tussen de 5 en 10% van je budget kan nog relatief veel zijn hoor. Ik doe het soms ook wel met minder, maar dan bijv. 3 of 4 keer 2% van je kapitaal en dan de hoogste mogelijke hefbomen kiezen. Overigens heb ik de S228 nog steeds, -33,74%. Zo'n heel drama is dat niet. Ik heb vaak genoeg flinke winsten met sprinters gemaakt.quote:Op woensdag 1 april 2009 17:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Tussen de 5 en de 10% van je budget...(voor mij dan).
Ik had altijd qua gedachte patroon dat dat soort dingen nooit grote invloed kunnen uitoefenen maar heb er ook wel vaak genoeg fout gezeten, bijv. ten tijde van het president verkiezingen in Amerika, toen Obama het had gewonnen. En nu dus ook weer met die G20 en dergelijke.quote:Op woensdag 1 april 2009 18:54 schreef lammegiraf het volgende:
inderdaad een erg interessante dag.
vanmorgen vroeg eerst moeten vrezen voor mijn SS218....zelfs nog iets winst aan overghouden.
Later een mooie klapper gemaakt met SS223.
vlak voor 4 uur weer ss218 ingeslagen maar dit was een foute gok. redelijk op tijd ingegrepen waardoor verlies beperkt bleef. Vervolgens als de wiedeweer SL212 gekocht en deze tegen 5 met leuk winstje van de hand gedaan. Er zat vandaag veel mee in ieder geval.
overnight heb ik geen posities. Ben morgen vroeg voor werk de hele ochtend onder de pannen en wil geen risico's nemen.
misschien was ik anders wel short gegaan maar met die G20 top weet je ook nooit hoe de beurzen gaan reageren.
quote:Greenspan: Stocks Will Rise and Lift Economy
Wednesday, April 1, 2009 11:32 AM
By: Dan Weil Article Font Size
Former Federal Reserve Chairman Alan Greenspan says that stocks are headed higher and will take the economy with them.
“Stock markets across the globe have to be close to a turning point,” he writes in the Financial Times.
“Even if a stock market recovery is quite modest, as I suspect it will be, the turnaround may well have large (and positive) economic consequences.”
And why will stocks rise? Because they’re cheap, Greenspan says, even after their recent 18 percent rise.
“But, as history also counsels, they may get a lot cheaper before they return to more normal levels,” he writes.
“Stock prices today are being suppressed by a degree of fear not experienced since the early 20th century. But history tells us that there is a limit to how long fear can paralyze market participants.”
The economy’s downturn can’t continue forever, Greenspan points out.
“At some point, global stock prices will bottom out and rise,” he says. “A rise in global private sector equity will tend to raise the net worth of virtually all business entities.”
As a result, the economy will thrive too, he says, as stock-market strength helps open up clogged lending markets.
And “restoration of normal global lending could be as effective a stimulus as any fiscal program,” Greenspan writes.
Aegon voor 3,893!? Ik hoop dat je 2,893 bedoeldquote:Op woensdag 1 april 2009 16:44 schreef Anoniemos het volgende:
Ben uit KLM. Uiteindelijk verkocht op 6,955 met 27 cent winst per aandeel.
Daarna Aegon gekocht op 3,893 dus daar heb ik weer een klein winstje op ondertussen. Leuk zo'n beurs
Frappant inderdaad, in 2002 was de recessie eigenlijk al voorbij, maar de stockmarket kreeg pas een bodem in 2003. Hoezo loopt de beurs voor op de economiequote:Op woensdag 1 april 2009 19:37 schreef dramatiek het volgende:
Roubini: Go Ahead, Keep Dreaming of That "V-Shaped" Recovery
Posted Apr 01, 2009 07:30am EDT by Henry Blodget in Investing, Recession, Banking
As we noted earlier, Nouriel Roubini of RGE Monitor actually has a surprisingly non-apocalyptic forecast for the economy: The first quarter of this year will mark the worst rate of decline, and the outlook will gradually improve from there.
We'll still be in a recession through 2009, says Roubini (in contrast to most economists, who think the economy will be growing nicely by Q4). But then, finally, the economy will begin to recover.
But what will this recovery look like? Will it be the V-shaped rocket launch that some bulls are looking for?
No.
It will be an L-shaped slog, says Roubini. The economy will grow at a depressingly slow rate for quite a while, and the stock market will tread water. We may have seen the lows on the S&P 500 (or close to it) but that doesn't mean stocks will make you any money anytime soon
Video
http://finance.yahoo.com/(...)s=xlf,%5Edji,%5Egspc
Als ik KLM nu verkoop heb ik 50 cent winst per aandeel.Twijfel om ze te verkopenquote:Op woensdag 1 april 2009 17:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb ze ook net verkocht, voor 7,02. Heb te vaak te lang gewacht, dus nu maar gewoon winst gepakt.
Nieuw geld van Q2 stroomt weer naar de markten, eerste dag van het kwartaal stijgen de beurzen bijna altijd.quote:
Nee. Wacht op zijn minst de eerste Q1 resultaten af als je wilt instappen.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:07 schreef Oizno het volgende:
"Dieptepunt wellicht achter de rug
Deze minder tegenvallende ontwikkelingen werden door beleggers opgevat als teken dat de Amerikaanse economie het dieptepunt van de recessie wellicht achter de rug heeft."
http://www.belegger.nl/Be(...)f_gestemd-65518.news
Nu instappen of niet?
Er staat niets voor niets 'dieptepunt wellicht achter de rug' ..quote:Op woensdag 1 april 2009 22:07 schreef Oizno het volgende:
"Dieptepunt wellicht achter de rug
Deze minder tegenvallende ontwikkelingen werden door beleggers opgevat als teken dat de Amerikaanse economie het dieptepunt van de recessie wellicht achter de rug heeft."
http://www.belegger.nl/Be(...)f_gestemd-65518.news
Nu instappen of niet?
Zelfs dan zou ik nog niet 100% instappen. Moet zeggen dat ik zeer benieuwd ben of en hoe herstel dit jaar begint.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee. Wacht op zijn minst de eerste Q1 resultaten af als je wilt instappen.
Nee hehe. Na april of mei krijgen we een afstort(tje). Sowieso zijn de zomermaanden uiterst belabberde beleggingsmaanden, dus zeker na een extra upmove gaan we in de zomer naar beneden.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:03 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
Zelfs dan zou ik nog niet 100% instappen. Moet zeggen dat ik zeer benieuwd ben of en hoe herstel dit jaar begint.
Als je bang bent om de boot te missen ben je te laat. En als iedereen bang is om de boot te missen moet je short gaan.quote:Op woensdag 1 april 2009 22:42 schreef Oizno het volgende:
*Gaat zitten en wacht* (bang om de boot te missen)
quote:Op woensdag 1 april 2009 20:24 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Aegon voor 3,893!? Ik hoop dat je 2,893 bedoeld?
Hehe dat zijn handige weetjes. Dus eigenlijk is in dat daglicht bekeken de stijging van vandaag helemaal niet zo fiks?quote:Op woensdag 1 april 2009 22:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Nieuw geld van Q2 stroomt weer naar de markten, eerste dag van het kwartaal stijgen de beurzen bijna altijd.
Grapjas, you have not seen the beginning yetquote:Op woensdag 1 april 2009 23:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb het gevoel dat we de grootste dip al achter de rug hebben.
De boot is helemaal niet ineens weg, ik erger mij altijd aan die term. De koersen staan niet ineens, floeps, op echte substantieel hogere niveau. Het gaat altijd geleidelijk en het is een proces dat vaak meerdere jaren in beslag neemt.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:22 schreef pberends het volgende:
Als je bang bent om de boot te missen ben je te laat. En als iedereen bang is om de boot te missen moet je short gaan.
No way.... the party is just warming up.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb het gevoel dat we de grootste dip al achter de rug hebben. En ik ben naar mijn mening precies op tijd ingestapt. Ik heb een zooi van die India Warrants gekocht toen ze 26 cent waard waren. En kijk eens waar ze nu staan... Op 36 cent. Ik denk dat menig belegger daar er blij mee zou zijn op dit moment.
Helaas heb ik er geen duizenden euro's in zitten
De volgende dip kan best een half jaar duren hoor.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:26 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb het gevoel dat we de grootste dip al achter de rug hebben. En ik ben naar mijn mening precies op tijd ingestapt. Ik heb een zooi van die India Warrants gekocht toen ze 26 cent waard waren. En kijk eens waar ze nu staan... Op 36 cent. Ik denk dat menig belegger daar er blij mee zou zijn op dit moment.
Helaas heb ik er geen duizenden euro's in zitten
Vandaag zal dat allicht meer zijnquote:Op woensdag 1 april 2009 22:03 schreef foetre het volgende:
[..]
Als ik KLM nu verkoop heb ik 50 cent winst per aandeel.Twijfel om ze te verkopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |