Het is dan ook niet de bedoeling dat TOF de boel overneemt maar dat men TOF aan de kant kan zetten met een slap excuus.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:32 schreef Schimpie het volgende:
Werkelijk een schande dat TOF zo kort de tijd krijgt terwijl de stuurgroep de ene na de andere deadline overschrijdt.
Gaat dat duel nog ergens om dan?quote:Op woensdag 1 april 2009 13:34 schreef ZoneKill het volgende:
Laten 'we' ons op Roda - ajax richten.
dan hoopt men met het idee dat tof het niet aankan de gemeente sittard nog één keer onder druk te zetten.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:40 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Het is dan ook niet de bedoeling dat TOF de boel overneemt maar dat men TOF aan de kant kan zetten met een slap excuus.
En daarom is het vrijwel onmogelijk dat ze zullen slagen.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:32 schreef Schimpie het volgende:
Werkelijk een schande dat TOF zo kort de tijd krijgt terwijl de stuurgroep de ene na de andere deadline overschrijdt.
Wat als de gemeente Sittard-Geleen ja zegt onder voorwaarde dat TOF in een stand-alone van Fortuna stapt...quote:Op woensdag 1 april 2009 13:44 schreef planethugo het volgende:
[..]
dan hoopt men met het idee dat tof het niet aankan de gemeente sittard nog één keer onder druk te zetten.
Dat Meijers maar gewoon JA zegt, zijn we van de zeik af. Kan het bestuur oprotten, eens serieus met die investeerder gesproken worden en wie weet wat er dan nog mogelijk is.
Jup, geloof het maar. Het is alleen op een ongelukkige datum naar buiten gekomen...quote:Op woensdag 1 april 2009 14:02 schreef Professional het volgende:
Wat lees ik nu weer?
Een Australische magnaat wilt geld in Roda pompen? Ik neem dit niet bepaald serieus eigenlijk, kan het me haast niet voorstellen. En dan Hyundai als shirtsponsor. Ok wie heeft deze 1 aprilgrap verzonnen?
dat doet de gemeente zowiezo niet. Dan zien ze over een x aantal jaar weer hetzelfde scenario komen. Die gaan gewoon niks geven is mijn inschatting, alleen hoopt de stuurgroep van wel als TOF z'n handen ervan aftrekt...quote:Op woensdag 1 april 2009 13:48 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Wat als de gemeente Sittard-Geleen ja zegt onder voorwaarde dat TOF in een stand-alone van Fortuna stapt...
Ook de sponsoren van Fortuna willen, aldus Fortunahome, iets "extra's" doen als Fortuna alleen verder gaat!
Je snapt mij helemaal niet hè.quote:als er iemand hier bewijst dat ie een domme lul is dan ben je jij het wel. Die arme spelers verdienen dit niet he.... nee de meeste verdienen meer dan een ton, das een mooie pleister op de wonden voor ze, als ze die al hebben. Die dikke nekken lachen om ons, en zeker als je nog lekker blijft gaan terwijl een fusie al beklonken is. Maargoed iedereen moet doen waar ie zich lekker bij voelt.
Queens Park Rangers had opeens een andere geldschieter, en Moeskroen kon het stadion niet aan hem geven omdat het van de overheid is.quote:Op woensdag 1 april 2009 15:36 schreef Professional het volgende:
Ik vind dat Australisch verhaal echt een beetje raar.
Die man heeft zijn reputatie niet echt mee. Hij heeft meerdere keren een club willen overnemen maar is niet echt gelukt lees ik. Maar als hij het toch zou doen, dan is hij meteen een held.
De gemeente had toch net, door hun gift van 1 miljoen een meerderheidsbelang op het stadion afgedwongen?quote:Op woensdag 1 april 2009 16:05 schreef Professional het volgende:
Was Roda niet eigenaar van het stadion? Dus in principe als Roda het goedkeurt dat hij commerciele dingen mag doen met het stadion dan kan een deal doorgaan? Of gaat de gemeente daar weer tegenin gaan?
over en sluiten dus?quote:Op woensdag 1 april 2009 16:08 schreef Zemi77 het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)/150637096/1030/weer
TOF kan niet voldoen aan gevraagde eisen
De Stichting Trots Op Fortuna (TOF) kan niet voldoen aan de eisen die het bestuur en directie van Fortuna Sittard (Jo Abelshausen, Sjra Phillippen en Hans Erkens) vanmorgen stelden in een brief aan de stichting. Dat laat voorzitter Wil Meijers woensdagmiddag weten. ,, We willen graag constructief verder praten over de situatie, maar willen dan wel meer inzicht in de financiële situatie, de schuldenpositie en de eisen die de KNVB stelt aan de licentie", zegt Meijers.
Bronnen binnen het college van B en W laten weten dat er geen aanleiding is om terug te komen op eerdere standpunten. Dat betekent dat uit de hoek van de gemeente Sittard-Geleen geen hulp te verwachten valt bij de schuldsanering van Fortuna.
Woensdagmorgen stelden het bestuur en de directie van Fortuna Sittard met onmiddellijke ingang hun positie ter beschikking. Zij nodigden de stichting Trots Op Fortuna (TOF) per brief uit om een stand alone versie van Fortuna te realiseren. Voor 16.00 uur wilden ze weten of TOF deze verantwoordelijkheid wil nemen. De brief is ook overhandigd aan de burgemeester van Sittard-Geleen. "Natuurlijk onder de voorwaarde van een gegarandeerde begroting en liquiditeit van de club", zegt Hans Erkens in een toelichting. TOF heeft de afgelopen weken geschermd met een sluitende begroting, "maar die hebben wij ook elk jaar", aldus Erkens. Als het TOF niet mocht lukken aan de voorwaarden te voldoen, "dan zorgt Fortuna voor een oplossing", zegt de directeur." Welke dat is, wil ik nog even voor me houden."
dus nu wordt alles weer uitgesteld? schiet niet echt op zoquote:Op woensdag 1 april 2009 17:09 schreef LeonH het volgende:
Ik denk dat Thorne 3 miljoen afkopen bij de gemeente ook geen zak interesseert op dat moment, dus verwacht daar niet al te veel problemen mee.
Maargoed, zondag even afwachten of Thorne of 1 van zijn waarnemers er zit, en dan gaat er pas evt. verder gepraat worden.
Zoals ik het nu begrijp met al deze berichten, gaat de fusie niet door en gaat Fortuna of alleen verder of de stekker wordt er nu echt uit getrokken. Want waarom zou je nog een Sporting Limburgquote:
voor zover er iets te begrijpen valt van al deze onzinquote:Op woensdag 1 april 2009 17:57 schreef LeonH het volgende:
[..]
Zoals ik het nu begrijp met al deze berichten, gaat de fusie niet door en gaat Fortuna of alleen verder of de stekker wordt er nu echt uit getrokken. Want waarom zou je nog een Sporting Limburgmet 1 club moeten opstarten?
Ik denk dat dit exact is wat gaat gebeuren. Fortuna wordt failliet verklaard en Roda wordt daarna geliquideerd en omgeturnd in Sporting Limburg. Zo wordt beide clubs de nek omgedraaid.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:57 schreef LeonH het volgende:
Want waarom zou je nog een Sporting Limburgmet 1 club moeten opstarten?
Laten we eerst maar eens kijken voor welke club ik dan ben. Sporting Limburg zie ik graag verliezen.quote:Op woensdag 1 april 2009 13:34 schreef ZoneKill het volgende:
En, is er nog nieuws?
Dit is geen soap meer maar een thriller.
Laten 'we' ons op Roda - ajax richten.
Stelletje lafbekken. Dat ze nu met alles komen. Duizenden supporters zitten maar af te wachten en doen waarschijnlijk geen oog dicht.quote:Besluit Stuurgroep Betaald Voetbal nog geheim
De Stuurgroep Betaald Voetbal heeft woensdagavond samen met Roda en Fortuna een besluit genomen over de fusie. Donderdagochtend komt de Stuurgroep met een verklaring, eerst wordt het personeel ingelicht, zo laat woordvoerder Arie de Zeeuw weten.
Het besluit werd een dag uitgesteld omdat er nog geen duidelijkheid was over de schuldsanering van Fortuna Sittard. Maar die duidelijkheid kwam er ook woensdag niet, waardoor de fusie van de baan leek. Het oplossen van de schulden was namelijk een van de eisen.
Als ik de geruchten mag geloven dan blijft Fortuna voorlopig bestaan, al zullen ze het nieuwe seizoen waarschijnlijk niet halen en gaat Roda verder als Sporting Limburg. Dat laatste is voor mij volstrekt onacceptabel.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:41 schreef LeonH het volgende:
Ik verwacht dat het Fortuna personeel wordt ingelicht dat ze failliet zijn, en Roda verder gaat (mits die Thorne niks wordt) als Roda Limburg
Met Roda Limburg (of iets in die geest) kon ik nog enigszins leven. Met een compleet nieuwe naam kap ik ook afquote:Op woensdag 1 april 2009 23:43 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als ik de geruchten mag geloven dan blijft Fortuna voorlopig bestaan, al zullen ze het nieuwe seizoen waarschijnlijk niet halen en gaat Roda verder als Sporting Limburg. Dat laatste is voor mij volstrekt onacceptabel.
Maar goed, er gaan ook andere geruchten. Nog even geduld en morgenochtend weten we het.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:44 schreef LeonH het volgende:
[..]
Met Roda Limburg (of iets in die geest) kon ik nog enigszins leven. Met een compleet nieuwe naam kap ik ook af
Het wordt hoogstwaarschijnlijk geen fusie. Roda gaat verder als Sporting Limburg, hetgeen voor mij onacceptabel is, Fortuna ploetert nog een paar maanden verder en dan gaat de stekker eruit.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:55 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
En ik zat vandaag nog zo op het bericht te wachten dat die hele fusie-soap een grote, misplaatste, 1-aprilgrap zou blijken, maar helaas.
Heel erg benieuwd wat die Stuurgroep morgen te vertellen heeft. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een fusie daadwerkelijk iets op zal leveren, dus waarom die weg in slaan?
In de praktijk komt dat toch op hetzelfde neer? Fortuna verdwijnt, Roda krijgt een andere naam. Talenten uit Fortuna-opleiding worden (althans voor het grootste deel) door de nieuwe fusieclub opgepikt en niemand is er blij meequote:Op woensdag 1 april 2009 23:56 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het wordt hoogstwaarschijnlijk geen fusie. Roda gaat verder als Sporting Limburg, hetgeen voor mij onacceptabel is, Fortuna ploetert nog een paar maanden verder en dan gaat de stekker eruit.
Sunday bloody Sunday!quote:Op donderdag 2 april 2009 10:35 schreef planethugo het volgende:
zondag d-day!!!!
Een Eredivisie-plek voor Sporting toch?quote:
dat dan weer wel, hopelijk kunnen we nog bijdragen aan een degradatiequote:Op donderdag 2 april 2009 10:45 schreef Zapper het volgende:
[..]
Een Eredivisie-plek voor Sporting toch?
Mooi heb ik de club nooit gevonden, maar dit is wel triest.quote:Op donderdag 2 april 2009 12:42 schreef Silenus het volgende:
Gecondoleerd jongens.
Een triest einde van een, hoewel ik er veel op gezeikt heb, mooie eredivisieclub.
quote:Bericht van het Fanproject bestuur
donderdag, 02 april 2009 13:04
De afgelopen maanden heeft het Fanproject '98 samen met de West Side Ultras een strijd gevoerd voor een zelfstandig
Roda JC, een strijd die uiteindelijk op geen enkele manier te winnen bleek te zijn, immers tegen voortdurende leugens, manipulatie en bedrog van personen die puur uit eigen belang handelen en niet in het belang van Roda JC valt niet te vechten. Ons mooie Roda JC is niet meer. Daarmee breekt ook het einde aan van 10 (bijna 11) mooie jaren Fanproject Kerkrade 1998. Het Fanproject bestuur beraadt zich nog op een evt voortzetting van de vereniging in een andere vorm, bijv om het gedachtengoed van Roda JC te bewaren. Bij geval van definitieve ontbinding zal er een speciale algemene ledenvergadering volgen. Steun aan het fusiegedrocht is uiteraard geen enkele optie.
Bestuur Fanproject 1998
Wel niet vergeten te douchen na afloop hèquote:Op donderdag 2 april 2009 16:58 schreef Jasza het volgende:
Leuk een thuiswedstrijd in duitsland zondag.
quote:Op donderdag 2 april 2009 17:02 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Wel niet vergeten te douchen na afloop hè
Wel of niet? Wat is het nou?quote:Op donderdag 2 april 2009 17:02 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
Wel niet vergeten te douchen na afloop hè
Wel natuurlijk, nu kan het nogquote:
Nee in die veredelde sporthal van jullie is het leuk ballen.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:58 schreef Jasza het volgende:
Leuk een thuiswedstrijd in duitsland zondag.
Wel vergeten te douchen, omdat het nog kan?quote:
Ik zeg toch niet dat er iets mis is met jullie stadion of waar ze moeten voetballenquote:Op donderdag 2 april 2009 17:32 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Nee in die veredelde sporthal van jullie is het leuk ballen.
Pleur toch op met je domme opmerkingen
We waren geen middenmotor, we waren een subtopper.quote:Op donderdag 2 april 2009 18:18 schreef TheYoung1 het volgende:
Een leuke vaste middenmoter die het goed deed tegen de "grotere clubs", maar meestal moeite had met de "kleinere clubs".
Een ploeg die een ere-divisie nodig heeft. Zonder zulke clubs wordt het een heel saaie bedoening.
We waren jojo's in de subtop. Soms wat hoger en europees, soms wat lager en verder niets, afgezien van de knvb-beker waar we regelmatig genoeg wat langer mee konden doen en zelfs op onze ere-lijst hebben staan.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:04 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
We waren geen middenmotor, we waren een subtopper.
ik ook niet, de tranen schieten me af en toe in de ogen bij sommige berichten. wat een KUTZOOI! Niet te geloven, de club waar ik al vanaf mijn 6de heen ga is er straks gewoon nooit meer. Ik hoop niet dat ik 1 van de heren ooit eens toevallig tegenkom want dan weet ik niet of ik me kan beheersen...quote:Op donderdag 2 april 2009 18:28 schreef LeonH het volgende:
Ik kan het nog steeds niet geloven eigenlijk. Al die berichten...
Als ik nu weer lees dat Van Geel weer van alles zegt over spelerscontracten etc....
Nee, we waren een subtopper. Op de eeuwige eredivisieranglijst staan we 6e en op de ranglijst over de afgelopen 25 jaar staan we zelfs 5e. Dan ben je een subtopper.quote:Op donderdag 2 april 2009 19:19 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
We waren jojo's in de subtop. Soms wat hoger en europees, soms wat lager en verder niets, afgezien van de knvb-beker waar we regelmatig genoeg wat langer mee konden doen en zelfs op onze ere-lijst hebben staan.
Beter zo?
Idd een einde van een club zoals je geen enkele fan gunt.quote:Op donderdag 2 april 2009 12:42 schreef Silenus het volgende:
Gecondoleerd jongens.
Een triest einde van een, hoewel ik er veel op gezeikt heb, mooie eredivisieclub.
Geen idee.... naar Roda Limburg had ik nog wel kunnen opbrengen om te gaan. Sporting Limburg is niet mijn club dus ik zal geen stap meer in het PLS zetten in het nieuwe seizoen. En helaas is Man. Utd. te ver reizen iedere weekquote:Op donderdag 2 april 2009 19:42 schreef vitessezuid113 het volgende:
Sorry voor de vraag nu al maar hij is serieus , wat gaan jullie nu volgend jaar doen zonder Roda JC ?
Enige tijd geleden vertelde enkele hier niet naar FC Limburg te gaan.
Gaan jullie nu naar Aachen of een andere club in het buitenland of is er iemand hier die zegt ik ga nu naar Ajax / PSV ?
En staan er nog actie's op de planning voor zondag ? buiten spreekkoren.
overigens lijkt het me ook beter als jullie 18de worden![]()
ga zondag nog 1 keer richting pls daarna zien ze mij er niet meer terug, wat we volgend jaar gaan doen weet ik nog niet, misschien eens wat vaker wat wedstrijden bezoeken in het buitenland, in ieder geval heb ik het wel gehad met de nederlandse competitiequote:Op donderdag 2 april 2009 19:42 schreef vitessezuid113 het volgende:
Sorry voor de vraag nu al maar hij is serieus , wat gaan jullie nu volgend jaar doen zonder Roda JC ?
Gaan jullie nu naar Aachen of een andere club in het buitenland of is er iemand hier die zegt ik ga nu naar Ajax / PSV ?
Helaas kan het stadion er ook niks aan doen... Mogen ze van mij de laatste wedstrijd doen, om die kaffers nog dieper de schulden in te jagenquote:Op donderdag 2 april 2009 19:57 schreef Jasza het volgende:
SLOOP HET STADION, dan zien wij ook nog eens iets.
Ik denk dat ik 1x in de maand (hopelijk) met hetzelfde groepje naar Aken ga. Hoorde dat seizoenskaarten daar al bijna uitverkocht zijn, behalve in een hoek en dat voor 300 euro ofzoiets. Ik vind Alemannia echt een geweldige club met een supersfeer en beleving, daar kan iedere nederlandse club wat van leren. Ook de aanhang van ze is echt onvergelijkbaar met hier. Maar tóch... het is natuurlijk niet mijn club zoals roda dat is. Als ik er in het verleden was dan was het leuk als ze wonnen, maar als dat niet gebeurde, ach boeie!quote:Op donderdag 2 april 2009 19:42 schreef vitessezuid113 het volgende:
helaas hebben er al vele van de harde kern het laatste jaar een stadionverbod gekregen, ook voor de kleinste dingen. 'Staan op verhoging' heeft iemand als rede erop staanquote:Op donderdag 2 april 2009 19:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik ben voor keiharde actie's. Laat niet met jullie sollen!
Dan moet je er nu mee ophouden, want Roda bestaat niet meer. Er is alleen nog een voorloper van een kunstmatige creatie.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:33 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik durf bijna niet meer hardop te zeggen, dat ik gewoon tot de laatste snik, de laatste minuut, het laatste fluitsignaal voor wat nu nog Roda is blijf gaan.
Het was altijd al "Roda 'till I die". Nooit kunnen bedenken dat Roda eerder zou sterven dan mij...
Ik heb dat ook altijd geroepen, maar weet niet of ik dat nog kan opbrengen om eerlijk te zijn. Ik ga zondag wel, maar weet niet of ik nog zal springen als er gescoord wordt. Ik gun het Sporting Limburg gewoon niet om te starten in de Eredivisie. Het liefst neem je met opgeheven hoofd afscheid, als het dan toch echt moet. Maar in dit geval hoeft het helemaal niet, en dat steekt nog eens ergerquote:Op donderdag 2 april 2009 20:33 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik durf bijna niet meer hardop te zeggen, dat ik gewoon tot de laatste snik, de laatste minuut, het laatste fluitsignaal voor wat nu nog Roda is blijf gaan.
Het was altijd al "Roda 'till I die". Nooit kunnen bedenken dat Roda eerder zou sterven dan mij...
Oke dan. Mijn grafrede; Roda 'till it's final whistlle".quote:Op donderdag 2 april 2009 20:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dan moet je er nu mee ophouden, want Roda bestaat niet meer. Er is alleen nog een voorloper van een kunstmatige creatie.
Ik zal daar nooit meer komen, ik denk zelfs dat ik zelden tot nooit meer in Limburg zal komen.quote:Op donderdag 2 april 2009 20:38 schreef DarkShine het volgende:
Was net even bij het stadion,
quote:Bedankt!
donderdag, 02 april 2009 16:45
Langs deze weg willen wij, Hubert Vankan en Larry Gulpen, iedereen bedanken die ons de afgelopen maanden gesteund heeft in de strijd voor het behoud van onze club Roda JC.
Helaas heeft het uiteindelijk niet geleid tot datgene wat we gehoopt en verwacht hadden.
Wij willen ook onze dank en grote sympathie uitspreken voor het vele werk hetgeen de supportersverenigingen Fanproject ’98 en WSU gedaan hebben.
Mede en vooral dankzij hun werden de supporters op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en meer nog, dankzij hun recherche werden veel achterkamer- en mistige praktijken aan het licht gebracht. Desondanks of juist mede hierdoor is de fusie erdoor gedrukt, want iets anders kunnen we er niet van maken.
Want hoe is het anders te verklaren dat, met een begroting van 11 miljoen, amper draagvlak onder de supporters en last but not least de eis van zowel Stak, Stichting en Gemeente Kerkrade dat de fusieclub "schoon door de poort" moest , de fusie er toch is gekomen.
Uiteraard gaat ook dank en sympathie uit naar de Stichting Hart voor Roda en aan alle overige supporters die hun steun gegeven hebben, voor het behoud van onze club.
Wat blijft is een herinnering die ieder voor zich op eigen wijze zal moeten invullen,maar een ding is zeker, SJWATS en JEEL zal er altijd in voorkomen.
Het ga jullie goed.
Hubert en Larry
Hij durft niet eens zijn eigen supporters onder ogen te komen.quote:Volgens Fortuna's interim-directeur Hans Erkens ligt de nadruk op de Limburgse identiteit. 'Het wordt een club van, voor en door Limburgers', beloofde hij, om even later uit te dagen: 'Kom maar op Hollanders, we lusten jullie rauw!'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |