quote:
welk filmpjequote:
Dat is in Slotervaart, de allochtone bewoners werken daar dus weer aan de goede naam van het stadsdeel.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:59 schreef Nembrionic het volgende:
Absurd: ik dacht: goh, dat lijkt op Maassluis.
Zie ik in het bericht "Traumahelikopter stijgt op vanaf de Maassluisstraat Amsterdam"
quote:Op maandag 30 maart 2009 19:55 schreef Meki het volgende:
niet geloven mensen,
dit is stemstekkerij van iiech tfoeee Wilders
Een veel slechtere naam kunnen ze toch niet meer krijgen.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat is in Slotervaart, de allochtone bewoners werken daar dus weer aan de goede naam van het stadsdeel.
Was het raak dan?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
het is geen kansjongere maar een behendigheidsjongere
Nee en dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken of is het weer de schuld van de media en/of Wilders die hier (eventueel) aandacht aan besteden?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een veel slechtere naam kunnen ze toch niet meer krijgen.
Ja, dat deden ze in Maassluis ook zo goed. Ze weten de naam wel goed te kiezenquote:Op maandag 30 maart 2009 20:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Dat is in Slotervaart, de allochtone bewoners werken daar dus weer aan de goede naam van het stadsdeel.
Waarom is dit eigenlijk nieuws? Dit is normaal gedrag en gebeurt dagelijks! Werkelijk iedereen in Slotervaart doet dit, deze jongen was de laatste die het nog niet had gedaan, vandaar dat het gefilmd werd.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:03 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Nee en dat hebben ze volledig aan zichzelf te danken of is het weer de schuld van de media en/of Wilders die hier (eventueel) aandacht aan besteden?
Ik snap het ook niet helemaal. Volkomen voorspelbaar gedrag. Waar mensen zich tegenwoordig al niet druk om maken.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:04 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Waarom is dit eigenlijk nieuws? Dit is normaal gedrag en gebeurt dagelijks! Werkelijk iedereen in Slotervaart doet dit, deze jongen was de laatste die het nog niet had gedaan, vandaar dat het gefilmd werd.
drie gulden achtquote:Op maandag 30 maart 2009 20:06 schreef Q. het volgende:
Een mooie actie, ik zou hem er een prijs voor geven.
Baksteen op z'n hoofd?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:06 schreef Q. het volgende:
Een publieke steniging!quote:Op maandag 30 maart 2009 20:06 schreef Q. het volgende:
Juist, het wordt van deze jongens verwacht dat ze dit gedrag vertonen, die zogenaamde verontwaardiging achteraf is niet te begrijpen.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet helemaal. Volkomen voorspelbaar gedrag. Waar mensen zich tegenwoordig al niet druk om maken.
Waarom zou men zich niet druk maken over bepaald voorspelbaar gedrag?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:06 schreef Lemmeb het volgende:
Ik snap het ook niet helemaal. Volkomen voorspelbaar gedrag. Waar mensen zich tegenwoordig al niet druk om maken.
Tja, ik vind het wel meevallen hoor. Volgens mij gooit hij een steen richting die heli en dat gedrag slaat uiteraard nergens op, maar doodsverwensingen vanwege dergelijke baldadigheid vind ik een hele grote stap terug in de beschaving.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Enkele reis richting land van herkomst?
quote:
iies kuhltuur moet jij respekt voor hebbenquote:Op maandag 30 maart 2009 20:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Het was een jongen met zwart haar en capuchon, in een groep, grote kans van wel dus.
De omstanders zijn van hetzelfde soort.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:36 schreef Shoombak het volgende:
De omstanders grijpen ook niet in ofzo, mag hopen dat dit bontkraagje een langzame dood sterft
Of als ie op sterven ligt gewoon laten liggenquote:Op maandag 30 maart 2009 21:36 schreef Shoombak het volgende:
De omstanders grijpen ook niet in ofzo, mag hopen dat dit bontkraagje een langzame dood sterft
Frisse gozer ben jij.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:39 schreef Provinciaal het volgende:
Ach ja, dat ze vooral zo doorgaan, dan komt de eindoplossing van zelf dichterbij...
quote:De Endlösung der Judenfrage (eindoplossing van het Jodenprobleem) is de in het Nederlands gebruikelijke term voor het Duitse plan om een systematische en veelomvattende genocide (ook wel de Holocaust of Shoa genoemd) op het Joodse volk in Europa te plegen. De term werd bedacht door Adolf Eichmann, een van de verantwoordelijken voor de uitvoering van het plan. Hiervoor werd hij in 1962 ter dood gebracht in Jeruzalem.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Endl%C3%B6sung_der_Judenfrage
Beetje weinig niet waarquote:Op maandag 30 maart 2009 22:00 schreef Kirov het volgende:
Gewoon meteen een halfjaar celstraf + tbs voor geven voor zulk soort incidenten.
Endlösung der Marokanerfrage.quote:
Schrijf er een boek over!quote:Op maandag 30 maart 2009 19:55 schreef Meki het volgende:
niet geloven mensen,
Ik kan niet uit de context afleiden dat het een grap is, omdat er geen context is.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:04 schreef waht het volgende:
[..]
Endlösung der Marokanerfrage.
grapjes over WOII mogen gewoon hoor...
Ja maar dat is anders.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:09 schreef Slappy het volgende:
Wilders met Hitler vergelijk mag natuurlijk wel
De context is dit topic.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik kan niet uit de context afleiden dat het een grap is, omdat er geen context is.
Gewelddadig gedrag tegen hulpverleners omdat het hulpverleners zijn is wat mij betreft een veelquote:Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tja, ik vind het wel meevallen hoor. Volgens mij gooit hij een steen richting die heli en dat gedrag slaat uiteraard nergens op, maar doodsverwensingen vanwege dergelijke baldadigheid vind ik een hele grote stap terug in de beschaving.
Maar goed dat de meeste mensen dat beter kunnen inschatten dan kennelijk.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:18 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daaruit kan ik niet afleiden dat je een grap maakt, eerder het tegenovergestelde.
Even een beetje extra context voor de rest:quote:Op maandag 30 maart 2009 22:20 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Maar goed dat de meeste mensen dat beter kunnen inschatten dan kennelijk.
Je punt?quote:Op maandag 30 maart 2009 22:23 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Even een beetje extra context voor de rest:
Er worden weer Hitler schilderijen geveild
Mag je je kind nu ook weer Adolf noemen danquote:Op maandag 30 maart 2009 22:23 schreef Meh7 het volgende:
Even een beetje extra context voor de rest:
Er worden weer Hitler schilderijen geveild
Waarom zou dat eigenlijk niet mogen?quote:Op maandag 30 maart 2009 22:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mag je je kind nu ook weer Adolf noemen dan
Nee, je mag hem wel Mein Kampf noemen.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mag je je kind nu ook weer Adolf noemen dan
Dat zijn geen grapjes, doch Stormfront geleuter. Genoeg erover; Jij hebt je aandacht weer gehad en denk nou niet dat ik je serieus neem de komende tijd.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:04 schreef waht het volgende:
[..]
Endlösung der Marokanerfrage.
grapjes over WOII mogen gewoon hoor...
Je snapt er niets van! Dit zijn de fatsoensrakkers die Nederland komen redden middels een keiharde aanpak!quote:Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Tja, ik vind het wel meevallen hoor. Volgens mij gooit hij een steen richting die heli en dat gedrag slaat uiteraard nergens op, maar doodsverwensingen vanwege dergelijke baldadigheid vind ik een hele grote stap terug in de beschaving.
Mwoa, dit is toch wel iets meer dan baldadigheid.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zou die ontsnapt zijn ?quote:Op maandag 30 maart 2009 22:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je snapt er niets van! Dit zijn de fatsoensrakkers die Nederland komen redden middels een keiharde aanpak!
Hetzelfde kan gezegd worden van 'grapjes' over de eindoplossing natuurlijk. Zou zomaar strafbaar kunnen zijn zelfs.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:54 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Mwoa, dit is toch wel iets meer dan baldadigheid.
internaten e.d. zijn idd een zegen voor de jeugdquote:Op maandag 30 maart 2009 22:57 schreef xenobinol het volgende:
Wat mij eigenlijk teleurgesteld is het gebrek aan toezicht door de ouders, waar zijn deze?
Ik zie soms piepjonge blagen nog om 10 uur 's avonds buiten lopen, dat is toch niet normaal![]()
Kan de wetgever deze ouders niet gaan beboeten en bij gebrek aan beterschap de kinderen onder brengen in een heropvoedingsinstituut. Beetje normen en waarden bijbrengen en de ouders een flinke financiele bijdrage laten betalen.
Grove grapjes of de levens van die inzittenden in gevaar brengen, toch een nuance verschil...quote:Op maandag 30 maart 2009 22:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hetzelfde kan gezegd worden van 'grapjes' over de eindoplossing natuurlijk. Zou zomaar strafbaar kunnen zijn zelfs.
Weet alleen niet of jij en waht dan de sjaak zijn, of Danny. Want Fok zou Fok niet zijn als dergelijke 'grapjes' gewoon blijven staan. Puik werk ook van de mods
Ik weet niet of de levens van die mensen daadwerkelijk in gevaar waren, maar het is idd een nuance verschil.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:59 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Grove grapjes of de levens van die inzittenden in gevaar brengen, toch een nuance verschil...
Jij snapt niet dat een baksteen naar een opstijgende helicopter gooien de levens van de inzittenden in gevaar kan brengen?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik weet niet of de levens van die mensen daadwerkelijk in gevaar waren, maar het is idd een nuance verschil.
Goed excuus.
Ik weet niet zo zeker of het een baksteen was, vandaar.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:03 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat een baksteen naar een opstijgende helicopter gooien de levens van de inzittenden in gevaar kan brengen?
Idd.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:03 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Jij snapt niet dat een baksteen naar een opstijgende helicopter gooien de levens van de inzittenden in gevaar kan brengen?
Waarschijnlijk was het de (lege) portemonnee van het slachtoffer in de helicopterquote:Op maandag 30 maart 2009 21:55 schreef Strooper het volgende:
Knap dat TS kan zien dat het een (bak)steen is
Voor een struisvogel valt het nog wel mee.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat zeg ik ook een malle dingen he?
Daarom, en ik vond het een leuk commentaar op de broeiende volkswoede die ook in dit topic duidelijk naar voren kwam. Excuses aan de tere zieltjes, maar het zal niet de laatste keer zijn dat ik zoiets doe.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:06 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik weet niet zo zeker of het een baksteen was, vandaar.
Maar als het een baksteen was dan is hinten naar de deportatie en vernietiging van de Marokkaanse gemeenschap wel een aardig gebbetje
In het huidige politieke klimaat is het belangrijk dat je je recht op vrijheid van meningsuiting uitoefent. If you got, flaunt it!
Ik ben om, laten we ze vergassenquote:Op maandag 30 maart 2009 23:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor een struisvogel valt het nog wel mee.
Och.. ik ben wel erger gewend. Vind het alleen niet bijster verstandig.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:09 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Daarom, en ik vond het een leuk commentaar op de broeiende volkswoede die ook in dit topic duidelijk naar voren kwam. Excuses aan de tere zieltjes, maar het zal niet de laatste keer zijn dat ik zoiets doe.
pssst, nu doe je het zelf!quote:Op maandag 30 maart 2009 23:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik ben om, laten we ze vergassen![]()
[..]
Och.. ik ben wel erger gewend. Vind het alleen niet bijster verstandig.
Niks vergassen, dat past niet bij een beschaving.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik ben om, laten we ze vergassen![]()
Dus omdat iets voorspelbaar is mag je er niet verontwaardigd over zijn? Lekker dan...quote:Op maandag 30 maart 2009 20:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 maart 2009 23:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat zeg ik ook een malle dingen he?
quote:Op maandag 30 maart 2009 23:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor een struisvogel valt het nog wel mee.
En wie sturen we dan precies terug?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Niks vergassen, dat past niet bij een beschaving.
Terugsturen is een humane oplossing waar beide partijen profijt van hebben.
Ook dat was een grapje, gok ik gezien Lemmeb's andere posts. Hint: Wanneer je je afvraagt of iemand op het forum serieus is, zijn ze dat meestal niet, behalve Meki.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:21 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Dus omdat iets voorspelbaar is mag je er niet verontwaardigd over zijn? Lekker dan...
Eerst terug laten krijgen wat iemand zelf doet, dus in dit geval, eerst een (bak)steen tegen z'n kop en dan enkeltje herkomst.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:21 schreef Specularium het volgende:
[..]
Niks vergassen, dat past niet bij een beschaving.
Terugsturen is een humane oplossing waar beide partijen profijt van hebben.
Doordat mensen zoals jij en nog een paar anderen op dit forum dit gedrag steeds maar niet keihard willen afwijzen, wordt Nederland steeds rechtser en rechtser met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:55 schreef Meki het volgende:
niet geloven mensen,
Degene die zoiets flikt met een dubbel paspoort natuurlijk. Wie anders?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
En wie sturen we dan precies terug?
Dan kan die toch nog steeds gooien, kun je beter iets met zijn handen doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:35 schreef Scorpie het volgende:
Preventief door de knieeen schieten, dat zal ze leren, asociaal tuig.
Mensen zoals mij ontgaat de lust om verontwaardigd te doen over wat die jongen doet wanneer het hele topic volstaat met simpele nonsens over knieschijven, eindoplossingen, etc.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Doordat mensen zoals jij en nog een paar anderen op dit forum dit gedrag steeds maar niet keihard willen afwijzen, wordt Nederland steeds rechtser en rechtser met alle gevolgen van dien.
Wat dacht je ervan om iedereen (zowel autochtoon als allochtoon) die zich niet kan gedragen op te laten rotten?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Degene die zoiets flikt met een dubbel paspoort natuurlijk. Wie anders?
Wat vind je van die paspoorten discussie dan? Dat we op last van Koning Mohammed de weetikveelhoeveelste alle uit tenminste één Marokkaanse ouder voortkomende kinderen tot Marokkaan maken?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Degene die zoiets flikt met een dubbel paspoort natuurlijk. Wie anders?
Waarheen?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat dacht je ervan om iedereen (zowel autochtoon als allochtoon) die zich niet kan gedragen op te laten rotten?![]()
Mensen zijn zo hard geworden tegen dit uitschot, omdat dit uitschot steeds maar niet goed genoeg (althans voor hen) door de regering wordt aangepakt. 30 jaar geleden zouden niet veel mensen meteen over knieschijven, eindoplossingen roepen etc. als dat uitschot zich weer eens misdraagt.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mensen zoals mij ontgaat de lust om verontwaardigd te doen over wat die jongen doet wanneer het hele topic volstaat met simpele nonsens over knieschijven, eindoplossingen, etc.
Doordat mensen zoals jullie dit gedrag steeds maar niet keihard willen afwijzen zullen mensen als ik dat kleine Gallische dorpje blijven dat maar niet wil deugen naar de maatstaven van de avant garde van de geweldige ethische revival die we nu doormaken.
Rare jongens, die Romeinen
Same here. Genuanceerd reageren voelt als het eens zijn met de simpele gasten die met allerlei ideeën op de proppen komen zetten als het om allochtonen gaat.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Mensen zoals mij ontgaat de lust om verontwaardigd te doen over wat die jongen doet wanneer het hele topic volstaat met simpele nonsens over knieschijven, eindoplossingen, etc.
Gewoon lekker ergens in de Achterhoek dumpen en ze manieren bijbrengen. Het ontbreekt dit soort jongens gewoon aan beschaving.quote:
Dus die arme mensen zijn niet verantwoordelijk voor wat ze zeggen?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen zijn zo hard geworden tegen dit uitschot, omdat dit uitschot steeds maar niet goed genoeg (althans voor hen) door de regering wordt aangepakt. 30 jaar geleden zouden niet veel mensen meteen over knieschijven, eindoplossingen roepen etc. als dat uitschot zich weer eens misdraagt.
Juistem. Niets wat een potje HØKEN niet op kan lossen! Lekker door de modder rollen met de varkens en een pot bier, he?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:45 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Gewoon lekker ergens in de Achterhoek dumpen en ze manieren bijbrengen. Het ontbreekt dit soort jongens gewoon aan beschaving.
Volgens mij is het niet lastig om te ontwaren dat er twee zaken gebeuren. Een actie, die je kunt veroordelen en een reactie, die je kunt veroordelen.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ach zolang we de rest van de wereld hebben mag jij best dat ene kleine Gallische dorpje hebben met bard. Erg groot was dat dorpje niet en ik neem genoegen met de rest van de wereld waar dat soort idioten wel aangepakt worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:40 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Doordat mensen zoals jullie dit gedrag steeds maar niet keihard willen afwijzen zullen mensen als ik dat kleine Gallische dorpje blijven dat maar niet wil deugen naar de maatstaven van de avant garde van de geweldige ethische revival die we nu doormaken.
Rare jongens, die Romeinen
Zegt de grootste struisvogel van alle. Het probleem had gewoon aangepakt moeten worden het is nu erg groot en daardoor krijgen mensen als Wilders een kans. Als de gevestigde orde het niet doet moet iemand anders het doen.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Same here. Genuanceerd reageren voelt als het eens zijn met de simpele gasten die met allerlei ideeën op de proppen komen zetten als het om allochtonen gaat.
Ook goed, zolang ze dit asociale gedrag maar afleren.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:39 schreef Adelante het volgende:
[..]
Dan kan die toch nog steeds gooien, kun je beter iets met zijn handen doen.
Als er dagelijks van dergelijke berichten in het nieuws komen over achterhoekers, dan worden de reacties daarop vanzelf ook harder.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Same here. Genuanceerd reageren voelt als het eens zijn met de simpele gasten die met allerlei ideeën op de proppen komen zetten als het om allochtonen gaat.
Zie ook hier:quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er dagelijks van dergelijke berichten in het nieuws komen over achterhoekers, dan worden de reacties daarop vanzelf ook harder.
Jep.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:55 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet lastig om te ontwaren dat er twee zaken gebeuren. Een actie, die je kunt veroordelen en een reactie, die je kunt veroordelen.
En wat betreft mezelf kan ik heel goed begrijpen dat er verontwaardiging is over de actie, terwijl de actie, mijn inziens, pertinent onbevattelijk is.
En net zoals sommigen nog weten te verklaren waarom iemand een steen naar een traumahelikopter wil gooien is er natuurlijk op soortgelijke wijze een verklaring te vinden dat er zoveel gemeende of ongemeende emotie aan de verontwaardiging gekoppeld is.
Je weet dat de Romeinen immer kansloos slaag kregen?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 04:30 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ach zolang we de rest van de wereld hebben mag jij best dat ene kleine Gallische dorpje hebben met bard. Erg groot was dat dorpje niet en ik neem genoegen met de rest van de wereld waar dat soort idioten wel aangepakt worden.
Eigenlijk willen we helemaal geen Wilders stemmenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 04:32 schreef niet_links het volgende:
[..]
Zegt de grootste struisvogel van alle. Het probleem had gewoon aangepakt moeten worden het is nu erg groot en daardoor krijgen mensen als Wilders een kans. Als de gevestigde orde het niet doet moet iemand anders het doen.
Denk dat de gemiddelde zaterdagavond in de achterhoek iets minder voorbeeldig verloopt dan je hier indirect poogt te stellen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er dagelijks van dergelijke berichten in het nieuws komen over achterhoekers, dan worden de reacties daarop vanzelf ook harder.
Belachelijke actie dit, dat jong moeten ze gewoon een maandje of twee bij ome justitie gaan laten logeren.
Niet zo aangesproken voelen meteen. Jouw reactie is suf, maar daar zijn geen wetten tegen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:21 schreef Scorpie het volgende:
Alsof mij het een donder kan schelen welk kleurtje zulke figuren hebben, zolang ze als een mongool bakstenen gaan gooien naar traumaheli`s mag je ze van mij keihard straffen, of ze nou zwart, wit, groen, paars, geel, oranje of rood zijn.
Ah ja, straffen is suf. Weten we dat ook gelijk weerquote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Niet zo aangesproken voelen meteen. Jouw reactie is suf, maar daar zijn geen wetten tegen.
Straffen is niet suf. Stoere praat over knieschijven die er af geschoten worden of whatever, dát is suf.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ja, straffen is suf. Weten we dat ook gelijk weer
Waarom is dat suf? Vroegah, in de tijd dat je nog lijfstraffen had, liet je het wel uit je domme botte kutharses om de ambulance of politie dwars te zitten. Tijd dat we dat weer in gaan voeren. Knieschijven kapot is dan misschien wat overdreven, maar ik ben helemaal voor het keihard straffen van mensen die willens en wetens politie of ambulance hinderen bij hun werk. Laat het ze maar voelen. Is dat zo raar? Ik vind van niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:44 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Straffen is niet suf. Stoere praat over knieschijven die er af geschoten worden of whatever, dát is suf.
Tja, ik ben geen fan van Wilders, maar hij snapt wel dat er genoeg mensen zijn die tegenwoordig eens niet dat politiek correcte geblaat willen horen over kansenjongere, media-aandacht en dat soort ongein. Die mensen willen gewoon horen dat er iig iemand is die het niet langer pikt. Iemand die wel ruggegraat toont, in tegenstelling tot alles wat de afgelopen 20 jaar hier iets aan probeerde te doen.quote:En deze oprechte verontwaardiging die je tentoonspreidt is ook vrij suf
Lijstraffen zijn verboden door het EVRM. Dus grote kans dat er raar wordt opgekeken dan ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom is dat suf? Vroegah, in de tijd dat je nog lijfstraffen had, liet je het wel uit je domme botte kutharses om de ambulance of politie dwars te zitten. Tijd dat we dat weer in gaan voeren. Knieschijven kapot is dan misschien wat overdreven, maar ik ben helemaal voor het keihard straffen van mensen die willens en wetens politie of ambulance hinderen bij hun werk. Laat het ze maar voelen. Is dat zo raar? Ik vind van niet.
En dus moeten we daar maar respect en begrip voor hebben, ongeacht de consequenties?quote:Tja, ik ben geen fan van Wilders, maar hij snapt wel dat er genoeg mensen zijn die tegenwoordig eens niet dat politiek correcte geblaat willen horen over kansenjongere, media-aandacht en dat soort ongein. Die mensen willen gewoon horen dat er iig iemand is die het niet langer pikt. Iemand die wel ruggegraat toont, in tegenstelling tot alles wat de afgelopen 20 jaar hier iets aan probeerde te doen.
Helaas wel ja.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Lijstraffen zijn verboden door het EVRM. Dus grote kans dat er raar wordt opgekeken dan ja.
Wie zegt dat er niet nagedacht wordt over wat je doet en denktquote:En dus moeten we daar maar respect en begrip voor hebben, ongeacht de consequenties?
Vind ik niet. Frustratie ontslaat je niet van je plicht na te denken bij wat je doet en zegt.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:00 schreef Pwoekie het volgende:
ten eerst...
wilders vergelijken met hitler...
hitler was extreem links, past in hetzelfde rijtje als stalin, mao zedong, kim il jong...
Ik hoef de wereld ook helemaal niet. Een dorpje is makkelijker te verdedigen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:34 schreef niet_links het volgende:
@fortune cookie
Ja ik ben op hoogte van de strip. Heb die altijd met veel plezier gelezen. Maar goed ze kregen ook nooit meer als dat ene dorpje terwijl de romeinen wel de wereld hadden.
Ieder z'n ding.quote:
Dat gaat dan ook niet specifiek over jou. Was meer gericht op de Eindoplossing en het stilzwijgende toestemmen van zo ongeveer de rest minus 2 á 3.quote:Wie zegt dat er niet nagedacht wordt over wat je doet en denktIk vind werkelijk waar dat zulke figuren lichamelijk gestraft mogen worden. Daar sta ik 100% achter.
waarop basseer jij dat de pvv meer heeft met de nsdap dan de sp of desnoods de sgp/cu?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:03 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
jonge, wat heb jij gerookt? hoe kan iemand dta nu denken.
Gekreukt zieltje?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
zucht... friet/patat/links/rechts.
Mods?
Gelukkig maar danquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:07 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ieder z'n ding.
[..]
Dat gaat dan ook niet specifiek over jou. Was meer gericht op de Eindoplossing en het stilzwijgende toestemmen van zo ongeveer de rest minus 2 á 3.
Nee, ik wil niet dat een interessant topic verzandt in een discussie over wat links en wat rechts is.quote:
Het is dat ik dit plaatje heb gezien, want ik zag dus echt niemand stenen gooien in dat filmpjequote:
Ja, je vraagt je af waarom zulke mensen met stenen gooien, alleen om Wilders aan veel stemmen te helpen. Dat is toch wel tfoeallahirahmod3im3awinalillahiwainaillahiraji3onmashaallahtfoewallah, hoor.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:55 schreef Meki het volgende:
niet geloven mensen,
Nou......................niet echt maar dat staat in heel veel boeken beschreven dus lees er eens wat over zou ik zeggen.quote:
Niet alleen hier.. overal waar bepaalde types kansenjongeren in grote concentraties voorkomen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:32 schreef zoalshetis het volgende:
het lijkt wel of het hier een soort gazastrook begint te worden
Nu ik goed kijk denk ik dat Meki gelijk heeft, de gooier is duidelijk Wilders in een slechte vermomming.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:24 schreef Masterix het volgende:
[..]
Ja, je vraagt je af waarom zulke mensen met stenen gooien, alleen om Wilders aan veel stemmen te helpen. Dat is toch wel tfoeallahirahmod3im3awinalillahiwainaillahiraji3onmashaallahtfoewallah, hoor.
Nee, dit is een vrij direct topic.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:32 schreef Chadi het volgende:
Aaah gut is er al een link gelegd tussen dit joch en de multiculti en wilders en links en rechts?
Nou je kan hem bij Oskam neer kwakken kan die zat kuilen dichten.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
En wie gaat die kuilen graven dan?
Dat mogen ze ook zelf doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
En wie gaat die kuilen graven dan?
Wie een kuil graaft voor een ander gooit hem zelf weer dicht.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:55 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Dat mogen ze ook zelf doen natuurlijk.
idd. en heel europa kijkt met lede ogen toe, om maar niet te discrimineren. gezien de opkomende rechtse kiezers moeten die knapen vooral zo doorgaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet alleen hier.. overal waar bepaalde types kansenjongeren in grote concentraties voorkomen.
iedereen hard aanpakken idd. de marokkaanse inteeltschoffies terug naar hun zandbak en de autochtone schoffies terug in de baarmoeder.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:15 schreef msnk het volgende:
disclaimer: Gelijke monniken gelijke kappen, autochtone jongeren mogen ook wel harder aangepakt worden wanneer zij in de overtreding gaan.
Schepje en kruiwagentje geven en Tweede Maasvlakte aan laten leggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:57 schreef Chadi het volgende:
Geef die gasten gewoon zware arbeid. Je komt heus wel ergens personeel te kort in Nederland. Laat ze zwoegen tot ze er kapot van worden. mentaal en fysiek moet je ze slopen om er weer wat van te kunnen maken.
tering nintendo generatieallemaal watjes
dat werkt niet op de lange termijn, lijkt mij.... die gastjes groeien op tussen allerlei vervelende figuren, de voorbeelden die hun hebben zijn broer of neef ali die op de hoek staat te dealen en af en toe een half jaar weg is om wat gevangenistijd uit te zitten. Vader is er niet want die staat de hele dag in de fabriek en moeder staat in de islam hierachie lager dan een 10 jarig jochie en kan dus ook niks uithalen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:52 schreef Chadi het volgende:
Ik ben het een beetje zat om mijn centen te verpesten aan dat soort lui. Opsluiten en laten werken voor de eigen opsluiting.
Het is toch verdomme kansloos. Zo'n gast kreeg vroeger een schep mee en mocht kuilen dichten . Na een dag was ie kapot en kon ie alleen nog maar slapen.
Op welke manier dan?quote:
Jawel hoor, deporatatie. Three strikes, you're outquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Op welke manier dan?
Alles is volgens mij al geprobeerd, van positieve discriminatie tot identiteitsreisjes, clubhuizen, aai over de bol, liefdeslessen, buurtvaders en moeders, straffeloos auto's in de fik steken, allerhande subsidies enz.
Blijft niet veel keuze meer over denk ik zo.
maak daar maar one strike van. het is nu wel mooi geweest.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:31 schreef msnk het volgende:
[..]
Jawel hoor, deporatatie. Three strikes, you're out
Is in ieder geval wat anders dan deportatie.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:31 schreef msnk het volgende:
[..]
Jawel hoor, deporatatie. Three strikes, you're out
Das een speciale versie, alleen voor Turken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Is in ieder geval wat anders dan deportatie.
Wat een oprecht opzetje voor anderen om met DE oplossing te komenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Op welke manier dan?
Alles is volgens mij al geprobeerd, van positieve discriminatie tot identiteitsreisjes, clubhuizen, aai over de bol, liefdeslessen, buurtvaders en moeders, straffeloos auto's in de fik steken, allerhande subsidies enz.
^^zie boven, bepaalde wet maken waarbij het mogelijk is zo n gastje vanaf 10-> veplicht uit huis te kunnen plaatsen tot 18e in nieuw op te zetten opvoedingskampen met nonnen etc. 3 strikes your out.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Op welke manier dan?
Denk dat dat er Europees niet doorkomt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maak daar maar one strike van. het is nu wel mooi geweest.
Buiten het feit dat je maar af moet wachten of dit allemaal wel zo'n helende werking heeft op de jongeren kwestie, lijkt het me niet handig om er nonnen bij te betrekken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:37 schreef ASroma het volgende:
[..]
^^zie boven, bepaalde wet maken waarbij het mogelijk is zo n gastje vanaf 10-> veplicht uit huis te kunnen plaatsen tot 18e in nieuw op te zetten opvoedingskampen met nonnen etc. 3 strikes your out.
Stel een Mohammed Jr. gooit op zijn 10e een ruitje in, en de politie maakt hiervan een aangifte... is 1.
Later op zijn 11e komt ie in aanraking met de politie omdat ie een steen naar een hulpdiensten gooit is 2.
Later dat jaar spuugt ie in het gezicht van een buschauffeur en aan de hand van camerabeelden wordt ie achterhaalt is 3.
nu zal die een traject moeten volgen van zijn 11e tot zijn 18e.... er wordt een programma opgesteld en meneer wordt opgevoed en onderwezen. Gedraagt meneer zich mag ie af en toe weekendjes op verlof en wellicht in de zomervakantie naar huis of ergens een bijbaantje nemen. Op zijn 18e verjaardag staat meneer wel opgevoed met een goeie opleiding bij de poort. Klaar om een vervolgopleiding te gaan doen aan een mbo dan wel hbo of universiteit. Een afvloeingstraject volgt waarbij meneer de komende 2 jaar nog wordt begeleid en zich dient te melden.
Kun je wel met stomme antwoorden komen die nergens op slaan maar mijn vraag aan jou is nog steeds "Op welke manier dan?"quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Wat een oprecht opzetje voor anderen om met DE oplossing te komen
Dat zijn al twee hele oprechte opmerkingen die je daar plaatst. Geeft helaas wel aan dat je ook weet dat extremisme drijft op kortzichtigheid.
En ja hoor... daar heb je ze al!
Recidive strenger aanpakken, rellen in de kiem smoren door 'stillen' in te zetten, net als bij voetbal. Die opereren dan op basis van dossiers die worden aangelegd (net als bij voetbal) over leidende figuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kun je wel met stomme antwoorden komen die nergens op slaan maar mijn vraag aan jou is nog steeds "Op welke manier dan?"
de meeste van die gastjes zijn niet onaardig, maar weten zich geen houding te geven in groep met de echte rotte appels en ze praten elkaar alleen maar na, machcultuurtje, blingbling je weet wel. De echte rotte appels zullen toch wel in jeugdetenties belanden en de meeste daarvan zullen idd altijd blijven tobben, dan wel in herhaling vallen. Daar doe je ook verder niks aan...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Buiten het feit dat je maar af moet wachten of dit allemaal wel zo'n helende werking heeft op de jongeren kwestie, lijkt het me niet handig om er nonnen bij te betrekken.
Na de tweede of derde keer krijg je tenminste geen gezeik dat ze geen eerlijke kans kregen, na twee keer is het zeker weten genoegquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maak daar maar one strike van. het is nu wel mooi geweest.
Het land uitschoppen danquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Is in ieder geval wat anders dan deportatie.
Het kan dus welquote:de·por·te·ren -teerde, h gedeporteerd (van personen) wegvoeren, bv. naar een ballingsoord; het land uitzetten
Vieze racist, ik ga je reporten aan een adminquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Das een speciale versie, alleen voor Turken.
Overigens slaat mijn 'stomme antwoord' op het feit dat je geheel ten onrechte stelt dat 'alles al geprobeerd is' waarna je begint over theedrinken e.d.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Kun je wel met stomme antwoorden komen die nergens op slaan maar mijn vraag aan jou is nog steeds "Op welke manier dan?"
Leuk en aardig, maar meestal zijn het geen grote massa rellen hoor. Dat zie je alleen in Frankrijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Recidive strenger aanpakken, rellen in de kiem smoren door 'stillen' in te zetten, net als bij voetbal. Die opereren dan op basis van dossiers die worden aangelegd (net als bij voetbal) over leidende figuren.
Lastige groepen klonteren samen om bepaalde kopstukken. Dat is nagenoeg altijd en overal zo. Daar moet je je vooral op richten. En je moet die jongens het idee geven dat ze te maken hebben met een tegenstander die niet voor ze onder doet.
Dat bereik je niet door piemels af te hakken, moeders te deporteren, knieschijven te breken of Marokkaanse theepotjes om te laten smelten.
Dat bereik je door je werk serieus te nemen en je niet te verschuilen achter de 'vrees voor escalatie'. Veruit de meeste van die groepen slaan nog geen deuk in een pakkie boter, maar zijn wel verantwoordelijk voor een onevenredig deel van de ervaren overlast en onveiligheid.
Ga er eens echt achteraan, verzamel bewijzen en pak ze op het juiste moment. Richt je op de kopstukken en begin daar waar het het hardste nodig is. Niet daar waar de mensen het hardste roepen dat het onveilig is (ik noem bepaalde delen van Amstelveen waar men zich beklaagde over wietzakjes op de grond, doodeng).
En voor de zwaardere gevallen zou ik voorlopig starten met zwaardere straffen op wapenbezit en nog zwaardere voorwaardelijke straffen. Dit als een iets humanere versie van 3 strikes you're out.
Daarom moet je daar nu mee beginnen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:53 schreef msnk het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar meestal zijn het geen grote massa rellen hoor.
Drogredenering waar ik een beetje van moet huilenquote:Wat heeft een 'stille' voor nut als het weer een stel Marokkanen zijn die met zijn vieren een ambulancebroeder hebben geïntimideerd.
Waar heb je het in hemelsnaam over. Ik wil gewoon van jou weten wat jouw ideeën zijn om op te treden tegen kansloze (allochtone) jongeren in het dagelijkse leven.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daarom moet je daar nu mee beginnen.
Daarnaast is dat eigenlijk niet relevant. Relevant is dat je die jongens met camera vastlegt bij het plegen van misdrijven (een straatrel is daar een mooie gelegenheid voor) en daar een dossier van aanlegt. Je weet dan wie de grote jongens zijn en je kunt ze aanpakken.
[..]
Drogredenering waar ik een beetje van moet huilen![]()
Wat heeft de politie voor nut als het weer Marokkanen zijn die je moeder net van haar tasje hebben beroofd.
Wat wil je er mee zeggen. Verder mijn complimenten voor je uitgebreide analyse
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:12 schreef Meh7 het volgende:
Draaideurcriminelen moeten minder op straat en meer gevangen zitten. Hierdoor ontneem je hen niet alleen de kans criminaliteit te verrichten, maar zo kunnen ze ook geen andere jongeren beïnvloeden met hun gedrag.
Dat werkt dus niet. De Baarsjes staat bekend als een grote probleemwijk in Amsterdam, prima scholen, helemaal niks mis mee. Wat zou je daar nog aan kunnen toevoegen? De meeste jongeren willen geen flikker doen, en de ouders boeit het ook niks.quote:Preventie is minstens zo belangrijk, waarschijnlijk belangrijker dan sanctioneren. Zorg ervoor dat er meer wordt geïnvesteerd in scholing in gebieden waar veel criminaliteit voorkomt. Iemand met een afgeronde opleiding, een kans op een betere baan zal minder snel de criminaliteit opzoeken.
Het klinkt wel heel leuk, maar of het zal helpen? Zoals ik hierboven al zei, het zijn toch altijd de jongeren zelf die het gewoon niet willen. Kun je nog zoveel lessen invoeren als je maar wil, en miljoenen erin pompen. Uiteindelijk zul je zien dat het weggegooid geld is.quote:Zorg ervoor dat jongeren in zwarte wijken niet van school gaan zonder een diploma, investeer in zwarte scholen in plaats van in buurthuizen. Zorg ervoor dat het niveau van onderwijs op zwarte scholen minstens zo hoog, maar indien mogelijk hoger is dan andere scholen in Nederland. Zorg ervoor dat goede leraren worden aangetrokken op die scholen door het budget te vergroten. Rek de leerplicht uit, begin eerder (op jongere leeftijd) met het onderwijs op zwarte scholen. Las extra taallessen in, debatlessen in zodat de jongeren zichzelf ook met woorden kunnen verdedigen. Ja, soms moet je extra investeren om iets beter te krijgen, geld wat je in het onderwijs steekt is nooit verloren.
Ik heb het dan ook niet alleen over rellen, dat maak jij er helemaal zelf van.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:32 schreef msnk het volgende:
[..]
Waar heb je het in hemelsnaam over. Ik wil gewoon van jou weten wat jouw ideeën zijn om op te treden tegen kansloze (allochtone) jongeren in het dagelijkse leven.
Alles wat jij nu zegt klinkt heel leuk allemaal, maar is bijna nooit van toepassing omdat zoiets gewoon weinig voorkomt. En op kleine schaal werkt dat niet. En het zijn toch echt de 'kleine' dingen die zo ongelofelijk vaak voorkomen waar de mensen nou zo van moeten walgen.
Misschien heb ik je post niet helemaal begrepen, maar leg het dan eens uit m.b.t kleine schaal geweldpleging / overlast?
Ach, onderlinge knokpartijen boeien niet. Komen ook niet in het nieuws.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Denk dat de gemiddelde zaterdagavond in de achterhoek iets minder voorbeeldig verloopt dan je hier indirect poogt te stellen.
Ik zeg niet dat ze allemaal niet deugen, dan zou ik namelijk beweren dat ik zelf ook niet deug. Maar de grote meerderheid deugt inderdaad niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Jouw gedachte dat al die jongens allemaal hetzelfde zijn en nooit zullen deugen is simpelweg onwaar.
Achterhoekers keer'n zich niet tegen de pliessie?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, onderlinge knokpartijen boeien niet. Komen ook niet in het nieuws.
Maar ik heb het dus over hinderen van politie, ambulance, brandweer of het afrossen van OV-personeel. Dat soort fratsen.
Ik bedoel niet marokkanen in het algemeen....quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:00 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze allemaal niet deugen, dan zou ik namelijk beweren dat ik zelf ook niet deug. Maar de grote meerderheid deugt inderdaad niet.
Eh, hebben we het niet over allochtonen in het algemeenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik bedoel niet marokkanen in het algemeen....
Die bedoelde ik ook niet in ieder gevalquote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:05 schreef msnk het volgende:
[..]
Eh, hebben we het niet over allochtonen in het algemeen?
Je moet wat aandachtiger lezen. Ik had het in die post over jongeren die overlast veroorzaken. Die bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:09 schreef msnk het volgende:
Ik ga nog eens hoofdpijn krijgen van jou!
Zeg er dan ook meteen bij wie je wel bedoeld, anders kunnen we zo uren door blijven gaan }"|
Daar dacht ik ook even aan, maar dan snap ik je punt al helemaal niet. Die jongeren doen dat niet omdat ze psychische emotionele complexe problemen hebben ofzo hoor. Het zijn gewoon tuig.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je moet wat aandachtiger lezen. Ik had het in die post over jongeren die overlast veroorzaken. Die bedoel ik dus.
Het gezegde:"Zachte heelmeesters laten stinkende wonden" lijkt mij van toepassing op hoe jij het ervaart. Zelf ben ik van een hardere lijn hierin dan wat jij voorstelt. Graag de hedendaagse straffen blijven hanteren. En ongeacht aanzien van persoon:quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Recidive strenger aanpakken, rellen in de kiem smoren door 'stillen' in te zetten, net als bij voetbal. Die opereren dan op basis van dossiers die worden aangelegd (net als bij voetbal) over leidende figuren.
Lastige groepen klonteren samen om bepaalde kopstukken. Dat is nagenoeg altijd en overal zo. Daar moet je je vooral op richten. En je moet die jongens het idee geven dat ze te maken hebben met een tegenstander die niet voor ze onder doet.
Dat bereik je niet door piemels af te hakken, moeders te deporteren, knieschijven te breken of Marokkaanse theepotjes om te laten smelten.
Dat bereik je door je werk serieus te nemen en je niet te verschuilen achter de 'vrees voor escalatie'. Veruit de meeste van die groepen slaan nog geen deuk in een pakkie boter, maar zijn wel verantwoordelijk voor een onevenredig deel van de ervaren overlast en onveiligheid.
Ga er eens echt achteraan, verzamel bewijzen en pak ze op het juiste moment. Richt je op de kopstukken en begin daar waar het het hardste nodig is. Niet daar waar de mensen het hardste roepen dat het onveilig is (ik noem bepaalde delen van Amstelveen waar men zich beklaagde over wietzakjes op de grond, doodeng).
En voor de zwaardere gevallen zou ik voorlopig starten met zwaardere straffen op wapenbezit en nog zwaardere voorwaardelijke straffen. Dit als een iets humanere versie van 3 strikes you're out.
Waarom een uitzonderingspositie maken vanwege beroep? Dat is niet wenselijk omdat je dan verschillen in rechten krijgt.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, onderlinge knokpartijen boeien niet. Komen ook niet in het nieuws.
Maar ik heb het dus over hinderen van politie, ambulance, brandweer of het afrossen van OV-personeel. Dat soort fratsen.
Ja, dat stel ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Overigens slaat mijn 'stomme antwoord' op het feit dat je geheel ten onrechte stelt dat 'alles al geprobeerd is'
Dat mag je even voor me quoten anders kan ik je al helemaal niet meer serieus nemen.quote:waarna je begint over theedrinken e.d.
Op die bekende toer ga je dus als je uitgeluld bent.. Oké, weet nu genoeg.quote:Kinderlijk gejank. En dat van een volwassen vrouw met kinderen. MIJ hoef je niet te vertellen wat er mankeert in NL hoor
He, wat laf.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
....prutsquote...
[quote]Op die bekende toer ga je dus als je uitgeluld bent.. Oké, weet nu genoeg.
terwijl dit juist zaken zijn die jij per definitie al als ergerlijk ervaart. Het is dus een onoprechte manier om van anderen een 13 in een dozijn reactie over knieschijven te krijgen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Op welke manier dan?
voor onze probleemjeugd.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
liefdeslessen
Volgens mij kun je zo'n ventje het best door de rechter een maand 'meelopen met de hulpverlening' op laten leggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 14:25 schreef msnk het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook even aan, maar dan snap ik je punt al helemaal niet. Die jongeren doen dat niet omdat ze psychische emotionele complexe problemen hebben ofzo hoor. Het zijn gewoon tuig.
Is niet eens zo'n gek idee eigenlijk. Op zaterdagavond.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 16:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Volgens mij kun je zo'n ventje het best door de rechter een maand 'meelopen met de hulpverlening' op laten leggen.
Lullig voor alle patienten die dan wakker worden in het ziekenhuis en hun beurs kwijt zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Is niet eens zo'n gek idee eigenlijk. Op zaterdagavond.
Grote kans dat ie meteen ambulancebroeder wil worden
Zie je, de gezondheidszorg zal floreren als nooit tevoren!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Lullig voor alle patienten die dan wakker worden in het ziekenhuis en hun beurs kwijt zijn.
*Mompelt iets over inteelt...quote:Op donderdag 2 april 2009 14:04 schreef Pek het volgende:
En gepakt
"Verstandelijk beperkt", mja, dat was wel duidelijk
Mja, dat zijn ze allemaal, die "kansenjongeren". Je kunt je afvragen in hoeverre dit nog als verzachtende omstandigheid kan worden aangemerkt, aangezien het op straat zolangzamerhand de norm begint de worden om verstandelijk beperkt te zijn.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:04 schreef Pek het volgende:
En gepakt
Er wordt altijd zo snel mogelijk naar een excuus gezocht waarom iemand tot zo'n daad komt. Dat het gewoon tuig is en geen respect op kan brengen voor bepaalde zaken dat wordt veel te weinig aangehaald. Gooi het maar weer op ADHD ofzo.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:04 schreef Pek het volgende:
En gepakt
Wordt er weer wat verzonnen als verzachtende omstandigheid.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:04 schreef Pek het volgende:
En gepakt
Zeg maar gerust inteelt. Kijk maar ook eens naar de rapporten over shizofrenie dat het nogal vaak voorkomt bij bepaalde bevolkingsgroepen.quote:Op donderdag 2 april 2009 16:44 schreef zoalshetis het volgende:
als we in de toekomst wat minder verstandelijk beperkte straatprinsjes willen hebben wordt het tijd dat we iets gaan doen aan de importbruiden, of moet ik zeggen nichtjes.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |