Neuhquote:Op vrijdag 3 april 2009 01:26 schreef veekeend het volgende:
He congrats man. Wat is nu het plan? Ook dezelfde business in als ik en Drive-r? (en dus geen leven meer hebben?)
quote:Wessanen verwacht belangrijke daling winstgevendheid in KW1
3-4-2009 8:59:00
Wessanen NV (Kon.)
2,58 ( 9:12 ) -0,0900 / -3,37%%
Door Robin van Daalen
Van DOW JONES NIEUWSDIENST
AMSTERDAM (Dow Jones)--Koninklijke Wessanen nv verwacht minder winstgevend te zijn in het eerste kwartaal van 2009. Het concern heeft last van concurrentie bij een aantal merkactiviteiten in Noord-Amerika en Europa, aldus de onderneming vrijdag.
Wessanen verwacht dat de winst voor belasting en rente (EBIT) "belangrijk lager" zal uitkomen dan de EUR12,4 miljoen die in het eerste kwartaal van 2008 werd gerealiseerd.
De omzet zal bij constante wisselkoersen ongeveer gelijk zijn aan die van een jaar eerder.
Het concern spreekt van competitieve marktomstandigheden voor een aantal van onze Noord-Amerikaanse en Europese merkactiviteiten, maar wil desgevraagd niet meer informatie verstrekken.
Bovendien zijn enkele incidentele lasten opgenomen in het resultaat over het eerste kwartaal, aldus de onderneming. De omvang en reden van de lasten wordt niet gegeven.
Wessanen sloot donderdag op EUR2,67.
quote:Het aantal bedrijven dat in het eerste kwartaal van dit jaar moest stoppen is met ruim 40% gestegen.
ZZP'ers
Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Graydon. Het gaat vooral om kleine bedrijven. Ruim één derde van de faillisementen is van zelfstandige ondernemers die geen personeel hebben.
Noord Brabant
In totaal zijn de eerste maanden van dit jaar ruim 2200 bedrijven over de kop gegaan. Het eerste kwartaal van vorig jaar waren dat er maar iets meer dan 1500. Absoluut gezien gingen dit kwartaal in Zuid holland het meeste bedrijven op de fles: 388. In Noord-Holland steeg het aantal van 275 naar 382. In Noord-Brabant ging de stijging het hardst, van 199 naar maar liefst 363.
65.000 banen
Faillisementsonderzoeker Graydon verwacht dat de stijging over het hele jaar op zo'n 60% uitkomt. Dat betekent dat er 11.000 bedrijven verdwijnen, en waarschijnlijk 65.000 banen verloren gaan.
Ze voorspellen een EBIT verlaging (12-20%)prognose obv van de schaal van Mock. Maar deze is niet gebruikt. Volgens mij een ernstige communicatiefout, die waarschijnlijk in een nieuw persbericht hersteld gaat worden.quote:
Hij moet omlaag, met m'n shortsquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:40 schreef Anoniemos het volgende:
Wat is er aan de hand met Arcelor??? Na gisteren 15% (bijna) gehaald te hebben vandaag keihard weer 2% erbij bij een verder toch vooral negatieve beurs. Erg vreemd.
WW cijfers VSquote:Op vrijdag 3 april 2009 09:59 schreef Lemans24 het volgende:![]()
komt er nog nieuws dat voor wat actie kan zorgen?
Olie duurder, commodities duurder, meer huizen verkochtquote:Op vrijdag 3 april 2009 10:43 schreef One_conundrum het volgende:
hoe kan het nou weer dat Akzo in eens zo'n grote stap maakt
233 bedoel je?quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:51 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Damned! Me SS230 zijn denk geklapt nu...
edit 233 bdoel ik..
Sja, zo ken ik er nog wel meer, ik had toen Arcelor zo vet werd afgestrat op 12.66 gekocht en zo rond de 15 euro nog wat verkocht.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:59 schreef Lemans24 het volgende:
OMG, had niet verwacht dat AirFrance-KLM nog zo zou doorstomen naar boven. 7 was mooi en volgens verwachting, 7.8 is wel erg hoog ineens.
HAD ik die maar wat langer gehouden.
inderdaad arcelorquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:01 schreef Sloggi het volgende:
Arcelor![]()
Op financiële instellingen mag je geen sprinters shorten hè?
nee, daar kijk ik alleen iedere juni naarquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:18 schreef One_conundrum het volgende:
Haha, heb je daar, behalve dat je fanboy bent, ook nog een positie in?![]()
Ik heb ze nog steedsquote:Op vrijdag 3 april 2009 11:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sja, zo ken ik er nog wel meer, ik had toen Arcelor zo vet werd afgestrat op 12.66 gekocht en zo rond de 15 euro nog wat verkocht.![]()
Winst is winst zullen we maar zeggen.
quote:Op vrijdag 3 april 2009 11:51 schreef UncleSam het volgende:
Ik zei jullie toch dat KLM ging stijgen.
nieuwe kopen dan, als je een daling verwachtquote:Op vrijdag 3 april 2009 12:46 schreef Rijk_zonder_werken het volgende:
Als de boel nou in het rood eindigt vandaag dan vind ik dit niet leuk nu mijn Sprinters zijn ontploffert...
jah had ik mijn MT call 15.00 apr gehad.......quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:05 schreef foetre het volgende:
PFFFFF klm verkocht met 7.20.Had nu paar 100 euro meer gehad als ik ze had gehouden.
die is ook heel zuur idd. Hoeveel had je ervanquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:13 schreef edwinh het volgende:
[..]
jah had ik mijn MT call 15.00 apr gehad.......
pff 10 optie contractenquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:17 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
die is ook heel zuur idd. Hoeveel had je ervan
hou op man, ik heb het nog effe na gekeken maar het waren zelfs Calls 14.00 A 1.05 zijn nu 5.05 daar gaat 4000 euroquote:Op vrijdag 3 april 2009 13:17 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
die is ook heel zuur idd. Hoeveel had je ervan
quote:Topman Hakan Samuelsson van het Duitse vrachtwagen- en industrieconcern MAN ziet geen spoedig herstel op de truckmarkt.
Erg zwakke markt
'De vrachtwagenmarkt is momenteel erg zwak met duidelijk lagere volumes. We zien voorlopig geen verandering van de trend', aldus Samuelsson vrijdag op de aandeelhoudersvergadering van MAN in München.
60% minder orders
De op twee na grootste truckfabrikant van Europa ontving in de laatste drie maanden van 2008 ruim 60% minder orders voor nieuwe vrachtwagens. MAN vreest dat de orderontvangst in de eerste helft van dit jaar met 50% kan dalen. Om de crisis te doorstaan, legde MAN de productie in de eerste helft van het jaar in verschillende Duitse fabrieken voor zeventig dagen stil.
Turbomachines
MAN vestigt zijn hoop op de verkoop van turbomachines en dieselmotoren. Daarvan blijven de orders stabiel, aldus Samuelsson. MAN verwacht dat dit zal bijdragen aan een stijging van de winst en omzet dit jaar.
http://www.beursgorilla.nl/nieuws-item.asp?story_ID=506274quote:Europese aandelenmarkten openen lager 09:18 3-4-2009
AMSTERDAM (AFN) - De Europese aandelenmarkten zijn vrijdag lager geopend. Na enkele dagen van fikse stijgingen waren beleggers terughoudend. Alle ogen zijn gericht op een belangrijk Amerikaanse werkloosheidscijfer dat later op de dag wordt gepubliceerd.
De AEX-index stond kort na opening 1,54 punten, of 0,7 procent, lager op 230,51 punten. De MidKap-index daalde 0,3 procent tot 312,66 punten. De beurzen van Londen, Parijs en Frankfurt verloren 0,5 tot 0,8 procent.
Is hij niet 1 der weinigen die dat nog roepen na dat men ernstig positief is geworden vorige week?quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:48 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)_zeijl.avi_plain.xml
Corné van Zeijl: Typische bearmarktrally
14:30quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:57 schreef edikt het volgende:
[..]
http://www.beursgorilla.nl/nieuws-item.asp?story_ID=506274
Hoe laat wordt dit cijfer bekend gemaakt, waar kan ik dat vinden en wanneer valt dat cijfer mee of tegen?
Als m'n tante een lul had gehad was ze m'n oom geweest.quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:05 schreef foetre het volgende:
PFFFFF klm verkocht met 7.20.Had nu paar 100 euro meer gehad als ik ze had gehouden.
Non-Farm Employment Change & Unemployment Ratequote:Op vrijdag 3 april 2009 14:00 schreef edikt het volgende:
wlke van die indicators is het bij die link die je gaf?![]()
quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Als m'n tante een lul had gehad was ze m'n oom geweest.
Je bent dan heel iets te laat, aangezien de profs wss de cijfers al eerder binnenkrijgen. Maar je kan dan natuurlijk wel een goede winst pakken op je shortsquote:Op vrijdag 3 april 2009 14:05 schreef edikt het volgende:
tnxx chief als da tcijfer tegenvalt is het wel aan te raden om wat shorts aex in te slaan en de us futures een beetje in de gaten te houden neem ik aan?
quote:Minister Cramer (Ruimte en Milieu) heeft met de RAI Vereniging, BOVAG en AutoRecycling Nederland (ARN) een akkoord bereikt over een sloopregeling voor oude auto’s. Gemikt wordt op het slopen van 100.000 oude (bedrijfs)auto's.
Auto's en bestelauto's
Bezitters van een oude personenauto krijgen 750 of 1000 euro als zij hun oude auto laten slopen en inruilen voor een nieuwere auto.
Voor oude bestelauto’s geldt een premie van 1000 of 1750 euro. De regeling gaat zo snel mogelijk van start en eindigt als het budget op is. Vanaf volgende week is voor de consument de website www.nationalesloopregeling.nl in de lucht voor meer informatie.
Tevreden en verheugd
Minister Cramer is tevreden over de sloopregeling; “deze schone-luchtpremie is goed nieuws voor zowel de economie als het milieu. Mensen kunnen nu hun oude vervuilende auto’s met een extra vergoeding inruilen voor een schoner model. Dit zorgt voor gezondere lucht in ons land”
"De branche is verheugd dat het kabinet de sloopregeling zo snel heeft gerealiseerd", reageert Peter Janssen, directeur RAI Vereniging, mede namens BOVAG en ARN. "Het is een goede regeling, waarvoor de beschikbare middelen weliswaar lager zijn dan door ons gevraagd, maar met de toezegging dat het bedrag bij succes zal worden verhoogd."
100.000 oude auto's
Het Rijk stelt 65 miljoen euro beschikbaar voor de regeling. De autobranche draagt bij de start 20 miljoen euro bij uit het fonds van ARN. Daarnaast heeft de autobranche nog 10 miljoen euro gereserveerd. De verwachting is dat door de sloopregeling zo’n 100.000 oude vervuilende auto’s en bestelauto’s worden ingeruild voor een nieuwer en vooral schoner voertuig. De nadruk ligt daarbij op het terugdringen van de uitstoot van fijn stof en stikstofoxiden, terugdringen van de uitstoot van het broeikasgas CO2 is hierbij niet aan de orde.
Ja het is kut dat ik (nog) geen 2 schermen heb best irri switchen tussen browser en trade programma maar als je de volumes van futures en de sprinters een beetje in de gaten houd kan je denk ik wel nattigheid voelen lijkt mij...quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:08 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Je bent dan heel iets te laat, aangezien de profs wss de cijfers al eerder binnenkrijgen. Maar je kan dan natuurlijk wel een goede winst pakken op je shorts.
Het snelst is om shorts aan te schaffen om 14:29, als je een tegenvallend cijfer verwacht. Zo ben je de grote golf voor en heb je meer kans dat Binck/Alex je order op tijd kan verwerken.
An sich niet. Dat zijn mensen die gokken op een bepaalde richting van de cijfers. Niet meer, niet minder. Pas om 14:30 worden de volumes indicatief.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:15 schreef edikt het volgende:
[..]
Ja het is kut dat ik (nog) geen 2 schermen heb best irri switchen tussen browser en trade programma maar als je de volumes van futures en de sprinters een beetje in de gaten houd kan je denk ik wel nattigheid voelen lijkt mij...
Ga ik van uit, maar dat kan Sitting_Elfling beter aangeven.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:20 schreef edikt het volgende:
OKee maar je zei net dat de pro's het net iets eerder zien. Die maken dan gebruik van streaming nieuwskanalen zeker waarmee ze dat net iets sneller zien dan anderen.
KPN, Unilever, Shell en Ahold zijn zwaargewichten en staan in de min.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:55 schreef foetre het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel stijgers in dikke % zijn en waarom die AEX toch rood is nu?
Er moet hier nog wel ergens een lijstje te vinden zijn met de percentages wat betreft gewicht van de AEX. Zo trekken 5 aandelen meer dan 50% van de beurs in beweging. Altijd handig om bij te houden, ( sowieso voor mensen die dagelijkse sprinters trekken op de aex )quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:55 schreef foetre het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom er zoveel stijgers in dikke % zijn en waarom die AEX toch rood is nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |