Na de schietincidenten op scholen straks een slachting?quote:Op maandag 30 maart 2009 21:01 schreef Casparovvv het volgende:
Wat mij betreft krijgen kinderen les in slachten in groep acht of in de onderbouw van de middelbare school.
Ja. Ik stond als kind gewoon met een koksmes in de keuken hoor.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:16 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Na de schietincidenten op scholen straks een slachting?
Zie je het voor je, een kind uit groep 8 met een echt vlijmscherp mes?
Meestal niet hoor. Vlees moet in de regel 'versterven' om beter van smaak te worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:40 schreef Captain_Ghost het volgende:
ik moet zeker toegeven dat pasgeleden geslacht vlees behoorlijk heerlijk maal is.
Kip op zich niet zo lang, rund wel.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Meestal niet hoor. Vlees moet in de regel 'versterven' om beter van smaak te worden.
Kheb daar ooit een discussie over gehad op fok, ze wilden me maar niet geloven dat vlees moest besterven om het eetbaar te maken. En er was zelfs iemand die beweerde dat hij/zij ooit bij een slager heeft gewerkt en dat je dat niet moest doenquote:Op maandag 30 maart 2009 21:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Meestal niet hoor. Vlees moet in de regel 'versterven' om beter van smaak te worden.
Ik denk wel dat je dat antw krijgt tegenwoordig als je dat aan een 10/16 jarige vraagtquote:Op maandag 30 maart 2009 22:19 schreef iamredleader het volgende:
Wat, vlees komt van dieren? En nu gaan jullie zeker ook beweren dat melk niet uit een pak komt, maar uit een koe of zo?
Ik vind het schokkend dat kinderen van 14 en/of stadsmensen dit schokkend vinden. En ondertussen wel iedere week de kiloknaller gehakt kopen in de supermarkt.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:17 schreef tonja het volgende:
Toch, als je het niet gewend bent is het schokkend. Ik ben een stadsmens en weet prima waar mijn eten vandaan komt. Ik kan me voorstellen dat die kinderen het moeilijker vonden om te zien dan dat ze van te voren dachten.
Ja, dat is ook zo. En ik was ook geschokt toen ik het zag, terwijl ik dat van mezelf eigenlijk niet verwachtte.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:31 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
Ik vind het schokkend dat kinderen van 14 en/of stadsmensen dit schokkend vinden. En ondertussen wel iedere week de kiloknaller gehakt kopen in de supermarkt.
Iedereen zou eigenlijk verplicht een excursie naar een slachthuis moeten hebben met biologieles!
Eens! We weten ook allemaal hoe kindertjes geboren worden, maar dat hoef ik ook niet te zien.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:58 schreef Stali het volgende:
De TT klopt niet, Pietverdriet. Waaruit blijkt precies dat kinderen niet weten dat vlees van een dier afkomstig is?
Er is een verschil tussen iets weten en iets niet perse willen zien.
Dat was echt een rare uitzending, want de boodschap was : eet biologische kip.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:26 schreef Fixers het volgende:...en wat men als nog veel schokkender ervaarden: Laten zien wat er met afgekeurde kuikens gebeurd, vergassen in een kistje.
Mwah. Je neemt kinderen toch ook mee naar een museum, waar ze dingen geleerd krijgen die je zelf moeilijk kan uitleggen? Ik vind het een beetje flauw om van de gemiddelde ouders te verwachten dat ze wel even een konijn voor hun kinderen gaan villen.quote:Op maandag 30 maart 2009 20:23 schreef golfer het volgende:
Op zich prima dat kinderen te weten krijgen waar en hoe vlees vandaan komt. Je kunt je vraagtekens zetten bij deze methode en of het een TV-presentatrice moet zijn die ze dat duidelijk maakt.
Lijkt mij meer de taak van de opvoeders.
Je beperkt je tot het kijken naar het maken?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef RobinOok het volgende:
Eens! We weten ook allemaal hoe kindertjes geboren worden, maar dat hoef ik ook niet te zien.
Geen idee, maar hij heeft wel voor de camera's een kreeft gekookt in een grote glazen pan, zodat iedereen de doodstrijd van de geleedpotige kon volgen. En Jamie Oliver heeft eens de electrocutie van een kip gedemonstreerd.quote:Op maandag 30 maart 2009 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Heeft Midas Dekkers niet eens muizen verzopen in rode wijn om er romeins mee te koken?
En het lijkt ook wel op die ene keer dat Jamie Oliver kuikentjes ging vergassen. Zelfs volwassen mensen die volledig ontroerd waren -en uiteraard op de terugweg naar huis ongetwijfeld een McChicken bij de McDrive haalden..-quote:Tussendoortje: Eten? Onherkenbaar graag!
Op vakantie in Italiė slenterden we langs een markt waar konijnenvlees werd verkocht met de kop er nog aan. 'Getver, je ziet zijn ogen, tanden en oren nog zitten', gruwelde mijn dochter. 'Zo kunnen klanten zien dat het vlees vers is', legde ik uit. 'Dat hoeft voor mij niet. Geef mij maar een hamburger', vervolgde ze.
Even verderop lag een zwaardvis met de kop er nog aan. Ik vond het fascinerend, maar mijn dochter zeurde slechts om vissticks. Toen moest het hoogtepunt nog komen. Bij een feest hingen twee speenvarkens aan het spit. 'Ajakkes', jengelde ze bij voorbaat. Het vlees werd door een expert in dunne plakjes gesneden.
En mijn dochter? Die sloeg zich er met een vies gezicht dapper doorheen en… vond het wonderwel nog lekker ook. Door alle bewerkingen aan voeding weten kinderen haast niet meer dat melk van de koe komt. En dat aardappelen in de grond groeien. Voedingsmiddelenfabrikanten gaan het liefst voor aardbeiensmaak in plaats van voor echte aardbeien.
Hoe ver staan wij ondertussen af van de natuur en de voedselketen, dat we onherkenbaar gemaakt vlees en 'namaak'producten verkiezen boven het echte werk? EVMI
Tenzij het je schoonmoeder is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:25 schreef RobinOok het volgende:
Je kunt er heel stoer over lullen of overdreven emotioneel, maar het is gewoon niet leuk, een levend iets zien sterven.
Eet het dan niet...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:25 schreef RobinOok het volgende:
Iedereen die het geen rotgezicht vindt spoort niet. Waarbij ik uiteraard iedereen die zich hier beroepsmatig mee bezig houdt uitsluit. Je kunt er heel stoer over lullen of overdreven emotioneel, maar het is gewoon niet leuk, een levend iets zien sterven.
Daar ben ik het denk ik ook wel mee eens. Het is wel belangrijk om te weten waar producten vandaan komen en om je hier goed bewust van te zijn maar ik hoef het ook niet zo nodig te zien. Het is echt onzin dat je vlees pas kan waarderen als je een beest geslacht hebt zien worden.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Eens! We weten ook allemaal hoe kindertjes geboren worden, maar dat hoef ik ook niet te zien.
Klopt, maar de meeste mensen laten zich er ook niet op voorstaan hoe geweldig lekker ze pasgeboren babytjes en placenta's vinden smaken, en dat ze mensen die dat weigeren te eten onbegrijpelijke watjes vinden.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef RobinOok het volgende:
[..]
dat het niet leuk is kan zijn, om te kijken hoe die beesten afgemaakt worden is niet nodig. dat jonge mensen niet weten wat ze eten is erger, na de knuffel kinderboerderij om een hamburger vragen.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:25 schreef RobinOok het volgende:
Iedereen die het geen rotgezicht vindt spoort niet. Waarbij ik uiteraard iedereen die zich hier beroepsmatig mee bezig houdt uitsluit. Je kunt er heel stoer over lullen of overdreven emotioneel, maar het is gewoon niet leuk, een levend iets zien sterven.
de schoon- famielie heeft beslist om haar niet op te eten. dat hadden ze 30 jaar geleden nog wel willen doen, nu met 91 jaar niet meer.quote:
En mensen vergassen is niet mens onvriendelijk?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:43 schreef Jegorex het volgende:
Kuikentjes vergassen is volgens mij niet echt dier onvriendelijk.
Als er te veel CO2/te weinig O2 is val je eerst in slaap en vervolgens zul je in je slaap overlijden.
Lijkt me minder pijnlijk dan met een stroomstoot of een mes.
een dier levend eten, dat is onvriendelijk.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:45 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
En mensen vergassen is niet mens onvriendelijk?
De kuikens zullen toch wel dood moeten voordat je ze kunt eten.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:45 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
onzin en off topic, die eten we niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:45 schreef Provinciaal het volgende:
[..]
Van de koeien en de varkens.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 04:41 schreef Harajuku. het volgende:
Ik snap niet waarom het gelijk op zo'n manier moet. Alsof je niet op normale manieren kan leren waar vlees vandaan komt
Ja, het feit dat mensen, organismen, andere organismen eten, die daarvoor gedood dienen te worden, is zeer schokkend en ernstig.quote:
wat is het verschil?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dieren worden niet vermoord, maar gedood en geslacht.
Maakt dat wat uit dan? De nek doorsnijden en leeg laten bloeden komt het op neer.quote:
flappiequote:Op dinsdag 31 maart 2009 04:25 schreef kraaksandaal het volgende:
Hoe heet dat nummertje van Youp ook alweer?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |