hmm, dat klinkt ook niet positief. Laat ik eindigen met het feit dat ik jou het nog best zie klaarspelen er mee te stoppen, met her en der nog wat zijstappen. .
  zaterdag 11 april 2009 @ 05:20:57 #172
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_67917495
nou ik heb iig mijn eerste klacht van mijn citalopram druppels.... wat een klote tuitje om die druppels uit te krijgen.. voor de rest 1e dag dus zal vandaag nog niet zoveel last van hebben aangezien het 72uur duurt voor het middel zelf is uitgewerkt en dus over pas morgen of overmorgen voor het eerst iets zou kunnen gaan merken dat ik afbouw...

nu maar "lekker" naar me werk toe
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 11 april 2009 @ 05:22:07 #173
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_67917499
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:30 schreef MaJo het volgende:
Wat is het een prachtige dag vandaag worden jullie daar ook allemaal zo vrolijk van?
Het was inderdaad heerlijk gister... goed hardloop weer voor murm en mij en het was weer gezellig
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:28:08 #174
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67919822
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 18:07 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Al wat opgeknapt van een potje rennen Murm? .
Ja het rennen hielp wel. Was fijn om ff niet te denken en buiten te zijn. Daarna gezellig terrasje gepikt en savonds hier in de buurt een soort borrel ontdekt die heel gezellig was. eig ietsje teveel gedronken, dat doe ik maar ff niet meer, was best aangeschoten en had met mezelf afgesproken dat we dat niet meer zouden doen. Maargoed, ik denk dat de schade redelijk beperkt zal zijn qua stemmingswisselingen
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 23:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ben een lekker wief, ja .

Anyhow, ik heb het weer even moeilijk. . Niet dat het echt minder goed gaat ofzo, maar ik merk dat ik het helemaal zat word dat álles zóveel moeite kost altijd. Het kost moeite om mijn dag door te komen. Het kost moeite om mezelf te weerhouden van zelfdestructief gedrag. Het kost moeite om positief te blijven. Het kost moeite om leuke dingen te verzinnen en bezig te blijven. Het kost moeite om mezelf een schop onder m'n kont te geven en gewoon weer te gáán.
Ik moet gewoon óveral moeite voor doen, en daar ben ik écht flauw van .
meissie toch! herkenbaar gevoel, echt klote is dat heb je dat sinds je aan het afbouwen bent, of ook al toen je nog aan de ad zat? als het echt van het afbouwen is dan kan je het misschien even met je arts bespreken, of zelf even niet minderen maar op je huidige hoeveelheid blijven zitten. Misschien wen je er dan aan en gaat het je allemaal wat minder moeite kosten. Ik hoop het echt voor je!! sterkte meis! dikke
(ik heb hier trouwens ook heel erg last van, ook met de AD nog... heb een beetje het gevoel dat het niet meer zoveel voor me doet. of het is misschien niet precies wat ik nodig heb. maargoed ik ga het bij de psychiater maar bespreken heb toch het idee dat ik iets van adhd heb, vanwege mijn enorme gebrek aan discipline en concentratie
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 05:20 schreef Knuffelzacht het volgende:
nou ik heb iig mijn eerste klacht van mijn citalopram druppels.... wat een klote tuitje om die druppels uit te krijgen.. voor de rest 1e dag dus zal vandaag nog niet zoveel last van hebben aangezien het 72uur duurt voor het middel zelf is uitgewerkt en dus over pas morgen of overmorgen voor het eerst iets zou kunnen gaan merken dat ik afbouw...

nu maar "lekker" naar me werk toe
hmmm balen dat het druppelen tegenvalt. Ik was er al een beetje bang voor maar ja daar heb je niks aan natuurlijk Misschien gaat het wel wennen pff zo vroeg en dan werken... toen lag ik er net in joh, ging om half 3 pas slapen... en vanavond moeten we weer stappen feestweekend voor murmeli
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator zaterdag 11 april 2009 @ 12:27:00 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67921159
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:34 schreef Murmeli het volgende:
Nee ik voel me kut. werk is kut, mn baas wil niet wat ik wil en na een half jaar saai werk trek ik dat gewoon niet meer. ik ga zo naar buiten toe, hardlopen en dan maar kijken wat ik ga doen. misschjine nog maar meer hardlopen ofzo. ik weet het niet, als mn hoofd maar uit is.
Ah dat is niet leuk hoop dat het vandaag weer wat beter gaat

en birdie ook al down. He meiden, ik hoop dat jullie snel weer een positieve vibe krijgen en je beter voelen

birdie, ik moet vandaag, morgen en maandag werken. Kom anders langs, dan krijg je een zeepje van me om je op te vrolijken
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_67925500
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 05:20 schreef Knuffelzacht het volgende:
nou ik heb iig mijn eerste klacht van mijn citalopram druppels.... wat een klote tuitje om die druppels uit te krijgen.. voor de rest 1e dag dus zal vandaag nog niet zoveel last van hebben aangezien het 72uur duurt voor het middel zelf is uitgewerkt en dus over pas morgen of overmorgen voor het eerst iets zou kunnen gaan merken dat ik afbouw...

nu maar "lekker" naar me werk toe
Hoi Knuffelzacht! Bouw jij af aan de hand van een "officieël" afbouwschema verstrekt door HA of psych? Heb je al eens eerder geprobeerd te stoppen?
pi_67926471
Gisteren een kleine terugslag in het voornemen om niet meer ladderzat te worden gehad
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 11 april 2009 @ 16:46:22 #178
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_67926563
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:01 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Hoi Knuffelzacht! Bouw jij af aan de hand van een "officieël" afbouwschema verstrekt door HA of psych? Heb je al eens eerder geprobeerd te stoppen?
Ik mag aan de hand van hoe ik me voel afbouwen van de psych. Ik slikte 20mg per dag en zit nu met druppels op 18mg... als ik me daar goed bij voel moet ik naar 16 mg gaan en zo rustig afbouwen.
Dit is eerste keer dat ik ga afbouwen en schijt stiekum in mijn broek voor de "afkick" verschijnselen. Het was al een hell om aan die zooi te wennen heb er echt 2 a 3 maanden last van gehad van de bijwerkingen (en ze waren heftig)

mja dag 1 is voorbij en nog niet zo veel last van... had gister ook al koppijn... alleen klote geslapen :s
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_67928592
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gisteren een kleine terugslag in het voornemen om niet meer ladderzat te worden gehad
Je bent zeker weer tijdelijk gestopt tot vanavond? .
pi_67928716
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 16:46 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Ik mag aan de hand van hoe ik me voel afbouwen van de psych. Ik slikte 20mg per dag en zit nu met druppels op 18mg... als ik me daar goed bij voel moet ik naar 16 mg gaan en zo rustig afbouwen.
Dit is eerste keer dat ik ga afbouwen en schijt stiekum in mijn broek voor de "afkick" verschijnselen. Het was al een hell om aan die zooi te wennen heb er echt 2 a 3 maanden last van gehad van de bijwerkingen (en ze waren heftig)

mja dag 1 is voorbij en nog niet zo veel last van... had gister ook al koppijn... alleen klote geslapen :s
Ah, gelukkig dat je ondersteund wordt door een profi iemand. Dat je een klankbord hebt met iemand die er wat meer van snapt.

Dat van die hoofdpijn herken ik wel. Dat gaat al heel snel als je de dosis in minimale hoeveelheden verlaagd. Maarr, volgens mij wordt dat al wel snel minder.

Ik hoop dat dat druppelen goed helpt, om op een meer gestage manier te kunnen afbouwen. Bij mij was het van een tablet naar een halve, en vervolgens helemaal stoppen. Dan zou ik het liever net zoals jij hebben. .

Zodoende ben ik benieuwd hoe het met je gaat de komende tijd. .
  zaterdag 11 april 2009 @ 18:31:16 #181
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_67929402
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:02 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ah, gelukkig dat je ondersteund wordt door een profi iemand. Dat je een klankbord hebt met iemand die er wat meer van snapt.

Dat van die hoofdpijn herken ik wel. Dat gaat al heel snel als je de dosis in minimale hoeveelheden verlaagd. Maarr, volgens mij wordt dat al wel snel minder.

Ik hoop dat dat druppelen goed helpt, om op een meer gestage manier te kunnen afbouwen. Bij mij was het van een tablet naar een halve, en vervolgens helemaal stoppen. Dan zou ik het liever net zoals jij hebben. .

Zodoende ben ik benieuwd hoe het met je gaat de komende tijd. .
Ik zal je op de hoogte houden... mocht ik eens een paar dagen vergeten te posten pm me dan ff om weer te posten
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_67942717
Heb even een vraagje Als ik bijvoorbeeld drugs zoals adderall van internet bestel hoe groot is dan de kans het onderschept wordt door de douane? wat voor boetes kan je verwachten. ?
  zondag 12 april 2009 @ 11:24:45 #183
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67944429
quote:
Op zondag 12 april 2009 08:21 schreef mark2012 het volgende:
Heb even een vraagje Als ik bijvoorbeeld drugs zoals adderall van internet bestel hoe groot is dan de kans het onderschept wordt door de douane? wat voor boetes kan je verwachten. ?
Dit lijkt me niet de plek om dat te vragen. Als je denkt dat je medicijnen nodig hebt, ga dan naar je arts om het met hem/haar te bespreken.
KuikenGuppy
pi_67952541
Restverschijnsel van psychose?
Vorig jaar februari voor het eerst een psychose gehad.
Zopas te horen gekregen dat ik mag gaan stoppen met antipsychotica (Risperdal) omdat ik nu al een zeer lage dosis inneem (0.5 mg), de Dr. vond het verder ook vreemd dat ik nog gedeeltelijk afgevlakt ben.
Gedeeltelijk emotioneel afgevlakt: nog niet echt veel zin hebben om dingen te gaan doen (zoals opstap gaan), nog niet genoeg motivatie bezitten, niet echt naar dingen uitkijken (en ook niet ergens tegenop zien), dus zo min of meer op één lijn leven.

Ben ik gevoelig voor antipsychotica of is het werkelijk nog een restverschijnsel van de psychose?
In april vorig jaar was ik voor't laatst psychotisch (angstig en verward), daarna overgestapt van klassieke naar atypische antipsychotica (400 mg Solian) waar ik lusteloos, apathisch en zombie van werd. Volgens de Dr. was het een normale dosis. Maand daarna zelf gehalveerd met medicatie en het ging me niet veel later al een stuk beter (had weer meer zin gekregen om dingen te gaan doen en kon weer een beetje lachen).
Zelf denk ik dat het om een reactieve psychose ging (opeenstapeling van een aantal factoren).

Eventjes nog ter informatie: 100 mg Solian = gelijk aan 1 mg Risperdal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Conjo78 op 12-04-2009 16:48:01 ]
pi_67955297
Allo allo

Sinds 2 weken ben ik passiflora incarnata aan het innemen van Dr A vogel. Een middel tegen slapeloosheid en zwakke zenuwen. Sinds 1 week val ik binnen 10 minuten in slaap terwijl ik afgelopen jaren uren aan het woelen was voordat ik eindelijk slaap kon vatten. Wat betreft de zwakke zenuwen lijkt het dan ook iets beter maar dan weet ik niet goed hoe de verbetering in elkaar zit omdat ik sowieso vaker dagen heb zonder nervositeit ook voordat ik met passiflora begon dus, kan dan vanzelf aan de lente liggen dat het beter gaat. Maar dat ik afgelopen tijd zo goed in slaap val zegt mij dan genoeg. Zelfs zonder 3 biertjes voor het slapen gaan in een keer onder zeil.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Passiflora_incarnata

Middel mag in combinatie gebruikt worden met andere medicijnen. Zomaar even om aan te geven dat ik met een natuurlijk middel ook tevreden kan zijn. Temazepam jaren lang ingenomen als inslaper maar merkte steeds meer dat het middel zijn uitwerking verloor, ook vaak dat ik er 2 moest innemen en soms zelfs 3 voordat ik eindelijk in slaap viel. En dan nog de keren dat het middel totaal niet hielp, moest toen zware doorslapers innemen waar ik compleet in een super diepe slaap verkeerde waarbij ik de dag erna een houten kop had alsof ik 2 kratten amstel gedronken had. Die doorslaper reken ik dan ook onder de grootste troep die ze gemaakt hebben. Dan drink ik dus echt liever een 6 pack amstel omdat het dan in mijn ogen beter is om wat bier te drinken en de dag erna tenminste helder te zijn en niet compleet van de wereld door de bijwerkingen van het middel.

Als laatste dan nog maar omdat ik toch niet vaak post hier. Depakine spiegel was 97 en die mag maar 100 zijn dus die spiegel is op het randje, moet half mei weer bloed prikken als check, ik neem nu 5 tabletten van 500 mg in en heb dat al 2 jaar ingenomen. Ineens de spiegel die van 78 naar 97 gestegen is? Een vorige keer was me dat ook gebeurt. Toen ben ik van 6 naar 5 gegaan en nu ga ik dus hoogstwaarschijnlijk van 5 naar 4. Zoiets vreemds dat dezelfde dosis gaat leiden tot een spiegel die boven de therapeutische waarde gaat liggen. Straks zit ik op 1 tablet die te hoog is Weer een middel minder Dat die spiegel dan te hoog is dat ligt niet aan passiflora complex want bloedprikken is gedaan voordat ik begon met kruidenbasis.

( Depakine is om de stemming stabiel te houden) Depakine is om de stemming stabiel te houden maar alsnog dat ik in de winter meer down ben en zodra de lente begint gaat de stemming stijgen boven het nivo. Dan voel ik me beter en misschien wel gezond goed. Dus dan weer de vraag. Waarom werkt depakine niet in de winter en waarom houdt depakine de juiste stemming van lente en zomer niet vast als de herfst zijn intrede doet? Bij het woord "Stemmingsstabilisator" denk ik al snel eraan dat het middel de stemming in de juiste banen leidt. Vanzelf dus twijfel aan de werking ervan, maar dan kan de wisseling van de seizoenen te zwaar zijn voor het middel. Ik bedoel, dat het beste middel niet kan opboksen tegen zonlicht en opleving van de natuur waarbij alles tot leven komt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Topspin op 12-04-2009 18:29:26 ]
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 12 april 2009 @ 19:09:29 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67956637
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:39 schreef Conjo78 het volgende:
(knip)
Ben ik gevoelig voor antipsychotica of is het werkelijk nog een restverschijnsel van de psychose?
(knip)
Deze vraag kan je denk ik beter aan je psychiater stellen, op een internetforum vindt je niet de nodige kennis en kunde om deze vraag te beantwoorden.
KuikenGuppy
  zondag 12 april 2009 @ 19:11:36 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67956672
Topspin: ik snap bijzonder weinig van je verhaal maar ben blij dat je er baat bij lijkt te hebben.
KuikenGuppy
pi_67956738
Het is misschien een domme vraag maar wat verschild antipsychotica zoals Risperdal en Ritalin met antidepressiva? Want lage dosis risperdal wordt ook weleens gebruikt als stemmings stabilisator.
pi_67956906
quote:
Op zondag 12 april 2009 16:39 schreef Conjo78 het volgende:
Restverschijnsel van psychose?
Vorig jaar februari voor het eerst een psychose gehad.
Zopas te horen gekregen dat ik mag gaan stoppen met antipsychotica (Risperdal) omdat ik nu al een zeer lage dosis inneem (0.5 mg), de Dr. vond het verder ook vreemd dat ik nog gedeeltelijk afgevlakt ben.
Gedeeltelijk emotioneel afgevlakt: nog niet echt veel zin hebben om dingen te gaan doen (zoals opstap gaan), nog niet genoeg motivatie bezitten, niet echt naar dingen uitkijken (en ook niet ergens tegenop zien), dus zo min of meer op één lijn leven.

Ben ik gevoelig voor antipsychotica of is het werkelijk nog een restverschijnsel van de psychose?
In april vorig jaar was ik voor't laatst psychotisch (angstig en verward), daarna overgestapt van klassieke naar atypische antipsychotica (400 mg Solian) waar ik lusteloos, apathisch en zombie van werd. Volgens de Dr. was het een normale dosis. Maand daarna zelf gehalveerd met medicatie en het ging me niet veel later al een stuk beter (had weer meer zin gekregen om dingen te gaan doen en kon weer een beetje lachen).
Zelf denk ik dat het om een reactieve psychose ging (opeenstapeling van een aantal factoren).

Eventjes nog ter informatie: 100 mg Solian = gelijk aan 1 mg Risperdal.
Had jou post over het hoofd gezien even, maar dan even mijn kijk erop uit ervaring.

Een psychose is een zware klap op je hersens, je loopt de marathon in je hoofd op een te hoog tempo en dan in mijn opvatting vanzelf dat het logisch kan zijn dat je daarna helemaal uitgeput en afgevlakt wordt. Je maakt de wereld te intens mee gedurende een periode dus hier de gedachte dat die grote intensiviteit daarna gaat leiden tot het "zombie" gevoel.

Wat betreft anti psychotica, die krijg je dan nog eens erboven op. Je bent geestelijk al uitgeput en dan nog eens een middel dat je nog verder laat verdoven in je realiteitsbesef dus 1+1 wordt dan vanzelf 2.

Anti psychotica neem ik dan zelf ook nog in, maar dan is het bij mij tegen manische periodes. Manische episodes die bij mij kunnen gaan leiden tot psychotische tijden. Ondertussen al jaren aan de risperdal hier en mijn lichaam lijkt eraan gewend te zijn. Middel schijnt dan ook tegen depressie te werken. Hoe tegenstrijdig het ook kan klinken, een middel dat je gedachten naar beneden haalt maar ondertussen zorgt het voor een opleving? Het is me vaker verteld dat risperdal een boost kan geven in de stemming, misschien niet direct maar na een tijdje wel.

Kalmerende effecten heb je dan ook nog in verschillende vormen en maten. Xanax heb ik 1 maand ingenomen en daar werd ik zo duf van dat het leek dat ze me onder narcose gebracht hadden. Rivotril dat werkt maar niet goed genoeg. Dan ben ik op zoek naar een pilletje dat me lekker relaxed laat zijn, relaxed op een pure manier waarbij mijn gedachtes van mij zijn maar dan op die manier dat ik geen hinder ondervind. Dus geen gedachten die te zwaar verdoofd zijn en ook geen middel dat voor nog meer onrust zorgt.

Maar goed, ik zit nu op minimale dosering. In de lente periode nogmaals dat ik helemaal niets nodig lijk te hebben, in de zomer moet ik getemperd worden omdat ik druk ga zijn in mijn hoofd en in de herfst begint het sombere naar voren te komen hoe cliche het ook kan klinken. Voor mij is het sombere in de herfst logisch, een ander zal zeggen je bent gewoon een aansteller maar wordt het donker en gaat de wereld slapen dan val ik ook in slaap. Val ik in slaap dan komt het donkere naar voren.

Maar goed, het ging over anti psychotica. Dan gaat het ook om de impact van de psychose. Een overdosis aan informatie die naar binnen komt en dan herstellen dus dan hebben dan hersens misschien even rust nodig?

Ben dan geen dokter maar heb ervaring ermee. Dus neem dit niet 100 procent serieus.
Genieten is toegestaan!!!
pi_67956921
Antipsychotica wordt vooral gebruikt tegen psychoses, antidepressiva als SipraLexa kan je uit een depressie halen (het werkt langzaam). Aan hyperactieve kinderen (met ADHD) wordt ook vaak Risperdal voorgeschreven (siroopvorm voor een lage dosis)..
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:14 schreef F04 het volgende:
Het is misschien een domme vraag maar wat verschild antipsychotica zoals Risperdal en Ritalin met antidepressiva? Want lage dosis risperdal wordt ook weleens gebruikt als stemmings stabilisator.
pi_67956940
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:14 schreef F04 het volgende:
Het is misschien een domme vraag maar wat verschild antipsychotica zoals Risperdal en Ritalin met antidepressiva? Want lage dosis risperdal wordt ook weleens gebruikt als stemmings stabilisator.
Risperdal wordt gebruikt om een te hoge stemming in te perken, maar dan zeggen ze ook tegen mij dat risperdal werkt tegen depressie. Volgens mij weten ze het zelf niet helemaal zo goed Het middel zorgt ervoor dat je je niet te goed voelt maar als je dan jezelf minder voelt dan ga je je er tevens beter van voelen
Genieten is toegestaan!!!
pi_67956977
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:11 schreef Burdie het volgende:
Topspin: ik snap bijzonder weinig van je verhaal maar ben blij dat je er baat bij lijkt te hebben.
Sorry maar ben wat hyperactief weer geworden. Zal de samenvatting nog wel eronder schrijven na een sigaret gerookt te hebben. In de lente komen mijn gedachten op gang dus dan word het wat drukker in mijn hoofd. Drukker in mijn hoofd op een positieve manier qua stemming, maar duidelijker wordt het er soms niet op. Ook met praten soms niet helemaal want dan wil ik 100 dingen tegelijk zeggen.
Genieten is toegestaan!!!
pi_67957032
Bedankt voor je lange tekst. Maar zoals F04 zegt dat een lage dosis Risperdal gebruikt wordt voor stemmingsstabilisator kan het in mijn geval ook werken als een stabilisator. Vandaar dat ik me niet kut en zo geweldig kan voelen..
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:20 schreef Topspin het volgende:

[..]

Had jou post over het hoofd gezien even, maar dan even mijn kijk erop uit ervaring.

Een psychose is een zware klap op je hersens, je loopt de marathon in je hoofd op een te hoog tempo en dan in mijn opvatting vanzelf dat het logisch kan zijn dat je daarna helemaal uitgeput en afgevlakt wordt. Je maakt de wereld te intens mee gedurende een periode dus hier de gedachte dat die grote intensiviteit daarna gaat leiden tot het "zombie" gevoel.

Wat betreft anti psychotica, die krijg je dan nog eens erboven op. Je bent geestelijk al uitgeput en dan nog eens een middel dat je nog verder laat verdoven in je realiteitsbesef dus 1+1 wordt dan vanzelf 2.

Anti psychotica neem ik dan zelf ook nog in, maar dan is het bij mij tegen manische periodes. Manische episodes die bij mij kunnen gaan leiden tot psychotische tijden. Ondertussen al jaren aan de risperdal hier en mijn lichaam lijkt eraan gewend te zijn. Middel schijnt dan ook tegen depressie te werken. Hoe tegenstrijdig het ook kan klinken, een middel dat je gedachten naar beneden haalt maar ondertussen zorgt het voor een opleving? Het is me vaker verteld dat risperdal een boost kan geven in de stemming, misschien niet direct maar na een tijdje wel.

Kalmerende effecten heb je dan ook nog in verschillende vormen en maten. Xanax heb ik 1 maand ingenomen en daar werd ik zo duf van dat het leek dat ze me onder narcose gebracht hadden. Rivotril dat werkt maar niet goed genoeg. Dan ben ik op zoek naar een pilletje dat me lekker relaxed laat zijn, relaxed op een pure manier waarbij mijn gedachtes van mij zijn maar dan op die manier dat ik geen hinder ondervind. Dus geen gedachten die te zwaar verdoofd zijn en ook geen middel dat voor nog meer onrust zorgt.

Maar goed, ik zit nu op minimale dosering. In de lente periode nogmaals dat ik helemaal niets nodig lijk te hebben, in de zomer moet ik getemperd worden omdat ik druk ga zijn in mijn hoofd en in de herfst begint het sombere naar voren te komen hoe cliche het ook kan klinken. Voor mij is het sombere in de herfst logisch, een ander zal zeggen je bent gewoon een aansteller maar wordt het donker en gaat de wereld slapen dan val ik ook in slaap. Val ik in slaap dan komt het donkere naar voren.

Maar goed, het ging over anti psychotica. Dan gaat het ook om de impact van de psychose. Een overdosis aan informatie die naar binnen komt en dan herstellen dus dan hebben dan hersens misschien even rust nodig?

Ben dan geen dokter maar heb ervaring ermee. Dus neem dit niet 100 procent serieus.
pi_67957134
Ja het werkt zo dat je je op de duur beter gaat voelen. Het werkt langzaam, je moet het dus de tijd geven.
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:21 schreef Topspin het volgende:

[..]

Risperdal wordt gebruikt om een te hoge stemming in te perken, maar dan zeggen ze ook tegen mij dat risperdal werkt tegen depressie. Volgens mij weten ze het zelf niet helemaal zo goed Het middel zorgt ervoor dat je je niet te goed voelt maar als je dan jezelf minder voelt dan ga je je er tevens beter van voelen
  Moderator zondag 12 april 2009 @ 20:26:02 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67958507
Had je mijn berichtje nog gelezen burdie?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 12 april 2009 @ 20:38:55 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67958881
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:26 schreef MaJo het volgende:
Had je mijn berichtje nog gelezen burdie?
Ooooh, heb het laatste stuk helemaal over het hoofd gezien ! En ik was vandaag nog wel in Amsterdam ! Wel heel lief van je .
Het gaat gelukkig weer een stuk beter met me intussen. Ik heb gisteren een leuk feestje gehad en heb daar een heel fijn gesprek gehad met de moeder van de jarige jop. Was best wel een eye-opener . Er moeten nog wel weer even wat kwartjes vallen, maar ik heb ineens een veel helderder zicht op wat ik nou eigenlijk wil met m'n leven.
KuikenGuppy
pi_67958899
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:30 schreef Conjo78 het volgende:
Ja het werkt zo dat je je op de duur beter gaat voelen. Het werkt langzaam, je moet het dus de tijd geven.
[..]


Ondertussen functioneer ik al 8 jaar op risperdal, in het begin compleet van de wereld en totaal geen opgewekte gedachtes ( op uitzondering van de periodes van de SSRI als seroxat die ik ook vaker gekregen had) . Nu lijkt het een soort van anti depressiva te zijn of rustgevend middel. Toch vreemd dat een middel in het begin een product van de duivel lijkt te zijn en daarna een hemels geschenk.

Ik zie dat middel dus ook meer als anti depressiva nu en kalmeringsmiddel, vanzelf is het innemen makkelijker. Schrijven ze me een middel voor dat mij zieker maakt dan goed voor mij is dan laat ik het liever links liggen ook. Medicatie-trouw dan maar. Omdat het middel een soort van disco drug is waar mensen veel geld voor moeten dokken in het illegale circuit

Sowieso medicatie zien als wonder middel, mensen die XTC slikken verheugen zich ook op het effect. Neem ik mijn medicatie in dan doe ik dat de laatste tijd ook dus dan gooi je het vanzelf niet meer weg.

Natuurlijk krankzinnig zo'n happy pill, maar praat maar eens met al die alcohol mensen en wiet rokers plus de mensen die iedere dag 10 KM moeten hardlopen vanwege endrophine verslaving. What's the big difference. De gemiddelde mens maakt er een probleem van terwijl er totaal geen verschil is. Stigmatisering is het dan ook denk ik.
Genieten is toegestaan!!!
  Moderator zondag 12 april 2009 @ 20:41:22 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67958943
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ooooh, heb het laatste stuk helemaal over het hoofd gezien ! En ik was vandaag nog wel in Amsterdam ! Wel heel lief van je .
Het gaat gelukkig weer een stuk beter met me intussen. Ik heb gisteren een leuk feestje gehad en heb daar een heel fijn gesprek gehad met de moeder van de jarige jop. Was best wel een eye-opener . Er moeten nog wel weer even wat kwartjes vallen, maar ik heb ineens een veel helderder zicht op wat ik nou eigenlijk wil met m'n leven.
ah das jammer welke trein had je? Ik werd aangekeken door een meisje en dacht dat jij dat misschien was

eye openers zijn altijd goed, dat kan je weer hele nieuwe inzichten geven
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 12 april 2009 @ 20:47:31 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67959121
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:41 schreef MaJo het volgende:
ah das jammer welke trein had je? Ik werd aangekeken door een meisje en dacht dat jij dat misschien was
Ik was met de auto .
KuikenGuppy
pi_67963683
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:39 schreef Topspin het volgende:

[..]

tekst
8Jaar! Das behoorlijk lang. Geen bijwerkingen of last van Tardatieve Dyskinesie? Hoe ervaar jij het gebruik van Risperdal tegenover een AD?

[ Bericht 3% gewijzigd door F04 op 13-04-2009 02:46:00 ]
pi_67964758
Risperdal 5mg
oxazepam 100mg
temazepan 100mg
lamctal 500mg
seroquel 3 ofzo
en antihystimine
en ik stuiter nog steeds ik had k.o moeten gaan maar ik stuiter nog steeds maar door
alleen hersenvocht wat klost in mijn hoofd als ik mijn hoofd draai en oogbollen die erachteaan draaien
iemand ervaring?
pi_67965472
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Mejuffrouw het volgende:
Risperdal 5mg
oxazepam 100mg
temazepan 100mg
lamctal 500mg
seroquel 3 ofzo
en antihystimine
en ik stuiter nog steeds ik had k.o moeten gaan maar ik stuiter nog steeds maar door
alleen hersenvocht wat klost in mijn hoofd als ik mijn hoofd draai en oogbollen die erachteaan draaien
iemand ervaring?
Jeetje Mejuffrouw, dat klinkt haast als een bijzonder domme overdosis.
pi_67965524
nee hoor, voorgeschreven door psych. doe het er al een week op....
pi_67965754
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:58 schreef Mejuffrouw het volgende:
nee hoor, voorgeschreven door psych. doe het er al een week op....
Maar je gaat er niet van slapen. Ben je manisch of psychotisch?
pi_67965855
fucking hypomaan
pi_67966091
quote:
Op maandag 13 april 2009 00:07 schreef Mejuffrouw het volgende:
fucking hypomaan
En wat heb je verder geprobeerd? Warme douche, warme melk en een warme kruik in bed?
  maandag 13 april 2009 @ 09:37:57 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67969463
Mejuffrouw, als het toch niet werkt waarom schrok je er dan zoveel van naar binnen? Je maakt jezlef alleen maar kapot op deze manier.
PS: Kun je me de naam en het telnr van die psych ff PM-en?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 13 april 2009 @ 10:11:35 #208
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67969858
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Mejuffrouw het volgende:
Risperdal 5mg
oxazepam 100mg
temazepan 100mg
lamctal 500mg
seroquel 3 ofzo
en antihystimine
en ik stuiter nog steeds ik had k.o moeten gaan maar ik stuiter nog steeds maar door
alleen hersenvocht wat klost in mijn hoofd als ik mijn hoofd draai en oogbollen die erachteaan draaien
iemand ervaring?
teeeering dat gaat niet goed hoor!! kan je je niet gewoon binnen opsluiten en wachten tot je hypomane periode over is?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator maandag 13 april 2009 @ 11:05:48 #209
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67970851
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:58 schreef Mejuffrouw het volgende:
nee hoor, voorgeschreven door psych. doe het er al een week op....
Maar lijkt me niet de bedoeling dat je dit allemaal in een keer inneemt

even een belletje naar de psych lijkt me niet overbodig? Sterkte meis!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 13 april 2009 @ 11:16:28 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67971084
quote:
Op zondag 12 april 2009 23:35 schreef Mejuffrouw het volgende:
Risperdal 5mg
oxazepam 100mg
temazepan 100mg
lamctal 500mg
seroquel 3 ofzo
en antihystimine
en ik stuiter nog steeds ik had k.o moeten gaan maar ik stuiter nog steeds maar door
alleen hersenvocht wat klost in mijn hoofd als ik mijn hoofd draai en oogbollen die erachteaan draaien
iemand ervaring?
uhmmm hmmmmm dat lijkt me wat veel om tegelijkertijd te slikken, weet je het zeker dat je dat allemaal tegelijkertijd in moet nemen? Vooral omdat er ook meerdere medicijnen van dezelfde klasse tussenzitten of ben je aan het afbouwen met het ene en opbouwen met het andere?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_67975224
Dit is natuurlijk verdeeld over de dag heen. verder zit ik al bijna de hele dag thuis om maar zo prikkelarm mogelijke omgeving te hebben. De stuiter is ook al minder dan een week geleden dus het werkt wel. Nu toch beginnend de risperdal af te bouwen en de seroquel. Dit is naar mijn mening het grootste gif van het lijstje. Raar genoeg functioneer ik nog wel. Zou het liefst gewoon weer aan het werk gaan. Ik weet dat dit onzin is, want ik mag niet eens autorijden met deze dosis, maar ik wil zo graag weer normaal zijn. 8 maanden per jaar ben ik totaal stabiel en de overige maanden niet...

Overigens maanvis, waarom naam en telefoonnummer van de psych?
pi_67980199
Die antihistamine wordt overigens ook vaak als sederend middel gebruikt.

Over AD's lees ik ook vaak dat zij wat lastige problemen kunnen veroorzaken bij met name de man, onder andere indien men een libido heeft geen erectie kan krijgen of niet kan ejaculeren, of juist geen libido meer kan krijgen. Voor de mannelijke SSRI gebruikers onder ons, wat waren jouw bijwerkingen op seksueel gebied?
pi_67980898
Net 3 rivotril genomen tegen drukte in het hoofd, opeens 30 minuten later komt er een zee van rust over me heen alsof het natuurlijke rust is ook. Heb dan dat biertje niet nodig om kalm te worden maar neem me gewoon even rivotril in. Stilte en rust en vervolgens meer kunnen genieten van het leven. Is het dan druk en stormachtig in het hoofd dan ben ik zo chaotisch als maar wat en maak ik de wereld helemaal niet meer mee en gaat alle "concentratie" naar die wervelstorm. Wat mejuffrouw dan ook schrijft het ontwijken van drukke omgevingen bij chaos in het hoofd. Op dit moment zou ik zo in een grote mensenmassa kunnen staan omdat de prikkels van buitenaf totaal geen impact lijken te hebben.

3 rivotril en het is lekker rustig en stil. Ben nu wel meer aan het innemen dan voorgeschreven. 3 maal daags 1 tablet staat op de verpakking, maar dan wederom dat ik er 3 nodig lijk te hebben tegelijk omdat 1 of 2 niet werkt. Moet toch over 2 maanden terug naar arts en dan vraag ik of ze het willen bijwerken de dosering. Heb vaker gehoord en gelezen dat een aantal mensen op 10 mg rivotril functioneerden. Dan is die 1 1/2 mg bij mij stukken lager dus vanzelf het idee dat 3 van 0,5 mg best in orde is.

Over seroxat heb ik op wikipedia gelezen dat de vruchtbaarheid bij de man met 20 tot 30 procent kan dalen. Seroxat als SSRI dus.
Genieten is toegestaan!!!
pi_67991521
[quote]Op maandag 13 april 2009 17:22 schreef F04 het volgende:
Die antihistamine wordt overigens ook vaak als sederend middel gebruikt.

Antihistamine in combinatie is ook bedoeld als sederend middel en ik moet zeggen, het werkt niet slecht
  maandag 13 april 2009 @ 23:39:14 #215
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67991646
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:22 schreef F04 het volgende:
Over AD's lees ik ook vaak dat zij wat lastige problemen kunnen veroorzaken bij met name de man, onder andere indien men een libido heeft geen erectie kan krijgen of niet kan ejaculeren, of juist geen libido meer kan krijgen. Voor de mannelijke SSRI gebruikers onder ons, wat waren jouw bijwerkingen op seksueel gebied?
Ik ben weliswaar geen man, maar kan je wel vertellen dat ook ik er bijwerkingen van heb op dit gebied. Tegenwoordig vaak in de vorm van in slaap vallen ipv 'getting it on', maar ook wel een verminderde libido. Komt nu met het afbouwen btw wel weer goed, merk ik .
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2009 @ 23:45:37 #216
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67991843
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:49 schreef Topspin het volgende:
3 rivotril en het is lekker rustig en stil. Ben nu wel meer aan het innemen dan voorgeschreven. 3 maal daags 1 tablet staat op de verpakking, maar dan wederom dat ik er 3 nodig lijk te hebben tegelijk omdat 1 of 2 niet werkt.
Rivotril, oftewel Clonazepam is een benzo en die zijn enorm verslavend. Heb je het met je behandelaar gehad over de gevolgen van het gebruik van benzodiazepinen?
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2009 @ 23:50:05 #217
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_67991989
Ik neem nu elke avond een paar valdispert pillen in Ze helpen alleen niet echt meer Of het is alleen maar het placebo effect Ik slaap altijd slecht Maar de afgelopen maanden wordt het steeds erger Als ik dan eindelijk slaap wordt ik meestal na 1-2 uur weer wakker helemaal nat van zweet Is valium e.d een optie
Word er letterlijk moe van
  maandag 13 april 2009 @ 23:51:21 #218
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67992026
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:39 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ondertussen functioneer ik al 8 jaar op risperdal, in het begin compleet van de wereld en totaal geen opgewekte gedachtes ( op uitzondering van de periodes van de SSRI als seroxat die ik ook vaker gekregen had) . Nu lijkt het een soort van anti depressiva te zijn of rustgevend middel. Toch vreemd dat een middel in het begin een product van de duivel lijkt te zijn en daarna een hemels geschenk.

Ik zie dat middel dus ook meer als anti depressiva nu en kalmeringsmiddel, vanzelf is het innemen makkelijker. Schrijven ze me een middel voor dat mij zieker maakt dan goed voor mij is dan laat ik het liever links liggen ook. Medicatie-trouw dan maar. Omdat het middel een soort van disco drug is waar mensen veel geld voor moeten dokken in het illegale circuit

Sowieso medicatie zien als wonder middel, mensen die XTC slikken verheugen zich ook op het effect. Neem ik mijn medicatie in dan doe ik dat de laatste tijd ook dus dan gooi je het vanzelf niet meer weg.

Natuurlijk krankzinnig zo'n happy pill, maar praat maar eens met al die alcohol mensen en wiet rokers plus de mensen die iedere dag 10 KM moeten hardlopen vanwege endrophine verslaving. What's the big difference. De gemiddelde mens maakt er een probleem van terwijl er totaal geen verschil is. Stigmatisering is het dan ook denk ik.


Wat probeer je nou hiermee te zeggen? Dat je risperdal gebruikt als partydrug? Dat je elke dag zo'n "kick" nodig hebt om een beetje plezier in het leven te houden? Is jouw enige lol een chemische high?

Dit soort medicatie IS geen wondermiddel. Het kan een steuntje in de rug zijn bij het overwinnen van (of soms: overleven met) je psychische aandoening, dat is en blijft in de eerste plaats namelijk keihard werken. Maar dit soort medicijnen zijn er niet voor ontworpen dan wel bedoeld om ze de rest van je leven nodig te hebben om een beetje fatsoenlijk te kunnen functioneren.
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2009 @ 23:51:59 #219
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67992041
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:50 schreef skippy22 het volgende:
Ik neem nu elke avond een paar valdispert pillen in Ze helpen alleen niet echt meer Of het is alleen maar het placebo effect Ik slaap altijd slecht Maar de afgelopen maanden wordt het steeds erger Als ik dan eindelijk slaap wordt ik meestal na 1-2 uur weer wakker helemaal nat van zweet Is valium e.d een optie
Word er letterlijk moe van
Wat zegt je huisarts ervan?
KuikenGuppy
  maandag 13 april 2009 @ 23:53:28 #220
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_67992089
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat zegt je huisarts ervan?
Ben ik nog niet geweest Deze week maar eens een afspraak maken
  maandag 13 april 2009 @ 23:55:20 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67992145
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:53 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Ben ik nog niet geweest Deze week maar eens een afspraak maken
Dat lijkt me het verstandigst. Die heeft er immers verstand van . Er kunnen bij slaapstoornissen zoveel dingen meespelen, zowel fysiek als psychisch, dat hij dat waarschijnlijk eerst zal onderzoeken.
KuikenGuppy
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:15:23 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67995970
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:55 schreef Mejuffrouw het volgende:
Overigens maanvis, waarom naam en telefoonnummer van de psych?
Ik ben benieuwd naar zijn/haar beweegredenen om jou zoveel voor te schrijven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 april 2009 @ 09:16:40 #223
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67995999
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:22 schreef F04 het volgende:
Die antihistamine wordt overigens ook vaak als sederend middel gebruikt.

Over AD's lees ik ook vaak dat zij wat lastige problemen kunnen veroorzaken bij met name de man, onder andere indien men een libido heeft geen erectie kan krijgen of niet kan ejaculeren, of juist geen libido meer kan krijgen.
Da's ook gewoon waar.. Een vriendin van me had ook ooit een schizofreen vriendje die daarvoor medicijnen moest slikken. Van seks kwam gewoon niets terecht, en dat was voor haar dan ook een breekpunt in die relatie.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67998794
quote:
Op donderdag 2 april 2009 23:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn seroxat juist 's avonds, omdat ik anders niet wakker kan blijven overdag !
Dat had ik ook. Ik nam het in en drie uur later ging ik gewoon slapen, of ik nou nog rechtop stond of niet. (Ok, ik overdrijf het een heel klein beetje, maar ik moest echt snel zorgen dat ik dan in bed kwam....). Ik nam hem bij het avondeten in geloof ik, drie uur later naar bed en voor elven 's ochtends kwam ik er ook amper uit.

Mijn huisarts zei ook dat het per persoon kon verschillen en dat ik het zelf maar moest uitproberen of ik er wakker van bleef of slaperig van werd - in de bijsluiter stond echter dat je 't 's ochtends in moest nemen.
Sanity is (not) statistical
pi_67999173
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Okay thanks voor je antwoord. Ikzelf ben altijd wat huiverig tov dit soort dingen aangezien ik nog niet heb meegemaakt dat mensen er echt veel beter van worden.
Ik wel! Ok, je ziet mij niet irl, maar toch.
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Geen therapie, geen medicijen, hoe zou jij depressie bijvoorbeeld willen bestrijden?
Door middel van beweging, voldoende buitenlucht en zonlicht, goed eten en ook de aanwezigheid van dieren kan helpen. Het is niet waar dat alleen therapie en pillen kunnen helpen - lichte tot matige depressies zijn goed te bestrijden of op z'n minst te verlichten door middel van gezond leven en meer bewegen. Alleen bij zware depressies is dat ten eerste vaak geen optie meer (ik kon op het laatst misschien 3 uur per dag wakker blijven - en dan wou ik echt niet gaan sporten ) en daarnaast werkt het ook niet voldoende.
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:18 schreef Murmeli het volgende:
Maar medicijnen zonder therapie ben ik bijvoorbeeld tegen. Volgens mij werkt het dan ook niet goed. Dan wen je eraan en ga je je weer net zo kloterig voelen als eerst.
Hoeft ook niet. Ik heb geen therapie gehad, maar wel paroxetine. Werkte echt als een trein. Ieder mens is verschillend en ik heb de huisarts wel moeten overtuigen waarom ik dacht dat therapie niet zou werken in mijn geval. En daarnaast, als je als huisarts kan kiezen tussen iemand wegsturen met niks of wegsturen met medicijnen, omdat hij per se geen therapie wil (om welke reden dan ook), zou je dan niet voor het laatste kiezen en hopen dat diegene of in zou zijn dat medicijnen niet de goede weg waren of dat medicijnen misschien net het zetje zouden geven waardoor iemand toch positiever zou gaan denken over therapie? Het kan m.i. weleens legitiem zijn dat iemand alleen medicijnen voorgeschreven krijgt (al dan niet tijdelijk).
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:09 schreef Maanvis het volgende:
Dás toch slecht? Denk alleen al aan al die bijwerkingen en het feit dat je aan een aantal AD's verslaafd kan worden of dat ze je depressie verergeren.
Bijwerkingen hoeven helemaal niet ernstig te zijn en het hangt volgens mij ook samen met het feit dat ze te snel voorgeschreven worden (logisch dat je last krijgt van medicijnen die je niet nodig hebt, denk ik dan). En dat is dus ook waarom ze een depressie kunnen verergeren, denk ik zelf. Als je ze bij het eerste dipdagje inneemt (om het even heel oneerbiedig te zeggen), daar zijn ze niet voor bedoeld. Maar als je voor je gevoel in de hel op aarde zit, kan het niet meer erger worden (zeldzame bijwerkingen uitgezonderd).

[ Bericht 40% gewijzigd door Maeghan op 14-04-2009 11:23:19 ]
Sanity is (not) statistical
pi_68001359
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:15 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar zijn/haar beweegredenen om jou zoveel voor te schrijven.
Onze gezamelijke ervaring, Dat dit de dosis is die uiteindelijk weer werkt
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:19:53 #227
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_68001681
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:10 schreef Mejuffrouw het volgende:

[..]

Onze gezamelijke ervaring, Dat dit de dosis is die uiteindelijk weer werkt
Werkt ie nu wel dan? Of wanneer gaat ie werken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:30:15 #228
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68002049
afkickupdate...

echt wat 2 mg minder wel niet kan doen... ben vandaag van het werk naar huis gegaan omdat ik knallende koppijn heb.... heb het al vanaf dag 1 wat hoofdpijn maar nu is het ff to much.... nog wel in de planning om vrijdag weer 2mg minder in te nemen...

Nu ga ik maar ff slapen
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_68006724
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:30 schreef Knuffelzacht het volgende:
afkickupdate...

echt wat 2 mg minder wel niet kan doen... ben vandaag van het werk naar huis gegaan omdat ik knallende koppijn heb.... heb het al vanaf dag 1 wat hoofdpijn maar nu is het ff to much.... nog wel in de planning om vrijdag weer 2mg minder in te nemen...

Nu ga ik maar ff slapen
1 mg afbouwen dan als dat een mogelijkheid is
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:08:17 #230
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68007193
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

1 mg afbouwen dan als dat een mogelijkheid is
Nopez dat gaat niet lukken voor deze rode kortharige (overigens met zwarte plukken) .. druppels zijn 2 mg per druppel

zo net ruim 1,5uur geslapen en het is iets gezakt... wat is slapen toch een mooie bezigheid
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_68008028
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:08 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Nopez dat gaat niet lukken voor deze rode kortharige (overigens met zwarte plukken) ..
Geen topics door elkaar laten lopen!
quote:
druppels zijn 2 mg per druppel
druppel in een heel klein beetje water gooien, precies helft van dat water door de gootsteen, andere helft opdrinken. Misschien is dat een mogelijkheid?
quote:
zo net ruim 1,5uur geslapen en het is iets gezakt... wat is slapen toch een mooie bezigheid
Het kan natuurlijk ook de stress voor het afbouwen zijn die meespeelt. Want 2 mg op 20 omlaag is natuurlijk ook maar heel weinig.

Waarom eigenlijk afbouwen als ik vragen mag?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:47:51 #232
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68008552
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Geen topics door elkaar laten lopen!
[..]

druppel in een heel klein beetje water gooien, precies helft van dat water door de gootsteen, andere helft opdrinken. Misschien is dat een mogelijkheid?
[..]

Het kan natuurlijk ook de stress voor het afbouwen zijn die meespeelt. Want 2 mg op 20 omlaag is natuurlijk ook maar heel weinig.

Waarom eigenlijk afbouwen als ik vragen mag?
Jeetje mag ook niets he

maar zovee gekloot voor 1mg... doe maar niet... vind het al heel wat dat ik het geduld kan opbrengen om die 9 druppels er in te gooien op het tempo van het flesje....

Ik ben erug gevoellig voor medicijnen... ik heb ong. 80 a 90 procent van alle bijwerkingen gehad toen ik er mee begon... heeft 2 a 3 maanden geduurd dat ik daar van afwas maar het zou kunnen dat het stukje stress is... maar het s niet alleen hoofdpijn... ik lijk een beetje te zweven als het waren en de helft gaat volgens mij langs me heen. (2mg is natuurlijk wel 10% minder stofjes in je lichaam, als je het zo bekijkt is het best veel)

Ik ga afbouwen omdat mijn angst onder controle is en mijn depressie zwaar afgenomen is. Dus dan vinden ze het tijd om er van af te gaan.
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_68008850
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:47 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Jeetje mag ook niets he

maar zovee gekloot voor 1mg... doe maar niet... vind het al heel wat dat ik het geduld kan opbrengen om die 9 druppels er in te gooien op het tempo van het flesje....

Ik ben erug gevoellig voor medicijnen... ik heb ong. 80 a 90 procent van alle bijwerkingen gehad toen ik er mee begon... heeft 2 a 3 maanden geduurd dat ik daar van afwas maar het zou kunnen dat het stukje stress is... maar het s niet alleen hoofdpijn... ik lijk een beetje te zweven als het waren en de helft gaat volgens mij langs me heen. (2mg is natuurlijk wel 10% minder stofjes in je lichaam, als je het zo bekijkt is het best veel)

Ik ga afbouwen omdat mijn angst onder controle is en mijn depressie zwaar afgenomen is. Dus dan vinden ze het tijd om er van af te gaan.
Veel gekloot is het misschien, maar of het té veel gekloot is kan jij natuurlijk alleen beoordelen.

Hoe lang heb je het nu gekregen en willen je behandelaars dat je helemaal stopt?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:00:05 #234
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68008999
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:56 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Veel gekloot is het misschien, maar of het té veel gekloot is kan jij natuurlijk alleen beoordelen.

Hoe lang heb je het nu gekregen en willen je behandelaars dat je helemaal stopt?
Ik heb het ruim 1,5 jaar gehad. De bedoeling was dat ik van de zomer zou afbouwen maar ik zat er zooo mee in me kop van wil ik het wel etc etc dat ik nu al begonnen ben. Was mezelf beetje aan het gek maken.Aangezien het volgens mij behandelaar niet uitmaakte of ik nu of dan ging stoppen heb ik gekozen voor nu om van die twijfels af te zijn.

De bedoeling is dat ik stop ja. Mocht het niet goed gaan dan, dan kan ik altijd weer opnieuw aan die troep
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_68009681
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:00 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Ik heb het ruim 1,5 jaar gehad. De bedoeling was dat ik van de zomer zou afbouwen maar ik zat er zooo mee in me kop van wil ik het wel etc etc dat ik nu al begonnen ben. Was mezelf beetje aan het gek maken.Aangezien het volgens mij behandelaar niet uitmaakte of ik nu of dan ging stoppen heb ik gekozen voor nu om van die twijfels af te zijn.

De bedoeling is dat ik stop ja. Mocht het niet goed gaan dan, dan kan ik altijd weer opnieuw aan die troep
Ok, duidelijk. Bij mij raadt mijn huisarts aan om het te blijven nemen, vanwege diverse terugvallen na stoppen.

Toch maar eens gaan proberen of ik niet met een lagere dosis toe kan, in overleg natuurlijk, ik ga niet zelf dokteren
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 14 april 2009 @ 16:47:47 #236
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_68010851
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ok, duidelijk. Bij mij raadt mijn huisarts aan om het te blijven nemen, vanwege diverse terugvallen na stoppen.

Toch maar eens gaan proberen of ik niet met een lagere dosis toe kan, in overleg natuurlijk, ik ga niet zelf dokteren
Moet je zeker ook niet doen... maar HA heeft het voor je uitgeschreven? Ik heb daar zoooveel klachten van gehoord.. psychiaters schijnen beter te zijn in het kiezen van ADtjes en dosering voor mensen dan de HA

hoeveel mg slik je nu dan?
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_68011116
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:47 schreef Knuffelzacht het volgende:

[..]

Moet je zeker ook niet doen... maar HA heeft het voor je uitgeschreven? Ik heb daar zoooveel klachten van gehoord.. psychiaters schijnen beter te zijn in het kiezen van ADtjes en dosering voor mensen dan de HA

hoeveel mg slik je nu dan?
In eerste instantie (nu 12 jaar geleden) ging het in overleg met de psycholoog en mijn HA. En dat werkte, mijn huidige HA heeft zoiets van "if it ain't broke, don't fix it". Kan ik hem geen ongelijk in geven. Hij zegt ook dat als je al verschillende keren een terugval hebt gehad de kans klein is dat je het de rest van je leven zonder kan doen.

Maar wat minderen zou geen kwaad kunnen volgens mij. Ik slik nu 20 mg fluoxetine (prozac) per dag. Wil eigenlijk eens kijken of ik ook met 10 toe kan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_68023469
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En dat werkte, mijn huidige HA heeft zoiets van "if it ain't broke, don't fix it". Kan ik hem geen ongelijk in geven.
Dat is zeldzaam helaas
  dinsdag 14 april 2009 @ 22:52:39 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_68024217
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 16:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Hij zegt ook dat als je al verschillende keren een terugval hebt gehad de kans klein is dat je het de rest van je leven zonder kan doen.
Dat heeft mijn psychiater ook gezegd. Grote kans dat ik er ook voor de rest van m'n leven aan vast zit . Ik wil nu iig stoppen, maar als ik daarna ooit een terugval krijg, mag ik weer opnieuw beginnen .
De kans is groot, heb er al drie gehad intussen .
KuikenGuppy
pi_68069799
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 22:52 schreef Burdie het volgende:
Dat heeft mijn psychiater ook gezegd. Grote kans dat ik er ook voor de rest van m'n leven aan vast zit . Ik wil nu iig stoppen, maar als ik daarna ooit een terugval krijg, mag ik weer opnieuw beginnen .
De kans is groot, heb er al drie gehad intussen .
Ik zit er denk ik ook voor de rest van mijn leven aan vast, ik heb op dit moment weer een terugval.
Moet nu Remeron afbouwen in de komende week en dan over tien dagen (weer) beginnen met Lithium.

Zijn hier meer Lithium gebruikers? Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')