abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67680293
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:23 schreef lammegiraf het volgende:
ha...dacht even weekend te gaan vieren maar het wordt toch nog interessant...had nog een koppeltje shorts bijgekocht en sta nu alweer in de plus...
Vraag me alleen af wat nu wijsheid is...met een groot portie shorts het weekend door is wellicht ook wat risky.
Ik zeg, witbier + genieten van de zon nu het nog kan
Ik ga pas vanaf maandag weer verder met sprinters nadat ik de laatste keer goed fout zat met mn shorts.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67680342
Heb zeer onhandig gedaan met verschillende short, maar nu alweer 150 in de plus door de daling van net. Had alleen ruim 400 kunnen zijn, maar ja.

Hopen dat we nog wat meer omlaag gaan vandaag en dan maandag een lekkere klapper!
pi_67680375
ik denk dat de 230 voor vandaag toch wel heilig is hoor.
it's better to burn out than to fade away...
pi_67680382
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:25 schreef Anoniemos het volgende:
Heb zeer onhandig gedaan met verschillende short, maar nu alweer 150 in de plus door de daling van net. Had alleen ruim 400 kunnen zijn, maar ja.

Hopen dat we nog wat meer omlaag gaan vandaag en dan maandag een lekkere klapper!
Ik merk zelf dat ik ook wat loop te klungelen met de sprinters op dit moment. Ten tijde van de enorme daling + stevige correctie was het dagelijks tientallen procenten bijschrijven. Nu is dat toch wat minder.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_67680633
quote:
Optimisme beursprofessionals over april

AMSTERDAM - Beursprofessionals zijn optimistisch over de maand april. 57% denkt dat de AEX over een maand een stuk hoger staat dan begin april. 29% voorziet daarentegen een daling.

Dat blijkt uit een enquête van vermogensbeheerder Corné van Zeijl van SNS Asset Management onder 75 beursprofessionals. Dit maandelijkse onderzoek bestaat sinds 1991.

De afgelopen maand eindigde de AEX 1,3% lager, ondanks de verwachting onder de professionals dat de index hoger zou eindigen. Inclusief het ontvangen dividend (Philips, DSM en ASML) is de schade beperkt gebleven (-0,8%).

Voor de langere termijn gaat maar liefst 71% ervan uit dat de standen op de koersenborden hoger zijn. Slechts 16% verwacht een daling van meer dan 3%.

Voor april is het meest populaire aandeel zonder twijfel Ahold. Tien experts wezen dit aandeel als favoriet aan. Reed Elsevier en Arcelor Mittal waren bij de experts het minst populair.
http://www.telegraaf.nl/d(...)r_april__.html?p=6,1

Ah mooi, kunnen we verder omhoog tot eind april, hele goedkope putjes worden dat.
quote:
Voor de langere termijn gaat maar liefst 71% ervan uit dat de standen op de koersenborden hoger zijn.
.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:20:54 #182
250970 Alistair
Falling knife
pi_67681897
Gisterenavond en vanmorgen heb ik op zich niet heel slim gehandeld. Ik heb namelijk Barclays, Oce en de helft van mijn ING aandelen verkocht. Anderzijds heb ik wel mooie winsten behaald maar deze hadden nog veel hoger kunnen zijn. Maar goed, dat is altijd achteraf gelul waar ik toch niets mee opschiet helaas

Op 11 maart kocht ik ING voor 3,095 euro en vandaag verkocht ik de helft voor 5,305 euro (en toen steeg het)
Op 16 maart kocht ik Oce voor 2,212 euro en vandaag verkocht ik alles voor 3,397 (en toen steeg het)
Op 23 maart kocht ik Barclays voor $ 6,795 en deze verkocht ik gisteren voor $ 9,62 (via Binck kan ik niet op de beurs in London handelen dus vandaar maar via de beurs in de VS gedaan).

Verder heb ik nog 14 fondsen in mijn portefeuille staan waaronder onder meer ING, Aegon, TomTom, AMG, Citigroup, Lloyds, Randstad, BAM, Heijmans, Draka en nog een aantal Amerikaanse pharmaceutische fondsen. Ooh, sinds afgelopen maandag ben ik trouwens short gegaan in Goud (sprinters) wat het vooralsnog goed doet!

Om misverstanden te voorkomen. Ik beleg momenteel met ongeveer 20% van mijn totale belegbaar vermogen. Leg natuurlijk niet al mijn eieren in een mand al heb ik een kleine spreiding in mijn huidige pakket

[ Bericht 2% gewijzigd door Alistair op 03-04-2009 17:41:52 (20% verhaaltje!) ]
'I am who I am because of everyone'
pi_67682380
Tja, het ideale verkoopmoment uitkiezen is enorm moeilijk. Wees blij met je woekerwinsten.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:42:46 #184
250970 Alistair
Falling knife
pi_67682411
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:41 schreef pberends het volgende:
Tja, het ideale verkoopmoment uitkiezen is enorm moeilijk. Wees blij met je woekerwinsten.
Ja, ik ben ook blij met zulke winsten op toch wel zeer korte termijn. Het is daarnaast ook vrij speculatief dus op zich niet verkeerd al had ik mezelf tot doel gesteld om mijn inleg te gaan verdubbelen
pi_67682457
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:20 schreef Alistair het volgende:
Gisterenavond en vanmorgen heb ik op zich niet heel slim gehandeld. Ik heb namelijk Barclays, Oce en de helft van mijn ING aandelen verkocht. Anderzijds heb ik wel mooie winsten behaald maar deze hadden nog veel hoger kunnen zijn. Maar goed, dat is altijd achteraf gelul waar ik toch niets mee opschiet helaas

Op 11 maart kocht ik ING voor 3,095 euro en vandaag verkocht ik de helft voor 5,305 euro (en toen steeg het)
Op 16 maart kocht ik Oce voor 2,212 euro en vandaag verkocht ik alles voor 3,397 (en toen steeg het)
Op 23 maart kocht ik Barclays voor $ 6,795 en deze verkocht ik gisteren voor $ 9,62 (via Binck kan ik niet op de beurs in London handelen dus vandaar maar via de beurs in de VS gedaan).

Verder heb ik nog 14 fondsen in mijn portefeuille staan waaronder onder meer ING, Aegon, TomTom, AMG, Citigroup, Lloyds, Randstad, BAM, Heijmans, Draka en nog een aantal Amerikaanse pharmaceutische fondsen. Ooh, sinds afgelopen maandag ben ik trouwens short gegaan in Goud (sprinters) wat het vooralsnog goed doet!

Om misverstanden te voorkomen. Ik beleg momenteel met ongeveer 20% van mijn totale belegbaar vermogen. Leg natuurlijk niet al mijn eieren in een mand al heb ik een kleine spreiding in mijn huidige pakket
volgens mij heb je extra geld in je zakken, en heb je dus slim gehandeld

>50% rendement is nauwelijks normaal te noemen
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:46:32 #186
250970 Alistair
Falling knife
pi_67682514
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

volgens mij heb je extra geld in je zakken, en heb je dus slim gehandeld

>50% rendement is nauwelijks normaal te noemen
Ja, in 'normale' omstandigheden is dat ook wel zo natuurlijk. Maar ik ben vanaf 10 maart gefaseerd ingestapt en had meer voor ogen. Misschien wil ik wel teveel op te korte termijn. Gemiddeld zo'n 50% is natuurlijk fantastisch en iets waar je 'normaal' wel 4 of 5 jaar over doet
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:49:00 #188
250970 Alistair
Falling knife
pi_67682592
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:46 schreef pberends het volgende:
Mittal even op 19,40 .
Boven de 20 euro ga ik putjes MT kopen
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:01:53 #189
250970 Alistair
Falling knife
pi_67682897
Voor mensen die wel van een beetje 'gokken' houden op de beurs is het wellicht leuk om eens naar Ierse banken te kijken
pi_67683713
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:20 schreef Alistair het volgende:

Je hebt opzich wel een leuke portefeuille ( misschiet iets teveel diversiteit voor slechts 20% van je portefeuille, over het algemeen is veel diversiteit ook een lagere winst ) al ben ik wel erg nieuwsgierig welke prijs je betaald hebt voor citi

Overigens begin ik zelf weer vanaf komende maandag na er deze week 3 dagen achter een fout te zitten. Eens weer een avondje 25% of 30% van je kapitaal op 1 sprintertje gooien.
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:02:14 #191
250970 Alistair
Falling knife
pi_67684377
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt opzich wel een leuke portefeuille ( misschiet iets teveel diversiteit voor slechts 20% van je portefeuille, over het algemeen is veel diversiteit ook een lagere winst ) al ben ik wel erg nieuwsgierig welke prijs je betaald hebt voor citi

Overigens begin ik zelf weer vanaf komende maandag na er deze week 3 dagen achter een fout te zitten. Eens weer een avondje 25% of 30% van je kapitaal op 1 sprintertje gooien.
Voor Citi heb ik $2,40 betaald dus ik heb daar feitelijk niets aan. Ach, ik heb er ook maar 300 aandeeltjes van aangezien het voor mij een puur speculatief fonds is. De verhoudingen kloppen niet helemaal in mijn portefeuille. Zo zijn ING en Aegon samen al bijna goed voor 18% en is Citi slechts goed voor ongeveer 3%

Ik gebruik sprinters en/of turbo's eigenlijk nooit. Alleen sinds begin van deze week dan short op goud. Verder niet.
pi_67684541
America is De-Industrializing

More Americans now work for government than in manufacturing. Most other Americans are employed in retailing, financial and other professional services, healthcare, and education. What we used to produce ourselves we now import. We "pay" for those imports with dollars yet we lack the industrial capacity to ever redeem them with genuine goods.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67684622
We Will Have Higher Inflation Then in the 70`s

There is no other way for the US but to inflate. It's not a desirable policy, and it has in the end disastrous social consequences. But given that we have a money-printer at the Fed and an Administration that wants to expand the role of government as a percentage, the result will be, unfortunately, inflation.

My view is that, eventually, we will see a much higher inflation rate than in the '70s. In the short term, because of the collapsing asset market and increased savings rate in the US, we will see deflationary pressures. But in the long run, we'll have a much higher inflation rate. That will be negative for US bonds and equities.

Marc Faber
  vrijdag 3 april 2009 @ 19:10:46 #194
250970 Alistair
Falling knife
pi_67684663
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een misverstand vrees ik door mijzelf veroorzaakt! Ik beleg met 20% van mijn vermogen en zal dit maximaal uitbreiden tot 40% van mijn totale 'vermogen'. Mijn huidige portefeuille is dus zeg maar de helft van wat ik totaal in aandelen zal steken. Ik wil daarin maximaal 25 fondsen hebben staan
pi_67685106
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 19:07 schreef edwinh het volgende:
America is De-Industrializing

More Americans now work for government than in manufacturing. Most other Americans are employed in retailing, financial and other professional services, healthcare, and education. What we used to produce ourselves we now import. We "pay" for those imports with dollars yet we lack the industrial capacity to ever redeem them with genuine goods.
Groot probleem inderdaad, en dat is waarom Amerika nog veel dieper weg gaat zinken.

De Amerikaanse consument gaf de afgelopen 3 maanden zelfs meer uit dan in dezelfde periode in 2008. Ik bedoel: wtf is dat? Dat is in short-term leuk voor de economie, maar de Amerikaanse consument heeft 2 opties:

- verder op de pof leven, wat uiteindelijk resulteert in een val van de dollar en een Depressie met hyperinflatie
- beginnen te sparen, met als gevolg een diepere maar kortere recessie

Het hoofdprobleem van de wereldeconomie is nog steeds niet opgelost, en daarom staan we ook nog niet een klein beetje aan het begin van het herstel. De Amerikaanse consument blijft op de pof leven. Of ze dat nu wel of niet doen resulteert in beide gevallen in een grotere recessie.
pi_67686539
Ik vind het nu eigenlijk nog riskanter dan eerst om in de financials te stappen aangezien er nog steeds geen veelbelovende plannen zijn om de banken bij te staan. Tijdens de G20-bijeenkomst is er ook geen woord over gerept. IMO kan dat 2 dingen betekenen. 1) Er gaat binnenkort één grote bank genationaliseerd worden. 2) Kapitaalinjecties in de economie zijn voldoende om banken weer het vertrouwen te geven om krediet te verstrekken.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_67686881
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 20:05 schreef Mendeljev het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk nog riskanter dan eerst om in de financials te stappen aangezien er nog steeds geen veelbelovende plannen zijn om de banken bij te staan. Tijdens de G20-bijeenkomst is er ook geen woord over gerept. IMO kan dat 2 dingen betekenen. 1) Er gaat binnenkort één grote bank genationaliseerd worden. 2) Kapitaalinjecties in de economie zijn voldoende om banken weer het vertrouwen te geven om krediet te verstrekken.
nu dat Mark to Market accounting afgeschaft is kunnen lekker aan window dressing doen, echter ooit moet die handel toch worden afgeboekt.....
pi_67693943
quote:
China’s Stocks to Rally on Economy, JPMorgan, Credit Suisse Say

April 3 (Bloomberg) -- China’s stocks will keep rising as government spending strengthens the economy, JPMorgan Chase & Co. and Credit Suisse Group AG said today, contradicting Morgan Stanley’s call for the “bear-market rally” to fizzle.

The world’s third-biggest economy “bottomed” in the fourth quarter, JPMorgan analysts led by Frank Gong wrote in a note today. “Strong fiscal measures” helped to insulate China from the “weak global economy,” Credit Suisse’s Vincent Chan and Peggy Chan wrote.

The MSCI China Index, measuring mostly Hong Kong-traded Chinese companies, has surged 60 percent from its three-year low in October as the government pledged 4 trillion yuan ($585 billion) to revive the economy. Manufacturing grew in March for the first time in six months, and new bank lending quadrupled in February while vehicle sales rose 25 percent. Urban fixed-asset investment jumped 26.5 percent in the first two months.

Recent data “confirm our view that the Chinese economy had bottomed in the fourth quarter of 2008,” wrote JPMorgan analysts led by Gong in a note today. “We expect continued improvement in China’s domestic demand indicators in coming months.”

The MSCI China gauge rose 5.3 percent yesterday to 43.66 and the Hang Seng China Enterprises Index rallied 6.1 percent to 8,572.20.

“We continue to believe this is a bear market rally to sell into, because equities fundamentals, despite the market’s rally, are continuing to deteriorate,” Morgan Stanley’s China strategist Jerry Lou wrote in a note today. Manufacturing data may extend the current “sentimental rally” in the short term, though a fundamental recovery is not in sight, he said.

Factory Data

The Purchasing Manager’s Index rose to a seasonally adjusted 52.4 in March from 49 in February, the Federation of Logistics and Purchasing said today in Beijing in an e-mailed statement. A reading above 50 indicates an expansion.

Banks extended 1.6 trillion yuan ($234 billion) in new loans last month, more than five times the year-earlier figure, Caijing Magazine reported yesterday, citing an unidentified bank executive.

The rally in the MSCI China Index, a measure of mostly Hong Kong-traded Chinese companies, is “now getting fundamental support” from better-than-expected economic data and government policies, the report by JPMorgan’s Gong said. His team was top- ranked for China research by Institutional Investor last year.

The data should give investors more confidence that the Chinese economy is bottoming, Credit Suisse’s report said, citing “the high faith of Chinese residents in the government’s ability to prevent a hard landing.”

A recovery in growth is a “high certainty” as state- funded infrastructure investment “spills over to the housing and consumption sectors,” the analysts wrote.

Credit Suisse predicts the MSCI China Index will climb 14 percent to 49.8 at year-end, while the Hang Seng China Enterprises Index will surge 24 percent to 10,663.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601080&sid=a1gfGvSIkSRk&refer=asia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')