In 1975 misschien, nu minstens 50 eurocent.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee man dat regel je voor een kwartje
In Zwolle weet ik nog een plek waar je gratis kan pissenquote:Op maandag 30 maart 2009 22:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
In 1975 misschien, nu minstens 50 eurocent.
Zie reactie van Fles, plus het feit dat ze het nog steeds niet herindienstgesteld hebben.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat imago herstelt wel... NS zei ook duidelijk dat het een proef was. Ik snap niet waar jullie je allemaal zo druk om maken...
In de oude werkplaats een volgescheten pot?quote:Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Zwolle weet ik nog een plek waar je gratis kan pissen
quote:Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
In de oude werkplaats een volgescheten pot?
WSzquote:
Op zich goede redenatie. De foto is inderdaad van voor 1996, en wel 1995. In die tijd reden in de ochtend- en avondspits sneltreinen op de lijn Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen. Deze sneltreinen werden 's avonds vaak verzorgd door Mat '54, Koplopers of DDM1. Op de foto is een van de laatste inzetten te zien van Mat '54 op deze lijn (ergens in oktober 1995 dus) bij doorkomst te Purmerend, dat ter hoogte van het perron ook voorzien is van middenmasten.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie drie 2baks Mat54 stellen.. Dat betekent in elk geval dat de foto van voor 1996 is, en waarschijnlijk van VER voor die tijd. Ik zie daarnaast T-style bovenleidings"portalen". Bijna endemisch voor de Hofpleinlijn. Wat eventueel nog zou kunnenis Veenendaal West tussen 1981 en 1990. is dat het???
En enkelspoor + lelijke betonnen elementen.quote:
Hmm.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Op zich goede redenatie. De foto is inderdaad van voor 1996, en wel 1995. In die tijd reden in de ochtend- en avondspits sneltreinen op de lijn Amsterdam - Hoorn - Enkhuizen. Deze sneltreinen werden 's avonds vaak verzorgd door Mat '54, Koplopers of DDM1. Op de foto is een van de laatste inzetten te zien van Mat '54 op deze lijn (ergens in oktober 1995 dus) bij doorkomst te Purmerend, dat ter hoogte van het perron ook voorzien is van middenmasten.
Wtf? Zou het dan toch?quote:Thijs schreef:
De V250 is in Nederland gearriveerd, over de grens bij Bad Bentheim!
* MarkoAlmelo gaat vannacht langs het spoor hier zittenquote:
Neequote:
Was je de enige of hadden meer spotters zich hals overkop naar het station begeven?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:53 schreef thats-me het volgende:
[..]
Neewas een gewone containertrein..
Na het eerste bericht op somda heb ik mij wel richting het station gehaasd, en daar een kleine 30 min gestaan voor deze trein om 23.05 langs kwam. Helaas een tegennvaller als je denkt 1 van de eerste opnames van de V250 gaat maken.. Maar ja.. Boeie. Volgende keer beter. Hier bij nog even de video opnames
quote:Op maandag 30 maart 2009 23:53 schreef thats-me het volgende:
[..]
Neewas een gewone containertrein..
Na het eerste bericht op somda heb ik mij wel richting het station gehaasd, en daar een kleine 30 min gestaan voor deze trein om 23.05 langs kwam. Helaas een tegennvaller als je denkt 1 van de eerste opnames van de V250 gaat maken.. Maar ja.. Boeie. Volgende keer beter. Hier bij nog even de video opnames
Ben je nou echt zo naief of lijkt t nou zo?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 03:43 schreef Socios het volgende:
Zojuist even een reisje gepland voor a.s. woensdag.
30142: Harlingen 11.06 - Leeuwarden 11.30 (GTW)
IC 10542: Leeuwarden 11.45 - Zwolle 12.39 (ICM)
IC 542: Zwolle 12.46 - Den Haag Centraal 14.25 (ICM)
IC 1955: Den Haag Centraal 14.51 - Eindhoven 16.30 (ICE)
5255: Eindhoven 16.48 - Deurne 17.11 (Plan V)
IC 1964 Deurne 17.43 - Eindhoven 18.00 (ICE)
IC 864 Eindhoven 18.02 - Utrecht Centraal 18.52 (V-IRM)
IC 12569: Utrecht Centraal 19.17 - Leeuwarden 21.14 (ICM)
30171: Leeuwarden 21.59 - Harlingen 22.22 (GTW)
732 kilometer in 11 uur en 16 minuten.
Het is een mogelijkheid. Daarom wordt 't op die dag gewoon Somda en Twitter blijven volgen, dan weet je het gewoon zeker. 't zou niet de eerste keer zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:15 schreef weps het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo naief of lijkt t nou zo?
1 april en ICE in reizigersdienst. Keep on dreaming...
"Een mogelijkheid".quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is een mogelijkheid. Daarom wordt 't op die dag gewoon Somda en Twitter blijven volgen, dan weet je het gewoon zeker. 't zou niet de eerste keer zijn natuurlijk
Zwijndrecht toch? Volgens mij zie ik mijn huis op de achtergrondquote:
Nee, die reed in de ochtendspits een slag met twee gekoppelde viertjes, heb ik op foto, niet op dia.quote:
quote:
Koop een toeslagkaartje bij de automaat en je kunt mee. Je hebt alleen geen gereserveerde plaats dan.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:11 schreef new_guy1 het volgende:
Vraagje, binnenkort ga ik vanaf Utrecht naar Arnhem met de trein.
Nou leek het me leuk omdat met de ICE te doen, gewoon keer wat anders.
Helaas zie ik op http://www.nshispeed.nl/ dat het niet mogelijk is om een binnenlandse reis te boeken.
Weet iemand of het alsnog mogelijk is om legaal met de ICE dit ritje te maken?
Heb verder geen ervaring met NS hispeed, maar ik meen kan je er niet met een normaal treinkaartje mee reizen...
je kunt dan ook gewoon in de Bord-Bistro gaan zitten, mits je iets drinkt (wat ook weer leuk is). je mag dus gewoon mee, ook een eventueel studenten OV, als je de toeslag maar betaaldquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Koop een toeslagkaartje bij de automaat en je kunt mee. Je hebt alleen geen gereserveerde plaats dan.
die kun je gewoon uit de automaat halen zelfsquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:20 schreef new_guy1 het volgende:
En kan dan kan gewoon bij NS tickets op Utrecht CS?
Wat een verrassingquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:37 schreef James1988 het volgende:
Op beneluxspoor.net meldt iemand: "Wegens 'gedoe' met de koppelwagens in Tsjechië is het transport van de eerste V250 tot nader order uitgesteld."
Mjah... Zou kunnen... Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet. Overigens komt de ICE ´s ochtends vroeg al langs Hilversum. Indien deze niet gespot is door een iemand, dan ga ik gewoon niet op pad...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:15 schreef weps het volgende:
Ben je nou echt zo naief of lijkt t nou zo?
1 april en ICE in reizigersdienst. Keep on dreaming...
Hehehe, klopt ja... Ik ben nogal van het uitslapen, vandaar dat ik de ´latere´ diensten op die dag wil pakken. Wellicht dat ik het schema nog aanpas en ´s ochtends de bus naar Hoorn neem en daar met de ICE naar Amsterdam en Den Haag ga. Even kijken nog.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 08:58 schreef Dr_Flash het volgende:
ICE's worden vaak zat omgeleid via Ht - Ehv - Vl, maar meestal in het weekend.
Past de ICE uberhaupt op alle stations, want op Ahvp gaat het bijvoorbeeld niet lukken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Mjah... Zou kunnen... Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet. Overigens komt de ICE ´s ochtends vroeg al langs Hilversum. Indien deze niet gespot is door een iemand, dan ga ik gewoon niet op pad...
[..]
Hehehe, klopt ja... Ik ben nogal van het uitslapen, vandaar dat ik de ´latere´ diensten op die dag wil pakken. Wellicht dat ik het schema nog aanpas en ´s ochtends de bus naar Hoorn neem en daar met de ICE naar Amsterdam en Den Haag ga. Even kijken nog.
ja, die kwam vorige week binnen. Was in 1947 besteld, voor gebruik met stoomlocomotieven. Naar nu blijkt zit er geen SchaKu opquote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:16 schreef De_Hertog het volgende:
Is die koppelwagen ook al door de Italianen gemaakt?
Alleen als er een goede aanleiding toe is. Paar jaar terug was het voor de 'weken v/h reisboek' die een Duitsland-thema hadden. Deze week is er niets bijzonders.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:49 schreef Socios het volgende:
Maar het schijnt niet de eerste keer te zijn dat de NS zoiets doet.
In de Randstad wel ja. Ten oosten van Arnhem niet nee.quote:
er zal wel alleen een lage koppeling aanzittenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef Duvel het volgende:
Dan lopen ze achter, SchaKu's zijn al bijna een eeuw oud volgens mij.
Deze week is 1 april, misschien is dit de manier waarop NS een grapje doet?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:33 schreef ReisT het volgende:
[..]
Alleen als er een goede aanleiding toe is. Paar jaar terug was het voor de 'weken v/h reisboek' die een Duitsland-thema hadden. Deze week is er niets bijzonders.
Nou en? Homeprint tickets ook zowatquote:Op dinsdag 31 maart 2009 12:32 schreef Duvel het volgende:
Dan lopen ze achter, SchaKu's zijn al bijna een eeuw oud volgens mij.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 17:11 schreef dennistd het volgende:
Best een 'lullige' foto, gemaakt op Utrecht Centraal (niet zelf gemaakt, maar van geenstijl):
[ afbeelding ]
Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens...quote:
En vervolgens komt hij morgen ons land binnen tuffen...quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens...
Hoe kan er nou problemen zijn met de koppelwagens met zo'n neusquote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als je het topic had gelezen had je ook gezien dat ie nog in Tsjechië staat door een probleem met de koppelwagens...
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
En toch MOEST en ZOU ik nog iets leuks doen deze maand![]()
En zo werkte ik gewoon een half uurtje langer door, om de Terreur-expres van 17:42 te pakken. Uiteraard gewoon op tijd bij de halte, en ook op tijd op Ede-WageningenRustig even een paar kaartjes en BvO gehaald, alvorens ik mij per stopper naar Arnhem zou begeven. Eerste klas uiteraard
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo![]()
[ afbeelding ]
Afijn, uiteindelijk kwam mijn Veetje aan in het zonovergoten Arnhem, waar ik nog net een sleepje cargo kon platenIk hou erg veel van goederentreinen jeweet
(6485 + 6406 + 6484 + lege kolenwagens)
[ afbeelding ]
Tegelijk kon ik mooi van de gelegenheid gebruik maken om nog even wat foto's te maken van het ten dode opgeschreven koepelgebouwtje bij de uitgang Sonsbeeckzijde
[ afbeelding ]
Op spoor 8 bleken trouwens twee vertrekstaten verkeerd om te hangen
[ afbeelding ]
Maar goed eigenlijk kwam ik om wat beeld te krijgen van de vorderingen van de renovatie. Onderweg naar buiten werd ik nog aangesproken door een ledenwerver van een hulporganisatie ("Darfur, weet u waar dat ligt? Wijs eens aan? *aanwijst..je bent de eerste vandaag
" ) maar goed, toch wat plaatjes kunnen maken van de kale vlakte, de zandhoop, de ICE-in-gaas tegen de loopbrug, en de werkzaamheden aan de spoorkant
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daarna bleek gelukkig dat zelfs zo'n klein uitstapje mij niet kon behoeden voor het nodige onheilWisselstoringkje bij Velperpoort. Dus eerst werd op spoor 8 de ICE naar Frankfurt van 19:37 afgehandeld.
[ afbeelding ]
En daarna kwam met een dik kwartier vertraging alsnog mijn ICE naar Utrecht voorrijden. Een kloek glas Franziskaner Hefe-Weizen in de BordBistro deed de rest![]()
[ afbeelding ]
Da's de eerste stap in de hele klus daar. Op die plek moet de inrit komen van de vrije kruising.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:24 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Leuke foto's. Bij arnhem berg zijn ze trouwens ook al bezig met het slopen van een aantal sporen van het opstelterein
Dat zijn roetfilters voor in de tunnel van de HSL dacht ik.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Bij het verlaten van Ede-Wageningen zag ik het bekende Hippeltje van RRF staan, met een paar enorme turbo-naverbranders achterop. Of zo![]()
Mja, daar dacht ik later ook aan idd.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:38 schreef dennistd het volgende:
Dat zijn roetfilters voor in de tunnel van de HSL dacht ik.
Ik was allang blij dat die frambozenvlinder van NS HomoSpeed er niet op stondquote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef James1988 het volgende:
De twee mooiste treinen die ik ken
Naast elkaar
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 18:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Is er überhaupt wel een bron dat die ICE dan in lijndienst rijdt?
Mooie actiequote:Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef dennistd het volgende:
Loc 1847 heeft gisteren trouwens 15kV mogen proeven in Bentheim, vond ie niet zo fijn
Zal wel gesloopt worden aangezien de NS toch al een aantal 1800's terzijde wou zetten.
Jonges kap es ff met die ongein zegquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:08 schreef Quyxz_ het volgende:
Niemand heeft een bron? Hebben jullie de grap zelf bedacht dan?
[..]
Kilometertje verderop, dit is ter hoogte van het onderstationnetje aldaar.quote:
Jij volgt dit topic tot in detail nauwkeurig vermoed ik. Dus wil ik je graag het volgende vragen..quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jonges kap es ff met die ongein zegik geloof niks. Donderdag kijken we wel verder
Aan 1 van die portalen (de meest rechtse) zit ook een schakelaar trouwensquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kilometertje verderop, dit is ter hoogte van het onderstationnetje aldaar.
Je zou het bijna denken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aan 1 van die portalen (de meest rechtse) zit ook een schakelaar trouwenszal wel wat met mekaar van doen hebben?
Bij mij werkt jouw link gewoon hoor.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:20 schreef Duvel het volgende:
Ja, die link wil dus niet echt werken. Nou ja, Fortweg in Zeevang. (Leuke vraag: waarom heet dit de Fortweg?)
somda meldt het bij de dienstregelingenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:19 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Jij volgt dit topic tot in detail nauwkeurig vermoed ik. Dus wil ik je graag het volgende vragen..
Heb je ergens een linkje gezien naar een andere website of nieuwsbericht waar in staat dat het zou gebeuren? Of was er gewoon een random FOK!ker die het zei zonder enige bron? Ik namelijk dit topic door gescrollt en geen link kunnen vinden.
Somda meldt wel meerquote:Op dinsdag 31 maart 2009 22:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
somda meldt het bij de dienstregelingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |