abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67623082
Ik ben dus per 1 april officieel werkloos. Nu druk aan het solliciteren maar het vlot niet erg. Genoeg gesprekken, maar vis telkens achter het net. Logisch, er is nu keuze genoeg voor werkgevers.
Enfin, ik heb op voorhand WW aangevraagd op 19 februari. Eind februari bij het CWI geweest en de vorderingen tot dan toe laten zien. Ik hoor daar dat ik goed bezig ben en vraag nog of ik iets moet laten zien van contract, beeindiging of loonstroken (had alles bij me).
Hoefde niet want dat zou het UWV wel vragen, als het nodig was.

Uiteindelijk word ik 20 maart gebeld door het UWV dat ze papieren nodig hebben:
- Contract
- Beeindigingsovereenkomst
- Loonstroken maart 2008 t/m maart 2009
23 maart ontvang ik dan eindelijk de antwoordenvelop maar ik wist 20 maart al dat ik nog geen loonstrook had van maart 2009, die komt meestal 28-29ste vd maand. Blijkt er ook een probleem te zijn met de salarisberekening en alles van 2009 moet opnieuw.
Ergo, ik heb alles behalve loonstrook maart 2009 opgestuurd, briefje erbij dat ik een scan van de loonstrook nog zal mailen.
Vandaag is het 1 april, nog steeds geen loonstrook. Loopt mijn uitkering nu gevaar of wordt die vertraagd???

Tot overmaat van ramp zegt mijn vriendin (ik was op soll. gesprek en pas om 17:50 thuis): "Er heeft nog iemand gebeld van het RDW ofzo". Ik zeg: "Okee, wie belde er en heb je het nummer"
Heeft die TRUT NIKS opgeschreven. Ik was WOEST en heb d'r een partij uitgescholden. Ze heeft een nummer gezien dat met 046 begint en het enige nummer dat rond die tijd heeft gebeld (modem log) is het niet geweest (terug gebeld en gevraagd).
Nou weet ik dus niet of het UWV (lijkt wel wat op RDW) heeft gebeld en ik vraag me af of het UWV met een zichtbaar nummer belt.
Owww, dat moest er even uit. Wie haalt het in z'n hoofd om niks te vragen als er iemand belt. Er werd gevraagd of ik thuis was, niet dus, zegt ze doodleuk: "hij belt je wel terug" en hangt op.
Geen idee wie het geweest is, de modemlog laat niks zien.
Kan UWV Heerlen gebeld hebben met zichtbaar nummer?
  woensdag 1 april 2009 @ 19:46:51 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67623207
tvp
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67623279
Grappig, straks ben je werk- en vriendinloos
  woensdag 1 april 2009 @ 19:49:40 #4
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67623324
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:48 schreef DJKoster het volgende:
lol!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 1 april 2009 @ 19:53:37 #6
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_67623470
lol, beetje lopen afreageren op je vriendin
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_67623574
Dat die vriendin dat doet zeg. Echt niet normaal. Ik zou dr echt helemaal in elkaar hoeken.

Geen nummer opschrijven en ook niet eens weten wie er precies gebeld heeft.

pi_67623588
Ik weet waar 046 thuishoort, maar evengoed bedankt.
Vriendinloos kan me nu even HELEMAAL NIKS schelen. Wat voor kalf ben je als je nog niet eens fatsoenlijk een telefoontje aan kunt nemen?
Normaal gesproken zal het me jeuken, bellen wel terug als het belangrijk is. Nu zit ik in de shit omdat ik van anderen afhankelijk ben.
pi_67624211
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:57 schreef Osramp het volgende:
Ik weet waar 046 thuishoort, maar evengoed bedankt.
Vriendinloos kan me nu even HELEMAAL NIKS schelen. Wat voor kalf ben je als je nog niet eens fatsoenlijk een telefoontje aan kunt nemen?
Normaal gesproken zal het me jeuken, bellen wel terug als het belangrijk is. Nu zit ik in de shit omdat ik van anderen afhankelijk ben.

Soort zoekt soort, zullen we maar zeggen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67624213
alsj e nou eens eerst afvraagt waarom nou precies jij bent ontslagen en niet je collega?

Daarnaast een meis uitschelden voor alles en nog wat en nog eens op fok kalf noemen is geen meis waard,

te triest voor woorden.
pi_67624608
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:17 schreef linqx het volgende:
alsj e nou eens eerst afvraagt waarom nou precies jij bent ontslagen en niet je collega?
Simpel, laatste in dienst, goedkoopste om te ontslaan. Maar er zijn er met mij nog 2 uit gegaan, wat er overblijft is er 12+ jaar bij. Te kostbaar om weg te sturen.
quote:
Daarnaast een meis uitschelden voor alles en nog wat en nog eens op fok kalf noemen is geen meis waard,
Hebben? Af te halen in Maastricht.
Nee, maar hoe lastig is het om even GOED te luisteren, desnoods nogmaals te vragen, wie er opbelt? Hoeveel moeite kost dat? Of is het normaal dat ik van iedereen maar moet weten of hij me gebeld heeft.
quote:
te triest voor woorden.
Ruilen? Eens kijken hoe jij zou reageren.

Maar genoeg offtopic nu, KLB is een paar deuren verder.

Terug naar de vraag: Ik mis 1 loonstrook, zonder dat ik daar wat aan kan doen. Laat het UWV de hele aanvraag liggen of beginnen ze er toch gewoon aan in afwachting van dat ene briefje?
  woensdag 1 april 2009 @ 20:30:56 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_67624676
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:48 schreef DJKoster het volgende:
Als je toch ergens op moet bezuinigen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_67624748
Het is geen slimme actie van je vriendin moet ik toegeven, maar om iemand op deze manier voor kalf uit te maken is niet echt tactvol.
Wat dacht je ervan om morgen gewoon het UWV te bellen met de vraag of ze gisteren hebben gebeld?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_67624935
Waarom ben je zo dom die eppo's je huistelefoonnumer te geven? Geef ze gewoon je mobiele nummer dan ben je niet afhankelijk van de hersencapaciteit van je vriendin.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 april 2009 @ 20:38:25 #15
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67624947
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:28 schreef Osramp het volgende:

[..]

Simpel, laatste in dienst, goedkoopste om te ontslaan. Maar er zijn er met mij nog 2 uit gegaan, wat er overblijft is er 12+ jaar bij. Te kostbaar om weg te sturen.
[..]

Nee, maar hoe lastig is het om even GOED te luisteren, desnoods nogmaals te vragen, wie er opbelt? Hoeveel moeite kost dat? Of is het normaal dat ik van iedereen maar moet weten of hij me gebeld heeft.
[..]

Ruilen? Eens kijken hoe jij zou reageren.

Maar genoeg offtopic nu, KLB is een paar deuren verder.

Terug naar de vraag: Ik mis 1 loonstrook, zonder dat ik daar wat aan kan doen. Laat het UWV de hele aanvraag liggen of beginnen ze er toch gewoon aan in afwachting van dat ene briefje?
Het UWV kennende, beginnen ze aan je dossier... Komen tot de conclusie dat er een loonstrook mist en doen dan niets meer totdat de loonstrook er is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_67627171
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:32 schreef dahei het volgende:
Het is geen slimme actie van je vriendin moet ik toegeven, maar om iemand op deze manier voor kalf uit te maken is niet echt tactvol.
Wat dacht je ervan om morgen gewoon het UWV te bellen met de vraag of ze gisteren hebben gebeld?
Ga ik ook doen, ik moet ze sowieso bellen hoe het met mijn uitkering zit. Ik ben tenslotte degene die zijn afspraken niet nakomt, vanuit hun standpunt gezien dan.
pi_67627230
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom ben je zo dom die eppo's je huistelefoonnumer te geven? Geef ze gewoon je mobiele nummer dan ben je niet afhankelijk van de hersencapaciteit van je vriendin.
Ik geef altijd beide nummers, meestal ben ik gewoon thuis.
Maar ik moet toch kunnen verwachten dat als een ander mijn gesprekken aanneemt dat er even wordt gevraagd waar het over gaat en met wie/welk bedrijf we het genoegen hebben?
  woensdag 1 april 2009 @ 21:41:50 #18
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_67627337
Hmz dat is wel zuur ja. Ik zou flink pushen bij je ex-werkgever voor dat loonstrookje.
  woensdag 1 april 2009 @ 21:46:27 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_67627490
Zo to zien zit dat modemlog de TS enorm hoog.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_67627563
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:41 schreef Erasmo het volgende:
Hmz dat is wel zuur ja. Ik zou flink pushen bij je ex-werkgever voor dat loonstrookje.
Ben ik ook mee bezig. Morgen ben ik in de buurt en desnoods ga ik het loonstrookje halen als het nog niet op de post zit. Op zich staan we op goede voet. Het bedrijf kan er ook niks aan doen dat de economie in het slop zit.
En dat ik ontslagen ben, tja, ik was een van de laatsten binnen. En de drie laatsten zijn weg moeten gaan. De langste in dienst die weg moest was bijna 3 jaar in dienst. Dan komt een heel groot gat en degene die dan het kortste in dienst was, is dik 12 jaar bij het bedrijf. Da's duur om zo iemand te ontslaan.
Ik heb ook een mooi getuigschrift dat ik een goeie werknemer ben en de schuld niet bij mij ligt.
pi_67627653
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:46 schreef Nembrionic het volgende:
Zo to zien zit dat modemlog de TS enorm hoog.
Behoorlijk. Ik heb de provider gebeld om te vragen of zij iets meer konden zien, maar verwezen met door naar het modem. Daar had ik al gekeken, maar het enige nummer dat het kon zijn heb ik gebeld en die heeft mijn vriendin niet gesproken.
Het domme is dat er niks in de log staat en ze zich niet kan herinneren met wie ze gesproken heeft.
  woensdag 1 april 2009 @ 21:53:11 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_67627805
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:50 schreef Osramp het volgende:

[..]

Behoorlijk. Ik heb de provider gebeld om te vragen of zij iets meer konden zien, maar verwezen met door naar het modem. Daar had ik al gekeken, maar het enige nummer dat het kon zijn heb ik gebeld en die heeft mijn vriendin niet gesproken.
Het domme is dat er niks in de log staat en ze zich niet kan herinneren met wie ze gesproken heeft.
>>TRU
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_67627876
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:53 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

>>TRU
Och, het is geen slecht mens. Maar dit soort dingen verzieken de sfeer best wel.
Ik hou het er maar op dat ze gedroomd heeft, dat er ws van de week iemand gebeld heeft die iets wilde verkopen. De meest interessante vacatures heb ik per gsm of mail contact mee.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 april 2009 @ 21:55:38 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67627893
Ik snap TS zijn frustratie wel hoor. Ik zou de betweters in dit topic wel eens willen zien als ze zelf hun baan verliezen en vervolgens die muts thuis gewoon het nummer niet noteert. Het zou ook nog eens een potentiele werkgever geweest kunnen zijn.
pi_67628142
Is me dit per ongeluk een KLB topic geworden......
Maar goed, de reactie van sjeen stel ik op prijs (user met inside informatie). Was al bang dat het dat zou worden.
Keert het UWV wel met terugwerkende kracht uit dan? Of is het een geval van "helaas, had je je papieren maar direct moeten sturen". Is ook niet realistisch om een loonstrook van maart uiterlijk 31 maart bij hun te willen hebben. Er zijn bedrijven die de strook pas het begin van de maand sturen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 1 april 2009 @ 22:04:22 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67628233
De uitkering gaat in principe in op het moment dat je werkloos geworden bent. Maar het kan even duren voordat je daadwerkelijk geld gaat ontvangen.
pi_67628477
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:04 schreef Sjeen het volgende:
De uitkering gaat in principe in op het moment dat je werkloos geworden bent. Maar het kan even duren voordat je daadwerkelijk geld gaat ontvangen.
Ah, okee, ik heb nog wel wat lucht om even op te vangen.
pi_67639805
quote:
Op woensdag 1 april 2009 19:43 schreef Osramp het volgende:

Heeft die TRUT NIKS opgeschreven. Ik was WOEST en heb d'r een partij uitgescholden.
LUL, ze had je gelijk onder je kloten moeten schoppen mietje.
Beetje je eigen stommiteiten op je vriendin afschuiven, je bent werkloos, dus als je niet op sollicitatiegesprek ben, heb je buitenshuis niets te zoeken.

Hopelijk krijg je nu strafkorting.
  donderdag 2 april 2009 @ 11:39:38 #29
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67640576
Pfoe ik ben echt een drama met loonstrookjes bewaren (verschillende administraties jeweetz), maar gelukkig had m'n oude werkgever een geweldig systeem van Logica waar ze ze zo tjop 123 uit de printer kwamen vliegen .
Ik zie dat het nu ochtend is en dus heb je vast al met de UWV gebeld .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67642646
quote:
Op donderdag 2 april 2009 11:13 schreef klipper het volgende:

[..]

LUL, ze had je gelijk onder je kloten moeten schoppen mietje.
Beetje je eigen stommiteiten op je vriendin afschuiven, je bent werkloos, dus als je niet op sollicitatiegesprek ben, heb je buitenshuis niets te zoeken.

Hopelijk krijg je nu strafkorting.
Ik WAS op sollicitatiegesprek, verder begrijp ik niet dat ik binnen zou moeten blijven als ik geen werk heb. Het is geweldig weer en de telefoon is nu doorgeschakeld naar mobiel.
Vanochtend een gesprek gehad en net terug, ziet er goed uit (het gesprek was 110km verderop, voordat een blaatschaap hier gaat roepen "nu pas terug").
Ondertussen al weer 1 afspraak voor volgende week staan en 2 nieuwe vacatures liggen die ik ga aanschrijven.
Zeg niet dat ik er niks aan doe om thuis weg te komen. Het UWV vindt 1 sollicitatieactie per week al voldoende, ik niet.

En waar die stommiteit op slaat? Ik kan er niks aan DOEHOEN dat de economie slecht draait en bedrijven mensen moeten ontslaan. Al eens naar het journaal gekeken?
pi_67642856
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:03 schreef Osramp het volgende:

Ik kan er niks aan DOEHOEN dat de economie slecht draait en bedrijven mensen moeten ontslaan. Al eens naar het journaal gekeken?
Je "ex" vriendin wel dan.

En natuurlijk merken wij het dat er recessie is, we hebben het nog nooit zo druk gehad.
  donderdag 2 april 2009 @ 13:12:53 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67642919
je zou bellen met het UWV
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67643280
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:12 schreef Maanvis het volgende:
je zou bellen met het UWV
Inderdaad. Ik heb vanochtend eerst de werkgever gebeld. Loonstroken zat oorspronkelijk een fout in, de nieuwe waren OOK niet correct. Ze kregen pas tussen 11 en 12 de juiste stroken en die krijg ik dan gescand zodat ze naar het UWV kunnen per mail.
Ook even met het UWV contact gehad, dossier staat op compleet met de vermelding dat de loonstrook van Maart wordt nageleverd. Mits vandaag binnen zou het geen probleem moeten zijn.

Nu maar afwachten op de mail met de "missing link"
pi_67643400
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:10 schreef klipper het volgende:

[..]

Je "ex" vriendin wel dan.
Natuurlijk kan zij er evengoed niks aan doen dat de economie slecht draait. Maar dan nog is het niet handig om mij te hinderen ipv te helpen bij het krijgen van een nieuwe baan.
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:10 schreef klipper het volgende:
En natuurlijk merken wij het dat er recessie is, we hebben het nog nooit zo druk gehad.
Daarom heb je de tijd om hier te reageren Trouwens, ik heb een sollicitatie lopen in de verwarmingsbranche, maar dat schiet voor geen meter op! Toen ik eenmaal een afspraak had voor een gesprek, had de directeur die niet in zijn agenda gezet. Kon ik daar anderhalf uur wachten eer hij eens tijd gemaakt had. Da's 4 weken geleden en hij zou met 6 weken een beslissing willen nemen.
pi_67643435
Binnenkort een topic in R&P: Vriendin maakt het uit
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 13:29:15 #36
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67643454
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:28 schreef its_me_ het volgende:
Binnenkort een topic in R&P: Vriendin maakt het uit
waarschijnlijk

TS: Ga anders eerst even uithuilen ergens en kom dat terug met een normale reactie.
pi_67643545
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:28 schreef Osramp het volgende:

[..]

[..]

Heb je een foto?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 april 2009 @ 13:32:13 #38
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67643550
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:29 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

waarschijnlijk

TS: Ga anders eerst even uithuilen ergens en kom dat terug met een normale reactie.
Het is niet normaal om pissed te zijn als dit gebeurt?

Zitten hier allemaal schoolkinderen in het topic ofzo?
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 13:33:12 #39
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67643570
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is niet normaal om pissed te zijn als dit gebeurt?

Zitten hier allemaal schoolkinderen in het topic ofzo?
Oh ja, tuurlijk wel. Maar om nou zo onvolwassen te gaan schelden enzovoorts lijkt mij ook wat overbodig. Daarbij bereikt TS er niets mee.
pi_67643577
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:27 schreef Osramp het volgende:

[..]

Natuurlijk kan zij er evengoed niks aan doen dat de economie slecht draait. Maar dan nog is het niet handig om mij te hinderen ipv te helpen bij het krijgen van een nieuwe baan.
[..]

Daarom heb je de tijd om hier te reageren
Vakantie, weleens van gehoord?, en dat kwam precies goed uit, er begonnen toch 2 nieuwe mensen deze maand.
Nou ja vakantie, klusvakantie meer, voliere's, vijver en tuin (tegelwerk en beplanting), kleine herstel en reparatiewerkzaamheden (smeren scharnieren en sloten, deurschilden vastzetten, kraanrubbers waar nodig vervangen, onderhoud cv en cav-box (centraal afzuig systeem), etc, etc.
pi_67643753
Het feit dat je je alle moeite doet om aan een nieuwe baan te komen en dan te merken dat je wederhelft er best onzorgvuldig mee omgaat is niet prettig. Ik kan me niet voorstellen dat jitzzze en its_me_ dan hun schouders zouden ophalen: "Jij kunt er ook niks aan doen schat".

En met het uiten van je woede bereik je wel dat de scherpe kant eraf is en de ander weet dat hij een fout gemaakt heeft.
pi_67643791
Ik krijg m'n loonstroken digitaal, in PDF. Met mijn opruimdiscipline is dat wel zo fijn.
---
Just one note
Could make me float
Could make me float away
pi_67643792
Het is erg vervelend voor TS dat hij zijn baan kwijt is. Ook is het vervelend dat er wordt gebeld en vervolgens is het niet duidelijk wie er nou eigenljk heeft gebeld. Maar dat is niet zo'n groot probleem. In mijn ogen is het zeker geen aanleiding om je vriendin uit te schelden. Dat vind ik nogal onvolwassen.
De oplossing is simpel. In het geval dat het een belangrijk telefoontje is, dan bellen ze heus wel terug en anders kan de TS zelf nog bellen.
pi_67643806
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:33 schreef klipper het volgende:

[..]

Vakantie, weleens van gehoord?, en dat kwam precies goed uit, er begonnen toch 2 nieuwe mensen deze maand.
Krijg jij zomaar vakantie als het druk is? En nieuwe mensen hoef je niet in te werken?
Misschien kunnen ze ook makkelijk zonder je
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 13:41:24 #45
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67643861
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:38 schreef Osramp het volgende:
Het feit dat je je alle moeite doet om aan een nieuwe baan te komen en dan te merken dat je wederhelft er best onzorgvuldig mee omgaat is niet prettig. Ik kan me niet voorstellen dat jitzzze en its_me_ dan hun schouders zouden ophalen: "Jij kunt er ook niks aan doen schat".

En met het uiten van je woede bereik je wel dat de scherpe kant eraf is en de ander weet dat hij een fout gemaakt heeft.
Nee, ik zou niet zomaar mn schouders ophalen. Maar mijn lieve wederhelft uitschelden e.d. gaat me ook wat ver. Er zijn andere manieren om haar duidelijk te maken dat dat niet zo handig was van haar.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 13:42:24 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67643899
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:39 schreef its_me_ het volgende:
Het is erg vervelend voor TS dat hij zijn baan kwijt is. Ook is het vervelend dat er wordt gebeld en vervolgens is het niet duidelijk wie er nou eigenljk heeft gebeld. Maar dat is niet zo'n groot probleem. In mijn ogen is het zeker geen aanleiding om je vriendin uit te schelden. Dat vind ik nogal onvolwassen.
De oplossing is simpel. In het geval dat het een belangrijk telefoontje is, dan bellen ze heus wel terug en anders kan de TS zelf nog bellen.
Je zou ook je mobiele nummer aan het UWV e.d. kunnen geven, dan kunnen ze in ieder geval je voicemail inspreken.
pi_67644020
Zo, scans zijn binnen en doorgestuurd naar het UWV.
pi_67644036
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:38 schreef Osramp het volgende:

Dat je kwaad bent, is zeer goed te begrijpen, maar niet dat je ze gelijk helemaal overhoopt vloekt, dat getuigt meer van je eigen beperkingen dan van je vindingrijkheid.

Het meeste bereik je nu eenmaal met een goede communicatieve "boosheid", dan met dom gescheld.
In het eerste geval zal ze zich erg schuldig voelen en de volgende keer beter opletten, met het tweede bereik je alleen maar dat je eerder op zoek moet naar een nieuw liefje, en dat zij haar schouders ophaalt en alleen maar denkt lekker puh klootzak.

Je mag alles denken, maar je moet uitkijken met wat je zegt, zeg ik altijd maar.

Denk maar aan de ouder die tegen zijn kind zegt, ik ben niet boos, alleen maar teleurgesteld.
Dat kind heeft er veel meer last van dat het kind wat een paar scheldwoorden naar zijn kop krijgt gesmeten.
pi_67644091
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:39 schreef its_me_ het volgende:
anders kan de TS zelf nog bellen.
Dat zou ik inderdaad kunnen doen. Maar als er geen enkel idee is wie er gebeld heeft, dan is het toch best lastig.
En als ze me graag willen spreken bellen ze zeker nog wel een keer. Maar het aanbod is groot, dus ze pakken net zo makkelijk een ander. Vooral omdat degene die ze hebben gesproken (mijn vriendin dus) gezegd heeft dat ik wel terug zou bellen. Weten wie er gebeld heeft is dan best belangrijk.
pi_67644265
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:39 schreef Osramp het volgende:

[..]

Krijg jij zomaar vakantie als het druk is? En nieuwe mensen hoef je niet in te werken?
Misschien kunnen ze ook makkelijk zonder je
Wat loonkosten betreft zeer zeker.
Maar gelukkig kan ik ook telefonische ondersteuning geven, en op de projecten inloggen, dus ondanks dat ik "vrij" heb, kunnen ze nog altijd een beroep op mij doen.
En daarbij zou het een zeer kwalijke zaak zijn als de zaak geheel afhankelijk van mij zou zijn.
Vrijheid staat hoog in het vaandel, en als er geen monteur is, dan is er altijd nog de fabrikant zelf die je kan inschakelen.

En vrijheid dwing je af door de werkzaamheden die je verricht voor je werkgever, en dat is natuurlijk wederzijds.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 april 2009 @ 13:54:43 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67644269
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:33 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Oh ja, tuurlijk wel. Maar om nou zo onvolwassen te gaan schelden enzovoorts lijkt mij ook wat overbodig. Daarbij bereikt TS er niets mee.
Jullie schelden nooit?
  donderdag 2 april 2009 @ 13:55:31 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67644307
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jullie schelden nooit?
niet op m'n vriendin iig
Een gedicht over Maanvis
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 13:56:52 #53
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67644452
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:46 schreef klipper het volgende:
Je mag alles denken, maar je moet uitkijken met wat je zegt, zeg ik altijd maar.

Denk maar aan de ouder die tegen zijn kind zegt, ik ben niet boos, alleen maar teleurgesteld.
Dat kind heeft er veel meer last van dat het kind wat een paar scheldwoorden naar zijn kop krijgt gesmeten.
In een relatie moet je wat van elkaar kunnen hebben. Normaal gesproken zou ik het ook niet zo'n probleem vinden, degene die iets van mij wil die belt wel terug.
Als je zonder werk zit (althans, ik wel) grijp je elke strohalm aan om aan werk te komen. Een gemist telefoontje dat niet te achterhalen is, is dan behoorlijk frustrerend.
Normaal gesproken kan ik wel rustig vertellen wat me dwars zit, maar elk mens heeft zijn breekpunt.

Goed, genoeg erover, het is WGR, vanavond goedmaaksex en we spreken er niet meer over en richten de blik vooruit
pi_67644509
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:59 schreef Osramp het volgende:

Goed, genoeg erover, het is WGR, vanavond goedmaaksex en we spreken er niet meer over en richten de blik vooruit
Dat mag je hopen, als het al op sex aankomt, dan is het dat je vriendin een strapon gebruikt en je gelijk wat manieren bijbrengt.
pi_67644546
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

niet op m'n vriendin iig
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:56 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nee, niet op elkaar. Maar dat is meer iets voor R&P denk ik.
Dat verandert nog wel als je wat langer bij elkaar bent (wij al ruim 15 jaar en menig dal al overleefd) (dal= overlijden, ernstige ziekten ed. geen relationele problemen).

Goed, genoeg hierover, R&P is ergens anders.
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 14:03:49 #57
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_67644581
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:02 schreef Osramp het volgende:

[..]

[..]

Dat verandert nog wel als je wat langer bij elkaar bent (wij al ruim 15 jaar en menig dal al overleefd) (dal= overlijden, ernstige ziekten ed. geen relationele problemen).
Wat een instelling . Ik mag echt hopen dat het nooit zover komt.
quote:
Goed, genoeg hierover, R&P is ergens anders.
Dat dus.
pi_67644600
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:01 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat mag je hopen, als het al op sex aankomt, dan is het dat je vriendin een strapon gebruikt en je gelijk wat manieren bijbrengt.
Hahahaha, ja dat zou wat zijn. Maar ze is 40cm kleiner dan ik en veel minder sterk, gaat niet lukken. (sorry, vond hem te mooi om te laten liggen)
pi_67645143
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:02 schreef Osramp het volgende:

[..]

[..]

Zwak argument zeg, dan zou het juist beter moeten gaan, wij zijn al veel langer bij elkaar.
Mijn ervaring is juist dat het beter gaat naar mate je langer bij elkaar bent.
pi_67645399
Wat een tent is dat UWV zeg.
Eerst wordt er gevraagd om alles op te sturen en wordt de voorkeur uitgesproken voor scans. Da's te lastig omdat mijn scanner stuk is, maar opsturen mag ook.
En nou stuur ik het digitaal en komt de mail terug: adres onbekend. UWV weer gebeld, hebben geen ander adres dan dit. Handig.
Of ik het dan toch kan opsturen met de post........

Edit: Echt ongelofelijk. Het adres dat ik moet gebruiken is "wwheerlencleamgroep1@uwv.nl". De eerste medewerker die ik spreek, vindt het net als ik een vreemd adres maar moet wel kloppen volgens haar. Goed, verzonden dus maar komt terug met foutmelding (2x).
Ik het net op de gok nog een geprobeerd (brief gaat dadelijk op de bus) met ipv cleam claim ingevuld en ik ontvang net de bevestiging.
Maar aan de telefoon wist niemand een correct adres. Die brief stuur ik evengoed op (twee keer genaaid houdt beter).

[ Bericht 41% gewijzigd door Osramp op 02-04-2009 14:46:16 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 april 2009 @ 15:56:41 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67648127
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

niet op m'n vriendin iig
Je hebt nog nooit trut tegen d'r gezegd als ze je favoriete trui in de was verneukt heeft, of je seizoenskaart in de was meegedraait heeft of je laptop van de tafel heeft laten stuiteren ofzo?
pi_67648174
Ben je je sores van de afgelopen week aan het spuien, Swets?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 2 april 2009 @ 16:00:14 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67648217
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit trut tegen d'r gezegd als ze je favoriete trui in de was verneukt heeft, of je seizoenskaart in de was meegedraait heeft of je laptop van de tafel heeft laten stuiteren ofzo?
Euh.. nou.. 1x toen ze (m'n ex welteverstaan) in bed een glas water over me heen gooide was ik furieus
Een gedicht over Maanvis
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 april 2009 @ 16:00:54 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67648238
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:28 schreef Osramp het volgende:
Eerst wordt er gevraagd om alles op te sturen en wordt de voorkeur uitgesproken voor scans. Da's te lastig omdat mijn scanner stuk is, maar opsturen mag ook.
En nou stuur ik het digitaal en komt de mail terug: adres onbekend. UWV weer gebeld, hebben geen ander adres dan dit. Handig.

Edit: Echt ongelofelijk. Het adres dat ik moet gebruiken is "wwheerlencleamgroep1@uwv.nl". De eerste medewerker die ik spreek, vindt het net als ik een vreemd adres maar moet wel kloppen volgens haar. Goed, verzonden dus maar komt terug met foutmelding (2x).
Ik het net op de gok nog een geprobeerd (brief gaat dadelijk op de bus) met ipv cleam claim ingevuld en ik ontvang net de bevestiging.
Maar aan de telefoon wist niemand een correct adres. Die brief stuur ik evengoed op (twee keer genaaid houdt beter).
Dat was het eerste wat ik dacht...
  donderdag 2 april 2009 @ 16:01:49 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67648262
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat was het eerste wat ik dacht...

...
Een gedicht over Maanvis
pi_67648265
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:28 schreef Osramp het volgende:

Opsturen werkt dan het beste, gok ik.

Ik heb helaas dezelfde soort ervaring: ik wist anderhalve maand geleden dat m'n contract niet verlengd zou worden. Direct de aanvraag opgestuurd voor het geval dat: nog steeds geen post ontvangen, terwijl op de website staat dat ze binnen 4 weken na de aanvraag een besluit nemen. Ik gisteren maar eens gebeld: "Ja, nee.... die vier weken gelden vanaf de eerste werkloosheidsdag.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Licht Ontvlambaar donderdag 2 april 2009 @ 16:02:37 #67
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67648284
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

...
  donderdag 2 april 2009 @ 16:03:31 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67648314
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

dat het triest gesteld is met UWV..
venlo is net zo erg overigens
Een gedicht over Maanvis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 april 2009 @ 16:05:02 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67648360
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Ben je je sores van de afgelopen week aan het spuien, Swets?

Nou ik heb eigenlijk zelden ruzie met m'n meissie.
pi_67650999
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ik heb eigenlijk zelden ruzie met m'n meissie.
Ik ook niet, maar 1 of 2 keer per jaar is het zo. Ach, een relatie moet wat kunnen hebben.

Goed, het UWV is gemaild en per brief aangeschreven, dus het zal wel goed komen.

En nu een slotje erop.
pi_67653635
Ga gewoon een baan zoeken in plaats ons lastig te vallen met je verhalen over je vriendin. Je mag je vriendin heel dankbaar zijn, zij betaald namelijk iedere maand een klein gedeelte van de uitkering die jij straks gaat ontvangen!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 april 2009 @ 19:31:37 #72
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_67654633
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:02 schreef brambel het volgende:
Ga gewoon een baan zoeken in plaats ons lastig te vallen met je verhalen over je vriendin. Je mag je vriendin heel dankbaar zijn, zij betaald namelijk iedere maand een klein gedeelte van de uitkering die jij straks gaat ontvangen!

Waar komen deze kneuzen toch elke keer weer vandaan.
pi_67654969
Eff tussendoor..UWV vraagt die gegevens ook op bij je werkgever dus die 12 loonstrookjes komen ook bij hen vandaan..doorverwijzen kan dus helpen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_67655567
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:40 schreef Ml-etje het volgende:
Eff tussendoor..UWV vraagt die gegevens ook op bij je werkgever dus die 12 loonstrookjes komen ook bij hen vandaan..doorverwijzen kan dus helpen.
Dat is toch zeker een grap mag ik hopen?
Wat is dan de reden dat ze van 2 bronnen willen betrekken? Kijken of de aanvrager wel de waarheid spreekt? Daar kan ik me in sommige gevallen wel iets bij voorstellen, maar iemand die al ruim 10 jaar onafgebroken werkt en nooit eerder op dergelijke ondersteuning terug heeft hoeven vallen, die hoef je toch niet streng tegen het licht te houden.
pi_67655604
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waar komen deze kneuzen toch elke keer weer vandaan.
Gewoon negeren, ik ben er ondertussen immuun voor geworden.
pi_67655924
quote:
Op donderdag 2 april 2009 19:57 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dat is toch zeker een grap mag ik hopen?
Wat is dan de reden dat ze van 2 bronnen willen betrekken? Kijken of de aanvrager wel de waarheid spreekt? Daar kan ik me in sommige gevallen wel iets bij voorstellen, maar iemand die al ruim 10 jaar onafgebroken werkt en nooit eerder op dergelijke ondersteuning terug heeft hoeven vallen, die hoef je toch niet streng tegen het licht te houden.
Ehh ja dan krijgt de wg een briefje van het UWV "**** heeft bij ons een ww-uitk aangevraagd wilt u dit formulier invullen en die gegevens aanleveren?
En dan in mindere mate in Jip en Janneke taal.
Althans dat was een jaar terug zo.. (laatste keer dat ik er 1 gezien heb).
pi_67656039
quote:
Op donderdag 2 april 2009 20:08 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ehh ja dan krijgt de wg een briefje van het UWV "**** heeft bij ons een ww-uitk aangevraagd wilt u dit formulier invullen en die gegevens aanleveren?
En dan in mindere mate in Jip en Janneke taal.
Althans dat was een jaar terug zo.. (laatste keer dat ik er 1 gezien heb).
Dus ze vragen dezelfde gegevens ook bij de werkgever op. Manmanman, het zal heus wel een reden hebben maar van hieruit lijkt het op bezigheidstherapie.
Een belletje ter controle of geen gegevens vervalst zijn zou ook volstaan. Sneller, minder arbeidsintensief en dus goedkoper.
En dan ontgaat me het feit waarom de aanvrager alles moet leveren, als ze het toch ook nog eens bij de werkgever aanvragen.
pi_67656729
Succes ermee
pi_67783719
All well that ends well (hoop ik dan).
Krijg net een antwoord op de mail die ik gestuurd heb, alle stukken zijn nu binnen en daarvoor word ik zelfs bedankt. Ze gaan de aanvraag nu beoordelen en in de loop van de week hoor ik er nog van.

Grrrrrrrrrrrrr, alles WAS er al, er miste 1 loonstrookje. Net alsof de strook van maart 2009 erg gaat afwijken van die van januari en februari. Het gaat om contract en beëindiging, de stroken zijn alleen nodig voor de hoogte van de uitkering.
Ambtenaren, je kunt niet met en niet zonder ze.......
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:40:40 #80
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_67786673
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 08:59 schreef Osramp het volgende:
All well that ends well (hoop ik dan).
Krijg net een antwoord op de mail die ik gestuurd heb, alle stukken zijn nu binnen en daarvoor word ik zelfs bedankt. Ze gaan de aanvraag nu beoordelen en in de loop van de week hoor ik er nog van.

Grrrrrrrrrrrrr, alles WAS er al, er miste 1 loonstrookje. Net alsof de strook van maart 2009 erg gaat afwijken van die van januari en februari. Het gaat om contract en beëindiging, de stroken zijn alleen nodig voor de hoogte van de uitkering.
Ambtenaren, je kunt niet met en niet zonder ze.......

volgens mij zijn die lui waar jij je spullen hebt ingeleverd ( de oranje club) helemaal geen ambtenaren... Das namelijk het CWI. Het UWV , de blauwe rakkers, die zijn geloof ik wel ambtenaar.

tering... een jaar of 2-3 terug zat ik bij het CWI in Utrecht. Pipo hier was ook een keer aangewezen op een uitkering waar hij al die jaren voor had betaald.

Wie kreeg hij voorzich ? Zo'n miep met een theedoek op haar hoofd die amper nederlands sprak.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_67786926
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:40 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

volgens mij zijn die lui waar jij je spullen hebt ingeleverd ( de oranje club) helemaal geen ambtenaren... Das namelijk het CWI. Het UWV , de blauwe rakkers, die zijn geloof ik wel ambtenaar.

tering... een jaar of 2-3 terug zat ik bij het CWI in Utrecht. Pipo hier was ook een keer aangewezen op een uitkering waar hij al die jaren voor had betaald.

Wie kreeg hij voorzich ? Zo'n miep met een theedoek op haar hoofd die amper nederlands sprak.
Bij het CWI heb ik niks hoeven inleveren, ja, een CV maar verder niks. Konden ze ook zelfs niet regelen dat ik de spullen bij hun kon afgeven. Dat moest toch echt naar het UWV.
Dus geen problemen met CWI, wel met UWV. Of, problemen, ergernissen eigenlijk. Het zou zoveel simpeler kunnen denk ik dan.
Het wordt pas echt erg als er een negatief oordeel uitrolt, al zou ik niet weten waarom.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:28:58 #82
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67790012
quote:
Op donderdag 2 april 2009 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

ja want mensen maken nooit fouten tjonge jonge
  maandag 20 april 2009 @ 04:33:22 #83
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_68192128
Je vriendin zien als secretaresse

[ Bericht 44% gewijzigd door Stefan op 20-04-2009 04:39:40 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_68195572
quote:
Op maandag 20 april 2009 04:33 schreef Stefan het volgende:
Je vriendin zien als secretaresse
Als secretaresse? Dan mag jij me vertellen wat ze anders had moeten doen in jouw opzicht. Vindt jij het abnormaal dat een ander jouw telefoontjes aanneemt als je er niet bent? Wat zou jij verwacht hebben dat de andere persoon zou doen?
In jouw geval is het misschien normaal dat tegen de beller gezegd zou worden dat hij het een andere keer maar moest proberen, als de gewenste persoon er wel zou zijn. Nou, in deze wereld doen we zoiets alleen bij hele onbelangrijke telefoontjes. Je reactie zegt mss meer over jezelf dan over mij. Stel je voor dat je op een belangrijk telefoontje zit te wachten (uitslag examen mss, want ik geloof dat je nog op school zit). Dan belt de school en krijgt je zus eraan, jij bent even bij de nuren ofzo. Dan zegt je zus dat ze maar een andere keer moeten terugbellen. Jij komt thuis en weet nog steeds je uitslag niet, en dat terwijl je zus best even de boodschap had kunnen aannemen. Kijken of JIJ dan vrolijk bent.
  maandag 20 april 2009 @ 10:56:05 #85
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_68195793
Dat komt er nou van als je je vriendin op uiterlijk 'aanneemt'.

Overigens suces gewenst met solliciteren, het UWV en je overige frustraties. (vriendin etc.)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_68196615
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:56 schreef Dromer het volgende:
Dat komt er nou van als je je vriendin op uiterlijk 'aanneemt'.
Zo knap is overigens niet.

Overigens suces gewenst met solliciteren, het UWV en je overige frustraties. (vriendin etc.)
[/quote]Dankjewel. Vooral met sollciteren kan ik succes gebruiken, de rest heb ik in eigen hand.
Solliciteren...damn: Was ik bijoorbeeld al aardig gevorderd bij 1 bedrijf en kom op het derde!! gesprek. Dat gesprek wordt begonnen met de mededeling dat ze zelf ook al deeltijd WW moeten aanvragen voor 75% van het produktiepersoneel en ze niet weten of de openstaande vacature ingevuld kan/mag worden. Twee weken later krijg ik een telefoontje dat ze zich nu geen nieuw personeel kunnen permitteren en het ook niet nodig is omdat ze al niet weten hoe ze de huidige bezetting aan de gang moeten houden.
En bij andere bedrijven weten ze zich niet door de berg sollicitanten te werken waardoor ze iedereen standaard afschrijven. Veel bedrijven merk nu ook ineens dat de groei tegenvalt waardoor vacatures nog even blijven openstaan.
Althans, Limburg hier, misschien in de rest van NL weer anders, maar hier is het huilen met de pet op.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 april 2009 @ 11:26:12 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68196649
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:28 schreef ASroma het volgende:

[..]

ja want mensen maken nooit fouten tjonge jonge
Eh ja, dat zeg ik dus. Iedereen die hier ene beetje verontwaardigd loopt te doen maakt blijkbaar nooit fouten.
  maandag 20 april 2009 @ 11:37:10 #88
18671 ArmaniXL
Retarded disfigured clown
pi_68196988
quote:

[..]

UWV'ers zijn helemaal geen ambtenaren...

En UWV vraagt geen gegevens meer op bij werkgevers bij WW...
Learning to love life by living through loss and mistakes.
pi_68197181
quote:

Mijn CWI begeleider is een hele leuke meid van zowat mijn eigen leeftijd. Geen hele aparte schoonheid, maar best wel het bekijken waard.
Ze spreekt prima de taal en zelfs dialect en ik voel me door haar ook wel positief benaderd. Zij weet ook dat het in veel bedrijven minder gaat en gewoon het LiFo principe op tafel komt.
pi_68209251
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:43 schreef Osramp het volgende:
Zij weet ook dat het in veel bedrijven minder gaat en gewoon het LiFo principe op tafel komt.
Leuk bedacht, ware het niet dat het LIFO principe sinds 1 maart 2006 is afgeschaft.
Sinds die tijd is het afspiegelingsprincipe van toepassing.
pi_68210657
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:39 schreef klipper het volgende:

[..]

Leuk bedacht, ware het niet dat het LIFO principe sinds 1 maart 2006 is afgeschaft.
Sinds die tijd is het afspiegelingsprincipe van toepassing.
Ja, als je alles via het CWI/UWV gaat regelen met ontslagvegunningen enzo dan is LiFo inderdaad historie en noet een werkgever over dievrse afdelingen dre pijn verdelen. Treft de werkgever een overeenkomst met een werknemer of werknemers, dan kunnen ze intern best nog de laatsten in dienst ontslag aanbieden hoor.
LiFo wordt in zoverre niet meer door het UWV gebruikt, dat betekent niet dat bedrijven het zo niet uitvoeren. IMMERS, een bedrijf heeft weinig met hte UWV te maken als ze zelf een overeenkomst sluiten (voorstel tot beeindiging of ontbinding dus).
pi_68242549
quote:
Op donderdag 2 april 2009 16:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Opsturen werkt dan het beste, gok ik.

Ik heb helaas dezelfde soort ervaring: ik wist anderhalve maand geleden dat m'n contract niet verlengd zou worden. Direct de aanvraag opgestuurd voor het geval dat: nog steeds geen post ontvangen, terwijl op de website staat dat ze binnen 4 weken na de aanvraag een besluit nemen. Ik gisteren maar eens gebeld: "Ja, nee.... die vier weken gelden vanaf de eerste werkloosheidsdag.
Staat op de website idd verkeerd. Als de aanvraag later binnenkomt dan de 1e ww dag is de beoordelingstermijn max 4 na de aanvraag. Ligt de 1e ww dag later dan de datum van de aanvraag, dan is het 4 weken gerekend vanaf de 1e ww dag.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_68265537
Sterkte TS!
Huh?
pi_68265924
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:34 schreef Donders het volgende:
Sterkte TS!
Dankjewel. Sinds gisteren kan ik me zelf weer redelijk helpen.
Gisteren ziek gemeld bij UWV voor de afgelopen periode, morgen na bezoek huisarts ws weer beter melden. Vorige week was ik niet in staat om aan de sollicitatieplicht te voldoen, dus moet je ze daar wel van op de hoogte brengen.
Gisteren alvast wat interessante vacatures uitgeprint en vanochtend solliciteren! ALthans, brieven/mails sturen.
pi_68269896
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:55 schreef its_me_ het volgende:
Bellen!
Bellen op vacatures doe ik wel en enkele keer, ligt eraan hoe goed ik het bedrijf ken en hoe groot het bedrijf is. Als je rechtstreeks met de vacaturehouder kunt bellen, dan is het wel de moeite. KOm je op een afdeling P&O uit, dan merk ik al snel dat men gefrustreerd is door het bellen. Als je belt en met iemand van P&O te spreken komt, dan hebben ze geen dossier/beeld van je, weten niet precies wie ze voor zich hebben en werkt dat dus eerder tegen je, of in elk geval word er dan vrienelijk gevraagd toch even je gegevens te sturen.
Dat is me al wat vaker gebeurd, dus ik stuur eerst een brief/mail en bel er exact 1 week naderhand achteraan. Dan ben ik pas echt in het voordeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')