abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:41:39 #151
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67573032
die opmerking op het laatst in het filmpje is net zo triest....

wat al geopperd werd, gewoon verplichte heropvoeding op de veluwe dan wel de achterhoek. Met nonnen en alles erbij, net als vroeger, zodra ze zich als 10-12> jarige 3x misdragen hebben ----> verplichte uithuisplaatsing, tot 18e in heropvoedingskamp. Goeie scholing daarbij etc. Mag wat kosten maar als hierdoor de mensen die dagelijks met dit soort gastjes te maken hebben rustiger kunnen leven, is het de centen wel waard.

en het boeit al helemaal of je allochtoon of autochtoon bent, je behoort je gewoon te gedragen. Hulpdiensten hinderen is wel het laagste van het laagste.
pi_67573400
Ik ben het een beetje zat om mijn centen te verpesten aan dat soort lui. Opsluiten en laten werken voor de eigen opsluiting.

Het is toch verdomme kansloos. Zo'n gast kreeg vroeger een schep mee en mocht kuilen dichten . Na een dag was ie kapot en kon ie alleen nog maar slapen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:53:14 #153
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67573437
En wie gaat die kuilen graven dan?
Intelligent, but fucked up.
pi_67573493
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Nou je kan hem bij Oskam neer kwakken kan die zat kuilen dichten.
pi_67573497
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Dat mogen ze ook zelf doen natuurlijk.
pi_67573555
Geef die gasten gewoon zware arbeid. Je komt heus wel ergens personeel te kort in Nederland. Laat ze zwoegen tot ze er kapot van worden. mentaal en fysiek moet je ze slopen om er weer wat van te kunnen maken.

tering nintendo generatie allemaal watjes
  dinsdag 31 maart 2009 @ 11:59:59 #157
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67573666
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:55 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat mogen ze ook zelf doen natuurlijk.
Wie een kuil graaft voor een ander gooit hem zelf weer dicht.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:01:02 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67573708
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:29 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet alleen hier.. overal waar bepaalde types kansenjongeren in grote concentraties voorkomen.
idd. en heel europa kijkt met lede ogen toe, om maar niet te discrimineren. gezien de opkomende rechtse kiezers moeten die knapen vooral zo doorgaan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:15:14 #159
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67574177
Harder optreden tegen kansenjongeren is prima, jammer genoeg doen de regeringen daar niet genoeg aan mee nee. Wat dat betreft is het plan van Wilders zeer aanlokkelijk, maar wordt het verpest door zijn algemene visie.

disclaimer: Gelijke monniken gelijke kappen, autochtone jongeren mogen ook wel harder aangepakt worden wanneer zij in de overtreding gaan.
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:20:41 #160
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67574344
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:15 schreef msnk het volgende:

disclaimer: Gelijke monniken gelijke kappen, autochtone jongeren mogen ook wel harder aangepakt worden wanneer zij in de overtreding gaan.
iedereen hard aanpakken idd. de marokkaanse inteeltschoffies terug naar hun zandbak en de autochtone schoffies terug in de baarmoeder.
pi_67574347
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:57 schreef Chadi het volgende:
Geef die gasten gewoon zware arbeid. Je komt heus wel ergens personeel te kort in Nederland. Laat ze zwoegen tot ze er kapot van worden. mentaal en fysiek moet je ze slopen om er weer wat van te kunnen maken.

tering nintendo generatie allemaal watjes
Schepje en kruiwagentje geven en Tweede Maasvlakte aan laten leggen.

Kunnen hun kinderen trots zeggen: "Onze vaders hebben Nederland wel helpen opbouwen!". Trotse mensen gooien geen stenen, dat doen alleen mensen zonder eigenwaarde.
"thats a pile of goatshit what you're saying mister master...and a large pile too" schreef Burakius die maandagmorgen
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:21:18 #162
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67574372
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 11:52 schreef Chadi het volgende:
Ik ben het een beetje zat om mijn centen te verpesten aan dat soort lui. Opsluiten en laten werken voor de eigen opsluiting.

Het is toch verdomme kansloos. Zo'n gast kreeg vroeger een schep mee en mocht kuilen dichten . Na een dag was ie kapot en kon ie alleen nog maar slapen.
dat werkt niet op de lange termijn, lijkt mij.... die gastjes groeien op tussen allerlei vervelende figuren, de voorbeelden die hun hebben zijn broer of neef ali die op de hoek staat te dealen en af en toe een half jaar weg is om wat gevangenistijd uit te zitten. Vader is er niet want die staat de hele dag in de fabriek en moeder staat in de islam hierachie lager dan een 10 jarig jochie en kan dus ook niks uithalen.

Daarbij de groepsdruk, ontwetenheid en gebrek aan opvoeding, aangewakkerd door figuren als Wilders die het wij tegen hun denken alleen maar bevorderen. Hele generaties groeien op dit gedachtengoed en dat maakt de situatie alleen maar erger en erger.

Nederland is een verzorgingstaat en dat is helemaal niet erg, die belasting betaal je toch wel. Hierdoor hebben we hele gezinnen gered van een financiele ondergang met Icesave, en dat had theoretisch helemaal niet gehoeven. En theoretisch hoef je deze gastjes inderdaad ook helemaal niet te helpen, maar ik zie het echt als een schreeuw..... een kat in het nauw maakt rare sprongen. En het gedrag dat sommige van die gastjes vertonen is niet goed te praten absoluut niet. Maar we kunnen er gezamenlijk wel wat aan doen! Pak ze gewoon op de juiste manier aan.

schreeuwen helpt niet
pi_67574601
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:21 schreef ASroma het volgende:

Pak ze gewoon op de juiste manier aan.
Op welke manier dan?

Alles is volgens mij al geprobeerd, van positieve discriminatie tot identiteitsreisjes, clubhuizen, aai over de bol, liefdeslessen, buurtvaders en moeders, straffeloos auto's in de fik steken, allerhande subsidies enz.

Blijft niet veel keuze meer over denk ik zo.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:31:21 #164
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67574712
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:28 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Op welke manier dan?

Alles is volgens mij al geprobeerd, van positieve discriminatie tot identiteitsreisjes, clubhuizen, aai over de bol, liefdeslessen, buurtvaders en moeders, straffeloos auto's in de fik steken, allerhande subsidies enz.

Jawel hoor, deporatatie. Three strikes, you're out
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:33:41 #165
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_67574812
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:31 schreef msnk het volgende:

[..]

maak daar maar one strike van. het is nu wel mooi geweest.
pi_67574867
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:31 schreef msnk het volgende:

[..]

Is in ieder geval wat anders dan deportatie.
pi_67574892
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Das een speciale versie, alleen voor Turken.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:36:13 #168
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67574903
quote:

[..]

Op welke manier dan?

Wat een oprecht opzetje voor anderen om met DE oplossing te komen

Dat zijn al twee hele oprechte opmerkingen die je daar plaatst. Geeft helaas wel aan dat je ook weet dat extremisme drijft op kortzichtigheid.

En ja hoor... daar heb je ze al!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:37:44 #169
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67574959
quote:

[..]

Op welke manier dan?

^^zie boven, bepaalde wet maken waarbij het mogelijk is zo n gastje vanaf 10-> veplicht uit huis te kunnen plaatsen tot 18e in nieuw op te zetten opvoedingskampen met nonnen etc. 3 strikes your out.

Stel een Mohammed Jr. gooit op zijn 10e een ruitje in, en de politie maakt hiervan een aangifte... is 1.
Later op zijn 11e komt ie in aanraking met de politie omdat ie een steen naar een hulpdiensten gooit is 2.
Later dat jaar spuugt ie in het gezicht van een buschauffeur en aan de hand van camerabeelden wordt ie achterhaalt is 3.

nu zal die een traject moeten volgen van zijn 11e tot zijn 18e.... er wordt een programma opgesteld en meneer wordt opgevoed en onderwezen. Gedraagt meneer zich mag ie af en toe weekendjes op verlof en wellicht in de zomervakantie naar huis of ergens een bijbaantje nemen. Op zijn 18e verjaardag staat meneer wel opgevoed met een goeie opleiding bij de poort. Klaar om een vervolgopleiding te gaan doen aan een mbo dan wel hbo of universiteit. Een afvloeingstraject volgt waarbij meneer de komende 2 jaar nog wordt begeleid en zich dient te melden.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:38:20 #170
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67574979
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Denk dat dat er Europees niet doorkomt.

Maar wellicht over een jaartje of 5.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:39:41 #171
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67575019
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:37 schreef ASroma het volgende:

[..]

^^zie boven, bepaalde wet maken waarbij het mogelijk is zo n gastje vanaf 10-> veplicht uit huis te kunnen plaatsen tot 18e in nieuw op te zetten opvoedingskampen met nonnen etc. 3 strikes your out.

Stel een Mohammed Jr. gooit op zijn 10e een ruitje in, en de politie maakt hiervan een aangifte... is 1.
Later op zijn 11e komt ie in aanraking met de politie omdat ie een steen naar een hulpdiensten gooit is 2.
Later dat jaar spuugt ie in het gezicht van een buschauffeur en aan de hand van camerabeelden wordt ie achterhaalt is 3.

nu zal die een traject moeten volgen van zijn 11e tot zijn 18e.... er wordt een programma opgesteld en meneer wordt opgevoed en onderwezen. Gedraagt meneer zich mag ie af en toe weekendjes op verlof en wellicht in de zomervakantie naar huis of ergens een bijbaantje nemen. Op zijn 18e verjaardag staat meneer wel opgevoed met een goeie opleiding bij de poort. Klaar om een vervolgopleiding te gaan doen aan een mbo dan wel hbo of universiteit. Een afvloeingstraject volgt waarbij meneer de komende 2 jaar nog wordt begeleid en zich dient te melden.
Buiten het feit dat je maar af moet wachten of dit allemaal wel zo'n helende werking heeft op de jongeren kwestie, lijkt het me niet handig om er nonnen bij te betrekken.
pi_67575097
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:36 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Wat een oprecht opzetje voor anderen om met DE oplossing te komen

Dat zijn al twee hele oprechte opmerkingen die je daar plaatst. Geeft helaas wel aan dat je ook weet dat extremisme drijft op kortzichtigheid.

En ja hoor... daar heb je ze al!
Kun je wel met stomme antwoorden komen die nergens op slaan maar mijn vraag aan jou is nog steeds "Op welke manier dan?"
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:48:59 #173
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67575283
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Kun je wel met stomme antwoorden komen die nergens op slaan maar mijn vraag aan jou is nog steeds "Op welke manier dan?"
Recidive strenger aanpakken, rellen in de kiem smoren door 'stillen' in te zetten, net als bij voetbal. Die opereren dan op basis van dossiers die worden aangelegd (net als bij voetbal) over leidende figuren.

Lastige groepen klonteren samen om bepaalde kopstukken. Dat is nagenoeg altijd en overal zo. Daar moet je je vooral op richten. En je moet die jongens het idee geven dat ze te maken hebben met een tegenstander die niet voor ze onder doet.

Dat bereik je niet door piemels af te hakken, moeders te deporteren, knieschijven te breken of Marokkaanse theepotjes om te laten smelten.

Dat bereik je door je werk serieus te nemen en je niet te verschuilen achter de 'vrees voor escalatie'. Veruit de meeste van die groepen slaan nog geen deuk in een pakkie boter, maar zijn wel verantwoordelijk voor een onevenredig deel van de ervaren overlast en onveiligheid.

Ga er eens echt achteraan, verzamel bewijzen en pak ze op het juiste moment. Richt je op de kopstukken en begin daar waar het het hardste nodig is. Niet daar waar de mensen het hardste roepen dat het onveilig is (ik noem bepaalde delen van Amstelveen waar men zich beklaagde over wietzakjes op de grond, doodeng).

En voor de zwaardere gevallen zou ik voorlopig starten met zwaardere straffen op wapenbezit en nog zwaardere voorwaardelijke straffen. Dit als een iets humanere versie van 3 strikes you're out.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:49:37 #174
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67575306
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Buiten het feit dat je maar af moet wachten of dit allemaal wel zo'n helende werking heeft op de jongeren kwestie, lijkt het me niet handig om er nonnen bij te betrekken.
de meeste van die gastjes zijn niet onaardig, maar weten zich geen houding te geven in groep met de echte rotte appels en ze praten elkaar alleen maar na, machcultuurtje, blingbling je weet wel. De echte rotte appels zullen toch wel in jeugdetenties belanden en de meeste daarvan zullen idd altijd blijven tobben, dan wel in herhaling vallen. Daar doe je ook verder niks aan...

alleen die gastjes die wel enigzins een denkvermogen hebben als ze maar uit een bepaalde omgeving gehaald worden. Zij zullen in die heropvoedingskampen floreren, waabij het in het begin zeer streng is en steeds gematigder gaat naarmate ze zich goed gedragen. Geef je die een goede opvoeding en onderwijs mee dan zullen zij dit aan hun kinderen kunnen doorgeven. Je moet die cyclys toch ergens doorbreken.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:50:45 #175
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67575340
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Na de tweede of derde keer krijg je tenminste geen gezeik dat ze geen eerlijke kans kregen, na twee keer is het zeker weten genoeg

maar niet voor het jatten van 50 euro hè, wil wel het één en ander duidelijk maken
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:35 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Het land uitschoppen dan Je snapt mijn punt.

Overigens
quote:
de·por·te·ren -teerde, h gedeporteerd (van personen) wegvoeren, bv. naar een ballingsoord; het land uitzetten
Het kan dus wel
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Das een speciale versie, alleen voor Turken.
Vieze racist, ik ga je reporten aan een admin
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:50:53 #176
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67575346
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:42 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Overigens slaat mijn 'stomme antwoord' op het feit dat je geheel ten onrechte stelt dat 'alles al geprobeerd is' waarna je begint over theedrinken e.d.

Kinderlijk gejank. En dat van een volwassen vrouw met kinderen. MIJ hoef je niet te vertellen wat er mankeert in NL hoor
  dinsdag 31 maart 2009 @ 12:53:18 #177
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67575426
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Recidive strenger aanpakken, rellen in de kiem smoren door 'stillen' in te zetten, net als bij voetbal. Die opereren dan op basis van dossiers die worden aangelegd (net als bij voetbal) over leidende figuren.

Lastige groepen klonteren samen om bepaalde kopstukken. Dat is nagenoeg altijd en overal zo. Daar moet je je vooral op richten. En je moet die jongens het idee geven dat ze te maken hebben met een tegenstander die niet voor ze onder doet.

Dat bereik je niet door piemels af te hakken, moeders te deporteren, knieschijven te breken of Marokkaanse theepotjes om te laten smelten.

Dat bereik je door je werk serieus te nemen en je niet te verschuilen achter de 'vrees voor escalatie'. Veruit de meeste van die groepen slaan nog geen deuk in een pakkie boter, maar zijn wel verantwoordelijk voor een onevenredig deel van de ervaren overlast en onveiligheid.

Ga er eens echt achteraan, verzamel bewijzen en pak ze op het juiste moment. Richt je op de kopstukken en begin daar waar het het hardste nodig is. Niet daar waar de mensen het hardste roepen dat het onveilig is (ik noem bepaalde delen van Amstelveen waar men zich beklaagde over wietzakjes op de grond, doodeng).

En voor de zwaardere gevallen zou ik voorlopig starten met zwaardere straffen op wapenbezit en nog zwaardere voorwaardelijke straffen. Dit als een iets humanere versie van 3 strikes you're out.
Leuk en aardig, maar meestal zijn het geen grote massa rellen hoor. Dat zie je alleen in Frankrijk.

Wat heeft een 'stille' voor nut als het weer een stel Marokkanen zijn die met zijn vieren een ambulancebroeder hebben geïntimideerd.
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:05:15 #178
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67575819
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:53 schreef msnk het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar meestal zijn het geen grote massa rellen hoor.
Daarom moet je daar nu mee beginnen.

Daarnaast is dat eigenlijk niet relevant. Relevant is dat je die jongens met camera vastlegt bij het plegen van misdrijven (een straatrel is daar een mooie gelegenheid voor) en daar een dossier van aanlegt. Je weet dan wie de grote jongens zijn en je kunt ze aanpakken.
quote:
Wat heeft een 'stille' voor nut als het weer een stel Marokkanen zijn die met zijn vieren een ambulancebroeder hebben geïntimideerd.
Drogredenering waar ik een beetje van moet huilen

Wat heeft de politie voor nut als het weer Marokkanen zijn die je moeder net van haar tasje hebben beroofd.

Wat wil je er mee zeggen. Verder mijn complimenten voor je uitgebreide analyse
pi_67576036
Ik ben het ermee eens dat recidive veel strenger moet worden aangepakt, de pakkans moet daarbij hoger zijn en de straf wanneer je gepakt wordt ook. Draaideurcriminelen moeten minder op straat en meer gevangen zitten. Hierdoor ontneem je hen niet alleen de kans criminaliteit te verrichten, maar zo kunnen ze ook geen andere jongeren beïnvloeden met hun gedrag.

Preventie is minstens zo belangrijk, waarschijnlijk belangrijker dan sanctioneren. Zorg ervoor dat er meer wordt geïnvesteerd in scholing in gebieden waar veel criminaliteit voorkomt. Iemand met een afgeronde opleiding, een kans op een betere baan zal minder snel de criminaliteit opzoeken. Niet alleen kosten ze ons dan minder geld (kosten bijstand/oplossen en aanpakken van criminaliteit), maar dan leveren ze ook nog eens belastingcenten op.

Zorg ervoor dat jongeren in zwarte wijken niet van school gaan zonder een diploma, investeer in zwarte scholen in plaats van in buurthuizen. Zorg ervoor dat het niveau van onderwijs op zwarte scholen minstens zo hoog, maar indien mogelijk hoger is dan andere scholen in Nederland. Zorg ervoor dat goede leraren worden aangetrokken op die scholen door het budget te vergroten. Rek de leerplicht uit, begin eerder (op jongere leeftijd) met het onderwijs op zwarte scholen. Las extra taallessen in, debatlessen in zodat de jongeren zichzelf ook met woorden kunnen verdedigen. Ja, soms moet je extra investeren om iets beter te krijgen, geld wat je in het onderwijs steekt is nooit verloren.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:32:24 #180
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67576648
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Daarom moet je daar nu mee beginnen.

Daarnaast is dat eigenlijk niet relevant. Relevant is dat je die jongens met camera vastlegt bij het plegen van misdrijven (een straatrel is daar een mooie gelegenheid voor) en daar een dossier van aanlegt. Je weet dan wie de grote jongens zijn en je kunt ze aanpakken.
[..]

Drogredenering waar ik een beetje van moet huilen

Wat heeft de politie voor nut als het weer Marokkanen zijn die je moeder net van haar tasje hebben beroofd.

Wat wil je er mee zeggen. Verder mijn complimenten voor je uitgebreide analyse
Waar heb je het in hemelsnaam over. Ik wil gewoon van jou weten wat jouw ideeën zijn om op te treden tegen kansloze (allochtone) jongeren in het dagelijkse leven.

Alles wat jij nu zegt klinkt heel leuk allemaal, maar is bijna nooit van toepassing omdat zoiets gewoon weinig voorkomt. En op kleine schaal werkt dat niet. En het zijn toch echt de 'kleine' dingen die zo ongelofelijk vaak voorkomen waar de mensen nou zo van moeten walgen.

Misschien heb ik je post niet helemaal begrepen, maar leg het dan eens uit m.b.t kleine schaal geweldpleging / overlast?
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:12 schreef Meh7 het volgende:
Draaideurcriminelen moeten minder op straat en meer gevangen zitten. Hierdoor ontneem je hen niet alleen de kans criminaliteit te verrichten, maar zo kunnen ze ook geen andere jongeren beïnvloeden met hun gedrag.
Helemaal
quote:
Preventie is minstens zo belangrijk, waarschijnlijk belangrijker dan sanctioneren. Zorg ervoor dat er meer wordt geïnvesteerd in scholing in gebieden waar veel criminaliteit voorkomt. Iemand met een afgeronde opleiding, een kans op een betere baan zal minder snel de criminaliteit opzoeken.
Dat werkt dus niet. De Baarsjes staat bekend als een grote probleemwijk in Amsterdam, prima scholen, helemaal niks mis mee. Wat zou je daar nog aan kunnen toevoegen? De meeste jongeren willen geen flikker doen, en de ouders boeit het ook niks.
quote:
Zorg ervoor dat jongeren in zwarte wijken niet van school gaan zonder een diploma, investeer in zwarte scholen in plaats van in buurthuizen. Zorg ervoor dat het niveau van onderwijs op zwarte scholen minstens zo hoog, maar indien mogelijk hoger is dan andere scholen in Nederland. Zorg ervoor dat goede leraren worden aangetrokken op die scholen door het budget te vergroten. Rek de leerplicht uit, begin eerder (op jongere leeftijd) met het onderwijs op zwarte scholen. Las extra taallessen in, debatlessen in zodat de jongeren zichzelf ook met woorden kunnen verdedigen. Ja, soms moet je extra investeren om iets beter te krijgen, geld wat je in het onderwijs steekt is nooit verloren.
Het klinkt wel heel leuk, maar of het zal helpen? Zoals ik hierboven al zei, het zijn toch altijd de jongeren zelf die het gewoon niet willen. Kun je nog zoveel lessen invoeren als je maar wil, en miljoenen erin pompen. Uiteindelijk zul je zien dat het weggegooid geld is.

Preventie is gewoon erg moeilijk, en op dit moment zie ik eerlijk gezegd geen enkele manier om goed door te dringen bij de allochtone populatie. Wellicht de volgende generatie, en tot dat het zover is zit er wat mij betreft niks anders op dan harde maatregelen.
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:53:24 #181
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67577321
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:32 schreef msnk het volgende:

[..]

Waar heb je het in hemelsnaam over. Ik wil gewoon van jou weten wat jouw ideeën zijn om op te treden tegen kansloze (allochtone) jongeren in het dagelijkse leven.

Alles wat jij nu zegt klinkt heel leuk allemaal, maar is bijna nooit van toepassing omdat zoiets gewoon weinig voorkomt. En op kleine schaal werkt dat niet. En het zijn toch echt de 'kleine' dingen die zo ongelofelijk vaak voorkomen waar de mensen nou zo van moeten walgen.

Misschien heb ik je post niet helemaal begrepen, maar leg het dan eens uit m.b.t kleine schaal geweldpleging / overlast?
Ik heb het dan ook niet alleen over rellen, dat maak jij er helemaal zelf van.

Je houdt die jongens in de gaten, legt dossiers aan en richt je op het vastleggen van gepleegde misdrijven (liefst met fotografisch bewijs) e.d. (dat is waar relletjes e.d. van pas komen) Zo bouw je een zaak op tegen de 'leiders'.

Haal je die eruit, dan ben je al op de helft. Ziet de rest dat ze roemloos de bak in draaien en wordt ze een alternatief gegeven... Dan ben je alweer een stuk verder.

Jouw gedachte dat al die jongens allemaal hetzelfde zijn en nooit zullen deugen is simpelweg onwaar.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 13:59:08 #182
3542 Gia
User under construction
pi_67577513
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 08:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Denk dat de gemiddelde zaterdagavond in de achterhoek iets minder voorbeeldig verloopt dan je hier indirect poogt te stellen.
Ach, onderlinge knokpartijen boeien niet. Komen ook niet in het nieuws.

Maar ik heb het dus over hinderen van politie, ambulance, brandweer of het afrossen van OV-personeel. Dat soort fratsen.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:00:43 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67577565
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Jouw gedachte dat al die jongens allemaal hetzelfde zijn en nooit zullen deugen is simpelweg onwaar.
Ik zeg niet dat ze allemaal niet deugen, dan zou ik namelijk beweren dat ik zelf ook niet deug. Maar de grote meerderheid deugt inderdaad niet.
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:02:30 #184
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67577627
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar ik heb het dus over hinderen van politie, ambulance, brandweer of het afrossen van OV-personeel. Dat soort fratsen.
Achterhoekers keer'n zich niet tegen de pliessie?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:03:45 #185
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67577663
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:00 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze allemaal niet deugen, dan zou ik namelijk beweren dat ik zelf ook niet deug. Maar de grote meerderheid deugt inderdaad niet.
Ik bedoel niet marokkanen in het algemeen....
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:05:34 #186
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67577715
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik bedoel niet marokkanen in het algemeen....
Eh, hebben we het niet over allochtonen in het algemeen ?
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:06:55 #187
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67577754
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:05 schreef msnk het volgende:

[..]

Eh, hebben we het niet over allochtonen in het algemeen ?
Die bedoelde ik ook niet in ieder geval
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:09:01 #188
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67577822
Ik ga nog eens hoofdpijn krijgen van jou!

Zeg er dan ook meteen bij wie je wel bedoeld, anders kunnen we zo uren door blijven gaan }"|
AFC AJAX
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:15:54 #189
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67578039
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:09 schreef msnk het volgende:
Ik ga nog eens hoofdpijn krijgen van jou!

Zeg er dan ook meteen bij wie je wel bedoeld, anders kunnen we zo uren door blijven gaan }"|
Je moet wat aandachtiger lezen. Ik had het in die post over jongeren die overlast veroorzaken. Die bedoel ik dus.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 14:25:28 #190
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67578355
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Je moet wat aandachtiger lezen. Ik had het in die post over jongeren die overlast veroorzaken. Die bedoel ik dus.
Daar dacht ik ook even aan, maar dan snap ik je punt al helemaal niet. Die jongeren doen dat niet omdat ze psychische emotionele complexe problemen hebben ofzo hoor. Het zijn gewoon tuig.
AFC AJAX
pi_67580824
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:48 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Het gezegde:"Zachte heelmeesters laten stinkende wonden" lijkt mij van toepassing op hoe jij het ervaart. Zelf ben ik van een hardere lijn hierin dan wat jij voorstelt. Graag de hedendaagse straffen blijven hanteren. En ongeacht aanzien van persoon:

1e strike: Stemrecht kwijt
2e strike: Sociale rechten kwijt
3e strike: Levenslange TBS met dwangarbeid
pi_67580944
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom een uitzonderingspositie maken vanwege beroep? Dat is niet wenselijk omdat je dan verschillen in rechten krijgt.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:00:41 #193
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_67581475
Aah, je hoeft uiteraard niet te vragen wat het is he? Beelden wijzen weer voor zich,kamelenneuker.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_67582054
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 12:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Overigens slaat mijn 'stomme antwoord' op het feit dat je geheel ten onrechte stelt dat 'alles al geprobeerd is'
Ja, dat stel ik.
quote:
waarna je begint over theedrinken e.d.
Dat mag je even voor me quoten anders kan ik je al helemaal niet meer serieus nemen.
quote:
Kinderlijk gejank. En dat van een volwassen vrouw met kinderen. MIJ hoef je niet te vertellen wat er mankeert in NL hoor
Op die bekende toer ga je dus als je uitgeluld bent.. Oké, weet nu genoeg.

[ Bericht 9% gewijzigd door Dr.Nikita op 31-03-2009 17:03:03 (quote hersteld) ]
  dinsdag 31 maart 2009 @ 16:21:22 #195
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67582298
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

....prutsquote...

[quote]Op die bekende toer ga je dus als je uitgeluld bent.. Oké, weet nu genoeg.
He, wat laf.

Je zegt:
quote:

[..]

Op welke manier dan?

terwijl dit juist zaken zijn die jij per definitie al als ergerlijk ervaart. Het is dus een onoprechte manier om van anderen een 13 in een dozijn reactie over knieschijven te krijgen.

Vandaar dus, kinderlijk gejank. Zeker geen volwassen manier om te discussieren. Dat je dit nu aangrijpt om te zeggen dat ik je persoonlijk aanval is net zo hilarisch als het voorspelbaar is.

Want het is aanspreken op een gedraging. Ik vind dat verwerpelijk gedrag voor een moeder van twee(?) kinderen. Het betreurt me dat jij middels dergelijke gedragingen probeert een oprechte discussie naar beneden te halen. Misschien niet altijd even vriendelijk, maar wel oprecht.

Tenzij ik me vergis natuurlijk, en jij iemand bent die lang heeft geloofd in
quote:
liefdeslessen
voor onze probleemjeugd.

In dat geval maak ik mijn welgemeende excuses
pi_67582879
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 14:25 schreef msnk het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook even aan, maar dan snap ik je punt al helemaal niet. Die jongeren doen dat niet omdat ze psychische emotionele complexe problemen hebben ofzo hoor. Het zijn gewoon tuig.
Volgens mij kun je zo'n ventje het best door de rechter een maand 'meelopen met de hulpverlening' op laten leggen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:27:40 #197
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67584649
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 16:38 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij kun je zo'n ventje het best door de rechter een maand 'meelopen met de hulpverlening' op laten leggen.
Is niet eens zo'n gek idee eigenlijk. Op zaterdagavond.

Grote kans dat ie meteen ambulancebroeder wil worden
pi_67584688
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:27 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Is niet eens zo'n gek idee eigenlijk. Op zaterdagavond.

Grote kans dat ie meteen ambulancebroeder wil worden
Lullig voor alle patienten die dan wakker worden in het ziekenhuis en hun beurs kwijt zijn.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:34:17 #199
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67584867
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 17:28 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Lullig voor alle patienten die dan wakker worden in het ziekenhuis en hun beurs kwijt zijn.
Zie je, de gezondheidszorg zal floreren als nooit tevoren!
  donderdag 2 april 2009 @ 14:04:04 #200
28033 Pek
je moet wat
pi_67644586
En gepakt

"Verstandelijk beperkt", mja, dat was wel duidelijk
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo