Na de schietincidenten op scholen straks een slachting?quote:Op maandag 30 maart 2009 21:01 schreef Casparovvv het volgende:
Wat mij betreft krijgen kinderen les in slachten in groep acht of in de onderbouw van de middelbare school.
Ja. Ik stond als kind gewoon met een koksmes in de keuken hoor.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:16 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Na de schietincidenten op scholen straks een slachting?
Zie je het voor je, een kind uit groep 8 met een echt vlijmscherp mes?
Meestal niet hoor. Vlees moet in de regel 'versterven' om beter van smaak te worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:40 schreef Captain_Ghost het volgende:
ik moet zeker toegeven dat pasgeleden geslacht vlees behoorlijk heerlijk maal is.
Kip op zich niet zo lang, rund wel.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Meestal niet hoor. Vlees moet in de regel 'versterven' om beter van smaak te worden.
Kheb daar ooit een discussie over gehad op fok, ze wilden me maar niet geloven dat vlees moest besterven om het eetbaar te maken. En er was zelfs iemand die beweerde dat hij/zij ooit bij een slager heeft gewerkt en dat je dat niet moest doenquote:Op maandag 30 maart 2009 21:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Meestal niet hoor. Vlees moet in de regel 'versterven' om beter van smaak te worden.
Ik denk wel dat je dat antw krijgt tegenwoordig als je dat aan een 10/16 jarige vraagtquote:Op maandag 30 maart 2009 22:19 schreef iamredleader het volgende:
Wat, vlees komt van dieren? En nu gaan jullie zeker ook beweren dat melk niet uit een pak komt, maar uit een koe of zo?
Ik vind het schokkend dat kinderen van 14 en/of stadsmensen dit schokkend vinden. En ondertussen wel iedere week de kiloknaller gehakt kopen in de supermarkt.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:17 schreef tonja het volgende:
Toch, als je het niet gewend bent is het schokkend. Ik ben een stadsmens en weet prima waar mijn eten vandaan komt. Ik kan me voorstellen dat die kinderen het moeilijker vonden om te zien dan dat ze van te voren dachten.
Ja, dat is ook zo. En ik was ook geschokt toen ik het zag, terwijl ik dat van mezelf eigenlijk niet verwachtte.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:31 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
Ik vind het schokkend dat kinderen van 14 en/of stadsmensen dit schokkend vinden. En ondertussen wel iedere week de kiloknaller gehakt kopen in de supermarkt.
Iedereen zou eigenlijk verplicht een excursie naar een slachthuis moeten hebben met biologieles!
Eens! We weten ook allemaal hoe kindertjes geboren worden, maar dat hoef ik ook niet te zien.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:58 schreef Stali het volgende:
De TT klopt niet, Pietverdriet. Waaruit blijkt precies dat kinderen niet weten dat vlees van een dier afkomstig is?
Er is een verschil tussen iets weten en iets niet perse willen zien.
Dat was echt een rare uitzending, want de boodschap was : eet biologische kip.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:26 schreef Fixers het volgende:...en wat men als nog veel schokkender ervaarden: Laten zien wat er met afgekeurde kuikens gebeurd, vergassen in een kistje.
Mwah. Je neemt kinderen toch ook mee naar een museum, waar ze dingen geleerd krijgen die je zelf moeilijk kan uitleggen? Ik vind het een beetje flauw om van de gemiddelde ouders te verwachten dat ze wel even een konijn voor hun kinderen gaan villen.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef golfer het volgende:
Op zich prima dat kinderen te weten krijgen waar en hoe vlees vandaan komt. Je kunt je vraagtekens zetten bij deze methode en of het een TV-presentatrice moet zijn die ze dat duidelijk maakt.
Lijkt mij meer de taak van de opvoeders.
Je beperkt je tot het kijken naar het maken?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef RobinOok het volgende:
Eens! We weten ook allemaal hoe kindertjes geboren worden, maar dat hoef ik ook niet te zien.
Geen idee, maar hij heeft wel voor de camera's een kreeft gekookt in een grote glazen pan, zodat iedereen de doodstrijd van de geleedpotige kon volgen. En Jamie Oliver heeft eens de electrocutie van een kip gedemonstreerd.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft Midas Dekkers niet eens muizen verzopen in rode wijn om er romeins mee te koken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |