quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:35 schreef emokid het volgende:
Na een eerste luisterbeurt dacht ik dat het album wel zou groeien, maar ik voel nog weinig. Wellicht niet voor mij weggelegd, ze schijnt wel een mooi optreden te hebben weggegeven in Paradiso.
quote:1. Revenge (featuring The Flaming Lips)
2. Just War (featuring Gruff Rhys)
3. Jaykub (featuring Jason Lytle)
4. Little Girl (featuring Julian Casablancas)
5. Angel’s Harp (featuring Frank Black)
6. Pain (featuring Iggy Pop)
7. Star Eyes (I Can’t Catch It) (featuring David Lynch)
8. Everytime I’m With You (featuring Jason Lytle)
9. Insane Lullaby (featuring James Mercer of The Shins)
10. Daddy’s Gone (featuring Nina Persson)
11. The Man Who Played God (featuring Suzanne Vega)
12. Grim Augury (featuring Vic Chestnutt)
13. Dark Night Of The Soul (featuring David Lynch)
Ja daar ging het al eerder over, als je die 3 namen zo leest moet het haast wel goed gaanquote:Op maandag 18 mei 2009 11:16 schreef -skippybal- het volgende:
Even lekker crossposten
Iemand de samenwerking van Danger Mouse, Sparklehose en David Lynch (!) al kunnen luisteren? Erg fijn, met toffe gastartiesten.
[..]
Hehe, nee al een tijdje (jaar) niet meer hoor. Voor Tortoise, zie pm.quote:Op woensdag 20 mei 2009 15:50 schreef Z het volgende:
Tortoise, hmmm. Zou het wat zijn?
Ben je niet meer blauw pfaf?
Ik ben net een paar nummers aan het luisteren. Tot nu toe klinkt het erg lekker.quote:Op maandag 18 mei 2009 11:16 schreef -skippybal- het volgende:
Even lekker crossposten
Iemand de samenwerking van Danger Mouse, Sparklehose en David Lynch (!) al kunnen luisteren? Erg fijn, met toffe gastartiesten.
[..]
Ik heb een gewoon doosje. Kon er ook één met berenhuid nemen, maar dat is veel duurder.quote:Op woensdag 20 mei 2009 19:07 schreef emokid het volgende:
Komt de nieuwe Grizzly Bear in speciale verpakking, Digipak/slipcase/jewelcase? Gewoon even nieuwsgierig.
Berenhuid. Haha.quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik heb een gewoon doosje. Kon er ook één met berenhuid nemen, maar dat is veel duurder.
Ik ben zelf niet zo into podcasts, maar deze websites zijn erg okay (de podcasts dus vast ook wel):quote:Op zaterdag 23 mei 2009 02:39 schreef emokid het volgende:
Wat zijn aan te raden muziek-podcasts die een beetje "indie" zijn? Ik heb er zelf twee van NPR, het radioprogramma en de liveconcerten die hij regelmatig binnenhaalt. Zijn er nog meer podcasts met zoetigheid die ik moet hebben?
Oh, dat klinkt echt wel leuk inderdaad.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 23:24 schreef Maisnon het volgende:
Binnenkort komt LP uit, 't debuut album van Discovery. Dat bestaat dan weer uit Rostam Batmanglij (van Vampire Weekend die het leukste nummer van het album geschreven had haha) en de zanger van Ra Ra Riot.
Het is een heel erg poppy en electronisch blij gebeuren, wat ik tot nu toe hoor, maar wel leuk
http://www.myspace.com/discoverdiscovery
*pic*
Osaka Loop Line is tof
quote:Second are an indie rock band from Murcia, Spain who sing both in English and Spanish.
In 2004 they won the European round of the GBOB Awards (Global Battle of Bands) in London and some months later they earned the first prize in the world final. Invisible is the third record of Second, on which they first sing in both English and Spanish, and where they reach the best contemporaneous bands, at the same level of Franz Ferdinand, Arctic Monkeys, the killers etc. Their current Album is entitled 'Fracciones de un segundo' and is entirely in Spanish, garnering a top 20 hit in spain with 'Palabras'
Kleine zaal en een uur of 23:00 en Women was buitengewoon fantastisch geweest.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:34 schreef frame-saw het volgende:
Ik vond Women ook niet echt overkomen eigenlijk. De muziek was wel goed, maar het was allemaal een beetje passief. Maar het was ook veel te rustig.
Oh.. ja, die jappen zijn echt helden.. dat was afgelopen maart het beste optreden van het jaar tot nu toe!quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:41 schreef pfaf het volgende:
De nieuwe Mono (Hymn to the Immortal Wind) is zeer okay!
Dat hebben ze de afgelopen twee keer geflikt en heb ze daardoor al twee keer moeten missen. Dus mij hoor je niet klagen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:43 schreef Z het volgende:
[..]
Kleine zaal en een uur of 23:00 en Women was buitengewoon fantastisch geweest.
Dat is wat ik dachtquote:Op donderdag 28 mei 2009 13:43 schreef Z het volgende:
[..]
Kleine zaal en een uur of 23:00 en Women was buitengewoon fantastisch geweest.
Quoted for truth.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:04 schreef De-oneven-2 het volgende:
Zo, het heeft even geduurd, maar er is (- na MPP - ) eindelijk weer een plaat waarnaar geluisterd moet worden, dus tijd voor wat reclame:
[ afbeelding ]
KOOP ALLEN DEZE PLAAT.
Mooie hoes ook, trouwens.
Ach ja, of de grote zaal qua geluid beter is dan de kleine valt ook maar te betwisten. Toen Women onlangs in de kleine zaal speelde vond ik het geluid veel scherper en helderder dan gisteren in de grote zaal, veel van die gitaarloopjes gingen nu verloren in de galm.quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:11 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Dat is wat ik dacht![]()
Sowieso prefereer ik de kleine zaal boven alles, hoe kut het geluid soms ook is.
Ah, dat muntje van plusminus 10 eurocent is dus toch niet gevallen bij jou.quote:Op donderdag 28 mei 2009 23:13 schreef Z het volgende:
Op MPP na want die plaat kan me gestolen worden.
NEEEEEE!quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:32 schreef Tourniquet het volgende:
http://www.oor.nl/news_details.asp?id=7105
http://loscampesinos.com/
Aleks uit Los Campesinos!![]()
Kan me maar moeilijk een LC! voorstellen zonder Aleksandra.
[ afbeelding ]
Volgens mij was ik redelijk duidelijk.quote:
Ik vind het altijd jammer dat bij artiesten als Frank Zappa en Captain Beefheart letterlijk elke scheet die ze hebben uitgebracht worden aanbeden als the Second Coming. Terwijl er toch echt een hoop onluistbare troep tussen zit, iets wat ze zelf ook echt wel door hadden... Dus wat dat betreft ben ik geneigd 'overrated' te gebruiken als karakterisering.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:23 schreef Luc12 het volgende:
Nee, want Don van Vliet is niet overrated.
Hij wordt tegenwoordig zelfs flink gedownrate naar mijn bescheiden mening. Bovendien is Trout Mask Replica het beste album ooit gemaakt in de historie van moderne muziek, dus dat valt ook moeilijk te overschatten dacht ik zo.
Maar Zappa-fans zijn bijna altijd Beefheart-fans en omgekeerd; vandaar dat ik ze voor het gemak even op één hoop veegde. Ze hebben natuurlijk wel meer gemeen dan je nu doet voorkomen (zelfde high school waar ze goede vrienden werden, hebben elkaar min of meer muzikaal opgevoed, af en toe ook samengewerkt), maar goed.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 11:37 schreef Luc12 het volgende:
Zappa en Beefheart zijn echt onvergelijkbaar en hebben niks met elkaar gemeen, bovendien is bijna alle muziek van Beefheart prima toegankelijk, behalve uiteraard Trout Mask Replica. Zappa is helemaal niet moeilijk te beluisteren mijns inziens, maar zijn invloed is niet te onderschatten.
En ik vind helemaal niet dat elke scheet die ze uitgebracht hebben goud waard is, maar Trout Mask Replica blijft het beste album ooit. Vooral als je het hele verhaal achter de plaat kent, de mensen die erdoor beïnvloed zijn en de wegen die het vrijgemaakt heeft.
Speelden ze nog You Want To Fuck Me? Die moet net als Hairnet Paradise eigenlijk gewoon op een nieuw album van ze komen, desnoods als hidden track of bonustrack.quote:Op zondag 7 juni 2009 01:11 schreef thijsdetweede het volgende:
Zo.
Woensdag naar CocoRosie geweest, wat een wereldconcert was dat zeg! Was mijn eerste Hamburgse concert, van tevoren had ik niet heel veel zin om in mijn eentje daar te gaan zitten, maar het was het vierkant waard. Het was volgens mij ook nog eens de eerste verkoopdag van een tour-only EP. Gesigneerd. Ik haat het om mensen jaloers te maken, maar als ze Happy Eyez nog eens een keertje serieus gaan uitbrengen, moet het een levensgrote indiehit kunnen worden.
Wat me overigens wel tegenviel: De dames zijn helemaal niet zo wereldvreemd als ik dacht. Afgezien van de kleding, waren ze best normaal tijdens het cd/verkoop signeer feestje.
Ja klopt, in Caprera. Op een dinsdagavond voor 25 euro. Ik hoop ze toch nog een keer ergens anders te zien.quote:
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:18 schreef Luc12 het volgende:
...makkelijke monoblah die iedereen leuk vindt, maar vergeten is waarom.
quote:The Dodos Ready New Album Time to Die
Talking to Pitchfork last month, Dodos singer/guitarist Meric Long had this to say about the band's forthcoming album: "We have a whole new element in all the new songs right now-- an electric vibraphone. That's what's really standing out. It was something I wanted to incorporate a while ago when I heard about this company that made pick ups for vibraphones so you can actually plug it in and really fuck up the sound while retaining that organic element."
It's true; the strummy, stompy San Francisco duo are now a trio, with electric vibraphonist Keaton Snyder on board. And now we can tell you that the Dodos' third LP, the scarily titled Time to Die, is due September 15 from Frenchkiss. The band recorded Time to Die with Fleet Foxes/Shins producer Phil Ek, and according to Long, "This album sounds more like a band." We've got the tracklist below.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |