Nou ik denk dat sommige van die analisten en zeker de bekendere ook wel het geld hebben om lekker op de bahama's te zitten.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Als ze hun werk perfect zouden doen zouden ze dat werk nu niet doen en ergens in de bahama's zitten een pina collada te drinken en de mensen die die analisten volgden zouden naast hem zitten.
Zie alleen al het grote verschil tussen analisten.
De vraag is meer of ze door jaren lang in de markt te zitten en continu in tijden van goede en slechte periode's winst hebben gemaakt of dat ze ten tijde van eind jaren 90' door een paar luttele trades miljonair zijn geworden, en nu rustig achter over leunen. Ik neig inderdaad naar het 2equote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:24 schreef edikt het volgende:
[..]
Nou ik denk dat sommige van die analisten en zeker de bekendere ook wel het geld hebben om lekker op de bahama's te zitten.
dalende inkomens en stijgende uitgaven?quote:VS persoonlijk inkomen -0,2% in feb; verwachting was -0,2% 13:30:00
VS persoonlijke uitgaven +0,2% in feb; verwachting was +0,2% 13:30:00
VS persoonlijk inkomen jan gewijzigd naar +0,2% van +0,4% 13:30:00
VS persoonlijke uitgaven jan gewijzigd naar +1,0% van +0,6% 13:30:00
Daar heb je wel een punt, eind jaren '90 bleef alles inderdaad maar ongebreideld stijgen. Maar aan de andere kant daalt het de laatste tijd natuurlijk ook ongebreideld en kan je daar ook behoorlijk van profiteren. Allicht zijn die mensen van toen nu minder succesvolquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De vraag is meer of ze door jaren lang in de markt te zitten en continu in tijden van goede en slechte periode's winst hebben gemaakt of dat ze ten tijde van eind jaren 90' door een paar luttele trades miljonair zijn geworden, en nu rustig achter over leunen. Ik neig inderdaad naar het 2eJe kunt zien dat je met backtests rond die periode echt verschrikkelijk veel geld had kunnen verdienen en heb ook wel verhalen gelezen van mensen die toen écht veel centen bij konden schrijven.
Wat is de Baltic Dry Index? Waar staat het voor?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:38 schreef NatteKrant het volgende:
De Baltic Dry Index loopt al sinds 11 maart terug. Het lijkt er op dat er dus nog wat narigheid aan zit te komen als we uit gaan van de BDI als voorloper op de economie en de beurzen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Nope, ik zou wachten tot het 'naar mijn mening' verwachte rebound naar beneden, dan ga ik zelf inkopen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het een lastig pakket. Ik wil eigenlijk met nog meer geld in gaan stappen voor de lange termijn, maar ik weet niet of dit het juiste moment is. Wat denken jullie?
Baltic Dry Index:quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:40 schreef TheRoach het volgende:
[..]
Wat is de Baltic Dry Index? Waar staat het voor?
quote:The Baltic Dry Index (BDI) is a number issued daily by the London-based Baltic Exchange. The index provides "an assessment of the price of moving the major raw materials by sea. Taking in 26 shipping routes measured on a timecharter and voyage basis, the index covers Handymax, Panamax, and Capesize dry bulk carriers carrying a range of commodities including coal, iron ore and grain."
Bron: Wikipediaquote:Because it provides "an assessment of the price of moving the major raw materials by sea," according to The Baltic, "... it provides both a rare window into the highly opaque and diffuse shipping market and an accurate barometer of the volume of global trade -- devoid of political and other agenda concerns."[2]
Other leading economic indicators — which serve as the foundation of important political and economic decisions - are often massaged to serve narrow interests, and subjected to adjustments or revisions. Payroll or employment numbers are often estimates; consumer confidence appears to measure nothing more than sentiment, often with no link to actual consumer behavior; gross national product figures are consistently revised, and so forth. Unlike stock and bond markets, the BDI "is totally devoid of speculative content," says Howard Simons, an economist and columnist at TheStreet.com. "People don't book freighters unless they have cargo to move."[2]
Vergeet je niet een seintje te gevenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nope, ik zou wachten tot het 'naar mijn mening' verwachte rebound naar beneden, dan ga ik zelf inkopen.
Al denk ik wel dat als je nu zou inkopen het nog niet heel verkeerd zou doen maar ik zou het zelf niet doen.
Dat vind ik ook lastig, maar uiteindelijk heb je nooit 100% zekerheid. Als je voor de lange termijn in wilt stappen zit je volgens mij wel goed. Wil zelf al een tijdje instappen, maar merk dat ik het voor mezelf steeds uitstel. Ik moet gewoon een keer die eerste stap zetten en volgens mij zitten we nu wel in een redelijke periode om dat gewoon eens te doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind het een lastig pakket. Ik wil eigenlijk met nog meer geld in gaan stappen voor de lange termijn, maar ik weet niet of dit het juiste moment is. Wat denken jullie?
Há, ik zou toch echt niet op mijn advies gaan, iedereen zit wel eens fout. Ik zeg puur wat ik denk te gaan doen. Ik stap nu niet in omdat ik denk dat het lager kan, straks gaat het alleen nog maar omhoog, tough luck maar kan daar niet mee zitten. In die zin is het veel interessanter wanneer bijvoorbeeld SeLang het seintje geeft dat hij aandelen gaat kopen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:51 schreef Oizno het volgende:
[..]
Vergeet je niet een seintje te gevenanders missen we de boot
Zou er niet een topic moeten komen met track-records van de 'Fok-analisten'quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:54 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Há, ik zou toch echt niet op mijn advies gaan, iedereen zit wel eens fout. Ik zeg puur wat ik denk te gaan doen. Ik stap nu niet in omdat ik denk dat het lager kan, straks gaat het alleen nog maar omhoog, tough luck maar kan daar niet mee zitten. In die zin is het veel interessanter wanneer bijvoorbeeld SeLang het seintje geeft dat hij aandelen gaat kopen.
Alleen al het feit dat het heel recentelijk lager heeft gestaan, belemmerd het massaal instappen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:53 schreef NatteKrant het volgende:
[..]
Dat vind ik ook lastig, maar uiteindelijk heb je nooit 100% zekerheid. Als je voor de lange termijn in wilt stappen zit je volgens mij wel goed. Wil zelf al een tijdje instappen, maar merk dat ik het voor mezelf steeds uitstel. Ik moet gewoon een keer die eerste stap zetten en volgens mij zitten we nu wel in een redelijke periode om dat gewoon eens te doen.
Dat op Binck.nl is allemaal geautomatiseerdquote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Doe je eigen analyse.
Vluggertje Davids loopt altijd achter de feiten aan. Zeker in deze handelsperiode op de beurs.
Ja dat is natuurlijk ook logisch en is ook iets wat meespeelt bij mijn uitstellen. Maar dit soort dingen houd je altijd en dan wordt het lastig instappen. Daarom vind ik dat ik zelf ook gewoon moet instappen binnenkort.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:03 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat het heel recentelijk lager heeft gestaan, belemmerd het massaal instappen.
Ik zei toch, AEX is manisch depressief.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:11 schreef Lemans24 het volgende:
Toch vrij onverwachts dat shorten op de AEX meer opgeleverd zou hebben, dan shorten op de DJ en de S&P 500.
Ze gaan steeds meer uit de pas lopen.
Excuses voor het quoten van mijn eigen bericht...quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:38 schreef NatteKrant het volgende:
De Baltic Dry Index loopt al sinds 11 maart terug. Het lijkt er op dat er dus nog wat narigheid aan zit te komen als we uit gaan van de BDI als voorloper op de economie en de beurzen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Baltic Dry Index loopt inderdaad alweer sterk terug. Wederom een teken dat de wereldeconomie nog steeds aan't afkoelen is. Als belegger moet je vooral deze index in de gaten houden om de wereldhandel bij te houden.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:38 schreef NatteKrant het volgende:
70 cent volgens de info van Binckquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:21 schreef Lemans24 het volgende:
wat is er gebeurd bij Philips? Binnen een kwartier gezakt van 12,65 naar 12,20!
k heb er voor de zekerheid wat gekocht, heb ik in ieder geval dividend op maandag. Weet alleen niet hoeveel...
En voorlopig maar niet meer naar kijken, geloof ik. Daalt gewoon nog verderquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:21 schreef Lemans24 het volgende:
wat is er gebeurd bij Philips? Binnen een kwartier gezakt van 12,65 naar 12,20!
Ik heb er voor de zekerheid wat gekocht, heb ik in ieder geval dividend op maandag. Weet alleen niet hoeveel...
Slimme jongens, die Hollandersquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:31 schreef pberends het volgende:
[..]
Baltic Dry Index loopt inderdaad alweer sterk terug. Wederom een teken dat de wereldeconomie nog steeds aan't afkoelen is. Als belegger moet je vooral deze index in de gaten houden om de wereldhandel bij te houden.
Ik heb zelf een kleine short positie op Aegon genomen, voor je het weet begint de daling alweer.
Maar deze rally kan best sterker uitpakken dan menigeen denkt. Alleen in Amsterdam lijkt men te weten dat er nog een enorme val aan zit te komen.
quote:Philips ziet markt verder verslechteren
AMSTERDAM (AFN) - Elektronicaconcern Philips heeft de markt in het eerste kwartaal verder zien verslechteren ten opzichte van het vierde kwartaal in 2008. Dat zei topman Gerard Kleisterlee vrijdag tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering.Philips 27-03-2009 (14:20)12,20 EUR -2,98% -0,38Naar Philips detailpagina
Hij zei dat de verzwakking “niet in de laatste plaats” bij de divisie Healthcare plaatsvond. “Ik zou u graag melden dat we het dieptepunt van de recessie inmiddels gepasseerd zijn, maar de feiten spreken andere taal”, aldus Kleisterlee.
meestal loopt de beurs een maand achter op de BDI, het is een leuke indicator. Terwijl iedereen zat te wachten op slechte macro-cijfers, kon je aan de BDI allang zien dat het superslecht ging. Je kon een gedeelte van de beurscrash zelfs voorspellen met de BDI.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:37 schreef NatteKrant het volgende:
[..]
Slimme jongens, die Hollanders![]()
Het is wel interessant die BDI, zeker nu hij dus al ruim twee weken de weg naar beneden heeft ingeslagen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |