De rookmelders gingen af, het is dus niet zo, dat opa de boel in de fik stak.quote:Op maandag 20 april 2009 12:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En de rookdetectors zijn daar, logisch eigenlijk, redelijk straf afgesteld, en de brandweer komt dan ook op volle sterkte naar elke melding.. Hoe vaak ik bij mijn oma in het verzorgingstehuis wel niet de brandweer voorbij zag komen omdat een opa stiekum even een hofnar sigaartje opstak..Dus vanuit dat oogpunt is er wel wat voor te zeggen, de brandweer kan de tijd en mankracht ook wel nuttiger gebruiken..
Oudere (mogelijk seniele) mensen moet je soms wat in bescherming nemen tegen zichzelf, en ook voor de veiligheid van anderen, de as van zo'n bolknak hoeft maar 1x verkeerd te vallen op wat rondslingerende kranten oid en dan is er wel brand, nog even afgezien van de brandwonden die ze bij zichzelf kunnen veroorzaken. Opa en oma zijn inderdaad geen kinderen, maar kunnen zich door diverse ouderdomskwalen wel net zo gaan gedragen..quote:Op maandag 20 april 2009 12:58 schreef hondjes het volgende:
[..]
De rookmelders gingen af, het is dus niet zo, dat opa de boel in de fik stak.
IIk heb geen rookruimtes gevonden in bejaardenhuis, wel bordjes met verboden te roken.
Rookmelders op de gangen, prima, op de kamers, onnodig., opa en oma zijn geen kinderen, behandel ze dan ook niet zo.
Kicken, je bent het zowaar met me eens!quote:Op zondag 19 april 2009 21:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In 1885 was al wel bekend dat sigaretten slecht voor je is.
[ afbeelding ]
Een mooie Van Gogh.
[..]
Jij bedoelt niet polio, maar de pest.quote:Op zondag 19 april 2009 12:56 schreef 49euro het volgende:
Wat mij hier opvalt is dat niet iedereen weet hoe de besmettelijke ziektes uit het verleden zijn bestreden, er wordt zomaar overgenomen dat bijvoorbeeld polio door vaccinatie is verholpen. Polio is voornamelijk verdwenen uit onze samenleving door het isoleren van de ziekte. Door middel van isolatie zijn er meerdere ziektes verholpen. Je ziet tegenwoordig ook in ziekenhuizen dat patienten met een besmettelijke ziekte geisoleerd worden dit is namelijk veel effectiever dan het hele ziekenhuis te gaan vaccineren. Daarnaast staat zoiezo vast dat de dkt-vaccinatie meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt, het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat de kans op onder andere astma vergroot wordt hierdoor.
DKT kan en bestaat ookquote:Op maandag 20 april 2009 16:43 schreef Waag-hals het volgende:
[..]
Jij bedoelt niet polio, maar de pest.
Polio: Het effect van vaccinatie
Tot de poliovaccinatie in 1957 werd opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma werden jaarlijks enkele honderden gevallen van polio gemeld. Tijdens epidemieën liep het aantal op tot 1500 à 2000, zoals in de oorlogsjaren 1943/1944, in 1952 en 1956. Na introductie van de vaccinatie traden nog enkele epidemieën op binnen groeperingen die om religieuze redenen vaccinatie afwijzen (1971, 1978, 1992/1993). Vaccinatie tegen polio beschermt vermoedelijk levenslang.
http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/polio/
Pest: Waar het woord quarantaine vandaan komt
When the Black Death spread through Italy in late 1347, some ports began turning away ships suspected of coming from infected areas. During March the following year, authorities in Venice became the first to formalise such protective actions against plague, closing the city’s waters to suspect vessels, and subjecting travellers and legitimate ships to 30 days’ isolation. This period was extended to 40 days some years later - hence the term quarantine. Further regulations established remote cemeteries for plague victims who in turn were collected, transported and buried in accordance with defined rules. But these measures were too little, too late. Plague took hold and Venetians died in their tens of thousands.
http://www.sciencemuseum.(...)alth/blackdeath.aspx
Het is zowieso gespeld als DKTP.
Geen dank.
Niets is kwalijker als 4 shots in ene.quote:Op maandag 20 april 2009 16:43 schreef Waag-hals het volgende:
[..]
Jij bedoelt niet polio, maar de pest.
Polio: Het effect van vaccinatie
Tot de poliovaccinatie in 1957 werd opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma werden jaarlijks enkele honderden gevallen van polio gemeld. Tijdens epidemieën liep het aantal op tot 1500 à 2000, zoals in de oorlogsjaren 1943/1944, in 1952 en 1956. Na introductie van de vaccinatie traden nog enkele epidemieën op binnen groeperingen die om religieuze redenen vaccinatie afwijzen (1971, 1978, 1992/1993). Vaccinatie tegen polio beschermt vermoedelijk levenslang.
http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/polio/
Pest: Waar het woord quarantaine vandaan komt
When the Black Death spread through Italy in late 1347, some ports began turning away ships suspected of coming from infected areas. During March the following year, authorities in Venice became the first to formalise such protective actions against plague, closing the city’s waters to suspect vessels, and subjecting travellers and legitimate ships to 30 days’ isolation. This period was extended to 40 days some years later - hence the term quarantine. Further regulations established remote cemeteries for plague victims who in turn were collected, transported and buried in accordance with defined rules. But these measures were too little, too late. Plague took hold and Venetians died in their tens of thousands.
http://www.sciencemuseum.(...)alth/blackdeath.aspx
Het is zowieso gespeld als DKTP.
Geen dank.
Hoezo?quote:Op maandag 20 april 2009 19:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niets is kwalijker als 4 shots in ene.
Moet ik daar echt nog uitleg voor gevenquote:
Ja, graag met duidelijke bronvermelding, motivatie waarom je die bronnen als betrouwbaar ziet etc.quote:Op maandag 20 april 2009 23:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet ik daar echt nog uitleg voor geven
Sowieso.quote:
En het liefst bronnen uit wetenschappelijke artikelen. Niet een of andere flutsite die elke randdebiel kan opzetten.quote:Op maandag 20 april 2009 23:22 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja, graag met duidelijke bronvermelding, motivatie waarom je die bronnen als betrouwbaar ziet etc.
Empirisch onderzoek gevolgd door een gedegen statistisch verantwoorde enquete hebben aangetoond dat het grijze gebied bij 6 shots ineen speelt,en dat het echt gevaarlijk wordt boven de 8. Dat klopt dus niet..quote:Op maandag 20 april 2009 19:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niets is kwalijker als 4 shots in ene.
Het ging toch vooral om de HULPSTOFFEN die er in zaten die slecht zouden zijn? Wat boeit het dan voor hoeveel ziektes er synthetische / uitgewerkte ziektekiemen in zouden zitten?quote:Op maandag 20 april 2009 23:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Moet ik daar echt nog uitleg voor geven
Nou bij een onderontwikkeld immuun, want dat hebben kinderen tot 4 jaar, lijkt het me geen goed plan om een overdosis BigPharma labontwikkelde manteleiwitten, vogel rotzooi, antivries en aluminiumhydroxie toe te dienen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:16 schreef ToT het volgende:
[..]
Het ging toch vooral om de HULPSTOFFEN die er in zaten die slecht zouden zijn? Wat boeit het dan voor hoeveel ziektes er synthetische / uitgewerkte ziektekiemen in zouden zitten?
Dat heb ik toch al eens aangetoond dat het totaal niet werkt aangezien je het toch 5/6 jaar later weer overnieuw moet doen.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:19 schreef ToT het volgende:
Ja humor dat filmpje, maar niet relevant om aan te tonen dat mensen volgens jou niet intelligent zijn als men het immuunsysteem van hun kinderen alvast wil wapenen tegen bepaalde ziektekiemen waarmee ze in aanraking zouden kunnen komen.
Oftewel je hebt geen onderbouwde reden. Je hebt niet eens een intern logische redenquote:Op woensdag 22 april 2009 19:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou bij een onderontwikkeld immuun, want dat hebben kinderen tot 4 jaar, lijkt het me geen goed plan om een overdosis BigPharma labontwikkelde manteleiwitten, vogel rotzooi, antivries en aluminiumhydroxie toe te dienen.
Ik kan en wil niet begrijpen waarom men z'n dom is. Je gooit toch ook geen suiker in je tank van je auto. Waarom proppen we dat dan wel rotzooi in ons eigen lichaam. Er is gewoon geen ander woord voor, men is dom, oliedom. Het ontstijgt echt niet van niveau van deze meiden van Lekker Slim
Ok, respecteer ik, ben het gedeeltelijk met je eens, maar het zou zo verhelderend kunnen zijn, ook voor andere users. Heb de PM inmiddels aangeslingerd,quote:Op woensdag 22 april 2009 22:52 schreef ToT het volgende:
Okee gaarne via PM verder discussiëren over de geestesgesteldheid van members enzo en hun vriendenkring, dat hoort niet in een topic over vaccinatie thuis, hoe goed bedoeld het ook kan zijn!
Lambiekje. Waar zit de redeneerfout?quote:Op woensdag 22 april 2009 19:14 schreef Lambiekje het volgende:
Ik kan en wil niet begrijpen waarom men z'n dom is. Je gooit toch ook geen suiker in je tank van je auto. Waarom proppen we dat dan wel rotzooi in ons eigen lichaam.
Begrijpelijk, maar echt discussiëren in dit topic is er ook niet bij. Het is Lambiekje tegen de rest. Beetje onzinnig lijkt me dan.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:52 schreef ToT het volgende:
Okee gaarne via PM verder discussiëren over de geestesgesteldheid van members enzo en hun vriendenkring, dat hoort niet in een topic over vaccinatie thuis, hoe goed bedoeld het ook kan zijn!
In dit topic is het misschien wat extreem, maar er zijn genoeg mensen aan zijn kant. Ticker, Resonancer, Salvador, YuckFou, Openyourmind, Blackgirl om er maar een paar te noemen.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:47 schreef June. het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar echt discussiëren in dit topic is er ook niet bij. Het is Lambiekje tegen de rest. Beetje onzinnig lijkt me dan.
Hoeveel mensen zouden er dood gaan aan een infectieziekte omdat ze de onzin die Lambiekje post geloven en zich niet laten inenten? Heb je daar wel eens over nagedacht?quote:Op donderdag 23 april 2009 17:39 schreef ToT het volgende:
True, het is nu vooral Lambiekje die het hoogste woord heeft, maar er zijn genoeg anderen die ons ook een alternatieve kijk op de realiteit kunnen aanbieden.
Lambiekje gaat voor veel mensen vaak te ver met zijn opvattingen. De rest valt gewoon veel minder op door genuanceerdere uitlatingen. Feit is wel dat er gewoon meerdere mensen zijn die de officiële lezingen van veel zaken aan de kaak stellen, en da's maar goed ook, volgens mij!
Dat staat dus ter discussie he!quote:Op donderdag 23 april 2009 18:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden er dood gaan aan een infectieziekte omdat ze de onzin die Lambiekje post geloven en zich niet laten inenten? Heb je daar wel eens over nagedacht?
(...) JIJ bent moderator, neem je ook je verantwoording?quote:Op donderdag 23 april 2009 18:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat staat dus ter discussie he!
Nee maar ik moet toegeven dat ik hier redelijk aan het freaken was toen een paar topics terug iemand zei dat dze in verwachting was en er serieus over zat te denken haar kind niet in te laten enten.
Welterusten TOTquote:Op donderdag 23 april 2009 18:46 schreef ToT het volgende:
Ff een sneer weggehaald.
Nou mijn verantwoording; ik zorg er gewoon voor dat hier geen illegale dingen besproken worden. Wat anderen doen met de informatie die ze hier vinden, moeten ze zelf weten. Ik kan niet de zorg voor de hele wereld op mijn schouders nemen. Als mensen zich door Lambiekje's woorden laten overtuigen, is dat hun eigen verantwoordelijkheid, NIET de mijne!
Ja jij ook trusten he!quote:Op donderdag 23 april 2009 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welterusten TOT
Denk maar niet aan kinderen met Polio..
Dat doe ik niet, ik confronteer hem gewoon met gevolgen van de onzin die Lambiekje post, en wijs hem er op dat hij, net als jij, als MOD verantwoordingen hebbenquote:Op donderdag 23 april 2009 18:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Het is natuurlijk onzinnig om ToT de schuld te geven van iets dat andere volwassen mensen doen.
Goh, ik mag hem niet gek noemen, daar heb je geen moeite mee dat te verwijderen. Ik denk dat we in een land leven waar mensen tonnen boter op hun hoofd hebbenquote:Op donderdag 23 april 2009 18:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja jij ook trusten he!
Jeez, verwacht je nou werkelijk van mij dat ik mensen de mond ga snoeren omdat ze een alternatieve kijk op het leven hebben? In wat voor land denk je dat we eigenlijk leven zeg?
Je collega's hebben mij vaak zat de mond gesnoerd..quote:Op donderdag 23 april 2009 19:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat ToT wist of niet, mag je met ToT uitvechten, maar ik noch andere mods zijn niet verantwoordelijk voor wat iemand beweert op een forum. Dan wordt e.e.a. gewoon echt censuur (aangezien het een mening is).
Als andere mensen zich daardoor laten beïnvloeden, is dat toch hun zaak?
Hoewel ik de posts van Lambiekje te dramatisch voor woorden vind (ik begrijp echt hoe 'ie het telkens weer verzint....) is dat ook maar míjn mening. Hoewel ik die de juiste vind, is het niet aan mij om Lambiekje de mond te snoeren.
hmmmmmmquote:Op donderdag 23 april 2009 19:07 schreef ToT het volgende:
Jasorry hoor, maar vind je het gek dat:
1) je mensen niet persoonlijk mag aanvallen? (Okee ik moet Lambiekje's posts waarin hij non-believers afzeikt ook wat scherper in de gaten houden, maar volgens mij gaat dat de laatste tijd al wat beter)
Dat zal dan wel z'n redenen hebben gehad. Ik hou me niet zo bezig met het mond snoeren, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je collega's hebben mij vaak zat de mond gesnoerd..
Persoonlijke bash versus verspreiding van iemands overtuiging.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
hmmmmmm
Wat is nu erger? Lambiekje een gek noemen of een gevaar zijn voor de volksgezondheid....
Als de ijskappen smelten, is dat objectief waarneembaar. Hij verkondigt hier de grootst mogelijke paranoia-onzin. Dat heeft niet zoveel met het 'klokkenluider-zijn' te maken, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:11 schreef ToT het volgende:
Zonder klokkenluiders als Lambiekje
Ik vind de posts van Lambiekje eigenlijk best interessant. Je moet wel de tijd nemen om je erin te verdiepen, en dan zie je toch een mooi sluitend verhaal.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:04 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat ToT wist of niet, mag je met ToT uitvechten, maar ik noch andere mods zijn niet verantwoordelijk voor wat iemand beweert op een forum. Dan wordt e.e.a. gewoon echt censuur (aangezien het een mening is).
Als andere mensen zich daardoor laten beïnvloeden, is dat toch hun zaak?
Hoewel ik de posts van Lambiekje te dramatisch voor woorden vind (ik begrijp echt hoe 'ie het telkens weer verzint....) is dat ook maar míjn mening. Hoewel ik die de juiste vind, is het niet aan mij om Lambiekje de mond te snoeren.
In zijn ogen niet: hij ondersteunt zijn uitspraken met Youtube-video'tjes en met teksten van alternatieve sites.quote:Op donderdag 23 april 2009 19:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als de ijskappen smelten, is dat objectief waarneembaar. Hij verkondigt hier de grootst mogelijke paranoia-onzin. Dat heeft niet zoveel met het 'klokkenluider-zijn' te maken, eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |