*popcorn paktquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:30 schreef Quyxz_ het volgende:
Ah, bedankt voor de naam, ik heb ff op dat Somda forum gekeken maar ze zijn er ook nog niet helemaal uit of het een 1 april grap is.
Nou ik hoor het morgen dan wel hè
Ik dacht al, geen last van gehad vanmorgen, maar dit is al van gisteren.quote:
puik planquote:Op maandag 30 maart 2009 14:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
![]()
Wij moeten bij mooi weer maar eens proosten op beter materieel, ergens in de zon op de markt.
Dorst heeftquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:09 schreef knars het volgende:
Vanmorgen nog een kaartje van NS en ProRail gehad met "sorry voor de teringzooi op het spoor vorige week", en een gratis koetjesreep![]()
[..]
puik plan
Of toch maar nietquote:Actie ProRail dupeert reizigers
De uitval van een groot aantal treinen als gevolg van een wisselstoring bij Amersfoort deze ochtend, toont andermaal het failliet van de nationale spoorbeheerder ProRail, aldus Reizigersvereniging ROVER. De actie waarbij ProRail de wissels op zomertijd heeft gezet, leidde tot grote vertragingen en overvolle treinen tussen Amersfoort en Utrecht. ROVER heeft ProRail om opheldering gevraagd over de zoveelste blamage op het Nederlandse spoor. Woordvoerder Rikus Spitshorst: "Het is onbegrijpelijk dat zoveel reizigers de dupe zijn van dit wanbeleid. Iedereen weet dat de zomertijd afgelopen zondag al is ingegaan. Had ProRail op zondag deze actie uitgevoerd, dan had de storing veel minder reizigers getroffen."
Voor ROVER is het onverklaarbaar dat de infrastructuur plotseling niet is opgewassen tegen een wijdverbreid fenomeen als zomertijd. Rikus Spitshorst: "Zelfs mijn telefoon schakelt tegenwoordig automatisch over op zomertijd. Ik heb niet veel verstand van wissels, maar mijn boerenverstand zegt dat dit automatische overschakelen ook voor wissels gerealiseerd moet kunnen worden. Dat ProRail dit nog steeds met de hand moet doen, toont aan dat het bedrijf de stap naar de moderne tijd maar met moeite kan maken."
ROVER heeft zijn beklag gedaan bij de Minister van Verkeer en Waterstaat, verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij ProRail.
Wissels weer terug in wintertijd?quote:Op woensdag 1 april 2009 00:22 schreef Palmboom313 het volgende:
Zou ProRail morgen/vandaag nog een 1 april grap uithalen ?
bronquote:AnsaldoBreda Inc., which is building 50 light-rail cars for the agency under its current contract and asking the MTA to exercise contract options for an additional 100 cars -- a deal worth more than $300 million.
Vandaag zou de Thalys gratis toegankelijk zijn.quote:Op woensdag 1 april 2009 00:31 schreef MarkoAlmelo het volgende:
dat hebben ze al gedaan, er zou een stoomtrein vandaag hier proef ritten maken tussen almelo de riet en almelo cs (almelo verdiept). Terwijl het spoor aan 1 kant nog niet eens aangeslotenm is. en ja, gewone passagiers konden mee...
(Oke, een klein grapje is dit dan)
Sodeknetter, uit welk stoffig archief heb je dat nou weer gehaald?quote:Op woensdag 1 april 2009 00:22 schreef Palmboom313 het volgende:
Zou ProRail morgen/vandaag nog een 1 april grap uithalen ?
[..]
Of toch maar niet![]()
![]()
![]()
![]()
Arnhem!! Je hebt vrijwillig op de trappen gelopenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
En toch MOEST en ZOU ik nog iets leuks doen deze maand![]()
En zo werkte ik gewoon een half uurtje langer door, om de Terreur-expres van 17:42 te pakken. Uiteraard gewoon op tijd bij de halte, en ook op tijd op Ede-WageningenRustig even een paar kaartjes en BvO gehaald, alvorens ik mij per stopper naar Arnhem zou begeven. Eerste klas uiteraard
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo![]()
[ afbeelding ]
Afijn, uiteindelijk kwam mijn Veetje aan in het zonovergoten Arnhem, waar ik nog net een sleepje cargo kon platenIk hou erg veel van goederentreinen jeweet
(6485 + 6406 + 6484 + lege kolenwagens)
[ afbeelding ]
Tegelijk kon ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om nog even wat foto's te maken van het ten dode opgeschreven koepelgebouwtje bij de uitgang Sonsbeeckzijde
[ afbeelding ]
Op spoor 8 bleken trouwens twee vertrekstaten verkeerd om te hangen
[ afbeelding ]
Maar goed eigenlijk kwam ik om wat beeld te krijgen van de vorderingen van de renovatie. Onderweg naar buiten werd ik nog aangesproken door een ledenwerver van een hulporganisatie ("Darfur, weet u waar dat ligt? Wijs eens aan? *aanwijst..je bent de eerste vandaag
" ) maar goed, toch wat plaatjes kunnen maken van de kale vlakte, de zandhoop, de ICE-in-gaas tegen de loopbrug, en de werkzaamheden aan de spoorkant
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna bleek gelukkig dat zelfs zo'n klein uitstapje mij niet kon behoeden voor het nodige onheilWisselstoringkje bij Velperpoort. Dus eerst werd op spoor 8 de ICE naar Frankfurt van 19:37 afgehandeld.
[ afbeelding ]
En daarna kwam met een dik kwartier vertraging alsnog mijn ICE naar Utrecht voorrijden. Een kloek glas Franziskaner Hefe-Weizen in de BordBistro deed de rest![]()
[ afbeelding ]
Fok archiefquote:Op woensdag 1 april 2009 06:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sodeknetter, uit welk stoffig archief heb je dat nou weer gehaald?
Jawel jawel! Met een postbode-stiekie om die scheve dwarslat heenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:
Ook leuk: de leidingonderbreker is overbrugd, maar hangt niet meer aan de draagkabel. Lijkt me niet echt wenselijk.
quote:Op woensdag 1 april 2009 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jawel jawel! Met een postbode-stiekie om die scheve dwarslat heen
Prorail is datquote:Op woensdag 1 april 2009 08:32 schreef Gutz het volgende:
De 1 april gras van ns Roosendaal was de volgende melding op de info borden.
'dit bericht bevat een geheime boodschap. Kijk 4 seconden en sluit dan je ogen'
Als ik vanavond terugga en het staat er nog op schiet ik wel een foto.
Spoor 18b/19b? Ik ben nog steeds van mening dat alle treinen die van daar vertrekken een tariefkilometer minder mogen rekenen voor de kaartjes.quote:Op woensdag 1 april 2009 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Prorail is datIn Utrecht werd zelfs aangeraden 1 minuut te kijken
Ik had alleen geen tijd, moest m'n trein halen. Nog een prorail-geintje: de IC naar Nijmegen van 7:07 bestond uit zegge en schrijve VIER bakken. En waar zet je die dan neer? Nou, zo'n beetje waar het station Utrecht Vaartsche Rijn gepland is
Ik las het ook, ja... Jammer... Mijn ICE-affiniteit heeft me doen laten hopen dat het zou rijden vandaag...quote:Op woensdag 1 april 2009 07:26 schreef thats-me het volgende:
Via somda:
Géén ICE in tr. 5716 te Hvs. Waarschijnlijk gaat een stel leeg van Wgm naar Ledn voor tr. 5029 (al dus een sms)
naast de al genoemde oplossingen: Gewoon vanaf Oberhausen plannen met de Reisplanner en dan alle tussenhaltes laten zienquote:Op woensdag 1 april 2009 11:00 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik in hemelsnaam vinden op welke tijden de ICE van Arnhem -> Asd vertrekt? De NS reisplanner filtert hem eruit en op Hispeed zeuren ze dat ik geen binnenlandse reizen kan boeken..
Uitgebreid invulscherm reisplannerquote:Op woensdag 1 april 2009 11:00 schreef Ireyon het volgende:
Waar kan ik in hemelsnaam vinden op welke tijden de ICE van Arnhem -> Asd vertrekt? De NS reisplanner filtert hem eruit en op Hispeed zeuren ze dat ik geen binnenlandse reizen kan boeken..
die pantograaf is geweldig oldskool!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 23:03 schreef Duvel het volgende:
[..]
Als afsluiter voor vandaag:
[ afbeelding ]
Ja, overal en nergens rijden ze nu.quote:Op woensdag 1 april 2009 12:52 schreef James1988 het volgende:
Haha, oh mijn god
Is er trouwens al een ICE in reizigersdienst gespot?
Gezien de ontwikkeling van dat topic bleek eerste ingeving bleek juist te zijn.quote:Op zondag 29 maart 2009 17:23 schreef Socios het volgende:
Ja, tuurlijk, zo kinderachtig allemaal.
Edit: Hmmz... Het staat inderdaad bij ´bijzondere ritten´. Gezien de serieusheid zou het wel zijn dan.![]()
in 1e instantie 4 werd me net gezegd. Met nog 2 mat64 er tussen door.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:04 schreef thats-me het volgende:
Dat doen ze al bijna een maand daar in hengelo, volgens mij wouden ze alles met Sgm gaan rijden..
Ben benieuwd waar en wanneer de V250 het land in komt. Maar ze zijn er mee bezig zo te zien
Nja, ik las dus alleen 31 maart en dacht aan de mogelijkheid dat dit een foto van het vertrek vanuit Tsjechië had kunnen zijn, totdat ik 2008 zag staan.quote:Op woensdag 1 april 2009 14:14 schreef James1988 het volgende:
Die bovenleidingmasten zien er nou niet bepaald Nederlands uit... en die foto komt me akelig bekend voor van Velím...
Dat heeft een 1300 ook een keer gehad in Emmerich, met dank aan de seinwachters.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Loc 1847 heeft gisteren trouwens 15kV mogen proeven in Bentheim, vond ie niet zo fijn
Zal wel gesloopt worden aangezien de NS toch al een aantal 1800's terzijde wou zetten.
Die legerheliicopter heeft dat ding hopelijk aan flarden geschoten?quote:Op woensdag 1 april 2009 13:44 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]
Zou 't? Laat maar.
Foto is van 31 maart 2008
Het was alweer ff geleden. Nummer weet ik dus niet zekerquote:Op woensdag 1 april 2009 16:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat zal dan waarschijnlijk de 1968 geweest zijn
Ja, dat kan. Al zijn er sommige Zugfahrer die het scherm ondoorzichtig maken.quote:Op woensdag 1 april 2009 18:39 schreef Quyxz_ het volgende:
Vandaag voor het eerst met de ICE geweest. Ik wist niet dat je gewoon achter de machinist kon gaan zitten en door de voorruit kon kijken. Maar dat was dus wel zo en is best vet!![]()
Oh okee, ik zat aan het treinnummer te denkenquote:Op woensdag 1 april 2009 16:37 schreef Peterselieman het volgende:
Ik gok op de 1858De 1868 bestaat niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |