quote:Op maandag 30 maart 2009 13:40 schreef foetre het volgende:
[..]
Ach ik vindt het leuk om alvast wat aandelen te hebben.
Nu wachten totdat ing, aegon, arcelor mittal en ishares aex op een mooi punt staan .
En ja ik hou van risico
Dat is wel erg ruim genomenquote:Op maandag 30 maart 2009 13:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Instappen moet je pas doen bij een S&P tussen de 200 en 600 punten (even heel ruim genomen).
Als Arcelor onder de 10 komt, stap ik zeker in.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Arcelor kan naar de 5 tot 10 euro op termijn, de AEX naar de 100.
Nee, het is pas winst als je die centen in je zak hebt. Een beginnersfout die vaak gemaakt wordt, papieren winst is geen echte winst. De kredietcrisis/huizenmarktcrisis zelf is hier een gevolg van.quote:
Mwah, ik reken ook vrij scheef.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:04 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Nee, het is pas winst als je die centen in je zak hebt. Een beginnersfout die vaak gemaakt wordt, papieren winst is geen echte winst. De kredietcrisis/huizenmarktcrisis zelf is hier een gevolg van.
dat is ook echt een waardeloze actie van Alex. Kunnen ze beter gewoon 75 euro aan transactiekosten gevenquote:Op maandag 30 maart 2009 14:09 schreef foetre het volgende:
Ik heb ook net 1 aandeel van heineken en 3 van kpn van alex gekregen omdat ik een rekening heb geopent.
quote:Op maandag 30 maart 2009 14:42 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
dat is ook echt een waardeloze actie van Alex. Kunnen ze beter gewoon 75 euro aan transactiekosten geven
Ik ben geen profeet zoals Rob Koenders dat wel is.quote:
Die teneur lees je ook door de regels heen bij het artikel. En niet geheel onverwacht zou ik zeggen, als je ziet hoe de Spaanse economie er voor staat, en de huizenmarkt e.d.quote:Op maandag 30 maart 2009 13:46 schreef hondjes het volgende:
[..]
Bedankt, onbegrijpelijk dat die Spaanse banken er ,,zogenaamd ..goed voor stonden.
Ben bang dat als er een een gaat ,de rest vanzelf volgt.
Spanje heeft vooral een dramatisch handelstekort, vergelijkbaar met die van de VS.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:01 schreef veekeend het volgende:
[..]
Die teneur lees je ook door de regels heen bij het artikel. En niet geheel onverwacht zou ik zeggen, als je ziet hoe de Spaanse economie er voor staat, en de huizenmarkt e.d.
Ik heb er nu 9 van KPN en 3 van Heineken.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:09 schreef foetre het volgende:
Ik heb ook net 1 aandeel van heineken en 3 van kpn van alex gekregen omdat ik een rekening heb geopent.
Wat handig, zeker als je het verkoopt ivm de transactiekostenquote:Op maandag 30 maart 2009 15:11 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik heb er nu 9 van KPN en 3 van Heineken.
quote:VS VANDAAG: Wall Street opent lager
30-03-2009 15:04:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Wall Street zal maandag naar verwachting lager openen, nadat het Witte Huis heeft gezegd dat een faillissement tot de mogelijkheden behoort voor autofabrikanten General Motors en Chrysler. Ook de hoop op een nieuwe ronde van globale stimuleringspaketten lijkt verdwenen.
De futures van de Amerikaanse beurzen geven een half uur voor opening aan dat de Dow Jones Industrial Average (DJIA) en de Nasdaq een lagere opening tegemoet gaan.
De S&P 500 futures staan 18,90 punten lager op 797,20. Afgezet tegen de fair value, zal de DJIA omgerekend 142,62 punten lager openen.
De Nasdaq 100 futures staan 21,50 punten lager op 1234,50. Afgezet tegen de fair value zal de Nasdaq 16,41 punten lager openen ten opzichte van het slot van vrijdag.
De zorgen over de toekomst van autobouwers General Motors (GM) en Chrysler nemen toe. Het Witte Huis zei dat een gestructureerd plan voor faillissement voor de twee automakers "de beste mogelijkheid voor succes zou kunnen zijn." Het Witte Huis verwierp de reddingsplannen die de autofabrikanten presenteerden als voorwaarde om overheidssteun te ontvangen.
Daarnaast werd bekend dat GM Chief Executive Officer (CEO) Rick Wagoner is gedwongen tot ontslag door de Amerikaanse overheid. Zijn opvolger is Fritz Henderson, president en chief operating officer van GM. Het lijkt erop dat de CEO van Chrysler, Bob Nardelli, de dans ontspringt.
De opvolger van Wagoner kreeg niet bepaald een warm onthaal. "Als het GM wordt gegund om te overleven dan heeft het bedrijf iemand nodig die een frisse blik heeft, iemand die niet betrokken is geweest bij drie decades van falend management en strategie" zegt Howard Wheeldon, senior strateeg bij BGC Partners in Londen.
Naar verluidt zal president Barack Obama maandag de verdere herstructureringsplannen voor de Amerikaanse autosector bekendmaken.
GM gaat in de elektronische handel voorbeurs hard onderuit.
Verder lijkt in aanloop naar de G20 top later deze week in Londen dat er indicaties zijn dat er voorlopig geen nieuwe ronde van gecoordineerde fiscale stimuleringspaketten komt. Wel lijkt het erop dat er overeenstemming is om het Internationaal Monetair Fonds meer financiele middelen te geven. Ook zullen opkomende markten extra worden ondersteund al moeten er nog besluiten over worden genomen.
"Wij verwachten dat markten teleurgesteld zullen zijn bij een gebrek aan een gecoordineerd optreden om met fiscale maatregelen de economie te stimuleren. De Verenigde Staten en Europa kijken verschillend aan tegen wat de juiste fiscale maatregelen zijn om de crisis te lijf te gaan", zegt een analist van Brown Brothers Harriman.
Met het oog op het naderende einde van het eerste kwartaal maken beleggers zich zorgen over de resultaten. "Het is waarschijnlijk te veel gevraagd om de markten de komende drie weken weer een sprong voorwaarts te zien maken. Er liggen grote uitdagingen in het verschiet en nu is de tijd om even een hap lucht te nemen", zegt Hugh Johnson, voorzitter van Johnson Illington Advisors.
De macro-economische agenda voor maandag bevat geen relevante cijfers.
Wall Street is vrijdag lager gesloten, vanwege winstnemingen na de grote stijgingen eerder in de week. Het was de derde opeenvolgende week dat de beurzen terrein wisten te winnen.
Koersen -> Euronext Amsterdam -> Trackers?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:11 schreef Oizno het volgende:
Hoe kom je via de binckbank normaal bij de iShares? Wanneer ik iShares AEX zoek kom ik er wel maar ik vraag me af waar deze normaal te vinden zijn in dat Binck systeem.
En de waarde is nu 21 nog wat. Waarop is deze waarde gebaseerd? Is dat het gemiddelde van alle aandelen op de AEX?
Ja, en daarom heeft iedereen die vrijdag aandelen Philips bezat, recht op dividend. Alleen, het stond op zaterdag al op m'n Binck-rekening. Nu vraag ik me af of dat definitief is of een soort 'placeholder' en dus zomaar aanstaande woensdag naar 0 aangepast zou kunnen worden.quote:
Instappen in safe-heavens jongens!quote:De S&P500 index is in deze maand al met 21% opgelopen, dit is de sterkste stijging sinds 1938 en wat dat betreft lijkt maart af te stevenen op de beste beursmaand sinds 1991. Bankaandelen trekken het meeste aan, zij het welliswaar vaak vanaf belabberde niveaus.
Economen verwachten overigens dat winstdalingen van bedrijven nog lange tijd kunnen aanhouden in een nog altijd zwak macro economisch klimaat. Desondanks adviseren wij het portefeuillerisico iets te gaan vergroten.
Binnen onze beleggingsstrategie voegen wij iets meer obligatierisico toe en gaan we onze sterke onderweging in aandelen halveren. Wel blijven wij onderwogen in aandelen.
Eerder al hebben wij het renterisico in onze obligatieportefeuille verlaagd (duration). Nu adviseren wij om iets meer risico te gaan nemen op het gebied van bedrijfsobligaties. Ook zullen wij ons advies in inflatieprotectie verkleinen. Koersen van inflatieprotectie instrumenten zijn de afgelopen maanden sterk opgelopen en wij adviseren hierin nu deels winst te nemen. Dit besluit is mede ingegeven op onze verwachting dat inflatie op de korte termijn geen issue is. Wij blijven echter wel adviseren om 10% van de portefeuille te reserveren voor inflatieprotectie, waarbij wij de voorkeur geven aan middellang tot langlopend papier.
De halvering van de onderweging van aandelen mag gezien worden als een signaal dat de vooruitzichten voor aandelen wat minder zwartgallig worden. Als gevolg van de sterk gedaalde aandelenkoersen en verkopen uit de portefeuille is voor veel beleggers het aandelenbelang in de portefeuille sterk teruggelopen. Wij achten de tijd rijp om daar nu iets aan te gaan doen. Wij adviseren te focussen op kwalitatief robuuste ondernemingen met een sterke cashflow en dito balans. Onze focus ligt daarbij op aandelen uit de sectoren IT en farmacie. Ook ondernemingen uit onze thema's "Cash is King" en "The no-nonsense consumer" kunnen waardevolle invullingen zijn in uw portefeuille.
ABN Amro Beurstrends.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |