Als je blijft doorslikken ga je na een paar maanden lekken en wordje alsnog ongesteld dat is niet goed voor jequote:Op maandag 30 maart 2009 15:11 schreef eNGine10 het volgende:
ik heb altijd gedacht dat het ongezond is om de pil altijd door te slikkenMaar ik heb er als man ook niet zoveel verstand van.
een vriendin van me was zwanger maar werd gewoon nog steeds ongesteld dus zelfs dat kanquote:Op maandag 30 maart 2009 15:16 schreef SMutzskii het volgende:
Je slikt de pil altijd door.... tsk. Volgens mij is dat niet echt verstandig.![]()
http://googleads.g.double(...)Q2AUYTzII8FjFklOAlaY
Volgens mij worden mensen die zwanger zijn, maar toch nog ongesteld worden, wel stukken minder ongesteld als wanneer ze niet zwanger waren. Kans dat je nog ongesteld wordt en toch zwanger bent, is daarnaast volgens mij ook niet erg groot.... en als je altijd pil doorslikt weet je het toch helemaaal niet zeker.![]()
sommige vrouwen hebben er heel erg lastquote:Op maandag 30 maart 2009 15:22 schreef Nijns het volgende:
Dat was even het verhaal uit zijn verband trekken om aan te geven hoe niet slim je bezig bent voor een klein dingetje.. (namelijk 'ongesteld zijn')
Ja, ik weet dat het voorkomt, maar de kans dat het voorkomt is volgens mij heel erg klein, en volgens mij moet je dan echt heel erge pech hebben.... denk ik iig. Ik weet het eigelijk niet.....quote:Op maandag 30 maart 2009 15:18 schreef genakt het volgende:
[..]
een vriendin van me was zwanger maar werd gewoon nog steeds ongesteld dus zelfs dat kan
En de pil slikken is wel natuurlijk, wil je zeggen?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:21 schreef Nijns het volgende:
Het is sowieso onzettend onverstandig om de pil door te slikken.. Dat snap je toch zelf ook wel, zo tegen de natuur van je lichaam in?
'ik vind ongesteld zijn niet fijn' dat snap ik, welke vrouw wel? Laat je ombouwen, dan ben je het nooit meer..
Ik hoop dat je andere anticonceptie bedoelt?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:07 schreef Loveisintheair het volgende:
Andere conceptie en condooms vind ik ook geen optie..
Ik zou even met je huisarts gaan praten.. ik ben vorig jaar met m'n zusje daarheen geweest om voor haar de pil te regelen, toen was ik zelf al een jaar of 6 aan de pil. Mijn huisarts zei toen dat ie mij ook nog even wilde spreken, hij wilde me vertellen dat "ze" het er tegenwoordig over eens zijn dat het niet schadelijk is om de pil regelmatig door te slikken. De hele ongesteldheid in de stopweek is toch kunstmatig, hij zei dat je best een keer of drie per jaar een stopweek kunt inlassen, no problems.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:21 schreef Nijns het volgende:
Het is sowieso onzettend onverstandig om de pil door te slikken.. Dat snap je toch zelf ook wel, zo tegen de natuur van je lichaam in?
quote:Op maandag 30 maart 2009 15:21 schreef Nijns het volgende:
'ik vind ongesteld zijn niet fijn' dat snap ik, welke vrouw wel? Laat je ombouwen, dan ben je het nooit meer..
Laat ik je uit de droom helpen, de menstruatie die je hebt als vrouw als je de pil slikt en wel die week stopt, is ook geen natuurlijke menstruatie.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:21 schreef Nijns het volgende:
Ja, dat snap ik allemaal wel, maar ik heb altijd begrepen dat helemaal nooit ongesteld zijn echt niet goed is voor je lichaam..quote:
Nee, ook niet, maar het leek me minder erg dan helemaal niet ongesteld laten wordenquote:Op maandag 30 maart 2009 15:25 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
En de pil slikken is wel natuurlijk, wil je zeggen?.
Er zijn verschillende meningen over of doorslikken verstandig is of niet, feit blijft wel dat de pil-menstruatie elke maand (dus zonder ooit door te slikken) enkel is ingesteld om vrouwen een simpele handelbare cyclus aan te leren waar ze gewend aan kunnen raken. Dat heeft verder niets met gezond zijn of niet te maken. Als je het gaat hebben over gezond of niet ongezond dan spreek je pas over maanden doorslikken achter elkaar.
Imho is het gezonder om de pil door te slikken dan om steeds een stopweek in te lassen, dan blijft de hormoonspiegel ten minste netjes op hetzelfde niveau.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:44 schreef Nijns het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik allemaal wel, maar ik heb altijd begrepen dat helemaal nooit ongesteld zijn echt niet goed is voor je lichaam..
Is idd al een tijdje geleden ja..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef Nijns het volgende:
[..]
Nee, ook niet, maar het leek me minder erg dan helemaal niet ongesteld laten worden![]()
Van de OP krijg ik het gevoel dat TS al tijden niet meer ongesteld is geweest..
Al wil je nooit meer ongesteld worden en doorblijven slikken dat is echt geen probleem.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:47 schreef Nijns het volgende:
[..]
Nee, ook niet, maar het leek me minder erg dan helemaal niet ongesteld laten worden![]()
Van de OP krijg ik het gevoel dat TS al tijden niet meer ongesteld is geweest..
Ik had dus laatst een test gehaald maar die kun je pas doen op de 1e dag van je geplande menstruatie.. Of dat de dag is dat je met een nieuwe strip pillen begint (als je dus doorslikt), of dat je echt moet stoppen even is me nog steeds een raadsel trouwens. Ik ben toen maar gestopt voor de zekerheid.quote:Op maandag 30 maart 2009 18:12 schreef As_33 het volgende:
Gewoon iedere 2 maanden een zwangerschapstestje doen, die koop je voor een prikkie per 2 stuks bij het kruidvat. Leg dat ding in verpakking op het toilet samen met een bekertje (om in te plassen, je moet die hele goedkope van het kruidvat 10 seconden of zo in een bekertje urine houden), schrijf er de datum op dat je de test doet en hopelijk word je er zo regelmatig genoeg aan herinnerd om na 2 maanden weer opnieuw een testje te doen. Het kost je 5 minuutjes per keer en je hebt gewoon zekerheid, vind ik zelf altijd erg prettig, maar ik heb dan ook een extreem sterke anti-kinderwens.
Dat dus inderdaad. Dus gewoon lekker doorslikken en testje doen. En door iedere 2 maanden een test te doen is het zo dat als je de ene nog net te vroeg hebt getest om het hormoon te kunnen meten, je er volgende keer alsnog op tijd bij bent en nog steeds binnen de 12 weken grens.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:58 schreef Loveisintheair het volgende:
Waarom zou je moeten stoppen voor die test? Je kan toch gewoon de pil doorslikken en dan testen? Het gaat erom dat het zwangerschapshormoon de 1e maand niet zichtbaar is voor de test..
Ohh zo. Nou mooi, weet ik datquote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:58 schreef Loveisintheair het volgende:
Waarom zou je moeten stoppen voor die test? Je kan toch gewoon de pil doorslikken en dan testen? Het gaat erom dat het zwangerschapshormoon de 1e maand niet zichtbaar is voor de test..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |