KPN, Unilever, Shell en Ahold zijn zwaargewichten en staan in de min.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:55 schreef foetre het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel stijgers in dikke % zijn en waarom die AEX toch rood is nu?
Er moet hier nog wel ergens een lijstje te vinden zijn met de percentages wat betreft gewicht van de AEX. Zo trekken 5 aandelen meer dan 50% van de beurs in beweging. Altijd handig om bij te houden, ( sowieso voor mensen die dagelijkse sprinters trekken op de aex )quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:55 schreef foetre het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel stijgers in dikke % zijn en waarom die AEX toch rood is nu?
veel saaier dan vandaag kan bijna niet...quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:20 schreef One_conundrum het volgende:
leuk dagje zo. Net even uitgezocht hoe ik opties kan kopen bij de rabo
Vandaar misschien de daling direct na de stijging. Veel mensen waren fout geïnformeerd.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:25 schreef pberends het volgende:
VS aantal banen mrt -663.000; verwachting was -673.000 14:30:00
Hier klopt geen zak van, Forex zegt dat het tegenviel met 659k als verwachting.
nee die vallen ook tegen ikh ou me shorts ook nog wel ff aanquote:Op vrijdag 3 april 2009 15:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vandaar misschien de daling direct na de stijging. Veel mensen waren fout geïnformeerd.
Overigens lijkt het erop dat we echt de top bereikt hebben en volgende week weer hard naar beneden gaan. Of die cijfers van 16:00 moeten het tij nog keren.
Gewoon de cijfers van eerdere maanden bijstellen zodat de cijfers minder slecht lijkenquote:The change in total nonfarm employment for January was revised from -655,000
to -741,000, while the change for February remained -651,000. Monthly revisions
result from additional sample reports and the monthly recalculation of seasonal
factors.
Dat niet alleen, een banen verlies van 650.000, kan je nagaan! Ik bedoel dat is vrij fors, of het nu 700.000 banen verliest of 600.000 het blijft immens veel. Overigens zitten we op dit moment op 8.5% werkeloosheid in Amerika. Het hoogste werkeloosheid cijfer over amerika na de 2e wereld oorlog zit op 10.8%. Ik zie Amerika daar nog wel over heen gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:11 schreef Mortaxx het volgende:
Ook leuk dat banenverlies
[..]
Gewoon de cijfers van eerdere maanden bijstellen zodat de cijfers minder slecht lijken
Ik zeg, witbier + genieten van de zon nu het nog kanquote:Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef lammegiraf het volgende:
ha...dacht even weekend te gaan vieren maar het wordt toch nog interessant...had nog een koppeltje shorts bijgekocht en sta nu alweer in de plus...
Vraag me alleen af wat nu wijsheid is...met een groot portie shorts het weekend door is wellicht ook wat risky.
Ik merk zelf dat ik ook wat loop te klungelen met de sprinters op dit moment. Ten tijde van de enorme daling + stevige correctie was het dagelijks tientallen procenten bijschrijven. Nu is dat toch wat minder.quote:Op vrijdag 3 april 2009 16:25 schreef Anoniemos het volgende:
Heb zeer onhandig gedaan met verschillende short, maar nu alweer 150 in de plus door de daling van net. Had alleen ruim 400 kunnen zijn, maar ja.
Hopen dat we nog wat meer omlaag gaan vandaag en dan maandag een lekkere klapper!
http://www.telegraaf.nl/d(...)r_april__.html?p=6,1quote:Optimisme beursprofessionals over april
AMSTERDAM - Beursprofessionals zijn optimistisch over de maand april. 57% denkt dat de AEX over een maand een stuk hoger staat dan begin april. 29% voorziet daarentegen een daling.
Dat blijkt uit een enquête van vermogensbeheerder Corné van Zeijl van SNS Asset Management onder 75 beursprofessionals. Dit maandelijkse onderzoek bestaat sinds 1991.
De afgelopen maand eindigde de AEX 1,3% lager, ondanks de verwachting onder de professionals dat de index hoger zou eindigen. Inclusief het ontvangen dividend (Philips, DSM en ASML) is de schade beperkt gebleven (-0,8%).
Voor de langere termijn gaat maar liefst 71% ervan uit dat de standen op de koersenborden hoger zijn. Slechts 16% verwacht een daling van meer dan 3%.
Voor april is het meest populaire aandeel zonder twijfel Ahold. Tien experts wezen dit aandeel als favoriet aan. Reed Elsevier en Arcelor Mittal waren bij de experts het minst populair.
quote:Voor de langere termijn gaat maar liefst 71% ervan uit dat de standen op de koersenborden hoger zijn.
Ja, ik ben ook blij met zulke winsten op toch wel zeer korte termijn. Het is daarnaast ook vrij speculatief dus op zich niet verkeerd al had ik mezelf tot doel gesteld om mijn inleg te gaan verdubbelenquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:41 schreef pberends het volgende:
Tja, het ideale verkoopmoment uitkiezen is enorm moeilijk. Wees blij met je woekerwinsten.
volgens mij heb je extra geld in je zakken, en heb je dus slim gehandeldquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:20 schreef Alistair het volgende:
Gisterenavond en vanmorgen heb ik op zich niet heel slim gehandeld. Ik heb namelijk Barclays, Oce en de helft van mijn ING aandelen verkocht. Anderzijds heb ik wel mooie winsten behaald maar deze hadden nog veel hoger kunnen zijn. Maar goed, dat is altijd achteraf gelul waar ik toch niets mee opschiet helaas
Op 11 maart kocht ik ING voor 3,095 euro en vandaag verkocht ik de helft voor 5,305 euro (en toen steeg het)
Op 16 maart kocht ik Oce voor 2,212 euro en vandaag verkocht ik alles voor 3,397 (en toen steeg het)![]()
Op 23 maart kocht ik Barclays voor $ 6,795 en deze verkocht ik gisteren voor $ 9,62 (via Binck kan ik niet op de beurs in London handelen dus vandaar maar via de beurs in de VS gedaan).
Verder heb ik nog 14 fondsen in mijn portefeuille staan waaronder onder meer ING, Aegon, TomTom, AMG, Citigroup, Lloyds, Randstad, BAM, Heijmans, Draka en nog een aantal Amerikaanse pharmaceutische fondsen. Ooh, sinds afgelopen maandag ben ik trouwens short gegaan in Goud (sprinters) wat het vooralsnog goed doet!
Om misverstanden te voorkomen. Ik beleg momenteel met ongeveer 20% van mijn totale belegbaar vermogen. Leg natuurlijk niet al mijn eieren in een mand al heb ik een kleine spreiding in mijn huidige pakket
Ja, in 'normale' omstandigheden is dat ook wel zo natuurlijk. Maar ik ben vanaf 10 maart gefaseerd ingestapt en had meer voor ogen. Misschien wil ik wel teveel op te korte termijn. Gemiddeld zo'n 50% is natuurlijk fantastisch en iets waar je 'normaal' wel 4 of 5 jaar over doetquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
volgens mij heb je extra geld in je zakken, en heb je dus slim gehandeld
>50% rendement is nauwelijks normaal te noemen
Je hebt opzich wel een leuke portefeuille ( misschiet iets teveel diversiteit voor slechts 20% van je portefeuille, over het algemeen is veel diversiteit ook een lagere winst ) al ben ik wel erg nieuwsgierig welke prijs je betaald hebt voor citiquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:20 schreef Alistair het volgende:
Gisterenavond en vanmorgen heb ik op zich niet heel slim gehandeld. Ik heb namelijk Barclays, Oce en de helft van mijn ING aandelen verkocht. Anderzijds heb ik wel mooie winsten behaald maar deze hadden nog veel hoger kunnen zijn. Maar goed, dat is altijd achteraf gelul waar ik toch niets mee opschiet helaas
Op 11 maart kocht ik ING voor 3,095 euro en vandaag verkocht ik de helft voor 5,305 euro (en toen steeg het)
Op 16 maart kocht ik Oce voor 2,212 euro en vandaag verkocht ik alles voor 3,397 (en toen steeg het)![]()
Op 23 maart kocht ik Barclays voor $ 6,795 en deze verkocht ik gisteren voor $ 9,62 (via Binck kan ik niet op de beurs in London handelen dus vandaar maar via de beurs in de VS gedaan).
Verder heb ik nog 14 fondsen in mijn portefeuille staan waaronder onder meer ING, Aegon, TomTom, AMG, Citigroup, Lloyds, Randstad, BAM, Heijmans, Draka en nog een aantal Amerikaanse pharmaceutische fondsen. Ooh, sinds afgelopen maandag ben ik trouwens short gegaan in Goud (sprinters) wat het vooralsnog goed doet!
Om misverstanden te voorkomen. Ik beleg momenteel met ongeveer 20% van mijn totale belegbaar vermogen. Leg natuurlijk niet al mijn eieren in een mand al heb ik een kleine spreiding in mijn huidige pakket
Voor Citi heb ik $2,40 betaald dus ik heb daar feitelijk niets aan. Ach, ik heb er ook maar 300 aandeeltjes van aangezien het voor mij een puur speculatief fonds is. De verhoudingen kloppen niet helemaal in mijn portefeuille. Zo zijn ING en Aegon samen al bijna goed voor 18% en is Citi slechts goed voor ongeveer 3%quote:Op vrijdag 3 april 2009 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt opzich wel een leuke portefeuille ( misschiet iets teveel diversiteit voor slechts 20% van je portefeuille, over het algemeen is veel diversiteit ook een lagere winst ) al ben ik wel erg nieuwsgierig welke prijs je betaald hebt voor citi
Overigens begin ik zelf weer vanaf komende maandag na er deze week 3 dagen achter een fout te zitten. Eens weer een avondje 25% of 30% van je kapitaal op 1 sprintertje gooien.
Een misverstand vrees ik door mijzelf veroorzaakt! Ik beleg met 20% van mijn vermogen en zal dit maximaal uitbreiden tot 40% van mijn totale 'vermogen'. Mijn huidige portefeuille is dus zeg maar de helft van wat ik totaal in aandelen zal steken. Ik wil daarin maximaal 25 fondsen hebben staanquote:Op vrijdag 3 april 2009 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt opzich wel een leuke portefeuille ( misschiet iets teveel diversiteit voor slechts 20% van je portefeuille, over het algemeen is veel diversiteit ook een lagere winst ) al ben ik wel erg nieuwsgierig welke prijs je betaald hebt voor citi
Groot probleem inderdaad, en dat is waarom Amerika nog veel dieper weg gaat zinken.quote:Op vrijdag 3 april 2009 19:07 schreef edwinh het volgende:
America is De-Industrializing
More Americans now work for government than in manufacturing. Most other Americans are employed in retailing, financial and other professional services, healthcare, and education. What we used to produce ourselves we now import. We "pay" for those imports with dollars yet we lack the industrial capacity to ever redeem them with genuine goods.
nu dat Mark to Market accounting afgeschaft is kunnen lekker aan window dressing doen, echter ooit moet die handel toch worden afgeboekt.....quote:Op vrijdag 3 april 2009 20:05 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk nog riskanter dan eerst om in de financials te stappen aangezien er nog steeds geen veelbelovende plannen zijn om de banken bij te staan. Tijdens de G20-bijeenkomst is er ook geen woord over gerept. IMO kan dat 2 dingen betekenen. 1) Er gaat binnenkort één grote bank genationaliseerd worden. 2) Kapitaalinjecties in de economie zijn voldoende om banken weer het vertrouwen te geven om krediet te verstrekken.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601080&sid=a1gfGvSIkSRk&refer=asiaquote:China’s Stocks to Rally on Economy, JPMorgan, Credit Suisse Say
April 3 (Bloomberg) -- China’s stocks will keep rising as government spending strengthens the economy, JPMorgan Chase & Co. and Credit Suisse Group AG said today, contradicting Morgan Stanley’s call for the “bear-market rally” to fizzle.
The world’s third-biggest economy “bottomed” in the fourth quarter, JPMorgan analysts led by Frank Gong wrote in a note today. “Strong fiscal measures” helped to insulate China from the “weak global economy,” Credit Suisse’s Vincent Chan and Peggy Chan wrote.
The MSCI China Index, measuring mostly Hong Kong-traded Chinese companies, has surged 60 percent from its three-year low in October as the government pledged 4 trillion yuan ($585 billion) to revive the economy. Manufacturing grew in March for the first time in six months, and new bank lending quadrupled in February while vehicle sales rose 25 percent. Urban fixed-asset investment jumped 26.5 percent in the first two months.
Recent data “confirm our view that the Chinese economy had bottomed in the fourth quarter of 2008,” wrote JPMorgan analysts led by Gong in a note today. “We expect continued improvement in China’s domestic demand indicators in coming months.”
The MSCI China gauge rose 5.3 percent yesterday to 43.66 and the Hang Seng China Enterprises Index rallied 6.1 percent to 8,572.20.
“We continue to believe this is a bear market rally to sell into, because equities fundamentals, despite the market’s rally, are continuing to deteriorate,” Morgan Stanley’s China strategist Jerry Lou wrote in a note today. Manufacturing data may extend the current “sentimental rally” in the short term, though a fundamental recovery is not in sight, he said.
Factory Data
The Purchasing Manager’s Index rose to a seasonally adjusted 52.4 in March from 49 in February, the Federation of Logistics and Purchasing said today in Beijing in an e-mailed statement. A reading above 50 indicates an expansion.
Banks extended 1.6 trillion yuan ($234 billion) in new loans last month, more than five times the year-earlier figure, Caijing Magazine reported yesterday, citing an unidentified bank executive.
The rally in the MSCI China Index, a measure of mostly Hong Kong-traded Chinese companies, is “now getting fundamental support” from better-than-expected economic data and government policies, the report by JPMorgan’s Gong said. His team was top- ranked for China research by Institutional Investor last year.
The data should give investors more confidence that the Chinese economy is bottoming, Credit Suisse’s report said, citing “the high faith of Chinese residents in the government’s ability to prevent a hard landing.”
A recovery in growth is a “high certainty” as state- funded infrastructure investment “spills over to the housing and consumption sectors,” the analysts wrote.
Credit Suisse predicts the MSCI China Index will climb 14 percent to 49.8 at year-end, while the Hang Seng China Enterprises Index will surge 24 percent to 10,663.
http://www.sovereignsocie(...)id/5524/Default.aspxquote:Bear-Market Rally or Bull Market Birth?
Thursday, April 2, 2009 - Vol. 11, No. 83
Seven Indicators that Question a Prolonged Rally
By Eric Roseman
For the first time since the advent of the global credit crisis, I bought stocks in early March. Though this was not a major allocation to my portfolio, I suggested that investors with at least a five-year time horizon could begin dollar averaging into the market at these lower levels.
Since hitting another intermittent low on March 9 the S&P 500 Index has now rallied a cumulative 20%.
Of course, this is not the first time stocks have attempted to place a bear market bottom since late 2007. We've already had two such intermittent lows - the last one in late November - and both ended badly for bottom-fishers.
Punching Through the 50-day Moving Average on a Bull Run? Not Likely
I don't subscribe to the view that we're in a new bull market. The Wall Street Journal and other financial newspapers and many analysts now coin this rally a bull market because by definition stocks have gained 20% or more over this period. Once again, mainstream investors have underestimated the depth and magnitude of a credit deflation - an event nobody alive has ever witnessed.
To be sure, and to credit the bludgeoned bulls, several economic indicators have improved lately, including ISM manufacturing data, consumer confidence, retail sales and durable goods. In my view, however, these statistics are coming off very depressed levels and I think we're just in a dead-cat bounce - nothing more.
I've got seven strong reasons why I'm not convinced we're in a bull market:
* The VIX Index or the CBOE Volatility Index, which acts as a fear gauge, remains above 40. I'd be more constructive about stocks and taking market risk if this index fell below 38.50 - an important support level. The fact it remains elevated is a testament to ongoing nervousness among market participants;
* Investment grade corporate credit spreads are still way too high. High quality spreads remain north of four hundred basis points (4%); historically, investment grade spreads have averaged about 130 basis points or 1.3% above Treasury yields, according to PIMCO. This price action bothers me the most because it suggests the safest credits aren't rallying and, instead, remain near their mid-September crash peak;
* REITs are not rallying along with the stock market. Fear is rising in the real estate sector with commercial loans next on the chopping block for banks. Some of the biggest REITs, like General Growth Properties (NYSE-GGP) are struggling to raise financing. REITs are down 33% this year and have posted only a modest 10% rally since March 9;
* The Baltic Dry Index, which measures bulk cargo rates for shipping commodities, skyrocketed off its lows last fall and then peaked a few weeks ago. This index is now down 32% since peaking in March - indicating that trade flows are deteriorating sharply;
* Gold. Despite a decline of $118 an ounce off its highs, you'd expect gold prices to be much lower if the bulls were really in control. If the reflation theme is back or the re-emergence of higher inflation accompanied by the acceleration of bank credit and money printing, then why hasn't gold rallied along with stocks? This is a bad sign that deflation, not inflation, is currently in control of the markets. Rising stocks mean rising corporate earnings and therefore cost-push inflation. Yet this is not what gold is telling us now;
* Small-cap stocks are lagging since mid-March - an anomaly in the context of bull market rallies. If stocks were truly putting in a bottom then smaller stocks would generally lead the market; small stocks have indeed gained over 23% since the March 9 low but are essentially flat since March 18 and now lagging the broader market over the last several trading sessions;
* The U.S. dollar should be declining much faster as stocks rally. If the bear market was truly over then more dollars would be sold to increase risk and leverage bets in global markets. But that's not really happening. Despite the dollar's big correction two weeks ago, it has modestly recovered, which signals the Fed has not entirely created enough liquidity to flood the system with cash. This is a deflationary sign, and it's not bullish.
If you feel compelled to buy into this rally I would suggest focusing on income-producing securities like high quality short-term corporate debt, Treasury bonds and TIPS. Convertible bonds are safer than stocks but will also decline if the market rolls over. I would not lunge after stocks at these levels.
This is still a bear market and, worse, credit remains largely unavailable for many segments of the economy, including consumers and businesses.
Wat voor (positieve) invloed heeft dit maandag bij ons?quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
3 apr 2009, 22:36 uur
AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 0 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 2,23 punten (0,96)%.
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):Aegon 3,33 (1,83%) Arcelor Mittal 18,86 (3,34%) ASML Holding 14,07 (2,93%) ING Groep 5,51 (1,47%) Kon. Olie 17,42 (1,99%) Philips 12,63 (0,72%) Unilever 15,04 (0,33%).
Bron: Wallstreetweb.nl
Ik begin die Tostrams echt een flapdrol en kontedraaier te vinden. Hij zei een paar maanden geleden nog dat de AEX op termijn naar de 110 ging. En dat de AEX binnen 2 maanden op 170 stond.quote:za 04 apr 2009, 06:00
AEX nog niet rijp voor lange termijn rally
Beurs kan verder omhoog, maar…
AMSTERDAM - Nu de AEX door de 227-grens is gebroken, is de lange termijn dalende trend achter de rug, maar zal de index zich de komende maanden zijwaarts gaan bewegen. Pas als deze fase achter de rug is, en dat kán lang duren, is de graadmeter rijp voor een echte langdurige stijging.” Dat stelde technisch analist Royce Tostrams tijdens het DFT-seminar ’Beleggen, begrijpt u het nog?’.
hij had de grafiek onderstebovenquote:Op zondag 5 april 2009 16:55 schreef pberends het volgende:
http://www.telegraaf.nl/d(...)__maar___.html?p=2,1
[..]
Ik begin die Tostrams echt een flapdrol en kontedraaier te vinden. Hij zei een paar maanden geleden nog dat de AEX op termijn naar de 110 ging. En dat de AEX binnen 2 maanden op 170 stond.
Zijn scenario lijkt me aardig kloppen, alhoewel ik zelf niet erg naar de AEX kijk.quote:Op zondag 5 april 2009 15:21 schreef Oizno het volgende:
http://www.dekritischebel(...)stuwen-aex-naar-280/
Komende week een daling met dan een voorlopige bodem. Daarna doorstijgen naar 280 punten. Daarna afglijden naar 180 punten.
Wat denken jullie?
’Beleggen, begrijpt u het nog?’.quote:
http://money.cnn.com/2009(...)stversion=2009040417quote:Bulls face a challenging week
The Dow's best stretch since the 1930s could hit some resistance in a holiday-shortened week.
April 4, 2009: 5:25 PM ET
NEW YORK (CNNMoney.com) -- As Wall Street comes off its best four-week run since the 1930s, investors are getting a bit more confident about the longevity of the current rally. But should they be?
After hitting 12-year lows, the major gauges have risen for four weeks straight, with the Dow surging 21.5%, its best four-week run since 1933, when it gained 31%.
"I feel like we're setting up a real generational low, whether we've seen it or are near it," said said John Wilson, chief technical strategist at Morgan Keegan. "But I would expect the market to do some backing and filling over the next six to eight weeks as we get through the bad earnings."
How the stock market reacts to the financial results will be critical, he said. Dow component Alcoa announces results on Tuesday, but reports don't start pouring in earnest until later in the month.
This week is something of a pregnant pause for investors, with no first-tier economic reports on tap and trading limited to four days because of the holidays.
Passover is on Thursday, and many celebrations begin the night before. Although financial markets are open both Wednesday and Thursday, attendance could be lower. Attendance is expected to be especially light on Thursday, ahead of Good Friday, when all financial markets are closed.
April is typically a strong month on Wall Street except during bear markets. According to the Stock Trader's Almanac, it has been the Dow's best month since 1950, for an average gain of 1.9%. But during bear markets, April tends to be a down month, according to the Almanac.
On the docket
Tuesday: Consumer borrowing costs are expected to have fallen by 1.5% in February, according to a Briefing.com survey of economists. Costs showed a surprise jump of 1.8% in January. The consumer credit report from the Federal Reserve is due out at around 2:00 p.m. ET.
Alcoa (AA, Fortune 500), as per usual, is the first Dow component to report quarterly results. The aluminum maker is expected to have lost 57 cents per share, according to analysts surveyed by First Call. Alcoa earned 44 cents per share in the same quarter a year ago. The report is due after the market close.
Wednesday: The February wholesale inventories report is due in the morning from the Commerce Department. Inventories are expected to have plunged for the sixth consecutive month, falling 0.6% after falling 0.7% in January.
The weekly crude inventories report from the Energy Information Administration is due in the morning.
Passover begins at sundown.
Thursday: March sales from the nation's retailers are due throughout the month. In February, sales at discounters such as Wal-Mart Stores helped sales overall to rise, following four straight months of declines. This month, investors will be looking to see if the consumer is continuing to hang in despite the recession.
The February trade balance from the Commerce Department is due in the morning. The trade gap is expected to have widened to $36.5 billion in the month from $36 billion in January, a six-year low.
Also on Thursday, the government releases the weekly jobless claims report and the March report on import and export prices.
Friday: All financial markets are closed for Good Friday.
quote:As Dow rises, what did you learn from the fall?
Interessant.quote:Op zondag 5 april 2009 17:32 schreef edwinh het volgende:
http://www.forexrazor.com/Home/ItemID/90/Default.aspx
because individuals only buy after a rise or sell after a declinequote:Op zondag 5 april 2009 17:38 schreef pberends het volgende:
http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/c/a/2009/04/04/BUBA16SGGT.DTL&type=business
Leuk psychologisch stuk over beleggers.
[..]
We zullen deze week nog wel even naar 22x gaan, daarna kunnen we weer up.quote:Op zondag 5 april 2009 23:44 schreef edikt het volgende:
Ja dat denk ik ook ik denk alleen dat de dow roet in het eten gaat gooien. Ik weet niet of de bollinger bands heel erg betrouwbaar zijn maar hij zit nu wel heel dicht tegen die bovenste lijn.
vlakquote:Op zondag 5 april 2009 23:50 schreef M.Melandri het volgende:
DOW Future zal over 10min wel groen openen.
dow is YMquote:Op maandag 6 april 2009 01:03 schreef edikt het volgende:
waar staan de dow futures bij alex (plus)? ik kan wel s&p emini nasdaq en nikkei futures zien maar die van de dow kan ik niet vinden
Wie gaat er shorts aanschaffen?quote:"We zullen naar verwachting 2 tot 4 punten hoger openen", zegt Rob Koenders, handelaar bij Harmony Vermogensbeheer. Hij ging eerder uit van een sterkere opening, maar stelt zijn verwachting bij nu de winst in Japan terugloopt en de Amerikaanse futures terrein prijsgeven, hoewel ze nog steeds duiden op een hogere opening.
Koenders merkt verder op dat de AEX, DAX en S&P 500 tegen belangrijke weerstanden aanlopen, die niet gemakkelijk zullen worden gebroken. Voor de rest van de week houdt hij rekening met winstnemingen. "De kracht neemt af", aldus de handelaar.
Heb ik vrijdag al aangeschaft en toen hoopte ik op een lagere opening van 2-3% vandaag (net als vorige week). We zien wel wat er van komt, zolang de AEX maar niet boven der 238 komt en Arcelor maar niet boven de 19,90quote:Op maandag 6 april 2009 08:36 schreef Lemans24 het volgende:
Wordt toch weer eens tijd voor een flinke daling.
Ik heb veel te snel verkocht en mis zowat de hele rally, die maar door en door en door gaat.
[..]
Wie gaat er shorts aanschaffen?
Als je dat zegt is het een mooi short-momentquote:Op maandag 6 april 2009 08:36 schreef Lemans24 het volgende:
Wordt toch weer eens tijd voor een flinke daling.
Ik heb veel te snel verkocht en mis zowat de hele rally, die maar door en door en door gaat.
[..]
Wie gaat er shorts aanschaffen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |