Ja maar Mario verbetert zich en blijft opzich hetzelfde terwijl ze bij Sonic allemaal stomme dingen uithalen.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:56 schreef Seneca het volgende:
Het probleem van dit soort games is dat alles tegenwoordig maar in 3D moet, of dat de gameplay nu wel of niet ten goede komt. Worms had datzelfde probleem, Mario imho ook.
Nee, dan Mario die in een vliegende bever verandertquote:Op woensdag 1 april 2009 22:58 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Ja maar Mario verbetert zich en blijft opzich hetzelfde terwijl ze bij Sonic allemaal stomme dingen uithalen.
Een nieuwe speelbaar personage hier.. Sonic die in een weerwolf veranderd daar. Waarom toch
Het zou helaas ook niks opbrengen. Dat doen die 3D games al niet tot nauwelijks, dus waarom zou je als game co dan nog?quote:Op woensdag 1 april 2009 23:00 schreef Metal_Mart het volgende:
Juist. Stel je nou toch eens voor dat er met de mogelijkheden van nu een platformgame in 2d gemaakt zou worden, zonder die onnodige 3d. Dat zou zo veel geheugen schelen en zou het ongelooflijk oogstrelend maken. Maar helaas, het moet allemaal 3d.
Mario paper op de wii is toch 2D?quote:Op woensdag 1 april 2009 23:00 schreef Metal_Mart het volgende:
Juist. Stel je nou toch eens voor dat er met de mogelijkheden van nu een platformgame in 2d gemaakt zou worden, zonder die onnodige 3d. Dat zou zo veel geheugen schelen en zou het ongelooflijk oogstrelend maken. Maar helaas, het moet allemaal 3d.
Nee, inderdaad. Mario 64 was een commercieel dieptepunt, Mario Galaxy was een misbaksel en dan beginnen we niet eens over de driehonderd zijpaden van die besnorde dikzak, die Nintendo níets hebben opgeleverd.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:01 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het zou helaas ook niks opbrengen. Dat doen die 3D games al niet tot nauwelijks, dus waarom zou je als game co dan nog?
Akkoord, maar Nintendo is wat mij betreft al jaren de uitzondering op de regel. Ook met de Wii zie je nu dat ze een briljante marketingtactiek hebben gebruikt door zich meer te richten op gameplay, en tov de andere consoles, veel minder op graphics.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:08 schreef Nosh het volgende:
[..]
Nee, inderdaad. Mario 64 was een commercieel dieptepunt, Mario Galaxy was een misbaksel en dan beginnen we niet eens over de driehonderd zijpaden van die besnorde dikzak, die Nintendo níets hebben opgeleverd..
quote:Fable was a commercial success upon release, selling 375,000 copies in North America during its first week,[35] and 600,000 copies in the first month.[36] The game sold more than two million units by late 2006
En wat waren de ontwikkelkosten?quote:
Ik heb hier wat boeken over game development. Er zijn hele hoofdstukken gewijd aan het creeren van realistische atmosferische effecten dmv particle systems. Nu vraag ik je: who the fuck cares about dat soort dingen? Je kijkt er hoogstens 5 minuten naar, maar er gaat wel weken, zo niet maanden ontwikkeltijd in zitten.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.
Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.quote:
Een van de vetste games in dat genre dat ik heb gespeeld was Golden Sun. Volledig 2Dquote:Op woensdag 1 april 2009 23:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.
Een spel dat verkooprecords breekt geen 'blockbuster' noemen is echter een beetje misplaatst. Neemt niet weg dat het spel zelf imo niet veel meer deed dan zat andere spellen toen al gedaan hadden, maar dat terzijde. Ook in dit soort spellen is 3D niet misplaatst, anders moeten we het hiermee doen:
[ afbeelding ]
Mijn punt is dat ontwikkelkosten zo hoog zijn dat je zelfs bij deze verkoopaantallen nog maar net boven je kosten uitkomt. Vanuit een commercieel perspectief is dat dus niet erg interessant.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
Hoog, uiteraard. Zoals bij de meeste triple-A spellen momenteel. Productieteam van 70 man, en alles.
Een spel dat verkooprecords breekt geen 'blockbuster' noemen is echter een beetje misplaatst. Neemt niet weg dat het spel zelf imo niet veel meer deed dan zat andere spellen toen al gedaan hadden, maar dat terzijde. Ook in dit soort spellen is 3D niet misplaatst, anders moeten we het hiermee doen:
Ben zelf ook afgehaakt bij deze generatie, omdat ik simpelweg niet zit te wachten op de zoveelste shooter in een bruin-grijze omgeving, met stereotype anabolensoldaten als 'helden'. Dat je dan toevallig de zweetdruppels kan tellen doet daar weinig aan af.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:17 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik heb hier wat boeken over game development. Er zijn hele hoofdstukken gewijd aan het creeren van realistische atmosferische effecten dmv particle systems. Nu vraag ik je: who the fuck cares about dat soort dingen? Je kijkt er hoogstens 5 minuten naar, maar er gaat wel weken, zo niet maanden ontwikkeltijd in zitten.
Dat spel stak dan ook bijzonder goed in elkaar. En dat is mijn punt, een goed verhaal neerzetten staat volledig los van 2D of 3D, het is niets meer dan weten wat men wil, en dat op de best mogelijke manier geven.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een van de vetste games in dat genre dat ik heb gespeeld was Golden Sun. Volledig 2D
Ik zou zelf al die processing power nog wel eens willen inzetten om de ultieme simulatiegame te bouwen. Een soort van real-time civilization, maar dan met echte steden, a la sim city. En dan gewoon volledig 2D met isometrisch perspectief, Denk aan dit soort dingen:quote:Op woensdag 1 april 2009 23:21 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ben zelf ook afgehaakt bij deze generatie, omdat ik simpelweg niet zit te wachten op de zoveelste shooter in een bruin-grijze omgeving, met stereotype anabolensoldaten als 'helden'. Dat je dan toevallig de zweetdruppels kan tellen doet daar weinig aan af.
Wel denk ik dat de huidige technologie, mits functioneel toegepast, de gameplay ten goede kan komen. Kijk maar naar de Wii. Op enkele uitzonderingen na is Nintendo daarvoor alwéér de enige die raad weet met de mogelijkheden, de rest komt niet veel verder dan veredelde minigame-verzamelingen of ports.
Civilization 4 werd bij een bepaalde grootte al redelijk onspeelbaar, maar hey. Ik ben vóór.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:24 schreef Seneca het volgende:
[..]
Ik zou zelf al die processing power nog wel eens willen inzetten om de ultieme simulatiegame te bouwen. Een soort van real-time civilization, maar dan met echte steden, a la sim city. En dan gewoon volledig 2D met isometrisch perspectief, Denk aan dit soort dingen:
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens. Maar dan moeten ze nog wel wat van die kut camera standen doen.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.
Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
ik hoop nog steeds op de terugkeer van donkey kong country. heb de N64 versie nooit gespeeld, maar die halve gare youtube filmpjes zeggen genoeg. die eerste 3 delen waren echt super gaaf, verschillend maar allemaal cool.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.
Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Niet echt goede ouwe tijd, dat.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:54 schreef Doopy-X- het volgende:
Voor de goede ouwe tijd: http://www.flashgames247.com/play/205.html
Het lijkt mij dus geweldig om dat als volgt te combineren: je bouwt steden zoals in simcity, met transport netwerken zoals in transport tycoon, een resource model zoals in settlers, en een gevechtssysteem zoals in command & conquer. Voeg daaraantoe een AI die een of meer van deze taken van je kan overnemen, mocht je dat willen, of de mogelijkheid om met meerdere spelers te spelen, waarbij een speler de transportnetwerken regelt, een ander de legers bestuurd, weer een ander de gebouwen neerzet, etc. en je hebt volgens mij een erg vette game te pakkenquote:Op woensdag 1 april 2009 23:30 schreef Metal_Mart het volgende:
Ik zou ooit wel een nieuwe Transport Tycoon willen. Dat spel heb ik helemaal kapot gespeeld. Gewoon bouwen met de oude aanblik (en dezelfde simpele bouwtechniek), en dat je dan door je eigen wereld heen kunt rijden of vliegen.
Micromanagementquote:Op woensdag 1 april 2009 23:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het lijkt mij dus geweldig om dat als volgt te combineren: je bouwt steden zoals in simcity, met transport netwerken zoals in transport tycoon, een resource model zoals in settlers, en een gevechtssysteem zoals in command & conquer. Voeg daaraantoe een AI die een of meer van deze taken van je kan overnemen, mocht je dat willen, of de mogelijkheid om met meerdere spelers te spelen, waarbij een speler de transportnetwerken regelt, een ander de legers bestuurd, weer een ander de gebouwen neerzet, etc. en je hebt volgens mij een erg vette game te pakken
Vermoedelijk redelijk zwaar, maar sounds good.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het lijkt mij dus geweldig om dat als volgt te combineren: je bouwt steden zoals in simcity, met transport netwerken zoals in transport tycoon, een resource model zoals in settlers, en een gevechtssysteem zoals in command & conquer. Voeg daaraantoe een AI die een of meer van deze taken van je kan overnemen, mocht je dat willen, of de mogelijkheid om met meerdere spelers te spelen, waarbij een speler de transportnetwerken regelt, een ander de legers bestuurd, weer een ander de gebouwen neerzet, etc. en je hebt volgens mij een erg vette game te pakken
Oh well, it's just a dream. De skills heb ik wel in huis (programmeer al jaren in C/C++, op verschillende platforms, en in combinatie met verschillende graphics API's), maar ik maak me geen illusies over de complexiteit van een game zoals deze. Commercieel is het volgens mij bijna niet haalbaar om dit interessant te maken.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:39 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Vermoedelijk redelijk zwaar, maar sounds good.
Deze jongen heeft er verstand van.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.
Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Vergeet de ringen nietquote:Op woensdag 1 april 2009 23:15 schreef Nosh het volgende:
3D is het probleem niet, ontwikkelaars die denken dat mensen zitten te wachten op afleidende shit wel.
Geen neger-egels, zwaarden, weerwolven of pistolen, maar gewoon een Sonic die z'n muil houdt en als een halve tamme door een level rent. Een level dat bestaat uit groene heuvels, loopings en bizarre sprongen. Dát is wat mensen willen. 3D of 2D.
Vet idee!quote:Op woensdag 1 april 2009 23:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Oh well, it's just a dream. De skills heb ik wel in huis (programmeer al jaren in C/C++, op verschillende platforms, en in combinatie met verschillende graphics API's), maar ik maak me geen illusies over de complexiteit van een game zoals deze. Commercieel is het volgens mij bijna niet haalbaar om dit interessant te maken.
Overigens lijkt het me wel vet om de mogelijkheden van zo'n game te bespreken. Zou er interesse zijn in zo'n topic? Zonder gelijk als de nieuwe Roelof Kremer te worden aangemerkt?
beidequote:Op woensdag 1 april 2009 22:52 schreef vogeltjesdans het volgende:
Anaal of oraal?
Hahaha inderdaad Roelof Kremerquote:Op woensdag 1 april 2009 23:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Oh well, it's just a dream. De skills heb ik wel in huis (programmeer al jaren in C/C++, op verschillende platforms, en in combinatie met verschillende graphics API's), maar ik maak me geen illusies over de complexiteit van een game zoals deze. Commercieel is het volgens mij bijna niet haalbaar om dit interessant te maken.
Overigens lijkt het me wel vet om de mogelijkheden van zo'n game te bespreken. Zou er interesse zijn in zo'n topic? Zonder gelijk als de nieuwe Roelof Kremer te worden aangemerkt?
AMEN AMEN AMENquote:Op woensdag 1 april 2009 23:19 schreef Seneca het volgende:
[..]
Een van de vetste games in dat genre dat ik heb gespeeld was Golden Sun. Volledig 2D
Je vergeet ringen hosselenquote:Op donderdag 2 april 2009 16:41 schreef Nikmans het volgende:
Wat is met sonic gebeurd?
Simpel, hij kreeg zijn eigen animé/manga en dan gaat het al snel berafwaarts, opeens moet alles dramatisch zijn, komen er tig miljard personages bij etc terwijl we gewoon willen RENNEN EN ROLLEN DOOR LOOPINGS EN OVER SPIKES SPRINGENver-animé-satie van sonic
quote:
QFT.quote:Op donderdag 2 april 2009 08:05 schreef jagga het volgende:
Ook een van de redenen waarom ik een groot fan ben van Blizzard.
Kijk naar diablo, diablo2 + LOD.
Ik bedoel de graphics zijn nou niet echt spectaculair te noemen, en toch vandaag de dag wordt deze game helemaal kapot gespeeld. Waarom?
Omdat de gameplay enorm goed in elkaar steekt, en dat is voor mij altijd een groot pluspunt.
Een schitterend uitziende game is wel leuk, maar als de gameplay rammelt aan alle kanten, gooi je het na een x aantal uur ook aan de kant om het vervolgens nooit meer aan te raken.
Het is alleen jammer dat de gamesindustrie de nadruk legt op graphics ipv gameplay tegenwoordig.
Stuk voor stuk top games.quote:Op vrijdag 3 april 2009 10:51 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |