abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 maart 2009 @ 19:51:25 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_67555944
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:46 schreef Greys het volgende:
Het lijkt er dus inderdaad op dat de kinderen van te voren wisten wat ze te zien zouden kunnen krijgen.
Ik vind het wel een goede zaak eigenlijk, dit. Het is te treurig voor woorden dat sommige kinderen denken dat vlees in de supermarkt wordt 'gemaakt'. Maar als ze wisten wat
Het zou anders zijn als je een jong kindje zou hebben van laten we zeggen een jaar of drie en dat dat kind dan getuige zou zijn van het de strot doorsnijden van een knuffelig konijntje, zonder dat ouders dat van te voren konden weten. Dan zou ik wel pisnijdig zijn. Maar zoals in dit geval, dat de kinderen er zelf bij wilden zijn... geen probleem. Leerzaam. Dat het dan achteraf toch wel wat enger was dan ze dachten dat is dan helaas.
In mijn ervaring ligt het vooral aan de opvoeding. Kids bij mij in de familie weten wat een kip is, waar een ei vandaan komt, dat je vissen, schaaldieren en andere beesten eet, dat aardappels uit de grond komen. Niet in theorie, maar omdat ze het zelf hebben gezien en mee zijn opgevoed.
Maar de meeste moderne mama`s weten niet hoe je een vis schoonmaakt of vinden dat eng, dus is de visstick de vis die kinderen leren kennen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_67556212
De TT klopt niet, Pietverdriet. Waaruit blijkt precies dat kinderen niet weten dat vlees van een dier afkomstig is?
Er is een verschil tussen iets weten en iets niet perse willen zien.
Maar echt botte gein een lief wollig konijntje slachten voor een klasje kinderen die het niet verwachtten.
Stoer!
pi_67556371
Uitstekende actie. Dit zou eigenlijk gewoon verplicht materiaal moeten zijn op alle basisscholen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:05:08 #29
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67556423
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:58 schreef Stali het volgende:
Maar echt botte gein een lief wollig konijntje slachten voor een klasje kinderen die het niet verwachtten.
Dat suggereert de Telegraaf, maar Duitse kranten schrijven dat niet:
quote:
„Einige Kinder wollten unbedingt eine Schlachtung miterleben und wir haben ihnen das ermöglicht“, erklärt Sarah Wiener gegenüber BILD.de und fügt ihre eigene Sicht der Dinge hinzu: „Jemand der Fleisch isst, sollte wissen, dass Fleisch nicht auf dem Baum wächst.“

"Enkele kinderen wilden beslist een slachting meemaken, en wij hebben dat mogelijk gemaakt voor hen," verklaart Sarah Wiener tegenover BILD.de. Ze voegt haar eigen kijk op de zaken eraan toe: "Iemand die vlees eet, zou moeten weten, dat vlees niet aan de boom groeit."
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67556471
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In mijn ervaring ligt het vooral aan de opvoeding. Kids bij mij in de familie weten wat een kip is, waar een ei vandaan komt, dat je vissen, schaaldieren en andere beesten eet, dat aardappels uit de grond komen. Niet in theorie, maar omdat ze het zelf hebben gezien en mee zijn opgevoed.
Maar de meeste moderne mama`s weten niet hoe je een vis schoonmaakt of vinden dat eng, dus is de visstick de vis die kinderen leren kennen

Ik vind de visstick echt zo'n grappige vis! Zo'n mooi vierkant beest, heel handig om te paneren en dan in een doosje te stoppen.

Maar hoe zwemt zo'n vis eigenlijk? Dat snap ik nog niet helemaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:08:09 #31
45206 Pietverdriet
pi_67556547
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:03 schreef Metatron het volgende:
Uitstekende actie. Dit zou eigenlijk gewoon verplicht materiaal moeten zijn op alle basisscholen.
Bull, Opvoeden is een taak van de ouders, laten kinderen op school maar fatsoenlijk leren lezen, schrijven en rekenen, daar hebben scholen moeite genoeg mee.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 30 maart 2009 @ 20:14:39 #32
163650 Greys
pi_67556811
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:58 schreef Stali het volgende:
De TT klopt niet, Pietverdriet. Waaruit blijkt precies dat kinderen niet weten dat vlees van een dier afkomstig is?
Er is een verschil tussen iets weten en iets niet perse willen zien.
Stoer!
Uit de Duitse tekst (de uitleg van de dame zelf) las ik dat de kids zélf een keer een slachting wilden bijwonen en dat zij dat mogelijk hadden gemaakt. Ze vonden het alleen achteraf enger dan ze dachten.
Ik denk dat het haast ook wel zo gegaan moet zijn, anders krijgen ze toch al die ouders van die kids op hun dak achteraf, omdat ze nachtmerries krijgen als het onverwachts was wellicht?

Maar dat de TT niet klopt, dat ben ik met je eens
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_67556827
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bull, Opvoeden is een taak van de ouders, laten kinderen op school maar fatsoenlijk leren lezen, schrijven en rekenen, daar hebben scholen moeite genoeg mee.
Er zijn in de loop van de tijd wel meer zaken van 'thuis' naar school verschoven. Tegenwoordig mag je al blij zijn als er een beetje normale omgangsvormen worden meegegeven. Als de ouders de kinderen al geen basisbeginselen van voedsel meegeven, dan zie ik niet zo'n probleem om dat op school even mee te pakken. En dan bedoel ik geen opleiding tot chef-kok, maar pas bijvoorbeeld een stukje bij biologie in. Of bij één van de tegenwoordige huishoud vakken.
Meh.
pi_67557008
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:15 schreef Metatron het volgende:
En dan bedoel ik geen opleiding tot chef-kok, maar pas bijvoorbeeld een stukje bij biologie in. Of bij één van de tegenwoordige huishoud vakken.
Nou, mijn kinderen hoeven dit niet op school te krijgen. Kijk, je kan best een docent neerzetten die in de trant van Abel (met zijn taarten) iets doet, maar een konijn onder stroom doden en daarna opensnijden zou mij zelf ook veel te ver gaan. Ik word al misselijk bij de gedachten.

Verder vind ik konijn niet eens zo lekker. Ze hadden beter een een lammetje kunnen nemen, smaakt een stuk beter

Maarja, kids zijn 14. Toen ik 14 was zou ik hier niet meer om huilen denk ik. En een top chef is natuurlijk niet echt tactisch, die doet he dagelijks en vergeet vast dat er ook meisjes van 14 zijn die thuis een konijn hebben waar ze elke dag mee knuffelen ipv het op te eten.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:20:34 #35
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67557046
Mijn broertje ging vroeger altijd met mijn opa naar het slachthuis om te zien hoe koeien geslacht werden, dat was voor hem altijd het mooiste uitje als we een weekendje bij opa en oma logeerden .
Mijn andere opa was jager, en daar hingen dus altijd wel fazanten of hazen in de schuur te wachten om bereid te worden. Nooit gelust, er is iets aan de lucht van wild wat me niet aanstaat .

En zelf heb ik eens meegeholpen op een boerderij met het slachten van kippen. Mijn vriendinnetje en ik plukten de kleine veertjes uit de kipjes. Ik heb er geen kip minder om gegeten .

Mijn eigen dochter (bijna 5) snapt het nog niet goed. Ze weet dat melk van de koe komt en dat kipjes eieren leggen en dat je ze kunt eten. Maar ze ziet niet de link dat die schattige kipjes die je ziet op de kinderboerderij eerst dood gemaakt moeten worden voordat je een kippenboutje kunt kluiven.
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook zo'n moeder ben die geen benul heeft hoe ze vis (of kip, of welk willekeurig ander dier) moet klaarmaken, dus van mij zal ze het ook niet snel leren.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 30 maart 2009 @ 20:23:56 #36
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67557153
Op zich prima dat kinderen te weten krijgen waar en hoe vlees vandaan komt. Je kunt je vraagtekens zetten bij deze methode en of het een TV-presentatrice moet zijn die ze dat duidelijk maakt.
Lijkt mij meer de taak van de opvoeders.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_67557189
quote:
Wiener heeft geen verontschuldigingen aangeboden aan de kinderen. "Het is de realiteit. Mensen horen te weten wat ze eten. We zien niet wat in de slachthuizen gebeurt waardoor we een vertekend beeld hebben van de voedingsmiddelen die we tot ons nemen." Volgens de tv-kok zijn de kinderen niet gedwongen om te kijken.
Wil nog even laten weten dat ik dit gewoon triest vind. Die kok had best het wat tactischer kunnen uitpakken en excuus kunnen aanbieden voor het feit dat er zoveel kinderen geschrokken zijn. Waarom zo vasthouden aan de mening dat kinderen maar moeten weten waar het vlees vandaan komt? Als die meisjes daarom moeten huilen ga je gewoon te ver.

Ik zou trouwens helemaal niet weten waarom iedereen moet weten wat er in de slachthuizen gebeurd? Is dat zo belangrijk? Moet je om van vlees te kunnen genieten weten hoe het geslacht is? Misschien als je kok bent, maar verder? Mij interesseert het echt niet.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:25:58 #38
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67557230
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:19 schreef Kahlen het volgende:
Maarja, kids zijn 14. Toen ik 14 was zou ik hier niet meer om huilen denk ik. En een top chef is natuurlijk niet echt tactisch, die doet he dagelijks en vergeet vast dat er ook meisjes van 14 zijn die thuis een konijn hebben waar ze elke dag mee knuffelen ipv het op te eten.
quote:
Dennoch: Am nächsten Tag lassen sich Sarah Wieners junge Kochschüler den Kaninchenbraten schmecken. "Wenn der eine oder andere durch diese Aktion so schockiert ist, dass er jetzt Vegetarier wird, kann ich nur sagen: Dem Klima wird es nicht schaden", erklärt Wiener ihren Konfrontationskurs. Die Erfolgsgastronomin isst bewusst nur wenig Fleisch. "Ich selbst habe als Kind eine Kuhschlachtung gesehen und bin danach für einige Jahre sogar ganz Vegetarierin gewesen."

Desondanks lietenSarah Wieners kookleerlingen zich het konijnenvlees de volgende dag goed smaken. "Als een van hen door deze actie zo geshockeerd is, dat hij nu vegetariër wordt, dan kan ik slechts zeggen: slecht voor het milieu zal het niet zijn.", zo verklaart Wiener haar confratiecursus. De succesvolle gastronome eet bewust weinig vlees: "Ik heb zelf als kind het slachten van een koe gezien en ben daarna enkele jaren zelfs volledig vegetariër geweest"
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:27:16 #39
3185 Adelante
To let it go now
pi_67557270
Voor 14- en 15-jarigen vind ik dit niet echt schokkend en een prima onderdeel van een opvoeding. Kinderen van 5 of 6 hoeven nog niet zo direct met flappie te worden geconfronteerd wat mij betreft.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 30 maart 2009 @ 20:29:22 #40
163650 Greys
pi_67557344
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:24 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Wil nog even laten weten dat ik dit gewoon triest vind. Die kok had best het wat tactischer kunnen uitpakken en excuus kunnen aanbieden voor het feit dat er zoveel kinderen geschrokken zijn. Waarom zo vasthouden aan de mening dat kinderen maar moeten weten waar het vlees vandaan komt? Als die meisjes daarom moeten huilen ga je gewoon te ver.
De kok heeft verklaard dat de aanwezige kinderen zélf een slachting wilden meemaken en dat zij dat mogelijk heeft gemaakt. Als dat daadwerkelijk zo is, hoeft ze natuurlijk niet achteraf haar excuses aan te bieden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_67557422
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:24 schreef N.icka het volgende:
Briljant???

Jij bent echt
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:31:48 #42
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67557448
quote:

[..]

Ik zou trouwens helemaal niet weten waarom iedereen moet weten wat er in de slachthuizen gebeurd? Is dat zo belangrijk? Moet je om van vlees te kunnen genieten weten hoe het geslacht is? Misschien als je kok bent, maar verder? Mij interesseert het echt niet.
Ik vind dat mensen zich best bewust mogen zijn van het feit dat er een behoorlijk ingrijpend proces vooraf gaat aan het eten van hun biefstuk. Ik vind wel dat het een stukje algemene ontwikkeling is. En als je weet dat, en hoe er dieren worden vermoord zodat jij ze kunt eten, kun je een bewuste keuze maken of het jou dat waard is. En kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om vegatarisch of biologisch te eten.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 30 maart 2009 @ 20:32:10 #43
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67557457
quote:
Dat mensen het zo erg vinden, is juist een reden te meer te weten wat er gebeurt. Voor elk stuk vlees dat je eet is er, op soortgelijke wijze, een beest gedood, onderste boven gehangen, in stukken gereten en netjes verpakt. Zoals ze zegt in het stuk in de Hamburger Morgenpost, door het wegkijken ontstaat er een te mooie, te romantische weergave, en misprijzing van levensmiddelen.

En ik denk dat ze daar een heel sterk punt heeft. Het interesseert mensen niet, en die desinteresse werkt kiloknallers, plofkippen en vermalste biefstukken in de hand. Allemaal slecht vlees dat mensen toch maar kopen ‘omdat het vlees is’, niet wetende, of niet willen-wetende dat er beesten voor gestorven zijn.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:33:06 #44
45206 Pietverdriet
pi_67557491
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:31 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik vind dat mensen zich best bewust mogen zijn van het feit dat er een behoorlijk ingrijpend proces vooraf gaat aan het eten van hun biefstuk. Ik vind wel dat het een stukje algemene ontwikkeling is. En als je weet dat, en hoe er dieren worden vermoord zodat jij ze kunt eten, kun je een bewuste keuze maken of het jou dat waard is. En kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om vegatarisch of biologisch te eten.
Dieren worden niet vermoord, maar gedood en geslacht.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:35:46 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_67557585
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dieren worden niet vermoord, maar gedood en geslacht.
Het gebeurt met voorbedachte rade, dus voor mij is het moord .
Maar of je het nu doden of vermoorden noemt, het verandert verder niks .
  maandag 30 maart 2009 @ 20:59:06 #46
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_67558427
En nu ook op de FOK!Frontpage:
Tv-kok choqueert kinderen
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_67558529
Ik roep dit overigens al jaren, dat kinderen moeten weten waar het vlees vandaan komt. Vind het een heel goede actie van die vrouw! Wat mij betreft krijgen kinderen les in slachten in groep acht of in de onderbouw van de middelbare school.

Ik heb eigenhandig kippen en een varken geslacht, en heb sindsdien veel meer respect voor het vlees dat ik naar binnen werk
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:11:52 #48
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67558922
Prettig om te horen dat die kinderen er tenminste nog door geschokt waren.

Persoonlijk zou ik dit niet willen zien en mijn kinderen óók niet, ze weten overgens echt wel waar het vlees vandaan komt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_67559022
Goeie kok.
pi_67559108
Prachtig zouden meer koks moeten doen.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')