Het hele bericht kun je hier lezen:quote:Het geloof in een geslaagde fusie tussen Fortuna Sittard en Roda JC is weg bij een deel van de leiding van beide clubs. Dat bevestigen bronnen rond deze clubs.
quote:Het geloof in een geslaagde fusie tussen Fortuna Sittard en Roda JC is weg bij een deel van de leiding van beide clubs. Dat bevestigen bronnen rond deze clubs.
Enige dagen voor het definitieve besluit vinden vertegenwoordigers van Fortuna Sittard en Roda JC de resultaten van de stuurgroep die de fusie voorbereidt onvoldoende. Hoewel er onderhandelingen zijn met twaalf geļnteresseerde bedrijven, is er nog niets getekend. Ook de schuldsanering en de loopplankfinanciering, het stapsgewijs verhogen van de begroting, zijn volgens enkele partijen nog niet voldoende duidelijk. Een bron binnen Roda JC meent: "Als dit het is, hoeft het voor ons niet." Ook bij Foruna durft een zegsman voor een succesvolle fusie 'nog geen hand in het vuur te steken'.
De kans bestaat dat Fortuna zonder schulden aan het nieuwe seizoen kan beginnen. De top van de Sittardse club werkt achter de schermen aan een zelfstandig voortbestaan. Volgens diverse ingewijden is het bouwconsortium dat het Fortuna Stadion heeft gebouwd bereid een deel van de schulden kwijt te schelden. Maar dan moet Foruna wel afzien van een fusie met Roda JC. Ook zou de gemeente Sittard-Geleen er alles aan moeten doen om Fortuna zelfstandig voort te laten bestaan. De clubleiding gaat volgende week rond de tafel zitten met de bouwbedrijven. Volgens ingewijden is er een grote kans op succes. Een bron binnen de club meldt dat "vanuit het bouwconsortium geluiden tot ons zijn gekomen dat er iets met de schulden gedaan kan worden als de fusie niet doorgaat."
Roda JC is niet blij met de poging van Fortuna Sittard om zelfstandig verder te gaan. "Als dit waar is, is dat alleen al voor ons reden te stoppen met de fusiebesprekingen." Er is nog steeds geen officieel verzoek van Roda JC om de fusie goed te keuren ontvangen door de Stichting Administratiekantoor. Algemeen directeur Huub Narinx ondertekent het verzoek niet. "Ik heb het inderdaad nog niet getekend en daar wil ik het bij laten", zegt Narinx. De vertraging zou te maken hebben met onenigheid over de fusie binnen de Roda-top.
Meteen na een vergadering van de stuurgroep verklaarde woordvoerder De Zeeuw gisteravond dat beide clubs nog altijd positief tegenover een fusie staan. Volgens De Zeeuw wil men voor het einde van maart antwoord op vragen aan verschillende instanties.
rode kaart voor fusie Limburgse clubs?
Dat zal niet gebeuren. Het kost de gemeente namelijk meer geld als ze ons failliet laten gaan dan dat ze ons steunen. Gemeente heeft gister wederom een miljoen toegezien, Roda heeft nu dus 2 van de gevraagde 3.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:08 schreef Damzkieee het volgende:
Gunstig, Roda dan graag voor het eind van het seizoen failliet. Scheelt weer een degradatieplekje
Je gaat me toch niet vertellen dat Roda zo nog jaren mee kan?quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:12 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren. Het kost de gemeente namelijk meer geld als ze ons failliet laten gaan dan dat ze ons steunen. Gemeente heeft gister wederom een miljoen toegezien, Roda heeft nu dus 2 van de gevraagde 3.
Volgens de geruchten heeft de hoofdsponsor ook bijgetekend voor twee jaar, onder voorwaarde dat het Roda JC blijft.
Ik zie weinig structurele problemen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat Roda zo nog jaren mee kan?
Een post later zeg ik iets over opruimingquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat Roda zo nog jaren mee kan?
er waren toch 23 miljoen structurele problemen?quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:18 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ik zie weinig structurele problemen.
Daar doelde ik ook op eigenlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
er waren toch 23 miljoen structurele problemen?
quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
er waren toch 23 miljoen structurele problemen?
Dat is inclusief de nog openstaande hypotheek voor het PLS.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:22 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Daar doelde ik ook op eigenlijk.
Precies, Roda heeft dit jaar een incidenteel tekort van 3 miljoen. Dit wordt opgelost door een deel van het stadion (Roda is een van de weinige cluns in nl die eigenaar is van het stadion), volgens markconform tarief aan de gemeente te verkopen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[..]
Dat is inclusief de nog openstaande hypotheek voor het PLS.
Als jij een huis koopt heb jij dus ook schulden door de hypotheek waardoor je failliet zou gaan (aldus VI).
Maar als jij je hypotheeklasten niet meer kunt betalen wordt je failliet verklaard en wordt je huis verkocht.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:22 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[..]
Dat is inclusief de nog openstaande hypotheek voor het PLS.
Als jij een huis koopt heb jij dus ook schulden door de hypotheek waardoor je failliet zou gaan (aldus VI).
Maar er hadden geen schulden hoeven zijn als Kuijer gehandeld zou hebben naar de mogelijkheden van onze begroting.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Maar als jij je hypotheeklasten niet meer kunt betalen wordt je failliet verklaard en wordt je huis verkocht.
Marktconform... dat betekent dus gewoon een ordinaire kapitaalinjectie in Roda JC. Net of er ook andere partijen zouden zijn die nu het Stadion van Roda willen kopen. Bovendien kan de stadiontruc maar één keer worden toegepast en moet je huur gaan betalen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:37 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Precies, Roda heeft dit jaar een incidenteel tekort van 3 miljoen. Dit wordt opgelost door een deel van het stadion (Roda is een van de weinige cluns in nl die eigenaar is van het stadion), volgens markconform tarief aan de gemeente te verkopen.
Uit het eerder aangehaalde ibc onderzoek blijkt dat roda uit zijn markt te weinig middelen haalt. Niet omdat ze er niet zijn, maar omdat Roda onvoldoende zich op de markt heeft gericht. Dat moet en kan beter.
Uit onderzoek blijkt dat Roda de zelfde mogelijkheden heeft als een FC Twente, Heerenveen en Groningen. Cluns waar we een aantal jaren geleden steevast boven eindigde. Nu draaien we een paar magere jaren. Maar dat komt wel weer goed hoor
Precies.. wat moet de gemeente nou met dat stadion?quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:44 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Marktconform... dat betekent dus gewoon een ordinaire kapitaalinjectie in Roda JC. Net of er ook andere partijen zouden zijn die nu het Stadion van Roda willen kopen. Bovendien kan de stadiontruc maar één keer worden toegepast en moet je huur gaan betalen.
daarom alles op alles zetten die laatste paar wedstrijden en dan de tijd nemen voor een tussenjaartje om de club weer fatsoenlijk op te bouwen. Saneren in de organisatie, échte clubmensen die ook echt hart voor de club hebben en daarnaast de juiste zakelijke bagage en contacten hebben aanstellen en over een jaar of 3 hebben we weer een begroting die gelijk is aan de middenmoot waardoor we weer voor europees voetbal kunnen spelen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:44 schreef teamlead het volgende:
tja.. įls.... maar dat is niet gebeurd en nu staan ze voor degradatie
De Limburgse handbalfusieclub draait enkel alleen nog op overheidsgeld, de paar sponsoren die er waren zijn afgehaakt omdat het publiek volledig wegblijft.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:08 schreef rubbereend het volgende:
Er is al maanden en maanden duidelijk dat er totaal geen basis is voor de fusie, hopelijk kan dit monsterlijke schip nog op tijd gekeerd worden
Ligt eraan. Ik ken de constructie niet tot op het detail. Maar het kan goed zijn dat de gemeente wat bedrijfspanden in het stadion koopt en die vervolgens exploiteert.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:44 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Marktconform... dat betekent dus gewoon een ordinaire kapitaalinjectie in Roda JC. Net of er ook andere partijen zouden zijn die nu het Stadion van Roda willen kopen. Bovendien kan de stadiontruc maar één keer worden toegepast en moet je huur gaan betalen.
Van Geel is een mongool die gehaald is om het fusiegedrocht straks te gaan leiden. Voor dat geld hadden we een fatsoenlijke spits kunnen halen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:50 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Precies.. wat moet de gemeente nou met dat stadion?
Tevens is het bij Vitesse wel voorgekomen dat het stadion over en weer ging. Eerst van Vitesse, daarna van de gemeente en daarna mocht Vitesse het voor een symbolisch bedrag overnemen.
Maar goed... Roda moet gewoon fuseren. Er zit geen rek meer in die regio. Roda is de laatst overgebleven Eredivisie club, maar volgend jaar spelen ze wéér voor degradatie.
PS. Van Geel is ook maar aan het prutsen he?
Gek eigenlijk he dat de pro-fusie mensen zo tegen overheidsteun zijn. Blijkbaar realiseren zij zich niet dat sporting Limburg miljoenen van de overheid gaat krijgen op een structurele basis.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:32 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De Limburgse handbalfusieclub draait enkel alleen nog op overheidsgeld, de paar sponsoren die er waren zijn afgehaakt omdat het publiek volledig wegblijft.
MVV is zo'n never-ending verhaal.. gaat nu (schijnbaar) weer even wel "goed", maar dat duurt geheid niet langquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:16 schreef Garudo het volgende:
MVV heeft toch geen problemen. Ik denk dat MVV en VVV nog jaren mee kunnen in het betaalde voetbal.
MVV is recent door de KNVB in categorie 1 gezet...quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:16 schreef Garudo het volgende:
MVV heeft toch geen problemen. Ik denk dat MVV en VVV nog jaren mee kunnen in het betaalde voetbal.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef DarkShine het volgende:
De meeste pro-fusie lui die ik ken liepen tot voor kort met een ajax sjaaltje rond, toeval of niet?
Dat dat soort gasten over twee jaar hun sporting Limburg sjaal weer verwisselen voor een ajax sjaal. Want oh sporting doet niet mee om het kampioensschap.quote:
Waar zit hem dat precies in? Puur het aantal inwoners? In een breder opzicht ziet de toekomst in Limburg er sociaal, economisch en demografisch slechter uit dan Nederland gemiddeld, ben dus benieuwd naar de detailsquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:37 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat Roda de zelfde mogelijkheden heeft als een FC Twente, Heerenveen en Groningen.
Als je toch je ajax-sjaal om hebt, wat boeit het jou dan wat er verder met Roda en Fortuna gebeurt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:13 schreef teamlead het volgende:
Roda en liefst uiteindelijk Sporting mag van mij ieder jaar 2e wordenMaar de rest van de tijd draag ik toch echt mijn spreekwoordelijke Ajax-sjaal
alstublieftquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:49 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Waar zit hem dat precies in? Puur het aantal inwoners? In een breder opzicht ziet de toekomst in Limburg er sociaal, economisch en demografisch slechter uit dan Nederland gemiddeld, ben dus benieuwd naar de details
Ik lees dit wel vaker en snap het niet. Hebben mensen dan zo een korte termijn geheugen dat ze niet langer dan een seizoen terug kunnen kijken. Ik denk dat er weinig nederlandse clubs zijn die kunnen tippen aan onderstaand lijstjequote:Op donderdag 26 maart 2009 17:48 schreef uwbftp het volgende:
Alleen VVV heeft een (breekbare) toekomst in de Eredivisie denk ik. Maar goed, wie weet wat er gebeurt.
Ik bedoel het niet zo negatief als het waarschijnlijk overkomt, maar reken je er niet te rijk mee. Ik ben zelf supporter van NEC en die hebben het financieel ook niet al te breed. Het stadion is al een keer verkocht en NEC is huurder. Maar een koop van het stadion door de gemeente is volgens mij bijna altijd een verkapte kapitaalinjectie. Vraag me af wat gemeentes gemiddeld verdienen aan de stadions. Het enige voordeel is dat ze ook daadwerkelijk iets in handen hebben in plaats van gewoon geld geven zonder tegenprestatie.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:53 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik ken de constructie niet tot op het detail. Maar het kan goed zijn dat de gemeente wat bedrijfspanden in het stadion koopt en die vervolgens exploiteert.
Maar mag ik vragen welke club jij aanhangt? Ik weet zeker dat we die ook ongefundeerd kunnen gaan bashen
wat is dat nou voor onzinquote:Op donderdag 26 maart 2009 16:48 schreef Evertje het volgende:
[..]
Als je toch je ajax-sjaal om hebt, wat boeit het jou dan wat er verder met Roda en Fortuna gebeurt.
Volgens mij is het punt juist dat veel inwoners van Zuid-Limburg die veel met voetbal hebben, niets met Sporting Limburg hebben. De inwoners van Zuid-Limburg die 'wel iets' voetbal hebben, vinden Sporting Limburg wel aardig. Probleem is dat de eerste groep altijd naar het stadion komt en de tweede groep alleen naar voetbal kijkt als Ajax in de CL-finale staat of Roda de bekerfinale speelt.quote:Op donderdag 26 maart 2009 22:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat is dat nou voor onzinIk vind ajax de mooiste club van nederland ja, maar dan kan ik roda nog steeds wel een warm hart toedragen? Met fortuna heb ik helemaal niks verder
meestal verdient de gemeente niet zoveel aangezien het onderhoudt en de hypotheek betaald moeten wordenquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:16 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet zo negatief als het waarschijnlijk overkomt, maar reken je er niet te rijk mee. Ik ben zelf supporter van NEC en die hebben het financieel ook niet al te breed. Het stadion is al een keer verkocht en NEC is huurder. Maar een koop van het stadion door de gemeente is volgens mij bijna altijd een verkapte kapitaalinjectie. Vraag me af wat gemeentes gemiddeld verdienen aan de stadions. Het enige voordeel is dat ze ook daadwerkelijk iets in handen hebben in plaats van gewoon geld geven zonder tegenprestatie.
NEC heeft het stadion idd voor X miljoen aan de gemeente verkocht, een week nadat het het stadion voor 1 euro kocht van de gemeente. Ik snap dat je het niet wilt horen, maar als er één club is waarvan de supporters niet moeten zeuren over kapitaalinjecties dan zijn het die van NEC wel. (oké twee, die van Vitesse ook. Wat dat betreft zouden jullie goed kunnen fuserenquote:Op donderdag 26 maart 2009 21:16 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Ik bedoel het niet zo negatief als het waarschijnlijk overkomt, maar reken je er niet te rijk mee. Ik ben zelf supporter van NEC en die hebben het financieel ook niet al te breed. Het stadion is al een keer verkocht en NEC is huurder. Maar een koop van het stadion door de gemeente is volgens mij bijna altijd een verkapte kapitaalinjectie. Vraag me af wat gemeentes gemiddeld verdienen aan de stadions. Het enige voordeel is dat ze ook daadwerkelijk iets in handen hebben in plaats van gewoon geld geven zonder tegenprestatie.
NEC kocht een vrij waardeloze bouwval, al was het wel prachig. En verbouwde het vervolgens tot een modern stadion. Die hypotheek werd te zwaar en vervolgens kocht de gemeente het terug. Anders had de gemeente het dus voor een dergelijk bedrag moeten verbouwen..........quote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:54 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
NEC heeft het stadion idd voor X miljoen aan de gemeente verkocht, een week nadat het het stadion voor 1 euro kocht van de gemeente. Ik snap dat je het niet wilt horen, maar als er één club is waarvan de supporters niet moeten zeuren over kapitaalinjecties dan zijn het die van NEC wel. (oké twee, die van Vitesse ook. Wat dat betreft zouden jullie goed kunnen fuseren)
Nogmaals ik weet niet hoe de constructie bij Roda precies in elkaar zit, maar dat de gemeente er niets voor terug krijgt lijkt me sterk.
Roda mag je van mij best een warm hart toedragenquote:Op donderdag 26 maart 2009 22:21 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat is dat nou voor onzinIk vind ajax de mooiste club van nederland ja, maar dan kan ik roda nog steeds wel een warm hart toedragen? Met fortuna heb ik helemaal niks verder
quote:De Stuurgroep Topvoetbal brengt op 31 maart een advies uit aan Roda JC en Fortuna. Dat bevestigt Arie de Zeeuw, woordvoerder van de Stuurgroep. Die groep wil dan van de clubs weten of ze instemmen met het fusievoorstel of niet. Het eindadvies van de Stuurgroep heeft een week vertraging opgelopen door de twijfels bij de clubs.
Roda-directeur Huub Narinx heeft het fusiebesluit nog steeds niet getekend. In Sittard wordt achter de schermen gewerkt aan een optie om Fortuna zelfstandig verder te laten gaan. Bronnen melden dat daarbij vooral gekeken wordt naar Wessels, de eigenaar van het Fortuna-stadion.
De grote vraag in Sittard is of Fortuna komend seizoen de licentie van de KNVB zal behouden. Hans Erkens meldde de gemeenteraad maandag dat Fortuna de licentie zal kwijtraken. Andere bestuurders denken dat Fortuna met een goed plan van aanpak de licentie nog kan redden.
quote:'MVV en Alemannia Aachen azen op Roda-sponsors'
Nu nog altijd onduidelijk is óf, en in welke vorm, er volgend seizoen gevoetbald wordt in Sittard en Kerkrade, azen concurrerende clubs massaal op de huidige geldschieters van Fortuna Sittard en Roda JC. Onder meer MVV en het Duitse Alemannia Aachen hebben de jacht geopend op sponsors van beide clubs, meldt L1.
Volgens de Limburgse omroep heeft MVV de afgelopen maanden al 'tientallen sponsoren' uit Sittard en Kerkrade aan te trekken. Namens Alemannia Aachen probeert oud-international Erik Meijer, die bij Alemannia belast is met de promotie van het nieuwe stadion van de club, te profiteren van de onduidelijkheid rond Roda en Fortuna. Het nieuwe stadion van Aachen ligt vlak over de grens bij Kerkrade.
In principe is dit bericht wel goed. Het maakt het falende bestuur van RJC duidelijk dat uitstel echt geen optie meer is.quote:
Aldus L1.quote:Stichting Roda JC stemt voor fusie
De Stichting Roda JC heeft maandagavond ingestemd met de fusie met Fortuna Sittard. Volgens de stichting wordt er voldaan aan de voorwaarden die Roda JC aan de fusie heeft gesteld. Dan gaat het om de schuldsanering, deelname aan het bedrijfsleven en de deelname van zowel Provincie als gemeentes.
De Stichting wilde het besluit eigenlijk uitstellen tot aanstaande zondag. De stichtingsleden vonden dat ze nog onvoldoende zicht hadden op de financiele onderbouwing van de fusieplannen.De Stichting Roda JC zou eigenlijk pas in beeld komen na de besluiten door directie en STAK. Door de tijdsdruk werd de Stichting maandagavond alsnog om een besluit gevraagd. Drie leden stemden voor, twee tegen en één lid onthield zich van stemming. De twee leden die tegen hebben gestemd hebben laten weten uit de Stichting te stappen.
ongeloofelijk stelletje $&^@^&%&Y@(*%quote:Over & sluiten
maandag, 30 maart 2009 22:20
FC Limburg is een feit...
Jos Muller heeft Vankan & Gulpen buitenspel gezet in een 'belronde'. De grote man hierachter is Will Terpstra wethouder te Kerkrade.
De stemming: VOOR (en dus CLUBMOORDENAARS!!!):
Jos Muller, Henk van Wersch en Huub Arets.
BLANCO: Ben Hendriks.
TEGEN: Hubert Vankan en Larry Gulpen
hoe kun je nou blanco stemmen?quote:Op maandag 30 maart 2009 23:16 schreef planethugo het volgende:
[..]
ongeloofelijk stelletje $&^@^&%&Y@(*%
Stel, hij had tegen gestemt...dan was de situatie compleet anders.quote:BLANCO: Ben Hendriks.
sommige mensen worden zonder ruggegraat en hersenen geboren. Ongeloofelijk dat zoiets over het lot van een club kan beslissenquote:
Zou ook heel mooi zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:27 schreef venomsnake het volgende:
Kansloos.![]()
Gaat niks worden met Sporting Limburg.
onderzoek wees juist uit dat het de meest slechte oplossing was die bestaat. Maargoed jij zult wel alleen naar derksen en co. luisterenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:34 schreef Palmboom313 het volgende:
Was ook de enige optie die er was. Helaas zien sommige supporters dit nog steeds niet.
Lul toch niet zo dom man, verdiep je eens in de materie i.p.v. dat je die fascistische propaganda blind gelooft.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:34 schreef Palmboom313 het volgende:
Was ook de enige optie die er was. Helaas zien sommige supporters dit nog steeds niet.
De Pravda word dus landelijk verkocht.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:34 schreef Palmboom313 het volgende:
Uiteindelijk heeft die propaganda wel de doorslag gegeven, de waarheid kwam in de media niet aan bod.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:41 schreef DarkShine het volgende:
[..]
De Pravda word dus landelijk verkocht.
Persoonlijk zal ik niet bij de wedstrijd aanwezig zijn, dat kan ik me niet veroorloven.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:55 schreef venomsnake het volgende:
Zal gezellig worden tegen Ajax..![]()
De boel helemaal slopen, met zijn allen het veld op en er een grote puinhoop van maken zou ik zeggen. Een flinke boete en straf bezorgen aan ze.![]()
En dat rapport dat door de eerste divisie zelf was opgesteld zegt zeker ook niets. Ik heb overigens niets tegen roda of fortuna. Er zijn veel meer clubs in de eerste divisie die als er niets gebeurd binnen 2-3 jaar failliet zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Lul toch niet zo dom man, verdiep je eens in de materie i.p.v. dat je die fascistische propaganda blind gelooft.
Nou ze hadden dus al gewoon failliet kunnen zijn dus ...quote:Fortuna vraagt schuldeisers om uitstel van betaling
Fortuna Sittard heeft aan alle schuldeisers uitstel van betaling aangevraagd. Als de crediteuren wel hun geld opeisen dreigt de club het seizoen niet af te kunnen maken.
Een advocatenkantoor inventariseert momenteel, in opdracht van Fortuna, de financiėle problemen en schulden van de club. Alle schuldeisers zouden een brief hebben ontvangen met daarin de vraag of ze voorlopig geen geld willen eisen van de club. "Anders is het faillissement van Fortuna Sittard of surseance van betaling naar onze stellige overtuiging onafwendbaar", bericht Dagblad de Limburger over de inhoud van de brief.
De schuldeisers hebben volgens de krant tien dagen de tijd gekregen om te reageren. Het is niet bekend om hoeveel crediteuren het gaat.
Waar heb je het overquote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
En dat rapport dat door de eerste divisie zelf was opgesteld zegt zeker ook niets. Ik heb overigens niets tegen roda of fortuna. Er zijn veel meer clubs in de eerste divisie die als er niets gebeurd binnen 2-3 jaar failliet zijn.
net als jouw cluppie? Ook maar opdoeken nu het geld echt op is?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Zou ook heel mooi zijn![]()
Opdoeken die handel
Fuseren met Excelsior en Sparta. FC Rotterdam lijkt me net zo'n briljant idee als Sporting Limburg!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
net als jouw cluppie? Ook maar opdoeken nu het geld echt op is?
Ajax en Feyenoord samen, zodat er weer een club staat met die Europa aankan!quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:15 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Fuseren met Excelsior en Sparta. FC Rotterdam lijkt me net zo'n briljant idee als Sporting Limburg!
En voor het gemak voegen we Dordrecht er ook nog bij.
Precies, ze presteren al jaren niet. Er zullen wat emoties zijn, maar daar moet je als visionair overheen kijken, over drie jaar weet niemand dat meer.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ajax en Feyenoord samen, zodat er weer een club staat met die Europa aankan!
Ook over een club die gered is door de gemeente.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Je hebt het over een rapport van de eerste divisie, Roda speelt al sinds 1973 onafgebroken in de Eredivisie en staat 6e op de eeuwige ranglijst. Je hebt het dus niet over een FC Eindhoven waar 500 man zitten (overigens ook schandelijk wat Kesler over die club roept), maar over een club die al decennia in de Nederlandse subtop speelt. Het is hetzelfde als in Engeland een club als Tottenham, of in Italie een club als Lazio Roma zou verdwijnen. In de Nederlandse verhoudingen is Roda zo'n club.
Verdiep je grondig in deze zaak of hou je bek.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:23 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ook over een club die de nek is omgedraaid door de gemeente.
hahah grappig hoorquote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies, ze presteren al jaren niet. Er zullen wat emoties zijn, maar daar moet je als visionair overheen kijken, over drie jaar weet niemand dat meer.
http://www.limboo.com/fanproject/roda_jc_stand_alone.pdfquote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:25 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
hahah grappig hoorKom dan maar eens met argumenten waarom er geen fusie nodig is ...
Waarom zou een fusie de oplossing zijn voor het wanbeleid van de afgelopen jaren? Heb je het zogenaamde businessplan al eens bekeken? De nieuwe club houdt aan een fusie alleen een lagere begroting, schuld en geen sponsoren over.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:25 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
hahah grappig hoorKom dan maar eens met argumenten waarom er geen fusie nodig is ...
Het biedt geen vooruitgang, de begroting daalt en de schulden nemen toe. Een tekort voor volgend jaar. En Fortuna brengt niets wezenlijks in. Sponsoren lopen weg en een deel van het publiek ook.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:25 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
En dus is dat een goede zaak? Net zoals een fusie tussen Feyenoord, dat komend jaar fors achteruitgaat in begroting, en Ajax?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:39 schreef Palmboom313 het volgende:
naja leuk allemaal die rapportjes maar die fusie komt er toch.
Die rapportjes zijn anders beter dan dat belachelijke businessplan van de stuurgroep, waar jij dan weer achter staat. Waarom eigenlijk. We zijn gewoon vermoord door een stel malloten die geen gezichtsverlies wilden lijden.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 01:39 schreef Palmboom313 het volgende:
naja leuk allemaal die rapportjes maar die fusie komt er toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |