abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67547809
Laatst schrok ik best wel weer van het zoveelste verhaal van iemand die dwars door de pil heen zwanger werd.. Dat zet je weer aan het denken.. Ik slik zelf de pil altijd door. De stopweek vind ik waardeloos omdat ik altijd weer vergeet te beginnen en juist die 1e week is zo cruciaal.. Ook de ongesteldheid mis ik als kiespijn, dus ik slik de pil altijd door..

Maar nu vroeg ik me af, gezien ik vast niet de enige ben die het zo doet, hoe jullie nu "controleren" op een eventuele ongeplande zwangerschap..
Hoe groot is de kans uberhaupt op een zwangerschap als je de pil altijd doorslikt? Vertrouwen jullie er gewoon op dat het goed gaat? Halen jullie af en toe een test?
De stopweek is natuurlijk ook niet de beste controle, aangezien die hele bloeding al "nep" is. Er zijn mensen die zwanger zijn door de pil heen en nog "gewoon" ongesteld worden tijdens de zwangerschap... Stopweek wel weer inlassen is dus ook niet echt een optie.. Andere conceptie en condooms vind ik ook geen optie..

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
pi_67547910
ik heb altijd gedacht dat het ongezond is om de pil altijd door te slikken Maar ik heb er als man ook niet zoveel verstand van.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_67547955
Zijn verschillende meningen over idd, maar het is nooit bewezen dat het slecht is voor je lichaam Heb verschillende apothekers en artsen gevraagd en vaak gehoord dat het niet slecht is..
pi_67548066
Je slikt de pil altijd door.... tsk. Volgens mij is dat niet echt verstandig.

http://googleads.g.double(...)Q2AUYTzII8FjFklOAlaY

Volgens mij worden mensen die zwanger zijn, maar toch nog ongesteld worden, wel stukken minder ongesteld als wanneer ze niet zwanger waren. Kans dat je nog ongesteld wordt en toch zwanger bent, is daarnaast volgens mij ook niet erg groot.... en als je altijd pil doorslikt weet je het toch helemaaal niet zeker.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:17:18 #5
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67548097
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:11 schreef eNGine10 het volgende:
ik heb altijd gedacht dat het ongezond is om de pil altijd door te slikken Maar ik heb er als man ook niet zoveel verstand van.
Als je blijft doorslikken ga je na een paar maanden lekken en wordje alsnog ongesteld dat is niet goed voor je
zoiets
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  maandag 30 maart 2009 @ 15:18:24 #6
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67548137
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:16 schreef SMutzskii het volgende:
Je slikt de pil altijd door.... tsk. Volgens mij is dat niet echt verstandig.

http://googleads.g.double(...)Q2AUYTzII8FjFklOAlaY

Volgens mij worden mensen die zwanger zijn, maar toch nog ongesteld worden, wel stukken minder ongesteld als wanneer ze niet zwanger waren. Kans dat je nog ongesteld wordt en toch zwanger bent, is daarnaast volgens mij ook niet erg groot.... en als je altijd pil doorslikt weet je het toch helemaaal niet zeker.
een vriendin van me was zwanger maar werd gewoon nog steeds ongesteld dus zelfs dat kan
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  maandag 30 maart 2009 @ 15:21:32 #7
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548230
Het is sowieso onzettend onverstandig om de pil door te slikken.. Dat snap je toch zelf ook wel, zo tegen de natuur van je lichaam in?

'ik vind ongesteld zijn niet fijn' dat snap ik, welke vrouw wel? Laat je ombouwen, dan ben je het nooit meer..
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
  maandag 30 maart 2009 @ 15:22:46 #8
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  maandag 30 maart 2009 @ 15:22:48 #9
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548284
Dat was even het verhaal uit zijn verband trekken om aan te geven hoe niet slim je bezig bent voor een klein dingetje.. (namelijk 'ongesteld zijn')
  maandag 30 maart 2009 @ 15:23:50 #10
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_67548322
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:22 schreef Nijns het volgende:
Dat was even het verhaal uit zijn verband trekken om aan te geven hoe niet slim je bezig bent voor een klein dingetje.. (namelijk 'ongesteld zijn')
sommige vrouwen hebben er heel erg last
aan je posts te horen jij niet ?
pi_67548343
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:18 schreef genakt het volgende:

[..]

een vriendin van me was zwanger maar werd gewoon nog steeds ongesteld dus zelfs dat kan
Ja, ik weet dat het voorkomt, maar de kans dat het voorkomt is volgens mij heel erg klein, en volgens mij moet je dan echt heel erge pech hebben.... denk ik iig. Ik weet het eigelijk niet.....
  maandag 30 maart 2009 @ 15:25:53 #12
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_67548377
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:21 schreef Nijns het volgende:
Het is sowieso onzettend onverstandig om de pil door te slikken.. Dat snap je toch zelf ook wel, zo tegen de natuur van je lichaam in?

'ik vind ongesteld zijn niet fijn' dat snap ik, welke vrouw wel? Laat je ombouwen, dan ben je het nooit meer..
En de pil slikken is wel natuurlijk, wil je zeggen? .

Er zijn verschillende meningen over of doorslikken verstandig is of niet, feit blijft wel dat de pil-menstruatie elke maand (dus zonder ooit door te slikken) enkel is ingesteld om vrouwen een simpele handelbare cyclus aan te leren waar ze gewend aan kunnen raken. Dat heeft verder niets met gezond zijn of niet te maken. Als je het gaat hebben over gezond of niet ongezond dan spreek je pas over maanden doorslikken achter elkaar.
  Vis een optie? maandag 30 maart 2009 @ 15:26:18 #13
70532 loveli
N
pi_67548389
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:07 schreef Loveisintheair het volgende:
Andere conceptie en condooms vind ik ook geen optie..
Ik hoop dat je andere anticonceptie bedoelt?

Je bent beter beschermd dan wanneer je een stopweek inlast, omdat je inderdaad die eerste week overslaat. De pil is op papier 99.8% veilig (ligt er een beetje aan welk onderzoek gebruikt wordt), wat betekent dat 2 van de 1000 vrouwen per jaar zwanger kunnen worden. In de praktijk ligt dat wat hoger, maar je kunt niet bij alle gevallen erachter komen wat de oorzaak was.Als je echt zekerheid wilt, moet je idd zo nu en dan een testje doen.

Doorslikken kan geen kwaad, maar wel wordt aangeraden elk half jaar een bloeding te hebben. Anders bestaat er een klein risico dat het slijmvlies gaat woekeren.
crap in = crap out
pi_67548417
quote:
Ik zou even met je huisarts gaan praten.. ik ben vorig jaar met m'n zusje daarheen geweest om voor haar de pil te regelen, toen was ik zelf al een jaar of 6 aan de pil. Mijn huisarts zei toen dat ie mij ook nog even wilde spreken, hij wilde me vertellen dat "ze" het er tegenwoordig over eens zijn dat het niet schadelijk is om de pil regelmatig door te slikken. De hele ongesteldheid in de stopweek is toch kunstmatig, hij zei dat je best een keer of drie per jaar een stopweek kunt inlassen, no problems.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  Vis een optie? maandag 30 maart 2009 @ 15:28:29 #15
70532 loveli
N
pi_67548472
quote:

crap in = crap out
pi_67548574
Om deze rede is mijn vriendin overgestapt op implanon.

Probleem opgelost.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_67548578
Wat je toch allemaal kunt leren op FOK!...
Ik d8 ook dat pil doorslikken slecht was...

Het is overigens wel zo denk ik, dat mensen die zwanger worden door de pil heen, misschien wel iets fout hebben gedaan.... ik ken ook een meisje, dat ziek was geweest (= diarree) en daardoor is ze zwanger geworden.

Ongesteldheid tijdens zwangerschap heb ik in mijn omgeving nog nooit van gehoord trouwens... hoevaak zou dat voorkomen? 0.3 op de 1000 ofzo? (of kan dat niet? )
pi_67548583
Pil doorslikken schijnt helemaal niet ongezond te zijn omdat je wanneer je de pil slikt geen eisprong hebt. Tijdens je stopweek ga je door je verandering van hormoonhuishouding weefsel aanmaken en 'loslaten' waardoor het lijkt alsof je 'ongesteld' bent, maar dat is helemaal niet zo.

Toen ik de pil nog slikte zei mijn huisarts dat het geen probleem was af en toe weleens door te slikken, en dat dat ook geen effect heeft op de betrouwbaarheid. Meiden die zwanger raken en de pil slikken zijn er altijd, dat is het kleine ,01 percentage wat wel zwanger raakt of gewoon niet netjes slikt waardoor ook de betrouwbaarheid afneemt. Dat heeft niets met doorslikken te maken.
pi_67548662
Nijns, de hele pil zorgt er al voor dat je cyclus onnatuurlijk is, de bloeding die je dan krijgt is al niet eens meer een echte ongesteldheid. Ik heb even gegoogled en er zijn veel sites die aangeven dat doorslikken NIET schadelijk is..

Zie bijvoorbeeld: http://mens-en-gezondheid(...)-het-schadelijk.html

Loveli, bedoelde idd anti-conceptie

Dat je af en toe toch een stopweek in moet lassen heb ik ook gevonden op inet idd.. Toch maar eens doen dan..
pi_67548670
ik vrees dat je het pas zal merken als je je ziek gaat voelen of je buik gaat groeien
want tijdens je stopweek is je menstruatie artificial, en als je stopt met de pil duurt het ook nog wel even voordat het weer op gang komt ( als het dat al doet als je inderdaad echt zwanger bent)

Ik zou gewoon, mocht je al een weekje niet goed voelen en wel aan de pil zijn, gewoon een test halen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_67548724
quote:
Laat ik je uit de droom helpen, de menstruatie die je hebt als vrouw als je de pil slikt en wel die week stopt, is ook geen natuurlijke menstruatie.

Het is een onttrekkingsbloeding. Deze wordt door de hormonen in je pil veroorzaakt, niet door je lichaam. Omdat de pil elke dag hormonen toevoegt aan je lichaam, zal een daling in deze hoeveelheid tijdens die week voor die bloeding zorgen. Deze bloeding is dus niet van nature aanwezig en verschilt enorm met je "natuurlijke" menstruatie.. (met de pil wordt immers de ovulatie geblokkeerd en is de baarmoeder niet voorbereid op een bevruchte eicel).

Dus de bloeding die je maandelijks krijgt als je de pil met stopweek slikt is dus geen indicatie van een natuurlijk verloop. De stopweek is bij het op de markt brengen van de pil ook verzonnen om je het idee te geven dat je voldoet aan je natuurlijk cyclus, maar dat is dus niet zo. Het doorslikken van de pil is totaal niet schadelijk volgens de hedendaagse opvattingen, maar kan wel het beste gedaan worden met een een-fase pil.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 30 maart 2009 @ 15:44:12 #22
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67548960
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

knip
Ja, dat snap ik allemaal wel, maar ik heb altijd begrepen dat helemaal nooit ongesteld zijn echt niet goed is voor je lichaam..
  maandag 30 maart 2009 @ 15:47:04 #23
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_67549051
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:25 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

En de pil slikken is wel natuurlijk, wil je zeggen? .

Er zijn verschillende meningen over of doorslikken verstandig is of niet, feit blijft wel dat de pil-menstruatie elke maand (dus zonder ooit door te slikken) enkel is ingesteld om vrouwen een simpele handelbare cyclus aan te leren waar ze gewend aan kunnen raken. Dat heeft verder niets met gezond zijn of niet te maken. Als je het gaat hebben over gezond of niet ongezond dan spreek je pas over maanden doorslikken achter elkaar.
Nee, ook niet, maar het leek me minder erg dan helemaal niet ongesteld laten worden

Van de OP krijg ik het gevoel dat TS al tijden niet meer ongesteld is geweest..
  Vis een optie? maandag 30 maart 2009 @ 15:52:10 #24
70532 loveli
N
pi_67549207
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:44 schreef Nijns het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik allemaal wel, maar ik heb altijd begrepen dat helemaal nooit ongesteld zijn echt niet goed is voor je lichaam..
Imho is het gezonder om de pil door te slikken dan om steeds een stopweek in te lassen, dan blijft de hormoonspiegel ten minste netjes op hetzelfde niveau.

De reden waarom je eens in de zoveel tijd een onttrekkingsbloeding moet hebben, is dat je anders mogelijk een licht verhoogde kans kunt krijgen op kanker. Let op het voorbehoud, slechts licht verhoogd.
Baarmoederslijmvlies kent een snelle celdeling, kanker groeit door celdeling. Het slijmvlies wordt normaal gesproken een maand oud en soms 9 maanden. Als het lange tijd niet ververst wordt, kan het gaan woekeren (bv. vleesbomen) of als er na langere tijd iets mis gaat, erger (denk bv aan HPV, je hebt niet alle factoren zelf in de hand). Dus 9 maanden is geen probleem, maar het is er niet op gemaakt om (veel) te lang niet ververst te worden.
Dat plus het groter wordende risico op een doorbraakbloeding is de reden dat 2 bloedingen per jaar worden aangeraden. Buiten dat is doorslikken totaal geen probleem.
crap in = crap out
pi_67549235
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef Nijns het volgende:

[..]

Nee, ook niet, maar het leek me minder erg dan helemaal niet ongesteld laten worden

Is idd al een tijdje geleden ja.. Nog geen half jaar trouwens, dus zal binnenkort weer ff een break inlassen Voor mij is het gewoon beter om door te gaan met de pil, ik vergeet gewoon altijd weer om te beginnen en juist dan loop je risico..
pi_67553406
Gewoon iedere 2 maanden een zwangerschapstestje doen, die koop je voor een prikkie per 2 stuks bij het kruidvat. Leg dat ding in verpakking op het toilet samen met een bekertje (om in te plassen, je moet die hele goedkope van het kruidvat 10 seconden of zo in een bekertje urine houden), schrijf er de datum op dat je de test doet en hopelijk word je er zo regelmatig genoeg aan herinnerd om na 2 maanden weer opnieuw een testje te doen. Het kost je 5 minuutjes per keer en je hebt gewoon zekerheid, vind ik zelf altijd erg prettig, maar ik heb dan ook een extreem sterke anti-kinderwens.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_67554403
Nou ooit mogen er best kids komen, maar nu nog niet Maar denk dat ik idd maar af en toe een test haal..
pi_67555252
quote:
Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef Nijns het volgende:

[..]

Al wil je nooit meer ongesteld worden en doorblijven slikken dat is echt geen probleem.
Een kennis (werkt in het ziekenhuis) slikt al tijden door en slikt nu al meer dan 10 jaar jaar de pil.
Ze is nog steeds gezond. En bij de controles zijn er nog steeds geen complicaties ontdekt.
En de gynaecoloog in het ziekenhuis geeft ook aan dat het kan zolang als je wil.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:14:34 #29
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67563457
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:12 schreef As_33 het volgende:
Gewoon iedere 2 maanden een zwangerschapstestje doen, die koop je voor een prikkie per 2 stuks bij het kruidvat. Leg dat ding in verpakking op het toilet samen met een bekertje (om in te plassen, je moet die hele goedkope van het kruidvat 10 seconden of zo in een bekertje urine houden), schrijf er de datum op dat je de test doet en hopelijk word je er zo regelmatig genoeg aan herinnerd om na 2 maanden weer opnieuw een testje te doen. Het kost je 5 minuutjes per keer en je hebt gewoon zekerheid, vind ik zelf altijd erg prettig, maar ik heb dan ook een extreem sterke anti-kinderwens.
Ik had dus laatst een test gehaald maar die kun je pas doen op de 1e dag van je geplande menstruatie.. Of dat de dag is dat je met een nieuwe strip pillen begint (als je dus doorslikt), of dat je echt moet stoppen even is me nog steeds een raadsel trouwens. Ik ben toen maar gestopt voor de zekerheid.

Maar goed als je dus echt moet stoppen is elke 2 maanden zo'n test doen niet echt handig want dan wordt je alsnog ongesteld elke 2 maanden. Maar als je zo'n test niet kan doen tijdens het doorslikken werkt het ook weer niet.

Weet iemand of je die tests kunt doen terwijl je gewoon nog doorslikt of dat je echt moet stoppen willen ze een goede uitslag geven?

[ Bericht 48% gewijzigd door kwiwi op 30-03-2009 23:22:57 ]
pi_67567430
Waarom zou je moeten stoppen voor die test? Je kan toch gewoon de pil doorslikken en dan testen? Het gaat erom dat het zwangerschapshormoon de 1e maand niet zichtbaar is voor de test..
pi_67568934
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:58 schreef Loveisintheair het volgende:
Waarom zou je moeten stoppen voor die test? Je kan toch gewoon de pil doorslikken en dan testen? Het gaat erom dat het zwangerschapshormoon de 1e maand niet zichtbaar is voor de test..
Dat dus inderdaad. Dus gewoon lekker doorslikken en testje doen. En door iedere 2 maanden een test te doen is het zo dat als je de ene nog net te vroeg hebt getest om het hormoon te kunnen meten, je er volgende keer alsnog op tijd bij bent en nog steeds binnen de 12 weken grens.
Arseen (As), atoomnummer 33
  dinsdag 31 maart 2009 @ 18:08:24 #32
176740 101251
Make Love, Not War
pi_67585767
Ik ben laatst bij de dokter geweest en ik had ook wat vragen aan haar wat betreft de pil. Ik heb haar ook gevraagd hoe dat zit met het doorslikken, want het leek mij inderdaad ook dat het niet gezond voor je lijf is. Haar antwoord was dat het inderdaad tegenwoordig geen kwaad meer kan de pil vaker door te slikken, omdat het een hormoon is wat je lichaam zelf ook aanmaakt. MAAR, het is wel van belang dat je om de 3 maanden even stopt, anders raakt je lichaam een beetje ontregeld. En 4x per jaar ongesteld moet toch niet zo'n probleem zijn?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:03:19 #33
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_67589273
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:58 schreef Loveisintheair het volgende:
Ohh zo. Nou mooi, weet ik dat

Dan wordt het inderdaad elke 2 maanden even een testje doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')