Waarom niet? Is toch een stukje techniek wat je leert beheersen als autonoom land. techniek wat je vooruit brengt op andere gebieden .quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wellicht is het geloven in een gulden middenweg beter, ze zullen er nog geen hebben, maar hebben wel de plannen/ambities om er een te creëren.
Oneens.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
http://www.stand.nl/
Stelling: Nederland moet met Hamas praten.
Oneens, een maritieme blokkade zou beter zijn.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:20 schreef Disana het volgende:
http://www.stand.nl/
Stelling: Nederland moet met Hamas praten.
Tsja, dat heb je met een stelling waar op gestemd kan worden he. Vooral omdat vooral de wat linkser-ingestelden (ik hou niet van cliche-smijten) toch meer luisteren hiernaar en dus sneller voor zullen stemmen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Toch verrassend dat nog altijd 45% het ermee eens is.
Over het algemeen wordt er vrij rechts gestemd als ik er al eens naar luister.quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Tsja, dat heb je met een stelling waar op gestemd kan worden he. Vooral omdat vooral de wat linkser-ingestelden (ik hou niet van cliche-smijten) toch meer luisteren hiernaar en dus sneller voor zullen stemmen.
quote:El Baradei waarschuwt Iran
Directeur El Baradei van het IAEA, het Internationaal Atoomenergie Agentschap, roept Iran op het internationale plan voor zijn nucleaire programma te accepteren. El Baradei, die eind dit jaar vertrekt, vraagt Iran voor die tijd in te stemmen. Hij spreekt van een laatste kans om nieuwe sancties te vermijden.
De vijf permanente leden van de VN-Veiligheidsraad en Duitsland praten vandaag in Brussel over de bezwaren van Iran en over mogelijke sancties.
In het IAEA-plan kan Iran uranium in in Rusland en Frankrijk tot brandstof op laten werken. Dat zou de vrees voor een kernbom bij het Westen wegnemen.
quote:'Israel within reach'
TEHRAN, Iran — Iran announced Wednesday it has successfully test fired an upgraded version of its longest-range, solid-fuel missile which it said is faster and harder to shoot down.
Dec. 16: Iranian Students News Agency photo claims to show the launch of a high-speed surface-to-surface Sajjil-2 missile at an undisclosed location
State television broke the news in a one-sentence report accompanied by a brief clip of the test.
Defense Minister Gen. Ahmad Vahidi later spoke on television, describing the Sajjil-2 as a high-speed, surface-to-surface missile that would serve as a "strong deterrent" against any possible foreign attack.
"Given its high speed," he said, "it is impossible to destroy the missile with anti-missile systems because of its radar-evading ability."
The Sajjil-2 is a two-stage missile with a range of about 1,200 miles. That range places Israel, Iran's sworn enemy, well within reach and reaches as far away as southeastern Europe with greater precision than earlier models.
It is Iran's most advanced two-stage missile and is powered entirely by solid-fuel while the older, long-range Shahab-3 missile uses a combination of solid and liquid fuel in its most advanced form.
Israeli Foreign Ministry spokesman Yigal Palmor declined to comment on Iran's latest missile test.
Iran has intensified its missile development program in recent years, a source of serious concern in Israel, the United States and its Western allies at a time when they accuse Tehran of seeking to build a nuclear weapon. Iran, which is under several sets of U.N. sanctions over its nuclear program, denies the charges and says its nuclear program is aimed solely at generating electricity.
Israel has not ruled out a military strike against Iran's nuclear facilities. Iran, in turn, has threatened that such an attack would be retaliated against with strikes on Israel's own nuclear sites.
The name "Sajjil" means "baked clay," a reference to a story in the Koran, Islam's holy book, in which birds sent by God drive off an enemy army attacking the holy city of Mecca by pelting them with stones of baked clay.
Solid-fuel missiles like the Sajjil-2 are more accurate than the liquid fuel missiles of similar range currently possessed by Iran. The country has for several years had a solid-fuel missile, the Fateh, but with the much shorter range of 120 miles.
Iran's arms manufacturing program began during the country's ruinous 1980-88 war with neighboring Iraq to compensate for a U.S. arms embargo. Since 1992, Iran has produced its own tanks, armored personnel carriers, missiles and a fighter plane. The actual capabilities of the weapons, including the accuracy and range of the country's homemade missiles, are difficult to ascertain given the secrecy of the Iranian military.
quote:Iran test nieuwe versie langeafstandsraket
(Novum/AP) - Iran heeft met succes een test uitgevoerd met een gemoderniseerde versie van een langeafstandsraket, de Sajjil-2. Dat heeft de Iraanse staatstelevisie gemeld. Details over de test werden niet gegeven.
De Sajjil-2 kan bijna tweeduizend kilometer afleggen. Daarmee komt aartsvijand Israël, maar ook het zuidoosten van Europa, binnen bereik. Bovendien is de nieuwe versie preciezer dan oudere modellen vanwege het gebruik van vaste brandstof.
De naam Sajjil betekent 'gebakken klei' en is afkomstig uit een verhaal in de koran, waarin door God gezonden vogels een vijandig leger verjagen uit de heilige stad Mekka door hen met stenen van gebakken klei te bekogelen.
Iran heeft zijn raketprogramma de afgelopen jaren geïntensiveerd, tot grote zorg van Israël en de Verenigde Staten.
Wanneer, toch niet nu of wel?quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:10 schreef Mertofzo het volgende:
Ik heb ergens gehoord dat het Iraanse leger over de grenzen naar Irak zijn gegaan om daar olie velden te bezetten. Ergens in het Al -Fakah regio.
Las er een klein stukje over op Bloombergquote:
Heb jij meer info als ons of?quote:
History teaches that war begins when governments believe the price of aggression is cheap.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:14 schreef Mertofzo het volgende:
[..]
Las er een klein stukje over op Bloomberg
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a8VjxrFmRizg&pos=8
Dit KAN verkeerd uitpakken...
Het is niet zo lastigquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:41 schreef beeer het volgende:
Hoe goed ik ook zoek die Al Fakah-regio bestaat niet, Maysan ligt niet ten zuiden van Bagdad en ook niet op 450 kilometer ervandaan en vooralsnog rapporteert alleen Bloomberg, een joodse organisatie, erover. Ik wacht nog even af
+1quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:48 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is niet zo lastig
http://en.wikipedia.org/wiki/Maysan_Governorate
Prima ten zuiden van Baghdad. Zou je bovendien zo vriendelijk willen zijn niet meteen joden erbij te halen, dank je vriendelijk.
ALs je de moeite had genomen op de link te klikken dan had je gezien dat het bericht uit Dubai komt.
en waarom zouden ze dat gaan doen, het is nu net dat er geen VS militairen in de buurt zijnquote:Op vrijdag 18 december 2009 14:25 schreef De_Ruyter het volgende:
Als dat echt zo is dan is het officieel een aanval op de soevereiniteit van Irak, die nu officieel bekend staat als een geallieerde van het westen. Ik mag hopen dat het nog meevalt, als dit werkelijk een bezetting is dan kan het opgevat worden als een act of war.
Dit moeten we maar zeer goed in de gaten houden dan, kan spannend worden.
Er is ook al een topic geopend. Dus het is misschien geen gelul? Ik kan er met mn verstand alleen niet bij waarom Iran zoiets zou doen. Dat is immers zelfmoord.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:21 schreef De_Ruyter het volgende:
Net op RTL Z, aandelen schieten omhoog na geruchten over de invasie van Iraanse troepen, mensen dekken zich in voor stijging van olieprijzen als het mis gaat.
Misschien toch iets aan de hand?
Ik snap het ook niet, dit is wel het laatste dat ik verwachtte dat ze zouden doen. Erg vreemd, je zou bijna denken dat het wellicht een idiote kolonel is die z'n eigen gang is gegaan, maar dan zou Iran wel met een persbericht zijn gekomen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 16:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is ook al een topic geopend. Dus het is misschien geen gelul? Ik kan er met mn verstand alleen niet bij waarom Iran zoiets zou doen. Dat is immers zelfmoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |