Nee dan nog niet maar ik ben bang dat jij dat nooit gaat begrijpenquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:35 schreef Gia het volgende:
Als iemand, ondanks vele waarschuwingen, zich toch dood wil roken, moet hij dat lekker zelf weten.
Als dit anderen in gevaar brengt, mag er een verbod komen.
Niet als die astma-patiënt die kroeg niet bezoekt en aangezien er in de horeca sprake is van keuze in tegenstelling tot overheidsgebouwen en er zelfs voor het rookverbod geen enkele belemmering was om rookvrije horeca uit te baten.quote:In een kroeg brengt het roken mensen met astma in direct gevaar.
Met dit soort uitspraken pas je wat mij betreft prima in het rijtje hele enge mensen.quote:Als een roker een kind heeft met astma en hij gaat daarbij zitten roken, dan mag men hier direct de kinderbescherming voor bellen. Ook al is er dan geen rookverbod voor roken in de eigen woning.
Dit vind ik toch een moeilijke..quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:43 schreef Chewie het volgende:
Met dit soort uitspraken pas je wat mij betreft prima in het rijtje hele enge mensen.
Ook ik zou niet in de buurt van kinderen roken of het moet buiten zijn maar het is wel heel erg eng om jou manier van opvoeden als enige goede te zien en die manier ook nog eens afdwingen gaat mij wel heel erg ver.
Je mag die ouders onverantwoord vinden enz maar verder heb jij geen enkel recht om je met die opvoeding te bemoeien.
Het is nu eenmaal geen perfecte wereld en dat zal het ook nooit worden en als je elk mogelijk risico probeert af te dekken door regeltjes afkomstig van een instantie die geweld mag gebruiken is die perfecte wereld alleen maar verder weg.
Gelul dat dit onveilig zou zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Schakelen verbieden, achterwielaandrijving verbieden, meer dan 100 pk verbieden. Nergens voor nodig immers, en wel onveilig.
Het zal Weltschmerz niet eens zijn die weer op de man gaat omdat hij inhoudelijk te kort schiet.quote:Je zegt het zelf al, persoonlijk zie je het niet in. Dat jij meent dat wat je persoonlijk wel en niet inziet relevant is in een discussie zal je antiliberale inslag zijn.
Ik pleit voor een verbod op politici. En niet alleen in de autoquote:Op donderdag 26 maart 2009 11:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dan ook meteen praten, kinderen en radio's verbieden in auto's. Dat is ook een storende factor.
Ik kan dan misschien een klein beetje te logisch denken voor een menspersoon met tieten, maarrehm...quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Je zegt het zelf al, persoonlijk zie je het niet in. Dat jij meent dat wat je persoonlijk wel en niet inziet relevant is in een discussie zal je antiliberale inslag zijn.
quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:01 schreef Frutsel het volgende:
Moet wel zeggen dat ik niet snap dat mensen het 'lekker' vinden om in de stank te zitten van hun peuken in de auto. Laat staan als je mensen meeneemt.
Ik vermoed dat veel van de "zonder aanwijsbare reden " van de weg geraakt ongevallen terug zijn te voeren op een onverwachte niesbui. Toen ik net mijn rijbewijs had was ik geneigd om bij zo'n onverhoopte nies het stuur stevig vast te pakken....fout!!!!....want dan rij je ineens ergens waar je helemaal niet wilde rijden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:50 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dit vind ik toch een moeilijke..
Als moeder ben ik er erg fel op, aan de andere kant (zoals ik net ook al zei over roken in de auto met kindjes) vind ik dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien.
Maar als je als ouders moedwillig de gezondheid van je kindjes in gevaar brengt.. ik word er niet vrolijk van.
Ik denk echter dat het vervelendere gevolgen voor het kind in kwestie heeft als je er meteen de kinderbescherming opgooit..
Maar ff OT: hoevaak is het daadwerkelijk gebeurd dat er een ongeluk veroorzaakt is door roken?
Waarom is het dan meteen weer zwart wit?
De argumenten dat het gevaarlijk kan zijn als je een peuk laat vallen valt iets voor te zeggen, maar dat is imho toch wel erg ver gezocht. Het is mij in de pakweg 13 jaar dat ik heb gerookt iig nog nooit gebeurd dat een peuk zomaar perongeluk spontaan uit mn handen viel.
Mocht er een kegeltje van je peuk vallen, sla je der een keer op en heb je misschien een gaatje in je broek, nou, big deal.
Hmm en dan ook maar meteen een emotiescanner op je brein..quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:12 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik vermoed dat veel van de "zonder aanwijsbare reden " van de weg geraakt ongevallen terug zijn te voeren op een onverwachte niesbui. Toen ik net mijn rijbewijs had was ik geneigd om bij zo'n onverhoopte nies het stuur stevig vast te pakken....fout!!!!....want dan rij je ineens ergens waar je helemaal niet wilde rijden.
Stuur loslaten is dan juist de boodschap....
Maar ja, hoe verbied je mensen te niezen achter het stuur....
Het toont wel aan dat overwachte dingen gevaarlijk zijn tijdens het autorijden.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:12 schreef DrDarwin het volgende:
Maar ja, hoe verbied je mensen te niezen achter het stuur....
Als je de veiligheidsfundamentalist wilt uithangen dan moet iedereen verplicht in een automaat, met voorwielaandrijving, 100 pk en 1000 kilo. Altijd twee handen aan het stuur, en er kan zo min mogelijk fout gaan, en als er wat fout gaat zijn de gevolgen kleiner. Maar ja, dan is het niet meer lekker vrijblijvend, want dan gaat het niet meer over wat anderen moeten doen en laten, maar ook over je eigen belang, en dan moeten er natuurlijk heel andere normen worden aangelegd.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:52 schreef DS4 het volgende:
Gelul dat dit onveilig zou zijn.
Het is het signaleren van een spanning tussen de uitgangspunten die je in het algemeen propageert en het standpunt wat je in deze inneemt. Dat is niet op de man spelen.quote:Het zal Weltschmerz niet eens zijn die weer op de man gaat omdat hij inhoudelijk te kort schiet.
Dag hoor!
Wat jij persoonlijk vind mag je op jezelf toepassen. Maar als jij anderen wilt lastig vallen met je mening zal je met goede argumenten aan moeten komen. Daar begint een echte discussie.quote:Op donderdag 26 maart 2009 11:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Ik kan dan misschien een klein beetje te logisch denken voor een menspersoon met tieten, maarrehm...
Als het niet gaat over wat men persoonlijk wel en niet inziet, bestaat er niet eens zoiets als een discussie, dus ik vind dat je in je leuk geprobeerde zin met mooie woorden een beetje faeces praat.
Het grappige is alleen dat mensen altijd die argumenten opzoeken die hun eigen mening onderbouwt en dus komt het als puntje bij paaltje komt er nogsteeds op neer dat een discussie in beginsel gebasseerd is op persoonlijke meningen en voorkeuren en visies.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat jij persoonlijk vind mag je op jezelf toepassen. Maar als jij anderen wilt lastig vallen met je mening zal je met goede argumenten aan moeten komen. Daar begint een echte discussie.
Juist, maar laten mensen dat lekker voor zichzelf uitmaken.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Het toont wel aan dat overwachte dingen gevaarlijk zijn tijdens het autorijden.
Niet alles is te voorkomen, maar het is een kleinigheidje om dingen die wel te voorkomen zijn, dan ook niet te doen.
Als ze met dergelijk gedrag alleen zichzelf in gevaar brengen, geef ik je helemaal gelijk. Maar het kan ook anderen in gevaar brengen, die daar niet om vragen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Juist, maar laten mensen dat lekker voor zichzelf uitmaken.
Je mag van volwassen mensen toch wel wat eigen verantwoording verwachten....waarom zou je iedereen behandelen als een klein kind terwijl je ze wel volwassen genoeg vind om op je te stemmen?
Ik zie mensen die een shaggie draaien minder slingeren en doen als iemand die de krant of een boek in de file/ tijdens het rijden zit te lezen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
mjah je kunt je afvragen waarom je niet mag smsen in de auto terwijl je rijdt, maar kennelijk wele en shaggie mag rollen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |